Bine ai venit,
Vizitator
|
|
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat doua ghiduri destinate firmelor si persoanelor fizice pentru eliberarea diverselor categorii de documente si autorizatii solicitate de contribuabili, in relatia cu autoritatile fiscale.
Ghidurile se adreseaza atat contribuabililor, cat si unitatilor fiscale, in vederea indrumarii acestora si aplicarii unitare a prevederilor legislatiei in vigoare, precizeaza ANAF. Materialele indrumatoare cuprind documentatia necesara in vederea solutionarii celor mai frecvente solicitari ale contribuabililor: - persoane juridice, - persoane fizice, persoane fizice autorizate (comercianti), - persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, - asocierile si alte entitati fara personalitate juridica. Descarca cele doua ghiduri: Ghidul privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/ emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili persoane juridice Ghidul privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/ emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili persoane fizice La sectiunea "Ghiduri curente" au fost publicate Ghidurile privind actele justificative necesare a fi depuse de contribuabili in vederea eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
ANAF a lansat un nou serviciu pentru contribuabili: "Acces date prin SMS"
A.N.A.F. a lansat un nou serviciu pentru contribuabili - "Acces date prin SMS", care este operaţional începând din data de 30 aprilie 2013. Procedura pentru serviciul "Acces date prin SMS" a fost aprobată prin Ordinul preşedintelui ANAF nr. 504/2013. Contribuabilii interesaţi pot să obţină informaţii publice despre un anumit agent economic transmiţând un mesaj text prin SMS care să conţină codul de identificare fiscală al societăţii respective, la numărul 1300. Contribuabilul va primi SMS de răspuns prin intermediul operatorilor de telefonie mobilă, cu următoarele date disponibile: - codul de identificare fiscală (exemplu: 123456); - denumirea agentului economic (exemplu: SC XXXXX SRL); - înregistrat/neînregistrat în scopuri de taxă pe valoare adăugată (exemplu: TVA DA/NU) - starea de inactivitate fiscală a agentului economic (exemplu: INACTIV FISCAL DA/NU); - aplicarea sistemului de taxă pe valoare adăugată la încasare (exemplu: TVA ÎNCASARE DA/NU); - cod de siguranţă stabilit de A.N.A.F. (exemplu: 123456789). Informaţiile furnizate prin SMS sunt în concordanţă cu datele existente în baza de date a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Pentru început serviciul "Acces date prin SMS" va fi disponibil în reţelele de telefonie mobilă Orange şi Vodafone, urmând ca în perioada următoare acesta să poată fi utilizat şi în alte reţele. Costul generat de utilizarea serviciului de mesaje scurte este în sarcina contribuabililor care solicită informaţiile. Tariful pentru un astfel de serviciu se stabileşte şi se percepe de către operatorii de telefonie mobilă. Costul nu este perceput de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Reamintim contribuabililor că şi alte informaţii publice despre agenţii economici se pot obţine gratuit accesând portalul www.anaf.ro, secţiunea Informaţii publice - Informaţii privind agenţii economici şi/sau Informaţii de interes public. Serviciul "Acces date prin SMS" a fost dezvoltat de A.N.A.F. cu sprijinul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Se modifica formularele 200, 205, 250 si 251. Noile prevederi ANAF pentru veniturile obtinute din Romania si nu numai
Ca urmare a modificarii si completarii, in cursul anului fiscal 2015, a Legii 571/2003 privind Codul fiscal, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului 92/2014, Legea 124/2015 si Ordonanta Guvernului 4/2015, a fost necesara adaptarea corespunzatoare a procedurilor de declarare a veniturilor realizate si de stabilire a impozitului pe venit pentru anul 2015. Modificarile legislative au vizat, in principal, urmatoarele aspecte: - modificarea regimului fiscal aplicabil in cazul veniturilor realizate din anumite tipuri de jocuri de noroc (stabilirea impozitului pe venit de catre organul fiscal, in cazul veniturilor obtinute din jocurile de noroc la distanta, slot-machine, lozuri, din festivalurile de poker si introducerea obligatiei de declarare a veniturilor de catre beneficiarii de venit stabilirea impozitului pe baza unor cote diferentiate de impunere, in functie de transele de venit etc.); - posibilitatea persoanelor rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European care obtin venituri din activitati independente din Romania, de a opta pentru regularizarea impozitului, prin aplicarea tratamentului fiscal prevazut pentru persoanele rezidente in Romania; - evidentierea veniturilor realizate de persoanele nerezidente, scutite de impozit in Romania, potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri etc.; Astfel, prin prezentul proiect de ordin, propunem modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala 52/2012, dupa cum urmeaza: 1. Modificarea formularelor 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" si "Aneza nr. .... la Declaratia privind veniturile realizate din Romania": - eliminarea categoriei de venit din arenda; - introducerea categoriei de venit din jocuri de noroc; - introducerea optiunii privind regularizarea impozitului pe venit, in cazul persoanelor rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European care obtin venituri din activitati independente din Romania; - introducerea unor informatii privind veniturile scutite, in cazul persoanelor cu handicap grav sau accentuat, precum si in cazul persoanelor nerezidente, scutite de impozitul pe venit realizat in Romania, potrivit conventiilor de evitare a dublei impuneri. De asemenea, pentru necesitati de administrare, la nivelul fiecarei surse de venit, din categoria celor prevazute de Codul fiscal, s-a introdus posibilitatea de optiune privind virarea sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit, unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private. 2. Modificarea formularului 201 "Declaratie privind veniturile realizate din strainatate": - introducerea categoriei de venit din jocuri de noroco; - introducerea tipului de venit: remuneratii/indemnizatii ale membrilor consiliului de administratie si ale cenzorilor, avand in vedere tratamentil fiscal aplicabil; - eliminarea informatiilor privind impozitul pe veniturile din salarii, retinut de angajatorul rezident in Romania, pentru activitatea desfasurata in strainatate, in conformitate cu dispozitiile art. 117^2 din Codul de procedura fiscala. 3. Modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularelor mentionate la ptc. 1 si 2 4. Modificarea formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit": - modificarea datelor informatie referitoare la veniturile platite persoanelor fizice din jocuri de noroc 5. Modificarea formularelor 250 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice" si 251 "Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice", avand in vedere modificarile propuse in continutul declaratiilor de venit sus mentionate. Sursa: ANAF |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Câţi bani au ascuns cei mai bogați 10 români: ANAF i-a prins cu sume ameţitoare
Agenția Națională de Administrare Fiscală a făcut publice sumele “ascunse” de cei mai bogați 10 români. Suma e ameţitoare. Conform inspectorilor antifraudă, suma de 20 de milioane de euro nu au fost declarată, banii fiind ascunși prin diferite conturi și tranzacții mai puțin transparente. ANAF a verificat 100 de mii de tranzacții din 480 de conturi. Din raportul Fiscului reiese că bogații României au făcut afaceri profitabile pe care “au uitat” să le declare. Surse din Agenția Națională pentru Administrare Fiscală au declarat pentru Capital că printre cei controlați se află și milionari cu probleme penale, care sunt în vizorul DNA pentru diferite fapte de corupție. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Pe mine unul nu ma intereseaza cati bani/miliarde de euro au cei bogati si nu numai ei.
Cine munceste sa aiba. Chestia e sa plateasca impozitul cerut de lege. Daca nu plateste conform legii sa i se confiste prejudiciul si sa faca si parnaie,. Sa nu uitam ca in urma cu cativa ani se punea problema sa se taie ajutorul social/ venitul minim garantat pentru ca saracul avea aragaz cu 4 ochiuri sau si mai criminal ... ascundea faptul ca are aparat de fotografiat, sau 3 gaini in plus care se ouau si mai dadea si lapte. ![]() |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat în dezbatere publică un proiect de ordin prin care se urmează să înlocuiască, începând din 2016, formularul 220 „Declarație privind venitul estimat/norma de venit”, pe care trebuie să îl depună persoanele care realizează venituri din activități independente. Printre altele, contribuabilii vor avea la dispoziție mai mult timp pentru depunerea formularului fiscal.
Formularul 220 „Declarație privind venitul estimat/norma de venit” va fi înlocuit cu o nouă variantă începând cu data de 1 ianuarie 2016, odată cu prevederile noului Cod fiscal și a noului Cod de procedură fiscală, se arată într-un proiect de ordin lansat recent de Fisc în dezbatere publică. Potrivit referatului de aprobare al proiectului de act normativ, schimbările privesc atât modelul și conținutul formularului, cât și instrucțiunile de completare a acestuia. Declarația 220 va fi utilizată, ca și până acum, în trei situații, după cum urmează:
Acest ultimul punct a fost completat, față de varianta inițială a instrucțiunilor de completare a declarației 220, cu mențiunea că informațiile completate vor fi folosite atât la recalcularea plăților anticipate cu titlu de impozit, cât și pentru cele cu titlu de contribuții sociale. În plus, de la 1 ianuarie 2016, declarația va fi depusă și de către persoanele fizice care realizează venituri din pensii provenite dintr-un alt stat, se arată în instrucțiunile de completare ale formularului 220, care urmează să fie folosit începând de luna viitoare. Aceste persoane vor completa formularul în vederea stabilirii plăților anticipate cu titlu de contribuții de asigurări sociale de sănătate. Când se va depune formularul de venit 220 Proiectul de act normativ al Fiscului prevede că, de la 1 ianuarie 2016, datele de depunere a formularului 220 vor fi modificate. Astfel, în funcție de categoria de persoane care sunt obligate să completeze documentul fiscal, acesta se va depune la Fisc astfel:
Un nou tip de venit, introdus în declarația de venit 220 Ca și până acum, formularul 220 în care se declară venitul estimat sau norma de venit va fi completat și depus de persoanele fizice care realizează, în mod individual sau într-o formă de asociere, venituri în bani și/sau în natură din România, supuse impozitului pe venit, provenind din activități independente, cedarea folosinței bunurilor, cu excepția veniturilor din arendă, activități agricole impuse în sistem real, silvicultură și piscicultură. Ca o noutate, în instrucțiunile de completare a declarației 220 apare o notă destinată persoanelor fizice cu handicap grav ori accentuat. Mai precis, începând din 2016, în cazul în care aceste persoane realizează venituri din activități independente, din activități agricole, silvicultură și piscicultură și sunt scutite de la plata impozitului pe venit, ele vor avea totuși obligația să își declare veniturile prin intermediul acestui document fiscal. Potrivit referatului de aprobare al proiectului de ordin al Fiscului, noua variantă a declarației 220 prevede eliminarea tipului de venit din activități comerciale și introducerea tipului de venit din activități de producție, comerț, prestări servicii. În plus, profesiile libere își schimbă denumirea, de la 1 ianuarie 2016, în profesii liberale. Persoanele fizice care obţin venituri din activităţi independente din mai multe surse vor depune câte o declaraţie pentru fiecare sursă. Fisier atasat:Nume fișier: Anexa_2-Instructiuni_de_completare_a_formularului_220.pdfDimensiune fișier: 370 KB |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Modelul nou al Declaratiei 101 privind impozitul anual de plata a fost publicat in Monitorul Oficial
In Monitorul Oficial de luni, 7 decembrie 2015, a fost publicat un nou formular al declaratiei 101 privind impozitul anual de plata. In esenta, fata de anii precedenti, din perspectiva impozitului pe profit, anul 2015 se caracterizeaza prin faptul ca facilitatea de scutire la plata a impozitului pe profit pentru profitul reinvestit este aplicabila pentru intreg anul. Declaratia se depune de catre persoanele juridice ce au calitate de contribuabil pentru impozitul pe profit enumerate de art. 13 din Codul fiscal. In acest sens, declaratia este depusa de toate tipurile de societati ce nu platesc impozit pe venitul microintreprinderii, asociatii si fundatii, societati nationale, regii autonome, institute de cercetare - dezvoltare. Consultati actul normativ AICI Ce e de retinut:
|
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Proiect de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea procedurii privind gestiunea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanelor fizice care nu realizează venituri, prevăzute la art.180 alin.(1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru aprobarea unor formulare - publicat în data de 22.12.2015
Persoanele fără venituri trebuie să se înregistreze, din 2016, la Fisc pentru a plăti contribuția de asigurări de sănătate (CASS) la salariul minim. Formularele au fost publicate, într-un proiect de ordin al Agenției Naționale de Admnistrare Fiscală (ANAF).. Potrivit Codului fiscal, persoanele fizice care nu realizează venituri datorează, lunar, CASS și au obligația să solicite înregistrarea, în termen de 15 zile de la data la care se încadrează în această categorie. Odată cu solicitarea de înregistrare trebuie să depună și o declarație în vederea stabilirii obligațiilor de plată. Fiscul stabilește CASS de plată prin decizie de impunere. Contribuția de 5,5% se calculează la salariul minim brut. Când încep să obțină venituri, trebuie să depună, tot în 15 zile, o cerere de încetare a calității de persoană fizică fără venituri, pentru a li se recalcula CASS. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Formularele privind impozitul pe venit au fost modificate de Fisc
Ordinul prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) aprobă noi modele pentru mai multe documente fiscale, printre care și declarațiile de venit estimat și deciziile privind plățile anticipate, a fost publicat în Monitorul Oficial. Actualizările erau necesare ca urmare a intrării în vigoare, de la 1 ianuarie 2016, a noului Cod de procedură fiscală. Ordinul Agenției Naționale de Administrație Fiscală nr. 3622/2015 pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare utilizate în administrarea impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 943 din 21 decembrie 2015. Procedurile de administrare a impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale vor fi adaptate prevederilor noului Cod de procedură fiscală, care va intra în vigoare din prima zi a anului 2016. Acesta este motivul pentru care modelul și conținutul unor formulare care se utilizează în cursul anului fiscal, precum și instrucțiunile de completare a acestora, au fost actualizate. Modificările legislative care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2016 vizează, în principal, aspecte ce țin de impozitul pe venit și de contribuțiile sociale. Printre schimbări se numără următoarele:
Modelul și conținutul unor formulare utilizate pentru declararea veniturilor realizate începând cu 1 ianuarie 2016, precum și pentru stabilirea plăților anticipate cu titlu de impozit pe venit și contribuții sociale apar în Ordinul ANAF nr. 3622/2015. Cum se modifică formularul 220 Pentru a se putea implementa noile reguli fiscale, autoritățile vor înlocui actuala variantă a formularului 220 în care se declară venitul estimat sau norma de venit cu una nouă. Mai exact, instrucțiunile de completare ale formularului 220 vor fi modificate, iar documentul va avea noi termene de depunere, în funcție de fiecare tip de contribuabil în parte. Formularul 220 va fi folosit, ca și până acum, în următoarele cazuri:
Din 2016, va fi introdus însă o nouă situație în care va deveni obligatorie completarea și depunerea formularului de venit 220. Mai precis, este vorba despre persoanele care obțin venituri din pensii provenite dintr-un alt stat, care vor trebui să declare aceste sume de bani la Fisc. Tot de la anul, din declarația de venit va fi eliminat tipul de venit din activități comerciale și va fi introdus tipul de venit din activități de producție, comerț, prestări servicii. De asemenea, tipul de venituri din profesii libere va fi redenumit ca tipul de venituri din profesii liberale. În formularul 220 vor fi introduse, se arată în Ordinul ANAF nr. 3622/2015, următoarele informații:
Alte patru formulare urmează să fie modificate Ordinul ANAF nr. 3622/2015 vizează și modificarea conținutului și a instrucțiunilor de completare ale formularelor 221 „Declarație privind veniturile din activități agricole impuse pe bază de norme de venit”, 223 „Declarație privind veniturile estimate pentru asocierile fără personalitate juridică și entități supuse regimului transparenței fiscale”, 224 „Declarație privind veniturile sub formă de salarii și asimilate salariilor din străinătate obținute de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România”, precum și formularul 260 „Decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuții de asigurări sociale de sănătate/contribuții de asigurări sociale” și 222 „Declarație informativă privind începerea/încetarea activității persoanelor fizice care desfășoară activitatea în România și care obțin venituri sub formă de salarii și asimilate salariilor din străinătate”. Pe scurt, iată ce se va modifica în ceea ce privește documentele fiscale enumerate mai sus: În cazul formularului 221, utilizat la declararea suprafeţelor destinate producţiei vegetale şi/sau animalelor/familiilor de albine deţinute, pentru fiecare localitate pe raza căreia se desfăşoară activitatea agricolă impusă pe bază de norme de venit, s-a propus introducerea unor informații privind contribuabilii cu handicap grav și accentuat, scutiți de la plata impozitului pe venit. Astfel, potrivit instrucțiunilor de completare ale documentului, persoanele fizice cu handicap grav ori accentuat care realizează venituri din activități agricole, în mod individual, vor trebui să completeze, la punctul 4 din secțiunea II „Date privind activitatea desfășurată”, numărul de zile scutite de la plata impozitului pe venit. De asemenea, persoanele fizice cu handicap aflate într-o asociere fără personalitate juridică vor completa aceste informații în coloana 5 din secțiunea IV „Date privind asociații și cota de distribuire din venitul impozabil calculat la nivelul asocierii”. Formularul 223, utilizat pentru declararea veniturilor şi a cheltuielilor estimate a se realiza de către asocierile între persoane fizice care nu dau naştere unei persoane juridice şi entităţile supuse regimului transparenţei fiscale, va fi modificat prin eliminarea tipului de venit din activități comerciale și introducerea tipului de venit din activități de producție, comerț, prestări servicii. Mai mult, tipul de venituri din profesii libere se va transforma în tipul de venituri din profesii liberale, iar termenul de depunere a declarației va fi modificat prin dublarea perioadei de timp. Declaraţia se va depune, începând cu 1 ianuarie 2016, la organul fiscal competent, astfel:
Ordinul nr. 3622/2015 al Fiscului prevede ca, în cazul formularului 224 să fie introdus un nou rând în conținutul declarației, unde vor fi completate date referitoare la primele de asigurare voluntară de sănătate. Acest document fiscal este folosit la declararea lunară a veniturilor sub formă de salarii și asimilate salariilor din străinătate, obţinute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România. În cazul formularului 260, care folosește la stabilirea plăților anticipate cu titlu de impozit, precum și a plăților anticipate cu titlu de contribuții sociale de sănătate și contribuții de asigurări sociale, vor fi actualizați termenul de contestare, precum și mai mulți indicatori. Cu alte cuvinte, contribuabilii vor avea la dispoziție 45 de zile, în loc de 30 de zile cât au în prezent, pentru a face contestație împotriva măsurilor dispuse de Fisc. În ceea ce privește indicatorii folosiți pentru determinarea plăților anticipate cu titlu de impozit și de contribuții de asigurări sociale de sănătate, Fiscul va introduce două noi categorii, și anume venitul net redus (se va completa de către persoanele fizice care realizează venituri scutite de la plata impozitului, pe fracțiuni de an) și total plăți anticipate cu titlu de contribuții de asigurări sociale. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Cazierul fiscal va include de trei ori mai multe fapte decât în prezent. Lista completă
Cazierul fiscal va include 318 fapte, de trei ori mai mult decât în prezent, ca acțiune pentru combaterea evaziunii fiscale și îmbunătățirea comportamentului fiscal, urmând ca în cazier să fie introduse operațiuni precum neemiterea bonului fiscal sau furnizarea unui bon cu o valoare inferioară prețului de vânzare a unui bun sau tarifului de prestare a unui serviciu. Din totalul celor 318 fapte sancționate, 82 vor reprezenta infracțiuni și 236 vor fi tratate drept contravenții. "Numărul faptelor care se vor înscrie în cazierul fiscal este de aproape trei ori mai mare decât în prezent, când sunt prevăzute 117 fapte. Modificarea este făcută în contextul intensificării eforturilor naționale și internaționale privind combaterea evaziunii fiscale și al îmbunătățirii comportamentului fiscal al contribuabililor. Această schimbare va permite orientarea activităților specifice de prevenire și combatere a evaziunii fiscale către contribuabilii cu risc fiscal ridicat, respectiv către cei în al căror cazier fiscal figurează încălcări flagrante ale legislației fiscale, contabile și vamale și a disciplinei financiare dar și păstrarea unui istoric al faptelor contribuabililor ca mijloc de verificare a comportamentului fiscal", arată Guvernul. În cazierul fiscal vor fi introduse și fapte legate de omisiunea de a furniza, cu știință, datele cerute pentru obținerea de fonduri din bugetul general al Uniunii Europene sau din bugetele administrate de aceasta ori în numele ei, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept a acestor fonduri. Lista completă a faptelor care vor fi înscrise în cazierul fiscal poate fi citită aici ![]() Din categoria faptelor care au fost eliminate sunt și infracțiunile prevăzute în acte normative care, odată cu intrarea în vigoare a Legii 187/2012 pentru punerea în aplicare a Codului Penal, au fost modificate, un exemplu în acest sens fiind fapta persoanei care, cu rea-credință, a făcut declarații inexacte, în baza cărora a fost operată o înmatriculare ori o mențiune în registrul comerțului. Conform legii, prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie la înființarea firmelor, a asociațiilor și fundațiilor, la autorizarea exercitării unei activități independente, la cesiunea părților sociale sau a acțiunilor de către noii asociați sau acționari, la numirea de noi reprezentanți legali, precum și la cooptarea de noi asociați sau acționari cu prilejul efectuării majorării de capital social. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
ANAF a reglementat formularele folosite in impozitarea persoanelor fizice de la 1 ianuarie 2016
ANAF a publicat in monitorul oficial formularele folosite in impozitarea persoanelor fizice, respectiv cele privind: platile anticipate; transele de venit activitati agricole; impozitul pe venitul din salarii din strainatate; veniturile estimate asocieri si veniturile din strainatate diplomati. OpANAF nr. 3622/2015 adopta modelul unor formulare utilizate in administrarea impozitului pe venit si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice, respectiv: a) 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", cod 14.13.01.13/3p, si "Fisa capacitatii de cazare", cod 14.13.01.13/3p; b) 221 "Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit", cod 14.13.01.13/9 si anexa la aceasta; c) 222 "Declaratie informativa privind inceperea/incetarea activitatii persoanelor fizice care desfasoara activitate in Romania si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate", cod 14.13.01.13/5i; d) 223 "Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale", cod 14.13.01.13/1i; e) 224 "Declaratie privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania", cod 14.13.01.13/5; f) 260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate/contributii de asigurari sociale", cod 14.13.02.13./3a, si anexa nr. 1 "Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit", respectiv anexa nr. 2 "Situatie privind stabilirea contributiei lunare de asigurari sociale de sanatate/ contributiei lunare de asigurari sociale"; g) 650 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor", cod 14.13.02.15/cfb si anexa "Situatie privind stabilirea contributiei lunare de asigurari sociale de sanatate". Aceste formulare se utilizeaza pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2016 si stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit pe venit si contributii sociale. Formularul 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, supuse impozitului pe venit, provenind din: a)activitati independente; b)cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda; c)activitati agricole impuse in sistem real; d)silvicultura si piscicultura. De retinut: persoanele fizice cu handicap grav ori accentuat care realizeaza venituri din activitati independente, din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligatia declararii veniturilor, prin completarea si depunerea declaratiei. Declaratia se depune la organul fiscal competent, astfel: a) in termen de 30 de zile de la data inceperii activitatii, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole impuse in sistem real, venituri din silvicultura si piscicultura si care incep o activitate in cursul anului fiscal; b) in termen de 30 de zile de la data incheierii contractului intre parti, odata cu inregistrarea acestuia la organul fiscal competent, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar de pana la 5 contracte de inchiriere, inclusiv; c) pentru fiecare an fiscal, pana la data de 31 ianuarie inclusiv, pentru anul in curs, sau in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului daca persoanele fizice incep sa realizeze venituri in cursul anului dupa data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 si 5 camere, inclusiv; d) in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 si 5 camere inclusiv, impusi pe baza normelor de venit, si care, in cursul anului fiscal, depasesc numarul de 5 camere de inchiriat; e) pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente impuse pe baza de norme de venit si care, in anul fiscal anterior, au inregistrat un venit brut anual mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro si au obligatia determinarii venitului net anual in sistem real, incepand cu anul fiscal urmator; f) pana la data de 25 mai a anului de impunere, odata cu declaratia privind venitul realizat, in cazul contribuabililor care, in anul anterior, au realizat pierderi si cei care au realizat venituri pe perioade mai mici decat anul fiscal, precum si cei care, din motive obiective, estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior; g) pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care in anul 2015 au realizat venituri din activitati independente cu regim de retinere la sursa a impozitului, altele decat veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, iar incepand cu anul 2016, prin efectul legii, pentru aceste venituri se schimba regimul fiscal; h) in termen de 30 de zile de la data incadrarii in categoria persoanelor fizice care realizeaza venituri din pensii provenite dintr-un alt stat, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte. Formularul 221 "Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit" se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri impozabile din Romania, din activitati agricole pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, provenind din: a) cultivarea produselor agricole vegetale; b) exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si altele asemenea; c) cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala. Nota: in cazul in care activitatea agricola pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, obligatiile declarative revin asocierii si se indeplinesc de catre asociatul care raspunde pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice. Declaratia se depune la organul fiscal competent la urmatoarele termene: a) pana la data de 25 mai inclusiv a anului fiscal, pentru anul in curs, privind suprafata cultivata/cap de animal/familie de albine detinuta/detinut la data declararii. In cazul contribuabililor/asocierilor fara personalitate juridica care depun cu intarziere declaratia pentru anul in curs, dupa data de 25 mai, informatiile cuprinse in declaratie vizeaza suprafetele cultivate/capetele de animale/familiile de albine detinute la data de 25 mai; b) ori de cate ori contribuabilul constata erori in declaratia depusa anterior, acesta completeaza si depune o declaratie rectificativa, situatie in care se va inscrie "X" in casuta prevazuta in acest scop. Formularul 222 "Declaratie informativa privind inceperea/incetarea activitatii persoanelor fizice care desfasoara activitate in Romania si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate" se completeaza si se depune de catre persoanele juridice, fizice sau orice alta entitate la care isi desfasoara activitatea persoanele fizice, care desfasoara activitate in Romania si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate. In categoria persoanelor care au obligatia sa depuna declaratia informativa sunt cuprinse: reprezentantele din Romania ale unor firme, asociatii, fundatii sau organizatii cu sediul in strainatate, organizatii si organisme internationale care functioneaza in Romania etc. Declaratia se depune ori de cate ori apar modificari de natura inceperii/incetarii activitatii in documentele care reglementeaza raporturile de munca, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Formularul 223 "Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale" se completeaza in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert, prestari de servicii si profesii liberale, inclusiv din activitati adiacente, venituri din activitati agricole pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, precum si venituri din silvicultura si piscicultura. Declaratia se depune la organul fiscal competent, astfel: in termen de 30 de zile de la data inceperii activitatii, in cazul asocierilor care incep o activitate in cursul anului fiscal sau odata cu declaratia privind venitul realizat, in cazul asocierilor care, in anul anterior, au realizat pierderi si al celor care au realizat venituri pe perioade mai mici decat anul fiscal, precum si al celor care, din motive obiective, estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior. Formularul 224 "Declaratie privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania" se completeaza de catre persoanele fizice care isi desfasoara activitatea in Romania si obtin venituri supuse impozitului pe venit in Romania sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate, precum si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si ale posturilor consulare acreditate in Romania. Declaratia se depune la organul fiscal competent, astfel: a) lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care s-a realizat venitul. Contribuabilii care isi prelungesc perioada de sedere in Romania, peste perioada mentionata in conventia de evitare a dublei impuneri, au obligatia sa declare si sa plateasca impozit pentru intreaga perioada de desfasurare a activitatii in Romania, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare implinirii termenului prevazut de respectiva conventie; b) ori de cate ori contribuabilul constata erori in declaratia anterioara, prin completarea unei declaratii rectificative, situatie in care se inscrie "X" in casuta special prevazuta in acest scop. Nota: misiunile diplomatice si posturile consulare acreditate in Romania, precum si reprezentantele organismelor internationale ori reprezentantele societatilor comerciale si ale organizatiilor economice straine, pot opta ca pentru angajatii acestora, care realizeaza venituri din salarii impozabile in Romania, sa indeplineasca obligatiile privind calculul, retinerea si virarea impozitului pe veniturile din salarii. In cazul in care optiunea este formulata si comunicata organului fiscal competent, beneficiarii de venituri nu mai au obligatia depunerii formularului 224. In cazul in care organul fiscal competent constata diferente se vor emite deciziile de impunere formular 260 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate/contributii de asigurari sociale" si 650 "Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor". |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Amnistie fiscala pentru bogatasii care si-au ascuns averile
Romanii care detin venituri sau patrimoniu sustrase fiscalizarii vor avea posibilitatea sa declare aceste bunuri si sa plateasca taxele aferente in termen de sase luni, daca vor sa scape de acuzatia de evaziune fiscala. In caz contrar, impozitul va creste de la 16% la 50%, informeaza surse guvernamentale citate de Profit.ro. Codul Fiscal urmeaza sa fie modificat astfel incat sa fie acordata o perioada de gratie pentru a oferi o amnistie fiscala romanilor care au surse de venit, bani sau bunuri nefiscalizate, timp in care pot depune declaratii de patrimoniu fara sa fie penalizati. Dupa incheierea acestei perioade de gratie de 6 luni, cei care nu si-au declarat averea vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar. Astfel, potrivit surselor guvernamentale, bunurile nedeclarate vor fi impozitate cu 50%. Masura ii scapa pe cei vizati de acuzatiile de evaziune fiscala, nu insa si de raspundere penala in cazul in care veniturile provin din activitati ilegale. Autoritatile vor in acest fel sa scoata la lumina averile nedeclarate, pentru a obtine mai multi bani la bugetul de stat. ANAF verifica averile mari Fiscul a demarat o campanie de verificare a averilor mari in 2013 si s-a stabilit lista persoanelor cu diferente semnificative intre veniturile estimate pe baza situatiei fiscale personale si cele declarate organelor fiscale (PFAM). Autoritatile au inclus in PFAM un numar de 336 de persoane, iar in 2015 au fost finalizate verificarile fiscale in cazul primelor 10 persoane din acest grup. In urma acestor controale au fost descoperite venituri nedeclarate in valoare de 86.948.321 de lei. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Toţi angajaţii cu salarii mai mici de 3.000 de lei brut vor încasa, automat, venituri mai mari în 2016
O schimbare adusă de noul cod fiscal privind modul în care se calculează deducerile personale lunare aferente salariaţilor care câştigă sub 3.000 de lei brut pe lună face ca, începând cu acest an, aceştia să aibă venituri nete mai mari cu valori cuprinse între 3 şi 24 de lei pe lună, în funcţie de nivelul salarial, potrivit calculelor ZF. Măsura, care se aplică pentru mai bine de 80% dintre salariaţii din economie, este valabilă doar pentru persoanele cu salarii mai mici de 3.000 de lei brut pe lună, iar valoarea sumelor neimpozabile creşte odată cu numărul de persoane aflate în întreţinerea salariaţilor care beneficiază de această măsură. „La un salariu minim de 1.050 de lei brut pe lună, până în 2015 valoarea salariului net încasat de angajat era de 777 de lei pe lună. Începând cu acest an, după noile reglementări privind deducerile personale aplicabile salariaţilor, la un salariu minim de 1.050 de lei brut pe lună angajatul va primi o sumă netă de 785 de lei, adică cu 8 lei mai mult“, a explicat Noemi Popescu, HR manager în cadrul companiei de consultanţă fiscală, audit şi analiză financiară PKF Finconta. Cu cât salariile angajaţilor sunt mai mici şi au mai multe persoane în întreţinere, cu atât veniturile nete încasate vor fi mai mari, spun consultanţii. Astfel, pentru fiecare persoană cu salariul de sub 3.000 de lei brut pe lună, legislaţia actuală permite ca pentru o anumită sumă să nu se plătească impozit pe venit (de 16%). Sumele deductibile de care pot beneficia angajaţii cu salarii mici sunt împărţite pe mai multe categorii, astfel: pentru salariaţii fără persoane în întreţinere deductibilitatea se aplică pentru suma de 300 de lei (faţă de nivelul de 250 de lei, cum era în 2015, ceea ce înseamnă că angajaţii vor câştiga în plus doar 8 lei, adică 16% din diferenţa de 50 de lei), pentru cei cu o persoană în întreţinere suma deductibilă e de 400 de lei, pentru cei cu două persoane în întreţinere – 500 de lei, pentru cei cu 3 persoane în întreţinere – 600 de lei şi pentru cei cu 4 persoane sau mai mult în întreţinere - 800 de lei. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Guvernul schimbă regulile de vânzare a bunurilor imobile sechestrate de Fisc
Bunurile imobile sechestrate de Fisc și scoase la licitație vor fi vândute doar dacă este oferit cel puțin prețul de pornire, în cazul în care este un singur ofertant, sau sub acest preț, dar nu mai puțin de cuantumul taxei de participare, dacă bunul respectiv nu a fost vândut nici la a treia licitație și este organizată o nouă procedură. UPDATE ora 17.14 Proiectul a fost prezentat public de Ministerul Finanțelor, într-o formă care confirmă informațiile publicate de Profit.ro. Noile reguli au fost introduse într-un proiect de modificare a Codului de procedură fiscală, obținut de Profit.ro, și vor fi aplicate începând cu anul viitor. Taxa de participare reprezintă 10% din prețul de pornire a licitației. Prețul de pornire este cel de evaluare, diminuat cu 25% la a doua licitație și cu 50% la a treia licitație. Proiectul pregătit de Guvern stabilește că, în situația în care nici la a treia licitație nu este vândut bunul respectiv, va fi organizată o nouă licitație, la care vânzare este posibilă la cel mai mare preț oferit, chiar dacă acesta este inferior prețului de pornire a licitației, dar nu mai mic decât cuantumul taxei de participare. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
|