Bine ai venit,
Vizitator
|
|
Demersul este cat se poate de firesc.
Am ii schimb un gust amar, gandindu-ma cat de putin se face pentru a indeparta absurditatile legale. Cred ca de fapt, traim in salbaticie. Din cand in cand, mai reglementam cate ceva. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Inca o dovada ca dizabilitatea in Romania este ignorata criminal .
In perioada comunista, adica pana in 1990, conform Legii 5 din 1977, pentru a primii pensie de invaliditate, adica pentru incapacitate de munca erau suficenti 5 ani vechime in munca. Acum in democratie aceasta minima vechime s-a triplat. Adica fara nici un temei s-a inasprit conditiile. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 448/2006 = Sustenabilitate ZERO
În ultima perioadă au apărut mai multe știri care prezintă, citez „Beneficii uriaşe pregătite pentru persoanele cu dizabilităţi: credit pentru locuinţă, gratuitate la avion şi bani pentru facturi„ Într-adevăr, există o propunere legislativă pentru modificarea Legii nr. 448/2006 în spatele acestor știri. Mai jos puteți vedea proiectul de lege: După cum vedeți în pozele de mai jos, această propunere legislativă a fost trimisă pentru aviz la Consiliul Legislativ și are termen pe data de 11.07.2019, iar pe data de 11.06.2019 s-a solicitat și un punct de vedere de la Guvern. Am să încerc să subliniez de ce cred eu că această propunere legislativă are sustenabilitate ZERO! În Legea 448/2006 se prevede la art. 11 alin. 1 lit c) un bilet gratuit de tratament balnear, în cursul unui an pe baza programului individual de reabilitare şi integrare socială şi a recomandării medicului de familie sau a medicului specialist. În fiecare an foarte multe solicitări adresate Casei de Pensii rămân nesoluționate din cauza faptului că sunt fonduri insuficiente. Toate persoanele cu dizabilități au nevoie măcar o dată pe an de tratament balnear pentru întreținerea potențialului restant. La ora actuală sunt foarte multe persoane cu dizabilități care în ultimii zece ani nu au obținut un bilet gratuit de tratament balnear. Ce să mai vorbim despre accesibilizarea Centrelor de recuperare balneară, hotelurilor, etc. Proiectul prevede şi că persoanele cu dizabilităţi, cu orice grad de handicap, vor putea contracta un credit pentru achiziţionarea unei locuinţe şi pentru adaptarea ei conform nevoilor individuale de acces, precum şi pentru achiziţionarea unei maşini, cu dobândă suportată din bugetul de stat. În prezent, doar persoanele cu handicap grav sau accentuat pot contracta aceste credite şi numai pentru adaptarea locuinţei şi pentru un autovehicul. Limita creditului va fi de 60.000 de euro, pentru achiziţionarea unei locuinţe, de 10.000 de euro pentru amenajarea locuinţei şi de 10.000 de euro pentru achiziţionarea autovehiculului. În cazul achiziţionării de autovehicule adaptate special pentru transportul persoanelor cu dizabilitate, dependente de scaunul cu rotile, valoarea creditului nu poate depăşi 20.000 de euro. Perioada de rambursare a acestor credite va fi de 30 de ani în cazul cumpărării unei locuinţe, 15 ani în cazul achiziţionării unui autovehicul şi de 10 ani în cazul creditului pentru amenajarea locuinţei. Statul va încheia o poliţă de asigurare cu banca cu care se va încheia contractul de credit, astfel că suma creditată va fi asigurată de stat, acoperind situaţia în care persoana cu dizabilitate decedează sau ajunge la invaliditate totală din orice motiv (boală sau accident), sau în caz de şomaj involuntar. Poliţa de asigurare va garanta băncii recuperarea soldului creditului, iar familiei asiguratului scutirea de la plata acestuia dacă în viaţa asiguratului intervine ceva neprevăzut. Fiecare bancă din România va aloca un procent de 2% din cuantumul creditelor acordate pentru acest tip de credite. Ultima statistică care vizează încadrarea în muncă a persoanelor cu dizabilități este realizată de ANPD la 30 iunie 2017 (după această dată ANPD a scos această rubrică din cadrul statisticii trimestriale, oare de ce?) și ne arată că la acea oră, în România erau 33 882 de persoane cu dizabilități încadrate în muncă, din totalul de 788 092 de persoane cu dizabilități. Practic, în iunie 2017, aproximativ 4,3% din persoanele cu dizabilități din România erau încadrate în muncă. La ora actuală, nu avem o statistică clară, dar vă informez că la nivelul Uniunii Europene, nivelul de ocupare a forţei de muncă de către persoanele cu dizabilităţi este de 50%. România se situează pe ultimul loc în UE, în domeniul angajării în muncă a acestei categorii sociale. Practic, doar 4,3% din persoanele cu dizabilități din România care sunt încadrate în muncă pot beneficia de această prevedere, pentru că nu văd cum o bancă din România va acorda un credit minim de 60 000 de euro unei persoane cu dizabilități care are ca venit o indemnizație de handicap de 500 lei/lunar (pentru gradul grav) și o pensie de invaliditate de 640 de lei/lunar. Inclusiv prin această propunere, se specifică că: „Fiecare instituție bancară aflată pe teritoriul României va aloca un procent de 2% din cuantumul creditelor acordate, pentru acordarea de credite în condițiile alin. 1”. Vedeți undeva că instituțiile bancare sunt OBLIGATE să facă asta? Nu! Deci acest articol este interpretabil iar instituțiile bancare nefiind obligate să aloce un procent de 2% din cuantumul creditelor acordate, nu o vor face. Proiectul aduce modificări şi în privinţa asistenţilor personali ai unei persoane cu handicap. Mai precis, şi faptul că persoanele adulte, dar şi copiii cu handicap au dreptul la îngrijiri specializate la domiciliu acordate de asistenţi personali. În prezent, legea prevede un singur asistent personal. Mai mult, persoanele cu handicap grav vor beneficia de îngrijiri specializate la domiciliu acordate de asistenţi personali 24/24, asigurându-se supervizarea neîntreruptă. MI-NU-NAT! Și cum o să reușească să susțină aceste servicii de îngijire specializate la domiciliu acordate de asistenţi personali? În România, la ora actuală sunt concediați în mod abuziv asistenții personali pe motiv că nu sunt fonduri și acest fapt se datorează deciziei ca primăriile să suporte din taxele colectate la nivel local plata salariilor pentru asistenții personali. Zilnic mi se solicită asistență juridică pentru că drepturile asistenților personali sunt încălcate, neacordarea sporurilor, a voucherelor de vacanță, indemnizației de hrană și lista poate continua. Așadar, sper să înțelegeți de ce sunt sceptică în ceea ce privește această propunere legislativă. Proiectul aduce modificări şi pentru bugetul personal complementar lunar. Conform proiectului, acesta trebuie să acopere costurile de întreţinere lunară, indiferent de venituri. Mai precis, bugetul personal complementar trebuie să acopere 100% din valoarea totală a plăţii abonamentelor la serviciile furnizorilor de televiziune, telefonie, internet, fără a depăşi suma de 40 lei şi o cotă de 50 KWh energie electrică/lună, pentru adulţii cu handicap grav şi accentuat. Pentru adulţii cu handicap mediu şi uşor, bugetul trebuie să acopere şi 50% din valoarea totală a plăţii abonamentelor la serviciile furnizorilor de televiziune, telefonie şi internet fără a depăşi suma de 20 lei şi o cotă de 50 KWh energie electrică/lună. Pentru ca această modificare să poată fi aplicată are nevoie și de o hotărâre dată de Guvern. Legea prevede că autorităţile au obligaţia să elibereze autorizaţia de construcţie pentru clădirile de utilitate publică numai în condiţiile respectării prevederilor legale în domeniu, astfel încât să fie permis accesul neîngrădit al persoanelor cu handicap. Prevederile se aplică şi pentru clădirile de locuit care se construiesc ori pentru care se realizează lucrări de consolidare, de reabilitare, de extindere şi/sau de modernizare, cu finanţare din fonduri publice Noua lege prevede că, în termen de 30 de zile de la momentul înregistrării unei cereri de către persoana cu handicap, autorităţile vor emite acordul efectuării de lucrări necesare pe care trebuie să le întreprindă persoana cu dizabilităţi pentru accesul în locuinţă, precum şi pentru folosinţa fără dificultate a suprafeţei locative. Lucrările vor fi efectuate ţinându-se cont de gradul de handicap, în termen de 90 de zile de la momentul înregistrării cererii. Costul lucrărilor va fi suportat integral din fondul de handicap alocat la bugetul de stat. Bun! Legea 448 este dată din 2006, adică au trecut 13 ANI în care autoritățile AVEAU OBLIGAȚIA să respecte prevederile prezentei legi în ceea ce privește accesibilizarea conform: Ordinului pentru aprobarea reglementării tehnice „Normativ privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051-2010 – Revizuire NP 051/2000”. În ceea ce privește al doilea aspect prezentat, dacă în continuare persoana cu dizabilități are nevoie de acordul asociației de locatari pentru a construi o rampă de acces, sunt șanse foarte mari să ajungi să te judeci cu asociația de locatari care nu își dă acordul. Știu foarte multe cazuri care se află în această situație! „Costul lucrărilor va fi suportat integral din fondul de handicap alocat la bugetul de stat„. Vă anunț că acest fond NU EXISTĂ! Operatorii de taxi vor avea obligaţia să asigure 24 de ore din 24 cel puţin un autovehicul disponibil pentru orice cursă solicitată de către o persoană încadrată în orice grad de handicap. Astfel, compania de taxi va desemna zilnic prin rotaţie o persoană ce deţine funcţia de conducător auto în cadrul companiei care să fie disponibilă la orice oră pentru preluarea comenzii solicitate de către persoana cu handicap. Legea 448/2006 prevede la art. 62 alin (1) Clădirile de utilitate publică, căile de acces, clădirile de locuit construite din fonduri publice, mijloacele de transport în comun şi staţiile acestora, taxiurile, vagoanele de transport feroviar pentru călători şi peroanele principalelor staţii, spaţiile de parcare, străzile şi drumurile publice, telefoanele publice, mediul informaţional şi comunicaţional vor fi adaptate conform prevederilor legale în domeniu, astfel încât să permită accesul neîngrădit al persoanelor cu handicap. Art. 64 alin (2) În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, toţi operatorii de taxi au obligaţia să asigure cel puţin o maşină adaptată transportului persoanelor cu handicap care utilizează fotoliul rulant precum și alin (3) Constituie discriminare refuzul conducătorului de taxi de a asigura transportul persoanei cu handicap şi a dispozitivului de mers. De 15 luni mă lupt ca Galațiul să aibă un taxi adaptat pentru transportul persoanelor cu dizabilități și am făcut „n” demersuri. La ora actuală, există un operator de taxi care are de un an de zile o mașină adaptată pentru transportul persoanelor cu dizabilități și așteaptă să primească licența. Am scris aici despre acest subiect. Mai vreau să subliniez un aspect, sunt operatori de taxi care au doar o singură mașină, în acest caz conform propunerii legislative el trebuie să aibă o mașină adaptată pentru transportul persoanelor cu dizabilități?! Proiectul extinde gratuitatea oferită în prezent persoanelor cu handicap grav la toate persoanele cu handicap pentru transportul cu trenul, autobuzul sau nava. De asemenea, iniţiativa introduce gratuitate la călătoria cu avionul. Persoanele cu handicap vor putea face 12 călătorii dus-întors pe an. De gratuitate vor beneficia şi însoţitorii persoanelor cu handicap grav, însă numai în prezenţa acestora, asistenţii lor personali, dar şi însoţitorii copiilor cu handicap accentuat şi grav, în prezenţa acestora. Atât am de zis…trenul, autobuzul și nava sunt accesibile?…TAROM pregătește-te că peste 800 000 de persoane cu dizabilități urmează să zboare o dată pe lună! Așadar, stau și mă întreb cum vor parlamentarii să acorde o serie de beneficii suplimentare persoanelor cu dizabilităţi, precum bilete gratuite la avion, credite speciale pentru locuinţe, mai mulţi asistenţi personali sau bani pentru facturi? |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
30122019_Proiect_Lege_modific_L448-2006
L E G E pentru modificarea și completarea Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare Parlamentul României adoptă prezenta lege Articol unic - Legea privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, nr. 448/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.006 din 18 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 9, punctul 29 se modifică și va avea următorul cuprins: „unitate protejată autorizată - entitatea de drept public sau privat, cu gestiune proprie, cu minim 4 angajați, din care cel puțin 50 % sunt persoane cu handicap angajate cu contract individual de muncă încheiat pentru o durată de minimum 2 ore/zi.” 2. La articolul 78, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajează persoane cu handicap în condițiile prevăzute la alin. (2), pot opta pentru una din următoarele variante: să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap, raportat la norma de muncă maximă pentru care persoana cu handicap poate fi angajată; să plătească lunar către bugetul de stat minim 50% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap, raportat la norma de muncă maximă pentru care persoana cu handicap poate fi angajată, iar pentru diferența datorată la bugetul de stat, poate să achiziționeze produse și servicii realizate prin activitatea directă a persoanelor cu handicap, angajate în unitățile protejate autorizate.” 3. După litera b), alineatul (2) al articolului 81 se introduce o nouă literă, lit. c), cu următorul cuprins: „fără personalitate juridică, cu gestiune proprie, sub formă de secţii, ateliere sau alte structuri în cadrul organizațiilor neguvernamentale, furnizor de servicii sociale, acreditate cu cel puțin un serviciu social licențiat, minim 4 angajați, din care cel puțin 50 % sunt persoane cu handicap angajate cu contract individual de muncă încheiat pentru o durată de minimum 2 ore/zi.” 4. După alineatul (2) al articolului 81 se introduce un nou alineat, alin (21) cu următorul cuprins: „Poate fi unitate protejată și persoana fizică deținătoare de certificat de încadrare în grad de handicap, autorizată în baza unor legi speciale să desfăşoare activități independente, atât individual, cât şi în una dintre formele de organizare ale profesiei, precum și asociaţia familială care are în componenţă o persoană cu handicap.” |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|