Sponsorizeaza. Ajutorul tau face diferenta!

Fie ca le spunem sponsori, oameni de suflet, inimi caritabile sau persoane cu frica de Dumnezeu si dragoste de semeni, toti cei care ne dau o mana de ajutor, care ne daruiesc cate ceva, ne sunt prieteni. Haideti sa facem ceea ce putem face pentru semenii nostri care traiesc in suferinta si astfel, cu putin de la fiecare putem salva vieti, putem aduce o raza de lumina si liniste in sufletul oamenilor cu nevoi speciale si probleme de sanatate.

Cine poate sponsoriza?

Companiile (contribuabili persoane juridice platitoare de impozit pe profit) au posibilitatea de a directiona/ acorda fara costuri suplimentare fonduri/bunuri/servicii prin actiuni de sponsorizare, acte de mecenat precum si pentru burse private. Apeland la o facilitate fiscala prevazuta la art. 25, alin. (4) lit. i), pct. 1 din Codul Fiscal, fondurile/ bunurile directionate/ acordate nu reprezinta o cheltuiala (un cost) suplimentara pentru companie. Cheltuielile de sponsorizare si/sau actele de mecenat precum si pentru acordarea de burse private (fonduri financiare, bunuri sau servicii) se scad din impozitul pe profit datorat si achitat la stat. Cu alte cuvinte, fondurile suportate pentru astfel de actiuni diminueaza ulterior si direct sumele ce trebuie achitate statului in contul impozitul pe profit.

Conform OUG nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2013 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, de la inceputul anului 2014, sumele acordate ca sponsorizari, pentru acte de mecenat si ca burse private care nu sunt scazute din impozitul pe profit se pot reporta in urmatorii 7 ani consecutivi.

Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.

Aceasta prevedere completeaza articolul din Codul fiscal potrivit caruia contribuabilii care fac cheltuieli de sponsorizare si/sau mecenat si acorda burse private, toate fiind nedeductibile, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente in urmatoarea limita minima:

  • 5 la mie din cifra de afaceri; pentru situatiile in care reglementarile contabile nu definesc indicatorul "cifra de afaceri", aceasta limita se determina potrivit normelor, se mentioneaza in noul act normativ;
  • 20% din impozitul pe profit datorat.

Cat de mare este suma care poate fi dedusa?

Incheiati un Contract de Sponsorizare cu Asociatia PRO STEM CELL si va deduceti 20% din impozitul pe profit datorat statului, in limita a 0,5% din cifra de afaceri a companiei (art. 25, alin. (4) lit. i), pct. 1 din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal cu modificarile si completările ulterioare). Practic, acest lucru inseamna ca platiti impozitul diminuat cu contravaloarea sponsorizarilor din anul respectiv.

Care este baza legala?

Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

Si in anul 2016, cheltuielile de sponsorizare/mecenat, burse private raman in continuare nedeductibile la calculul impozitului pe profit. Ce trebuie remarcat este faptul ca a fost majorata una dintre limite de la 3 la mie din cifra de afaceri la 5 la mie din cifra de afaceri.

In cazul unei sponsorizari constand in bunuri materiale, acestea vor fi evaluate, prin actul juridic incheiat, la valoarea lor reala in momentul predarii catre beneficiar.

Ce trebuie sa faceti?

Totul se rezuma la incheierea unui contract de sponsorizare intre firma dumneavoastra si ASOCIATIA PRO STEM CELL, in baza caruia banii pot fi dedusi din impozitul pe profit.

In urma folosirii sumei donate, veti primi un raport asupra modului in care banii dumneavoastra au fost cheltuiti si al impactului pe care l-au avut in viata celor cu nevoi speciale.

Pentru indeplinirea obiectivelor si misiunii noastre caritabile, cautam sustinatori si colaboratori in derularea activitatilor si proiectelor aflate in desfasurare, pentru a ne atinge scopul propus!

Fii partener!

Implicarea companiilor in parteneriate alaturi de noi a permis identificarea si solutionarea permanenta a nevoilor persoanelor cu dizabilitati din organizatie. Le multumim partenerilor nostri si suntem determinati sa construim parteneriate de succes cu alte companii!

Cum sa te implici

Cause Related Marketing (CRM) - este "activitatea comerciala prin care o companie si un ONG formeaza un parteneriat pentru a promova un brand, produs sau serviciu in beneficiul ambelor parti". CRM poate avea multe forme, dar in esenta "o companie se angajeaza sa faca o contributie catre o anumita cauza, prin vanzarea unui produs". Campaniile de CRM pot ajuta la construirea brandului si reputatiei companiei, la cresterea motivatiei personalului, precum si la fidelizarea clientilor existenti si atragerea de noi clienti.

Redirectionarea catre PSC a 20% din impozitul pe profit datorat statului in limita a 5 la mie din cifra de afaceri a companiei, conform Legii nr. 32/1994. Aceasta forma de contributie nu implica nici un fel de cost pentru compania dvs fiind suficient un contract de redirectionare a impozitului pe profit incheiat cu asociatia noastra.

Donatii de produse sau servicii - Oferind produse sau servicii nu numai ca ajuta oamenii si comunitatile nevoiase, dar ajuta si afacerea dumneavoastra prin oportunitati de PR, vizibilitate a actiunilor de CSR si intareste relatia cu angajatii dumneavoastra.

Implicarea angajatilor

Match giving este o donatie facuta in comun de catre angajati si angajatori; angajatii fac donatii individuale, fie un procent din salariul lor, fie o suma variabila, iar compania dubleaza suma. Acest lucru motiveaza personalul si construieste spiritul de echipa, unind angajatii companiei in sustinerea unei cauze nobile, efortul lor fiind dublat de catre companie.

Organizarea unor evenimente interne de catre angajati cu rol de strangere de fonduri pentru sprijinirea unei cauze sociale.

Voluntariat - implicarea angajatilor in proiectele ProStemCell garanteaza nu numai un impact asupra vietii persoanelor cu nevoi speciale, dar si asupra vietii voluntarilor insisi.

Directionarea catre ProStemCell a 2% din impozitul pe venit al angajatului - Compania poate recomanda si sustine Asociatia PRO STEM CELL in fata angajatilor ajutandu-i pe acestia sa ia o decizie informata atunci cand aleg cauza pe care o vor sustine. Aceasta forma de contributie nu implica nici un fel de cost pentru angajat, fiind suficienta completarea formularului 230.

Implicati-va si fiti alaturi de noi. Numai impreuna putem reusi!