Bine ai venit,
Vizitator
|
112 - SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
Cum functioneaza sistemul 112? Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU) reprezinta o componenta importanta a obligatiilor serviciului universal, fiind prevazut si in una din Directivele semnificative pentru politicile sectorului de telecomunicatii din acquis-ul UE. Apelarea numarului 112 reprezinta o cale rapida de a comunica cu dispeceratele de urgenta (Politie, Pompieri, Ambulanta) in timpul unei situatii de urgenta. Apelul la 112 este universal si gratuit Numarul de urgenta 112 este gratuit si poate fi apelat din orice retea de telefonie fixa sau mobila. Abonatii care apeleaza 112 nu platesc sume suplimentare la factura telefonica. Ce este o situatie de urgenta? Este o situatie de urgenta atunci cand se impune interventia Politiei, Pompierilor si Salvarii pentru a salva viata, proprietatea si mediul. Pentru a putea aprecia corect daca o situatie este de urgenta, cetateanul trebuie sa raspunda la urmatoarea intrebare: "Este nevoie de asistenta IMEDIATA a Politiei, Pompierilor sau a Salvarii pentru a salva viata, proprietatea sau mediul?" Daca raspunsul este DA, atunci se formeaza 112 si se comunica operatorului Centrului de preluare a apelurilor de urgenta ceea ce s-a intamplat sau urmeaza sa se intample. Exemple de situatii de urgenta:
Nu reprezinta o urgenta:
ATENTIE! Un apel fals poate impiedica sau intarzia o ambulanta sa ajunga la tine sau la cineva drag tie! Un minut conteaza in salvarea vietii tale! Citeste mai departe... |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
113 - Numarul unic pentru mesajele asociate apelurilor de urgenta pentru persoane cu dizabilitati de auz si/sau vorbire (hipoacuzici)
Presedintele Klaus Iohannis a promulgat legea care le va permite hipoacuzicilor sa ceara ajutor in situatii de urgenta prin infiintarea numarului unic 113 la care pot fi transmise mesaje scrise. Legea prevede ca persoanele cu deficiente de auz sau de vorbire isi pot inscrie numarul de telefon in Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta si astfel vor beneficia gratuit de acest serviciu. "Era o chestiune de normalitate. Conform conventiilor internationale la care Romania e parte, accesul la serviciul unic de urgenta este un drept al tuturor cetatenilor, indiferent de dizabilitati", a explicat senatorul Sebastian Grapa, initiatorul Legii nr. 132/2015 pentru modificarea si completarea OUG 34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta. "Pana acum, hipoacuzicii, adica surdo-mutii, cei care nu aud si cei care nu pot vorbi, nu aveau cum sa foloseasca acest numar unic de urgenta si atunci, ca urmare a discutiilor purtate cu cei de la STS si ANCOM, am cazut la un acord", a mai completat acesta. Conform sistemului nou creat, o persoana cu astfel de dizabilitati va putea transmite un mesaj la 113, care inseamna apel pentru interventie de urgenta, "mesaj care consta in explicitarea foarte clara a tipului de interventie si a tipului de problema", a precizat senatorul. Care este procedura? "Se vor crea centre judetene. Persoanele respective se duc si inregistreaza un terminal, adica un numar de telefon, in acel centru si atunci cand apare un apel de la numarul inregistrat se stie foarte clar ca a fost o urgenta. De ce 113? Pentru ca altminteri, pana cand s-ar purta discutia pe 112 prin SMS, linia ar fi blocata si ar fi oprite alte potentiale interventii. De aceea, s-a creat acest numar alternativ - 113. Nu e obligatoriu sa suni direct la 112, asa cum nu este obligatoriu sa trimiti mesaj la 113. De pilda, daca din instict formezi 112 si telefonul tau este inregistrat in acel centru judetean, atunci se stie foarte clar ca apelantul este o persoana hipoacuzica si are nevoie de interventie. Atunci se da alerta, echipajele se pun in miscare. Apoi, foarte important cand trimiti alerta este ca in primul rand sa te localizezi. Primul lucru pe care trebuie sa il semnalezi este daca esti acasa sau daca esti plecat. Interventia se poate face si in zona in care domiciliezi, dar si daca esti in alta parte, de exemplu in concediu la mare si ai o situatie de urgenta. De ce? Pentru ca atunci cand vine apelul de la numarul inregistrat al unui hipoacuzic, trebuie sa se stie unde sa vina echipajul, acasa sau in alta parte", a explicat Sebastian Grapa noua procedura. Mai trebuie stiut ca, potrivit noii legi, "in situatia in care te inregistrezi, apelul este gratuit, dar daca nu esti in zona ta de domiciliu, esti in alta parte, atunci platesti costul SMS-ului din retea". Intrebat ce se intampla pana acum daca o persoana care nu vorbeste sau nu aude suna la 112, Sebastian Grapa a raspuns: "Nu se intampla nimic, era un vid". Senatorul cunoaste foarte bine situatia persoanelor care sufera de aceste dizabilitati pentru ca a lucrat cu multe ONG-uri care se ocupa de asemenea probleme. De altfel, in expunerea de motive atasata initiativei legistative se precizeaza ca in Romania sunt peste 30.000 de hipoacuzici. "Inregistrati! Dar ganditi-va ca in satele Moldovei sau in ale Olteniei lumea nici nu stie despre ce e vorba", a mai spus acesta. Atentie! Ca si in cazul apelurilor la numarul unic de urgenta 112, orice transmitere abuziva de mesaje la 113 va fi sanctionata cu amenda de la 500 la 1.000 de lei. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Distribuiti linkul https://goo.gl/tFWuah pentru promovarea mesajului...
Thank's |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a adoptat decizia prin care persoanele cu dizabilitati vor avea acces la servicii de telefonie si internet.
Autoritatea a stabilit componenta pachetelor de servicii de telefonie si internet destinate persoanelor cu dizabilitati si recomanda furnizorilor un anumit tarif pentru fiecare dintre aceste pachete. Astfel, in opt luni de la intrarea in vigoare a acestei decizii, utilizatorii cu dizabilitati auditive si/sau de vorbire vor avea la dispozitie pachete de servicii mobile care vor include cel putin SMS-uri nelimitate in retea si 150 de SMS-uri nationale la un tarif recomandat de ANCOM de maximum 4 euro/luna (inclusiv TVA), precum si trafic lunar la internet mobil de minimum 300 MB, la o viteza maxima de transfer a datelor pentru descarcare de cel putin 2 Mbps, la un tarif recomandat de 2 euro/luna (inclusiv TVA). De asemenea, acesti utilizatori vor avea la dispozitie si pachete de servicii la punct fix care sa contina trafic lunar nelimitat la internet, la o viteza maxima de transfer a datelor pentru descarcare de cel putin 30 Mbps. De asemenea, furnizorii de comunicatii electronice vor trebui sa le asigure utilizatorilor cu dizabilitati, prin intermediul punctelor de lucru unde se ofera servicii de comunicatii electronice pe baza de abonament, posibilitatea testarii gratuite a echipamentelor terminale de comunicatii electronice, pe care acestia intentioneaza sa le achizitioneze, precum si sa le puna la dispozitie o sectiune speciala, accesibila din ecranul principal al propriei pagini de internet, in care se vor regasi informatii necesare utilizatorilor cu dizabilitati. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Începând de luni, 26.10.2015, persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire vor avea posibilitatea apelării Serviciului de urgenţă prin SMS la numărul 113, potrivit www.112.ro.
Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112, potrivit informaţiilor ce vor fi publicate pe website-ul www.112.ro. Accesarea site-ului va fi posibilă începând de luni de la ora 13.00. Siteul transmite faptul că oamenii cu aceste dizabilități au posibilitatea să se înregistreze în trei moduri: 1. Prin depunerea documentelor de înregistrare la birourile temporare de asistenţă la înregistrare sau la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din Bucureşti sau din ţară - informaţiile cu privire la adrese şi programul acestora vor fi publicate pe website-ul www.112.ro; 2. Prin transmiterea prin poştă a documentelor de înregistrare, la adresa: Splaiul Independenţei nr. 323A, sector 6, Bucureşti; 3. Prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro. Care sunt documentele necesare înregistrării? 1. Cerere de înregistrare; 2. Copia actului dumneavoastră de identitate sau al reprezentantului legal; 3. Copiile actelor care atestă dizabilitatea; 4 Copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul. Pentru înscrierea la sedii/birouri temporare sau prin poştă oamenii trecuie să solicite un exemplar al cererii de înscriere la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau la birourile temporare de asistenţă la înscriere; cererea poate fi obţinută şi prin descărcarea de pe website-ul www.112.ro. De asemenea, trebuie să completeze și să semneze cererea, să anexeze copiile documentelor specificate și să introducă documentele într-un plic. Plicul trebuie sigilat și trimis Serviciului de Telecomunicaţii Speciale prin una dintre cele două metode. Pentru înscrierea online oamenii trebuie să acceseze website-ul www.112.ro. secţiunea „Serviciul SMS 113”, subsecţiunea „Înregistrare”, să completeze fiecare câmp al formularului online, să sune şi încarce copiile documentelor menţionate. În cazul în care apelează la un reprezentant legal, acesta va completa şi formularul online destinat reprezentanţilor legali, aflat în aceeaşi subsecţiune pe site, încărcând obligatoriu şi documentul doveditor al calităţii lui. Dacă toate condiţiile obligatorii au fost îndeplinite, iar datele şi documentele transmise sunt corecte şi complete, persoanele ce au accesat înscrierea vor primi un SMS de confirmare la numărul de telefon declarat în cererea de înregistrare. Din acel moment ei vor putea apela 112 în orice situaţie de urgenţă. Modalitatea de apelare prin SMS a Serviciului de urgenţă 1. În cazul în care persoana are o urgenţă, trebuie să sune imediat la numărul 112; 2. Operatorul 112 le va răspunde, însă nu va iniţia un dialog cu ei, ci va închide apelul, cel care apelează fiind identificat automat de către sistem ca fiind o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire; 3. Persoana va primi imediat un SMS cu textul: „Trlmlteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului”; 4. Astfel cel care apelează va răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa, inclusiv judeţul. Este indicat să nu folosească semne diacritice, dacă telefonul nu este setat în acest mod, pentru a urgenta transmiterea; 5. După transmiterea SMS-ului este posibil să mai primească mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare, trebuind să răspundă scurt şi cât se poate de exact; 6. Operatorul 112 va transmite datele obţinute de la persoana cu dizabilități agenţiilor de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri) care o va ajuta în urgenţa pe care o are. ATENŢIE! Constituie contravenţii apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113, faptele fiind sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de lei. Pentru mai multe informaţii accesaţi website-ul www.112.ro |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|