CFR - Servicii pentru persoane cu mobilitate redusaPentru persoanele cu mobilitate redusa (PRM) CFR Calatori asigura gratuit, in anumite statii si in anumite trenuri in trafic intern si international, urmatoarele tipuri de servicii:

  • Asistenta in statiile de plecare, de destinatie si in statiile de schimbare a trenurilor, dupa caz, adaptat dizabilitatii fiecarui calator.
  • Servicii suplimentare necesare PRM:
    • imbarcarea si debarcarea persoanelor in scaun cu rotile pliabil sau nu, cu sau fara calator, prin solutii diferite in functie de greutatea acestuia;
    • insotirea in incinta statiei CF si pana la imbarcarea in tren a persoanelor nevazatoare, cu deficiente de vedere sau de auz si a persoanelor cu handicap mental;
    • insotirea de la coborarea din tren pana la iesirea din statie a persoanelor nevazatoare, cu deficiente de vedere sau de auz si a persoanelor cu handicap mental.
  • Rezervarea locurilor speciale in trenurile in care exista locuri dedicate transportului PRM (pentru transportul persoanelor cu dizabilitate motorie in scaun cu rotile)
  • Asistenta la bordul trenurilor in circulatie

CFR Calatori ofera servicii de asistenta la toate trenurile de rang superior (Accelerate, Rapide si Intercity), numai intre statiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile PRM cu exceptia persoanelor cu dizabilitate motorie in scaun cu rotile nepliabil.

Pentru persoanele cu dizabilitate motorie in scaun cu rotile nepliabil, se asigura servicii de asistenta numai intre statiile deschise acestui tip de transport si doar la anumite trenuri.

  • Pentru a vizualiza trenurile pentru care se asigura astfel de servicii, click aici.
  • Pentru vizualizarea listei statiilor in care CFR Calatori ofera astfel de servicii, click aici.

Serviciile mentionate mai sus sunt asigurate pentru urmatoarele categorii de persoane cu mobilitate redusa:

Persoane cu dizabilitate motorie in scaun cu rotile:

  • Persoane fara vedere - orbi;
  • Persoane cu dizabilitate motorie;
  • Persoane cu deficiente de auz;
  • Persoane cu deficiente de vedere;
  • Persoane cu handicap mental.

 Pentru a beneficia de serviciile specifice aferente dizabilitatii dvs. pentru calatoria pe calea ferata, este necesar sa le solicitati cel mai tarziu cu 48 ore inainte de data calatoriei, cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare, etc.) astfel:

  • prin completarea formularului tipizat disponibil in punctele de vanzare ale CFR Calatori, SC Voiaj sau alti distribuitori autorizati;
  • prin completarea on-line a cererii de servicii PRM (click aici)

In cazul in care veti completa formularul tipizat in punctele de vanzare ale CFR Calatori, SC Voiaj sau alti distribuitori autorizati, statii CF sau agentii de voiaj, sub indrumarea personalului din ghiseu trebuie sa tineti cont de urmatoarele:

  • Cererea dvs. de asistenta va fi inregistrata sub un numar unic ce va va fi comunicat la depunerea cererii.
  • Legitimatiile de calatorie necesare calatoriei dvs. trebuie achizitionate incepand din ziua urmatoare in maxim 3 zile calendaristice, dar nu mai tarziu de 24 ore inainte de data si ora de plecare a primului tren din ruta aleasa de dvs. La achizitionarea legitimatiilor de calatorie vi se va inmana "Formularul tip de confirmare a asigurarii serviciilor solicitate", ce va contine toate detaliile necesare calatoriei dvs.
  • In cazul in care nu achizitionati legitimatiile de calatorie in termenul precizat, solicitarea dvs. va fi anulata.

Este important sa stiti ca puteti solicita servicii de asistenta si in cazul in care detineti legitimatii de calatorie si rezervari in trafic international cu urcare, schimbare de tren sau coborare intr-o statie de pe teritoriul Romaniei. In acest caz, va rugam sa prezentati aceste legitimatii la depunerea cererii de asistenta si sa completati formularul tipizat corespunzator sub indrumarea personalului din ghiseu.

In situatia in care dupa achizitionarea legitimatiilor de calatorie doriti anularea acesteia si restituirea tarifelor achitate, este necesar sa va prezentati in orice punct de vanzare al CFR Calatori, SC Voiaj sau alti distribuitori autorizati, statii CF sau agentii de voiaj inainte de plecarea primului tren din ruta aleasa de dvs. unde veti completa un formular de renuntare la serviciile specifice solicitate si anulare a calatoriei.

Prezentarea certificatului nominal ce atesta dizabilitatea este obligatorie in urmatoarele situatii:

  • La solicitarea serviciilor specifice intr-un punct de vanzare al CFR Calatori, SC Voiaj sau alti distribuitori autorizati, statii CF sau agentii de voiaj pentru completarea formularului tipizat;
  • La prezentarea in statia de plecare daca solicitarea dvs. a fost efectuata on-line.

Informatii suplimentare puteti solicita de la Birourile Relatii cu Publicul sau la telefon 0731.990.987, de luni pana duminica in intervalul orar 8.30 - 19.30. Pentru a vizualiza lista statiilor in care exista Birouri Relatii cu Publicul si programul de functionare al acestora, click aici

De asemenea, puteti adresa intrebarile dvs. prin mail pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Pentru a vizualiza pe harta diverse informatii despre serviciile in statii, inclusiv statiile care au servicii PRM, click aici

Comentarii 

Postat la
%b %24, %2011
Postat de
Petru
Servicii pentru persoane cu mobilitate redusa
Foarte intereant. E drept ca numarul statiilor si trenurilor este foarte mic dar macar e un inceput care sper ca va fi dezvoltat pe masura ce va afla lumea si va creste numarul solicitatilor.
Postat la
%b %10, %2012
Postat de
Costea
SERVICII PENTRU PERSOANE CU MOBILITATE REDUSA
Raspuns D-lui Petru:
Un inceput spuneti? In anii 2010? Cand lumea civilizata bebeficiaza de conditii optime de calatorie pentru toti, handicapati inclus, de zeci de ani. Vorbim fara indoiala de o "intarziere" total inacceptabila, care trebuie demascata mai degraba. Directorii generali si ceilalti directorasi, au avut timp doar sa-si revizuiasca salarile lor astronomice, fara sa le pese de starea lamentabila si dezastroasa in care se gaseste CFR-ul de astazi si lipsa infrastructuril or destinate calatorului handicapat, infrastructuri pentru care s-au luat bani grei de la Europa - bani care au aterizat direct in buzunarele "lor".
Voi reveni cu un comentariu amanuntit privind experienta mea trista pe Caile Ferate Romanesti.
Salutari
Costea
Postat la
%b %21, %2013
Postat de
Maria
Buna seara!
Buna seara, am grad de handicap grav cu insotitor, si am bilete de tren cu insotitor, se poate merge si alta persoana care nu este asistentul meu persoanal?
de ex.cu un vecin, se poate?
Va multumesc frumos, as aprecia f mult daca ati putea sa ma ajutati!
Postat la
%b %22, %2013
Postat de
Petru
Raspuns
Buna ziua

Daca aveti bilete pe care este bifata mentiunea insotitor puteti sa le complectati cu numele oricarei persoane care va insoteste ex ruda, vecin, prieten.
Postat la
%b %12, %2015
Postat de
Gidea Andrei
CALATORIE
Buna ziua ,
Am grad de handicap accentuat. Am certificat. As vrea sa stiu cat costa diferenta pentru tranurile IR?
Va rog daca se poate sa mi raspundeti pana in aceasta seara.
MULTUMESC

Adauga comentariu

Codul de securitate
Actualizează