Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Un sfat va rog

Un sfat va rog acum 4 ani 6 luni #27441

sunt asistent personal al unei pers.cu handicap grav,platit de primaria din com.bucov-prahova,din anul 2000.de ceva timp sunt plecata din tara cu pers.aflata in grija mea.primaria refuza sa-mi mai plateasca salariul,pe motiv ca nu sunt in tara,iar de la dosarul de insotitor imi lipseste cazierul.mi-au transmis ca in 3 luni daca nu ma prezint personal,imi pierd dreptul de angajat.se poate intampla asa ceva ?cine e de vina ca angajatilor primariei le-a trebuit mai mult de 11 ani ca sa observe ca lipseste un act din dosar ? cine e de vina ?si cine trebuie sa suporte consecintele ? daca cineva imi poate da un sfat ,cat de mic, il rog sa o faca . multumesc
  • samuray
  • Avatarul lui samuray
  • Deconectat
  • New Member
  • Posts: 1
  • Karma: 0
Ultima editare: acum 4 ani 6 luni by daniel. Motiv: add icon
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Un sfat va rog acum 4 ani 6 luni #27445

Din articolul Ce este asistentul personal? citez:

Contractul individual de munca al asistentului personal se incheie cu primaria localitatii de domiciliu sau resedinta a persoanei cu handicap grav, dupa caz, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii cererii. Contractul individual de munca se intocmeste in 3 exemplare, cate unul pentru fiecare parte contractanta, iar cel de-al treilea exemplar se transmite directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in termen de 5 zile de la incheierea acestuia.

Contractul de munca al asistentului personal profesionist se incheie de catre directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, sau de catre furnizorii de servicii sociale privati, acreditati in conditiile legii.

Dosarul de angajare va cuprinde:

  • cererea de angajare;
  • copie de pe actul de identitate al persoanei care solicita angajarea;
  • carnetul de munca; daca solicitantul nu a mai lucrat, va da o declaratie pe propria raspundere in care sa specifice aceasta situatie;
  • copie de pe actele de studii si de pe actele de stare civila;
  • talonul de control medical eliberat de medicul de familie sau de unitatea sanitara la care a efectuat examenele medicale de specialitate;
  • cazierul judiciar;
  • copie de pe certificatul de persoana cu handicap al persoanei cu handicap grav care necesita asistent personal, vizata de functionarul insarcinat cu primirea dosarului;
  • raportul de ancheta sociala intocmit de asistentul social din cadrul aparatului propriu al consiliului local in a carui raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta persoana care solicita angajarea sau de o alta persoana desemnata de angajator, care va cuprinde si mentiuni cu privire la conduita morala a persoanei care solicita angajarea;
  • acordul scris al familiei sau al sustinatorilor legali, in cazul persoanelor cu handicap grav fara discernamant.

Contractul individual de munca se incheie pe durata determinata, in functie de valabilitatea certificatului de persoana cu handicap, dar nu mai mult de un an, cu posibilitatea prelungirii. Pentru asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav, al caror certificat de persoana cu handicap are valabilitate permanenta, contractul individual de munca se incheie pe durata nedeterminata.

Care sunt obligatiile asistentilor personali?

Asistentul personal are urmatoarele obligatii principale:
  • sa participe, o data la 2 ani, la instruirea organizata de angajator;
  • sa semneze un angajament, ca act aditional la contractul individual de munca, prin care isi asuma raspunderea de a realiza integral planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav;
  • sa presteze pentru persoana cu handicap grav toate activitatile si serviciile prevazute in contractul individual de munca, in fisa postului si in planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv in planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav;
  • sa trateze cu respect, buna-credinta si intelegere persoana cu handicap grav si sa nu abuzeze fizic, psihic sau moral de starea acesteia;
  • sa comunice directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in termen de 48 de ore de la luarea la cunostinta, orice modificare survenita in starea fizica, psihica sau sociala a persoanei cu handicap grav si alte situatii de natura sa modifice acordarea drepturilor prevazute de lege.


Asistentul personal profesionist are urmatoarele obligatii principale:
  • sa participe anual la instruirea organizata de angajator;
  • sa semneze un angajament, ca act aditional la contractul individual de munca, prin care isi asuma raspunderea de a realiza integral planul individual de servicii al adultului cu handicap grav sau accentuat;
  • sa presteze pentru adultul cu handicap grav sau accentuat toate activitatile si serviciile prevazute in contractul individual de munca, in fisa postului si in planul individual de servicii;
  • sa trateze cu respect, buna-credinta si intelegere adultul cu handicap grav sau accentuat si sa nu abuzeze fizic, psihic ori moral de starea acestuia;
  • sa comunice directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in termen de 48 de ore de la luarea la cunostinta, orice modificare survenita in starea fizica, psihica ori sociala a adultului cu handicap grav sau accentuat si alte situatii de natura sa modifice acordarea drepturilor prevazute de lege.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15091
  • Thank you received: 4340
  • Karma: 38
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Aniversari

alexius 1 zi