Bine ai venit,
Vizitator
|
Avocatul Poporului: statul incalca drepturile persoanelor cu handicap
De mai bine de doi ani, Avocatul Poporului reclama, prin numeroase rapoarte trimise autoritatilor centrale, nerespectarea dispozitiilor legale privind protectia drepturilor persoanelor cu handicap si legislatia lacunara si neclara in acest domeniu care nu garanteaza respectarea drepturilor persoanelor cu handicap si ale asistentilor personali. Incepând din 2011, in urma a sute de sesizari primite de Avocatul Poporului din intreaga tara, au fost trimise Parlamentului rapoarte prin care se cerea modificarea legislatiei in domeniu, dar reclamatiile nu au fost luate in seama, iar situatia a ramas aceeasi. “In ultimii ani s-au facut mai multe rapoarte cu propuneri de imbunatatire a legislatiei, ca urmare a sesizarilor trimise de fiecare birou teritorial al Avocatului Poporului din tara - ne-a declarat Doina Sirghie, expertul din Bacau al institutiei. La noi au ajuns numai anul trecut 50 de reclamatii de la persoane cu handicap care nu si-au primit indemnizatia de handicap. Probleme grave sunt la primariile din judet, care nu au fonduri suficiente si se folosesc de neclaritatile din lege.” Rapoartele trimise de Avocatul Poporului au semnalat gravele deficiente in plata drepturilor salariale ale asistentilor personali de catre primarii. Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap si legile bugetului de stat nu specifica in mod clar procentul finantarii acestor drepturi de la bugetul de stat si cele locale. “La aceasta deficienta legislativa se adauga nerespectarea de catre autoritatile locale a obligatiei de a asigura fondurile necesare finantarii drepturilor persoanelor cu handicap grav, nu numai din cauza lipsei de interes, ci si din cauza neclaritatii dispozitiilor art. 94 din Legea nr. 448/2006 referitor la sursele de finantare - se arata in ultimul raport al Avocatului Poporului. Propunerile formulate in acest raport au privit, in esenta, modificarea prevederilor legale prin stabilirea procentului de contributie proprie a autoritatilor. Consecinte ale acestei situatii sunt permanentele restante substantiale, la nivel national, la plata salariilor asistentilor personali. Plata la un moment dat a acestor restante nu reprezinta o solutie reparatorie la aceasta problema, deoarece nu inlatura gravele prejudicii suferite de asistentii personali, ca urmare a lipsirii lor, perioade lungi de timp, de mijloacele banesti la care au dreptul. Din pacate, numeroasele sesizari primite, in continuare, de institutia Avocatul Poporului din partea persoanelor cu handicap si a familiilor acestora indica faptul ca problemele semnalate prin aceste rapoarte nu au fost rezolvate in plan administrativ si legislativ.” |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
O zi din viata lui Abel, tanarul care asteapta in carucior ore in sir un autobuz cu rampa. "Degeaba stai, ca nu te ia nimeni"
Tintuit intr-un scaun cu rotile, un tanar de 22 de ani din Suceava asteapta zilnic, ore in sir, ca un autobuz sa-l ia din statie. Nici un vehicul de transport in comun nu dispune de o rampa functionala pentru carucioare, iar multe persoane cu dizabilitati stau la mila soferilor. Pe site-ul oficial, regia locala se lauda insa cu dotari moderne pentru persoanele cu handicap. Dar, cum se intampla la noi, de la vorbe la fapte e drum lung. Iata dovada, intr-un material filmat cu o camera ascunsa. Abel Popovici are 22 de ani si s-a nascut cu o distrofie musculara. Pana la 14 ani a putut sa mearga, apoi boala i s-a agravat si a ramas intr-un scaun cu rotile. Acum sase ani, regia locala de transport din Suceava i-a oferit un abonament gratuit pe toate liniile, insa tanarul nu-l poate folosi. Nici unul dintre autobuzele societatii nu are functionala rampa pentru persoanele cu dizabilitati sau carucioare mai mari pentru bebelusi. Primul autobuz, dialog cu soferul "- E stricata rampa. - Cum adica e stricata ? - S-a rupt surubul care ii da drumul. Poate te ia urmatorul..." Resemnat, Abel asteapta un sfert de ora al doilea autobuz. In zadar insa. Al doilea autobuz, al doilea sofer "- Nu merge nici una... - Dar nici la alea noi nu merge? - Nu merge la nici una" Disperat, baiatul ramane in statie o jumatate de de ora pana soseste al treilea autobuz. Soferul nu-si ascunde mirarea cand este intrebat de facilitatile pentru persoanele cu handicap. Al treilea autobuz, dialogul devine tot mai absurd "- Buna ziua, as vrea sa deschideti rampa sa urc. - Nu a fost scoasa niciodata ! - Cum adica nu a fost scoasa niciodata ? - Eu ce sa va fac ? Nici macar cheie nu am la rampa !" Dupa ce a asteptat aproape o ora in statie, soseste si al patrulea autobuz dar, pentru Abel, este inutil. "- As vrea sa deschideti rampa sa pot sa urc... - Nu merge ! - Dar de ce nu merge ? - Ca nu merge, de aia. A intepenit... - Dar de ce tipati asa ? - Ce vrei mai copile? Tu nu intelegi ca e intepenit? Nu merge. Ce vrei sa-ti fac? Te ajut, ce vrei sa-ti fac ? Nu merge, n-a mers niciodata. - Nu puteti singur, trebuie vreo 4-5 oameni. - Si ce sa-ti fac, nu merge. Degeaba stai la autobuz ca nu o sa te ia nimeni." Revoltati, calatorii tipa la sofer. "- Citeste legea, sa vezi ce spune legea! Esti obligat sa-l iei! - Pai eu nu-l iau? Ia-l matale acasa, daca vrei. Hai, ca eu sunt constructor de autobuze!" Cativa coboara pentru a-l ajuta pe tanar sa urce. Pe site-ul oficial, institutia se lauda cu cele mai moderne mijloace de transport. In parcul auto insa, nici un autobuz nu are rampa functionala. Directorul regiei pare resemnat. Seful regiei sustine ca a dat dispozitie ca personalul autobuzelor sa ajute neconditionat orice persoana cu dizabilitati pentru a urca in mijlocul de transport, dar Abel il contrazice. "Am stat odata si doua ore jumatate, 12 autobuze, le-am numarat pe degete." In judetul Suceava 4.000 de persoane cu handicap au probleme cu accesul la transportul in comun. Sursa |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru, Mona si Dan
|
Mama ei de treaba ! In legislatia romana exista un termen pana la care transportul in comun trebuia adaptat special si pentru persoanele cu dizabilitati.
Nici macar cateva procente nu vedem ca s-ar fi rezolvat. Cat de cat. E bataie de joc. Macar un autobuz special pentru fiecare traseu. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Problema nu se va rezolva decat prin atitudine si actiuni concrete pentu obligarea autoritatilor.
La Forumul bolnavilor din martie 2014 am avut ocazia sa ridic o problema asemanatoare d-lui Asztalos Csaba Ferenc , Presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii . Intrebarea a fost: " Se poate considera o discriminare faptul ca legea 448 nu este aplicata unitar in toata tara? Legea obliga accesibilitatea totala a mijloacelor de transport in comun pentru cei in fotoliul rulant si informare video-audio pentru cei cu deficiente senzoriale. In Bucuresti pesrsoanele cu handicap beneficiaza de prevederile legii dar la mine in Targoviste circula doar microbuze in care este imposibil sa ai acces cu caruciorul iar despre informarea audio-video nici vorba." Raspunsul d-lui Asztalos Csaba Ferenc a fost "Da, se poate sesiza Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii pentru semnalarea cazurilor acestea de discriminare. De asemeni aveti posibilitatea sa intentati actiuni judecatoresti individuale impotriva Autoritatilor locale care nu va respecta drepturile." In concluzie daca vrem rezultate concrete trebuie sa luptam pentru ele. Daca statul va fi bombardat maine cu 1000 - 5000 de procese ne putem astepta sa miscam macar un pas. In caz contrar, lamentarile noastre ne vor aduce cel mult compatimire. |
|
Ce este, este.
Ce nu este, nu este. Asta este!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Va recomand sa urmariti prima parte din emisiunea "România la raport" de joi, 26.06.2014
Intrebari de la telespectatori, persoane cu dizabilitati... Despre pensii s.a.m.d.... |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Noi suntem suparati pe doamna Andreia Cretulescu deoarece in ultima luna de zile, in fiecare joi tot anunta ca indemizatiile cuvenite persoanelor cu dizabilitati (handicap) vor fi marite,indexate ...
Aflati de la noi! Bla, bla, bla ...! Si uite asa , de fiecare data nu ne spune nimic, nici macar comunicarea doamnei ministru Rovana Plumb. Pe de alta parte, i-am scris direct pe adresa emisiunii, insa nu mi-a raspuns. Da , Daniele iti multumim ! |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Zeci de primari din marile oraşe ale României, amendaţi pentru discriminare: „Situaţia este gravă. Ministerul Muncii nu îşi face treaba”
Printr-o decizie fără precedent Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a amendat toate primăriile oraşelor reşedinţă de judeţ pentru modul în care este gestionat accesul persoanelor cu handicap în mijloacele de transport în comun. Singurii care nu au fost amendaţi sunt primarii din Sibiu şi Miercurea Ciuc, unde s-a constatat că toate mijloacele de transport în comun sunt dotate corespunzător. În majoritatea oraşelor din România, călătoria pe mijloacele de transport în comun pentru persoanele cu handicap este o adevărată aventură. Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării trage un puternic semnal de alarmă în acest sens, amendându-i pe aproape toţi primarii oraşelor reşedinţă de judeţ. Sancţiunile au fost aplicate după o analiză de doi ani, în care primăriile au transmis date cu privire la gradul de adaptabilitate a mijloacelor de transport în comun pentru a se facilita accesul persoanelor cu dizabilităţi. Astfel, în urma răspunsurilor transmise de primării, care în unele cazuri au răspuns foarte greu solicitărilor sau în unele cazuri chiar deloc, s-a constatat că cele mai multe dintre primării nu au nici două treimi din mijloacele de transport în comun dotate cu rampe pentru accesul persoanelor cu handicap. Primăriile care nu asigură facilităţi nici măcar pe două treimi din mijloacele de transport în comun sunt: Bucureşti, Alba-Iulia, Alexandria, Arad, Baia-Mare, Bacău, Bistriţa, Botoşani, Braşov, Brăila, Buzău, Călăraşi, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Drobeta Turnu- Severin, Focşani, Galaţi, Giurgiu, Iaşi, Oradea, Piatra-Neamţ, Ploieşti, Reşiţa, Satu-Mare, Slatina, Târgovişte, Târgu-Jiu, Târgu-Mureş, Tulcea, Vaslui şi Zalău. Primarii acestor oraşe au fost amendaţi cu 2.000 de lei. Primăriile care au reuşit să asigure facilităţi pentru persoanele cu handicap pe cel puţin două treimi din pe mijloacele de transport în comun sunt: Constanţa, Piteşti, Râmnicu-Vâlcea, Slobozia, Suceava şi Timişoara. Pentru primarii acestor oraşe amenda a fost de 1.000 de lei. În aplicarea acestor sancţiuni s-a avut în vedere procentul de autobuze adaptate pentru persoanele cu handicap. Spre exemplu, la Timişoara sunt adaptate 135 din cele 195 de mijloace de transport în comun, iar la Iaşi 128 din 321. Singurii primari care au obţinut procentaj de sută la sută sunt cei din Sibiu şi Miercurea-Ciuc. La Sibiu sunt 100 de mijloace de transport în comun, toate fiind dotate cu rampe pentru persoanele cu handicap. La Miercurea-Ciuc sunt opt autobuze, de asemenea, toate dotate cu rampe pentru personae cu handicap. Cea mai mare amendă, 5.000 de lei a fost primită de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, care avea obligaţia de a constata şi sancţiona nerespectarea prevederilor legale în domeniu. CNCD a constatat că nici măcar după semnalarea problemei Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială nu a luat măsuri. „Persoanele cu dizabilităţi din mai multe localităţi sunt puse să aştepte până când vine un mijloc de transpot dotat cu facilităţile necesare. Totodată, nu pot utiliza linii întregi pe care circulă doar mijloace neadaptate, ceea ce creează o atmosferă umilitoare privind persoanele cu dizabilităţi locomotorii”, se arată într-un document al CNCD. Prin decizia de sancţionare a primarilor s-a arătat că neadaptarea mijloacelor de transport în comun pentru persoanele cu handicap încalcă dreptul la demnitate al acestora, situaţia fiind extreme de gravă. Preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, Astalos Csaba susţine că primăriile ar fi trebuit să intre în legalitate încă de acum patru ani, iar situaţia este extreme de gravă pentru că unele contracte de achiziţii ar trebui lovite de nulitate tocmai pentru că nu respectă legislaţia în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap. „Inspecţia Socială nu îşi face treaba. Ministerul Muncii are atribuţii pe acest segment şi nu îşi face treaba. Achiziţiile care nu respectă ar fi trebuit să fie declarate nule şi nu ar fi trebuit să fie aprobate pentru că sunt ilegale. Când se vor trezi primăriile cu procese pentru daune o să înceapă să se mişte”, a declarat Astalos Csaba. Acesta a mai spus că justificările primăriilor, potrivit cărora, dotarea mijloacelor de transport în comun cu rampe pentru persoanele cu handicap este costisitoare şi de durată sunt nejustificate. Sursa |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru, Mona si Dan
|
Persoanele cu dizabilitati din Romania, umilite de CFR. Cu ce au fost inlocuite rampele speciale din gari
Situatie revoltatoare in Romania anului 2015. Persoanele cu dizabilitati care circula cu trenul trebuie sa suporte umilinte de neconceput pentru un occidental. V I D E O Sunt duse in brate de angajatii CFR sau transportate cu masina pentru valize, deoarece trenurile de la noi nu dispun de rampe speciale. Li s-a intamplat si azi unor tineri cu mobilitate redusa, care au plecat din Targu Jiu catre Targoviste, unde sunt studenti. In Romania, doar cateva vagoane sunt prevazute cu rampe pentru cei cu dizabilitati. Printr-o situatie cel putin stanjenitoare trec de fiecare data cand circula cu trenul sapte tineri din Targu Jiu, studenti la Targoviste. Din cauza dizabilitatilor pe care le au, nu pot sa urce singuri in tren niciodata. Desi inaintea fiecarei calatorii solicita o rampa speciala, aceasta nu apare niciodata. Daniela Bacoi, reprezentant statia CFR Tg. Jiu: "Conform reglementarilor in vigoare, avem datoria sa ii urcam in tren, sa le asiguram tot confortul. Avem si un vagon special. " Doar ca vagonul special, in lipsa unei rampe, nu ajuta cu nimic. Din contra, spun studentii. "Niciun om sanatos nu poate sa urce, ca asta are un metru jumatate... E cat un om normal. Le multumim", spune unul din ei. Maria Isabela Dobrota, studenta: "De ce tot timpul trebuie sa ne rugam de cei de la CFR sau calatori sa ne dea o mana de ajutor? Vi se pare corect ca intr-o tara civilizata sa patimim asa ceva? Eu cred ca pe nicaieri nu e asa ceva." Laurentiu si Filip sunt studenti la Matematica. Primul sufera de poliomelita si parapareza spastica, iar cel de-al doilea de poliomelita, de la varsta de 2 ani. La Bucuresti, coborarea nu a mai fost la fel de grea ca urcarea, pentru ca in Gara de Nord exista un peron inalt, la nivelul vagonului. Totusi, si aici tinerii au avut parte de o surpriza. Cu o deosebita amabilitate, angajatii Cailor Ferate Romane i-au transportat cu masina pentru... carat bagaje. Dupa ce au parcurs 5 ore si jumatate de la Targu Jiu la Bucuresti, cei sapte studenti vor continua drumul cu un alt tren, pana la Targoviste. Si acolo angajatii CFR-ului sunt obligati sa ii ajute la coborare, atata vreme cat trenurile nu au rampa speciala pentru persoane cu mobilitate redusa. Pentru ca duminica este zi libera la birouri, reprezentantii CFR Calatori nu au oferit o explicatie. Romania are, insa, o derogare obtinuta de la Comisia Europeana in ceea ce priveste transportul persoanelor cu handicap: rampele speciale trebuie construite pana cel tarziu in 2019. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Este revoltator !
Si cand te gandesti cat este de simpla rezolvarea. In fiecare gara C.F.R sa existe un peron mai inalt astfel incat in vagon sa urci precum in metroul bucurestean. Pe mine ma revolta aceasta situatie. Si mai adaug una vizibila. Persoanele care se deplaseaza cu carucioare rulante nu pot utiliza cardul bancar pentru a-si ridica indemnizatia. Ajung pana la bancomat. Si acolo surpriza ! Lacasul de introducere a cardului este plasat la o inaltime inaccesibila persoanei in cauza. Asa ceva se numeste batjocura. Culmea este ca exista si bancomate unde inaltimea, accesibilitatea este perfecta. Si atunci , ma intreb. De ce atata rautate ! |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Marinel, românul fără picioare umilit de statul român!
|
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|