Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Stiri cu si despre ONG

Stiri cu si despre ONG #21267

Carta Alba a sectorului ONG din Romania

Formularea politicilor publice este un proces complex, permanent si participativ in care un rol cheie il au organizatiile neguvernamentale, forme de coagulare si reprezentare a intereselor cetatenilor. Succesul acestui proces depinde atat de gradul de constientizare a reprezentantilor autoritatilor publice cu privire la rolul dialogului civic in solutionarea problemelor societatii, cat si de capacitatea organizatiilor neguvernamentale de a formula propuneri fundamentate, viabile, pe care sa le sustina coerent. Dialogul deschis, transparent si permanent intre organizatiile neguvernamentale si autoritatile publice reprezinta unul dintre elementele care asigura un proces democratic de formulare a politicilor publice si de luare a deciziilor.

La sfarsitul anului 2008, Coalitia pentru Buna Guvernare si Parteneriat cu Mediul Asociativ formula cele 10 principii pentru o politica publica procivica si proactiva si propunea o agenda societatii civile din Romania, pe care o aducea la cunostinta decidentilor politici. La inceputul anului urmator, Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile (FDSC), Centrul de Asistenta pentru Organizatiile Neguvernamantale - CENTRAS si Camera Deputatilor au organizat o intalnire intre conducerea Camerei si reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale, incheiata cu semnarea unui acord de program de cooperare pentru legislatura 2008 – 2012. In perioada 2008-2011, unele masuri propuse pentru temele de politica publica enuntate in cele doua documente s-au regasit in documentele de politica publica adoptate, insa cele mai multe au ramas doar la nivel de propuneri. Acest lucru ne intareste convingerea ca este nevoie de un efort comun, sustinut si coerent din partea cat mai multor organizatii neguvernamentale pentru formularea propunerilor de imbunatatire a politicilor publice existente si pentru sustinerea acestora in vederea introducerii lor pe agenda publica.

Carta Alba a sectorului ONG din Romania va marca inceputul unui proces coerent, structurat si permanent de identificare, documentare, prioritizare si sustinere ulterioara in fata autoritatilor publice, a temelor de interes pentru sectorul neguvernamental, teme ce vor constitui o agenda de advocacy elaborata prin consultare si cu sustinerea unui numar cat mai mare de organizatii.

Documentul nostru isi propune o scurta descriere a situatiei din ultimii doi ani in arii de interes identificate, formuland in acelasi timp si propuneri de imbunatatire a politicilor existente ce ar putea constitui obiective ale campaniilor de advocacy initiate de organizatiile neguvernamentale in perioada urmatoare.

Prima varianta a textului este elaborata de FDSC in colaborare cu organizatii neguvernamentale partenere, cu expertiza relevanta in domeniile de interes pentru sector: Centrul de Resurse pentru participare publica – CeRe, Asociatia Nationala a Birourilor de Consiliere pentru Cetateni, Agentia de Monitorizare a Presei ActiveWatch, Policy Center for Roma and Minorities, Fundatia Terra Mileniul III, Asociatia ALMA RO, Organizatia Salvati Copiii, Asociatia pentru Relatii Comunitare, Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Dezvoltare din Romania.

Tinand cont de agenda sectorului propusa in 2008, concluziile atelierelor de lucru organizate in cadrul Conferintei FDSC „Sectorul neguvernamental dupa 20 de ani –realizari si provocari” organizata in 2010 si contextul in care se formuleaza actuala agenda, ariile de interes alese si prezentate in Carta sunt: democratie participativa, combaterea extremismului, economie sociala, subsidiaritate si descentralizarea serviciilor publice de interes general, educatie, dezvoltare durabila, finantarea publica a sectorului ONG, mecanismul 2% si cooperare pentru dezvoltare.

Carta Alba a sectorului ONG din Romania este un document "viu", ce poate fi completat cu noi teme sau propuneri pe tot parcursul derularii procesului de consultare a organizatiilor neguvernamentale. Dorim ca acest document sa exprime pozitia comuna a organizatiilor neguvernamentale fata de situatia actuala a societatii romanesti si sa contribuie la focalizarea eforturilor lor si relansarea parteneriatului dintre sectorul public si cel neguvernamental.

Descarcati Cartea Alba a sectorului ONG din Romania in format PDF

Fisier atasat:

Nume fișier: CartaalbaasectoruluiONG.pdf
Dimensiune fișier: 725 KB


Sursa: StiriONG
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #21268

Fond unic pentru stimularea angajarii persoanelor cu dizabilitati

Fundatia Motivation Romania (FMR) considera ca este necesar un fond pentru stimularea angajarii persoanelor cu dizabilitati care sa fie creat din incasarile la bugetul de stat ale taxelor pe care le platesc angajatorii care nu indeplinesc obligatia legala de a avea angajati cu dizabilitati.

Prin Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, statul prevede ca operatorii economici „care au cel putin 50 de angajati au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati”. Angajatorii care nu angajeaza persoane cu handicap fie platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap, fie cumpara produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, in cadrul carora cel putin 30% din numarul total de angajati cu contract individual de munca sunt persoane cu handicap.

In prezent, sumele platite de angajatorii care nu au angajati cu dizabilitati potrivit legii nu sunt directionate catre persoanele cu dizabilitati. Fundatia Motivation Romania sustine directionarea acestor sume pentru programe in sprijinul persoanelor cu dizabilitati, mai exact pentru stimularea angajarii acestora. Fondul ar putea sustine programe de integrare profesionala a persoanelor cu dizabilitati, dar si proiecte de mobilizare a mediului de afaceri pentru angajarea lor. „Pana in acest moment, nu s-a facut o evaluare a efectelor Legii 448 in zona angajarii persoanelor cu dizabilitati. Contul in care se acumuleaza sumele platite de aceste firme este acelasi cu cel in care se platesc amenzi, deci nu se poate estima valoarea contributiei la stat. Exista exemple in cadrul administratiei centrale, ca Fondul pentru sustinerea IMM-urilor, care pot aduce argumente pentru crearea unui Fond Unic in care sa fie colectata taxa platita de angajatorii care nu incadreaza 4% persoane cu dizabilitati. Credem ca trebuie analizata posibilitatea crearii acestui Fond pentru o integrarea reala a persoanelor cu dizabilitati”, a declarat Cristian Ispas, directorul general al Fundatiei Motivation Romania, in cadrul dezbaterii regionale cu tema „Integrarea profesionala a persoanelor cu dizabilitati prin economia sociala. Aplicarea unor modele europene in Romania”, eveniment desfasurat marti, 5 aprilie, la Bucuresti.

La aceasta dezbatere, au participat reprezentanti AJOFM, ITM si DGASPC din Bucuresti si din judetele Ialomita, Giurgiu si Ilfov, precum si ai ONG-urilor cu preocupari in domeniul integrarii in munca a persoanelor cu handicap. Participantii la dezbatere au sustinut, la randul lor, ca este necesara folosirea pentru programe speciale a sumelor colectate de la angajatorii care nu indeplinesc obligatia legala de a angaja persoane cu dizabilitati. Reprezentantii organizatiilor prezente au cazut de acord ca sunt necesare eforturi comune pentru a concretiza discutiile din cadrul dezbaterii.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru, ciresaru

Rasp: Stiri cu si despre ONG #21400

ONG-urile pot cumpara software cu doar 4% din costul de pe piata

Organizatiile nonguvernamentale care nu isi permit sa achizitioneze licente software originale le pot primi aproape gratis daca se inscriu intr-un program finantat de TechSoup.

Beneficiarii licentelor vor trebui sa plateasca doar 4% din pretul de pe piata, informeaza Evenimentul Zilei.

"Este o intreprindere sociala: noi vindem ONG-urilor software-ul cu 4% din costul total. Windows 7 cand a intrat pe piata a costat 8 euro prin noi, fata de mult mai mult cat este pe piata. Cei 4% pe care ii incasam plateste celelalte parti pe care le realizam: training pentru a sti cum se foloseste software-ul, facem si evenimente creative, in care oamenii din IT si cei din societatea civila fac brainstorming", spune Chris Worman, Executive Director TechSoup Romania.

Orice ONG din Romania se poate inregistra in acest program, completand profilul acesteia pe site, adica misiune, domeniu de activitate si apoi atasand o copie dupa statut, codul fiscal si hotararea judecatoreasca de infiintare.

"Le citim, le verificam si apoi personalul meu merge la Ministerul Finantelor si al Justitiei ca sa se asigure ca esti cine spui ca esti si faci ce spui ca faci. Din 400 de ONG-urile cu care am lucrat in ultimii doi ani, au fost patru care au fost descalificate. Avem cateva semnale de alarme care ne spun ca ONG-ul nu este in regula: spui ca lucrezi in domeniul ecologiei, dar in ultimii doi ani nu ti-ai mai declarat cheltuielile si vedem ca scopul tau initial e sa lucrezi cu cainii maidanezi. Nu e in regula", a completat Chris Worman.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #21672

Organizatiile cu scop nepatrimonial

Sediul materiei este dat de Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, cu completarile si modificarile ulterioare, care trateaza despre persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial.
Din punct de vedere juridic, in Romania, organizatiile neguvernamentale pot exista sub trei forme: asociatie, fundatie sau ca federatie de asociatii sau fundatii.

Practic, efectul exercitarii dreptului constitutional la libera asociere, raportat la obiectul acestui articol, este crearea uneia dintre cele trei forme ale conceptului intitulat succint O.N.G.

Asociatia este conventia prin care mai multe persoane pun in comun, in mod permanent, contributia lor materiala, cunostintele si activitatea lor, pentru realizarea unui scop care nu urmareste foloase pecuniare sau patrimoniale.

Conform Ordonantei nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, asociatia reprezinta acel subiect de drept constituit de cel putin trei persoane care, pe baza unei intelegeri, pun in comun si fara drept de restituire contributia materiala, cunostintele sau aportul lor in munca pentru realizarea unor activitati in interes general, al unor colectivitati sau, dupa caz, in interesul lor personal nepatrimonial.

Fundatia constituie actul intre vii sau pentru cauza de moarte prin care o persoanã fizicã sau juridica constituie un patrimoniu distinct si autonom de patrimoniul sãu propriu si il destineaza, in genere, in mod permanent realizarii unui scop ideal, de interes obstesc. Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa includa bunuri in natura sau in numerar, a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei.

Spre deosebire de cazul societatilor comerciale, organizatiile neguvernamentale obtin cea mai mare parte a veniturilor prin sponsorizari, donatii sau finantari nerambursabile (granturi) si mai rar prin activitati economice cu caracter profitabil.

Este de remarcat, pentru organismele amintite, in oricare dintre formele pe care le-am aratat, conceptul relativ la profit ce guverneaza existenta si desfasurarea activitatilor acestor organisme, si respectiv conceptul denonprofit, nepatrimonial si fara scop lucrativ.

Prin caracter nepatrimonial nu trebuie inteles, insa, ca organizatia, sub oricare dintre cele trei forme reglementate de lege, nu poate avea un patrimoniu propriu, acest lucru fiind esential insasi pentru constituirea organizatiei, ci inseamna ca organizatia va fi si titularul unui drept personal nepatrimonial, dar fara continut economic.

De asemenea, “fara scop lucrativ” nu va fi interpretat in sensul ca organizatia nu va putea derula activitati orientate catre obtinerea de profit, in conditiile in care veniturile dobandite de organizatie prin desfasurarea activitatilor cu scop lucrativ vor fi reinvestite si utilizate in vederea obtinerii scopului generic declarat al acesteia.

Infiintarea asociatiilor si fundatiilor nonprofit dupã scopul acestora. Scopul infiintarii asociatiei, asa cum acesta este reglementat prin Ordonanta nr. 26/2000, este conditionat, din punct de vedere juridic dar si din punct de vedere practic, de scopul declarat si de obiectivele propuse de catre asociati, scop si obiective care, ulterior, vor guverna intreaga activitate si existenta a asociatiei.

Activitatea organizatiei este in stransa legatura cu scopul pe care aceasta doreste sa il atinga, toate fondurile, patrimoniul si aportul in munca al membrilor acesteia fiind constituite, astfel cum am aratat anterior, in patrimoniul asociatiei, patrimoniu afectat obligatoriu si irevocabil in vederea indeplinirii obiectivelor organizatiei.

Scopul declarat al asociatiei poate cuprinde o mare varietate de activitati, de la protejarea si ocrotirea unei categorii sociale, panã la protejarea unui interes general.

Ordonanta nr. 26/2000 prevede faptul ca, in vederea dobandirii personalitatii juridice, asociatii vor incheia actul constitutiv si statutul asociatiei, documente fara de care niciun organism de aceastã factura nu poate functiona, iar in cuprinsul statutului, sub sanctiunea nulitatii absolute a acestuia, vor trebui detaliate scopul si obiectivele urmarite de asociatie.

O conditie esentiala necesara in vederea constituirii unei asociatii profitabile persoanelor ale caror drepturi sunt protejate si promovate prin desfasurarea activitatii organizatiei, este acela ca aportul initial al asociatilor la momentul constituirii asociatiei sa fie cat mai variat, sã acopere o cat mai mare arie de expertiza si experienta a membrilor, eficientizand costurile serviciilor pe care acestia vor fi tinuti sa le achizitioneze, servicii juridice, contabile, de marketing si promovare.

Totodatã, in ipoteza in care asociatia a fost constituita si in scopul atragerii fondurilor europene nerambursabile si/sau pentru a deveni de utilitate publica in conditiile legii, scopul declarat al asociatiei va avea un aport esential in inscrierea intr-o categorie de asociatie, urmand ca toate fondurile pe care le acceseaza sa fie folosite exclusiv in vederea indeplinirii scopului propus, precum si a obiectivelor secundare in vederea realizarii scopului organizatiei.
Elemente de procedura privind infiintarea asociatiilor, fundatiilor sau federatiilor.Procedura infiintarii unei asociatii, fundatii sau a unei federatii cuprinde doua etape:

1.Etapa extrajudiciara, ce se desfasoara in fata notarului public, al carui rol este acela de a autentifica inscrisurile prezentate de catre reprezentantii organizatiei, si anume statutul si actul constitutiv. In conformitate cu prevederile Ordonantei nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, pentru a obtine personalitate juridica, aceste documente pot fi prezentate si in forma certificata de avocat.

2.Etapa judiciara reprezinta etapa in care, instanta investita cu solutionarea cererii de inregistrare a asociatiei in Registrul asociatiilor si fundatiilor si de dobandire, pe cale de consecinta a personalitatii juridice, va pronunta hotararea de admitere a cererii sau de respingere motivata a acesteia, dupa caz.

Conform Ordonantei nr. 26/2000, petentul are posibilitatea de a completa orice lipsuri, la solicitarea instantei care constata acest fapt, urmand ca, in termen de 48 de ore de la terminarea dezbaterilor, sa se redacteze incheierea prin care se admite sau se respinge cererea intemeiata pe dispozitiile Ordonantei 26/2000. Incheierea este supusa caii de atac a recursului in termen de 5 zile de la pronuntare sau de la comunicare, in conditiile Codului de Procedurã Civila.

Trebuie remarcat termenul scurt dat de Ordonanta nr. 26/2000, necesar in vederea dobandirii personalitatii juridice ; astfel, teoretic in cel mult doua saptamani, asociatia, fundatia, vor capata personalitate juridica prin inscrierea in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor.
In ipoteza in care suntem nevoiti sa estimam un termen pentru finalizarea procedurii, la calcularea acestuia este necesar sa avem in vedere sitermenele procedurale accesorii, altele decat cele acordate de catre instanta de judecata.

Astfel, chiar daca anumite aspecte procedurale ce necesita timp pretios nu pot fi acoperite altfel decat asteptand, procedura inregistrarii si a dobandirii personalitatii juridice este o procedura accesibila, facila din punct de vedere al termenelor, iar rolul instantelor, din cele constatate, este numai acela de a se asigura ca sunt indeplinite conditiile instituite de lege pentru ca asociatia sa poata fi inregistrata.

Veniturile asociatiilor si fundatiilor. Conform Ordonantei nr.26/2000, veniturile asociatiilor sau federatiilor provin din: cotizatiile membrilor; dobanzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, in conditii legale; dividendele societatilor comerciale infiintate de asociatii sau de federatii; venituri realizate din activitati economice directe; donatii, sponsorizari sau legate; resurse obtinute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale; alte venituri prevazute de lege. De asemenea, trebuie subliniat faptul ca acestea pot beneficia si de sprijinul autoritatilor locale in sensul sprijinirii scopului pentru care au fost infintate, prin aceea ca vor asigura punerea la dispozitia acestora, in functie de posibilitati, a unor spatii pentru sedii, in conditiile legii sau vor dispune atribuirea, in functie de posibilitati, a unor terenuri in scopul ridicarii de constructii necesare desfasurarii activitatii lor.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #21712

Ghid de strangere de fonduri (fundraising)

I. Introducere

In principiu, succesul oricarei activitati deriva din doua surse: oameni (cei care o desfasoara si cei care beneficiaza de aceasta) si bani. Aceste surse trebuie foarte bine gestionate, pe baza unor campanii si programe integrate in tactica organizatiei.

Deoarece procurarea resurselor financiare reprezinta o necesitate permanenta, se impune o planificare exacta a strategiei si a tacticilor care urmeaza sa fie aplicate de catre organizatie (experienta altor organizatii este, deseori, de foarte mare ajutor).

Inainte de a incepe orice eforturi de a obtine fonduri de la altii, stabiliti exact motivele pentru care aveti nevoie de acesti bani, destinatiile pe care ii vor urma ei in activitatea organizatiei. Daca nu primesc explicatii convingatoare cu privire la modul de utilizare a banilor oferiti, putini donatori raman dispusi sa sprijine financiar organizatia dumneavoastra.

Odata depasita aceasta etapa, trebuie realizat un plan - foarte bine structurat - al activitatii de strangere de fonduri. Trebuie incluse informatii despre:

Potentialii donatori;
Grupurile donatoare si estimarea sumelor care ar putea fi donate de fiecare grup;
Identificarea si dezvoltarea unor motive convingatoare pentru care fiecare donator ar raspunde favorabil solicitarii de fonduri (tinand cont, fireste, de particularitatile fiecarui grup donator);
Metodele cele mai potrivite (adaptate situatiei fiecarui grup donator) pentru re-solicitarea donatorilor deja verificati;
Suma disponibila zilnic pentru desfasurarea activitatilor de procurare de fonduri.

Acest plan trebuie completat de o atitudine cat mai corecta a fiecarui membru al echipei care se ocupa de strangerea de fonduri, care trebuie sa stie - in fiecare clipa - ca:

activitatea organizatiei din care face parte - activitatea fiecaruia din colegii lui - se sprijina pe programul de strangere de fonduri;
activitatea de strangere de fonduri este o activitate dificila care trebuie desfasurata in mod continuu;
strangerea de fonduri este o activitate fireasca si necesara, nu o munca "injositoare", ea presupune indemanare, pricepere, consecventa si responsabilitate, incredere in colegii de echipa si in puterea celor care conduc activitatile propuse. Un element esential il reprezinta convingerea ca activitatea pentru care solicitati fonduri este foarte necesara si poate fi dusa la bun sfarsit de organizatia dumneavoastra.

II. Reguli generale

In organizarea si desfasurarea activitatilor de strangere de fonduri, experienta a evidentiat o serie de reguli cu caracter general:

Solicitati fonduri ori de cate ori aveti nevoie, pentru ca nimeni nu va da daca nu cereti.
Activitatea unei organizatii nu se poate baza pe rarele cazuri cand donatorii se manifesta din proprie initiativa (chiar si in aceste cazuri, este necesara promovarea organizatiei, pentru a anunta activitatile desfasurate si cele planificate).
Fiti precisi in cererile dumneavoastra.
Stabiliti exact ce si cat cereti. Stabiliti exact cum veti utiliza sprijinul solicitat.
Cautati donatori corespunzatori.
Unii oameni sunt mult mai deschisi sa sprijine anumite activitati decat altii.
Reamintiti donatorilor promisiunile facute.
Divizati activitatea de strangere de fonduri.
Astfel, membrii echipei se pot concentra asupra actiunilor care le revin.
Incercati sa le oferiti, pe rand, posibilitatea sa desfasoare actiuni diferit; astfel poate fi evitata monotonia si pot fi puse in valoare mai bine abilitatile fiecarui membru al echipei.
Multumiti donatorilor frecvent si in public.
Multumirile adresate personal sunt, de asemenea, extrem de importante.
Explicati donatorilor cum ati utilizat ajutorul primit.
Astfel va fi evitata orice suspiciune de utilizare nepotrivita, ineficienta sau incorecta.
Pentru a relatie pe termen lung intre organizatia dumneavoastra si donator, astfel de schimburi periodice de informatii sunt esentiale.
Ca orice alta activitate, strangerea de fonduri se realizeaza mult mai usor prin exercitiu.
Adaptati si aplicati experienta altora, experimentati, studiati, exersati continuu.

III. Planul programului de strangere de fonduri

Planul pentru strangerea de fonduri trebuie sa descrie obiectivele urmarite, strategia propusa pentru atingerea acestora - cu un plan de actiune cat mai flexibil - termenele limita, bugetul programului.

Cand planificati strangerea de fonduri, aveti in vedere atat bani cat si alte forme de sprijin (de exemplu, servicii de tipul spatiilor pentru intalniri, echipamente pentru inchiriere, transport sau publicitate).

De regula, un plan de succes pentru strangerea de fonduri impune solicitarea sprijinului cat mai multor persoane, de cat mai multe ori si pe cat mai multe cai. In acest scop, trebuie urmarite cateva etape importante:

A. Realizarea unei liste cu posibili donatori


A.1 O persoana poate deveni donator daca are, mai intai de toate, o cale legala de a contribui si, in al doilea rind, o motivatie suficienta.
Pentru realizarea unei liste cat mai complete trebuie utilizat ajutorul tuturor celor din jur: colegi din cadrul organizatiei, prieteni, rude. Lista trebuie sa cuprinda cateva informatii relevante: daca este vorba de un donator cunoscut sau de unul prezumtiv, eventualele reactii anterioare la solicitari similare, motivele pentru care ar fi dispusi sa doneze fonduri, de cine si cand au fost propusi, persoane de contact, alte informatii utile.
Drept punct de plecare pentru realizarea listei dumneavoastra de donatori potentiali, puteti utiliza informatii oferite de persoanele care desfasoara sau au desfasurat astfel de actiuni, organizatiile sau asociatiile profesionale ale oamenilor de afaceri, cataloagele unor firme sau cele publicate cu ocazia unor manifestari (expozitii, congrese).
Aveti in vedere necesitatea completarii si imbunatatirii permanente a listei realizate.

A.2 Dupa realizarea listei, donatorii potentiali identificati trebuie ierarhizati functie de nivelul de contributie anticipat.
Lista poate fi impartita, de exemplu, in:

donatori foarte mici;
donatori mici;
donatori mijlocii;
donatori mari;
donatori deosebit de generosi.

In acest moment, pot fi determinati o serie de indicatori esentiali pentru programul de strangere de fonduri:

Suma de bani totala pe care o poate asigura lista realizata si suma care poate fi obtinuta intr-o perioada determinata - astfel puteti stabili, in continuare, cat de agresiva trebuie sa fie campania de strangere de fonduri;
Realismul planului de buget al activitatii pentru care solicitati fondurile si masura in care poate fi acoperit prin strangerea de fonduri;
Costul programului de strangere de fonduri.

Pe aceasta baza, poate fi determinata:

metoda cea mai potrivita de a obtine fondurile;
gradul de realism al obiectivelor organizatiei dumneavoastre.

Aceste informatii trebuie prezentate echipei manageriale a programului de strangere de fonduri, astfel incat sa fie posibila eventuala revizuire a strategiei adoptate.
Dupa rezolvarea tuturor problemelor aparute in aceasta etapa, se poate trece la urmatorul pas: dezvoltarea motivelor.

B. Identificarea si dezvoltarea unor motivatii convingatoare pentru a obtine fondurile

B.1 Se poate incepe prin realizarea unei liste de motivatii posibile.
Folosind informatii privind activitatile desfasurate si cele care urmeaza sa fie desfasurate, va fi elaborat un anunt general pentru programul de strangere de fonduri.

B.2 Pe baza listelor realizate anterior, se trece la contactul direct cu donatorii.
Trebuie oferite informatii despre planurile organizatiei si modul lor de punere in aplicare, astfel incat donatorii sa aiba posibilitatea de a alege dupa preferinte (este posibil, astfel, ca donatorii sa dea - de buna voie - mai mult decat a fost anticipat initial).
Nu promiteti lucruri pe care nu le puteti realiza.
Aratati donatorilor in ce fel isi servesc propriile interese prin ajutorul pe care il acorda (de exemplu: contribuie la crearea unui sistem financiar echilibrat, apara dreptul la proprietate, ajuta persoane nevoiase). Solicitati sprijin personal - din partea donatorului contactat - dar utilizati si scrisori sau telefoane de recomandare, aranjarea de intilniri cu alti posibili donatori.

Inainte de a lua decizia de a sprijini organizatia dumneavoastra, donatorul va avea o serie de intrebari.
Aceste intrebari trebuie anticipate intr-o masura cat mai mare, astfel incat sa fie pregatite raspunsuri adecvate. Toate informatiile prezentate trebuie sa fie plauzibile, toate opiniile trebuie sa fie credibile (si argumentate, de la caz la caz).
Donatorul trebuie sa fie convins ca organizatia dumneavoastra are un program bine conceput si oamenii potriviti care sa o conduca, iar banii nu vor fi risipiti.
Fiecare donator trebuie sa primeasca periodic un buletin informativ care sa contina un raport al activitatii organizatiei din ultima perioada. Dupa finalizarea unor activitati pe care donatorul le-a sprijinit, trebuie sa i se multumeasca si sa i se explice cum au fost cheltuite fondurile.

C. Odata programul de strangere de fonduri demarat in conditii bune, trebuie analizate posibilitatile de dezvoltare.

Dintre variantele posibile, trebuie alese solutiile optime - punand in balanta, in principal, costul actiunii si fondurile care vor fi obtinute ca rezultat al desfasurarii acesteia.
In acest scop, trebuie raspuns la cateva intrebari de baza:

Cat din resursele umane, bani si timp (din totalul disponibil pentru organizatie) se vor cheltui pentru executarea programului de strangere de fonduri in comparatie cu resursele care vor fi obtinute?
Exista alte modalitati de actiune care pot sa aduca resurse mai mari?
Ce resurse solicita aceste modalitati alternative?

D. Pasul final in dezvoltarea planului presupune respectarea exacta programului stabilit.
Greutatile care se intrevad pot fi depasite, prin perseverenta si experienta.

IV. Activitatea de strangere de fonduri

Pe parcursul derularii programului de procurare de fonduri (in conformitate cu planul realizat anterior) - in cazul cel mai nefavorabil, chiar pe parcursul desfasurarii evenimentului principal al programului - poate apare situatia in care fondurile disponibile pentru organizare se dovedesc insuficiente (fondurile disponibile au fost rau distribuite sau au fost obtinute prea tirziu, in suma mai mica sau deloc, iar evenimentul nu a putut fi pregatit cu suficienta atentie).

Pentru evitarea in cat mai mare masura a acestor situatii, echipa manageriala a programului de strangere de fonduri trebuie sa analizeze periodic modul de desfasurare a activitatii de stringere de fonduri, precum si exactitatea bugetelor cheltuite si preconizate, termenul de executie al acestora in functie de derularea activitatilor.

Pentru ca activitatea de strangere de fonduri sa reuseasca, este nevoie de oameni (echipa care se ocupa de strangerea de fonduri si donatorii) si de un sistem de management performant.

A. Echipa


Activitatea de strangere de fonduri necesita oameni cu aptitudini pentru astfel de activitati si care sunt instruiti (pentru a evidentia aptitudinile, este necesara insa mai intai o activitate practica). Fiecare din membrii echipei de strangere de fonduri trebuie sa inteleaga importanta activitatii pe care o desfasoara. Persoanele care au inteles rolul si scopul activitatii de strangere de fonduri trebuie mentinuti cu un moral ridicat si, in masura in care sunt interesati si dovedesc abilitatile necesare, trebuie sprijiniti prin activitati de instruire.

Un aspect tinand de o atitudine manageriala de succes (care include si respectul pentru activitatea desfasurata de fiecare membru al echipei): analizati rezultatele zilnice sau saptamanale ale activitatii de strangere de fonduri in termeni de volum de resurse obtinute, dar tineti minte ca tot ce s-a obtinut se datoreaza echipei care a realizat efectiv activitatile de fundraising. De ei, de experienta si de munca lor, aveti nevoie de fiecare data cand va trebuie bani - adica pe intreaga durata de viata a organizatiei dumneavoastra; de aceea, lor TREBUIE sa le multumiti si sa le fiti recunoscatori.
Cei care se ocupa de stringerea de fonduri vor da gres, cu siguranta, de mai multe ori decit vor avea succes dar, dupa fiecare esec, vor invata sa o ia de la inceput, pentru ca intreaga organizatie depinde de puterea lor de a invata din fiecare eroare.
O astfel de activitate nu e deloc usoara. Pentru a putea fi mentinut un nivel ridicat al motivatiei, fiecare persoana implicata in activitatea de strangere de fonduri trebuie sa fie informata despre programul organizatiei, bugetul de cheltuieli planificat si justificarea detaliata a obiectivelor si modalitatilor de utilizare a resurselor obtinute (de altfel, intrebari legate de aceste subiecte vor primi si din partea donatorilor contactati).
Pe de alta parte, lipsa de loialitate trebuie judecata cu atentie, trebuie aplicate masuri disciplinare, pentru ca aceste persoane reprezinta in mod direct organizatia dumneavoastra in fata celor care pot sa o sprijine.

B. Donatorii

Pentru ca intr-un plan de strangere de fonduri nu se urmareste schimbarea oamenilor, ci "valorificarea" disponibilitatii anumitor persoane fata de o organizatie sau fata de anumite activitati, este obligatorie studierea cat mai detaliata a celor carora le este solicitat sprijinul.

Donatorii pot fi condusi de motivatii legate de:

Rezultatele estimate ale activitatii pentru care se solicita sprijinul, care corespund cu dorinte si asteptari personale;
Interese particulare: organizatia solicitanta creeaza (intentionat sau nu, pe baza unor realitati obiective sau nu) convingerea ca poate sprijini, la randul ei, donatorul;
Presiunea sociala: donatorul contribuie pentru ca o persoana din anturajul sau apropiat a facut acelasi lucru;
Forma in care a fost realizata solicitarea (a fost aleasa foarte bine persoana care a solicitat sprijinul).

Succesul sistematic in activitatea de strangere de fonduri poate fi asigurat numai daca depuneti efortul de a intelege, mai intai, motivul pentru care donatorul ar putea sa raspunda solicitarilor dumneavoastra.
Pe de alta parte, procurarea de resurse solicita realizarea unor investitii (oameni, bani, timp). Mai multi oameni implicati si mai mult timp acordat activitatilor de fundraising inseamna sanse mai mari de reusita (tinand cont, bineinteles, de planurile organizatiei si de anumite criterii de eficienta).

C. Sistemul de management

In principiu, sistemul de management se sprijina pe o baza de date (mai exact o banca de date care contine mai multe baze de date) si pe un sistem de monitorizare.

C.1 Banca de date

Pentru organizarea informatiilor de interes pentru organizatie, este recomandata utilizarea calculatorului.
Informatiile colectate trebuie sa refere atat la donatorii care finanteaza activitatea organizatiei, cat si la posibilii donatori identificati.

Informatiile trebuie sa cuprinda cel putin numele complet sau denumirea exacta a fiecarui donator, modalitati de contactare, sume deja acordate sau estimate. Se recomanda si includerea unor detalii foarte utile pentru viitoarele activitati de strangere de fonduri (persoana care a recomandat donatorul, motivatii anterioare, colaborarea anterioara cu donatorul etc.). In plus, informatiile trebuie actualizate si completate ori de cate ori este necesar.

C.2 Sistemul de monitorizare

Sistemul de monitorizare este esential pentru cunoasterea modului in care se deruleaza programul de strangere de fonduri.
Pentru organizarea unei activitati eficiente, se recomanda ca rapoartele sa aiba un caracter periodic (eventual intr-un format tipizate sau intr-o forma narativa), iar oamenii sa stie cand apar si ce scop au acestea.

Foarte utile sunt informatiile pe care fiecare membru al echipei le furnizeaza in legatura cu propria activitate.
Bineinteles, trebuie mentinuta o comunicare permanenta cu celelalte departamente din cadrul organizatiei, pentru a putea stabili cu exactitate care sunt necesitatile lor si ce sprijin pot primi.

V. Tehnici de strangere de fonduri


Cele mai utilizate tehnici de strangere a fondurilor sunt urmatoarele:

A. Solicitarea personala;
B. Solicitarea telefonica;
C. Solicitarea prin posta;
D. Solicitarea prin mass-media.

A. Solicitarea personala


Intalnirile personale constituie cea mai convingatoare tehnica de strangere de fonduri, eficienta si - de cele mai multe ori - nu necesita investitii speciale. Deoarece este o tehnica dificila, este utilizata in general pentru abordarea donatorilor mari.

O intalnire pentru o solicitare personala trebuie pregatita foarte bine. In acest scop trebuie parcurse cateva etape:

1. Identificarea potentialilor donatori
Pe unii donatori ii cunoasteti deja, informatii despre altii pot fi colectate prin recomandarea altora. Primele informatii se refera la: nume sau denumire, adresa, telefon. Colectati si sistematizati informatii din mai multe domenii (familie, pasiuni, colaborarea anterioara cu organizatia dumneavoastra etc.) sau alte informatii care pot ajuta la clarificarea motivatiilor anumitor donatori sau la stabilirea strategiei de abordare.

2. Stabilirea persoanei care va realiza contactul cu donatorul potential
Deoarece aceasta tehnica se bazeaza in mod esential pe contact direct, este cu atat mai dificila crearea unei impresii foarte bune de catre reprezentantul organizatiei dumneavoastra. Acesta trebuie, bineinteles, sa cunoasca toate informatiile disponibile privind donatorul potential; tehnica are rezultate maxime daca persoana desemnata a mai avut contacte reusite cu donatorul potential.

3. Dezvoltarea motivelor
Este esentiala identificarea unor motive "valoroase" care trebuie integrate in strategia pentru convingerea donatorului potential.

4. Programarea si intretinerea contactului
Solicitantul va realiza un contact telefonic prealabil si va prospecta disponibilitatea de intalnire a donatorului potential.

5. Prezentarea organizatiei si a activitatilor
Este bine ca intalnirea sa fie precedata de o scrisoare sau un material de prezentare - foarte precisa si bine argumentata - a organizatiei si a activitatilor pe care doriti sa le desfasurati.

6. Intalnirea
Solicitantul trebuie sa fie punctual si foarte bine pregatit. De asemenea, o comportare sigura si care dovedeste o buna cunoastere a scopurilor si a modurilor de actiune ale activitatii este un punct castigat.
Indiferent de pozitia donatorului, solicitantul nu are motive sa se simta "strivit" de acesta.
Daca, totusi, strategia solicitantului nu are succes iar intalnirea este pe cale sa esueze, solicitantul nu trebuie sa devina agresiv. Solutia cea mai buna este o incercare de reprogramare.
Dupa intalnire, analizati rezultatele obtinute si extrageti cateva concluzii pe care le integrati in experienta viitoare.

7. Multumiri
Donatorii mari sunt foarte importanti, prin prisma raportului intre efort si efecte. Lor trebuie sa li se multumeasca imediat, de catre un reprezentant din conducerea organizatiei dumneavoastra, de preferat chiar de catre conducatorul acesteia.
Scrisoarea de multumire poate fi reinnoita prin explicarea succeselor organizatiei dumneavoastra care s-au datorat si fondurilor primite de la donator.
Bineinteles, nu uitati sa explicati cum au fost folosite fondurile.

Intalnirile personale cu donatorii mijlocii sau mici respecta aceeasi cronologie generala.
In astfel de cazuri, insa, solicitantul nu trebuie reprezentat de catre persoane importante din conducerea organizatiei, este suficient un grup de oameni bine pregatiti si care au darul convingerii.

B. Solicitarea telefonica

Aceasta tehnica este utilizata, de obicei, in relatiile cu donatorii mijlocii si mici. Tehnica poate fi utilizata in mai multe forme:

1. Telefoane directe: daca aveti la dispozitie o banca de date pentru donatori (majoritatea lor nefiind la prima contactare).
Poate fi folosita si ca un mod de "testare a pietei", in cazul in care se folosesc liste de donatori potentiali.

2. Telefoane dupa scrisoare: dupa trimiterea unei scrisori de solicitare unui donator de la care nu ati primit raspuns, puteti da telefoane pentru a va asigura ca acesta a primit informatiile dumneavoastra. Este un mod subtil de a afla daca doreste sa va ajute sau nu si care sunt motivele sale.

3. Telefoane de reamintire: dupa primirea unui raspuns favorabil din partea unui donator care a promis ca va sprijini organizatia dumneavoastra.

4. Telefoane pentru resolicitari: in cazul donatorilor vechi sau a celor deosebit de amabili.

Persoanele care vor da telefoane trebuie sa aiba o voce placuta, sa fie calmi si politicosi. Intre anumite limite, poate fi foarte util un set de formulare pentru diferite situatii care pot aparea in conversatii.

C. Solicitarea prin posta

Aceasta tehnica poate fi folosita mai ales in cazul re-solicitarilor si poate fi utilizata de citeva ori pe an in cazul donatorilor mici si mijlocii.
Tehnica poate fi un mod de prospectare in vederea intocmirii sau completarii listei de donatori.

Solicitarea prin posta necesita un mare volum de munca, necesita un timp mai indelungat pana la atingerea unor rezultate importante si presupune costuri mai ridicate.
Daca aveti in vedere si utilizarea acestei tehnici, aveti in vederi si urmatoarele aspecte:

Abilitatile necesare pentru realizarea unor scrisori reusite (poate fi necesara colaborarea cu persoane calificate (de exemplu, un agent publicitar);
Existenta unui numar suficient de donatori, care pot transforma efortul dumneavoastra intr-un succes pe termen lung.

Solicitarea prin posta poate fi utilizata in mai multe feluri in activitatea organizatiei:

C.1 Programul de re-solicitare

In general, acest program utilizeaza cel mai mult tehnica solicitarilor prin posta, in special in relatiile cu donatorii mici si mijlocii.
In acest caz este esentiala mentinerea la zi a bancii de date care cuprinde informatiile privind donatorii. Trebuie sa cunoasteti numele sau denumirea exacta, adresa, telefonul, data ultimei contactari, rezultatul ei, suma obtinuta, modul in care ati multumit.

Re-solicitarea presupune respectarea urmatoarelor etape:

Actualizarea bazei de date cu donatori;
Multumirea: prompta, printr-o scrisoare sau un telefon;
Informarea donatorilor cu privire la activitatile si reusitele organizatiei, pentru a-i mentine printre apropiatii dumneavoastra;
Re-solicitarea: poate fi realizata de cateva ori pe an, functie de modul in care donatorul a reactionat.

C.2 Programul de prospectare

Este necesara o lista a noilor donatori potentiali, a caror disponibilitate urmeaza sa fie testata.

Recomandari:

- Scrisoarea trebuie sa aiba un stil cat mai personal: intrebati oamenii cu care lucrati daca cunosc pe cineva de pe lista si care sunt problemele acestuia;
- Focalizati motivatia: sunt persoane care doneaza numai pentru ca sunt solicitate, de cele mai multe ori insa exista motive precum altruismul, obligatia sociala, nevoia de respect de sine etc. In masura posibilitatilor, tineti cont de aceste motivatii cand redactati mesajul dumneavoastra;
- Descrieti activitatile dumneavoastra, incercand sa aratati in ce mod, sprijinindu-va, se ajuta pe ei insisi;
- Fiti foarte explicit, explicand exact ceea ce doriti si modul in care veti utiliza fondurile primite;
- Argumentati importanta si urgenta situatiei pe care doriti sa o corectati, pentru a stimula o reactie rapida;
- Fiti concis: de regula, oamenii se plictisesc repede;
- Folositi un post-scriptum: uneori, acest paragraf este citit intai dar, de obicei, este citit cu atentie. Solicitati ceva important cu aceasta ocazie;
- Folositi acest prilej pentru a testa si a imbunatati imaginea organizatiei;
- Insotiti mesajul de un plic timbrat si cu adresa, prin care donatorul va poate raspunde la cateva intrebari (de exemplu, ce alte informatii ar dori sa mai cunoasca, in ce masura este interesat de evenimente organizate de dumneavoastra etc.).

Folositi hartie si plicuri de calitate buna, daca se poate chiar tiparite, pentru a sugera respectul de care se bucura posibilii donatori.

C.3 Programul de monitorizare a rezultatelor


Rezultatele trebuie monitorizate permanent, pentru a avea o imagine cat mai corecta a efectului activitatii dumneavoastra.
Utilizati informatii precum:

- Lista destinatarilor;
- Data trimiterii scrisorilor;
- Codul scrisorii (daca utilizati diferite tipuri de scrisori);
- Numarul de raspunsuri (telefonice, prin posta);
- Numarul de contributii (dupa destinatar, pe zi, saptamanal);
- Totalul contributiilor;
- Procentul de contributie;
- Raspunsuri negative;
- Raspunsurile la intrebari;
- Observatii asupra celor care au raspuns;
- Alte informatii necesare sau utile.

Pe aceasta baza, puteti elabora recomandari pentru activitatile ulterioare.

D. Solicitarea prin mass-media

Este o modalitate mai simpla, care nu implica un efort prea mare, dar care are rezultate greu de estimat; este utilizata, uneori, ca o metoda auxiliara.

In cazul utilizarii acestei tehnici se recomanda consultarea unor persoane de specialitate (de exemplu, un agent publicitar).
Mesajul transmis prin mass-media trebuie sa fie foarte concis si sa indice, cu exactitate, cine cere, pentru ce cere si modul prin care cei care doresc pot ajuta organizatia solicitanta.

Este recomandata indicarea unor modalitati de contactare directa a organizatiei dumneavoastra. In acest fel, aveti posibilitatea de a identifica motivele pentru care donatorii au luat decizia de a raspunde pozitiv mesajului dumneavoastra; aceste informatii sunt utile in dezvoltarea unor motive noi in strangerea de fonduri.

VI. Concluzie

Desi deseori foarte anevoioasa, munca de strangere de fonduri este plina de satisfactii. Chiar daca la inceput puteti avea parte de esecuri, perseverati - abilitatea se dobandeste numai prin exercitiu!
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #21713

ONGFest 2011



S-a dat startul la inscrieri pentru editia 2011 a ONGFest – Anul acesta, Festivalul national al organizatiilor neguvernamentale din Romania se transforma in caravana. Astfel, in perioada 9 septembrie – 16 octombrie, vor avea loc 10 evenimente, in 10 orase din tara. Economia sociala, voluntariatul si spiritul civic sunt principalele teme care vor fi abordate in cadrul festivalului. In perioada 29 iunie – 31 iulie, organizatiile sunt invitate sa se inscrie la eveniment. Festivalul va avea loc in Bucuresti, Iasi, Bacau, Miercurea-Ciuc, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea, Timisoara, Craiova si Constanta. Pentru organizatiile care participa la minim doua evenimente se acorda o reducere de 20% din taxa de participare. Aceasta se poate cumula cu reducerea de 30% acordata organizatiilor care se inscriu la ONGFest pana la data de 11 iulie 2011.

ONGFest, cel mai important eveniment al societatii civile din Romania, se transforma in caravana. Pentru a veni in sprijinul ONG- urilor, organizatorii au hotarat sa extinda evenimentul la nivelul intregii tari. Astfel, caravana devine o platforma unica de comunicare directa la nivel național pentru toate cele trei sectoare (public, de afaceri, nonprofit). In acest mod, este facilitata dezvoltarea parteneriatelor intre ONG-uri, instituții publice și companii. Peste 600 de organizatii neguvernamentale sunt asteptate sa isi expuna proiectele in fata publicului larg, potentiali voluntari si beneficiari. Conceptul mizeaza in egala masura pe componenta de spectacol stradal, dar si pe interesul si implicarea cetatenilor. Se doreste activarea spiritului civic si determinarea membrilor comunitatilor locale de a se implica in solutionarea problemelor de ordin social.

Calendarul evenimentului, la nivel national, este urmatorul:

Bucuresti – 9 – 11 septembrie
Iasi, Bacau – 17 – 18 septembrie
Miercurea – Ciuc, Sibiu, Craiova – 24 – 25 septembrie
Cluj – Napoca, Oradea – 1 – 2 octombrie
Timisoara – 8 – 9 octombrie
Constanta – 15 – 16 octombrie

Toate organizatiile care doresc sa participe la eveniment sunt invitate sa se inscrie in perioada 29 iunie – 31 iulie. Formularul de inscriere poate fi descarcat de AICI : https://www.stiriong.ro/library/formular%20de%20inregistrare%20ONGFest%202011_distributed.pdf .

Taxa de participare variaza intre 100 si 700 RON, in functie de bugetul organizatiei pe anul 2010*. Astfel, organizatiile vor achita urmatoarele sume:

buget anual sub 10.000 Euro: 100 RON
buget anual intre 10.001 - 50.000 Euro: 200 RON
buget anual intre 50.001 - 100.000 Euro: 350 RON
buget anual peste 100.000 Euro: 500 RON
buget anual peste 500.000 Euro: 700 RON

Pentru organizatiile care participa la minim doua evenimente se acorda o reducere de 20% din taxa de participare, care se poate cumula cu reducerea de 30% acordata organizatiilor care se inscriu la ONGFest pana la data de 4 iulie 2011.

Pentru eficientizarea organizarii si incurajarea schimbului de expertiza, au fost selectati 9 parteneri locali, pentru fiecare oras in care va ajunge Caravana ONGFest:

Iasi – Fundatia Serviciilor Sociale Bethany
Bacau – Fundatia de Sprijin Comunitar
Miercurea – Ciuc – O.N.Cercetasii Romaniei, Centrul Local “Orion”
Sibiu – Asociatia Maghiarilor din Sibiu HID
Cluj – Napoca – Centrul de Voluntariat
Oradea – Caritas Oradea
Timisoara – Institutul Roman de Educatie a Adultilor
Craiova - Centrul de Resurse pentru Organizatiile Non-profit din Oltenia (C.R.O.N.O.)
Constanta - Centrul Regional de Resurse pentru ONG-uri Constanta

* Pentru a face dovada categoriei de buget in care se incadreaza organizatiile, acestea sunt rugate sa trimita o declaratie a reprezentantului legal al organizatiei semnata si stampilata. Declaratia poate fi trimisa prin posta, fax sau scanata, prin email la adresa mentionata in formularul de inregistrare.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #22168

BRD finanteaza proiecte pentru copii si tineri

BRD – Groupe Société Générale anunta o selectie de proiecte pentru finantarea ONG-urilor cu activitati in sprijinul copiilor si tinerilor, suma total disponibila in acest an pentru finantare fiind de 800.000 de lei.

Valoarea financiara a sprijinului pe care BRD doreste sa il acorde in 2011 este de maximum 80.000 de lei pentru fiecare proiect, iar proiectele cautate sunt cele care pot ameliora accesul la educatie al copiilor aflati in situatii dificile, integrarea in munca a tinerilor defavorizati si scaderea gradului lor de dependenta de sistemul de asistenta sociala.

Beneficiarii programului sunt copii si tineri cu varste cuprinse intre 3 si 25 de ani, aflati in situatii dificile, fie din punct de vedere social (provenind din centre institutionalizate, familii sarace, zone defavorizate), fie afectati permanent sau temporar de o deficienta fizica sau psihica usoara, dar care nu sunt complet dependenti de alte persoane.

La acest program de responsabilitate sociala, denumit "Schimba un destin. Da valoare unei vieti", participa prin donatii lunare 1.300 de angajati BRD, ale caror sume donate sunt dublate de banca. In trei ani, programul a investit fonduri totale de 220.000 de euro, sprijinind 24 de proiecte anuale si un numar de 1.450 de copii si tineri aflati in dificultate.

Proiectele propuse vor fi jurizate de un comitet al angajatilor BRD. Solicitarile din partea ONG-urilor se primesc pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #22256

BCR invita ONG-urile sa isi promoveze oportunitatile de voluntariat in randul celor peste 8.000 de angajati ai bancii

In Anul European al Voluntariatului, BCR invita ONG-urile din toata tara sa isi promoveze oportunitatile de voluntariat in randurile celor peste 8.000 de angajati ai bancii. Banca a creat o platforma interna numita Voluntar BCR, unde organizatiile vor putea posta informatii despre proiectele lor si despre cum se pot implica voluntarii BCR.

Voluntar BCR este o platforma interna, adresata doar angajatilor BCR. Scopul sau este sa intermedieze legatura dintre nevoile organizatiilor si timpul si expertiza voluntarilor. Atat voluntarii cat si organizatiile vor avea profiluri in cadrul platformei si vor putea posta noutati, fotografii si impresii din activitatile de voluntariat.

„BCR crede in puterea voluntarilor de a schimba in bine comunitatile in care traiesc si muncesc si dorim sa facem din 2011 Anul Voluntariatului si in BCR. In urma unui sondaj intern, a reiesit ca principala cauza care ii impiedica pe angajatii BCR sa faca voluntariat este lipsa informatiilor despre oportunitatile concrete de implicare la nivel local. Prin urmare, lansam ONG-urilor invitatia de a incuraja impreuna voluntariatul, promovand printre angajatii BCR oportunitatile de voluntariat si proiectele derulate, prin intermediul platformei Voluntar BCR”, a spus Ana Ilinca Macri, Sef Departament Comunitate si Comunicare Interna, BCR.

De ce e important ca organizatiile sa fie prezente pe platforma Voluntar BCR
  • vor avea acces la cei peste 8.000 de angajati BCR din toata tara. In Bucuresti se afla peste 3.500 de angajati, iar la nivelul fiecarui judet, BCR are in medie aproximativ 120 de angajati. Platforma Voluntar BCR va fi un canal permanent de comunicare cu angajatii BCR (si prin ei, si cu alti membri ai comunitatii), prin care organizatiile vor putea transmite informatii despre activitatile si proiectele lor;
  • voluntarii BCR pot fi o resursa importanta de timp. Fiecare angajat BCR isi poate lua o zi libera in plus pe an pentru a face voluntariat, pe langa activitatile pe care le pot face in timpul lor liber. Daca fiecare din cei peste 8.000 de angajati ar folosi aceasta zi, ar insemna in total aproximativ 22 de ani investiti in beneficiul organizatiilor si al beneficiarilor lor;
  • voluntarii BCR pot fi o resursa importanta de expertiza pentru organizatii, ei avand competente in numeroase domenii: consiliere financiara, vanzari, resurse umane, consiliere juridica, proiect management, IT sau comunicare.
  • angajatii BCR au o retea de relatii bine dezvoltata si pot recomanda organizatiile si altor voluntari sau posibili sponsori;
  • pot beneficia de finantare, în cadrul campaniilor de matching. Anual, BCR initiaza campanii nationale, in care angajatii sunt invitati sa isi aleaga o cauza locala, sa stranga bani pentru acea cauza, urmand ca banca sa completeze suma stransa de angajati prin intermediul unei sponsorizari. In 2011, angajatii BCR vor fi invitati sa isi aleaga o organziatie de pe platforma pentru care sa doneze si sa organizeze o actiune de voluntariat, BCR urmand sa completeze suma donata de angajati.


Cum pot organizatiile sa isi creeze un profil in cadrul platformei Voluntar BCR

Primul pas este completarea unui formular (atasat) cu informatii despre organizatie si despre oportunitatile de voluntariat oferite si trimiterea acestuia pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., pana pe 15 iulie 2011;
Formularele vor fi evaluate in functie de o serie de criterii, precum existenta unor oportunitati de voluntariat concrete, experienta in lucrul cu voluntarii, in ce masura exista o persoana dedicata care asigura managementul voluntarilor, modalitatile de recunoastere a meritelor voluntarilor, etc.
Organizatiile selectate vor tine apoi legatura cu echipa Comunitate din BCR si cu alti angajati BCR, Ambasadori ai voluntariatului, pentru a posta constant noutati despre activitatea organizatiei, in special despre activitatile de voluntariat incheiate (rezultate, impresii, fotografii) si despre oportunitatile de implicare viitoare.

Voluntariatul in BCR


Doar in 2010, peste 1.200 de angajati BCR au facut voluntariat in proiecte de educatie financiara pentru copii si tineri (Finantele Mele, Banca Copiilor Responsabili), educatie antreprenoriala (Start! Business) si proiecte sociale, adresate persoanelor defavorizate (Banca de Alimente, Livada BCR, campanii caritabile de Craciun, de Paste si de 1 Iunie).

In martie 2011, BCR a lansat intern sondajul Tu ce crezi despre voluntariat?, pentru a afla ce parere au angajatii despre activitatea de voluntariat in BCR si cum poate banca sa raspunda asteptarilor si intereselor lor legate de acest domeniu .

420 de angajati au raspuns in cadrul sondajului. Rezultatele arata ca 98% dintre respondenti au o parere buna si foarte buna despre voluntariat. La intrebarea “Cu ce asociezi termenul de voluntariat?”, angajatii BCR au raspuns cel mai des „ajutor” (45%), „necesitate” (20) sau „satisfactie personala” (17%).

Cauza principala care ii impiedica pe angajatii BCR sa fie voluntari este “lipsa informatiei despre oportunitatile de voluntariat locale”; peste 80% dintre respondenti spun ca nu stiu unde pot sa faca voluntariat in orasul lor, dar ca isi doresc sa fie informati constant despre oportunitatile de implicare locale.

Intrebati care sunt principalele motive care ii determina sa fie voluntari, cei mai multi au raspuns “Simplul fapt ca ajut oamenii”, urmat de “Imi valorific experienta si cunostintele in beneficiul comunitatii” si de “Dobandesc cunostinte si competente noi”.

La intrebarea “In ce domeniu ai dori sa te implici ca voluntar”, angajatii BCR au putut sa aleaga una sau mai multe variante. Social (268 de mentionari), Educatie (216) si Mediu (203) sunt cele mai populare domenii printre respondenti.

Cei mai multi angajati declara ca prefera sa faca, ca voluntari:
  • activitati educationale (ex:lectii de educatie financiara, de limba engleza, meditatii la matematica, etc.) – 289 de mentionari;
  • activitati de petrecere a timpului liber cu beneficiarii (ex: petrecerea timpului cu varstnici, copii, persoane cu dizabilitati, invatarea copiilor sa picteze/realizeze obiecte decorative, etc.) – 245 de mentionari;
  • activitati care sa sustina activitatea organizatiei (ex: implicarea in activitatile de strangere de fonduri, in organizarea targurilor de produse, in activitatea de organizare a documentelor, oferirea de consultanta managementului organizatiei pentru o mai buna gestionare a resurselor, activitati de promovare a organizatiei, etc.) – 189 de mentionari.


Puteti accesa mai jos formularul care trebuie completat de ONG-uri si trimis pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., pana pe 15 iulie 2011 pentru a va crea un profil pe platforma Voluntar BCR.
Atașamente:
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #22257

Oferta unica pentru ONG-uri: 300 Calculatoare reconditionate din donatia de la Microsoft !!!

Cum pot beneficia de produsele donate?

La TechSoup Romania sprijinim organizaţii non-profit, oferindu-le acces la programele de donare hardware şi software ale partenerilor noştri. Astfel ajutăm aceste organizaţii să îşi conserve bugetele proprii IT&C, și să facă cele mai eficiente achiziţii în domeniu. Programul este administrat în România de reţeaua noastră afiliată în parteneriat cu TechSoup. Afiliatele în sprijinul reţelei şi TechSoup sunt organizaţii neguvernamentale.

Acest program a fost lansat cu ajutorul donaţiilor generoase de produse tehnologice ale unor societăţi precum Microsoft şi Cisco. Aceste companii doresc să ajute sectorul ONG iar noi sprijinim acest lucru. Accesând acest website, Dumneavoastră nu comandaţi, ci solicitaţi donarea unui produs de la unul dintre partenerii noştri donatori. Astfel, noi suntem responsabili corectitudinea și aplicarea cu acurateţe a ghidului de oferire și procesarea a donaţiei. În acest sens vom solicita informaţii despre Dumneavoastră şi organizaţia pe care o reprezentaţi (aceste informaţii pot fi diferite de cele pe care le furnizaţi pentru un site de comerţ electronic tradiţional).

Programul de reconditionare a calculatoarelor


Datorita unei donatii deosebit de generoase din partea companiei Microsoft, TechSoup Romania propune ONG-urilor romanesti o oferta unica, pe termen limitat, de donatii de echipamente reconditionate prin Programul de Reconditionare a Calculatoarelor (PRC). Este primul proiect de acest gen prin care se ofera echipamente reconditionate de foarte buna caliate pentru ONG-urile romanesti.

Solicitarea donării tehnologiei prin intermediul programului nostru va implica un proces cu mai multe etape derulat prin site-ul nostru: https://www.techsoup-romania.org/
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #22259

daca la iasi ii facut de bethany nu se duce nici dracu astia is o fundatie pupincurista si care nu fac nimik da chiar nimik ,parea interesant dar
  • Club Sportiv Iasi 21
  • Avatarul lui Club Sportiv Iasi 21
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • SPORTUL FARA BARIERA DIZABILITATI
  • Posts: 583
  • Thank you received: 47
  • Karma: 2
Club Sportiv "Iasi 21"
Tel: 0332.465097
Tel: +4 0740 28 44 62
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #23647

Ajuta comunitatea! Voteaza proiectul tau preferat pe raiffeisencomunitati.ro!



Programul de granturi “Raiffeisen Comunitati”, lansat la jumatatea lunii iulie de catre Raiffeisen Bank, a ajuns in etapa finala si cea mai importanta: votarea proiectelor depuse de ONG-uri, scoli, spitale sau bloggeri. Proiectele pot fi votate de catre oricine doreste sa sustina dezvoltarea si implementarea unui program comunitar in Romania.

Este primul concurs online de proiecte sustinut de catre o banca din Romania si isi propune sa le sprijine atat financiar, cat si prin voluntariat si diseminare de cunostinte catre organizatiile si institutiile ce urmeaza a fi finantate.

Programul se desfasoara in perioada 18 iulie - 30 septembrie 2011 si se adreseaza organizatiilor neguvernamentale (ONG- uri), spitalelor si scolilor din tara care doresc sa dezvolte proiecte de responsabilitate sociala in comunitatile in care Raiffeisen Bank isi desfasoara activitatea. De asemenea, proiectele inscrise in program trebuie sa fie din domeniile: educatie, servicii sociale, sport, sanatate sau ecologie urbana. Nu in ultimul rand, programul este adresat si bloggerilor, care trebuie sa identifice proiecte de responsabilitate sociala si sa le propuna in asociere cu una dintre institutiile mentionate mai sus.

Prima etapa a programului, cea a depunerii scrisorilor de intentie, a adunat aproape 400 de proiecte timp de o luna. Dintre acestea, peste 250 au fost acceptate (40% din domeniul educatiei), pe baza evaluarii scrisorilor de intentie de catre 55 de voluntari, angajati ai Raiffeisen Bank. A urmat etapa de depunere a proiectelor detaliate, din care au mai fost eliminate cele care nu au indeplinit toate conditile de eligibilitate sau nu au furnizat toate informatiile solicitate prin formularul de aplicatie.

Toate cele peste 150 de proiecte ramase in cursa pentru finantare (din domeniile educatie, servicii sociale, sport, protectia mediului, sanatate) sunt de astazi supuse votului public. Oricine poate vota proiectul preferat pe blogul raiffeisencomunitati.ro, timp de trei saptamani, cu conditia sa isi creeze un cont de inregistrare(daca nu are deja). Pe blog veti gasi toate detaliile proiectelor grupate pe judete.

Castigatorii finantarilor vor fi desemnati exclusiv pe baza numarului de voturi obtinut si vor fi anuntati pe data de 30 septembrie 2011.

Comunitatea Raiffeisen pune mare pret pe implicare si ii primeste cu incredere pe toti cei care isi doresc sa dezvolte proiecte cu impact in comunitate pe termen lung, contribuind astfel la imbunatatirea calitatii vietii.

Blogul Raiffeisen Comunitati este un canal online de dialog despre faptele, evenimentele si preocuparile importante din comunitatile in care banca este prezenta. Ne adresam deopotriva partenerilor si reprezentantilor nostri din comunitatile locale, angajatilor bancii, institutiilor publice, altor grupuri cointeresate si, in general, tuturor celor care vor sa se implice in viata semenilor lor, care vor sa-si spuna punctul de vedere despre initiative de responsabilitate corporativa si, in general, celor care cred in forta dezbaterii de calitate. Proiectele pot fi votate pana vineri, 30 septembrie 2011 de catre oricine doreste sa sustina dezvoltarea si implementarea unui program comunitar in Romania.

Voteaza proiectul preferat pe raiffeisencomunitati.ro!
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #23695

Restart Romania, platforma online de interactiune comunitara

Restart Romania este o platforma online care permite cetatenilor sa-si defineasca problemele, sa vina cu idei care le pot rezolva si sa primeasca feed-back din partea comunitatii. Ideile cele mai bune vor fi transformate in proiecte online care sa produca o schimbare offline. Cinci dintre ele vor primi o finantare care sa le faca durabile.

Dovada ca acest proces functioneaza stau cateva dintre cele mai populare platforme online din lume. Ushahidi mapeaza actele de violenta si zonele care au nevoie de ajutor umanitar, iar SeeClickFix raporteaza problemele de infrastructura din comunitate. Ambele au reiesit in cei 5 ani de competitii TechSoup, alaturi de alte 750 de idei de proiecte online pentru schimbare sociala. Romania este insa prima tara in care acest proces este localizat, pentru a raspunde mai bine problemelor specifice cu care se confrunta comunitatea.

Competitia online (1 august - 3 octombrie)

Competitia Restart Romania are ca punct central o platforma de interactiune comunitara, care pariaza pe capacitatea unei comunitati de a-si gasi singura solutii la problemele cu care se confrunta si pe puterea internetului de a genera schimbare.

Pana pe 22 septembrie, ONG-uri, antreprenorii sociali, programatori sau pur si simplu cetateni cu spirit antreprenorial pot sa vina cu solutii la probleme legate de lipsa transparentei, a eficientei, de nerespectarea legii, sau de trafic de influenta si sa le adauge pe Restart Romania. Cu ajutorul feedback-ului primit de la comunitatea online, ideile lor evolueaza pana la stadiul de proiecte. Atat comunitatea, cat si un juriu de specialisti vor alege cele mai bune 10 dintre ele, care demonstreaza ca au cel mai mare potential de a restarta Romania. Acestea sunt implementate, ajutate sa se dezvolte si sa devina cunoscute. 5 platforme vor primi si granturi in valoare totala de peste 25 000 de dolari.

Hackathonul Restart Romania (28 - 30 octombrie)

Implementarea celor 10 platforme care au ajuns in finala se va face in cadrul unui eveniment special- Hackathonul Restart Romania (hackathonul este un maraton de hacking in care programatorii trebuie sa construiasca o platforma online functionala intr-o perioada limitata de timp). Peste 50 de specialisti IT, designeri, oameni de comunicare, antreprenori online si analisti politici vor petrece 48 de ore impreuna, ajutandu-i pe initiatorii proiectelor sa le vada implementate.

Gala Restart Romania (5 noiembrie)

In acest punct, cele 10 platforme sunt deja functionale si mai ramane de stabilit care dintre ele vor primi granturi in valoare de minim 25 000 de dolari. Fiecare proiect este prezentat unui juriu de specialisti si unui grup de investitori, in cadrul Galei Restart Romania. Cele mai bune 5 dintre ele castiga finantare de 5000 de dolari si sprijin din partea echipei TechSoup si a partenerilor campaniei.

Community building (noiembrie 2011 – aprilie 2011)


Castigatorii competitiei Restart Romania vor fi ajutati sa-si lanseze si sa isi cresca ideile. Echipa Techsoup si partenerii campaniei le vor oferi consultanta timp de minim 6 luni (IT, comunicare, business, antreprenoriat online, legislatie, ONG) si vor construi in jurul fiecarei idei o comunitate de sprijin formata din specialisti, sponsori, voluntari.

Rezultate partiale

Dupa prima luna de campanie, apetitul romanilor pentru schimbare s-a dovedit a fi foarte mare. 35 dintre ideile inscrise pe platforma respecta cerintele Restart Romania. Cele mai multe proiecte sunt grassroots, intarind unul dintre principiile care stau la baza competitiei, acela ca schimbarea se poate propaga pornind de la individ, nu neaparat de la o institutie sau organizatie. Ideile variaza de la propuneri simple, care sa rezolve o problema punctuala (ridicarea masinilor abandonate de proprietari), pana la proiecte complexe, care isi propun sa produca un impact considerabil asupra sistemului (platforma de intiative legislative cetatenesti si democratie online). Le puteti accesa pe toate in galeria de proiecte: https://restartromania.netsquared.org/projects-gallery.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #24131

Targul ONG-urilor din Dambovita a avut a doua editie pe 5 oct.
Asociatia de Scleroza Multipla Dambovita participat cu un stand de prezentare.
Daca anul trecut au participat la Targ 3 asociatii pentru persoane cu handicap, anul acesta numai noi am fost prezenti ca sa luam contact cu alte asociatii ce au proiecte europene ce privesc persoanele nefavorizate.

La Biblioteca Judeteana au avut loc scurte prezentari, discutii si contacte intre asocatii. Cafeaua, saleurile si alunele au fost din partea Consiliului Judetean Dambovita.


Pe Patoul din Centrul Targovistei, zona foarte circulata, s-au amplasat standuri de prezentare. Trecatorii si cei care se aratau interesati au primit lamuriri, flutursi si pliante.
Micii si berica au lipsit din pacate dar a fost mult tineret.





Poza urmatoare ar fi vrut sa o surprinda pe Claudia impartind fluturasi. Fotograful a fost mai atent insa la frumusetile orasului.

  • Petru
  • Avatarul lui Petru
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Toată lumea să trăiască numai noi să nu murim !!
  • Posts: 1036
  • Thank you received: 457
  • Karma: 10
Ce este, este.
Ce nu este, nu este.
Asta este!
Ultima editare: by Petru.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel, manana

Rasp: Stiri cu si despre ONG #25208

Fonduri nerambursabile pentru persoanele cu handicap

Metodologia de finantare a proiectelor pentru aceasta categorie a fost aprobata zilele trecute.

Organizatiile neguvernamentale acreditate ca furnizori de servicii sociale, cu activitate in domeniul protectiei persoanelor cu handicap, pot primi fonduri pentru proiectele pe care le deruleaza prin „Strategia nationala pentru protectia, integrarea si incluziunea sociala a persoanelor cu handicap, in perioada 2006-2013”.

In Monitorul Oficial nr. 544/ 1 august 2011, a fost publicat Ordinul 1788/2011, al ministrului Muncii, familiei si protectiei sociale, prin care a fost aprobata Metodologia de selectare si finantare a proiectelor, in domeniul protectiei persoanelor cu handicap pentru anul 2011, se arata intr-un comunicat al Institutiei Prefectului.

Proiectele pot fi realizate in nume propriu sau in parteneriat cu alti furnizori de servicii sociale publici ori privati acreditati in conditiile legii.

Finantarea nerambursabila a proiectelor se face exclusiv prin selectie publica, organizata de Autoritatea finantatoare (www.anph.ro, Calea Victoriei nr. 194, sect. I, 010097 Bucuresti).
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Stiri cu si despre ONG #26230

Cursuri gratuite de calificare profesională în meseria Tehnician MASEUR


Centrul Diecezan Caritas Iaşi organizează în anul 2012 cursuri gratuite de calificare profesională în meseria „Tehnician maseur”. În anul 2012 vor exista două sesiuni de formare:
- ianuarie – iulie;
- iulie – decembrie;

Pentru obţinerea certificatului de absolvire, un cursant este obligat să participe la una dintre aceste două sesiuni şi să obţină un calificativ de trecere a examenului final.


Condiţii de înscriere obligatorii:

- Candidatul trebuie să aibă studii medii (12 clase absolvite) plus diplomă de bacalaureat.

- Candidatul trebuie să prezinte o formă de handicap (cursul se adresează doar acestei categorii sociale).

Atenţie!!! Se pot înscrie doar persoane cu dizabilităţi (cu handicap) dacă forma de handicap permite cursantului să asimileze informaţiile teoretice şi să poată desfăşura activităţile practice specifice acestei calificări.


Informaţii suplimentare pentru cei interesaţi:

- Cursurile se vor desfăşura doar în Iaşi dar se pot înscrie şi oameni din alte localităţi dacă îşi asigură transportul.

- O sesiune de formare presupune participarea cursantului la 1080 de ore de formare teoretică şi practică de-a lungul celor 6 luni;

- La sfârşitul cursului fiecare participant va primi o subvenţie în valoare de 600 de lei dacă va reuşi să obţină certificatul de absolvire în urma susţinerii examenului;

- Certificatul obţinut în urma absolvirii cursului este recunoscut la nivelul Uniunii Europene.


Termen limită de înscriere pentru sesiunea numărul 1 (Ianuarie – iulie 2012): 26 ianuarie 2012


Date de contact ale locaţiei unde se pot face înscrieri şi unde pot fi furnizate detalii referitoare la acest curs:

Iaşi, Centrul Diecezan Caritas Iaşi

Str. Sărărie, nr. 134

Telefon fix: 0232 210 085

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Persoane de contact:

Diana TAMAŞ - Coordonator Departament „Formare”

Dănuţ COJOCARIU – Coordonator Departament „Economie socială”

https://www.caritas-iasi.ro/SITEN/art.php?artid=19-12-2011-10-09
  • Club Sportiv Iasi 21
  • Avatarul lui Club Sportiv Iasi 21
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • SPORTUL FARA BARIERA DIZABILITATI
  • Posts: 583
  • Thank you received: 47
  • Karma: 2
Club Sportiv "Iasi 21"
Tel: 0332.465097
Tel: +4 0740 28 44 62
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.