Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Facebook

Rasp: Facebook acum 3 ani 6 luni #40004

Comentariu: Lăcomia de date marca Facebook


Utilizatorii reţelei de socializare Facebook sunt obligaţi să dezvăluie şi mai multe informaţii cu caracter personal. Pot accepta noile reguli sau pot renunţa complet la Facebook. Pactul faustian între giganţii internetului şi utilizatori devine tot mai limpede, este de părere Matthias von Hein.

"Utilizatorul nu e clientul firmelor de internet, ci produsul acestora" - a punctat Jaron Lanier, unul dintre pionierii internetului. Mesajul prefaţează lucrarea intitulată "Cui îi aparţine viitorul?", în care Lanier analizează actualele tendinţe ale economiei online. Concluzia: de la amplele baze de date cu informaţii despre utilizatori, firmele tind către supraveghere totală şi o puternică exploatare comercială. O tendinţă alimentată şi de Facebook prin noul set de termeni şi condiţii al acestei reţele de socializare.

Viitorul? Pieţele financiare funcţionează şi acţionează în speranţa unui viitor profitabil. În prezent, Facebook este cotat la cca. 200 de miliarde de dolari, cu 65% mai mult ca acum un an. Iar la burse domneşte convingerea că această reţea de comunicare va domina piaţa şi în viitor.

O convingere justificată, ţinând seama de evoluţia afacerii: anul trecut, profitul concernului a fost de aproximativ 3 miliarde de dolari americani, câştigaţi numai din reclame. Reclame personalizate, orientate către caracteristicile utilizatorului, potrivit algoritmilor Facebook. Algoritmi de altfel secreţi. Însă cercetătorii de la Stanford şi Cambridge au dat publicităţii, la mijlocul lunii ianuarie, câte derivate rezultă numai în urma simplei apăsări a butonului "like".

"Like" dezvăluie personalitatea ultilizatorului

Echipa de cercetători a creat un algoritm care, după analizarea a 100-150 de accesări ale butonului "like", oferă informaţii exacte despre caracterul unui utilizator. Însă reţeaua Facebook nu îşi cunoaşte userii numai după postările cărora le dau "like", ci şi din mesajele publicate, fotografiile sau menţiunile privind preferinţele fiecăruia.
[Matthias von Hein]

Matthias von Hein

Zilnic, aproape 900 de milioane de utilizatori îşi actualizează profilul. Aproximativ 1,4 miliarde de utilizatori sunt activi în reţea, cel puţin o dată pe lună. Dar nici măcar această avalanşă de informaţii nu pare să potolească lăcomia de date a Facebook. Acum intră în vigoare noul set de termeni şi condiţii.

Principala noutate: Facebook vrea să afle comportamentul utilizatorilor şi în afara acestei reţele. Apoi mai vrea să ştie şi unde ne aflăm exact. Un sfert din persoanele înregistrate la Facebook accesează site-ul de pe telefoanele mobile. Aşa că ar putea să ne bombardeze şi cu reclamele firmelor din regiunea în care tocmai ne aflăm.

Da sau ba!

Până şi Bundestag-ul german s-a arătat îngrijorat de noile reguli Facebook. Deputaţii şi militanţii pentru protecţia datelor personale au criticat comportamentul conducerii reţelei. Însă, Facebook a mai demonstrat şi-n alte ocazii că are scoarţa tare când e vorba de critici. La fel ca Google & Co. Giganţii internetului sunt obişnuiţi să-şi stabilească propriile reguli. Legile naţionale nu-i interesează.

Utilizatorul e tutuit din capul locului, dar nimeni nu-l întreabă dacă e de acord cu lucrul ăsta sau nu. Singura sa alternativă e să renunţe la contul de Facebook dacă nu-i place. Însă puţini o fac sau o vor face. Cu cât au fost mai mult timp în reţea, cu cât au postat mai multe fotografii şi au stabilit contacte, cu atât mai mică şansa să renunţe.

Utilizatorii se comportă aidoma unor consumatori de droguri dependenţi de dealer. Şi ce ne trece prin minte când suntem îndrumaţi prieteneşte ori să acceptăm condiţiile ori s-o lăsăm baltă dacă nu ne convin? Că ne veghează "Big Brother"...
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 3 ani 6 luni by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 3 ani 5 luni #40346

Facebook-ul schimbă regulile. Ce modificări va face reţeaua de socializare în următoarea perioadă

zoom Facebook schimbă regulile. Ce modificări va face reţeaua de socializare în următoarea perioadă
Reţeaua de socializare online Facebook oferă publicului mai multe informaţii despre tipul de materiale care sunt interzise pe platformă, noile reguli conţinând o secţiune separată în legătură cu "organizaţii periculoase" şi detaliază tipurile de nuditate permise, informează bbc.com.

Compania cofondată de Mark Zuckerberg a anunţat că speră că noile reguli vor fi mult mai "clare".

Unul dintre consilierii pe probleme de securitate ai platformei de socializare a lăudat iniţiativa companiei, dar a precizat că este "frustrant" că alte măsuri nu au fost luate.

Potrivit datelor furnizate de Facebook, aproximativ 1,4 miliarde de oameni utilizează serviciile platformei de socializare cel puţin o dată pe lună.

Noul ghid privind publicarea de conţinut va înlocui vechile reguli publicate pe site-ul Facebook şi va fi trimis utilizatorilor care se plâng referitor la conţinutul publicat de alţii.

Monika Bicket, oficialul Facebook responsabil de conţinut la nivel global, a declarat că rescrierea ghidului privind publicarea de conţinut a fost efectuată cu scopul de a rezolva problema confuziei şi neînţelegerilor ce au apărut în trecut în urma refuzului Facebook de a îndepărta conţinut reclamat de unii utilizatori.

"În trecut, timiteam utilizatorilor un mesaj în care spuneam că nu îndepărtăm conţinutul pentru că nu încalcă standardele noastre, iar ei ne răspundeau că nu înţeleg exact. Primeam multe astfel de reacţii", a declarat Monika Bicket pentru BBC.

"Oamenii aveau şi întrebări referitoare la ce vrem să spunem când afirmăm că nu permitem conţinutul menit să îi intimideze pe alţii (bullying, în original, în limba engleză, n.r.) sau care este mai exact politica noastră privind terorismul. De exemplu, acum o spunem clar că nu numai că nu permitem organizaţiilor teroriste şi membrilor lor să facă parte din comunitatea utilizatorilor Facebook, ci, de asemenea, nici nu permitem conţinut care laudă sau susţine grupuri teroriste, acţiunile sau pe liderii acestora, lucru care nu era detaliat înainte în ghidul de publicare a conţinutului", a mai explicat Monika Bicket.

Oficialul Facebook a subliniat însă că politicile însele privind conţinutul nu au fost modificate.

Noua versiune (în limba engleză, n.r.) a regulilor privind publicarea de conţinut are aproape 2.500 de cuvinte, fiind de aproape trei ori mai lungă decât textul anterior.

Secţiunea care tratează conţinutul ce poate fi catalogat drept "nuditate" este mult mai detaliată, comparativ cu textul vag despre "limitări" care fusese publicat anterior.

Noul ghid Facebook precizează că imaginile "care prezintă în prim plan fesele dezgolite" sunt interzise, ca şi "imaginile sânilor femeilor, dacă aceste imagini includ şi sfârcul".

Regulile prevăd şi că restricţiile se aplică şi în cazul conţinutului digital creat cu ajutorul programelor de calculator, cu excepţia cazurilor în care mesajele şi imaginile publicate au scop educaţional sau satiric. Totodată, descrierile de tip text ale actelor sexuale care conţin "detalii vii" sunt interzise.

Pe de altă parte, Facebook adaugă că "va permite întotdeauna publicarea de imagini cu femei care alăptează sau care arată sâni cu cicatrice post-mastectomie".

Alte secţiuni care au fost detaliate mai sunt cele referitoare la intimidare (bullying , n.r.) - imaginile modificate pentru a "înjosi" o persoană şi videoclipurile care prezintă intimidări de ordin fizic, publicate pentru a face de râs victima sunt interzise în mod expres -, discursul urii - deşi Facebook menţine neschimbată lista de subiecte interzise, adaugă că utilizatorii pot distribui exemple de "discurs al urii" al altora pentru a ridica gradul de conştientizare al acestei probleme, dar trebuie să indice clar că acesta este scopul lor.

De asemenea, secţiunea privind conţinutul referitor la activităţi infracţionale a fost detaliată, regulile precizând că utilizatorilor li se interzice publicarea de conţinut care să celebreze orice infracţiune pe care au comis-o, dar este permisă propunerea legalizării unor activităţi considerate ilegale în prezent.

Secţiunea privind conţinutul despre automutilare precizează că Facebook va îndepărta conţinutul care identifică victime şi le expune, făcându-le vulnerabile unui atac, chiar dacă acest lucru implică umor. Facebook spune în noile reguli că nu consideră "modificările aduse corpului" a fi un tip de automutilare.

Clariificarea regulilor privind conţinutul publicat pe Facebook a fost salutată de Family Online Safety Institute (Fosi), una dintre cele cinci organizaţii independente care alcătuiesc consiliul responsabil cu siguranţa Facebook.

"Cred că este foarte bine că Facebook a înnoit standardele comunităţii sale, pentru a face regulile mai uşor de citit şi mai accesibile. Îmi doresc ca mai multe platforme de socializare şi aplicaţii online să facă acelaşi lucru", a declarat, pentru BBC, Stephen Balkam, preşedinte al Fosi.

Balkam s-a arătat îngrijorat de faptul că Facebook nu a făcut încă destul pentru a proteja tinerii referitor la vizualizarea de videoclipuri cu puternic impact emoţional.

Deşi noile reguli ale Facebook prevăd că utilizatorii "vor avertiza întotdeauna publicul referitor la ceea ce urmează să vadă, dacă imaginile conţin violenţă extremă", platforma nu furnizează nicio metodă prin care membrii săi să adauge un tip de copertă clipurilor video astfel încât să prevină rularea automată a acestora.

În ianuarie, după mai multe luni de presiune din parte Fosi şi a altor organizaţii, Facebook a anunţat că a creat o modalitate prin care proprii angajaţi pot adăuga astfel de avertismente "interstiţiale". Acestea au fost folosite, spre exemplu, în cazul videoclipului care prezenta uciderea unui poliţist în timpul atacurilor teroriste de la Paris, de la redacţia Charlie Hebdo.

Facebook adaugă însă avertismentul doar în urma primirii unei plângeri şi nu permite utilizatorului care a publicat conţinutul să facă el singur acest lucru.

"Este frustrant că, după atât timp, utilizatorii Facebook încă nu pot folosi mesaje interstiţiale în cazul videoclipurilor violente sau controversate", a declarat Balkam.

Monika Bicket a precizat că Facebook a luat la cunoştinţă referitor la existenţa acestei probleme.

"Căutăm întotdeauna noi metode de a furniza utilizatorilor cât mai multe instrumente pe care să le folosească singuri. În acest moment nu putem furniza aceste instrumente utilizatorilor, dar încercăm întotdeauna să facem lucrurile mai bine", a declarat Monika Bicket.

Sursă: Mediafax
  • cleopi
  • Avatarul lui cleopi
  • Deconectat
  • Elite Member
  • prietenia nu are varsta, sex, ori culoare
  • Posts: 307
  • Thank you received: 88
  • Karma: 5
pasii mei au umbra mea...
Ultima editare: acum 3 ani 5 luni by daniel. Motiv: move
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Facebook acum 2 ani 11 luni #41625

FACEBOOK CA UN BALAMUC

Dacă România ar arăta precum corespondența dintre diverși contributori pe facebook, țara asta ar fi cu totul un azil de nebuni. Si incă balamucul ar părea un sanatoriu comparativ cu ce citim on-line. Schimburile de cuvinte sunt adesea imposibil de reprodus, nu pentru că sunt pornografice sau fasciste etc. ci pentru că pur și simplu nu au niciun înțeles. Se rezumă adesea la exclamații, lătrături, vociferări, insulte. Sunt exprimări care vin dinaintea apariției limbajul articulat.

Facebookul e adevărat a deschis oricui șansa să intre în spațiul public și să se exprime liber, neîncorsetat. Să-și susțină interesele, să vorbească cu vocea lui, să se manifeste. Un pas mare spre democratizare, s-a zis. Omul obișnuit iată poate vorbi. Distanțele s-au scurtat, am devenit un sat mondial cu comunicare instantanee. Lumea simplă se face auzită. Intelectualii, politicienii, jurnaliștii, profesorii etc. au pierdut monopolul discursurului public generat de televiziuni, edituri, universități, publicații.

Dar această deschidere a trădat inerent multe aspecte nedorite. Caracterul, educația, valoarea, atitudinile, convingerile celorlalți. Lucru bun – am zice. Da, dar numai aparent, pentru că facebook-ul a dezvăluit mai curînd lipsa educației, a unei culturi măcar medii, a unui bagaj de cunoștințe minimal pentru a putea comunica. A relevat semianalfabetismul cronic al societății românești. Și incă aici avem de a face cu stratul de sus, cu cei care au absolvit cîteva clase, care au trecut printr-un liceu, chiar prin facultăți. Mai rău este spre periferii, în România profundă, la cei care nu au ajuns incă să folosească un calculator. Aici nivelul este și mai jos. Dacă se poate închipui așa ceva.

Facebook-ul a descoperit și fondul atavic, instinctele, violența, cruzimea, prostia lumii din jur. Prejudecățile, rasismul, intoleranța, xenofobia, extremismul, grobianismul, prejudecățile. Găsim pe facebook o Românie dezarticulată. A interjecțiilor, a exclamațiilor, a absurdului, a vorbelor fără sens, a hohotelor, a semnelor de exclamare. Interesant – propozițiile rămîn frecvent neterminate – pentru că nu suntem învățați să gîndim logic. Acest aspect vine și din necunoașterea gramaticii, cert. Și în general cunoașterea concretă este extrem de precară. Puține informații, multe păreri. E în totul o lume a batjocurii, a persiflării, a imbecilității, cum scria recent Umberto Eco. O Românie care nu știe pur și simplu să scrie românește, care folosește un vocabular extrem redus, adesea la cîteva înjurături.

Găsim pe facebook și o Românie care nu are 7 ani de acasă, care nu știe să dialogheze. O Românie lipsită de decență și de un minim respect pentru celălalt. Fără rușine, cu gustul scandalului, al minciunii și al bîrfei. O lume cu plăcerea agresiunii verbale. Descoperim aici o vastă contracultură a periferiei. Nu în sens geografic, ci uman. Cred că pînă a intra pe on-line aveam o părere ceva mai bună despre noi. Aveam impresia că suferim de mai puține boli. Credeam că suntem mai decenți, mai educați, mai culți, mai rezonabili. Multe dintre aceste iluzii s-au dus. E suficient să navighezi cîteva minute pe facebook.

Stelian Tănase
— 6 Sep, 2015
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 2 ani 10 luni #41780

Facebook adaugă suport pentru clipuri video la 360 de grade

Facebook a făcut eforturi mari în ultimele luni pentru dezvoltarea funcţiilor sale video, cea mai recentă îmbunătăţire fiind lansarea unui nou player inteligent. Următorul pas al reţelei de socializare este suportul pentru clipuri video la 360 de grade, ceva ce puteam experimenta până de curând doar pe YouTube. Asemeni majorităţii funcţiilor avansate din Facebook, posibilitatea de publicare a acestui tip de conţinut este disponibilă momentan doar partenerilor oficiali.

Clipurile la 360 de grade sunt acum disponibile utilizatorilor care accesează Facebook de pe PC şi Android, urmând ca suportul pentru iOS să vină în curând. Odată pornit, utilizatorii pot interacţiona cu clipul folosind cursorul mouse-ului pe PC, prin glisarea pe ecran pe un smartphone sau pe o tabletă, sau folosind accelerometrul dispozitivului. Este destul de uşor de intuit că Facebook pregăteşte terenul pentru a oferi suport pentru sistemul său de realitate virtuală, Oculus Rift, care va fi disponibil pe PC-uri şi pe telefoanele Samsung.

Au fost confirmaţi şi primii parteneri care vor lansa materiale video la 360 de grade. Disney prin interemediul Star Wars a lansat primul clip de acest gen dedicat faimoasei serii de filme, Discovery, GoPro, jucătorul de baschet LeBron James, Red Bull, Saturday Night Live şi VICE. Această listă va fi extinsă în viitorul apropiat, însă nu a fost confirmată disponibilitatea de a urca astfel de material de către utilizatorii de rând.

Se pare că Facebook încearcă să devină o platformă de publicare a creaţiilor, lansând iniţiative precum Instant Articles, streaming live prin intermediul Mentions şi oferind acum posibilitatea de a realiza materiale video la 360 de grade. Pentru a atrage însă parteneri care să realizeze conţinut pentru platforma sa, va trebui să găsească destul de repede şi o metodă de monetizare pentru creatori.

Am ataşat mai jos link-uri către toate clipurile de acest gen disponibile în acest moment pe Facebook.

Star Wars: The Force Awakens Immersive 360 Experience

Discovery: Mythbusters 360 Sharks

LeBron James - Striving For Greatness: An UNINTERRUPTED Original

GoPro Spherical: Sand Dune Jumping in VR with Ronnie Renner

Saturday Night Live - SNL40

VICE - Front Line Diaries: Afghanistan, 2015

Red Bull Hare Scramble in 360
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15718
  • Thank you received: 4922
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Facebook acum 1 an 3 luni #44495

STUDIU. ''Like-urile'' primite pe Facebook nu ne fac să ne simțim mai bine

''Like-urile'' primite la postările publicate pe rețelele de socializare nu îi fac pe oameni să aibă o părere mai bună despre propria persoană și nici să se simtă mai bine dacă sunt triști, potrivit rezultatelor preliminare ale unui studiu efectuat recent, informează Science Daily.

Descoperirile studiului realizat la scară mică au fost prezentate miercuri la conferința anuală a British Psychological Society din Brighton de Martin Graff din cadrul Universității din South Wales.

Pentru această cercetare, 340 de participanți recrutați prin intermediul Twitter și Facebook au completat chestionare individuale. În plus, acestora li s-a solicitat să declare în ce măsură erau sau nu erau de acord cu 25 de afirmații privind impactul aprecierilor din media de socializare, precum ''Atenția pe care o primesc din social media mă face să mă simt bine'' sau ''Consider că cineva este popular pe baza numărului de 'like-uri' pe care le primește''.

Analiza a demonstrat că participanții care au declarat că ar face orice pentru a primi mai multe aprecieri (prin rugăminți sau contra cost) erau mai predispuși să aibă un nivel redus al stimei de sine și să fie mai puțin încrezători.

Același lucru a fost observat și în cazul celor care au recunoscut că au șters mesajele publicate orientându-se după numărul de aprecieri primite sau au ales o poză de profil ghidându-se după același considerent.

Rezultatele studiului arată, de asemenea, că ''like-urile'' primite nu îi fac pe oameni să aibă o părere mai bună despre propria persoană să nici nu îi fac să se simtă mai bine când sunt deprimați, mai arată sursa citată.

''Proliferarea utilizării rețelelor de socializare a condus la îngrijorări legate de efectele acesteia asupra sănătății noastre mentale. Deși acesta este un studiu realizat la scară relativ mică, rezultatele indică faptul că modurile în care interacționăm cu social media poate afecta ceea ce simțim și nu întotdeauna într-un mod pozitiv'', a declarat Graff.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 1 an 2 luni #44729

Expunerea datelor în mediul online poate fi periculoasă (studiu)

Utilizatorii își pun în pericol datele personale atât prin modul în care împărtășesc informații cu alte persoane, cât și prin folosirea în comun a dispozitivelor care conțin aceste informații, se arată în studiul My Precious Data: Stranger Danger remis, vineri, AGERPRES de către Kaspersky Lab.

imageResize-76.jpg


'Oamenii care împărtășesc datele lor cu ceilalți sunt mai predispuși la probleme — de exemplu, aproape jumătate dintre utilizatorii care publică informații personale online s-au confruntat cu pierderea lor de pe smartphone-uri (47%). În schimb, șansele pierderii datelor sunt mici printre cei care nu distribuie informații personale către alte persoane — doar 13% dintre ei au pierdut informații de pe smartphone-urile lor. Riscurile sunt chiar mai mari pentru cei care împărtășesc informații cu necunoscuți, 59% dintre cei care au făcut acest lucru recunoscând că și-au pierdut datele'', se arată în document.

Potrivit acestuia, oamenii care fac publice date personale în mediul digital au raportat o gamă variată de probleme cu dispozitivele lor.

''Pe smartphone-uri, cele mai frecvente probleme includ reclamele nedorite (51%, comparativ cu 25% dintre utilizatorii care nu procedează astfel), probleme cu durata bateriei (41%, față de 17% dintre cei care nu publică informații personale), aplicații care funcționează pe dispozitiv fără consimțământul lor (19% versus 6%) și infectarea cu malware (14%, comparativ cu 4% dintre utilizatorii care fac publice informații personale). Aceste concluzii ilustrează legătura dintre distribuirea datelor către alte persoane și problemele dispozitivelor, cei care distribuie informații fiind mai expuși la o serie de probleme, în comparație cu cei care nu distribuie'', menționează sursa citată.

Cercetarea arată aceeași corelație pentru utilizatorii care își lasă dispozitivele în grija altora, cum ar fi împrumutarea smartphone-urilor pentru o anumită perioadă de timp, lăsarea dispozitivelor neblocate în locuri publice, dezvăluirea codurilor PIN și așa mai departe.

''Acești utilizatori sunt, de asemenea, mai predispuși să își piardă datele. De exemplu, mai mult de jumătate (65%) dintre cei care au folosit smartphone-ul în comun cu alte persoane, au pierdut date din el, comparativ cu 34% dintre cei care nu au procedat astfel'', menționează sursa citată.

My Precious Data: Stranger Danger este bazat pe un studiu online efectuat de compania Toluna și Kaspersky Lab, în ianuarie 2017. Studiul a evaluat atitudinile a 16.250 de utilizatori de Internet cu vârste de peste 16 ani, din 17 țări din lume.

AGERPRES/(AS — autor: Florin Bărbuță, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 11 luni 2 săptămâni #45052

Atentie ce mesaje primiti pe Facebook Messenger: Virus deghizat in "video de la un prieten"

CERT-RO avertizeaza utilizatorii aplicatiei de mesagerie Facebook Messenger ca sunt vizati de o campanie de raspandire de malware prin intermediul unor mesaje care ii indeamna pe acestia sa acceseze un link (URL) catre un asa zis video al unui prieten, expunandu-se, astfel, mai multor riscuri.

Victimele vor fi expuse unor riscuri, precum divulgarea istoricului de navigare (browsing history) catre atacatori, interceptarea de credentiale pentru diferite platforme web, instalarea altor forme de malware fara cunostinta acestora si includerea in lantul de distribuire a mesajelor malitioase catre prieteni, informeaza Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica (CERT-RO).

Mesajele prin intermediul carora se raspandesc diferite forme de malware au urmatoarele caracteristici: sunt trimise de catre un prieten din reteaua Facebook (acesta fiind la randul sau compromis) si contin numele celui care primeste mesajul urmat de cuvantul "Video" si un URL de forma https://bit.ly/[sir_de_caractere].

Accesarea link-ului respectiv duce catre o pagina, care pare a fi un film ce poate fi rulat de catre utilizator, gazduita intr-una din platformele Google Drive sau Google Docs, avand astfel un URL de forma https://drive.google.com/file/d/[sir_de caractere]/preview sau https://docs.google.com/file/d/[sir_de_caractere]/edit.

Folosirea platformei Google pentru gazduirea acestor pagini are menirea de a spori incredere utilizatorilor in continut astfel incat sa incerce sa ruleze asa zisul filmulet. Un alt element care sporeste curiozitatea utilizatorilor este acela ca pagina filmului afiseaza o imagine de tip preview preluata de pe pagina de Facebook a celui care a primit mesajul, precizeaza CERT-RO.

Odata ce apasa butonul "Play" pentru a rula filmul, utilizatorul este directionat catre o platforma web care citeste datele relevante despre sistemul acestuia (sistem de operare, browser etc.) si utilizeaza aceste informatii pentru a-l directiona in final catre o pagina care serveste o forma de malware dedicata sistemului acestuia, explica institutia.
ADVERTISING



Spre exemplu, daca utilizatorul foloseste browser-ul Google Chrome, va fi directionat catre o extensie de browser malitioasa, sub pretextul ca trebuie sa instaleze acea extensie pentru a putea viziona clipul.

CERT-RO sfatuieste utilizatorii sa ignore astfel de mesaje si sa evite accesarea link-urilor sau documentelor primite din surse necunoscute, prin intermediul canalelor de comunicare precum: email, SMS, Facebook Messenger, Whatsapp si altele asemenea.

CERT-RO recomanda utilizatorilor sa fie atenti la instalarea extensiilor pentru browser, in conditiile in care in ultima perioada a fost inregistrata o plaja foarte mare de extensii malitioase.

In cazul in care utilizatorii banuiesc sau stiu ca sunt victima acestei campanii malware, CERT-RO ii sfatuieste sa verifice extensiile de browser si sa le dezinstaleze pe cele pe care nu le folosesc (sau nu stiti ce sunt, par suspecte etc.), sa utilizeze o solutie antivirus/antimalware pentru a scana sistemul si pentru a elimina eventualele aplicatii malitioase/suspecte identificate si sa verifice daca au trimis astfel de mesaje prietenilor. In cazul in care au facut acest lucru, prietenii trebuie avertizati sa nu acceseze respectivele mesaje.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 5 luni 3 zile #46081

FACEBOOK EXTINDE AUTOMAT RECUNOASTEREA FACIALA LA MAI MULTE FUNCTII: TE POTI GASI IN POZE SI CLIPURI IN CARE NU ESTI ETICHETAT

142031facebook-1.jpg


Facebook a inceput sa isi anunte utilizatorii ca extinde recunoasterea faciala la mai multe functii.

Astfel, te poti regasi in fotografii si clipuri postate de utilizatorii retelei sociale, chiar daca nu esti etichetat in ele.

Atentie! Aceasta schimbare e realizata automat, iar tu vei fi notificat printr-un mesaj care iti apare in timeline, asa ca ai grija sa nu il ratezi.

"Nou: Recunoastere faciala pentru mai multe functii.

Incercam tot timpul sa imbunatatim Facebook, asa ca adaugam mai multe modalitati de a folosi recunoasterea faciala in afara de sugerarea tag-urilor.

De exemplu, tehnologia de recunoastere faciala te poate ajuta:

Sa gasesti fotografiile cu tine, in care insa nu esti etichetat
Sa te protejezi de strainii care ti-ar putea folosi fotografiile
Sa permiti persoanelor cu deficiente de vedere sa afle cine se afla in fotografiile sau clipurile tale
Tu controlezi (ce se intampla cu) recunoasterea faciala. Setarea este pe modul "activat", dar tu poti schimba modul in "dezactivat" oricand, iar acest lucru e valabil si la functiile pe care le vom adauga in viitor"

Asa suna mesajul (originalul e in engleza, asa cum se vede in captura de ecran de mai jos) care apare in timeline-ul de pe aplicatia Facebook instalata pe un smartphone, semnat de echipa Facebook.

In coltul din dreapta-sus al mesajului se afla un meniu marcat cu trei puncte. Daca apesi pe el, vei fi intampinat de un alt mesaj. De data asta, scris in romana.

De asemenea, aici ai posibilitatea de a schimba setarile, astfel incat sa permiti Facebook sa poata sa te recunoasca in fotografii si clipuri video ("da" e setata automat) sau nu.

Schimbarea a fost anuntata din decembrie 2017

Tehnologia de recunoastere faciala nu e ceva nou la Facebook. De ceva vreme ne face recomandari legate de persoanele care sunt intr-o fotografie pentru a putea fi etichetate.

Dar Facebook extinde aceasta facilitate. Testele au inceput in decembrie 2017 si iata ca acum ajung la mai multi utilizatori.

Noul sistem are cateva avantaje. Astfel, Facebook te va notifica daca unul dintre prietenii tai incarca o fotografie cu tine fara sa te eticheteze (sau o alta persoana care face postarea publica).

In plus, in curand, reteaua sociala te va anunta atunci cand cineva va incarca o poza cu tine la profil, astfel incat vei afla daca cineva se da drept tine.

Mai mult, extinderea recunoasterii faciale la mai multe functii ajuta persoanele cu deficiente de vedere sa afle cine se afla intr-o poza de pe Facebook.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 4 luni 4 săptămâni #46096

Mark Zuckerberg, convocat în Parlamentul britanic, în ancheta privind utilizarea datelor Facebook

Camera Comunelor l-a convocat marţi pe Mark Zuckerberg, directorul general al platformei de socializare online Facebook, pentru a fi audiat în ancheta privind activităţile companiei de analize politice implicată în campania electorală a preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit.

mark-zuckerberg-graph-search-afp.jpg


Camera Comunelor l-a convocat marţi pe Mark Zuckerberg, directorul general al platformei de socializare online Facebook, pentru a fi audiat în ancheta privind activităţile companiei de analize politice implicată în campania electorală a preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit.

Damian Collins, un membru al Camerei Comunelor, i-a trimis marţi o scrisoare oficială lui Mark Zuckerberg prin care îl invită să fie audiat de Comisia pentru Activităţi Digitale, Cultură, Media şi Sport.

"Comisia parlamentară a formulat în mod repetat solicitări adresate Facebook privind modul în care diverse companii obţin şi utilizează datele din conturile reţelei de socializare online; principala întrebare este dacă au fost folosite date fără acceptul utilizatorilor. Răspunsurile oficiale au subestimat în mod consistent acest risc, iar Comisia parlamentară a fost indusă în eroare", se arată în scrisoarea adresată directorului general al Facebook.

După apariţia informaţiilor privind activităţile companiei de analize politice Cambridge Analytica, Guvernul britanic, instituţii ale Uniunii Europene şi membri ai Congresului SUA au anunţat intenţii de a lansa investigaţii.

Pe fondul disputelor generate de criticile privind presupusa implicare a reţelei de socializare online Facebook în campanii pentru dezinformare, directorul responsabil de securitate al companiei, Alex Stamos, a decis retragerea din funcţie, informează cotidianul The New York Times. Alex Stamos pledase pentru transparenţă în legătură cu interferenţele Rusiei şi pentru măsuri de securitate, dar întâmpinase opoziţie din partea colegilor. În contextul disputelor, atribuţiile lui Alex Stamos au fost încredinţate altor persoane în decembrie 2017, dar el urma să rămână oficial în funcţie până în august 2018.

O firmă specializată în analizarea datelor online implicată în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit a exploatat în scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetăţeni americani în ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept "război psihologic". Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de analize a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.

Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: "Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. (...) Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania". Documente obţinute de publicaţia Observer şi confrmate de Facebook relevă că, până la sfârşitul anului 2015, compania Cambridge Analytica colecta date online la un nivel fără precedent. Facebook nu avertizase încă utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor a peste 50 de milioane de persoane.

Potrivit cotidianului The New York Times, copii ale datelor sustrase de firma Cambridge Analytica încă sunt online. Informaţiile au fost colectate printr-o aplicaţie numită "thisisyourdigitallife", creată de profesorul Aleksandr Kogan în mod independent de activitatea sa de la Universitatea Cambridge. Prin intermediul companiei sale, Global Science Research (GSR), în colaborare cu firma Cambridge Analytica, sute de mii de utilizatori Facebook au fost plătiţi să facă teste de personalitate sub pretextul folosirii datelor pentru studii academice. Însă aplicaţia colecta şi datele din listele de "prieteni" ale celor care au acceptat testele, astfel că au fost obţinute profilurile a zeci de milioane de persoane, potrivit cotidianului The Guardian.

Christopher Wylie a vorbit despre ceea ce a numit "instrumentul de război psihologic al lui Steve Bannon". El a explicat că Steve Bannon şi Robert Mercer au avut ideea de a utiliza printr-o metodologie militară megadate şi reţele de socializare online pentru "operaţiuni informaţionale" asupra electoratului din Statele Unite. Christopher Wylie a contribuit cu idei şi s-a ocupat de aplicarea proiectului, înainte de a deveni, în primăvara anului 2017, denunţătorul proiectului. De asemenea, Wylie s-a numărat printre sursele care au furnizat informaţii pentru un articol scris în 2017 de publicaţiile Guardian / Observer intitulat "Marele jaf britanic Brexit", un material care a realizat conexiuni între campania pentru ieşirea din UE, alegerea lui Donald Trump în funcţia de preşedinte al SUA şi activităţile Rusiei.

"Pentru aceşti oameni, regulile nu contează. Pentru ei, este vorba de un război şi totul este corect. Vor să poarte un război cultural în Statele Unite ale Americii. Firma Cambridge Analytica trebuia sa furnizeze arsenalul pentru acest război cultural", a explicat, pentru NYT, Christopher Wylie.

Compania Facebook a anunţat că a decis suspendarea conturilor firmei Cambridge Analytica, al lui Christopher Wylie şi Aleksandr Kogan, un profesor ruso-american. "Este vorba despre o înşelătorie. Vom lua toate măsurile necesare pentru ştergerea datelor sustrase, vom iniţia acţiuni judiciare contra autorilor activităţilor ilegale", a declarat Paul Grewal, vicepreşedintele Facebook. Firma Cambridge Analytica este investigată în Marea Britanie de Parlament şi de autorităţile de reglementare sub acuzaţia unor activităţi ilegale în campania privind referendumul pe tema apartenenţei ţării la Uniunea Europeană.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 4 luni 4 săptămâni #46100

FACEBOOK, anunț CRUCIAL pentru MILIOANE DE UTILIZATORI: ANCHETĂ privind scurgeri masive de INFORMAŢII…

facebook-ancheta-sua-scurgeri-de-informatii-276540.jpg


omisia Federală pentru Comerţ din Statele Unite ale Americii (FTC) a deschis o investigaţie privind Facebook, care ar putea aduce reţelei de socializare o amendă uriaşă! Compania este acuzată că a facilitat utilizarea datelor a 50 de milioane de utilizatori de către o companie implicată în campania electorală din 2016 a preşedintelui SUA, Donald Trump

Săptămâna trecută au apărut dezvăluiri conform cărora compania de consultanţă Cambridge Analytica ar fi avut acces, în 2014, la datele companiei conduse de Mark Zuckerberg, ceea ce ar reprezenta o clară violare a condiţiilor de confidenţialitate ale reţelei de socializare.

Gigantul tehnologic a precizat că ceea ce s-a întâmplat a fost cauzat de faptul că a fost înşelat de firma britanică.

"Suntem scandalizaţi, pentru că am fost înşelaţi. Ne-am angajat să consolidăm puternic politicile noastre pentru protejarea datelor utlizatorilor şi vom face paşii necesari în acest sens", au afirmat reprezentanţii companiei, într-un comunicat de presă.

Ulterior, vicepreşedintele companiei, Paul Grewal, a afirmat, printr-un comunicat, că "inima" companiei este protejarea informaţiilor utilizatorilor şi cere acelaşi angajament utilizatorilor care folosesc aplicaţiile Facebook.

Scandalul Cambridge Analytica: Un psiholog rus născut în Republica Moldova ar fi conceput softul care sustrăgea datele personale ale utilizatorilor Fa
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 4 luni 4 săptămâni by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 4 luni 4 săptămâni #46112

Acţiunile Facebook s-au prăbuşit sub pragul de 170 de dolari, după scandalul legat de datele utilizatorilor

Acţiunile Facebook au scăzut miercuri cu aproape 3% într-o singură zi la Bursa din New York, preţul pe acţiune ajungând sub pragul de 170 de dolari, pe fondul controverselor privind firma de marketing politic care ar fi folosit informaţii a milioane de utilizatori fără acordul lor, arată Bloomberg.

Camera Comunelor - parlamentul britanic - l-a convocat marţi pe Mark Zuckerberg, directorul general al platformei de socializare online Facebook, pentru a fi audiat în ancheta privind activităţile companiei de marketing politic implicată în campania electorală a preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit.

Damian Collins, un membru al Camerei Comunelor, i-a trimis marţi o scrisoare oficială lui Mark Zuckerberg prin care îl invită să fie audiat de Comisia pentru Activităţi Digitale, Cultură, Media şi Sport.

„Comisia parlamentară a formulat în mod repetat solicitări adresate Facebook privind modul în care diverse companii obţin şi utilizează datele din conturile reţelei de socializare online; principala întrebare este dacă au fost folosite date fără acceptul utilizatorilor. Răspunsurile oficiale au subestimat în mod consistent acest risc, iar Comisia parlamentară a fost indusă în eroare”, se arată în scrisoarea adresată directorului general al Facebook.

După apariţia informaţiilor privind activităţile companiei de analize politice Cambridge Analytica, Guvernul britanic, instituţii ale Uniunii Europene şi membri ai Congresului SUA au anunţat intenţii de a lansa investigaţii.

Pe fondul disputelor generate de criticile privind presupusa implicare a reţelei de socializare online Facebook în campanii pentru dezinformare, directorul responsabil de securitate al companiei, Alex Stamos, a decis retragerea din funcţie, informează cotidianul The New York Times. Alex Stamos pledase pentru transparenţă în legătură cu interferenţele Rusiei şi pentru măsuri de securitate, dar întâmpinase opoziţie din partea colegilor. În contextul disputelor, atribuţiile lui Alex Stamos au fost încredinţate altor persoane în decembrie 2017, dar el urma să rămână oficial în funcţie până în august 2018.

O firmă specializată în analizarea datelor online implicată în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit a exploatat în scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetăţeni americani în ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept "război psihologic". Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de analize a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump.

Firma Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate. Christopher Wylie, care a colaborat cu un profesor de la Universitatea Cambridge pentru obţinerea datelor, a declarat pentru publicaţia Observer: "Am exploatat platforma de socializare online Facebook pentru a obţine milioane de profiluri ale alegătorilor. (...) Aceasta a fost baza pe care a fost construită compania". Documente obţinute de publicaţia Observer şi confrmate de Facebook relevă că, până la sfârşitul anului 2015, compania Cambridge Analytica colecta date online la un nivel fără precedent. Facebook nu avertizase încă utilizatorii şi luase doar măsuri limitate pentru securizarea datelor a peste 50 de milioane de persoane.

Potrivit cotidianului The New York Times, copii ale datelor sustrase de firma Cambridge Analytica încă sunt online. Informaţiile au fost colectate printr-o aplicaţie numită "thisisyourdigitallife", creată de profesorul Aleksandr Kogan în mod independent de activitatea sa de la Universitatea Cambridge. Prin intermediul companiei sale, Global Science Research (GSR), în colaborare cu firma Cambridge Analytica, sute de mii de utilizatori Facebook au fost plătiţi să facă teste de personalitate sub pretextul folosirii datelor pentru studii academice. Însă aplicaţia colecta şi datele din listele de "prieteni" ale celor care au acceptat testele, astfel că au fost obţinute profilurile a zeci de milioane de persoane, potrivit cotidianului The Guardian.

Christopher Wylie a vorbit despre ceea ce a numit "instrumentul de război psihologic al lui Steve Bannon". El a explicat că Steve Bannon şi Robert Mercer au avut ideea de a utiliza printr-o metodologie militară megadate şi reţele de socializare online pentru "operaţiuni informaţionale" asupra electoratului din Statele Unite. Christopher Wylie a contribuit cu idei şi s-a ocupat de aplicarea proiectului, înainte de a deveni, în primăvara anului 2017, denunţătorul proiectului. De asemenea, Wylie s-a numărat printre sursele care au furnizat informaţii pentru un articol scris în 2017 de publicaţiile Guardian / Observer intitulat "Marele jaf britanic Brexit", un material care a realizat conexiuni între campania pentru ieşirea din UE, alegerea lui Donald Trump în funcţia de preşedinte al SUA şi activităţile Rusiei.

"Pentru aceşti oameni, regulile nu contează. Pentru ei, este vorba de un război şi totul este corect. Vor să poarte un război cultural în Statele Unite ale Americii. Firma Cambridge Analytica trebuia sa furnizeze arsenalul pentru acest război cultural", a explicat, pentru NYT, Christopher Wylie.

Compania Facebook a anunţat că a decis suspendarea conturilor firmei Cambridge Analytica, al lui Christopher Wylie şi Aleksandr Kogan, un profesor ruso-american. "Este vorba despre o înşelătorie. Vom lua toate măsurile necesare pentru ştergerea datelor sustrase, vom iniţia acţiuni judiciare contra autorilor activităţilor ilegale", a declarat Paul Grewal, vicepreşedintele Facebook. Firma Cambridge Analytica este investigată în Marea Britanie de Parlament şi de autorităţile de reglementare sub acuzaţia unor activităţi ilegale în campania privind referendumul pe tema apartenenţei ţării la Uniunea Europeană.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 4 luni 4 săptămâni #46115

Cum poti să îți descarci tot Dosarul personal de pe Facebook

facebook-aplicatii-informatii-personale-cambridge-analytica-276786.jpg


Scandalul scurgerii de date de la Facebook către Cambridge Analytica a pus pe gânduri milioane de utilizatori din întreaga lume.

Exista câteva lucruri pe care le poţi face chiar tu pentru a limita "valorificarea" informaţiilor personale. Află AICI cum să foloseşti Facebook FĂRĂ SĂ OFERI ACCES la prea multe date personale.

De asemenea, dacă vrei să ai acces la dosarul tău, ești doar la câteva click-uri distanță: Click pe settings, iar din ecranul "General Account Settings" dați click pe "Download a copy of your Facebook data". Vreo 10-15 minute se creează arhiva .zip, după care o puteți descărca.

“Știe tot Facebook; inclusiv ceea ce noi am uitat demult (păstrează chiar și ceea ce am șters)”, spune jurnalista Mona Dîrțu.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 4 luni 4 săptămâni #46116

Cum să foloseşti Facebook FĂRĂ SĂ OFERI ACCES la prea multe date personale. SCHIMBĂ-ŢI SETĂRILE ACUM!

setari-private-facebook-276741.jpg


Scandalul scurgerii de date de la Facebook către Cambridge Analytica a pus pe gânduri milioane de utilizatori din întreaga lume. Iar întrebarea este – se poate sau nu să ai intimitate într-o reţea socială?

Exista câteva lucruri pe care le poţi face chiar tu pentru a limita "valorificarea" informaţiilor personale în scopuri dubioase, cum ar fi influenţarea rezultatului alegerilor, folosind opţiuni din setările pe care Facebook le oferă utilizatorilor, scrie Ziare.com.

În primul rând, nu mai oferi date prinvind locul în care te afli.
Pentru a împiedica publicarea locaţiei, pe telefoanele cu iOS, intra la Settings(Setari) > Privacy (Confidentialitate) > Location Services (Servicii de localizare).

Aici ai opţiunea de a dezactiva complet serviciile de localizare sau de a dezactiva această funcţie doar pentru anumite aplicaţii din lista pe care o vei găsi mai jos (poate nu vrei sa o dezactivezi pentru aplicatţi ca Google Maps sau Uber, în cazul cărora are sens să le acorzi permisiunea de a vedea unde eşti). De asemenea, poţi opta şi ca serviciul să fie activat doar atunci când foloseşti aplicaţiile respective.

Pe telefoanele cu Android, intră la Settings > Location. La fel ca mai sus, poţi alege să dezactivezi accesul la acest tip de informaţie pentru toate aplicaţiile sau să personalizezi setarile pentru Facebook şi pentru anumite aplicaţii din listă.

Sterge informaţiile personale!

În secţiunea About (Despre) găseşti informaţiile personale pe care Facebook le are direct de la tine, cum ar fi unde lucrezi şi ce şcoli ai absolvit. Le poţi şterge de tot sau poţi umbla la setări astfel încât să le vezi doar tu sau doar prietenii tăi.

Controleaza setările privind reclamele

Intră pe pagina Facebook ad preferences (Preferinţele tale de publicitate) unde vei descoperi, la Your interests (Interesele tale), profilul construit de Facebook în funcţie de acţiunile tale şi ale prietenilor tăi pe reţea, dar şi în funcţie de ce faci online chiar şi când nu eşti pe Facebook. Ai posibilitatea să ştergi companiile de la care nu vrei să primeşti reclame.


Totodată, la Your informations (Informatiile tale) poţi controla criteriile în baza cărora primeşti reclame.

La Ad settings (Setări de publicitate) este interesantă in special sectiunea Ads with your social interactions (Reclame cu acţiunile tale sociale), care, dacă este activată, face posibil ca prietenii tăi să vadă reclame de la diverse companii cu menţiunea că tu le-ai dat "Like" companiilor repective. Poţi să schimbi setarea de la Doar prietenii mei la Nimeni.

Şterge aplicaţiile care au acces la contul tau de Facebook
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 4 luni 1 săptămână #46209

Scandalul Cambridge Analytica: Datele a 112.000 de utilizatori Facebook din România, accesate de compania de consultanţă

Datele a peste 112.000 de utilizatori Facebook din România probabil au fost accesate ilegal de compania de consultanţă Cambridge Analytica, anunţă reţeaua de socializare online.

facebook.jpg


Un purtător de cuvânt al companiei Facebook a declarat pentru agenţia de presă MEDIAFAX că, în total, probabil sunt afectate 11.421 de persoane, respectiv 78 de utilizatori care au instalat aplicaţia unui sondaj online şi 112.343 de persoane din listele de "prieteni".

Datele a 2,7 de milioane de utilizatori Facebook din ţările Uniunii Europene au fost accesate ilegal de compania de consultanţă britanică Cambridge Analytica, a anunţat săptămâna trecută Comisia Europeană. "Facebook ne-a confirmat că datele a până la 2,7 milioane de europeni - ori, mai precis, ale persoanelor din UE - probabil au fost accesate inadecvat de compania Cambridge Analytica", a declarat vineri Christian Wigand, un purtător de cuvânt al Comisiei Europene. Facebook a prezentat cifra de 2,7 milioane de utilizatori afectaţi la nivelul UE într-o scrisoare trimisă joi seară, acesta fiind un răspuns la o solicitare formulată de Vera Jourova, comisarul european pentru Justiţie, Consumatori şi Egalitate de Gen.

Ulterior, un purtător de cuvânt al companiei Facebook a comunicat că firma Cambridge Analytica a accesat datele a 1.079.031 de persoane din Marea Britanie şi a 309.815 de persoane din Germania. Cotidianul Times of Malta a relatat pe 7 aprilie că au fost accesate ilegal datele a peste 6.000 de maltezi, fiind afectate şi 214.134 de persoane din Italia, 211.667 de persoane din Franţa, 136.985 de persoane din Spania şi 112.421 de persoane din România.

...............................
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Facebook acum 2 luni 4 săptămâni #46327

Cel mai folosit gadget, considerat de aproape jumătate dintre români ca PRINCIPAL duşman al relaţiei lor

Telefonul mobil este unul dintre principalele motive de gelozie în România, aproape jumătate dintre români fiind mai geloşi pe faptul că jumătatea lor stă cu nasul în telefon şi doar 18% pe timpul pe care şi-l petrece cu prietenii sau chiar în eventuale relaţii din afara cuplului, relevă un studiu.

2849285-publimedia-shutterstock.jpg


Studiul a fost realizat de E.ON şi Kantar în 10 ţări europene.

Ceva mai ponderaţi, germanii invocă şi ei smartphone-ul ca motiv principal de gelozie, însă în proporţie de doar 32%.

În Italia însă lucrurile stau diametral opus. Poate cei mai pasionali dintre europeni, italienii se declară ca fiind foarte geloşi în proporţie de 65%, însă motivele sunt total diferite. Dramele se nasc în cazul apariţiei unei alte persoane în cadrul relaţiei şi doar 16% dintre italieni percep telefonul mobil al partenerului ca pe un potenţial rival.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5424
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 2 luni 4 săptămâni by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.