Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Cum se obtine gradul de handicap in Romania

Cum se obtine gradul de handicap in Romania acum 1 lună 3 săptămâni #45408

Cum se obţine gradul de handicap în România

Direcţia Generală de Asistenţă Socială (DGASPC) anunţă că incidenţa solicitărilor pentru certificate de handicap este în creştere de la un an la altul. Mai mult, se constată că, în rândul copiilor, au apărut diagnostice care nu cu mult timp în urmă se regăseau doar în cazul persoanelor adulte, diabetul fiind una dintre aceste afecţiuni. În acest context, Viorel Călin, directorul DGASPC Prahova explică ce trebuie să facă o persoană pentru a obţine ajutorul social oferit de stat în cazul persoanelor cu handicap şi mai ales unde trebuie să se adreseze pentru a nu bate pe la porţile instituţiilor inutil pentru a afla dacă boala de care suferă este considerată un handicap.

Unde trebuie să se adreseze o persoană care intenţionează să obţină un certificat de încadrare în grad de handicap

În primul rând la medicul specialist care tratează afecţiunea respectivă. El trebuie să elibereze un referat, în cazul unui nevăzător de exemplu, un oftalmolog eliberează acest referat. Apoi, există şi în lege şi pe site-ul nostru o listă cu actele care trebuie depuse la dosar. Dar de la medicul specialist se pleacă. Pentru cei care nu au acces la internet, trebuie să ştie că nu toate afecţiunile medicale sunt considerate handicapuri. Trebuie să vedem ce boli se încadrează în handicap şi abia apoi începem să completăm dosarul. Există un Ordin de Ministru, dat în comun de Ministerul Muncii şi Ministerul Sănătăţii, nr. 762 din 2007, în forma actualizată, fiindcă de-a lungul anilor s-a tot modificat, şi acolo sunt prevăzute toate afecţiunile care sunt considerate de legislaţie handicap. Cel mai bine ar fi ca cei care vor să facă acest demers, să studieze acest ordin şi să vadă dacă este cazul sau nu să se prezinte la noi, pentru că ştiţi că orice act sau referat costă. Mulţi oameni au fost puşi în situaţia de a face acest dosar, au fost respinşi de către comisie. Trebuie să te informezi un pic întâi. Este ceva mai dificil asta, pentru că vorbim în multe cazuri despre oameni în vârstă, neputincioşi, care nu au acces la aceste informaţii, dar aici cel mai bine ar fi ca primăria să intervină, pentru că orice primărie are un serviciu public de asistenţă socială. Bun, omul nu ştie, că nu are acces la internet să vadă legislaţia, dar poate asistentul social să verifice. Decât să vină până la noi, să se pună degeaba pe drumuri, mai bine adresează o întrebare la primărie. Din păcate mulţi ascultă mai degrabă de un vecin care îi spune: << du-te acolo!>>, că ştie el că se poate, că s-a dus şi nu ştiu cine, dar poate a fost acum cinci ani când legislaţia era alta.

Odată obţinut acest certificat de încadrare, legea ce prevede? O persoană cu dizabilităţi trebuie să se prezinte la comisie de evaluare periodic, indiferent de gradul de handicap?

În primul rând instituţia Direcţia Generală de Asistenţă socială şi protecţia Copilului este cea care primeşte aceste dosare de la beneficiari. Ele în mod normal ar putea fi depuse şi la primăria din localitatea de domiciliu, asta prevede legea. Dar, ca să uşurăm un pic acest circuit, pentru că din păcate unele primării nu sunt pregătite să primească aceaste dosare, ca să uşurăm munca tuturor, le primim noi direct. Deci noi primim dosarele, le instrumentăm, se face apoi un raport de evaluare complexă de către o echipă a instituţiei noastre, formată dintr-un medic, un asistent social, un psiholog şi un psihopedagog, şi dosarul, în această formă se înaintează comisiei de evaluare care este cea care decide încardrarea sau nu într-un anumit grad de handicap.

Persoanele care nu se pot deplasa din cauza unor afecţiuni medicale sunt obligate să se prezinte personal în faţa comisiei de evaluare?

Atributul încadrării într-un grad de handicap este al comisiei de evaluare, care nu este în subordinea DGASPC, ci în subordinea Consiliului Judeţean. Dar prin lege, ea este abilitată şi ajutată să funcţineze de către noi. În cazul persoanelor cu dizabilităţi trebuie să separăm un pic lucrurile. Pentru persoanele care sunt nedeplasabile şi prezintă un document în acest sens, eliberat fie de medicul de familie, fie de medicul specialist, există o echipă mobilă de evaluare care se deplasează la domiciliul persoanei. Bineînţeles că există destul de multe persoane, care, deşi sunt nedeplasabile, preferă să vină aici personal. Nu-i cheamă nimeni, vin din proprie iniţiativă. Noi încercăm să evităm lucrul acesta cât de mult se poate. Când vine o persoană care este într-o stare fizică foarte gravă, noi încercăm să fim foarte operativi, dar din păcate nu depinde totul numai de noi. Deci cei nedeplasabili sunt evaluaţi la domiciliu, clar, iar cei care sunt deplasabli trebuie să se prezinte pentru întocmirea acelui raport de evaluare complexă.

Dosarul nu trebuie depus personal, ci şi de o persoană abilitată să depună actele, dar pentru evaluare trebuie să vedem persoana noi.

Echipa mobilă pentru evaluarea persoanelor cu handicap se deplasează la domiciliul bolnavilor în cel mult 60 de zile de la solicitare

Echipa mobilă poate face faţă solicitărilor? Poate că durează prea mult procedura şi oamenii nu mai au răbdare.

Solicitări sunt destul de multe, fiindcă sunt foarte multe persoane bolnave, nedeplasabile, dar noi ne încadrăm în termenul legal, de maximum 60 de zile de la data depunerii dosarului. Noi nu ajungem până la termenul acesta, ne situăm undeva între 30 şi 40 de zile. După aceasta, în 15 zile, comisia de evaluare trebuie să emită certificatul de încadrare. Deci tot acest circuit durează maximum 45 de zile.

După ce trece de aceste etape, şi o persoană primeşte o încadrare într-un anumit grad de hanidcap, indeminzaţia este calculată de la momentul depunerii dosarului sau din momentul în care a fost încadrată în grad de handicap?

De la momentul emiterii certificatului de handicap. Referitor la valabilitatea certifricatului, legea nu permite decât în anumite situaţii ca o persoană să fie încardrată permanent. Este o problemă, dar asta este legislaţia acum şi comisia lucrează după această lege. Ei decid practic dacă o persoană trebuie să vină la reevaluare la un an sau trebuie să fie încadrată permanent.

Punctual, ce se întâmplă în cazul bolilor care nu mai sunt curabile. De exemplu Alzheimer, autism, sindromul Down

În afecţiunile foarte grave se face încadrarea permanent. Dacă vorbim de exemplu despre Alzheimer, această afecţiune apare după o vârstă şi o persoană, sigur vă spun, dacă vine şi are 85 de ani şi depune un dosar pentru demenţă, sigur primeşte certificat permanent de la bun început.

Au fost cazuri în care beneficiarii au fost chemaţi în fiecare an la evaluare, deşi aveau o afecţiune foarte gravă

Toată lumea respectă legea şi dacă legea spune că trebuie să vină în fiecare an, nu cred că-şi permite cinvea să o încalce. Într-adevăr, oamenilor le vine greu să înţeleagă. Vin mulţi şi spun aşa. De exemplu au un picior amputat. Domnule, nu-mi mai creşte piciorul, expresie pe care toată lumea o foloseşte. Dar din păcate pentru un picior amputat, încadrarea este de maximum handicap accentuat sau grav, fără a beneficia de un asistent personal. Pentru că se consideră că acea persoană, chiar dacă are un picior amputat, se poate deplasa cu ajutorul unui cărucior rulant. Comisia are în vedere şi că se pot agrava lucrurile şi de aceea se acrodă acel termen de revizuiere la un an.

Ce poate face o persoană care este nemulţumită de rezultatul comisiei. Unde se poate adresa, unde poate contesta primul verdict

Aceste certificate se contestă acum direct la instanţă, nu mai există acea comisie care era la Bucureşti. Începând cu 30 iunie 2017 s-a modificat Legea 448/2006, iar Comisia Superioară de Contestaţii s-a desfiinţat. Acum contestaţia se face direct la instanţă.

Haideţi să explicăm de ce toată lumea care vi se adresează solicită asistent personal

Pentru că primeşte o indemnizaţie separată pentru plata unui însoţitor care este în valoare de puţin peste o mie de lei.

Deci pe lângă indemnizaţia de handicap, beneficiarul poate primi şi o indemnizaţie de însoţitor, care este mult mai mare

Din punctul meu de vedere, în momentul de faţă, cunatumul acelor indemnizaţii de handicap este destul de mic, cea mai mică este pentru handicap mediu de 39 de lei, pentru handicapul accentuat este de 279 de lei, iar pentru handicapul grav este de 340 de lei. Când vorbim de handicap grav cu asistent personal, persoana care beneficiază de un asistent personal are două variante. Să opteze şi să angajeze pe cineva la primăria de domiciliu sau să beneficieze de banii aceştia pentru însoţitor, iar echivalentul este de un salariu minim pe economie, adică 1065 de lei. De aceea totă lumea trage să obţină aceast drept la un însoţitor.

Banii aceşti ade unde vin?

Indemnizaţia de handicap este plătită din bugetul de stat, direct de la Guvernul Rmâniei prin Agenţia de Stat de Plăţi şi Inspecţie Socială, în cunatum de sută la sută, iar banii pentru asistentul personal se plăteşte de către primăria de domiciliu.

Sunt şi goluri legislative care sunt în defavoarea oamenilor bolnavi?

Mai mult sunt foarte multe boli care nu sunt considerate de aceste criterii şi handicap, iar oamenii nu înţeleg. Sunt persoane, de exemplu, insulino dependente, care nu pot fi încadrate cu un handicap. Sunt persoane care au insuficienţă respiratorie, care depind sută la sută de un aparat pentru a putea respira, această boală nu este considerată şi handicap, deşi este foarte gravă. Poate că aici ar trebui lucrat puţin.

Trebuie să fie un echilibru, atâta vreme cât este permisă încadrarea în grad de handicap pentru afecţiuni mai uşoare, oamenii nu înţeleg de ce la ei, care sunt mai bolnavi, nu se poate. Aici poate că ar trebui umblat la legislaţie.

Care sunt cele sunt cele mai întâlnite afecţiuni pentru care se solicită un ajutor social

Din păcate incidenţa cancerelor a luat-o pur şi simplu razna. Sunt foarte multe persoane bolnave, diagnosticate cu neoplasm, tumori, apoi accidentele vasculare, demenţele cam acestea sunt cele mai frecvente, primele trei, dacă vreţi.

În cazul copiilor, care sunt afecţiunile cel mai des întâlnite pentru care se obţine încadrarea într-un anume grad de handicap?

Aici Comisia pentru Protecţia Copilului este cea care face încardările, din păcate şi aici sunt boli care au apărut la copii, boli pe care le vedeam înainte doar la adulţi. De exemplu, diabetul la nou născut, în judeţul Prahova sunt în jur de o sută şi ceva de astfel de cazuri. Apoi sindromul Down, Autism, leucemii destul de multe din păcate şi fel şi fel de afecţiuni de care nici măcar nu auzisem până nu demult. La fel în număr foarte mare, în cazul copiilor, sunt afecţiunile ortopedice.

Spuneaţi că de la 1 ianuarie se vor mări aceste indemnizaţii

Nu s-a stabilit o sumă exactă, dar o să fie un procent din indicele social de referinţă, care este acum de 500 de lei. Important este că s-a aprobat majorarea şi am primit în acest sens o notă de la Ministerul Muncii. O să vedem în funcţie de acest indice cu cât va creşte indemnizaţia.

DGASPC poate urmări astfel de cazuri, din momentul întocmirii unui dosar?

Chiar dacă are toate actele corecte, puteţi merge pe fir pentru a verifica veridicitatea lor? Cum am spus încă de la început sunt două filtre, odată dosarul trece pe la acest serviciu de evaluare, ca să vedem dacă este complet, şi la cea mai mică suspiciune, e clar că solicităm noi mai multe acte, chiar dacă îi punem pe oameni într-o postură nu tocmai plăcută. Decât să fie puşi mai târziu în situaţii şi mai neplăcute să dea banii înapoi, mai bine încă de la început facem tot ceea ce trebuie. Şi apoi Comisia, la cea mai mici suspiciune solicită şi mai multe acte, ia legătura şi cu medicii, dar au fost situaţii când s-au sesizat şi alte organe de control. Nu mai vrem să ajungem de unde s-a plecat în anul 2012, iar cei care sunt acum în comisie nu-şi mai permit să dea o interpretare favorabilă a legii, ci respectă strict legea. Dosarele vechi, toate au fost reevaluate sau urmează să fie. Este un proces complex, pentru că sunt câteva mii de dosare. Noi primi adrese de la Parchet periodic, ne trimite lista şi noi reevaluăm. Ne facem datoria şi îi chemăm din nou la comisie.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15468
  • Thank you received: 4685
  • Karma: 38
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Cum se obtine gradul de handicap in Romania acum 1 lună 3 săptămâni #45409

ACTE NECESARE DEPUNERE DOSAR PENTRU CERTIFICAT DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP

  • DOSAR CU ŞINĂ
  • ACT DE IDENTITATE - original şi copie xerox;
  • În funcţie de statutul socio-profesional:
  • ADEVERINŢĂ DE SALARIAT - pentru salariaţi - în original;
  • sau
  • DECIZIE DE PENSIONARE (pensie limită de vârstă sau pensie de invaliditate cu specificarea datei de revizuire) şi ULTIMUL TALON DE PENSIE - pentru pensionari - în copie xerox;
  • sau
  • DOCUMENTE MEDICALE necesare evaluării complexe realizată în conformitate cu criteriile medico-psihosociale emise prin Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului sanatatii publice Nr.762/1.992/2000:
  • SCRISOARE MEDICALĂ - TIP, completată de medicul de familie cu bolile aflate în evidenţă, pentru persoanele care depun dosarul pentru prima dată -în original; (anexă)
  • SCRISOARE, REFERAT SAU CERTIFICAT MEDICAL DE LA MEDICUL SPECIALIST cu specificare diagnosticului, a stadiului bolii şi a stării prezente şi - după caz - data debutului bolii - în original;
  • ALTE ACTE MEDICALE (BILETE DE IEŞIRE DIN SPITAL, ANALIZE MEDICALE, COPII FIŞE DISPENSARIZARE, etc.) - după caz sau la solicitarea specialiştilor Serviciului Evaluare Complexă;

INVESTIGAŢII MEDICALE SPECIFICE AFECŢIUNII

I. ACCIDENT VASCULAR CEREBRAL (AVC)

  • referat cu starea prezentă de sănătate de la medicul specialist neurolog cu precizarea modalității / posibilității de deplasare și FMS (scala de gradare a forței musculare) - în original;
  • interpretare investigații imagistice: CT, RMN, etc.;
  • bilet de ieşire spital - copie xerox.

II.ORTOPEDIE

  • referat cu starea prezentă de sănătate de la medicul specialist ortoped / chirurg - în original;
  • interpretare investigații imagistice: radiografie, CT, RMN, etc.;
  • bilet de ieşire spital - copie xerox.

III. RETARD MENTAL

  • examen psihiatric - original;
  • examen psihologic cu specificarea IQ (coeficientul de inteligență) și scor GAFS (scala globală de evaluare a funcționării) - original.

IV. DEMENŢE (Alzheimer, Mixtă, Presenilă, Pick, etc.)

  • examen psihiatrie și examen neurologic sau geriatric - în funcţie de specialistul la care se află bolnavul în evidenţă - original;
  • evaluare psihologică cu precizare scor MMSE (mini test pentru examinarea stării mentale) și scor GAFS (scala globală de evaluare a funcționării) - original;
  • interpretare computer tomograf - cerebral - copie xerox.

V. TULBURĂRI DE PERSONALITATE

  • examen psihiatrie - original, însoțit de documente justificative vechi (copie xerox bilete ieșire spital, copie xerox fișă dispensarizare), din care să reiasă data de debut a bolii;
  • examen psihologic - scor GAFS (scala globală de evaluare a funcționării) - original.

VI. BOLI PSIHICE ( SCHIZOFRENIE ŞI ALTE PSIHOZE MAJORE)

  • examen psihiatrie - original, însoțit de documente justificative vechi (copie xerox bilete ieșire spital, copie xerox fișă dispensarizare), din care să reiasă data de debut a bolii;
  • examen psihologic - scor GAFS (scala globală de evaluare a funcționării original ) - original.

VII. AFECTAREA FUNCŢIILOR VEDERII

  • 2 examene oftalmologie (cu specificarea diagnosticului şi a acuităţii vizuale pentru ambii ochi) - original.

VIII. AFECTAREA FUNCŢIILOR AUZULUI

  • examen O.R.L. şi audiogramă interpretată (cu specificarea datei de debut a afecţiunii) - original.

IX. AFECTAREA FUNCŢIEI FONATORII ( VOCE)

  • examen O.R.L. sau examen neurologic sau examen oncologic - după caz, în funcţie de afecţiunea medicală - original.

X. AFECTAREA FUNCŢIILOR INIMII

  • examen cardiologie sau chirurgie cardiovasculară (cu specificarea datei de debut a afecţiunii) - original

XI. ARTERIOPATII

  • examen medicină internă sau cardiologie sau diabetologie în funcţie de cauza afecţiunii - original
  • oscilometrie cu stadializare Leriche-Fontaine, in cazul arteriopatiei obliterante a membrelor inferioare (cardiologie) - original
  • în cazul amputaţiilor prin arteriopatii, se solicită examen ortopedie sau chirurgie (cu specificarea stării bontului de amputaţie şi a oportunităţii protezării ) - original

XII. BOLI DE SÂNGE

  • examen hematologie şi/sau oncologie şi/sau medicină internă în funcţie de afecţiunea medicală - original
  • examene paraclinice ( analize de sânge) specifice afecţiunii medicale - copii xerox

XIII. AFECTAREA SISTEMULUI LIMFOID

  • examen hematologie sau oncologie, după caz - original
  • examene paraclinice ( analize de sânge) specifice afecţiunii medicale - copii xerox.

XIV.AFECTAREA FUNCŢIILOR DE COAGULARE A SÂNGELUI

  • examen hematologie - original
  • examene paraclinice (analize de sânge) specifice afecţiunii medicale copii xerox.

XV. HIV - SIDA

  • examen boli infecţioase cu confirmarea de către laborator a infecţiei HIV şi cu specificarea stadiului clinico - imunologic - original.

XVI. BOLI RESPIRATORII

  • examen pneumoftiziologie sau alergologie sau medicină internă cu specificarea debutului bolii - original.
  • radioscopie pulmonară
  • spirometrie cu interpretare de la medicul specialist - original.

XVII. DIABET ZAHARAT

  • examen diabetologie (pentru diabetul zaharat de tip I - juvenil sau al adultului tânăr se va preciza debutul bolii) - original.
  • examen oftalmologic - original.
  • examen neurologic - original.
  • examen nefrologic (numai pentru complicaţii renale) - original.
  • oscilometrie cu stadializare Leriche-Fontaine, in cazul arteriopatiei obliterante a membrelor inferioare (cardiologie) – original.
  • analize medicale: glicemie, glicozurie, uree şi creatinină, serice - în copie xerox.

XVIII. AFECTAREA FUNCŢIILOR HEPATICE

  • examen medicină internă sau gastroenterologie sau boli infecţioase, în funcţie de medicul specialist la care bolnavul se află în evidenţă - (cu specificarea datei de debut a afecţiunii) - original
  • investigaţii paraclinice specifice (analize de sânge, echografie abdominală) - în copie xerox
  • pentru tumori maligne hepatice se solicită examen oncologic - original

XIX. AFECTAREA FUNCŢIILOR ENDOCRINE - HIPOFUNCŢIE

  • examen endocrinologie - original
  • examene de la alte specialităţi medicale - în funcţie de complicaţiile specifice bolii - original
  • investigaţii paraclinice specifice afecţiunii (analize de sânge, echografie, E.K.G.şi altele în funcţie de glanda afectată) - în copie xerox.

XX. BOLI RENALE

  • examen nefrologie sau urologie - original
  • investigaţii paraclinice specifice afecţiunii (analize de sânge, examen sumar de urină) - în copie xerox.

XXI. TUMORI MALIGNE

  • examen oncologie cu specificare de diagnostic, stadiu, operat/neoperat, tratament specific pre/postoperator şi actual, existenţa sau nu a recidivelor locale sau la distanţă, cu sau fără metastaze, cu complicaţii definitive - original
  • examene paraclinice (histopatologic, scintigrafie, examen radiologic sau computer tomograf - după caz) - în copie xerox.

XXII. BOLI DE COLAGEN

  • examen medicină internă sau reumatologie (şi/sau dermatologie - după caz), cu specificare de diagnostic, stadiu şi deficit funcţional - original.
  • investigaţii serologice specifice - în copie xerox.

XXIII. DEFORMĂRI ALE COLOANEI VERTEBRALE

  • examen medicină internă sau reumatologie cu interpretare radiologică original;
  • examen neurologic - original;
  • radiografie coloană vertebrală - interpretare;
  • spirometrie - în copie xerox.

XXIV. AFECŢIUNI OSTEOARTICULARE CONGENITALE SAU CONTRACTATE PRECOCE

  • examen ortopedie sau reumatologie sau medicină internă, cu specificarea debutului bolii şi a gradului de deficienţă funcţională - original

XXV. AFECŢIUNI NEUROLOGICE

  • examen neurologie cu specificarea debutului bolii şi a gradului de deficienţă funcţională - original;
  • examene de la alte specialităţi medicale în funcţie de complicaţiile bolii - original
  • investigaţii paraclinice - interpretare (C.T., radiografii, E.E.G., E.M.G şi altele - după caz) - copii xerox.

XXVI. EPILEPSIA

  • examen neurologic cu precizarea diagnosticului, a datei debutului bolii, a tipului de criză şi a frecvenţei crizelor sub tratament, cu confirmare E.E.G. - original.
  • examen psihiatric în cazul tulburărilor psihice asociate - original.

XXVII. DERMATOLOGIE

  • examen dermatologie - original
  • examene de la alte specialităţi medicale în funcţie de complicaţiile bolii - original.

Este obligatoriu ca toate documentele medicale depuse la dosar să fie datate, parafate, semnate de către medic şi să aibă ştampila unităţii spitaliceşti emitente.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15468
  • Thank you received: 4685
  • Karma: 38
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Cum se obtine gradul de handicap in Romania acum 1 lună 3 săptămâni #45410

ACTE NECESARE DEPUNERE DOSAR PENTRU CERTIFICAT DE ÎNCADRARE ÎN GRAD DE HANDICAP ÎN SCOPUL PENSIONĂRII ANTICIPATE ÎN CONFORMITATE CU PREVEDERILE ART.58 AL LEGII NR.263/2010 PRIVIND SISTEMUL UNITAR DE PENSII PUBLICE

  • DOSAR CU ŞINĂ
  • ACT DE IDENTITATE - original şi copie xerox;
  • În funcţie de statutul socio-profesional:
  • ADEVERINŢĂ DE SALARIAT - pentru salariaţi - în original;
  • sau
  • DECIZIE DE PENSIONARE INVALIDITATE (cu specificarea datei de revizuire) şi ULTIMUL TALON DE PENSIE - pentru pensionari de invaliditate - în copie xerox;
  • sau
  • COPIE XEROX CARTE DE MUNCĂ;
  • SCRISOARE, REFERAT SAU CERTIFICAT MEDICAL DE LA MEDICUL SPECIALIST cu specificare diagnosticului, a stadiului bolii şi a stării prezente precum şi cu DATA DEBUTULUI BOLII - în original; însoţite de un act medical vechi sau extras din fişa de consultaţii din care să reiasă că afecţiunea este preexistentă calităţii de asigurat, data luării în evidenţă, examenul medical la angajare, situate însă anterior angajării;
  • ALTE ACTE MEDICALE (BILETE DE IEŞIRE DIN SPITAL, ANALIZE MEDICALE, COPII FIŞE DISPENSARIZARE, etc.) - după caz sau la solicitarea specialiştilor Serviciului Evaluare Complexă;

1.2. EVALUAREA COMPLEXĂ A PERSOANEI ADULTE:

Evaluarea complexă a persoanei adulte care/sau pentru care se solicită eliberarea certificatului de încadrare în grad de handicap şi/sau orientare profesională şi/sau măsură de protecţie, se realizează în cadrul serviciului de către urmatorii specialişti :

  • ASISTENT SOCIAL: Efectuează investigaţii în mediul familial în vederea identificării şi evaluării statutului şi contextului social în care trăieste persoana adultă ce solicită încadrarea într-o categorie de persoane cu handicap şi/sau orientare profesională şi/sau măsură de protecţie.
  • MEDIC: Efectuează evaluarea medicală a persoanei adulte care solicită încadrarea în grad de handicap şi/sau orientarea profesională şi/sau măsură de protecţie.
  • PSIHOLOG: Efectuează evaluarea psihologică a persoanei adulte care solicită încadrarea în grad de handicap şi/sau orientarea profesională şi/sau măsură de protecţie.

1.3. ÎNAINTAREA DOSARULUI CĂTRE COMISIA DE EVALUARE A PERSOANEI ADULTE CU HANDICAP:

În urma evaluării complexe, în conformitate cu legislaţia în vigoare, Serviciul Evaluare Complexă Persoane Adulte cu Handicap înaintează dosarul cuprinzând propunerea de încadrare în grad de handicap/orientare profesională/măsură de protecţie, Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap, care adoptă decizia finală privind încadrarea în grad de handicap şi/sau orientarea profesională şi/sau măsura de protecţie.

Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap desfăşoară activitate decizională în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor persoanelor adulte cu handicap şi eliberează:

  • Certificat de încadrare în grad de handicap;
  • Certificat de orientare profesională;
  • Program individual de reabilitare şi integrare socială;
  • Decizie acordare măsură de protecţie.

Reevaluare

Solicitantul revine pentru obţinerea Certificatului de încadrare în grad de handicap cu 30 de zile înainte de data expirării certificatului anterior sau în cazul modificării stării de sănătate.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15468
  • Thank you received: 4685
  • Karma: 38
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Cum se obtine gradul de handicap in Romania acum 1 lună 3 săptămâni #45411

LEGISLAŢIE:

1. Ordinul nr. 707/538/2014 privind modificarea si completarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului sanatatii publice nr. 762/1992/2007 pentru aprobarea criteriilor medico-psihosociale pe baza carora se stabileste incadrarea in grad de handicap

2. LEGEA nr. 448 din 6 decembrie 2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap (**republicată**)(*actualizată*);

3. HOTĂRÂREA DE GUVERN nr.268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;

Mai multe detalii in:

  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15468
  • Thank you received: 4685
  • Karma: 38
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Cum se obtine gradul de handicap in Romania acum 1 lună 3 săptămâni #45412

Comisiile de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti

Judetul Alba

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Alba, Localitate: Alba Iulia, Str.Bucuresti nr.16
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0258- 833230; 0358-401448

Judet: Arad

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Arad, Localitate: Arad; Str. 1 Decembrie nr.10-12
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail:dgpdcar@arad.ro
  • Telefon: 0257- 210055 0257- 210035 centrala
  • Fax: 0257- 210035
  • Contact conducere: Filimon Ingrid- Presedinte tel: 0257- 210055; fax: 0257- 210035 centrala; 0257-210035;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Arges

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Arges, Localitate: Pitesti; Calea Dragasani nr.8 Cartier Trivale
  • Contact secretariat comisie
  • Telefon: 0248- 272786; Fax: 0248- 274473
  • Contact conducere: Radu Claudia - Presedinte tel: 0248- 272786; fax: 0248-274473

Judet: Bacau

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Bacau, Localitate: Bacau; Str. Marasesti nr. 13
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0234- 576970; Fax: 0234- 576970
  • Contact conducere: Salbatecu Cornel - Presedinte tel: 0234- 576970; fax: 0234-576970
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Bihor

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Bihor, Localitate: Oradea; Str. Feldioarei nr. 13
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0259- 435670; Fax: 0259- 447435
  • Contact conducere: Bimbo Gabriela – Presedinte tel: 0259- 435670; fax: 0259-447435;
  • E-mail:dgaspcbh@rdsor.ro

Judet: Bistrita-Nasaud

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Bistrita-Nasaud, Localitate: Bistrita, Str. Garii nr.10
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0263- 221060; Fax: 0263- 215752
  • Contact conducere: Szekely Viorel – Presedinte tel: 0263- 221060; fax: 0263-215752

Judet: Botosani

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap adulti
  • Adresa: Judet: Botosani, Localitate: Botosani, Str. Maxim Gorki nr.4

Judet: Braila

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Braila, Localitate: Braila, Str. Iezerului nr.1
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0239- 613860; Fax: 0239- 613860
  • Contact conducere: Boala Ana – Presedinte tel: 0239- 613860; fax: 0239-613860

Judet: Brasov

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Brasov, Localitate: Brasov, Str. Oltet nr. 2
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0268- 428616; Fax: 0268- 411124
  • Contact conducere: Gherman Otilia – Presedinte tel: 0268- 428616; fax: 0268-411124

Bucuresti, Sector 1

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Localitate: Bucuresti, B-dul Maresal Averescu nr 17, sector 1
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 021- 2227773; Fax: 021- 2225346
  • Contact conducere: Popescu Florica – Presedinte tel: 021- 2227773; fax: 021-2225346

Bucuresti, Sector 2

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Localitate: Bucuresti, Calea Mosilor nr. 229, sector 2
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 021- 2120065 int.67
  • Contact conducere: Filipidescu Stefan – Presedinte tel: 021- 2120065 int.67

Bucuresti, Sector 3

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Localitate: Bucuresti, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 12-14, sector 3
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0725- 126100 (centrala) int.143; Fax: 0725- 126101
  • Contact conducere: Stoiculescu Cornelia – Presedinte
  • Tel: 0725- 126100 (centrala) int.143;
  • fax 0725-126101 (centrala)

Bucuresti, Sector 4

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Localitate: Bucuresti, Aleea Ciceu nr.12 (langa Cinema Cultural)
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 021- 4610585
  • Contact conducere: Radu Laura Maria – Presedinte tel: 021- 4610585

Bucuresti, Sector 5

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Localitate: Bucuresti, Spit.Univ.Bucuresti, Spl. Independentei nr.169 (intr.str. Dr. Leonte)
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 021- 3180522 int.154
  • Contact conducere: Dacianu Stanca – Presedinte tel: 021- 3180522 int.154

Bucuresti, Sector 6

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Localitate: Bucuresti, Str. Drumul Taberei nr.18, sector 6
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 021- 7457237 int.119; Fax: 021- 7456229
  • Contact conducere: Danceanu Nicolae -(temporar Ulmeanu-Mariana) – Presedinte
  • Tel: 021- 7457237 int.119; fax: 021-7456229

Judet: Buzau

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Buzau, Localitate: Buzau, Str. Bucegi nr. 2
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0238- 726068
  • Contact conducere: Coleasa Valentin – Presedinte
  • Tel: 0238-726068; fax: 0238-721143

Judet: Calarasi

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Calarasi, Localitate: Calarasi, Str. Policlinicii nr.1
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0242- 334011; Fax: 0242- 313640
  • Contact conducere: Bucuresteanu Mihaela-Ligia – Presedinte
  • Tel: 0242- 334011; fax: 0242-313640

Judet: Caras-Severin

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Caras-Severin, Localitate: Resita, Aleea Trei Ape nr.4
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0255- 218425
  • Contact conducere: Muntean Gheorghe – Presedinte tel: 0255- 218425

Judet: Cluj

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Cluj, Localitate: Cluj Napoca, P-ta Muzeului nr.3
  • Contact secretariat comisie
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0264- 594941; Fax: 0264- 594941
  • Contact conducere: Repede Razvan – Presedinte
  • Tel: 0264- 594941;
  • Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Constanta

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Constanta, Localitate: Constanta, Str. Decebal nr.22
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0241- 480870; Fax: 0241- 694137
  • Contact conducere: Munteanu Bogdan – Presedinte tel: 0241- 480870

Judet: Covasna

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Covasna, Localitate: Sfantu Gheorghe
  • Str. Stadionului nr.1-3 (Policlinica municipala)
  • Contact secretariat comisie
  • Telefon: 0267-316862
  • Fax: 0267-352318
  • Bolcu Mihaela – Presedinte tel: 0267-316862

Judet: Dambovita

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Dambovita, Localitate: Targoviste. Str. Mr.Breziseanu 25
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0245- 611915; Fax: 0245- 617348
  • Contact conducere: Diaconescu Maria-Roxana – Presedinte tel: 0245- 611915;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Dolj

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Dolj, Localitate: Craiova, Str. C-tin Lecca nr.32
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0251- 413711 int.108; Fax: 0251- 413711
  • Contact conducere: Raduti Carmen-Nicoleta – Presedinte
  • tel: 0251- 413711 int.108

Judet: Galati

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Galati, Localitate: Galati, Str. Eroilor nr. 34
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0236- 412731; Fax: 0236- 412731
  • Contact conducere: Peris Ovidiu - Presedinte tel: 0236- 412731;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Giurgiu

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Giurgiu, Localitate: Giurgiu, Soseaua Bucuresti nr.82
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0246- 218157; Fax: 0727- 833295
  • Contact conducere: Georgescu Cosmin – Presedinte
  • tel: 0246- 218157;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Gorj

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Gorj, Localitate: Tg.Jiu, Str. Progresului nr. 18
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0253- 238128; Fax: 0253- 238128
  • Contact conducere: Coiculescu Radu – Presedinte
  • Tel: 0253- 238128

Judet Harghita

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Harghita, Localitate: Miercurea Ciuc, Str. Zold Peter nr. 4
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0266- 371138; Fax: 0266- 371138
  • Contact conducere: Barta Rozalia – Presedinte tel: 0266- 371138;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Hunedoara

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Hunedoara, Localitate: Deva, Aleea Romanilor nr.7
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0254- 219451; Fax: 0254- 215784
  • Contact conducere: Stanescu Romeo – Presedinte tel: 0254- 219451;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Ialomita

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Ialomita, Localitate: Slobozia, Str. Dobrogeanu Gherea, nr. nr.7
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0243- 231433; Fax: 0243- 233407
  • Contact conducere: Rogalski Elena – Presedinte ; tel: 0243- 231433;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Iasi

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Iasi, Localitate: Iasi, Str. Vasile Lupu nr.57A
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0232- 271 904; Fax: 0232- 279654
  • Contact conducere: Vrabie Radu – Presedinte tel: 0232- 271 904;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Ilfov

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Ilfov, Localitate: Voluntari, Sos. Afumati nr.94-96
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 021- 2704789/90 int.108; Fax: 021-2704788
  • Contact conducere: Cioflec Elena-Yvona – Presedinte ; tel: 021- 2704789/90 int.108

Judet: Maramures

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Maramures, Localitate: Baia Mare, Str. Progresului nr.17
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0262- 211224; Fax: 0262- 211224
  • Contact conducere: Coza Viorel – Presedinte tel: 0262- 211224

Judet: Mehedinti

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap adulti
  • Adresa: Judet: Mehedinti, Localitate: Dr.Tr.Severin, Str. Matei Vasilescu 12A
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
  • Telefon: 0252- 311108
  • Contact conducere: Cojocaru Gabriela – Presedinte tel: 0252- 311108;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Mures

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Mures, Localitate: Tg.Mures, Str. Trebely nr.7
  • Contact secretariat comisie
  • Telefon: 0265/213512, 0265/211699, 0265/211561; Fax: 0265-210658

Judet: Neamt

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Neamt, Localitate: Piatra Neamt, Str. Stefan cel Mare nr.23
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0233- 233274; Fax: 0233- 217842
  • Contact conducere: Amariei Ioana – Presedinte tel: 0233- 233274

Judet: Olt

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Olt, Localitate: Slatina, Str. Draganesti nr.29
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0249- 437806; Fax: 0249- 437806
  • Contact conducere: Pene Alexandru – Presedinte tel: 0249- 437806

Judet: Prahova

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Prahova, Localitate: Ploiesti, Sos. Vestului nr 14-16
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0244- 586100; Fax: 0244- 586221
  • Contact conducere: Oniga Viorica – Presedinte tel: 0244- 586100

Judet: Salaj

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Salaj, Localitate: Zalau, Str. Piata Unirii nr.20
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0260- 610689;
  • Fax: 0260- 615017
  • Contact conducere: Pasca Sorin – Presedinte tel: 0260- 610689; fax: 0260-615017;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Satu-Mare

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Satu-Mare, Localitate: Satu Mare, Str. Crisan nr. 3
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0261- 750114; Fax: 0261- 750113
  • Contact conducere: Anitas Cornel-Ionel – Presedinte tel: 0261- 750114

Judet: Sibiu

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Sibiu, Localitate: Sibiu, Mitropoliei nr.2
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0269- 218272/48;
  • Fax: 0269- 218272
  • Contact conducere: Filip Ioana – Presedinte tel: 0269- 218272/48;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Suceava

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Suceava, Localitate: Suceava, Str. Avram Iancu nr.1
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0230- 523195; Fax: 0230- 523195
  • Contact conducere: Oica Anca – Presedinte tel: 0230- 523195;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Teleorman

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Teleorman, Localitate: Alexandria, Str. Dunarii nr.7
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0247- 421074
  • Contact conducere: Ciubotariu Patrancus Iosif – Presedinte tel: 0247- 421074

Judet: Timis

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Timis, Localitate: Timisoara, Str.Franz Liszt Nr.3
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0256- 499983; Fax: 0256- 490281
  • Contact conducere: Popa-Uta Camelia – Presedinte tel: 0256- 499983

Judet: Tulcea

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap adulti
  • Adresa: Judet: Tulcea, Localitate: Tulcea, Str. Mahmudiei nr.19
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0240- 517190; Fax: 0240- 517190
  • Contact conducere: Coman Nicolae – Presedinte tel: 0240- 517190;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Valcea

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Valcea, Localitate: Rm.Valcea, Str. Tudor Vladimirescu
  • Contact secretariat comisie:
  • Telefon: 0350- 806242; Fax: 0350- 806242
  • Contact conducere:
  • Ionescu Oltea – Presedinte tel: 0350- 806242;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Dirinea Constantin - Secretar general tel: 0250- 731168;
  • fax: 0250-735617;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Vaslui

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Vaslui, Localitate: Vaslui, Str. Gheorghe Doja nr.5
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0235- 317330; Fax: 0235- 361398
  • Contact conducere: Tiron Cristina - Presedinte
  • tel: 0235- 318573; fax: 0235-315346;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Judet: Vrancea

Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti
  • Adresa: Judet: Vrancea, Localitate: Focsani, Str. Cuza Voda nr. 56
  • Contact secretariat comisie:
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • Telefon: 0237- 626019; Fax: 0237- 226611; 0237- 212228
  • Contact conducere: Pavelescu Maria-Eugenia - Presedinte
  • tel: 0237- 626019;
  • E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15468
  • Thank you received: 4685
  • Karma: 38
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Cum se obtine gradul de handicap in Romania acum 1 lună 3 săptămâni #45413

Încadrare copil în grad de handicap

DOCUMENTE NECESARE ÎNTOCMIRII DOSARULUI PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE ÎNCADRARE ÎNTR-O CATEGORIE DE PERSOANE CU HANDICAP (COPII)

Orice părinte (sau reprezentant legal) al unui copil cu o afecţiune medicală despre care medicul specialist care îl are în evidenta spune că poate fi încadrabilă într-un grad de handicap se poate adresa Serviciului Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilităţi în scopul obţinerii Certificatului de încadrare a copilului într-un grad de handicap.

În scopul obţinerii certificatului menţionat anterior, părintele (sau reprezentantul legal) trebuie să întocmească un dosar care să cuprinda obligatoriu:

  • copie certificat de naștere copil
  • copie buletin/carte de identitate copil (unde este cazul )
  • copie buletin/carte de identitate ambii părinți
  • copie certificat deces părinte (unde este cazul)
  • original adeverință de venit ambii părinți (adeverință salariat, talon de pensie, șomaj)
  • copie sentință civilă de divorț (unde este cazul)
  • copie curatelă/tutelă/hotărâre de plasament (unde este cazul)
  • original anchetă socială de la primăria de domiciliu, cuprinzând anexa cu factorii de mediu (Anexa 6 – Ordinul nr. 1985/1305/5805/2016) și raport de evaluarea inițială pentru cazurile noi
  • originale certificate medicale, tip A5 ( în care se trec: diagnosticul complet - boala principală, bolile asociate şi alte boli, codul de boală prevăzut de Clasificaţia internaţională a maladiilor, respectiv CIM-10 şi termenul de valabilitate), eliberate de către medicul specialist din cadrul unităților medicale (ambulatorii de specialitate, centre medicale, spitale) desemnate de către Direcția de Sănătate Publică
  • original fișa medicală sintetică eliberată de către medicul de familie (Anexa 7 - Ordinul nr. 1985/1305/5805/2016)
  • copii documente medicale adiționale (audiogramă vocală, audiogramă tonală, examen endoscopic ORL, examen foniatric, examen logopedic, bilete de ieșire din spital, scrisori medicale, buletine de analize, spirometrie, teste spirografice sau gazometrie sanguină, etc.)
  • original adeverinţă de preșcolar/elev de la unitatea preșcolară/școlară frecventată
  • original fișă psihopedagogică întocmită de către cadrele didactice de la grupă/ clasă (Anexa 9 - Ordinul nr. 1985/1305/5805/2016)
  • copie certificat de orientare școlară (unde este cazul)
  • copie certificat de incadrare în grad de handicap în vigoare (unde este cazul)
  • original fișă psihologică eliberată de către psihologul atestat în Psihologie Clinică (cu testarea coeficientului de dezvoltare - QD - la copiii mai mici de 3 ani și a coeficientului de inteligență - QI - la copiii de peste 3 ani)(Anexa 8 - Ordinul nr. 1985/1305/5805/2016) obligatorie la prima încadrare în grad de handicap și în cazul copiilor cu dizabilităţi mintale, psihice şi asociate, precum şi în cazul copiilor cu HIV/SIDA şi boală canceroasă la fiecare reîncadrare în grad de handicap
  • original referat/caracterizare de la recuperare (logopedică, kinetoterapie, consiliere psihologică, etc.)

La depunerea dosarului pentru încadrarea în grad de handicap se va completa o cerere-tip şi se va încheia un contract cu familia (parintele/părinţii, reprezentantul legal al copilului) în care se vor menţiona condiţiile în care se vor oferi serviciile şi responsabilităţile specifice părţilor (parinte/părinţi, reprezentant legal şi managerul de caz).

Dosarul astfel întocmit va fi evaluat, se va verifica îndeplinirea condiţiilor legale necesare încadrarii în grad de handicap şi se va constata capacitatea de funcţionare a copilului, adică nivelul calităţii structurilor anatomice, funcţiilor organice, activităţilor şi participării acestuia la viaţa comunităţii/societăţii, ţinându-se cont de mediul în care trăieşte şi dacă beneficiază sau nu de servicii și intervenții adecvate.

Obiectivele acestei evaluări sunt:

- formularea unei diagnose complexe;
- îndrumarea spre alte tipuri de evaluare şi expertiză (dacă este cazul);
- stabilirea terapiilor și intervențiilor specifice;
- formularea propunerii de încadrare într-un grad de handicap şi prezentarea acesteia Comisiei pentru Protecţia Copilului care va adopta o hotărâre în acest sens;
- identificarea modalităţilor de integrare, includere socială a copilului.

Propunerea de încadrare a copilului într-un grad de handicap se bazează pe criteriile biopsihosociale aprobate prin Ordinul comun nr.1306/1883/2016 al ministrului sănătăţii şi ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice.

Informaţiile medicale, psihopedagogice şi sociale, precum şi propunerea de încadrare într-un grad de handicap şi/sau orientare/reorientare şcolară/profesională sunt conţinute în raportul de evaluare complexă, document întocmit de către echipa multidisciplinară a Serviciului Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități.

Serviciile şi/sau intervenţiile specifice (de recuperare/reabilitare) sunt cuprinse în planul de recuperare a copilului cu dizabilităţi, document completat tot de către profesioniştii Serviciului Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilități.

Specialiştii Serviciului Evaluare Complexă a Copilului cu Dizabilităţi menţin relaţia cu familia şi oferă continuitate în asistenţă şi sprijin în situaţii de dificultate.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15468
  • Thank you received: 4685
  • Karma: 38
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Cum se obtine gradul de handicap in Romania acum 1 lună 3 săptămâni #45414

  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15468
  • Thank you received: 4685
  • Karma: 38
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.