Bine ai venit,
Vizitator
|
Echipele de Formula 1 au prezentat monoposturile pentru sezonul 2013
Dupa un sezon plin de accidente si surprize in 2012, campionatul de Formula 1 se pregateste pentru un nou sezon, in 2013. Cu o luna ramasa pana la inceputul calendarului competitional, majoritatea echipelor de Formula 1 au prezentat monoposturile cu care vor participa la cursele din 2013. Cu o luna inainte de primul mare premiu din acest an, aproape toate echipele au prezentat monoposturile cu care vor participa in sezonul din 2013, ultimul in care vor fi folosite motoare V8 de 2,4 litri. Din 2014, sasiurile de F1 vor fi echipate cu motoare turbo de 1,6 litri. Lotus Lotus, echipa care la sfarsitul sezonului din 2012 a obtinut ultima pozitie a podiumului la piloti cu Kimi Räikkönen si un loc patru la constructori, a deschis prezentarile de monoposturi din acest an. Denumita E21, masina de Formula 1 a celor de la Lotus pastreaza, in mare parte, formele masinii de anul trecut, E20, insa are parte de o noua configuratie a suspensiei si de evolutii ale sistemelor de evacuare si DRS. Mai mult, cei de la Lotus au ales sa nu ascunda „nasul” subtire al masinii, chiar daca regulamentul din acest an permite acest lucru. Cu acest sasiu, Kimi Räikkönen si Romain Grosjean vor incerca in 2013 sa urce o pozitie in clasamentul constructorilor, ceea ce ar insemna sa bata unul dintre primii trei constructori de anul trecut: Red Bull Racing, Ferrari sau McLaren. „Am continuat cu temele noastre de design si am incercat sa construim o masina de curse mai eficienta si mai rapida, bazata pe toate lectiile pe care le-am invatat anul trecut. Cat de mult succes am avut cu asta vom sti odata ce ducem masina pe circuit la mari premii”, a declarat Eric Boullier, directorul echipei Lotus F1. McLaren A doua echipa care a prezentat monopostul cu care va concura in 2013 este McLaren. Denumit MP4-28, sasiul McLaren pentru 2013 e mai inalt decat cel de anul trecut si are un sistem de suspensie nou, asemanator cu cel folosit de Ferrari. In plus, „nasul” subtire a fost acoperit, iar partea din spate a monopostului a fost modificata pentru a permite o aerodinamica si un flux de evacuare mai eficiente. McLaren a avut una dintre cele mai rapide masini in sezonul din 2012, insa monopostul MP4-27 nu a fost suficient de fiabil pentru a le permite pilotilor Lewis Hamilton si Jenson Button sa aspire la titlul mondial. Deoarece Lewis Hamilton va pilota pentru Mercedes in 2013, locul lui la McLaren a fost luat de mexicanul Sergio Perez, care in 2012 a pilotat pentru Sauber. Ferrari Monopostul Ferrari pentru 2013 se numeste F138 si este o evolutie a sasiului de anul trecut, care s-a numit F2012. Cifra 8 din numele masinii de anul acesta reprezinta un tribut adus motoarelor V8, care vor fi folosite pentru ultima data in Formula 1 in sezonul 2013. Cei de la Ferrari au modificat partea din spate a masinii pentru a permite modificarea traseului de evacuare. Modificari au fost facute si la priza de aer de deasupra cockpitului, dar si la prizele laterale, pentru imbunatati aerodinamica. Si in 2013, dublul campion mondial Fernando Alonso, care a terminat anul trecut pe locul al doilea, va face echipa cu Felipe Massa. Force India A patra echipa de Formula 1 care si-a prezentat sasiul pentru sezonul din 2013 a fost Force India, care a dezvaluit monopostul VJM06 cu motor Mercedes in 1 februarie 2013 la Silverstone. La fel ca in cazul celorlalte monoposturi, sasiul celor de la Force India a evoluat pentru sezonul din 2013. „VJM06 nu arata foarte diferit fata de predecesorul sau, dar sub invelis ne-am uitat la fiecare detaliu pentru a incerca sa gasim mai multa performanta”, a declarat Vijay Mallya, directorul echipei. In 2012, Force India a terminat sezonul pe locul sapte la categoria constructorilor, iar cei doi piloti au incheiat pe locurile 11 si 14. In 2013, insa, Niko Hulkenberg a parasit echipa in favoarea celor de la Sauber, iar oficialii Force India nu au anuntat inca cine va fi coechipierul lui Paul di Resta in noul sezon. Sauber Monopostul pentru sezonul din 2013 al echipei Sauber se numeste C32 si foloseste, la fel ca predecesorul sau, un motor Ferrari. Echipa a avut parte de un sezon bun in 2012, cand a obtinut patru podiumuri si a terminat pe locul sase in clasamentul constructorilor. Pe langa un monopost revizuit, Sauber are o echipa noua de piloti pentru 2013, cu Nico Hulkenberg (fost pilot Force India) si Esteban Gutierrez (care a fost promovat de la statutul de pilot de teste) in lumina reflectoarelor. In 2012, pilotii Sauber au fost Sergio Perez si Kamui Kobayashi. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Red Bull
Red Bull, echipa care a obtinut anul trecut victoria la categoriile piloti si constructori, a prezentat in 3 februarie monopostul pentru sezonul din 2013, denumit RB9. Masina a fost proiectata de o echipa condusa de Adrian Newey, care la sfarsitul anului trecut a declarat ca e din ce in ce mai greu sa gasesti imbunatatiri pentru masina din 2013 deoarece regulamentul e stabil. Monopostul RB9 cu motor Renault este al noualea sasiu creat de Red Bull de la preluarea echipei Jaguar in 2005. Cei doi piloti ai echipei Red Bull pentru sezonul din 2013 sunt aceiasi ca in 2012: triplul campion mondial Sebastian Vettel si Mark Webber, care anul trecut a terminat pe pozitia a sasea. Mercedes In 2013, monopostul celor de la Mercedes AMG se numeste W04 si are parte de un eleron fata redesenat si de o noua generatie a sistemului de evacuare Coanda, in timp ce sistemul de suspensie a ramas acelasi ca la sasiul de anul trecut. In 2012, Mercedes a avut un sezon mediocru, cu un loc cinci in clasamentul constructorilor si locurile noua si 13 la piloti. In 2013, Nico Rosberg il va avea coechipier pe britanicul Lewis Hamilton, care i-a luat locul lui Michael Schumacher. Toro Rosso Monopostul echipei Toro Rosso pentru 2013 se numeste STR8 si are, la fel ca pana acum, un motor Ferrari. Scopul echipei italiene este sa termine pe locul sase in clasamentul constructorilor, cu ajutorul celor pilotilor Daniel Ricciardo si Jean-Eric Vergne, care anul trecut au terminat pe locul 18, respectiv pe 17. Caterham Constructorul britanic Caterham a prezentat in 5 februarie monopostul pentru sezonul din 2013, denumit CT03, care are un motor Renault. Anul trecut, Caterham a terminat pe locul 10 si a fost prima echipa fara nici un punct in clasamentul constructorilor, inaintea celor de la Marussia si HRT. Daca la debutul in Formula 1, Caterham avea doi piloti recunoscuti in lumea sporturilor cu motor – Heikki Kovalainen si Jarno Trulli – in 2013, realitatea financiara i-a obligat pe englezi sa apeleze la doi piloti mai putin experimentati. Astfel, cei doi piloti principali ai echipei Caterham pentru sezonul 2013 sunt Charles Pic (care a condus pentru Marussia in 2012) si Giedo van der Garde (care a fost pilot de teste pentru Caterham). Marussia Marussia a prezentat monopostul MR02 pentru sezonul 2013 in timpul primului test de iarna din acest an. Pat Symonds, fostul director tehnic de la Benneton/Renault a facut parte din echipa de consultanti pentru noul monopost. Marussia a fost nevoita sa renunte la pilotul Timo Glock, care in 2012 a terminat pe 20, din motive financiare. Singurul pilot care a fost angajat este Max Chilton, iar printre numele vehiculate pentru cel de-al doilea pilot se numara si incepatorul Luiz Razia. Williams Williams FW35, ultimul dar nu cel din urma Iesind din rand, asa cum deseori au facut de-a lungul anilor petrecuti in Formula 1, cei de la Williams sunt ultimii care lansează monopostul de specificatie 2013, alegand astfel sa faca primul test din presezon cu masina ce le-a adus o victorie in 2012. Cutia de viteze si suspensia spate, podeaua, radiatoarele, nasul si evacuarile se afla pe lista componentelor noi, monopostul parad parca putin mai scurt in comparatie cu cele lansate pana acum. Sezonul din 2013 al campionatului de Formula 1 va debuta in 17 martie, cu Marele Premiu al Australiei, si se va incheia in 24 noiembrie, cu Marele Premiu al Braziliei. Din totalul de 20 de curse din acest an, doar una nu a fost confirmata inca. Calendarul prezentarilor:
|
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
FORMULA 1: Echipe si piloti sezonul 2013 !
In 2013 vor fi prezente 11 echipe in Formula 1, una mai putin ca anul trecut. La sfarsitul Marelui Premiu al Braziliei de anul trecut toti angajatii HRT au fost anuntati ca vor fi concediati, iar plata de 500.000 de dolari pentru participare in Formula 1 nu a fost achitata, astfel in 2013 Formula 1 va fi fara echipa HRT. 1. Red Bull Racing Formula One Team Sebastian Vettel Mark Webber 2. Scuderia Ferrari Fernando Alonso Felipe Massa 3. Vodafone McLaren Mercedes Jenson Button Sergio Perez 4. Lotus F1 Team Kimi Raikkonen Romain Grosjean 5. Mercedes GP Petronas Formula One Team Nico Rosberg Lewis Hamilton 6. Sauber F1 Team Nico Hulkenberg Esteban Gutirrez 7. Force India Formula One Team Paul di Resta Adrian Sutil 8. Williams F1 Team Pastor Maldonado Valtteri Bottas 9. Scuderia Toro Roso Jean Eric Vergne Daniel Ricciardo 10. Caterham F1 Team Charles Pic Geraldo Van Der Garde 11. Marussia F1 Team Jules Bianchi Max Chilton |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
PREVIEW F1 2013: Schimbarile de regulament pentru noul sezon
Formula 1 se va schimba radical incepand de anul viitor dupa introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri care vor determina o regandire a monoposturilor, insa nici sezonul 2013 nu este scutit de modificari. Chiar daca in principiu regulamentul tehnic pastreaza in cea mai mare parte structura de anul trecut, exista cateva modificari importante care ar putea influenta performantele monoposturilor. In plus, au fost operate cateva schimbari si in cadrul regulamentului sportiv, care vor aduce cateva elemente vizibile in modul in care pilotii abordeaza calificari si cursele. SCHIMBARI IN REGULAMENTUL SPORTIV Pierderea unei echipe si anumite evenimente de pe parcursul sezonului precedent au determinat FIA sa aduca trei schimbari importante pe plan sportiv in perspectiva sezonului 2013: Calificari - numarul pilotilor eliminati in Q1 si Q2 scade la 6 In urma falimentului inregistrat de HRT, numarul pilotilor de pe grila de start a scazut de la 24 la 22. Acest lucru a fortat FIA sa regandeasca sistemul de calificari, astfel ca in Q1 si Q2, primele doua parti ale sesiunii, vor fi eliminati cei mai slabi sase piloti, in loc de sapte cum s-a petrecut pana anul trecut. Schimbarea va avea un efect important in strategiile echipelor din mijlocul plutonului pentru Q1. Caterham si Marussia vor fi din nou "abonate" la eliminare in Q1, insa celelalte doua locuri vor fi luate de piloti ai unor echipe traditionale. Astfel, echipele din mijlocul plutonului vor tinde sa utilizeze pneurile mai moi in Q1 pentru a evita eliminarea, dupa ce strategia de anul trecut prevedea in cea mai mare parte folosirea cauciucurilor de compozitie mai dura in Q1. Calificari - sistemul DRS, restrictionat la zonele alocate pentru cursa Dupa doi ani in care sistemul DRS a putut fi utilizat fara nicio restrictie in calificari, pilotii au avertizat ca aceasta strategie naste unele probleme de siguranta: desi este conceput pentru liniile drepte, numerosi piloti activau sistemul DRS inclusiv in virajele de mare viteza in speranta de a obtine un timp mai bun. Remediul FIA a fost ca sistemul DRS sa poata fi utilizat in calificari (si in antrenamente) doar in zonele DRS alocate si pentru cursa de duminica. In schimb, forul mondial isi propune ca aproape fiecare cursa sa aiba doua zone de depasire pentru DRS. Calificari: nicio scuza pentru lipsa de combustibil la finalul sesiunii Conform regulamentului sportiv, un monopost trebuie sa revina in paddock la finalul calificarilor si sa aiba cel putin un litru de carburant in rezervor. Teoretic, oprirea monopostului pe circuit imediat dupa trecerea liniei de start-sosire pentru a pastra minim un litru de carburant in rezervor este interzisa, insa pana anul trecut echipele puteau invoca "forta majora" pentru a evita o penalizare pe grila de start. Intrucat aceasta notiune era ambigua (si a fost incercata de Lewis Hamilton in Spania si Sebastian Vettel in Abu Dhabi), FIA a eliminat-o complet. Din acest sezon, un monopost care se opreste pe circuit dupa calificari trebuie sa aiba in rezorvor un litru de carburant plus carburantul de care ar fi avut nevoie pentru a ajunge la boxe, in caz contrar urmand sa fie penalizat pe grila de start. SCHIMBARI IN REGULAMENTUL TEHNIC Newsletter Esti curios de ceea ce se intampla in lumea auto? Iti trimitem stirile zilei direct pe e-mail. Sistemul DDRS activ a fost interzis La inceputul anului trecut, Mercedes a introdus una dintre principalele inovatii tehnice: un sistem Double DRS (DDRS) care era activat concomitent cu sistemul traditional DRS si care permitea o crestere suplimentara de viteza pe liniile drepte. Chiar daca beneficiile sale nu au fost majore, sistemul DDRS inovat de Mercedes a fost interzis incepand din sezonul 2013 pentru a evita cresterea "inutila" a costurilor de dezvoltare. Intre timp, Lotus, Mercedes si, ulterior, Red Bull Racing au dezvoltat un alt sistem DDRS pasiv care poate fi activat inclusiv in zonele in care sistemul DRS traditional este interzis, acesta fiind evaluat in antrenamente. Nicio echipa nu a concurat in curse anul trecut cu o astfel de solutie, insa nu este exclus ca sistemul DDRS pasiv sa fie vazut pe parcursul sezonului 2013. Panou din fibra de carbon intre nas si sasiu Dupa criticile vehemente ale fanilor cu privire la aspectul inestetic al partii frontale ale monoposturilor din cauza scaderii inaltimii nasului monopostului comparativ cu restul sasiului, echipele au fost de acord sa implementeze o retusare pentru 2013: diferenta de inaltime dintre nas si sasiu poate fi acoperita cu un panou din fibra de carbon. Cele mai multe echipe au optat pentru o astfel de solutie, insa printre cele care au continuat cu designul de anul trecut se numara Lotus, in timp ce McLaren a implementat un panou de mici dimenisiuni. Greutatea minima a monoposturilor a crescut la 642 kg Pirelli tine capul de afis al schimbarilor pentru 2013 cu noi compozitii pentru cele patru tipuri de pneuri pe care le dezvolta, insa un set de cauciucuri cantareste acum cu doua kilograme mai mult decat anul trecut. Pentru ca echipele sa nu fie afectate de acest lucru, FIA a marit greutatea minima a monoposturilor de la 640 la 642 de kilograme, pe langa o modificare minora a distributiei greutatii. Testele de flexibilitate pentru aripa fata au fost inasprite Regulamentul tehnic interzice o flexibilitate a aripii fata a unui monopost cu mai mult de 10 mm la aplicarea unei forte de aproximativ 102 kg, insa Red Bull Racing a fost acuzata in mai multe randuri ca reuseste sa ocoleasca regulamentul, ca urmare a faptului ca pe circuit aripa fata parea sa fie foarte flexibila. Testele de flexibilitate au fost pastrate si in acest sezon, insa forta de 102 kg va fi aplicata acum in doua zone distincte in loc de una, FIA considerand ca aceasta metoda este mai buna pentru a evita incalcarea regulilor. Testele de siguranta au devenit mai dificile FIA a continuat sa puna accentul pe siguranta si in sezonul 2013 prin introducerea unor noutati in cadrul testelor de siguranta efectuate inainte de startul sesiunilor de evaluare. Principala tinta a fost celula de siguranta, care beneficiaza acum de teste mai dure. In plus, daca pana acum o echipa furniza o singura celula de siguranta, din 2013 forul mondial a evaluat toate celulele de siguranta. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Calendar competitional - 2013
Campionatul Mondial de Formula 1 va avea in 2013 doar 19 etape, dupa ce din calendarul competitional a disparut Marele Premiu al Europei, de la Valencia, iar circuitul de la New York nu a fost pregatit sa-l inlocuiasca. Numarul de echipe a scazut si el - de la 12, la 11 -, prin disparitia Hispania Racing Team, care a dat faliment. Prima etapa din 2013, Marele Premiu al Australiei, va avea loc duminica, pe circuitul de la Melbourne. Cosworth iese din F1 la finalul acestui sezon, in timp ce Honda se pregateste de revenire |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
F1: Kimi Raikkonen a castigat Marele Premiu al Australiei
Kimi Raikkonen (Lotus) a castigat Marele Premiu al Australiei la Formula 1 (prima cursa a noului sezon), finlandezul fiind urmat de Fernando Alonso (Scuderia Ferrari) si Sebastian Vettel (RedBull). Pilotii McLaren au reprezentat marea dezamagire a zilei: Jenson Button a incheiat pe noua, iar Sergio Perez pe 11. Clasament MP al Australiei: 1. Raikkonen Lotus-Renault 1h30:03.225 2. Alonso Ferrari + 12.451 3. Vettel Red Bull-Renault + 22.346 4. Massa Ferrari + 33.577 5. Hamilton Mercedes + 45.561 6. Webber Red Bull-Renault + 46.800 7. Sutil Force India-Mercedes + 1:05.068 8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.449 9. Button McLaren-Mercedes + 1:21.630 10. Grosjean Lotus-Renault + 1:22.759 11. Perez McLaren-Mercedes + 1:23.367 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:23.857 13. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 tur 14. Bottas Williams-Renault + 1 tur 15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 tur 16. Pic Caterham-Renault + 2 tururi 17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 tururi 18. Van der Garde Caterham-Renault + 2 tururi. Clasament piloti: 1 Raikkonen 25 puncte 2 Alonso 18 3 Vettel 15 4 Massa 12 5 Hamilton 10 6 Webber 8 7 Sutil 6 8 Di Resta 4 9 Button 2 10 Grosjean 1. Clasament constructori: 1 Ferrari 30 puncte 2 Lotus-Renault 26 3 RedBull 23 4 Mercedes 10 5 Force India 10 6 McLaren 2. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
F1: Sebastian Vettel a castigat MP al Malaeziei
Campionul mondial Sebastian Vettel (Red Bull) a castigat, duminica, Marele Premiu al Malaeziei, a doua etapa a Campionatului Mondial de Formula1, germanul fiind urmat de coechipierul sau, australianul Mark Webber, si de britanicul Lewis Hamilton (Mercedes). Spaniolul Fernando Alonso (Ferrari), unul dintre favoritii acestei editii a CM, a abandonat in turul al doilea. A treia etapa, Marele Premiu al Chinei, va avea loc in 14 aprilie, la Shanghai. Agerpres relateaza ca Vettel l-a egalat duminica pe Sir Jackie Stewart in palmaresul victoriilor in Formula 1, cu 27 fiecare, gratie unei depasiri controversate a coechipierului sau, australianul Mark Webber. Aceasta manevra din turul 46 l-a determinat pe triplul campion mondial, in varsta de numai 25 de ani, sa faca imediat mea culpa, in public, pe podium, scuzandu-se fata de coechipierul sau de 36 de ani, veteranul plutonului 2013. Dupa doua etape, clasamentul pilotilor (primele zece pozitii) este urmatorul: 1. Sebastian Vettel 40 de puncte; 2. Kimi Raikkonen 31; 3.. Mark Webber 26; 4. Lewis Hamilton 25; 5. Felipe Massa 22; 6. Fernando Alonso 18; 7. Nico Rosberg 12; 8. Romain Grosjean 9; 9. Adrian Sutil 6; 10. Paul di Resta 4. Clasamentul constructorilor: 1. Red Bull 66 de puncte; 2. Lotus-Renault 40; 3. Ferrari 40; 4. Mercedes 37; 5. Force India 10; 6. Sauber 4; 7. McLaren-Mercedes 4; 8. Toro Rosso 1; 9-11. Williams, Caterham, Marussia 0. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Formula 1: Fernando Alonso se impune in MP al Chinei
Fernando Alonso (Ferrari) a castigat Marele Premiu al Chinei, impunandu-se la Shanghai pentru a doua oara in cariera. Podiumul a fost completat de Kimi Raikkonen (Lotus) si de Lewis Hamilton (Mercedes). Clasamentul MP al Chinei: 1. Fernando Alonso (Ferrari) 1h36:26.945 2. Kimmi Raikkonen (Lotus-Renaul) + 10.100s 3. Lewis Hamilton (Mercedes) + 12.300s 4. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) + 12.500s 5. Jenson Button (McLaren-Mercedes) + 35.200s 6. Felippe Massa (Ferrari) + 40.800s 7. Daniel Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari) + 42.600s 8. Paul Di Resta (Force India-Mercedes) + 51.000s 9. Romain Grosjean (Lotus-Renault) + 53.400s 10. Niko Hulkenberg (Sauber-Ferrari) + 56.500s Clasament general piloti: 1. Vettel - 52 2. Raikkonen - 49 3. Alonso - 43 4. Hamilton - 40 5. Massa - 30 6. Webber - 26 7. Button - 12 8. Rosberg - 12 9. Grosjean - 11 10. Di Resta - 8 Clasament general constructori: 1. Red Bull-Renault - 78 2. Ferrari - 73 3. Lotus-Renault - 60 4. Mercedes - 52 5. Force India-Mercedes - 14 6. McLaren-Mercedes - 14 7. Toro Rosso-Ferrari - 7 8. Sauber-Ferrari - 5 |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
F1 Sebastian Vettel a castigat Marele Premiu al Bahrainului
Pilotul echipei Red Bull Sebastian Vettel a castigat, duminica, Marele Premiu al Bahrainului, a patra etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, germanul fiind urmat de finlandezul Kimi Raikkonen si de francezul Romain Grosjean, ambii de la Lotus-Renault, informeaza Mediafax. Britanicul Paul di Resta de la Force India a terminat al patrulea, britanicul Lewis Hamilton de la McLaren-Mercedes a fost al cincilea, iar mexicanul Sergio Perez de la McLaren-Mercedes al saselea. Locurile 7-10 au fost ocupate in ordine de australianul Mark Webber (Red Bull), spaniolul Fernando Alonso (Ferrari), germanul Nico Rosberg (Mercedes) si britanicul Jenson Button (McLaren-Mercedes). Urmatoarea cursa, Marele Premiu al Spaniei, va avea loc in 12 mai la Barcelona. Dupa patru etape, clasamentul pilotilor (primele zece locuri) este urmatorul: 1. Sebastian Vettel 77 de puncte; 2. Kimi Raikkonen 67; 3. Lewis Hamilton 50; 4. Fernando Alonso 47; 5. Mark Webber 32; 6. Felipe Massa 30; 7. Romain Grosjean 26; 8. Paul di Resta 20; 9. Nico Rosberg 14; 10. Jenson Button 13. Clasamentul constructorilor este urmatorul: 1. Red Bull 109 puncte; 2. Lotus Renault 93; 3. Ferrari 77; 4. Mercedes 64; 5. Force India 26; 6. McLaren-Mercedes 23; 7. Toro Rosso 7; 8. Sauber 5; 9-11. Williams, Caterham, Marussia 0. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
MP al Spaniei: Fernando Alonso se impune la Barcelona
Fernando Alonso a castigat Marele Premiu al Spaniei la Formula 1, pilotul iberic al Scuderiei Ferrari fiind urmat de Kimi Raikkonen (Lotus) si de coechipierul Felipe Massa. Sebastian Vettel (RedBull) a incheiat cursa pe locul patru, urmat fiind de coechipierul Mark Webber. Au urmat in clasament Nico Rosberg (Mercedes), Paul di Resta (Force India), Jenson Button (McLaren), Sergio Perez (Mercedes) si Daniel Ricciardo (Toro Rosso). Marele Premiu al Spaniei, rezultate: 1 Fernando Alonso - Ferrari/ 25 puncte 2 Kimi Räikkönen - Lotus-Renault/ 18 3 Felipe Massa - Ferrari/ 15 4 Sebastian Vettel - Red Bull/ 12 5 Mark Webber - Red Bull/ 10 6 Nico Rosberg - Mercedes/ 8 7 Paul di Resta - Force India/ 6 8 Jenson Button - McLaren/ 4 9 Sergio Perez - McLaren/ 2 10 Daniel Ricciardo Toro Rosso/ 1 Clasament piloti: 1 Sebastian Vettel 89 puncte 2 Kimi Raikkonen 85 3 Fernando Alonso 72 4 Lewis Hamilton 50 5 Felipe Massa 45 6 Mark Webber 42 7 Paul di Resta 26 8 Romain Grosjean 26 9 Nico Rosberg 22 10 Jenson Button 17 11 Sergio Perez 12 etc. Clasament constructori: 1. Red Bull-Renault 131 puncte 2. Ferrari 117 3. Lotus-Renault 111 4. Mercedes 72 5. Force India-Mercedes 32 6. McLaren-Mercedes 29 7. Toro Rosso-Ferrari 8 8. Sauber-Ferrari 5. Urmatorul Mare Premiu de Formula 1 va avea loc pe 26 mai, la Monaco. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Formula 1: Nico Rosberg se impune la Monaco
Nico Rosberg (Mercedes - a plecat din pole-position) a castigat Marele Premiu de Formula 1 de la Monaco, pilotul german fiind urmat de Sebastian Vettel (RedBull) si Mark Webber (RedBull). Pe patru a incheiat Lewis Hamilton, coechipierul lui Rosberg. MP Monaco, clasament: 1. Nico Rosberg - Mercedes 2. Sebastien Vettel - Red Bull 3. Mark Webber - Red Bull 4. Lewis Hamilton - Mercedes 5. Adrian Sutil - Force India 6. Jenson Button - McLaren 7. Fernando Alonso - Ferrari 8. Jean-Eric Vergne - Toro Rosso 9. Paul di Resta - Force India 10. Nico Hulkenberg - Sauber. Au abandonat: Perez (McLaren-Mercedes), Grosjean (Lotus-Renault), Ricciardo (Toro Rosso-Ferrari), Bianchi (Marussia-Cosworth), Maldonado (Williams-Renault), Massa (Ferrari), Pic (Caterham-Renault). Clasament piloti: 1 Sebastian Vettel - Red Bull Racing-Renault 107 2 Kimi Räikkönen - Lotus-Renault 86 3 Fernando Alonso - Ferrari 78 4 Lewis Hamilton - Mercedes 62 5 Mark Webber - Red Bull Racing-Renault 57 6 Nico Rosberg - Mercedes 47 7 Felipe Massa - Ferrari 45 8 Paul di Resta - Force India-Mercedes 28 9 Romain Grosjean - Lotus-Renault 26 10 Jenson Button - McLaren-Mercedes 25 11 Adrian Sutil - Force India-Mercedes 16 12 Sergio Perez - McLaren-Mercedes 12 13 Daniel Ricciardo - STR-Ferrari 7 14 Nico Hulkenberg - Sauber-Ferrari 5 15 Jean-Eric Vergne - STR-Ferrari 5. Clasament constructori: 1 Red Bull Racing-Renault 164 2 Ferrari 123 3 Lotus-Renault 112 4 Mercedes 109 5 Force India-Mercedes 44 6 McLaren-Mercedes 37 7 STR-Ferrari 12 8 Sauber-Ferrari 5 9 Williams-Renault 0 10 Marussia-Cosworth 0 11 Caterham-Renault 0 Urmatoarea etapa din calendarul Formulei 1 va fi Marele Premiu al Canadei, de pe 9 iunie. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Formula 1: Sebastian Vettel a castigat Marele Premiu al Canadei
Pilotul german Sebastian Vettel (Red Bull) a castigat, duminica, Marele Premiu al Canadei, a saptea etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, el fiind urmat de spaniolul Fernando Alonso (Ferrari) si de britanicul Lewis Hamilton (Mercedes), potrivit AFP. Pornind din pole-position, Vettel a terminat cu 14 secunde inaintea lui Alonso si a castigat pentru prima data in Canada, pe circuitul "Gilles Villeneuve". Clasament general piloti: 1. Sebastian Vettel (GER) 132 pts 2. Fernando Alonso (ESP) 96 3. Kimi Räikkönen (FIN) 88 4. Lewis Hamilton (GBR) 77 5. Mark Webber (AUS) 69 6. Nico Rosberg (GER) 57 7. Felipe Massa (BRA) 49 8. Paul di Resta (GBR) 34 9. Romain Grosjean (FRA) 26 10. Jenson Button (GBR) 25 Clasament general constructori: 1. Red Bull Racing 201 pts 2. Scuderia Ferrari 145 3. Mercedes-AMG 134 4. Lotus 114 5. Force India 51 6. McLaren Mercedes 37 7. Scuderia Toro Rosso 20 8. Sauber 5 Urmatoarea cursa din calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 2013 este Marele Premiu al Marii Britanii, care se va desfasura pe circuitul Silverstone in 30 iunie 2013. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Formula 1: Nico Rosberg castiga Marele Premiu al Marii Britanii
Germanul Nico Rosberg de la echipa Mercedes AMG a castigat cursa de la Silverstone, Marea Britanie, in cadrul Marelui Premiu al Marii Britanii din Campionatul Mondial de Formula 1. Pe podiumul cursei au mai sosit australianul Mark Webber de la Red Bull si spaniolul Fernando Alonso, de la Ferrari. Marele favorit si campion mondial en-titre, germanul Sebastian Vettel a trebuit sa abandoneze in turul 42, din cauza unor probleme tehnice. Hamilton avusese pole position in Anglia, dar i s-a spart un pneu si a trebuit sa ia totul de la zero astazi, iar in cazul lui au mai fost si alti piloti cu pneuri sparte la Silverstone, ca Felipe Massa sau Eric Vergne. Ordinea primilor 6 la final a fost: 1. Rosberg 2. Webber 3. Alonso 4. Hamilton 5. Raikkonen 6. Massa In clasamentul general conduce acelasi Vettel, urmat de Fernando Alonso si de Kimi Raikkonen. Iata clasamentul general detaliat al primilor 10 piloti: 1. Sebastian Vettel 132 2. Fernando Alonso 111 3. Kimi Raikkonen 98 4. Lewis Hamilton 89 5. Mark Webber 87 6. Nico Rosberg 82 7. Felipe Massa 57 8. Paul di Resta 36 9. Romain Grosjean 26 10. Jenson Button 25 |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Formula 1: Sebastian Vettel, invingator in Marele Premiu al Germaniei
Pilotul german al echipei Red Bull, Sebastian Vettel, a castigat, duminica, Marele Premiu al Germaniei, a noua etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, el fiind urmat de finlandezul Kimi Raikkonen si de francezul Sebastian Grosjean, ambii de la Lotus-Renault. Spaniolul Fernando Alonso (Ferrari) a terminat pe patru, in timp ce britanicul Lewis Hamilton (Mercedes), plecat din pole-position, a trecut linia de sosire al cincilea, inaintea conationalului sau Jenson Button (McLaren-Mercedes), care a fost al saselea. Clasamentul pilotilor (primele zece pozitii): 1. Sebastian Vettel 157 de puncte; 2. Fernando Alonso 123; 3. Kimi Raikkonen 116; 4. Lewis Hamilton 99; 5. Mark Webber 93; 6. Nico Rosberg 84; 7. Felipe Massa 57; 8. Romain Grosjean 41; 9. Paul di Resta 36; 10. Jenson Button 33. Clasamentul constructorilor: 1. Red Bull 250 de puncte; 2. Mercedes 183; 3. Ferrari 180; 4. Lotus Renault 157; 5. Force India 59; 6. McLaren-Mercedes 49; 7. Toro Rosso 24; 8. Sauber 7; 9-11. Williams, Caterham, Marussia 0. Urmatoarea etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, Marele Premiu al Ungariei, va avea loc in 28 iulie, pe circuitul Hungaroring. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Formula 1: MP al Ungariei - Lewis Hamilton, invingator pe circuitul de la Hungaroring
Lewis Hamilton (Mercedes) a castigat Marele Premiu al Ungariei la Formula 1, desfasurat duminica pe circuitul de la Hungaroring. Pe doi a incheiat cursa Kimi Raikkonen (Lotus), in timp ce pe ultima treapta a podiumului s-a situat Sebastian Vettel (RedBull - campionul mondial en-titre). Clasament MP al Ungariei: 1 Lewis Hamilton - Mercedes/ 25 puncte 2 Kimi Räikkönen - Lotus/ 18 3 Sebastian Vettel - Red Bull/ 15 4 Mark Webber - Red Bull/ 12 5 Fernando Alonso - Ferrari/ 10 6 Romain Grosjean- Lotus/ 8 7 Jenson Button McLaren/ 6 8 Felipe Massa - Ferrari/ 4 9 Sergio Perez - McLaren/ 2 10 Pastor Maldonado - Williams/ 1. Clasament piloti: 1 Sebastian Vettel - Red Bull 172 puncte 2 Kimi Räikkönen - Lotus 134 3 Fernando Alonso - Ferrari 133 4 Lewis Hamilton - Mercedes 124 5 Mark Webber - Red Bull 105 6 Nico Rosberg - Mercedes 84 7 Felipe Massa - Ferrari 61 8 Romain Grosjean - Lotus 49 9 Jenson Button - McLaren-Mercedes 39 10 Paul di Resta Force India-Mercedes 36 etc. Clasament constructori: 1 Red Bull Racing 277 puncte 2 Mercedes 208 3 Ferrari 194 4 Lotus 183 5 Force India 59 6 McLaren 57 7 STR-Ferrari 24 8 Sauber 7 9 Williams 1. Urmatorul Mare Premiu din calendarul Formulei 1 se va disputa in Belgia, pe 25 august. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|