Forum
Bine ai venit !, Vizitator
Nume user Parola: Tine-ma minte
  • Pagina:
  • 1

SUBIECT DE DISCUTIE: Permisul de conducere in UE

Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34562

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Model unic de permis de conducere pentru UE

Uniunea Europeana introduce cerinte minime pentru obtinerea permisului de conducere si un model armonizat al acestuia. Masurile sunt menite sa incurajeze un comportament responsabil la volan, indiferent de locul in care se sustine examenul.

Noile cerinte nu va vor afecta drepturile - veti putea conduce in continuare aceleasi vehicule ca si inainte.

Cerinte europene standard

Incepand cu data de 19 ianuarie 2013, toate tarile UE vor elibera acelasi format de permis. Noile permise vor fi tiparite pe un card de plastic, de marimea si forma unui card de credit.



Siguranta si securitate

Va fi introdusa durata de valabilitate administrativa armonizata pentru permisul de conducere. Pentru motociclete si autoturisme, aceasta este cuprinsa intre 10 si 15 ani. Astfel, autoritatile au posibilitatea de a actualiza, cu regularitate, permisul de conducere, adaugand elementele de siguranta menite sa impiedice falsificarea acestuia. Soferilor fara permis sau celor carora le-a fost retras permisul le va fi mai greu sa pacaleasca autoritatile din tara sau de pe teritoriul UE.

Noul permis european de conducere va proteja si categoriile mai vulnerabile de participanti la trafic, prin introducerea accesului progresiv la motociclete si la alte tipuri de vehicule motorizate cu doua roti. Prin "acces progresiv" se intelege ca, inainte de a putea conduce vehicule cu capacitate mai mare, motociclistii vor trebuie sa conduca mai intai vehicule cu doua roti mai putin puternice. Mopedurile vor constitui o categorie separata, denumita AM.


Examenele medicale

UE a armonizat si normele referitoare la frecventa controalelor medicale pentru soferii de camion si autobuz. Acestia trebuie sa se prezinte pentru un examen medical ori de cate ori li se reinnoieste permisul de conducere.


Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: 9 luni, 3 saptamani in urma De catre daniel.

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34563

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Validitatea in tarile din UE

Daca va mutati in alta tara din UE, probabil va puneti cateva intrebari: Pot conduce folosind permisul actual? Trebuiesa il inlocuiesc cu unul local? Permisul meu va avea aceeasi perioada de valabilitate in tara in care ma mut? Cum pot dovedi ca am avut permis de conducere in tara de origine, in caz de pierdere sau furt?

Care este situatia dumneavoastra? Sunt turist

Incepand cu 19 ianuarie 2013, toate permisele noi eliberate in UE vor avea forma unui "card de credit" din plastic si vor respecta un model european standard, cu elemente de securitate imbunatatite.

Permisele existente nu sunt afectate, dar vor fi inlocuite cu noul format in momentul reinnoirii lor sau cel tarziu pana in 2033.


Inainte de plecare, asigurati-va ca permisul nu a expirat. Nu puteti conduce in alta tara daca aveti doar un permis sau un certificat provizoriu.

Permise de conducere europene

Daca permisul v-a fost eliberat de o tara din UE, il puteti folosi peste tot in UE.

Categoriile recunoscute in Europa sunt: AM, A1, A2, A, B, BE, B1, B1E, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D si DE.

Permise UE (eliberate in schimbul unui permis dintr-o tara terta)

Daca ati inlocuit permisul eliberat de o tara terta cu un permis european din tara in care locuiti in prezent, il puteti utiliza pentru a conduce peste tot in UE.

Permise de conducere eliberate de tari din afara UE

Daca doriti sa conduceti in UE cu un permis eliberat de o tara terta, contactati autoritatile din tara pe care o vizitati sau contactati ambasada sau consulatul tarii dumneavoastra.

Ministerul Administraţiei si Internelor
Ministry of Administration and Interior
Sos. Pipera nr.49, sector 2, Bucuresti.
Tel.: 021.301.95.70
Fax: 021.232.16.61
E-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Website


Caz real
In atentia adolescentilor: Varsta de la care puteti conduce in UE difera de la o tara la alta
Sofia are 14 ani si a obtinut in Italia un permis pentru moped. Ea ar dori sa mearga cu
mopedul si in Belgia, dar acolo varsta minima este de 16 ani.
Prin urmare, Sofia va trebui sa mai astepte inca doi ani inainte de a circula cu mopedul
in Belgia. In ziua in care va implini 16 ani, permisul sau italian va fi valabil in Belgia,
iar Sofia va putea conduce mopedul fara sa mai treaca un test.
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: 9 luni, 3 saptamani in urma De catre daniel.

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34564

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Care este situatia dumneavoastra? Locuiesc in alta tara din UE

Permise de conducere europene

Inainte de a va muta in alta tara, asigurati-va ca permisul nu a expirat.
Permisele sau certificatele provizorii eliberate in tara de origine nu vor fi recunoscute in alte tari din UE.

Daca va mutati in alta tara, puteti conduce utilizand permisul actual, atata timp cat acesta ramane valabil.

Categoriile recunoscute peste tot in Europa sunt: AM, A1, A2, A, B, BE, B1, B1E, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D si DE.

Tarile UE trebuie sa se asigure ca toate permisele aflate in circulatie respecta formatul european, pana cel tarziu in 2033.

Daca aveti un permis eliberat pe viata, veti afla de la autoritatile din tara de resedinta cand trebuie sa il preschimbati.

Reinnoirea/ preschimbarea permiselor

Permisul de conducere poate fi reinnoit (sau inlocuit cu un permis eliberat de alta tara) doar de catre autoritatile din tara in care sunteti inregistrat ca rezident.

Acestea vor inlocui permisul original cu unul local. Va trebui apoi sa va supuneti acelorasi reguli privind termenele de valabilitate, controalele medicale etc. ca si cetatenii acestei tari.

Permis UE eliberat in schimbul unui permis dintr-o tara terta

Daca aveti un permis european de conducere care v-a fost eliberat de tara in care locuiti in schimbul unui permis emis de o tara terta si doriti sa va mutati in alta tara cu permisul preschimbat, nu trebuie sa porniti de la ideea ca acesta va fi recunoscut de tara in cauza.

Contactati autoritatile locale din tara in care va mutati pentru a afla ce conditii se aplica pentru recunoasterea permiselor eliberate de tari terte.

Permisul european pe care l-ati primit in schimbul permisului provenind din afara UE trebuie sa contina un cod care indica ce tara l-a emis initial (de exemplu: 70.0123456789.NL).

Caz real
Angeles este din Chile, dar s-a mutat in Spania in urma cu cativa ani. Intrucat Spania
recunoaste permisele eliberate de Chile, Angeles a putut obtine un permis spaniol,
dupa indeplinirea catorva formalitati administrative.
Cu noul permis Angeles poate conduce peste tot in UE. Totusi, daca se muta din Spania
in alta tara din UE, ea va trebui sa contacteze autoritatile pentru a afla daca acestea
ii vor recunoaste permisul spaniol.
Daca si tara in care se muta recunoaste automat permisul original, eliberat in Chile,
Angeles va putea folosi in continuare permisul preschimbat in Spania. Daca nu, va
trebui probabil sa solicite recunoasterea oficiala a permisului din Chile sau sa
il preschimbe in noua tara.
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: 9 luni, 3 saptamani in urma De catre daniel.

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34565

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Pierdere, furt si reinnoire

Care este situatia dumneavoastra? Sunt turist

Permis pierdut sau furat

Daca v-ati pierdut sau vi s-a furat permisul de conducere in timpul unei calatorii in strainatate, contactati politia locala si consulatul sau ambasada tarii dumneavoastra pentru a afla ce trebuie sa faceti in continuare.

Este posibil sa vi se elibereze un document provizoriu care sa va permita sa conduceti pe termen scurt in tara in care va aflati.

Permisele si certificatele provizorii eliberate pentru a inlocui temporar permisele pierdute sau furate nu vor fi in mod automat recunoscute in alte tari din UE.

La intoarcerea in tara de resedinta, va trebui sa le cereti autoritatilor locale sa va elibereze un nou permis de conducere.

Reinnoirea permiselor

Permisele care expira pe durata unei calatorii in strainatate isi pierd automat valabilitatea si s-ar putea sa nu fie recunoscute in alte tari.

Intrucat va puteti reinnoi permisul doar in tara in care locuiti, asigurati-va inainte de plecare ca permisul ramane valabil pe toata durata calatoriei.

Caz real
Verificati daca tarile in care calatoriti accepta un permis provizoriu
Henrik locuieste in Danemarca si si-a planificat o vacanta in Germania, Franta si Italia.
Din pacate, si-a pierdut portofelul si permisul in Germania, chiar la inceputul calatoriei.
Intrucat nu are permis, politia l-ar putea amenda.
Henrik a contactat ambasada daneza din Germania, iar aceasta l-a sfatuit sa mearga la
sectia locala de politie pentru a declara pierderea permisului. In acelasi timp, ambasada
i-a eliberat un certificat care atesta ca este posesorul legal al unui permis de
conducere danez.
Ulterior, Henrik a trebuit sa contacteze autoritatile italiene si franceze pentru a
verifica daca acestea vor recunoaste certificatul provizoriu eliberat de autoritatile daneze.
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34566

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Care este situatia dumneavoastra? Locuiesc in alta tara din UE

Permis pierdut sau furat

Daca va pierdeti sau vi se fura permisul de conducere, trebuie sa solicitati unul nou in tara in care locuiti.

Reinnoirea unui permis

Permisul de conducere poate fi eliberat doar de autoritatile din tara in care locuiti.

Acestea vor inlocui permisul original cu unul local. Va trebui apoi sa va supuneti acelorasi reguli privind termenele de valabilitate, controalele medicale etc. ca si cetatenii tarii respective.

Caz real
Inlocuirea unui permis expirat cu unul local
Monica locuieste in Belgia si are un permis de conducere italian care este pe punctul
de a expira. Ea va trebui sa schimbe permisul italian cu unul belgian. Acesta va fi valabil
pe o perioada de 15 ani, spre deosebire de permisul eliberat in Italia care expira dupa 10 ani.
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34609

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Care sunt pasii de urmat si actele necesare pentru obtinerea permisului de conducere in Romania

In Monitorul Oficial nr. 267 bis/2013 a fost publicat Ordinul nr. 733/2013 al ministrului Transporturilor pentru aprobarea Normelor privind autorizarea scolilor de conducatori auto si a instructorilor auto, a Normelor privind atestarea profesorilor de legislatie rutiera si a instructorilor de conducere auto, a Metodologiei de organizare si desfasurare a cursurilor de pregatire teoretica si practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, a Programei de scolarizare, precum si privind conditiile si obligatiile pentru pregatirea teoretica si practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere.

In cadrul Metodologiei de organizare si desfasurare a cursurilor de pregatire teoretica si practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere se arata:

Dispozitii generale

Metodologia de organizare si desfasurare a cursurilor de pregatire teoretica si practica in vederea obtinerii permisului de conducere reprezinta ansamblul activitatilor de pregatire a cursantilor in vederea obtinerii permisului de conducere auto.

Scolile de conducatori auto efectueaza la cerere, cursuri de pregatire in conducerea autovehiculelor, precum si cursuri de conducere preventiva, conducere ecologica si prim ajutor dupa caz, si in scopul actualizarii/perfectionarii pregatirii persoanelor care detin permis de conducere, sau a persoanelor care au permisul de conducere retinut de catre organele in drept, ori al caror permis de conducere a fost anulat.

Activitatile desfasurate in cadrul unei scoli de conducatori auto sunt urmatoarele: activitati de secretariat, inregistrarea cursantilor, primirea documentelor cursantilor, incheierea contractului de scolarizare, eliberarea catre cursant a documentelor scolare, arhivarea documentelor si activitati de pregatire teoretica si practica.

Pregatirea unei persoane in vederea obtinerii permisului de conducere este obligatorie si se realizeaza intr-o scoala de conducatori auto autorizata, in baza programei de scolarizare prevazuta in anexa nr. 4 la ordin, in conditiile incheierii unui contract de scolarizare unic intre persoana care solicita pregatirea si scoala respectiva.

Scoala de conducatori auto tine evidenta activitatilor desfasurate in Registrul National al Cursantilor.

Pentru efectuarea pregatirii in vederea obtinerii permisului de conducere solicitantul depune la sediul autorizat al scolii de conducatori auto urmatoarele documente:

  • cerere
  • actul de identitate, in copie;
  • permisul de conducere, in copie, dupa caz;
  • certificat medical cu mentiunea „apt“;
  • document de evaluare obligatorie a capacitatii psihologice, in original, cu mentiunea „apt“;
  • cazier judiciar in copie sau declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte faptul ca nu se incadreaza in prevederile legale in vigoare privind interdictia de a se prezenta la examenul pentru obtinerea permisului de conducere in original;
  • in cazul cetatenilor straini, declaratie notariala din care sa rezulte ca nu poseda un alt permis de conducere national eliberat de o autoritate straina sau ca dreptul de a conduce nu a fost suspendat, retras ori anulat.

Scoala de conducatori auto introduce cursantul in Registrul National al Cursantilor, iar numarul unic de inregistrare atribuit acestuia este inscris in contractul de scolarizare incheiat cu scoala de conducatori auto, in caietul cursantului al carui model este prevazut in anexa nr. 1 la prezenta Metodologie, precum si in fisa de scolarizare.

Registrul National al Cursantilor este o aplicatie informatica a Autoritatii Rutiere Romane – A.R.R. privind inscrierea in format electronic a datelor de catre scolile de conducatori auto care contine date privind scolile de conducatori auto, instructorii auto, profesorii de legislatie rutiera, cursantii, vehiculele utilizate la pregatirea practica, precum si alte date stabilite de catre Autoritatea Rutiera Romana – A.R.R.; Registrul National al Cursantilor nu va permite inregistrarea activitatii unui instructor auto/profesor de legislatie rutiera angajat cu contract individual de munca cu norma intreaga ce depasesc 210 ore/luna, sau activitatile unui instructor auto/profesor de legislatie rutiera angajat cu contract individual de munca cu timp partial ce depasesc 60 ore/luna.

Contractul de scolarizare prevazut la art. 3 contine cel putin urmatoarele prevederi:

  • datele de identificare ale partilor contractante;
  • obiectul contractului;
  • obligatiile partilor;
  • clauze de reziliere;
  • tarif;
  • alte clauze.

Contractul de scolarizare prevazut la art. 3 incheiat cu minori trebuie sa fie semnat de unul dintre parinti sau de persoana care are calitatea de tutore.

Cursantul care efectueaza pregatirea in scopul obtinerii permisului de conducere are obligatia sa instiinteze in scris conducerea scolii de conducatori auto despre orice modificare aparuta, cu privire la documentele prevazute la alin. (1), in perioada cuprinsa intre data depunerii documentelor si data finalizarii pregatirii.

Documentele prevazute la alin. (1) in copie, sunt semnate de catre solicitantul pregatirii teoretice si practice, avand inscris in mod expres: „Subsemnatul ………., declar pe propria raspundere, sub sanctiunea legii penale privind falsul in declaratii, ca prezentul act este conform cu originalul.

Odata cu semnarea contractului de scolarizare, cursantilor li se vor inmana, urmatoarele documente:

  • un exemplar din contractul de scolarizare;
  • caietul cursantului.
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34610

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Organizarea pregatirii teoretice si practice

Pregatirea teoretica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere se organizeaza pe serii.

O serie este alcatuita din una sau mai multe grupe de cursanti care incep pregatirea teoretica la aceeasi data.

Seriile se formeaza periodic de catre managerul activitatii scolii de conducatori auto, pe baza contractelor de scolarizare.

Grupa este unitatea organizatorica de baza a activitatilor de pregatire teoretica, formata din cel mult 40 de persoane, care solicita pregatirea in vederea obtinerii uneia si aceleasi categorii de permis de conducere.

Grupele de cursanti se vor forma astfel incat sa nu se depaseasca capacitatea salii/salilor de pregatire teoretica mentionata pe autorizatia scolii de conducatori auto.

Managerul activitatii scolii de conducatori auto formeaza seria/grupa prin completarea cursantilor in Registrul National al Cursantilor, stabileste orarul fiecarei serii/grupe constituite si intocmeste catalogul acestora.

Persoanele care se adreseaza scolii de conducatori auto printr-o cerere de pregatire dupa data inceperii pregatirii unei serii/grupe, sunt cuprinse in programul de pregatire organizat pentru seriile/grupele formate ulterior acestei date.

Cursantii cuprinsi in programul de pregatire sunt informati, inainte de inceperea pregatirii teoretice, cu privire la conditiile de scolarizare, precum si asupra continutului programei de scolarizare si a orarului de desfasurare a cursului.

Persoanele care fac dovada absolvirii unei institutii de invatamant superior tehnic in specialitatea autovehicule rutiere, sunt scutite la pregatirea teoretica de la frecventarea disciplinei „cunoasterea si intretinerea autovehiculelor“.

Persoanele care fac dovada ca sunt cadre medicale calificate, absolvente ale unui institut de studii superioare de lunga durata, sunt scutite la pregatirea teoretica de la frecventarea disciplinei „prim ajutor“.

Persoanele beneficiare de scutirile aferente pregatirii teoretice prevazute la alin. (1) si (2), depun la sediul scolii de conducatori auto copii ale documentelor doveditoare in acest sens.

In cazurile prevazute la art. 10, managerul activitatii scolii de conducatori auto consemneaza motivul scutirii in Registrul National al Cursantilor, precum si in caietul cursantului.

Pregatirea practica a unui cursant in vederea obtinerii permisului de conducere auto poate incepe numai dupa ce acesta a finalizat pregatirea teoretica in cadrul unei scoli de conducatori auto autorizate si a depus toate documentele prevazute la art. 5 alin. (1).

Pregatirea practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere valabil pentru categoriile C1, C, D1 si D se efectueaza numai dupa finalizarea pregatirii practice pentru vehicule din categoria B.

Pregatirea practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere valabil pentru categoriile BE, C1E, CE, D1E si DE se efectueaza numai dupa finalizarea pregatirii practice pentru vehicule din categoria B, CI, C, D1 si D.

Durata unei ore didactice de pregatire teoretica sau practica este de 50 minute.

Dupa fiecare ora didactica de pregatire teoretica, se va lua o pauza de 10 minute.

Dupa fiecare ora didactica de pregatire practica, se va lua o pauza de 10 minute.

Cu acordul cursantilor, se pot efectua 2 ore didactice de pregatire practica consecutive, urmate de o pauza de 20 de minute.

Durata zilnica a pregatirii teoretice programate pentru o grupa de cursanti, indiferent de numarul disciplinelor prevazute in orar, nu poate depasi 5 ore didactice.

Durata zilnica a pregatirii practice programate pentru o persoana, nu poate depasi 2 ore didactice.

Pe parcursul derularii activitatilor de pregatire practica in conducerea autovehiculelor, fiecare cursant trebuie sa parcurga cu autovehiculul din categoria pentru care solicita pregatirea, cel putin distanta in km. prevazuta in planul de invatamant.
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: 9 luni, 3 saptamani in urma De catre daniel.

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34611

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Modificari la sustinerea examenului auto - Afla ce s-a schimbat

Modificarile sunt cuprinse in Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 340, din 11 iunie 2013, adica la putin peste 3 luni de la lansarea in dezbatere publica de catre Ministerul Afacerilor Interne, pe pagina proprie de internet.

Actul normativ publicat marti nu include, insa, toate modificarile propuse de MAI in luna martie. Astfel, o schimbare majora se referea la modalitatea de sustinere a examenului pentru obtinerea permisului de conducere. Concret, institutia propunea atunci ca proba de traseu sa poata fi sustinuta de cate ori va fi nevoie pe parcursul unui an fara a mai repeta, in prealabil, proba teoretica. "Calificativul <<admis>> la proba teoretica permite, pentru o perioada de un an de la data absolvirii cursurilor de pregatire teoretica si practica, accesul la sustinerea probei practice", se arata in varianta lansata in consultare publica de MAI.

De asemenea, MAI propunea ca, in cazul in care candidatul este respins la proba de traseu, el poate relua proba dupa cel putin 15 zile de la data obtinerii calificativului cu doua conditii: sa prezinte dovada efectuarii a 6 ore de pregatire practica si sa nu depaseasca termenul de un an de la data absolvirii cursurilor de pregatire teoretica si practica.

Aceste prevederi nu au fost incluse in varianta finala, publicata in 11 iunie in Monitor. Mai precis, referitor la modalitatea de desfasurare a examinarii, documentul citat precizeaza urmatoarele:

„Art. 31. - (1) Examinarea se desfasoara prin sustinerea, succesiv, a probei teoretice si a probei practice, in zile diferite

(2) Probele teoretice pentru mai multe categorii pot fi sustinute in aceeasi zi, exceptand situatia in care obtinerea unei categorii este conditionata de detinerea prealabila a unei alte categorii"


Totusi, comparativ cu vechile reglementari, Ordinul MAI nr. 82/2013 aduce cateva modificari in domeniu. Astfel, examinarea se va efectua dupa indeplinirea, de catre candidat, a formalitatilor necesare, la sediul serviciului public comunitar competent, formalitati constand in: verificarea dosarului de examen, preluarea imaginii faciale si inregistrarea in aplicatia informatica de examinare.

O noutate introdusa prin actul normativ este faptul ca, de-acum, examinarea candidatilor se va realiza in aceeasi zi in care acestia se inscriu pentru sustinerea examinarii. "Candidatii vor sustine proba teoretica in aceeasi zi in care sunt inregistrati in aplicatia informatica de examinare. In caz contrar, inregistrarea isi pierde valabilitatea", se precizeaza in actul normativ.

In plus, conform documentului citat, solicitarea si datele necesare inregistrarii in aplicatia informatica de examinare se pot transmite si de catre scolile de conducatori auto in care acestia au urmat cursurile de pregatire teoretica si practica, prin utilizarea unei aplicatii informatice puse la dispozitie gratuit de catre DRPCIV.

In aceasta situatie, candidatii aflati la prima examinare se vor prezinta in vederea verificarii dosarului de examen, preluarii imaginii faciale, precum si sustinerii probei teoretice, in cel mult 3 zile lucratoare de la data transmiterii solicitarii de catre scoala de conducatori auto. In caz de neprezentare, solicitarea isi pierde valabilitatea.

Ca si pana acum, candidatii declarati «admis» la proba teoretica se programeaza pentru sustinerea probei practice, in limita locurilor disponibile si in ordinea solicitarii

----

Modificarile mentionate au intrat deja in vigoare la data publicarii, adica in 11 iunie 2013.
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: 9 luni, 3 saptamani in urma De catre daniel.

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34613

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Cum se va obtine permisul pentru mopede?

Potrivit noilor reglementari rutiere, aplicabile de la 19 ianuarie 2013, mopedele sunt considerate autovehicule, ceea ce inseamna ca pentru a le conduce este nevoie de permis de conducere. Motiv pentru care in Codul Rutier s-a introdus categoria de permis AM, care poate fi obtinut numai de persoane cu varsta minima de 16 ani impliniti.

Actul normativ publicat recent intregeste, practic, procedura de examinare in vederea obtinerii permisului de conducere din categoria AM (mopede), ca urmare a includerii acestora in categoria autovehiculelor, respectiv procedura de examinare in traseu a conducatorilor de vehicule din categoria A, A1, si A2.

In acest sens, Articolul 10 al Ordinului MAI nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere se va completa cu noua categorie AM, dupa cum urmeaza: "a) pentru categoriile AM, A1, A2 si A, testul cuprinde 20 intrebari, timpul de solutionare fiind de 20 minute. Se declara „admis” candidatul care raspunde corect la cel putin 17 intrebari".

In plus, potrivit prevederilor cuprinse de actul normativ, testul va cuprinde si notiuni specifice categoriilor pentru care se sustine examinarea, astfel ca pentru categoriile AM se va tine cont si de urmatoarele:

  • folosirea echipamentelor de protectie, cum ar fi: manusile, cizmele, imbracamintea si casca;
  • vizibilitatea motociclistilor pentru ceilalti participanti la trafic;
  • riscurile legate de diferitele conditii de circulatie, acordandu-se atentie si portiunilor alunecoase de sosea, gurilor de canal, marcajelor rutiere aplicate pe carosabil, sinelor de tramvai etc;
  • elementele mecanice legate de siguranta conducerii auto, acordandu-se atentie si comutatorului pentru intreruperea curentului in cazuri de urgenta, curelei de transmisie si nivelului de ulei;


In ceea ce priveste sustinerea probei practice, noile reglementari stabilesc ca aceasta se va realiza astfel:

  • numai in poligon, pentru autovehiculele din categoria AM;
  • in poligon si traseu, pentru autovehiculele din categoriile A1, A2 si A;
  • numai in traseu, pentru autovehiculele din categoriile B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb si Tv.

Proba practica pentru categoria AM consta numai in verificarea aptitudinilor in poligoane special amenajate, sfarsitul probei consemnandu-se la momentul ajungerii in punctul <<Sosire>>. "Proba practica de conducere a moped-ului in poligon este promovata de candidatii care parcurg traseul in cel mult 2 minute si nu au cumulat mai mult de 15 puncte de penalizare", se arata in ordin.

Atentie! Conform Ordinului MAI nr. 82/2013, pana la data de 19 ianuarie 2014, candidatii la obtinerea unui permis de conducere din categoria AM, care fac dovada absolvirii anterior datei de 19 ianuarie 2013 a cursului de legislatie rutiera specific conducerii mopedelor pe drumurile publice in cadrul unei scoli de conducatori auto, se pot programa la examen fara sa mai faca dovada absolvirii unei scoli de soferi, adica doar in baza urmatoarelor documente:

  • cererea-tip, semnata de candidat
  • certificatul de cazier judiciar in termenul de valabilitate
  • copia actului de identitate valabil
  • dovada de plata a taxelor si tarifelor aferente obtinerii permisului de conducere


In plus fata de documentele de mai sus, candidatul va prezenta si documentul care atesta ca este apt din punct de vedere medical pentru conducerea autovehiculelor din grupa I, eliberat de o unitate de asistenta medicala autorizata, si documentul care atesta ca este apt din punct de vedere psihologic pentru a conduce autovehicule pe drumurile publice, eliberat de un laborator de specialitate autorizat.
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34614

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!

Rasp: Permisul de conducere in UE 9 luni, 3 saptamani in urma #34617

  • daniel
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Postari: 12349
  • Puncte: 47815
  • Karma: 36
  • Honor Medal 2009
Comportamentul la volan

Conducatori auto - aptitudini fizice si psihice

In Europa, pentru a obtine permisul de conducere, viitorii conducatori auto trebuie sa indeplineasca anumite standarde minime privind aptitudinile fizice si psihice, dar regulile difera de la o tara la alta. Insa, in 2013, odata cu introducerea noilor prevederi europene privind permisul de conducere unic, situatia va fi cu totul alta.

Legislatia UE a fost revizuita pentru a permite persoanelor care sufera de epilepsie, diabet si alte boli care pot influenta capacitatea de a conduce sa se poata in continuare urca la volan, atata timp cat starea lor poate fi controlata.

Soferii profesionisti sunt supusi unor controale mai stricte privind aptitudinile lor fizice si psihice. In baza noilor reguli, acestia vor fi nevoiti sa se supuna unui control medical periodic, o data la cinci ani.

Consumul de alcool si droguri la volan

Anual, in Europa, 25% din accidentele rutiere si circa 10 000 de accidente rutiere mortale sunt puse pe seama alcoolului sau a drogurilor. In multe din aceste accidente, de vina este consumul de alcool, insa alte substante (medicamente sau droguri ilegale) devin o problema din ce in ce mai grava.

Toate tarile din UE prevad o limita maxima pentru alcoolemia admisa la volan. Pentru droguri nu exista inca limite legale, in mare parte deoarece riscurile nu sunt foarte bine cunoscute. Evaluarea pericolului devina o sarcina si mai complicata atunci cand sunt utilizate diferite substante psihoactive, ceea ce pare sa se intampla din ce in ce mai des.

Oboseala

Oboseala este cauza producerii a 10-20% din accidentele rutiere. In special, soferii de camion sunt expusi riscului de a produce un accident din acest motiv. Legislatia UE prevede limite maxime pentru timpul de condus autorizat.

O modalitate de a reduce accidentele de acest gen ar fi echiparea vehiculelor cu sisteme de monitorizare care sa-i alerteze pe conducatorii auto atunci cand acestia dau semne de oboseala.

Centura de siguranta

Portul centurii de siguranta este o modalitate eficienta de a evita ranirea grava in caz de accident. Nu necesita o tehnologie speciala si este prevazuta in toate autovehiculele. Incepand din 2006, in UE, portul centurii de siguranta este obligatoriu in toate vehiculele.

In baza legislatiei europeane, conducatorii auto si pasagerii dintr-un vehicul trebuie sa utilizeze centura de siguranta, indiferent de locul pe care il ocupa.

Neutilizarea centurii de siguranta este cea de-a doua cauza de deces in accidentele rutiere, dupa viteza excesiva si inaintea condusului in stare de ebrietate.

Airbagul nu poate inlocui centura de siguranta! Utilizati centura de siguranta, chiar daca vehiculul in care calatoriti este echipat cu acest dispozitiv.

Copiii
• pentru copiii cu o inaltime sub 1,35m sau care calatoresc in vehicule/camioane echipate cu dispozitive de securitate trebuie utilizat un sistem de fixare adaptat inaltimii lor
• copiii care masoara peste 1,35m pot utiliza centura de siguranta prevazuta pentru adulti
• este interzisa instalarea scaunului copilului pe scaunul din fata al masinii, orientat cu spatele spre directia de mers, cu exceptia cazului in care airbagul este dezactivat.


Luminile de intalnire pe timp de zi

Programarea aprinderii automate a luminilor de intalnire pe timp de zi (DRL) la pornirea motorului contribuie la imbunatatirea vizibilitatii vehiculelor in trafic.

In multe tari, este obligatoriu sa se circule cu farurile aprinse numai pe timp de noapte. Insa luminile de intalnire pe timp de zi (DRL) sunt concepute pentru a fi utilizate si pe timp de zi. Rolul lor nu este de a-i ajuta pe conducatorii auto sa lumineze drumul, ci sa le permita celorlalti participanti la trafic sa observe autovehiculul respectiv. Luminile de intalnire pe timp de zi consuma numai 25-30% din energia necesara pentru functionarea farurilor pentru faza scurta.

Viteza excesiva

Viteza excesiva este una din cele mai mari probleme in siguranta rutiera, marind cu mult riscul producerii unui accident - este cauza principala in aproximativ 30% din accidentele de circulatie mortale.

Controalele de politie si radarele descurajeaza conducatorii auto sa circule cu viteze excesive. In viitor, ar putea fi aplicate limite de viteza in orice loc si in orice moment, datorita noilor tehnologii - identificarea electronica a vehiculelor, sistemul de asistenta pentru viteza (ISA) sşi cutia neagra.

Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
  • Pagina:
  • 1
Moderatori: manana
Timpul cand va fi creata pagina: 0.98 secunde