Bine ai venit,
Vizitator
|
Daniel a posta la Cadrul Juridic Ordinul 1372/2010 Procedura de autorizare a unitatilor protejate. Il gasiti !
Mai nou Daniela Tontchs, in Observatorul a publicat doar un Proiect de Hotarare de Guvern; MINISTERUL MUNCII ȘI JUSTIȚIEI SOCIALE MINISTERUL EDUCAȚIEI NAȚIONALE Ordin nr……. pentru aprobarea Metodologiei de organizare și funcţionare a atelierelor protejate Ministrul muncii și justiției sociale numit în funcție în baza Decretului Președintelui României nr.608 din 29 iunie 2017 pentru numirea Guvernului României și Ministrul educației naționale numit în funcție în baza Decretului Președintelui României nr.608 din 29 iunie 2017 pentru numirea Guvernului României Având în vedere: - art. 5 pct.9 din Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. - art. 55 alin.(2) din Legea nr.1/2011 a educației naționale, cu modificările şi completările ulterioare. - art. VII.4. Ocuparea forței de muncă din HG nr. 655/2016 pentru aprobarea Strategiei naționale ”O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități” 2016–2020 și a Planului operațional privind implementarea Strategiei naționale ”O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități” 2016-2020. - Referatul Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități nr. ........precum și Referatul Ministerului Educației Naționale nr……….. În temeiul, -art.17 alin.(3) din Hotărârea Guvernului nr.12/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, -art.12 alin.(3) din Hotărârea Guvernului nr.26/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, emit următorul ordin: ART. 1 Se aprobă Metodologia de organizare și funcţionare a atelierelor protejate cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii și justiției sociale Ministrul educației naționale Lia-Olguța VASILESCU Liviu Marian POP Bucureşti, ……………… Nr. …………………………. ANEXĂ METODOLOGIA de organizare și funcţionare a atelierelor protejate CAPITOLUL I Dispoziţii generale Art. 1. — (1) Prezenta metodologie reglementează modul de organizare și funcţionare a atelierului protejat. Art. 2. – (1) În sensul prezentei metodologii, atelierul protejat este o structură cu sau fără personalitate juridică, în care sunt organizate activităţi de formare profesională, educaţie nonformală şi terapie ocupaţională pentru tinerii cu cerințe educaționale speciale cu vârste de peste 16 ani și pentru persoanele cu handicap, denumite în continuare beneficiari. (2) Scopul atelierului protejat este să asigure satisfacerea nevoilor de educație, necesare în abilitarea/ pregătirea pentru muncă și angajarea în muncă, în vederea obţinerii unei calificări şi a integrării în viaţa activă, într-un cadru adaptat, personalizat și flexibil. Art. 3. — Principiile pe baza cărora funcţionează atelierul protejat sunt: a) principiul accesibilităţii – presupune luarea în considerare, încă din faza de fundamentare a înființării, a aspectelor referitoare la cost, disponibilitate, adaptare, proximitate; b) principiul sustenabilităţii - îndeplinirea condiţiilor necesare pentru asigurarea funcţionării în comunitate atâta vreme cât există nevoia specifică; c) principiul centrării pe rezultate - atelierul se axa pe potențialul identificat al beneficiarilor în corelare cu ceea ce vor fi capabili pună în practică, mai mult decât pe calificările formale; d) principiul abordării strategice - atelierul se va încadra în strategia locală de dezvoltare, va respecta, legislaţia în domeniu tendinţele în evoluţia educaţiei și terapiei ocupaționale precum şi a pieţei muncii; e) principiul abordării integrate- nevoia de formare este abordată integrat, ţinând cont de toţi factorii şi resursele implicate, pentru a atinge obiectivele personale ale beneficiarilor; f) principiul asigurării continuităţii în măsurile de protecţie. Art. 4. – (1) Atelierul protejat poate fi înființat în comunitate ca activitate/serviciu de sprijin,educațional sau de formare profesională, în cadrul: - unităților de învățământ; - acreditate ca furnizori de servicii sociale și/sau autorizate ca furnizori de formare profesională, după caz; - organizațiilor neguvernamentale acreditate ca furnizori de servicii sociale și/sau autorizate ca furnizori de formare profesională, după caz. (2) În cazul unităților de învățământ, atelierul protejat se înființează ca structură fără personalitate juridică, la propunerea consiliului de administraţiei al unităţii de învăţământ cu avizul autorității administrației publice locale sau cu avizul consiliului judeţean, respectivconsiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz. (3) Atelierele protejate din cadrul autorităților administrației publice locale se înființează ca structuri cu sau fără personalitate juridică prin hotărâre a consiliului județean respectiv a consiliului local. (4) Atelierele protejate din cadrul organizației neguvernamentale acreditate se înființează prin decizie a organului de conducere a acesteia. 5) Serviciile oferite în cadrul atelierelor protejate organizate în cadrul unităților de învățământ precum și în cadrul autorităților administrației publice locale sunt gratuite pentru beneficiari. Art. 5. — Atelierul protejat: a) oferă cadrul adaptat, în comunitățile în care aceștia trăiesc cu scopul eliminării/limitării riscului de excluziune socială, oferind oportunități de formare profesională și desfășurare de activități de terapie ocupațională, educație nonformală, pregătire pentru muncă și ocupare în acord cu nevoile pieței muncii din comunitatea respectivă; b) contribuie la creşterea autonomiei personale, şanselor de integrare socioprofesională şi de dezvoltare personală, prin adaptarea activităților la specificul tipului de dizabilitate al fiecărui beneficiar și cu, respectarea particularităților fiecăruia (vârstă biologică și mentală, personalitate, abilități, dorințe); c) contribuie la dezvoltarea şi diversificarea competenţelor educaționale, sociale și profesionale şi a abilităţilor de viaţă ale tinerilor cu cerințe educaționale speciale și a persoanelor cu dizabilități, valorificând totodată resursele locale; d) colaborează cu serviciul public de asistență socială și unitățile de învățământ, în vederea identificării nevoilor de pregătire pentru muncă a persoanelor cu dizabilități de la nivelul comunităţii locale; e) colaborează cu serviciile de specialitate din cadrul Direcței Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului de la nivel de județ/sector al municipiului București și Inspectoratele județene/ale municipiului București, în vederea evaluării potențialului de pregătire pentru muncă a tinerilor cu cerințe educaționale speciale și a persoanelor cu handicap aflate în risc de excluziune socială pentru elaborarea documentelor de planificare strategică a educaţiei şi formării profesionale de la nivel judeţean/ al municipiului București, cu agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru actualizarea permanentă a informaţiilor privind piaţa muncii și servicii furnizate persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă; f) colaborează cu centrele comunitare de învățare permanentă, acreditate în condițiile HG nr. 598/2017 pentru aprobarea Metodologiilor de acreditare, evaluare periodică, organizare și funcționare a centrelor comunitare de învățare permanentă; g) colaborează cu alte structuri guvernamentale și/sau neguvernamentale implicate în pregătirea educațională, formarea profesională, recrutarea, plasarea, angajarea, menţinerea sau găsirea unui loc de muncă; h) contribuie la creşterea implicării active a comunității prin promovarea economiei sociale, voluntariatului şi îmbătrânirii active. CAPITOLUL II Organizare şi funcţionare Art. 6. — (1) Atelierul protejat funcţionează pe baza prezentei metodologii și a regulamentului intern de funcționare aprobat de entitatea care l-a înființat. (2) Condiţiile minime care trebuie îndeplinite cumulativ în vederea înfiinţării și funcționării unui atelier protejat sunt: a) existenţa unui spaţiu adecvat, deţinut cu orice titlu legal, pentru o perioadă de minimum 2 ani, în condițiile legii; b) asigurarea dotărilor necesare funcţionării, pentru unul sau mai multe activități specifice, inclusiv tehnologie de comunicare şi conexiune la internet, în condiţiile respectării principiului accesibilităţii; c) existenţa unei analize a nevoii de pregătire pentru muncă a tinerilor cu cerințe educaționale speciale sau a persoanelor cu handicap privind necesitatea asigurării serviciilor de formare profesională educație non-formală, terapie ocupațională şi servicii sprijin; d) existența resursei umane necesară desfășurării în condiții optime a serviciilor de formare profesională şi de sprijin, în condiţiile legii. (3) Analiza prin care se fundamentează necesitatea înființării unui atelier protejat cuprinde cel puțin următoarele: profilul posibililor beneficiari și numărul acestora precum și descrierea comunităţii, din perspectiva infrastructurii, a ofertei educaționale și de locuri muncă, a serviciilor existente și resurselor disponibile. Art. 7. — (1) Atelierul protejat funcționează în spații adaptate, în cadrul unor locaţii situate în comunitate, în cadrul sau în apropierea centrelor de zi, centrelor rezidenţiale, unităţilor de învăţământ, precum și în cele ale organizațiilor neguvernamentale, în condițiile stabilite prin prezenta metodologie. (2) Adaptarea spațiilor dedicate atelierului protejat respectă normativele în vigoare prin care se asigură atât accesul beneficiarilor, desfășurarea adecvată a activităților angajate cu aceștia cât și siguranța tuturor participanţilor la activitățile din cadrul atelierului protejat. Art. 8. — (1) Numărul precum și tipul de calificare și nivelul de studii personalului din cadrul atelierului protejat sunt stabilite prin actul de înfiinţare, ariile de competență fiind corelate cu: educația formală, educația non-formală, terapia ocupațională activități de dezvoltare a abilităților sociale în vederea angajării, activități de dezvoltare a abilităților manuale și practice, utilizarea noilor tehnologii de informare şi comunicare. (2) Atelierul protejat colaborează cu specialişti din diverse domenii de activitate, remuneraţi sau voluntari, cadre didactice, consilieri școlari, psihologi, psihoterapeuți, kinetoterapeuți, personal medical, agricultori, întreprinzători locali, ingineri, meşteşugari și alții. (3) Atribuţiile personalului atelierului protejat se stabilesc de către entitatea inițiatoare. Art. 9. (1) Activităţile de educaţie nonformală, terapie ocupaţională și formare profesională se desfăşoară în scopul formării şi dezvoltării abilităţilor de comunicare, practice şi sociale pentru integrarea în viața activă a beneficiarilor în comunitate. (2) Activitățile prevăzute la alin. (1) se organizează cu grupe constituite din 4-6 beneficiari. ) În situaţii excepţionale, bine justificate, atelierul protejat poate funcţiona şi cu grupe constituite din mai puţini sau mai mulţi beneficiari, cu aprobarea inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, respectiv a conducătorului instituției în structura/subordinea căreia se înființează. (3) Programul de desfăşurare a activităţilor atelierului protejat este stabilit de entitatea care l-a înființat, în urma consultării cu beneficiarii și ținând cont de nevoile specifice ale acestora, în baza unui orar, stabilit prin regulamentul intern de funcţionare, pe parcursul a minimum 4 ore/zi şi a maximum 8 ore/zi. (4) Tipul activităţilor de educaţie nonformală şi terapie ocupaţională este stabilit în funcţie de nevoile de dezvoltare personală a beneficiarilor şi cerinţele pieţei muncii, cuprinzând activități de: a) identificare a nevoilor de formare și a nivelului de înțelegere b) consolidare a cunoștințelor de scris, citit, socotit etc; c) identificare a abilităților beneficiarilor precum și a nevoilor de formare ale acestora; d) formare şi dezvoltare a abilităţilor practice în diferite domenii de activitate: artă meşteşugărească, croitorie, intreţinerea spaţiilor verzi, agricultură, menaj şi alimentaţie publică, etc. e) informare privind măsurile de stimulare a ocupării; f) dezvoltare a abilităţilor sociale, de comunicare şi relaţionare interumană g) coaching h) consiliere privind alegerea traseului profesional i) dezvoltare a abilităţilor de utilizare a tehnologiilor informatice j) educaţie nonformală k) identificarea de locuri de muncă l) terapie ocupațională Art. 10 (1) Personalul atelierului protejat care desfăşoară activităţi de educaţie nonformală şi terapie ocupaţională este format cel puțin din: a) un instructor de educaţie/ un instructor de educație extrașcolară pentru fiecare grupă b) un psihopedagog/un terapeut ocupațional pentru fiecare grupă, care poate fi şi responsabilul de caz c) o infirmieră/îngrijitoare pentru fiecare grupă (2) Înstructorul de educație extrașcolară din cadrul atelierului protejat organizat în unitățile de învățământ se normează pentru activități de educație nonformală și terapie ocupațională, desfășurate inclusiv sâmbăta, duminica și în sărbatorile legale, cu încadrarea în cele 40 ore săptămânal. (3) Personalul prevăzut la alin. (1) colaborează cu personalul care asigură formarea profesională, în condițiile legii. (4) Formarea profesională în cadrul atelierului protejat se poate asigura fie de către personal din cadrul structurii care l-a înființat, dacă aceasta este autorizată ca furnizor de formare profesională, în condițiile legii, fie de către un furnizor de formare profesională autorizat în condițiile Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Încadrarea personalului didactic care asigură activitățile de formare profesională se face pe baza planului-cadru de învățământ în conformitate cu prevederile legale în vigoare, schema de încadrare, planul de școlarizare și statul de personal fiind aprobate de inspectoratele școlare județene, respectiv a muncipiului București. Art. 11. — (1) În cadrul atelierului protejat se pot desfasura programe de formare profesională pentru nivelul I de calificare profesională prevăzute de HG 918/2013 privind Cadrul Național al Calificărilor, cu modificările și completările ulterioare. (2) Programele de formare profesională organizate în cadrul atelierelor protejate organizate în unitățile de învățământ se realizează pe baza unui plan-cadru de învăţământ şi a programelor şcolare, aprobate prin ordin de ministru al educației nationale. (3) În planul-cadru vor fi prevăzute atât ore de formare si dezvoltare a abilităților sociale, de comunicare și interrelaționare, cât si ore de specialitate şi instruire practică. (4) Programul de formare profesională se desfăşoară la forma de învăţământ cu frecvenţă – zi, indiferent de vârsta beneficiarului. (5) Numărul de ore/zi din cadrul programului de formare profesională este de maximum 4 ore. (6) Orele de instruire practică se pot desfăşura la agenţi economici, cu respectarea condiţiilor de accesibilitate şi asigurarea siguranței beneficiarilor, caz în care se pot încheia contracte de ucenicie cu beneficiarii, în condiţiile legii. Art. 12. – (1) Atelierul protejat se finanțează din bugetul entității care l-a înființat, din granturi sau alte tipuri de finanțări interne și/sau externe, donații și sponsorizări, în conformitate cu prevederile legale, inclusiv prin autofinanțare, ca urmare a valorificării produselor realizate în cadrul acestuia. (2) Sursele de finanțare menționate la alin. (1) se vor utiliza exclusiv pentru dezvoltarea atelierului protejat. Art. 13. — (1) Acreditarea unui atelier protejat în care se desfăşoară programe de formare profesională, din cadrul unei unități de învățământse realizează de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar - ARACIP, în conformitate cu prevederile legale. (2) ARACIP în colaborare cu Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități elaborează standarde specifice pentru atelierele protejate. (3) Acreditarea atelierului protejat organizat în cadrul autorităților administrației publice locale sau în cadrul organizațiilor neguvernamentale, se realizează de către Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități în baza unei proceduri aprobată prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale. CAPITOLUL III Admiterea în cadrul atelierului protejat Art. 14. — (1) Recomandarea participării la activitățile din cadrul atelierului protejat este menționată în certificatele de orientare școlară eliberate de centrele județene de resurse și asistență educațională precum și, după caz în planurile de abilitare/reabilitare (PAR) sau programele individuale de reabilitare și integrare socială (PIRIS), eliberate de comisiile pentru protecția copilului, respectiv comisiile județene de evaluare în vederea încadrării în grad de handicap. (2) Perioada de timp pe care un beneficiar poate participa la activitățile unui atelier protejat este de 4 ani, care cuprinde o perioadă de tranziție de maximum 1 an în care beneficiarul parcurge programe de informare și consiliere privind cariera și piața muncii. (3) În cazul în care se constată, pe perioada monitorizării, nevoia revenirii unui beneficiar în atelierul protejat, durata frecventării în acest caz nu poate depăși 12 luni. (4) În situația în care după perioada petrecută în cadrul atelierului protejat beneficiarul nu a reuşit să se încadreze pe piaţa muncii în domeniul pentru care s-a pregătit, acesta poate să solicite parcurgerea unui alt program de formare profesională autorizat, într-un alt domeniu de activitate, pentru asigurarea reconversiei profesionale. Art. 15. — (1) Înscrierea la activităţile din cadrul atelierului protejat se face în baza unei cereri scrise, adresată conducerii instituției în structura sau în subordinea căreia funcționează acesta. (2) Dosarul de înscriere conţine cererea, formulată de beneficiar sau de reprezentantul legal al acestuia și fotocopii certificate ale următoarelor documente: a) actul de identitate a beneficiarului; b) actele de identitate a părinţilor/reprezentanţilor legali ai beneficiarului, în cazul minorului; c) diploma/adeverinţă de absolvire a învăţământului gimnazial în cazul atelierului protejat din structura/subordinea unităților de învățământ sau diploma/adeverinţă de absolvire a ultimei forme de învățământ, în cazul celui organizat structura/subordinea autorităților administrației publice locale sau organizației neguvernamentale; d) certificat de orientare şcolară şi profesională eliberat de către comisiile de orientare școlară şi profesională de la nivel județean/al Municipiului Bucureşti, în cazul atelierului protejat din structura/subordinea unităților de învățământ, respectiv certificat de încadrare în grad de handicap însoțit de PAR/PIRIS, în cazul atelierului protejat organizat în structura/subordinea autorităților administrației publice locale sau organizației neguvernamentale; e) adeverință medicală din care să rezulte că persoana este clinic sănătoasă și aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea ocupației în care dorește să se califice; (3) În vederea înscrierii, în situaţia existenţei unui număr de cereri mai mare decât locurile disponibile, se pot aplica criterii specifice de admitere, stabilite prin regulamentul intern de funcţionare al atelierului protejat. Art. 16. — (1) După aprobarea înscrierii se încheie un contract de furnizare de servicii sociale/educaţionale cu beneficiarul şi/sau reprezentanţii legali ai acestora. (2) În termen de 5 zile, se desemnează un responsabil de caz care va elabora, planul de servicii individualizat, în colaborare cu membrii echipei multidisciplinare, în cazul atelierului protejat din structura/subordinea unităților de învățământ, respectiv Planul Individual de Servicii, în colaborare cu serviciul de evaluare complexă, în cazul atelierului protejat organizat în structura/subordinea autorităților administrației publice locale sau organizației neguvernamentale. Art. 17. — (1) La finalul programului de formare profesională, beneficiarii susţin un examen de certificare a competenţelor dobândite, adaptat în funcție de nevoile individuale ale acestora, în conformitate cu prevederile legale. (2) Promovarea examenului este urmată de eliberarea unui certificat de calificare însoţit de suplimentul descriptiv al certificatului. Art. 18. — Încetarea calităţii de beneficiar al unui atelier protejat se face: a) la cererea beneficiarului sau a reprezentanţilor legali ai acestora; b) după finalizarea programului de formare profesională; c) la incadrarea pe piaţa muncii; d) la expirarea contractului în baza căruia beneficiază de activitățile din cadrul atelierului protejat. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Procedura de autorizare a unităților protejate, din 18.09.2020
Ministerul Muncii și Protecției Sociale Procedura de autorizare a unităților protejate, din 18.09.2020 În vigoare de la 09 noiembrie 2020 Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1048 din 09 noiembrie 2020. Formă aplicabilă la 10 noiembrie 2020. Art. 1. - Prezenta procedură stabilește modalitatea de autorizare a unităților protejate pe baza autorizației eliberate în condițiile Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Lege. Art. 2. - Autorizația de funcționare ca unitate protejată este eliberată de către Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, denumită în continuare Autoritate, prin ordin al președintelui acesteia, la propunerea structurii de specialitate. Modelul autorizației este prevăzut în anexa nr. 1. Art. 3. - (1) În vederea autorizării ca unitate protejată, o entitate trebuie să respecte prevederile art. 5 pct. 29, art. 78 alin. (3) lit. b) și art. 81 alin. (1), (11) și (2) din Lege, și anume: a) să fie operator economic cu personalitate juridică și gestiune proprie, care are angajate minimum 3 persoane cu handicap/invalide gradul III, reprezentând cel puțin 30% din numărul total al angajaților, iar timpul de lucru cumulat al persoanelor cu handicap/invalide gradul III să reprezinte cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților; b) să fie secție, atelier sau altă structură, fără personalitate juridică, cu gestiune proprie, din cadrul unei instituții publice sau din cadrul unei organizații fără scop patrimonial, care are angajate minimum 3 persoane cu handicap/invalide gradul III, reprezentând cel puțin 30% din numărul total al angajaților secției, atelierului sau structurii, iar timpul de lucru cumulat al persoanelor cu handicap/invalide gradul III să reprezinte cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților din secție, atelier sau structură; c) să fie persoană fizică deținătoare a unui document care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III în situația în care: (i) este autorizată în baza unei legi speciale să desfășoare activități independente, atât individual, cât și în una din formele de organizare ale profesiei respective, reglementate potrivit legii; (ii) este persoană fizică autorizată; (iii) este membru titular al unei întreprinderi individuale ori al unei întreprinderi familiale, organizate potrivit legii. (2) În situația în care, ulterior eliberării autorizației, intervin modificări în urma cărora condițiile de autorizare prevăzute la alin. (1) nu mai sunt îndeplinite, reprezentantul legal al unității protejate are obligația de a notifica Autoritatea, în maximum 5 zile lucrătoare de la data ivirii acestor modificări. Art. 4. - (1) În vederea autorizării ca unitate protejată, dosarul se depune personal, prin poștă cu confirmare de primire, la sediul Autorității din municipiul București, bd. Ghe. Magheru nr. 7, sau prin mijloace electronice, la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., și cuprinde documentele prevăzute la alin. (2) - (5). (2) Modelul de cerere pentru eliberarea autorizației este prevăzut în anexa nr. 2. (3) Actele privind înființarea și organizarea entității, în termen de valabilitate, pot fi, după caz: a) act constitutiv/statut, act normativ/regulament de organizare și funcționare; b) certificat de înregistrare în registrul comerțului, certificat de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial în Registrul special eliberat de judecătorie; c) certificat constatator din care să rezulte activitățile desfășurate și codurile Clasificării activităților din economia națională - CAEN aferente, precum și adresele punctelor de lucru, după caz; d) actul din care reiese codul de înregistrare fiscală; e) copie de pe cartea de identitate, autorizație/atestat/aviz de liberă practică, orice document care să ateste înscrierea într-o formă de organizare, pentru exercitarea profesiei în baza unei legi speciale. (4) Tabelul cu domeniul/domeniile de activitate și personalul angajat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3 și care cuprinde următoarele informații: a) numele și prenumele persoanelor angajate; b) timpul de lucru al fiecărui angajat (norma); c) activitatea proprie a persoanei cu handicap/invalide gradul III, scurtă descriere, corelată cu activitățile din certificatul constatator prevăzut la alin. (3) lit. c); d) domeniul/domeniile de activitate care face/fac obiectul autorizării; e) locul desfășurării activității pentru care se solicită autorizația; f) observații; g) procentul de persoane cu handicap/invalide gradul III angajate; h) procentul normei de lucru cumulate a persoanelor cu handicap/invalide gradul III angajate. (5) Alte documente: a) raport per salariat extras, după caz, din Registrul general de evidență a salariaților, pentru fiecare persoană cu handicap/invalidă gradul III, la data depunerii cererii de autorizare; b) copii de pe contractele de muncă și fișele de post ale persoanelor cu handicap/invalide gradul III; c) copii de pe documentele de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III; d) angajamentul reprezentantului legal al unității protejate de a informa Autoritatea cu privire la modificările în urma cărora condițiile de autorizare nu mai sunt îndeplinite sau cu privire la modificări ale documentelor prevăzute la alin. (2) - (4) și în prezentul alineat, în maximum 5 zile lucrătoare de la data producerii acestor modificări. (6) Documentele prevăzute la alin. (2) - (5) sunt în termen de valabilitate și poartă pe fiecare pagină semnătura reprezentantului legal, cu mențiunea "conform cu originalul", dacă sunt transmise în format fizic. Dacă entitatea care solicită autorizarea ca unitate protejată optează pentru transmiterea documentelor pe e-mail, acestea sunt semnate cu semnătura digitală autorizată a reprezentantului legal și nu au mențiunea "conform cu originalul". (7) În situația în care ulterior eliberării autorizației intervin modificări cu privire la documentele prevăzute la alin. (2) - (5), reprezentantul legal al unității protejate are obligația de a notifica Autoritatea în maximum 5 zile lucrătoare de la data ivirii acestor modificări și de a comunica noile documente cu respectarea prevederilor alin. (6). În funcție de acestea, Autoritatea eliberează o nouă autorizație sau, după caz, retrage autorizația dacă se constată că potrivit noilor documente nu mai este dovedită îndeplinirea condițiilor de autorizare. Art. 5. - (1) Propria activitate a persoanei cu handicap angajate în cadrul unității protejate autorizate reprezintă ansamblul activităților realizate integral sau parțial de persoana cu handicap/invalidă gradul III, în scopul obținerii produsului comercializabil sau în scopul prestării serviciului. (2) Produsul comercializabil reprezintă bunul material obținut prin prelucrarea materiilor prime în procesul de producție realizat prin propria activitate a persoanei cu handicap/invalidă gradul III, iar serviciul prestat reprezintă operațiunea realizată prin propria activitate a persoanei cu handicap/invalidă gradul III, care nu constituie intermediere sau livrare de bunuri, altele decât cele rezultate din activitatea de producție a entității, al cărui cost este reprezentat de minimum 70% din cheltuielile salariale. În situația activităților economice desfășurate de către persoana fizică deținătoare a unui document de încadrare în grad de handicap/invaliditate gradul III, în condițiile art. 81 din lege, pentru care nu sunt înregistrate cheltuieli cu salariile, condiția referitoare la costul serviciului nu se aplică. (3) Activitatea persoanei cu handicap/invalide gradul III angajate se poate atesta prin contractul individual de muncă al acesteia, fișa de post sau prin orice alt document emis de conducătorul unității protejate autorizate. Art. 6. - (1) Prevederile art. 3 și 4 constituie condiții de autorizare a unităților protejate, iar neîndeplinirea acestora conduce la respingerea cererii de autorizare. (2) Respingerea cererii de autorizare se aduce la cunoștința solicitantului, prin notificare, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării cererii. Notificarea poate fi atacată în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. - (1) În termen de 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării, dosarul este analizat de către structura de specialitate din cadrul Autorității, care propune președintelui acesteia eliberarea autorizației, în baza unei note. (2) Autorizația se eliberează în baza notei prevăzute la alin. (1), aprobate de președintele Autorității. (3) Fiecare autorizație este înregistrată în Registrul unităților protejate, gestionat de structura de specialitate și postat pe site-ul Autorității. (4) Modelul Registrului unităților protejate este prevăzut în anexa nr. 4. (5) Registrul unităților protejate este permanent actualizat de către structura de specialitate din cadrul Autorității. (6) Entitățile interesate să achiziționeze produse sau servicii de la unități protejate autorizate pot accesa informații cu privire la acestea, din Registrul unităților protejate publicat pe site-ul Autorității. Art. 8. - (1) Autorizațiile eliberate au valabilitate de 3 ani. (2) Autorizația își păstrează valabilitatea pe perioada în care sunt îndeplinite dispozițiile legale referitoare la autorizarea unităților protejate. (3) Eliberarea unei noi autorizații ori de câte ori situația o impune atrage încetarea valabilității autorizației deținute. (4) La expirarea termenului de valabilitate a autorizației, entitatea interesată reia procesul de autorizare. Demersul poate fi realizat cu minimum 60 de zile înainte de expirarea propriu-zisă a autorizației. Art. 9. - (1) Unitatea protejată autorizată are obligația ca, pe durata de valabilitate a autorizației, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, să prezinte Autorității raportul de activitate pentru anul precedent, al cărui model es este prevăzut în anexa nr. 5. (2) Raportul de activitate prevăzut la alin. (1) se transmite la sediul Autorității din municipiul București, bd. Ghe. Magheru nr. 7, sau prin mijloace electronice, la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., caz în care acesta trebuie să fie semnat cu semnătura digitală autorizată a reprezentantului legal al unității protejate autorizate. (3) Anual, structura de specialitate analizează rapoartele de activitate, rezultatul analizei fiind consemnat în Raportul de activitate a Autorității. Art. 10. - (1) Suspendarea autorizației se face în caz de neprezentare a raportului de activitate prevăzut la art. 9 alin. (1). (2) Suspendarea autorizației se face prin ordin al președintelui Autorității, în baza unei note întocmite de către structura de specialitate a Autorității și aprobate de președintele acesteia. (3) Ordinul președintelui Autorității, prevăzut la alin. (2), se consemnează în Registrul unităților protejate și este comunicat atât pe adresa electronică a unității protejate, cât și prin poștă, cu confirmare de primire. (4) Unitatea protejată căreia i s-a suspendat autorizația poate solicita revocarea măsurii luate, în termen de 30 de zile de la data comunicării ordinului prevăzut la alin. (2), pe adresa electronică a acesteia, prezentând în acest sens raportul de activitate. (5) Pe perioada suspendării autorizației, unitatea protejată autorizată nu mai beneficiază de facilitățile prevăzute de lege. Art. 11. - (1) Retragerea autorizației se poate face în următoarele situații: a) nerespectarea prevederilor legale cu privire la organizarea și funcționarea ca unitate protejată, constatate de structura de specialitate, în urma analizării raportului de activitate; b) neprezentarea de către unitatea protejată, în termen de 30 de zile de la data suspendării, a raportului de activitate conform prevederilor art. 10 alin. (4); c) nerespectarea prevederilor art. 3, pe perioada de valabilitate a autorizației; d) nerespectarea prevederilor art. 4, constatată în urma analizei documentelor, de către structura de specialitate; e) la propunerea organelor competente, ca urmare a constatării nerespectării condițiilor de autorizare pe durata valabilității autorizației; f) ca urmare a nerespectării angajamentului reprezentantului legal al unității protejate de a informa Autoritatea cu privire la modificările în urma cărora condițiile de autorizare nu mai sunt îndeplinite sau cu privire la modificări ale documentelor prevăzute la art. 4 alin. (2) - (5), în maximum 5 zile lucrătoare de la data producerii acestor modificări; g) la cerere. (2) Retragerea autorizației se face prin ordin al președintelui Autorității, în baza unei note întocmite de structura de specialitate a Autorității și aprobată de președintele acesteia. (3) Ordinul președintelui Autorității, prevăzut la alin. (2), se consemnează în Registrul unităților protejate și este comunicat atât pe adresa electronică a unității protejate, cât și prin poștă, cu confirmare de primire. (4) Retragerea autorizației presupune radierea unității protejate din Registrul unităților protejate. Art. 12. - (1) În termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, unitățile protejate autorizate în baza Ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 1.372/2010 privind aprobarea Procedurii de autorizare a unităților protejate, cu modificările și completările ulterioare, vor transmite documentele în conformitate cu prevederile art. 4, în vederea emiterii unei noi autorizații. (2) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) reprezintă situație de retragere a autorizației. Art. 13. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1 la procedură AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU DREPTURILE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI, COPII ȘI ADOPȚII AUTORIZAȚIE de funcționare ca unitate protejată nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (Se completează cu denumirea entității care se autorizează.), cu sediul în localitatea: . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., sectorul/județul . . . . . . . . . ., cod de înregistrare fiscală . . . . . . . . . . din data de . . . . . . . . . ., Secția/Atelierul/Structura . . . . . . . . . . care funcționează în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., sectorul/județul . . . . . . . . . ., din cadrul . . . . . . . . . ., cu sediul în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., sectorul/județul . . . . . . . . . ., cod de înregistrare fiscală . . . . . . . . . ., din data de . . . . . . . . . ., . . . . . . . . . . (Se completează cu numele și prenumele persoanei care exercită o profesie în baza unei legi speciale.), CNP . . . . . . . . . ., domiciliată/domiciliat în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . ., sc. . . . . . . . . . ., et. . . ., ap. . . . . . . . . . . județul . . . . . . . . . ., posesoare/posesor a/al CI seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., emisă la data de . . . . . . . . . . de . . . . . . . . . ., este autorizat(ă) să funcționeze ca unitate protejată în baza Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru domeniile de activitate publicate în Registrul unităților protejate1: . . . 1 Informații cu privire la Registrul unităților protejate sunt publicate pe site-ul www.andpdca.gov.ro. Prezenta autorizație are valabilitate 3 ani de la data eliberării. Președintele Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, [(L.S.)] . . . . . . . . . . NOTĂ: La completarea autorizației se vor elimina rubricile necorespunzătoare. ANEXA Nr. 2 la procedură CERERE pentru eliberarea autorizației Subsemnatul(a), . . . . . . . . . ., legitimat(ă) cu BI/CI seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., e-mail: . . . . . . . . . ., tel. . . . . . . . . . ., reprezentant legal pentru . . . . . . . . . . (Se completează cu denumirea entității care se autorizează.), cu sediul în localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., sectorul/județul . . . . . . . . . ., cod de înregistrare fiscală . . . . . . . . . ., din data de . . . . . . . . . ., cu punct de lucru în . . . . . . . . . . localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., sectorul/județul . . . . . . . . . ., secția/atelierul/structura . . . . . . . . . . care funcționează în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., sectorul/județul . . . . . . . . . . din cadrul . . . . . . . . . . cu sediul în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., sectorul/județul . . . . . . . . . ., cod de înregistrare fiscală . . . . . . . . . ., din data de . . . . . . . . . ., . . . . . . . . . . (Se completează cu numele și prenumele persoanei care exercită o profesie în baza unei legi speciale), CNP . . . . . . . . . ., domiciliată/domiciliat în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., sc. . . . . . . . . . ., et. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., județul . . . . . . . . . ., posesoare/posesor a/al CI seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., emisă la data de . . . . . . . . . . de . . . . . . . . . ., solicit eliberarea autorizației de funcționare ca unitate protejată pentru următoarele domenii de activitate: . . . . . . . . . . Declar pe propria răspundere, sub sancțiunea prevăzută la art. 326 din Codul penal, privind falsul în declarații, următoarele: - sunt respectate condițiile de autorizare a unităților protejate; - documentele depuse sunt conforme cu originalul; - persoanele cu handicap/invalide gradul III desfășoară propria activitate în cadrul domeniilor de activitate pentru care se solicită autorizația; - orice modificare intervenită, care determină nerespectarea prevederilor art. 3 din procedura de autorizare, se notifică Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (Autoritatea), de către reprezentantul legal al unității protejate. Prin prezenta cerere mă angajez: - să comercializez doar produsele și serviciile publicate în Registrul unităților protejate, publicat pe site-ul Autorității; - să public Raportul anual de activitate al unității protejate pe site-ul . . . . . . . . . . . Prin prezenta cerere îmi exprim acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și postarea pe site-ul Autorității a informațiilor cuprinse în Registrul unităților protejate. Data . . . . . . . . . . Semnătura solicitantului . . . . . . . . . . ANEXA Nr. 3 la procedură ANTET TABEL cu domeniile de activitate și personalul angajat1 1 Se completează, obligatoriu, de către toți solicitanții de autorizație prevăzuți la art. 3 din procedură. . . . . . . . . . . (Se completează cu denumirea entității care se autorizează.) Secția/Atelierul/Structura . . . . . . . . . . din cadrul instituției publice/organizației fără scop patrimonial . . . . . . . . . . (Se completează cu numele și prenumele persoanei care exercită o profesie în baza unei legi speciale.) Procent persoane cu handicap/invalide gradul III: . . . . . . . . . . % Nr. crt. Numele și prenumele persoanelor angajate Timpul de lucru al fiecărui angajat (norma) Propria activitate a persoanelor cu handicap/invalide gradul III (scurtă descriere) Domeniul/Domeniile de activitate care fac obiectul autorizării Locul desfășurării activității pentru care se solicită autorizarea (adresa sediului, adresa punctului de lucru) Observații (în cazul persoanelor cu handicap se va preciza: PH cu nr. și data certificat de încadrare în grad de handicap, iar pentru persoanele invalide gradul III: PI, nr. și data deciziei medicale asupra capacității de muncă) 1 Procent norma de lucru persoane cu handicap/invalide gradul III . . . . . . . . . .% Data . . . . . . . . . . Semnătura . . . . . . . . . . ANEXA Nr. 4 la procedură REGISTRUL UNITĂȚILOR PROTEJATE Actualizat la data . . . . . . . . . . Nr. crt. Județul Denumirea unității protejate autorizate Nr. /Dată autorizație/ ordin Adresa sediului Adresa punctului de lucru Status autorizație (activă/ suspendată). Nr. /Dată ordin Domeniul/ Domenii de activitate Nr. total angajați Nr. angajați persoane cu handicap/ Invalide grad III Cifra de afaceri, fără TVA, pentru anul precedent1 Valoarea totală (fără TVA) a contractelor încheiate de unitatea protejată pentru anul precedent Date de contact (telefon, mail, website, după caz) 1 Cifra de afaceri, fără TVA, este aferentă doar în situația existenței acordurilor de parteneriat și a contractelor comerciale încheiate în baza Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare și este preluată din rapoartele de activitate ale unităților protejate autorizate. ANEXA Nr. 5 la procedură ANTET RAPORT DE ACTIVITATE pentru anul . . . . . . . . . . Unitatea protejată autorizată . . . . . . . . . . În conformitate cu prevederile art. 82 alin. (2) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vă transmitem raportul de activitate al unității protejate autorizate, . . . . . . . . . . 1. . . . . . . . . . . , cu sediul în localitatea . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., sc. . . . . . . . . . ., et. . . ., ap. . . . . . . . . . ., județul/sectorul . . . . . . . . . ., a fost autorizată să funcționeze ca unitate protejată, având Autorizația nr. . . . . . . . . . . din data . . . . . . . . . . . 2. Domeniile autorizate în care au lucrat, pe parcursul anului, persoanele cu handicap/invalide gradul III și activitatea prestată: Nr. crt. Domeniile autorizate în care au lucrat pe parcursul anului persoanele cu handicap/invalide gradul III Descrierea activității prestate de către persoanele cu handicap/invalide gradul III 3. În anul . . . . . . . . . . personalul angajat în cadrul unității protejate autorizate, pe fiecare lună în parte, a fost următorul: Luna 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 Total angajați Număr persoane cu handicap/invalide gradul III Procent cumulat număr persoane cu handicap/invalide gradul III (%) Timpul de lucru al tuturor angajaților (nr. total de ore) Timpul de lucru al persoanelor cu handicap/invalide gradul III (nr. total de ore) Procent cumulat timp de lucru al persoanelor cu handicap/invalide gradul III din timpul de lucru cumulat al tuturor angajaților 4. Pentru situația din luna decembrie . . . . . . . . . . anexăm, în copie, următoarele: a) documentele care atestă încadrarea în grad de handicap/invaliditate gradul III, în termen de valabilitate; b) raportul per salariat al persoanei cu handicap/invalide gradul III, pentru anul raportat (ianuarie-decembrie), după caz. 5. Numărul de contracte rezervate încheiate în baza Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare, . . . . . . . . . . și valoarea totală a acestora, fără TVA . . . . . . . . . . 6. Numărul de contracte încheiate în sensul prevederilor art. 78 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, . . . . . . . . . .și valoarea totală a acestora, fără TVA . . . . . . . . . . 7. Cifra de afaceri, fără TVA, aferentă doar în situația existenței acordurilor de parteneriat și a contractelor comerciale încheiate în baza Legii nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, . . . . . . . . . . Raportul anual de activitate al unității protejate autorizate . . . . . . . . . . este publicat pe site-ul propriu, la adresa . . . . |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|