Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Protectia persoanelor cu dizabilitati

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46720

COMUNICAT DE PRESĂ

Saftoiu_Adriana1.jpg


Primit de la doamna deputat Adriana Săftoiu (Grupul parlamentar al PNL)
Limbajul semnelor româneşti- limbajul oficial al persoanelor cu deficienţe de auz
Luni, 12 noiembrie, între orele 11.00-14.00, va avea loc dezbaterea cu tema “Limbajul semnelor româneşti-limbajul oficial al persoanelor cu deficienţe de auz”, organizată şi moderată de Adriana Săftoiu, deputat PNL, membru în Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale (Palatul Parlamentului, nivel P1, camera 29).

Limbajul semnelor românesti (LSR) este o limbă de sine stătătoare care are structură proprie, lexic, reguli gramaticale şi alte componente specifice. Limbajul semnelor este limba utilizată de către persoanele cu deficienţe de auz.
În acest context, vom analiza dacă actuala Lege 448 din 2006 pune la dispoziţia persoanelor cu deficienţe de auz toate instrumentele care să permită folosirea LSR în relaţia cu instituţiile statului, dacă legislaţia garantează prezenţa interpretului în LSR, dacă elevii cu deficienţe de auz sunt protejaţi de legile în vigoare pentru a învăţa, studia şi susţine examenele în LSR, în ce măsură se impune promovarea unei legi care să recunoască LSR ca limbă oficială pentru persoanele cu deficienţe de auz.
La dezbatere vor participa asociaţii si ONG-uri care militează pentru respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi de auz, profesori univeristari, reprezentanţi ai instituţiilor statului cu responsabilităţi în domeniu, parlamentari.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46732

Cântăreţul în scaun cu rotile care se lasă de muzică din cauza ANAF. „Am decis să pun punct unei cariere de 24 de ani“

646x404-49.jpg


Robert Gavrilescu (43 de ani), un solist de muzică populară aflat în scaunul cu rotile, a anunţat că renunţă la cântat din cauza acţiunii ANAF, care urmăreşte declararea şi impozitarea veniturilor obţinute de cântăreţi. Acesta beneficiază de o pensie de urmaş în cuantum de 640 de lei şi de o indemnizaţie de 500 de lei ca urmare a handicapului.

„Din cauza unor probleme medicale, dar şi deciziei ANAF-ului care doreşte să facă «curăţenie» în lumea lăutarilor, am decis să pun punct unei cariere de 24 de ani în domeniul muzical. Din păcate, în România, o persoană cu indemnizaţie de invaliditate gradul I, nu poate cumula pensie cu alte venituri. Adio viaţa mea - muzica“, a postat Robert Gavrilescu pe contul personal de Facebook. Bărbatul originar din Gorj spune că legea nu-i dă voie să aibă alte venituri, în caz contrar fiind în situaţia să rămână fără pensia de urmaş.

„Am ieşit la pensie din cauza dizabilităţii pe care o am şi am avut atunci posibilitatea să optez între pensia de urmaş şi cea de invaliditate. Am optat pentru cea de urmaş, pentru că era mai mare. Legea îmi interzice să mai acumulez şi alte venituri, deşi eu sunt de acord să plătesc impozit pe veniturile realizate din activitatea mea artistică. Chiar consider că aş aduce un beneficiu financiar statului. Am decis să îmi păstrez, pentru că veniturile din muzică nu sunt constante“.

A rămas paralizat din cauza unei erori medicale

Robert Gavrilescu a rămas paralizat la vârsta de doi ani în urma unui vaccin împotriva poliomelitei efectuat în mod eronat. În ciuda handicapului de care suferă, Robert a reuşit să-şi întemeieze o familie şi are un fiu.

Este cântăreţ cu acte în regulă, după ce a absolvit cursurile de canto popular de la Şcoala Populară de Artă Târgu Jiu.

„Am început să cânt de la 17 ani pentru că meseria pe care o învăţasem, de confecţioner şi reparator încălţăminte, nu îmi plăcea la fel de mult şi nu aveam posibilitatea să o practic. Bunica mi-a făcut cadou o orgă de jucărie, pentru că a văzut că avea înclinaţii muzicale. Când eram mic, cântam la muzicuţă. Am învăţat singur să cânt la orgă. În prima zi de când am primit orga de jucărie am învăţat să cânt două melodii. De la acea jucărie, bunica, văzând că progresez, a vândut o vacă şi mi-a cumpărat o orgă profesională. Bunicii îi datorez lansarea mea şi totul. Pe la 20 de ani, după ce timp de trei ani am repetat acasă şi mi-am format un repertoriu, am decis că e timpul să fac din această pasiune o profesie. Îmi place să cânt melodii vesele, care să emane dragoste“, a povestit Robert.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46737

Anumite persoane cu handicap ar putea scăpa de reevaluarea periodică, iar unele acte și evaluări medicale ar putea fi făcute gratis

Persoanele cu handicap din România ar putea beneficia de o serie de măsuri ce le-ar ajuta să se bucure de drepturi reale și ușurarea participării la viața socială și economică. Măsurile, printre care și eliminarea reevaluărilor periodice pentru anumite persoane cu handicap nedeplasabile, sunt cuprinse într-un proiect de act normativ înregistrat recent la Camera Deputaților pentru dezbatere.

Schimbările ce vizează aspecte ale vieții și activității persoanelor cu dizabilități se regăsesc în Propunerea legislativă pentru modificarea unor acte normative privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Documentul a fost pus recent în dezbaterea deputaților și, pentru a se putea aplica, are nevoie și de aprobarea senatorilor și de publicarea în Monitorul Oficial.

O primă schimbare propusă prin acest proiect de act normativ vizează reevaluarea persoanelor nedeplasabile. Astfel, persoanele cu dizabilități nedeplasabile, indiferent de gradul de handicap, ce au afecțiuni care au generat probleme funcționale ireversibile și care nu pot urma programe de recuperare ar putea scăpa de reevaluările ce se fac, la interval de doi ani, la domiciliul acestora.

Altă schimbare propusă urmărește eliminarea cheltuielilor pe care persoanele care doresc să obțină un certificat de handicap sunt nevoite să le facă cu această ocazie. Mai exact, propunerea legislativă prevede că persoanele care ”solicită încadrarea în grad de handicap beneficiază de gratuitate pentru obținerea documentelor medicale și pentru evaluările medicale și psihologice solicitate în vederea întocmirii dosarului necesar evaluării complexe”.

Totodată, potrivit proiectului legislativ, școlile din țara noastră vor trebui să organizeze o comisie de evaluare și deliberare în privința orientării profesionale a copiilor. Evaluarea se va face cu participarea familiei școlarului cu dizabilități și ținându-se cont de aptitudinile, înclinațiile și idealurile profesionale ale acestuia.

Suplimentar, pe lângă drepturile pe care le au în prezent în raport cu sistemul de învățământ, respectiv dotarea școlilor cu echipament adaptat tipului și gradului de handicap, adaptarea mobilierului din sălile de curs sau manuale școlare și cursuri în format accesibil persoanelor cu deficiențe de vedere, persoanele cu handicap ar putea avea și altele.

Mai exact, vorbim despre dreptul de a beneficia de programe informatice de transcriere a vorbirii în scris pentru persoanele cu deficiențe de auz și programe informatice de conversie a textului scris în text sonor.

Propunerea legislativă prevede noi obligații în raport cu persoanele cu dizabilități pentru autoritățile publice și pentru entitățile private. Astfel, autoritățile publice, dar și firmele private, ar putea fi nevoite, dacă documentul va ajunge să se aplice, să-și doteze sediile, până la sfârșitul anului 2020, cu rampe de acces pentru persoanele cu handicap, elevator destinat acestora, sisteme de avertizare și semnalizare optice și/sau acustice, sisteme de semnalizare în limbaj Braille (tactil) și obiecte sanitare pentru persoanele cu handicap.

Pe lângă acest proiect de act normativ, o altă propunere ce vizează drepturile persoanelor cu dizabilități a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere. Astfel, după cum prevede Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, pentru persoanele cu handicap “a căror afecțiune a generat amputarea membrelor, Comisia de evaluare va stabili un termen permanent de valabilitate a certificatului fără a fi necesară prezentarea acestora la reevaluările periodice”.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46740

Se pare ca de abia de acum inainte, problemele persoanelor cu dizabilitati incep sa fie in atentia autoritatilor.

Citez ; "potrivit proiectului legislativ, școlile din țara noastră vor trebui să organizeze o comisie de evaluare și deliberare în privința orientării profesionale a copiilor. Evaluarea se va face cu participarea familiei școlarului cu dizabilități și ținându-se cont de aptitudinile, înclinațiile și idealurile profesionale ale acestuia. "

Da, de o astfel comisie de evaluare a capacitatii si abilitatii in orientare profesionala au avut parte in anul 1976. In acel an eram elev in clasa a - VII- a la Camin Scoala Nr. 9 , comuna Jucu, judetul Cluj.

Astazi, o astfel de comisie ar ajuta foarte mult si pe parinti si pe copii . :)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46818

Declaraţie-apel a senatorului PSD Narcis Ionuţ Chisăliţă

ionut-chisalita-decembrie-2018-620x400.jpg


Parlamentarul cu cea mai consistentă activitate în apărarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi nu numai, senatorul de Caraş-Severin Narcis Ionuţ Chisăliţă, a depus la Senat o declaraţie politică dedicată zilei de astăzi, 3 decembrie – Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi. Este însă o declaraţie atipică, şi veţi vedea de ce.

În 1992, prin Rezoluţia 47/3, a fost proclamată de către Adunarea Generală a Naţiunilor Unite Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi, care a avut şi are ca scop, aminteşte senatorul PSD în preambulul declaraţiei politice, atât promovarea drepturilor şi a stării de bine şi bunăstare a persoanelor cu dizabilităţi în toate sferele de dezvoltare ale societatii, cât şi creşterea gradului de conştientizare asupra situaţiei persoanelor cu dizabilităţi în toate aspectele vieţii politice, sociale, economice, culturale s.a.m.d. În 2006, a fost adoptată Convenţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, un proiect creat pe baza deceniilor de muncă a ONU în domeniul dizabilităţilor, care a condus la un avans real al drepturilor şi stării de bine şi bunăstare prin implementarea Agendei pentru o Dezvoltare Durabilă 2030 şi a altor cadre internaţionale.

Ionuţ Chisăliţă subliniază că anul acesta tema Zilei Internaţionale a Persoanelor cu Dizabilităţi este împuternicirea persoanelor cu dizabilităţi şi asigurarea incluziunii şi egalităţii pentru o dezvoltare echitabilă, incluzivă şi sustenabilă, ca parte a Agendei 2030 pentru o Dezvoltare Durabilă. „Agenda 2030 se angajează şi pledează pentru a «NU LĂSA PE NIMENI ÎN URMĂ». Persoanele cu dizabilităţi, atât în ​​calitate de beneficiari, cât şi ca agenți ai schimbării, pot accelera procesul de dezvoltare incluzivă şi durabilă şi pot promova o societate rezistentă pentru noi toţi. Inclusiv în contextul reducerii riscului de dezastre şi a acţiunii umanitare şi al dezvoltării urbane. Guvernele, persoanele cu dizabilităţi şi organizațiile lor reprezentative, instituţiile academice şi sectorul privat sunt datoare şi trebuie să lucreze ca o «ECHIPĂ» pentru realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă“, spune parlamentarul social-democrat de Caraş-Severin.



„Nu faceţi ipoteze sau presupuneri despre oameni sau despre dizabilităţile lor!“

Ce urmează însă în declaraţia politică a lui Ionuţ Chisăliţă este un caz unic în Parlamentul României: un senator vorbeşte la persoana întâi din perspectiva unei persoane cu dizabilităţi! Este motivul pentru care redăm integral partea finală a declaraţiei-apel a senatorului PSD.

„Stimaţi colegi, doamnelor şi domnilor, sunt o persoană cu dizabilităţi. O persoană onorată să reprezint deopotrivă semeni de-ai mei ce au acelaşi statut şi cetăţeni fără dizabilităţi într-una din instituţiile vitale ale unui stat democratic. O instituţie care deţine toate pârghiile pentru a contribui la promovarea, apărarea şi dezvoltarea drepturilor şi ale stării de bine şi de bunăstare ale persoanelor cu dizabilităţi. Vreau ca azi să salut cu respect pe toate persoanele cu dizabilităţi din România şi să le spun că nu sunt singure. Că sunt adevărate modele şi că formăm cu adevărat o «echipă». Că nu lăsăm pe nimeni în urmă!

Şi mai vreau, stimaţi colegi, să vă transmit că cel mai important lucru pe care trebuie să-l cunoasteţi atunci când interacţionaţi cu persoane cu dizabilităţi este că acestea sunt oameni. Şi, la fel ca toţi oamenii, la fel ca dumneavoastră, stimaţi colegi, sunt foarte diferiţi, diverşi, complecşi şi atât de frumoşi prin toate acestea, inclusiv prin faptul că diferă în ceea ce priveşte aspectele legate de dizabilităţi.

Unii oameni apreciază cu adevărat posibilitatea de a vorbi despre dizabilitatea lor şi de a educa oamenii despre problemele de accesibilitate, iar altora nu le place să vorbească despre asta deloc. Nu faceţi ipoteze sau presupuneri despre oameni sau despre dizabilităţile lor! Nu presupuneţi că ştiţi ce vrea cineva, ce simte sau ce este mai bine pentru el! Înainte de a ajuta pe cineva, întrebaţi dacă respectiva persoană ar dori ajutor. În unele cazuri, o persoană cu dizabilităţi poate prefera să completeze singură o sarcină. Nu vă simţiţi jigniţi dacă vi se refuză oferta de asistenţă. Pur şi simplu, respectiva persoană îşi doreşte să îşi depăşească limitele sau să trăiască aşa cum simte şi vrea. Firesc, nu-i aşa?

Vorbiţi în mod normal. Unii oameni au tendinţa de a vorbi mai tare, mai încet sau complet diferit faţă de obicei atunci când sunt în preajma persoanelor cu dizabilităţi. Nu. Nu presupuneţi că, doar pentru că o persoană are o dizabilitate, totul trebuie să se schimbe în comportamentul celor din jur. Şi, mai ales, puneţi omul pe primul plan, iar dizabilitatea pe al doilea. De aceea, spuneţi «un om care este orb”, mai degrabă decât «un om orb» şi «o femeie care foloseşte un scaun cu rotile» în loc de «o femeie legată cu scaun cu rotile».

Nu doresc să ofer lecţii. Ci, pur şi simplu, doresc să vă creez o imagine mai largă asupra unor oameni care sunt ca şi dumneavoastră şi care tot ceea ce îşi doresc este să trăiască o viaţă asemenea dumneavoastră. Nici mai mult, nici mai puţin. Şi, mai ales, nici cu mai mult, nici cu mai puţin!

Din acest motiv, tema din acest an a Zilei Internaţionale a Persoanelor cu Dizabilităţi este una pe care ar trebui să o avem zilnic în vedere, ca un comportament firesc şi cât se poate de natural. Să o integrăm şi să o aplicăm în activitatea noastră legislativă, în aşa fel încât «a nu lăsa pe nimeni în urmă» să fie cu adevărat reprezentat la orice nivel şi în tot ceea ce priveşte caracteristicile societăţii şi statului nostru. Nu suntem diferiţi, suntem doar noi. Fiecare dintre noi în căutarea aceloraşi lucruri. Sănătate, iubire, fericire, împlinire“, încheie senatorul PSD Narcis Ionuţ Chisăliţă declaraţia sa politică de astăzi, 3 decembrie, deci de Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46829



Urmariti va rog emisiunea " Jocuri de putere" realizata de Rares Bogdan. Editia din 6 decembrie 2018 ! Urmariti emisiunea in intervalul de la ora 21 si 20 de minute pana la ora 22 si 36 de minute.

jocuri_de_putere_27806900.png


Vedem mame care descriu despre copiii lor cu dizabiltati si dificultatile intampinate in recuperarea medicala . :( :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46842

Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi are noi competenţe pentru a veni în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi care au nevoie de tehnologie asistivă



Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, hotărârea de completare a HG nr. 50/2015 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Dizabilităţi.

Prin documentul adoptat Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi dobândeşte noi competenţe pentru a veni în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi care au nevoie de tehnologie asistivă.

ANPD va putea acorda persoanelor cu dizabilităţi subvenţii din fonduri externe nerambursabile, pentru ca acestea să poată achiziţiona tehnologie asistivă, respectiv acele echipamente sau produse care sunt utilizate pentru a le creşte, menţine sau îmbunătăţi capacităţile funcţionale. Este vorba despre dispozitive asistive şi tehnologii de acces, altele decât cele finanțate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

“Demersul face parte dintr-un pachet de măsuri destinat îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă ale persoanelor cu dizabilităţi, asumat de Guvern în cadrul întâlnirilor organizate în perioada februarie - aprilie 2018, întâlniri la care au participat organizaţii nonguvernamentale care activează în domeniul dizabilităţii” precizează ministrul Muncii și Justiției Sociale, Marius Budăi.

Măsură se înscrie într-un context instituțional amplu, prin care se urmăreşte creşterea oportunităţilor de integrare a persoanelor cu dizabilităţi pe piaţa muncii dar și a calității vieții acestora, prin facilitarea achiziţiei de tehnologie asistivă, în scopul adaptării locului de muncă la nevoile acestor persoane. Iniţiativa urmează a fi susţinută prin intermediul Programului Operaţional Capital Uman gestionat de Ministerul Fondurilor Europene.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46917

Decorurile de Crăciun ale reginei Elizabeth stau la Sandringham până în februarie din acest motiv

Toți angajații de sex masculin dintr-o unitate de îngrijire, unde o femeie care a stat în stare vegetativă de ani de zile a dat naștere, va trebui să furnizeze DNA la poliție.

Poliția a dat un mandat de percheiere marți pentru a obține ADN de la angajații de sex masculin la unitatea de îngrijire pe termen lung din Phoenix.

Hacienda HealthCare a spus că a salutat testarea ADN a angajaților.

"Vom continua să cooperăm cu Poliția Phoenix și toate celelalte agenții de investigații pentru a descoperi faptele în această situație profund tulburătoare, dar fără precedent", a declarat compania într-o declarație.

Femeia, care fusese într-o stare vegetativă mai mult de 10 ani după aproape înec, a dat naștere unui copil sănătos pe 29 decembrie.

Oficialii tribului San Carlos Apache au anunțat marți seara că femeia a fost membru al comunității lor și a confirmat că era încă într-o stare vegetativă când a născut.

"În numele tribului, sunt profund șocat și îngrozit de tratamentul unuia dintre membrii noștri", a spus președintele tribal Terry Rambler.

"Când aveți o persoană iubită care se ocupă de îngrijirea paliativă, când sunt cei mai vulnerabili și depind de ceilalți, aveți încredere în îngrijitorii lor.

"Din nefericire, unul dintre îngrijitorii săi nu era de încredere și a profitat de ea. Speranța mea este că se va sluji dreptate".

Un avocat pentru rudele femeii a spus că familia, care își doresc intimitatea, a fost indignată de "neglijarea fiicei lor" și "ar dori să spun că băiatul a fost născut într-o familie iubitoare și va fi bine îngrijit de" .

Șeful poliției din San Carlos Apache, Alejandro Benally, a declarat că poliția Phoenix "va face tot ce poate pentru a găsi pe făptuitor", iar departamentul său va ajuta "în orice mod posibil".

Într-o declarație, membrul consiliului de administrație al Hacienda HealthCare, Gary Orman, a declarat că instalația "nu va accepta nimic mai mult decât o contabilizare completă a acestei situații absolut îngrozitoare".

Guvernatorul Hacienda, Bill Timmons, a demisionat luni.

Baza de date privind plângerile online din Statele Unite pentru facilități de îngrijire arată plângerile referitoare la Hacienda de Los Angeles începând din 2013, dintre care majoritatea implică pregătirea pentru evacuarea focului și pregătirea pentru evacuare sau eligibilitatea pentru Medicaid.

O plângere din decembrie 2013 evidențiază o afirmație potrivit căreia un membru al personalului a făcut observații sexuale inadecvate despre patru pacienți cu două luni mai devreme.

Incidentele nu au fost transmise unui administrator și angajatul a fost mai târziu concediat.

Sursa ; Telegraful•9 ianuarie 2019
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46932

Sesizarea lui Iohannis in cazul legii privind persoanele cu dizabilitati a fost admisa de CCR. Amanare pentru Avocatul Poporului

Curtea Constitutionala a admis, miercuri, sesizarea presedintelui Klaus Iohannis cu privire la legea privind drepturile persoanelor cu dizabilitati si a declarat neconstitutionale trei articole. In cazul Legii Avocatului Poprului, CCR a amanat decizia pentru data de 30 ianuarie.

CCR avea astazi pe ordinea de zi sesizarea presedintelui Iohannis referitoare la legea pentru modificarea Legii nr. 8/2016 privind infiintarea mecanismelor prevazute de Conventia ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilitati, sesizare depusa dupa ce seful statului a apreciat ca actul normativ adoptat de catre Parlament este neclar si susceptibil de interpretari.

Curtea Constitutionala trebuia sa dezbata si sesizarea presedintelui Klaus Iohannis cu privire la proiectul pentru modificarea Legii 35/1997 privind organizarea si functionarea Avocatului Poporului, prin care acesta beneficiaza de pensie de serviciu egala cu 80% din salariul brut lunar.

Ce contesta Iohannis la legea Avocatului Poporului

Pe 12 noiembrie 2018, Klaus Iohannis a depus la CCR o obiectie de neconstitutionalitate in legatura cu modificarea Legii privind organizarea si functionarea Avocatului Poporului.

Seful statului a argumentat ca, potrivit noii legi, Avocatul Poporului ar beneficia de pensie de serviciu egala cu 80% din salariul brut lunar, similara cu cea a judecatorilor Curtii Constitutionale.

"Spre deosebire de pensia stabilita pentru judecatorii Curtii Constitutionale, legea criticata acorda pensie speciala atat pentru Avocatul Poporului in functie, cat si pentru persoanele care au exercitat in trecut aceasta functie, fiind neclar daca acest drept se cuvine inclusiv persoanelor care au detinut functia de Avocat al Poporului si au pierdut aceasta calitate datorita revocarii lor din functie de catre Parlament ca urmare a incalcarii Constitutiei si a legilor, in conditiile stabilite de lege", prevede textul sesizarii presedintelui Iohannis, a informat Administratia Prezidentiala.

Acesta critica si modificarea conform careia pensia de serviciu a Avocatului Poporului se actualizeaza in raport cu indemnizatia judecatorilor Curtii Constitutionale si se impoziteaza conform legii.

"Analizand aceste dispozitii in coroborare cu cele prevazute la art. I pct. 8 referitoare la stabilirea si calculul pensiei de serviciu al Avocatului Poporului, consideram ca textele sunt neclare in ceea ce priveste cuantumul pensiei rezultate, intrucat nu reiese daca aceasta se va stabili si se va actualiza in raport cu indemnizatia Avocatului Poporului sau cu indemnizatia judecatorilor Curtii Constitutionale.

In atare conditii, rezulta ca art. I pct. 8 si pct. 9 din legea criticata sunt neclare in ceea ce priveste conditiile si procedura de stabilire a pensiei Avocatului Poporului prin raportare la conditiile si procedura de stabilire a pensiei judecatorilor Curtii Constitutionale si, prin urmare, contravin cerintelor de claritate si previzibilitate instituite prin art. 1 alin. (5) din Constitutie", potrivit sursei citate.

De asemenea, Iohannis critica si pensia anticipata de care ar putea beneficia adjunctii Avocatului Poporului.

"Legea dedusa controlului instantei constitutionale stabileste, prin introducerea la art. 11 din Legea nr. 35/1997 a alin. (13), posibilitatea acordarii adjunctilor Avocatului Poporului a unei pensii anticipate, cu cel putin 5 ani inainte de implinirea varstei standard de pensionare. Nici in acest caz textul de lege nu precizeaza daca acordarea acestui tip de pensie este posibila si in situatia incetarii detinerii acestor functii, in conditiile legii, ca urmare a revocarii din functie datorate incalcarii Constitutiei si a legilor tarii", prevede documentul depus la Curtea Constitutionala.

Totodata, Klaus Iohannis sustine si ca, "avand in vedere ca functia de Avocat al Poporului este asimilata ca rang cu cea de ministru, iar cea de adjunct al Avocatului Poporului cu cea de secretar de stat, beneficiind de aceleasi drepturi cu acestia, consideram ca acordarea unor pensii speciale pentru Avocatul Poporului si adjunctii sai constituie un privilegiu nejustificat fata de ceilalti demnitari cu acelasi rang".

Conform sursei mentionate, "in cadrul aceleiasi categorii de demnitari, legiuitorul nu poate face nicio diferentiere cu privire la indreptatirea unora sau altora de a beneficia de dreptul la pensie speciala decat cu incalcarea art. 16 alin. (1) din Constitutie conform caruia cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari, instituind un privilegiu nejustificat pe baza unor criterii rezonabile si obiective".
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46945

CCR a admis obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016

Curtea-Constitutionala-e1539434780565-2.png


În ziua de 23 ianuarie 2019, Plenul Curții Constituționale, învestit în temeiul art.146 lit.a) teza întâi din Constituție și al art.11 alin.(1) lit.A.a) și art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, a luat în dezbatere, în cadrul controlului anterior promulgării, următoarele obiecții de neconstituționalitate:

B. Obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea și completarea Legii nr.8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, obiecție formulată de Președintele României.

În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi în privinţa dispoziţiilor art.I pct.10 [cu referire la art.6 alin.(2)] și cu unanimitate de voturi în privința celorlalte texte legale, precum și a legii, în ansamblul său, a decis:

1. A admis obiecţia de neconstituţionalitate și a constatat că art.I pct.6 [cu referire la art.5 alin.(1) și alin.(2)], art.I pct.7 [cu referire la art.5 alin.(2 ind.2) și (2 ind.3)], art. I pct.8 [cu referire la art.5 alin.(6)], art. I pct.10 [cu referire la art.6 alin.(2)] și art. I pct.11 [cu referire la art.7 alin.(1) lit.e)] din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități sunt neconstituționale.

2. A respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că art.I pct.14 [cu referire la art.9 alin.(2 ind.)] din Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, precum și legea în ansamblul său, sunt constituționale în raport cu criticile formulate.

Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică Președintelui României, președinților celor două Camere ale Parlamentului și prim-ministrului.

Marți, 11 decembrie 2018, Klaus Iohannis, Președintele României, a trimis Curții Constituționale o sesizare de neconstituționalitate asupra Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale.

„Domnului Valer Dorneanu
Președintele Curții Constituționale

În temeiul dispozițiilor art. 146 lit. a) din Constituție și ale art. 15 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, formulez următoarea

SESIZARE DE NECONSTITUȚIONALITATE

asupra Legii pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități

Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități a fost transmisă de Parlament spre promulgare Președintelui României în data de 24 noiembrie 2018. Învederăm faptul că această lege conține dispoziții care sunt contrare prevederilor consacrate prin art. 1 alin. (5), art. 16 alin. (1), art. 76 și art. 147 alin. (4) din Constituție, potrivit argumentelor ce urmează a fi prezentate în continuare.

1. Potrivit art. I pct. 6 din legea supusă controlului de constituționalitate, președintele și vicepreședintele Consiliului de monitorizare a implementării Convenției ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități sunt numiți prin hotărâre adoptată în ședința Senatului, cu avizul Comisiei pentru drepturile omului, egalitate de șanse, culte și minorități a Senatului, dacă întrunesc majoritatea voturilor senatorilor. Considerăm că art. I pct. 6 din legea criticată contravine prevederilor art. 76 din Constituție. Astfel, art. 76 alin. (1) din Legea fundamentală prevede că legile organice și hotărârile privind regulamentele Camerelor se adoptă cu votul majorității membrilor fiecărei Camere, în timp ce art. 76 alin. (2) prevede că legile ordinare și hotărârile se adoptă cu votul majorității membrilor prezenți din fiecare Cameră.

Numirea de către Parlament a conducerii Consiliului de monitorizare se materializează într-o hotărâre a Senatului. În conformitate cu dispozițiile art. 76 alin. (2) din Constituție, pentru a fi adoptat, un asemenea act ar trebui să întrunească votul majorității deputaților, respectiv al senatorilor prezenți și nu votul majorității membrilor fiecărei Camere. În acest sens, Curtea Constituțională a stabilit următoarele: „În ceea ce privește adoptarea hotărârilor fiecărei Camere sau ale Camerelor reunite ale Parlamentului, legiuitorul face distincție între hotărârile parlamentare care se adoptă cu majoritatea absolută de voturi, sens în care exemplificăm cu prevederile art. 76 alin. (1) din Constituție, referitoare la adoptarea sau modificarea regulamentelor parlamentare, și hotărârile care se adoptă cu majoritate simplă de voturi, de exemplu hotărârile așa cum dispune alin. (2) al aceluiași articol constituțional. (…)” (Decizia nr. 392/2007 referitoare la admiterea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 11 alin. (3) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 325 din 15 mai 2007). Prin aceeași decizie, instanța de contencios constituțional a statuat că, de regulă, hotărârile Parlamentului se adoptă cu majoritate simplă de voturi, dacă Legea fundamentală nu prevede altfel. Or, cu privire la numirea conducerii Consiliului de monitorizare Constituția nu prevede expres o majoritate necesară adoptării hotărârii parlamentare în cauză.

Prin urmare, dispozițiile art. I pct. 6 din legea supusă controlului de constituționalitate contravin prevederilor art. 76 din Constituție, hotărârea Senatului, în acest caz, trebuind să se adopte cu votul majorității membrilor prezenți, instituirea unei alte majorități fiind contrară Legii fundamentale. Mai mult de atât, procedând în acest mod, Parlamentul a adoptat o lege cu încălcarea prevederilor art. 147 alin. (4) din Constituție în ceea ce privește obligativitatea respectării deciziilor Curții Constituționale, în cazul de față cu referire la modalitățile de adoptare a hotărârilor parlamentare, respectiv stabilirea majorității voturilor necesare.

2. Prin art. I pct. 6 din legea dedusă controlului instanței constituționale se modifică art. 5 alin. (2) al Legii nr. 8/2016 în sensul că, în termen de 10 zile de la publicarea candidaturilor pentru funcțiile de președinte și vicepreședinte ale Consiliului de monitorizare, se pot depune, la comisia de specialitate, în scris, obiecțiuni argumentate cu privire la candidaturile depuse. Considerăm că aceste prevederi sunt lipsite de precizie și claritate în ceea ce privește persoanele care pot depune aceste obiecțiuni, întrucât nu reiese dacă textul se referă doar la persoanele direct interesate, la acele organizații care au dreptul să nominalizeze propuneri pentru respectivele funcții sau la orice persoane. Totodată, apreciem că termenul de „obiecțiuni argumentate” este lipsit de claritate, nefiind precis reglementată forma și natura juridică a acestor contestații. Având în vedere aceste aspecte, opinăm că textul mai sus amintit prezintă unele neclarități și, prin urmare, contravine cerințelor de claritate și previzibilitate instituite prin art. 1 alin. (5) din Constituție.

3. Dispozițiile alin. (22) și alin. (23) ale art. 5 din Legea nr. 8/2016, introduse prin legea criticată la art. I pct.7, stabilesc că avizul întocmit de Comisia pentru drepturile omului, egalitate de șanse, culte și minorități a Senatului, în urma audierii candidaților și prezentat în ședința plenului Senatului se adoptă cu votul majorității senatorilor prezenți. Din analiza coroborată a acestor dispoziții cu cele ale art. 5 alin. (1), rezultă că procedura de numire a președintelui și vicepreședintelui Consiliului de monitorizare trebuie să parcurgă două etape distincte și anume, prima etapă care constă în adoptarea avizului Comisiei de specialitate, prezentat în ședința plenului Senatului, cu privire la audierea candidaților, de către senatorii prezenți, respectiv a doua etapă, cea a numirii efective, prin hotărâre adoptată în ședința Senatului, cu votul majorității senatorilor. Așadar, nu rezultă cu claritate dacă în cazul stabilit la alin. (23), Senatul adoptă o hotărâre sau un aviz, iar în situația în care caracterul actului adoptat de senatori este cel al unei hotărâri, atunci care este rațiunea existenței a două hotărâri adoptate distinct, dar cu majorități diferite, una simplă, iar cealaltă absolută, care să privească, în fapt, același scop, respectiv numirea conducerii Consiliului de monitorizare. Prin urmare, considerăm că textele sus-menționate prezintă neclarități și, în consecință, contravin cerințelor de claritate și previzibilitate instituite prin art. 1 alin. (5) din Constituție.

4. Art. I pct. 8 din legea criticată modifică art. 5 alin. (6) din Legea nr. 8/2016 în sensul introducerii posibilității reînnoirii mandatului președintelui și al vicepreședintelui, o singură dată, la cerere, cu avizul Comisiei pentru drepturile omului, egalitate de șanse, culte și minorități a Senatului. Considerăm că textul este neclar întrucât nu precizează cine poate face această cerere de reînnoire, ceea ce poate da naștere unor diverse interpretări, fie că această cerere poate fi făcută numai de către persoanele care au ocupat mandatele respective, înlăturând dreptul organizațiilor guvernamentale de a face propuneri nominale, așa cum prevede art. 5 alin. (1), fie că cererea de reînnoire poate fi făcută doar de organizațiile neguvernamentale care au făcut propunerea inițială și care a avut drept rezultat numirea în funcție, potrivit legii. Mai mult de atât, nu reiese dacă procedura stabilită prin art. 5 alin. (1), (2), (22) și (23) se aplică, în mod corespunzător și în ipoteza reînnoirii mandatelor mai sus amintite prevăzută prin modificarea art. 5 alin. (6). Așadar, textul este lipsit de claritate, ceea ce contravine dispozițiilor art. 1 alin. (5) din Constituție.

5. La art. I pct. 10 din legea supusă controlului de constituționalitate se prevede modificarea art. 6 din Legea nr. 8/2016, stabilind la alin. (2) că președintele și vicepreședintele Consiliului de monitorizare care au un mandat complet pot opta pentru ocuparea unei funcții în structurile Consiliului de monitorizare, fără concurs, cu avizul președintelui. În opinia noastră, prin această prevedere se instituie un privilegiu pentru foștii președinți și vicepreședinți ai Consiliului de monitorizare la ocuparea unui post în cadrul instituției în detrimentul altor persoane, care ar îndeplini criteriile cerute pentru ocuparea respectivului post prin concurs. Textul prezintă neclarități întrucât acesta nu precizează dacă aceste funcții sunt vacante, în condițiile în care la art. 8 din lege se prevede că numărul maxim de posturi, exclusiv demnitarii, este de 47, funcționari publici și personal contractual, asimilați funcționarilor publici parlamentari, potrivit organigramei aprobate prin ordin al președintelui. În cazul dispozițiilor avute în vedere de legea dedusă controlului de constituționalitate nu rezultă de ce calitatea de președinte sau vicepreședinte al Consiliului de monitorizare, care încetează în condițiile legii, la termen, poate constitui o justificare obiectivă și rezonabilă pentru a reglementa o procedură de ocupare a unui post, vacant sau nu, derogatorie de la regimul stabilit pentru ocuparea funcțiilor publice respective. Așadar, o astfel de dispoziție derogatorie de la regimul general al angajării încalcă art. 16 alin. (1) din Constituție. În acest sens, semnalăm că, prin jurisprudența sa constantă, Curtea Constituțională a statuat că egalitatea nu înseamnă uniformitate, fiind permisă instituirea unor tratamente juridice distincte pentru anumite categorii de persoane, în considerarea situațiilor specifice în care acestea se află, însă numai dacă există o justificare obiectivă și rezonabilă.



De asemenea, învederăm faptul că legea nu distinge dacă persoana în cauză, fostul președinte sau vicepreședinte, va putea opta pentru ocuparea unui post de funcționar public sau personal contractual. Conform principiului ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus, reiese faptul că textul de lege se aplică în ambele cazuri, respectiv instituirea posibilității pentru persoanele în cauză de a ocupa un post indiferent de categoria de personal din care acesta face parte, în cadrul Consiliului de monitorizare. În situația în care legiuitorul a avut ca intenție instituirea unor derogări de la legea cadru aplicabilă personalului contractual din această instituție sau de la regimul general stabilit de lege pentru ocuparea unei funcții publice, atunci acesta ar fi trebuit să le prevadă în mod expres în textul legii. În lipsa unor atare prevederi, legea este neclară, lipsită de previzibilitate și susceptibilă de interpretări, ceea ce contravine art. 1 alin. (5) din Constituție referitor la claritatea, previzibilitatea și accesibilitatea legii.

Totodată, având în vedere dispozițiile art. 5 alin. (7) din Legea nr. 8/2016, potrivit cărora funcția de președinte al Consiliului de monitorizare este asimilată ca rang cu cea de secretar de stat, iar cea de vicepreședinte al Consiliului de monitorizare cu cea de subsecretar de stat, beneficiind de aceleași drepturi cu aceștia, considerăm că acordarea acestei posibilități pentru președintele și vicepreședintele Consiliului de monitorizare de a opta pentru ocuparea, fără concurs, a unei funcții în structurile Consiliului de monitorizare constituie un privilegiu nejustificat față de ceilalți demnitari cu același rang. În cadrul aceleiași categorii de demnitari, legiuitorul nu poate face nicio diferențiere cu privire la îndreptățirea unora sau altora de a beneficia de anumite drepturi decât cu încălcarea art. 16 alin. (1) din Constituție conform căruia cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări, instituind un privilegiu nejustificat pe baza unor criterii rezonabile și obiective.

6. Prin art. I pct. 11 din legea dedusă controlului de constituționalitate se completează condițiile care determină încetarea mandatului de președinte și de vicepreședinte în cadrul Consiliului de monitorizare. Printre altele, la art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 8/2016 se prevede drept cauză de încetare a acestor mandate propunerea motivată a celor care i-au avizat pentru a fi numiți, cu respectarea procedurii de la art. 5 alin. (2). Având în vedere această procedură la care face trimitere textul de lege, considerăm că legea este lipsită de claritate întrucât nu reiese, fără echivoc, în ce constă motivarea unei asemenea propuneri și dacă aceasta are la bază sugestiile organizațiilor guvernamentale care au făcut inițial propunerea de numire sau recomandările comisiei de specialitate din cadrul Senatului care a avizat propunerile de numire. Așadar, textul este lipsit de claritate, ceea ce contravine dispozițiilor art. 1 alin. (5) din Constituție.

7. La art. I pct. 14 din legea criticată, art. 9 alin. (22) din Legea nr. 8/2016 prevede că personalului Consiliului de monitorizare i se poate acorda un spor de 15% pentru condiții deosebit de periculoase pentru personalul care efectuează vizitele de monitorizare. Aceste dispoziții intră în contradicție cu alte reglementări în vigoare care privesc salarizarea personalului plătit din fonduri publice, inclusiv cu privire la cuantumul sporurilor care pot fi acordate. Așadar, considerăm că modificările avute în vedere de legea dedusă controlului instanței constituționale sunt incomplete și insuficiente, întrucât acestea ar fi trebuit să se raporteze la regulile stabilite prin legea cadru în materie (Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice). Din această perspectivă, textul de lege afectează cerințele privind calitatea legii stabilite prin art. 1 alin. (5) din Constituție.



8. În legătură cu structura și conținutul legii deduse controlului de constituționalitate, se poate observa că din cele 17 articole care formează structura Legii nr. 8/2016 în forma în vigoare, 13 de articole ale acesteia au fost modificate sau completate prin legea supusă controlului instanței constituționale. Așadar, legea criticată privește modificarea și completarea în cea mai mare parte a Legii nr. 8/2016, aceasta cuprinzând 2 articole romane, din care art. I conține nu mai puțin de 20 de puncte. Având în vedere dispozițiile art. 61 alin. (1) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă, referitoare la condițiile de fond pentru modificarea și completarea actelor normative, rezultă că Legea nr. 8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități ar fi trebuit să fie înlocuită cu o nouă reglementare, urmând să fie în întregime abrogată. Așadar, dispozițiile de lege criticate contravin normelor de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative și, prin urmare, nesocotesc principiul de calitate a legii statuat prin dispozițiile constituționale ale art. 1 alin. (5).

Rolul normelor de tehnică legislativă, precum și rigorile impuse de art. 1 alin. (5) în elaborarea actelor normative nu au un rol strict formal, modificările și completările aduse prin legea criticată fiind determinate de necesitatea punerii în executare a hotărârilor Curții Europene a Drepturilor Omului, precum și a recomandărilor Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei referitoare la implementarea adecvată a prevederilor Convenției privind drepturilor persoanelor cu dizabilități. Astfel, în acest caz este nevoie de o soluție legislativă coerentă care să fie cuprinsă într-o reglementare unitară și care să răspundă cerințelor de claritate și previzibilitate a legii.

În considerarea argumentelor expuse, vă solicit să admiteți sesizarea de neconstituționalitate și să constatați că Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.8/2016 privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități este neconstituțională.

Președintele României

Klaus-Werner Iohannis”
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46952

Buget 2019: Niciun leu pentru persoanele cu dizabilitati. 100.000 de oameni lasati de izbeliste

Buget-2019--Niciun-leu-pentru-persoanele-cu-dizabilitati--100-000-de-oameni-lasati-de-izbeliste.jpg


Reprezentantii Centrului pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati spun ca Ministerul de Finante nu a alocat, in proiectul de buget, fonduri pentru persoanele cu dizabilitati, subliniind ca documentul arata ca responsabilitatea e a autoritatilor locale care, insa, nu isi vor permite.

"Zero lei pentru dizabilitate si copiii din sistemul de protectie a copilului. Am constatat cu groaza faptul ca la titlurile bugetare 1) Finantarea serviciilor sociale din sistemul de protectie a copilului, 2) Finantarea centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, 3) Drepturile asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizatiile lunare, Guvernul Romaniei a alocat zero lei, lasand in sarcina autoritatilor locale acoperirea cheltuielilor pentru aceste categorii de persoane vulnerabile.

Aproape 100.000 de oameni reprezentand grupuri vulnerabile, pentru care statul roman are obligatia de a le respecta dreptul fundamental la hrana, adapost si ingrijire, vor ramane fara aparare si asta in conditiile in care costurile care trebuiau asigurate din bugetul de stat reprezentau costuri minime pentru un standard minim de servicii sociale", se arata intr-un comunicat transmis de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD).

Vezi si cat primesc ministerele si principalele institutii - cresteri si de 338,9%

Potrivit sursei citate, 57.279 de copii din sistemul de protectie speciala (orfelinate) vor ramane fara banii de la buget pentru mai multe tipuri de servicii, precum plasamentul la rude de pana la gradul IV, plasamentul la alte familii, plasamentul la asistenti maternali, servicii de tip rezidential.

"Peste 18.000 de adulti cu dizabilitati din centrele rezidentiale pentru adulti cu dizabilitati vor ramane fara finantare de la bugetul central, reprezentand servicii de cazare, hrana, cazarmament si conditii igienico - sanitare a persoanelor cu dizabilitati asistate; asistenta medicala curenta si de specialitate, recuperare, ingrijire si supraveghere permanenta.

Aproximativ 41.035 de copii cu dizabilitati incadrati in grad grav de handicap, cu indemnizatie de insotitor sau asistent personal raman fara bani de la bugetul central pentru salarii si indemnizatii", mai arata comunicatul mentionat.

Totdata, potrivit reprezentantilor Centrului, proiectul de buget arata ca banii pentru responsabilitatea acoperirii acestor titluri bugetare pentru copiii din sistemul de protectie, copiii cu dizabilitati grave si adultii institutionalizati vor reveni exclusiv autoritatilor locale.

Acestia spun ca autoritatile locale nu vor avea capacitatea de a acoperi cheltuielile necesare din bugetele proprii, ceea ce va duce fie la incapacitate de plata, fie la alocarea diferentiata de fonduri pentru aceste servicii (in functie de posibilitatile financiare ale primariilor).

"Personal, consider aceasta masura de buget zero pentru copiii si adultii cu dizabilitati si pentru copiii din orfelinate o crima. Este inadmisibil, ilegal si imoral sa tai banii necesari supravietuirii tocmai categoriilor care nu au puterea de a se revolta.

Cel mai probabil, in scurt timp, parintii copiilor cu dizabilitati vor ramane fara indemnizatiile de handicap si salarii de asistenti personali, iar persoanele cu dizabilitati vor fi lasate sa moara in centre.

Niciodata in istoria recenta a Romanei, dizabilitatea nu s-a reflectat mai cinic in lista de prioritatii a tarii, asa cum este ea transpusa in bugetul de stat", a declarat Maria Madalina Turza, presedintele CEDCD.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46954

SCRISOARE DESCHISĂ privind încălcarea legii pentru drepturile persoanelor cu dizabilităţi prin modificările aduse de Legea Bugetului de Stat 2019

Protest-parinti-si-copii-cu-CES-e1526285280296-2.jpg


Federația Dizabnet – Rețeaua Prestatorilor de servicii pentru persoane cu dizabilități, Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale – FONSS și Centrul pentru Resurse Juridice – CRJ adresează doamnei Viorica Dăncilă, prim-ministru, domnului Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice şi domnului Marius-Constantin Budăi, ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale o Scrisoare deschisă cu referire la încălcarea gravă a Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap prin proiectul Legii bugetului de stat 2019.

Redăm integral scrisoarea:

4 februarie 2019
SCRISOARE DESCHISĂ privind încălcarea legii pentru drepturile persoanelor cu dizabilităţi prin modificările aduse de Legea Bugetului de Stat 2019

În atenția doamnei Viorica Dăncilă, Prim-ministru, domnului Eugen Teodorovici, Ministrul Finanţelor Publice şi a domnului Marius-Constantin Budăi, ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale

Federația Dizabnet – Rețeaua Prestatorilor de servicii pentru persoane cu dizabilități, Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale – FONSS și Centrul pentru Resurse Juridice – CRJ vă sesizează asupra încălcării grave a Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap prin proiectul Legii Bugetului de Stat 2019.

Astfel, Ministerul Finanţelor Publice prin proiectul Legii bugetului de stat încalcă art. 40 alin (1), art. 51 (52) din Legea privin drepturile persoanelor cu dizabilităţi, art. 4 alin (2) din H.G. nr. 978/2015 şi art. 139 alin (3) din Constituţia României:

1. Legea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi indică faptul că sumele prevăzute de autorităţile locale pentru plata salariilor asistenţilor personali sunt alocate în proporţie de 90% de la bugetul de stat din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată. Ori, în proiectul Legii bugetului de stat pe 2019 la acest capitol Ministerul finanţelor publice a alocat zero lei.

2. În mod similar chestiunii finanţării salariilor asistenţilor personali şi finanţarea centrelor de asistenţă socială pentru 18.000 de persoane adulte cu dizabilităţi, se asigură tot din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată alocate cu această destinaţie, în proporţie de cel mult 90% din necesarul stabilit anual de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, la elaborarea bugetului de stat, în baza standardelor de cost calculate pentru beneficiari/tipuri de servicii sociale, aprobate potrivit legii. Cu toate acestea, în ciuda prevederilor legale în vigoare, Ministerul Finanţelor Publice a alocat zero lei şi la acest capitol din proiectul legii bugetului de stat.

3. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a colectat în 2018 aproximativ 500 milioane de euro de la instituţiile private şi publice pentru neangajarea în muncă de către acestea a persoanelor cu dizabilităţi. MFP avea obligaţia de a completa proiectul legii bugetului 2019 cu un capitol aferent Fondului angajării persoanelor cu dizabilităţi, indicând astfel destinaţia sumelor colectate în baza art. 78 alin (3), respectând astfel art. 139 alin (3) din Constituţia României. În prezent, Legea bugetului de stat pentru anul 2019 nu cuprinde nicio prevedere în acest sens în ciuda promisiunilor publice transmise de Ministrul finanţelor publice, sâmbătă 2 februarie a.c.

Astfel, după un număr de ani când această problemă a finanţării serviciilor sociale rezidenţiale şi a serviciilor de suport furnizate de asistenţii personali funcționa conform normelor legale în vigoare, de la bugetul central (chiar și așa cu sincope), se propune revenirea la o veche stare de fapt care și-a demonstrat deja ineficiența cronică. Faptul că autorităților publice locale li se cedează utilizarea 100% a sumelor colectate din impozitul pe venit, din care o parte să fie folosite pentru plata salariilor asistenților personali și pentru susținerea centrelor rezidențiale pentru persoane cu dizabilități, nu doar că încalcă prevederile Legii privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi, dar în condiţiile ratei crescute a şomajului din unele judeţe (ex. Teleorman, Caraş-Severin, Gorj etc.), va conduce la o practică neunitară în materia plăţilor din asistenţă socială. Comportamentul discreționar al multora dintre primari a fost semnalat în repetate rânduri de persoanele cu dizabilități, acestea fiind deseori obligate să accepte transformarea salariului asistentului personal în indemnizație, uneori primindu-şi salariile cu întârziere de luni de zile, așa cum a fost prezentat Ministrului finanțelor și în cadrul audienței de sâmbătă, 2 februarie 2019.

Lipsa garanţiilor reale oferite de către stat tuturor persoanelor cu dizabilități şi în mod special celor instituţionalizate sau având dizabilităţi grave este bine cunoscută: mecanismele de petiţionare nu sunt adaptate nevoilor lor, iar structurile de control ale Ministerului Muncii și Justiției Sociale nu au excelat în sancționarea încălcării acestor drepturi, așa cum ar fi trebuit.

Temerile noastre sunt justificate şi de abuzurile înregistrate în perioada anterioară crizei economice și ulteriore, perioadă în care salariile asistenților personali erau asigurate din bugetul propriu al autorităților locale și ni se semnalau:
– întârzieri în angajarea asistenților personali punând în pericol viaţa persoanelor cu dizabilităţi grave;
– întârzieri în plata salariilor;
– nerespectarea dreptului asistenților personali la concediu medical sau la concediu de odihnă;
– concedieri masive în timpul crizei economice;
– lipsă de informare şi de prioritzare la nivel social a dreptului la asistenţă umană în sensul includerii în comunitate a persoanelor cu dizabilităţi grave.

Astfel, actuala formă a bugetulului de stat va pune în pericol drepturile a 800.000 persoane cu dizabilităţi, a celor 18.000 de persoane adulte instituţionalizate şi va afecta în mod direct cele 3.000 de autorități publice locale responsabile cu asigurarea acestor drepturi.

Noi, inițiatorii și semnatarii acestei scrisori deschise, vă solicităm să respectaţi Legea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi revenind asupra acestor prevederi din Proiectul Bugetului de Stat pentru anul 2019, iar finanţarea drepturilor salariale ale asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav şi a serviciilor sociale de tip rezidenţial să fie în continuare asigurate de la Bugetul de stat, respectiv să înfiinţați Fondul destinat integrării pe piaţa muncii a persoanelor cu dizabilităţi.

Ne opunem ferm introducerii de prevederi legislative în sectorul dizabilității fără o analiză detaliată cu privire la impactul lor, la evaluarea efectelor secundare ale acestor modificări şi fără consultarea adecvată a tuturor grupurilor afectate de noile prevederi legislative. La un an și jumătate după adoptarea în forță a OUG 60/2017, toate asigurările pozitive ale decidenților politici s-au dovedit doar argumente fără fundament, iar temerile persoanelor cu dizabilități și ale reprezentanților acestora au fost confirmate. Nu dorim să repetăm acel moment, în condițiile în care decizia de acum afectează un număr și mai mare de persoane cu dizabilități.

Inițiatori:

Andreia Moraru, Președinte, Federația Dizabnet – Rețeaua prestatorilor de servicii pentru persoane cu dizabilități, www.dizabnet.ro

Diana Chiriacescu, Director executiv, Federația Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale – FONSS, www.fonss.ro

Georgiana Pascu, Manager de program, Centrul pentru Resurse Juridice, CRJ, www.crj.ro, Tel: 072988 1159, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Maria Mădălina Turza, Președinte, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități, www.cedcd.ro

Mugur Frăţilă, Președinte al Consiliului Director TONAL, tel. 0744248489, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Elisabeta Moldovan, Copreședinte, Asociația ”Ceva de Spus”, tel: +4 0356 430 240, www.cevadespus.ro

Daniela Tontsch, Președinte, Consiliul Național al Dizabilității din România – CNDR www.fcndr.ro

Semnatari:

Organizații CNDR:

Asociația Distroficilor Muscular din România
Asociația Nevăzătorilor din România – ANR
Asociația Națională a Surzilor din România – ANSR
Asociația Invalizilor de Război Nevăzători din România – AIRN
Asociația RENINCO
Asociația Persoanelor cu Handicap Neuromotor din România – AHNR
Asociația Persoanelor cu Handicap Neuromotor – Argeș
Asociația Națională pentru Copii și Adulți cu Autism din România
Asociația Aripi
ASPIIR – Asociația Persoanelor cu Boli Inflamatorii Intestinale din România
Asociația CONIL
Asociația persoanelor cu handicap “Sporting Club” Galați
Asociația Pacienților cu Afecțiuni Autoimune – APAA
Fundația Română pentru Persoane cu Handicap Vizual “Prietenii Nevăzătorilor
Asociația “Ridică-te și umblă”
Asociația Maternity, Advocacy, Medicină, Educație M.A.M.E.
Asociația Română de Psihiatrie Medico-legala
Asociația THEOEMYDOR
Asociația Transplantaților din România
Federația Sindicatelor Asistenților Personali ai Persoanelor cu Handicap
Asociația Sportivă Mereu Împreună pentru Oameni
Asociația Română de Hemofilie

Organizații FONSS:

Asociația Blijdorph România
Asociaţia „Centrul Daniel” Bacău
Asociatia Umanitară Concordia
Asociatia Four Change
Fundația Alături de Voi România
Centrul de Dezvoltare Socială
Organizația Salvași Copiii Iași
Asociația Alternative Sociale
Fundația Iosif
Centrul Diecezan Caritas Iași
Fundația COTE
Fundația Word Vision
Fundația Star Of Hope
Fundația Serviciilor Sociale Bethany
Fundația Ancora Salvării
Fundația de Sprijin Comunitar Bacău
Asociația Betania
Fundația Enable
Fundația Solidaritate și Speranța Iași
ANCAAR – Filiala Iași
Fundația de Dezvoltare Locală Speranța Tg Neamț
Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina
Fundația Păpădia
Fundația Centrul de Mediere și Securitate Comunitară
Fundația Inimă de Copil Galați
Asociația Bunul Samaritean Nicorești Galați
Asociația Pro ACT Suport
Fundația Corona
Fundația Il Chicco Iași
Fundația “Un Coup de Main d’Emmaus” Iași
Fundatia Yoyo
Asociaţia de Sprijin a Persoanelor cu Nevoi Speciale – Luceafărul, Neamţ
SOIR- Organizatia Suedeza pentru Ajutor Umanitar Individual
SOS Satele Copiilor Romania
Buna ziua Copiii din Romania

Asociații independente care susțin demersul:

Sindicatului Liber al Asistentilor Personali ai Persoanelor cu Handicap Bucuresti

Asociația Pacienților cu Afecțiuni Neurodegenerative
Roxana Damaschin, Fundația de Abilitare Speranța, UnLoc, Timișoara
Filiala București a Asociației Distroficilor Muscular din România

Filiala Arad a Asociației Distroficilor Muscular din România

Asociația Calea spre Acces

Fundația Star Hope

Asociația de Sprijin a Copiilor Handicapați Fizic din România

Asociația Handicapaților Fizic din Satu Mare

Asociația IHTIS

Asociația SM SPEROMAX Alba

Asociația Persoanelor cu Dizabilități Fizice Dej

Asociația pentru Persoane cu Dizabilități Fizice „Sf. Haralambie” Brașov

Asociația PRO STEM CELL

Asociația Rebeca faith-hope-love

Asociația Down Plus București
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46967

Indemnizaţiile persoanelor cu handicap rămân în grija Ministerului Muncii

Indemnizaţiile persoanelor cu handicap rămân în grija Ministerului Muncii şi se vor plăti prin agenţiile judeţene de prestaţii şi inspecţie socială, iar indemnizaţiile însoţitorilor persoanelor cu handicap şi plata asistenţilor personali vor fi în grija unităţilor administrativ-teritoriale (UAT-uri), cum se întâmpla şi până acum, a declarat, marţi, ministrul de resort, Marius Budăi, la dezbaterile pe proiectul de buget de stat pe 2019 din comisiile reunite de buget-finanţe.


Afirmaţia acestuia vine în urma îngrijorărilor că UAT-urile nu vor asigura aceste sume pe motiv că nu au bani.

"Noi nu făceam altceva decât să centralizăm ce cereau judeţele şi înaintam aceste sume către Ministerul Finanţelor. Ministerul Finanţelor, prin lege, asigura până la 90% din plata acestor indemnizaţii de însoţitor pentru persoanele cu dizabilităţi şi plata asistenţilor personali. Acum, prin mărirea pe echilibrare şi prin mărirea cuantumului sumei de la 750 (de lei - n.r.) la 1.000 (de lei - n.r.) şi prin tot ceea ce s-a făcut la minister s-a transferat către ei, dar cu tot cu sume, deci cu bugete suplimentate. Eu atât fac comentariu aici pentru că este vorba de Ministerul Muncii, iar aceste sume nu treceau prim Ministerul Muncii. Ceea ce trece prin noi sunt indemnizaţiile persoanelor cu handicap şi venitul minim garantat care a rămas în continuare şi e bugetat şi îl plătim prin agenţiile judeţene de prestaţii şi inspecţie socială", a explicat Budăi.

La afirmaţia unuia dintre membrii comisiilor, potrivit căruia "îngrijorarea este că acum aceste sume prinse în bugetele UAT-urilor nu vor ajunge la oameni şi sunt UAT-uri care deja au anunţat că nu mai sunt bani şi nu mai dau indemnizaţiile", Budăi a răspuns: "Pe undeva, îngrijorarea vine din exploatarea politică a acestor probleme ale acestor oameni pe care le cunosc foarte bine".

"Ceea ce vă pot spune este că, dacă deschidem Legea bugetului şi ne uităm la articolul 6, aliniatele 10, 17, 19 şi 20, vom vedea că ceea ce este prevăzut în art. 5, alin. 7, această trecere spune foarte clar - şi dacă vreţi deschidem să citim - spune foarte clar că aceste cheltuieli se vor plăti cu prioritate, este trecut în lege, deci cu prioritate. Asta înseamnă că întâi se asigură aceste cheltuieli şi după aia avem echilibrare din sume defalcate, din impozit - cota de impozit pe venit care rămâne la local de 100% etc. Deci, nu va fi nicio problemă", a dat el asigurări.

Şeful de la Finanţe a subliniat că plata indemnizaţiilor pentru persoanele cu handicap va fi asigurată de Ministerul Muncii.

"Indemnizaţiile persoanelor cu handicap rămân în grija Ministerului Muncii. Ceea ce noi vorbim acum, acest transfer care există oricum din anul 2000, făceau plata unităţile administrative-teritoriale, dar cu menţiunea că până la 90% era asigurat din bugetul MFP după centralizarea de la Ministerul Muncii, acum transferându-se această sumă. Deci, indemnizaţia persoanelor cu handicap rămâne clar la Ministerul Muncii, se plăteşte prin agenţiile judeţene de prestaţii şi inspecţie socială, iar aceste indemnizaţii ale însoţitorilor persoanelor cu handicap sau plata asistenţilor personali este la unităţile administrativ-teritoriale cum era şi până acum, dar e dusă cu tot cu sume per total. Nu mai are rost să mai facem o centralizare la Bucureşti ca să trimitem iar la administraţiile locale. Le trimitem din lege direct la ei", a subliniat ministrul Muncii. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, imagine: Dan Mihalcea, redactor video: Alberta Forgiarini, grafician: Codruț Arsenescu editori online: Simona Aruştei, Daniela Juncu)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46968

Situația persoanelor cu dizabilități din România, discutată în cadrul Oficiului ONU pentru drepturile omului

35511a55-a739-4e38-bf91-267b2e1f7889.jpg


Azi 12 februarie 2019, Adriana TONTSCH, președinta Asociației Spina Bifida și membră a Filialei București a Asociației Distroficilor Muscular din România s-a întâlnit cu Raportorul special pentru drepturile persoanelor cu dizabilități, în cadrul Oficiului ONU pentru drepturile omului, doamna Catalina Devandas Aguilar, pentru a discuta situația persoanelor cu dizabilități din România, inclusiv modul în care acestea sunt afectate negativ de proiectul Legii Pensiilor care va fi dezbătut pe 13 februarie de către Curtea Constituțională Română.

,,Am avut marea onoare si bucurie s-o întâlnesc astăzi pe doamna Catalina Devandas Aguilar la Geneva. Domnia sa a arătat mare interes față de situația persoanelor cu dizabilități din România. Transmit persoanelor cu dizabilități din România un mesaj de optimism’’, a declarat Adriana TONTSCH, imediat după întâlnirea cu Catalina Davandas Aguilar, Raportor special pentru drepturile persoanelor cu dizabilități, în cadrul Oficiului ONU pentru drepturile omului.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5946
  • Thank you received: 724
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Protectia persoanelor cu dizabilitati #46972

Protest #bugetZERO pentru Dizabilitate - 8 februarie 2019



Autoritătile locale platesc din veniturile proprii aceste cheltuieli. CU PRIORITATE.
Prioritate din bani puțini sau deloc inseamnă NIMIC.
#MergemÎNAINTE
#MINCIUNI
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 15911
  • Thank you received: 5082
  • Karma: 39
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .