Bine ai venit,
Vizitator
|
Lege nr. 448 din 06/12/2006 - republicata si actualizata
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1 din 03/01/2008 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap DESCARCA pdf. Legea privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilitati (nr. 448/2006) |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Ordonanta de Urgenta 86 din 24/06/2008
Pentru modificarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap https://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Legislatie/ORDONANTE-DE-GUVERN/OUG86-2008_act.pdf |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Legea nr. 360 din 20 noiembrie 2009
Legea nr. 360/2009 pentru modificarea lit. a) a art. 26 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 800, din 24 noiembrie 2009. Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege. Articol unic. — Litera a) a articolului 26 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a) scutire de impozit pe veniturile din salarii, indemnizatii de natura salariala si pensii;”. Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata. p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR, DANIELA POPA PRESEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANA Bucuresti, 20 noiembrie 2009. Nr. 360. Scutire de impozit pe veniturile din salarii pensii pentru persoanele cu handicap Persoanele cu handicap grav sau accentuat beneficiaza de urmatoarele facilitati fiscale: a) scutire de impozit pe veniturile din salarii, indemnizatii de natura salariala si pensii; b) scutire de la plata impozitului pe cladire si teren; c) scutire de la plata taxei asupra autoturismelor, motocicletelor cu atas si mototriciclurilor, adaptate handicapului; d) scutire de la plata taxei pentru eliberarea autorizatiei de functionare pentru activitati economice si viza anuala a acestora; e) scutire de la plata taxei hoteliere. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Legea nr. 359 din 20 noiembrie 2009
Lege nr. 359/2009 pentru modificarea art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 799 din 24 noiembrie 2009 Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege. Art. I La articolul 20 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 din 3 ianuarie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, litera b) a alineatului (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "b) scutirea de la plata chiriei pentru suprafetele locative cu destinatie de locuinte detinute de stat sau de unitatile administrativ-teritoriale ale acestuia si care sunt in folosinta acestor persoane." Art. II Prevederile prezentei legi intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2010. Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata. Protectia persoanelor cu handicap Persoanele cu handicap grav beneficiaza de urmatoarele drepturi: a) acordarea unei camere de locuit, suplimentar fata de normele minimale de locuit prevazute de lege, pe baza contractelor de inchiriere pentru locuintele care apartin domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ- teritoriale ale acestuia; b) scutire de la plata chiriei pentru suprafetele locative cu destinatie de locuinte, detinute de stat sau de unitatile administrativ- teritoriale ale acestuia, si care sunt in folosinta acestor persoane. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
PROIECT: Salariile asistenţilor personali şi indemnizaţia de însoţitor, asigurate din Bugetul Ministerului Muncii
Mai multe aici |
|
Ce este, este.
Ce nu este, nu este. Asta este!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Petru confirma inca o data cat haos este in tara noastra .
Primaria Capitalei ar avea bani pentru ca este metropola si are fonduri , pe cand o comuna NU . Se pledeaza pentru descentralizare ca si cum fiecare comuna ar trebuii sa devina REPUBLICA AUTONOMA . Multa bascalie se afla in mintea alesilor nostrii, indiferent de culoarea si orientarea partidului . Sunt varza . |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Parlamentarii romani voteaza literatura fantastica sau bat campii rau de tot.
Scriu asta pentru ca; Legea 448 a fost modificata si publicata in forma sintetica la data de 16 iulie 2015. Se stipuleaza astfel; Accesibilitate Articolul 61; În vederea asigurării accesului persoanelor cu handicap la mediul fizic, informaţional şi comunicaţional, autorităţile publice au obligaţia să ia următoarele măsuri specifice: a) să promoveze şi să implementeze conceptul Acces pentru toţi, pentru a împiedica crearea de noi bariere şi apariţia unor noi surse de discriminare; b) să sprijine cercetarea, dezvoltarea şi producţia de noi tehnologii de informare şi comunicare şi tehnologii asistive; d) să faciliteze accesul persoanelor cu handicap la noile tehnologii; Ma intreb... ce facilitati are o persoana cu dizabilitati pentru a-si cumpara un calculator ,de pilda ?! Cu ce bani ? Dar mai ales daca persoana traieste intr-o zona izolata, sau undeva intr-un sat/comuuna mica, ... cum poate sa invete sa utilizeze un calculator. ?! Veniturile acestor persoane sunt limitate . ![]() ![]() ![]() Asadar, lege avem , dar nu este pentru toata lumea! ![]() Acest Articol de lege ar trebuii sa i se confere titlu de VEDENIA SECOLULUI : (2) În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, toţi operatorii de taxi au obligaţia să asigure cel puţin o maşină adaptată transportului persoanelor cu handicap care utilizează fotoliul rulant. (3) Constituie discriminare refuzul conducătorului de taxi de a asigura transportul persoanei cu handicap şi a dispozitivului de mers. Probabil voi vedea mai intai extraterestri si abia dupa 2 secole si un astfel de taxiu. ![]() Inca o abertie : Orientare, formare profesională, ocupare şi angajare în muncă ART. 72 (1) Orice persoană cu handicap care doreşte să se integreze sau să se reintegreze în muncă are acces gratuit la evaluare şi orientare profesională, indiferent de vârstă, tipul şi gradul de handicap. (2) Persoana cu handicap participă activ în procesul evaluării şi orientării profesionale, are acces la informare şi la alegerea activităţii, conform dorinţelor şi aptitudinilor sale. (3) Datele şi informaţiile personale colectate în cursul procesului de evaluare şi orientare profesională sunt confidenţiale şi pot fi utilizate numai în interesul şi cu acordul persoanei cu handicap în cauză. In legea 263, Legea pensiilor publice , persoana cu dizabilitati este persoana cu gradul mediu sau usor. Cele cu gradul grav si cele cu gradul accentuat nu pot muncii pentru ca au capacitate de munca pierduta in cea mai mare parte. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
LEGE nr. 448 din 6 decembrie 2006 privind protectia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap1) - Republicare
si HOTARARE nr. 268 din 14 martie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap Forma actualizata la data de 20-ian-2016 |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Descarcati in format pdf.
O.U.G nr. 51/2017 - pentru modificarea şi completarea unor acte normative LEGEA nr. 448 din 6 decembrie 2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap - actualizata la data de 01-iulie-2017 |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.448/2006 republicată privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handi
Nr. înregistrare: - B.P.I.: 63/24-02-2016 642/06-10-2016 - Camera Deputatilor: 441/10.10.2016 - Senat: L288/07.06.2016 Procedura legislativa: cf. Constitutiei revizuita în 2003 Camera decizionala: Camera Deputatilor Tip initiativa: Propunere legislativa pentru modificarea L. nr. 448/2006 Caracter: organic Procedura de urgenta: nu Stadiu: trimis pentru raport la comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor Initiator: 11 deputaţi, din care: - PNL: Anastase Roberta Alma, Ardeleanu Sanda-Maria, Boghicevici Claudia, Iliuţă Vasile, Man Mircea, Popoviciu Alin Augustin Florin, Preda Cezar-Florin, Roman Cristian-Constantin, Sămărtinean Cornel-Mircea, Şcheau Ion, Vladu Iulian Consultati: Format PDF - 50 kb Expunerea de motive Format PDF - 42 kb Forma iniţiatorului Format PDF - 165 kb Avizul Consiliului Legislativ Format PDF - 155 kb Punctul de vedere al Guvernului mai multe documente la caseta electronica a deputatului fisa de la Senat Derularea procedurii legislative 22.05.2017 înscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor 06.11.2018 dezbatere în plenul Camerei Deputatilor(rămasă pentru votul final) consultati stenograma sedintei 07.11.2018 vot final - nu a fost întrunita majoritatea calificata pentru respingerea unei legi organice rezultat vot (pentru respingere): pentru=163 contra=46 abtineri=35 (prezenti=244) s-a dispus retrimiterea la comisie pentru un nou raport trimis pentru raport la: Comisia pentru muncă şi protecţie socială Comisia pentru sănătate şi familie |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAŢILOR
PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAŢILOR Comisia pentru buget, finanțe și bănci Bucureşti, 02.11.2016 Nr. 4c-2/679 PL-x 441/2016 AVIZ asupra Propunerii legislative pentru modificarea şi completarea Legii nr.448/2006 republicată privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a fost sesizată spre dezbatere şi avizare, cu Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.448/2006 republicată privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Conform prevederilor art. 75 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 92 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Camera Deputaţilor este Cameră decizională. Potrivit dispoziţiilor art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Comisia a dezbătut propunerea legislativă menţionată mai sus, în şedinţa din 01 noiembrie 2016. Membrii Comisiei au examinat propunerea legislativă supusă avizării, expunerea de motive, avizul Consiliului Legislativ şi punctul de vedere al Guvernului. În urma dezbaterilor, membrii Comisiei au hotărât, cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi la dezbatere, avizarea favorabilă a propunerii legislative. PREŞEDINTE, Viorel ŞTEFAN |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
E. Situaţia proiectelor de legi adoptate de Camera Deputaţilor 5 – 7 noiembrie 2018
I. Proiecte de lege adoptate de Camera Deputaţilor în calitate de Cameră decizională: 21. Pl-x 490/2016 - Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.448 din 6 decembrie 2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Deocamdata este doar o propunere de modificare a Legii 448/2006.
Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I - Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 1 din 03 ianuarie 2008, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,Art. 2. - (1) Persoanele cu handicap sunt acele persoane cărora mediul social, neadaptat deficiențelor lor le împiedică total sau le limitează accesul cu şanse egale la viaţa societăţii, necesitând măsuri de protecţie în sprijinul integrării şi incluziunii sociale. (2) De dispoziţiile prezentei legi beneficiază copiii şi adulţii cu handicap, cetăţeni români, cetăţeni ai altor state sau apatrizi, pe perioada în care au, conform legii, domiciliul ori reşedinţa în România sau urmează programe educaționale, de îngrijire a sănătății sau de recuperare, în alte localități din țară sau din străinătate.’’ 2. La articolul 5, punctul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,6. asistent personal al persoanei cu handicap grav - persoana care supraveghează, acordă asistență și îngrijire precum și sprijin pentru creșterea autonomiei și autodeterminării personale, copilului sau adultului cu handicap grav, în baza evaluării nevoilor individuale;’’ 3. La articolul 5 , punctul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: ,, 7. asistent personal profesionist – persoana atestată care acordă, pe durată determinată, asistență și îngrijire precum și sprijin pentru creșterea autonomiei și autodeterminării personale, adulților cu dizabilități încadrați în gradul de handicap grav sau accentuat, în baza evaluării nevoilor individuale;’’ 4. La articolul 5, punctul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,10. bugetul personal complementar - prestația socială lunară reprezentând sume de bani acordate persoanelor cu handicap pentru nevoi individuale, în vederea încurajării unei vieți independente.’’ 5. La articolul 5, după punctul 17 se introduce un nou punct, pct. 171 cu următorul cuprins: ,,171. evaluare complexă - procesul prin care sunt estimate şi recunoscute particularitățile de dezvoltare, integrare și incluziune socială a persoanelor în vederea încadrării în grad de handicap, după caz.’’ 6. La articolul 5, punctul 22 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,22. loc de muncă protejat – locul de muncă în care persoana cu dizabilități își desfășoară activitatea, adaptat nevoilor individuale ale acesteia de către angajator; poate include locul de muncă, echipamentul necesar, căile de acces și altele; 7. La articolul 5, punctul 24 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,24. plan individual de servicii - documentul elaborat de serviciul de evaluare complexă care fixează obiective pe termen scurt, mediu sau lung pentru persoanele adulte cu handicap și precizează modalităţile de intervenţie şi sprijin în vederea realizării activităţilor şi serviciilor precizate în programul individual de reabilitare şi integrare socială;’’ 8. La articolul 5, după punctul 25 se introduce un nou punct, pct. 251 cu următorul cuprins: ,,251. reevaluare - procesul inițiat de Comisia superioară, în condițiile legii. 9. La articolul 5, după punctul 26 se introduce un nou punct, punctul 261 , cu următorul cuprins: ,,261. Sistem național de management privind dizabilitatea - sistem informatic implementat de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități dedicat colectării, stocării și diseminării către autoritățile administrației publice centrale și locale, beneficiari individuali și parteneri instituționali a informațiilor referitoare la persoanele cu dizabilități, copii și adulți, încadrate în grad de handicap sau care solicită evaluarea în vederea încadrării în grad de handicap.” 10. La articolul 5, punctul 28 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,28. tehnologie asistivă și de acces – orice obiect, serviciu, produs extern, echipament, instrument sau software, utilizat în scopul menținerii, înlocuirii sau îmbunătățirii capacității funcționale a persoanei cu handicap, care asigură independența și accesul acesteia cu șanse egale la mediul fizic, informațional și comunicațional; Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități elaborează, aprobă și actualizează periodic Registrul național de tehnologii asistive și de acces prin ordin al președintelui, cu consultarea organizațiilor neguvernamentale ale persoanelor cu handicap, instituțiilor și centrelor de educație și cercetare, furnizorilor de tehnologie asistivă și de acces.” 11. La articolul 5, punctul 29 se modifică și va avea următorul cuprins: ,,29. unitate protejată autorizată - entitatea de drept public sau privat, cu evidență contabilă proprie, în cadrul căreia sunt angajate minimum 3 persoane cu handicap, care reprezintă cel puțin 30% din numărul total al angajaților, iar timpul de lucru cumulat al acestora reprezintă cel puțin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaților, precum și orice formă de organizare, potrivit legii, aleasă pentru desfășurarea unei activități economice de către o persoană fizică deținătoare a unui certificat de încadrare în grad de handicap;’’ 12. La articolul 6, litera i) se modifică și va avea următorul cuprins: ,, i) evaluarea la domiciliu a persoanelor nedeplasabile de către serviciul de evaluare complexă;’’ 13. La articolul 7, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ,, (1) Promovarea şi respectarea drepturilor persoanelor cu handicap revin, în principal, familiei sau reprezentantului legal al persoanei cu handicap şi, în subsidiar, respectiv complementar, autorităţilor administraţiei publice locale unde îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap și autorităților administrației publice centrale.’’ 14. La articolul 9, alin (1), lit. c) se abrogă. 15. La articolul 21, după alineatul (5), se introduc două noi alineate, alin. (6) și (7) cu următorul cuprins: ,,(6) Persoanele cu handicap beneficiază, la cerere, prin direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului județene respectiv ale sectoarelor municipiului București, de Cardul european pentru dizabilitate. (7) Modalitatea de acordare și utilizare a Cardului european pentru dizabilitate se stabilește prin normele metodologice de aplicare ale prezentei legi.’’ 16. La articolul 24, alineatele (9) și (10) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,(9) Persoanele cu handicap grav sau accentuat pot opta, la cerere, pentru acordarea gratuităţii la transportul interurban sau pentru decontarea carburantului necesar deplasării cu autoturismul aflat în proprietatea acestora, familiei, asistentului personal sau însoţitorului fără a depăşi suma de 1.500 lei, anual, pentru persoanele cu handicap grav, respectiv 750 lei, anual, pentru persoanele cu handicap accentuat; în această situaţie nu sunt aplicabile prevederile alin. (2) şi (4); modalitatea de decontare se stabilește prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar indexarea limitelor se stabilește prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii şi Solidarității Sociale. (10) De prevederile alin. (9) beneficiază şi părintele, tutorele, asistentul maternal sau persoana care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului cu handicap grav sau accentuat în baza unei măsuri de protecţie specială, stabilită în condiţiile legii. ‘’ 17. La articolul 27, alineatele (1) și (11) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,(1) Persoanele adulte cu handicap grav sau accentuat pot beneficia de credit a cărui dobândă se suportă din bugetul de stat, prin transferuri de la bugetul Autorităţii Naţionale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi la bugetele direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în baza unui contract privind angajamentul de plată a dobânzii, pentru achiziţionarea unui autovehicul precum și după caz, adaptarea acestuia şi pentru adaptarea unei locuinţe conform nevoilor individuale de acces, cu condiţia plăţii la scadenţă a ratelor creditului, dar şi cu condiţia ca valoarea creditului să nu depăşească 18.000 de euro, iar returnarea creditului să nu depăşească 10 ani. În cazul achiziţionării de autovehicule adaptate special pentru transportul persoanelor cu handicap netransferabile, dependente de scaunul cu rotile, valoarea creditului nu poate depăşi 25.000 de euro, perioada de rambursare fiind de 15 ani. (11) Persoanele care au contractat un credit în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi cărora li s-a schimbat încadrarea în gradul de handicap beneficiază în continuare de aceleaşi condiţii de rambursare până la achitarea creditului.’’ 18. La articolul 27, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alin.(4) și (5) cu următorul cuprins: ,,(4) Instituțiile care pot acorda credit în condițiile stabilite la alin.(1) sunt cele din categoria băncilor, prevăzute la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, cu modificările și completările ulterioare, precum și instituțiile financiare nebancare, astfel cum sunt definite la art. 5 lit. c) din Legea nr. 93/2009 privind instituțiile financiare nebancare, cu modificările și completările ulterioare. (5) Persoanele adulte cu handicap grav sau accentuat pot beneficia de un nou credit cu condiția returnării creditului anterior obținut în aceleași condiții și nu mai devreme de termenele prevăzute la alin.(1).’’ 19. La articolul 28, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(1) Persoanele cu handicap, însoţitorii persoanelor încadrate în oricare din gradele de handicap, sau, după caz, asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav, deţinători de autoturisme, beneficiază de scutire de la plata tarifului de utilizare a reţelelor de drumuri naţionale, prevăzut în Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare.” 20. La articolul 28, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins: ,,(3) Dreptul la rovinietă pentru asistentul personal al persoanei cu handicap grav exclude dreptul însoțitorului aceleiași persoane cu handicap grav, de a beneficia de acest drept.” 21. La articolul 32, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ”(1) Persoanele adulte cu handicap beneficiază de servicii sociale acordate: a) la domiciliu; b) în comunitate; c) în centre de zi şi centre rezidenţiale.” 22. La articolul 32, după alineatul (1) și înaintea actualului alineat (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2) cu următorul cuprins: ”(2) Persoanele adulte cu handicap pot beneficia, în baza evaluării nevilor individuale, de servicii sociale specifice în complementaritate cu alte tipuri de servicii.” Actualul alineat (2) se renumerotează și devine alineatul (3). 23. La articolul 43, la alineatul (4), literele b) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,b) adulții cu handicap grav sau reprezentanţii lor legali, pe perioada în care adulţii cu handicap grav se află în îngrijirea şi protecţia asistentului personal profesionist, în centre rezidenţiale, cu excepţia centrului de tip respiro, ori în alte tipuri de instituţii rezidenţiale cu caracter social, medicosocial, în care se asigură întreţinere din partea autorităţii administraţiei publice pe o perioadă mai mare de o lună; c) persoanele cu handicap grav care sunt reţinute, arestate cu excepția celor arestate la domiciliu, sau condamnate definitiv la o pedeapsă privativă de libertate, pe perioada reţinerii, arestării ori a detenției.’’ 24. La articolul 44, după litera b) se introduce o nouă literă, lit. c) cu următorul cuprins: ,,c) de a asigura salariului asistentului personal al persoanei cu handicap grav sau plata indemnizației lunare în cazul în care persoana cu handicap grav sau reprezentantul ei legal a optat pentru aceasta, inclusiv în situația în care persoana cu handicap grav urmează programe educaționale, de îngrijire a sănătății sau de recuperare, în alte localități din țară sau din străinătate.’’ 25. La articolul 51, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: ,, (2) Serviciile sociale prevăzute la alin.(1) sunt acordate de personal calificat şi au infrastructură adecvată; centrele rezidenţiale sunt servicii sociale în care persoana cu handicap este găzduită cel puțin 24 de ore.’’ 26. La articolul 51, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(21), cu următorul cuprins: ,,(21)” Admiterea în serviciile sociale prevăzute la alin.(1), cu excepția acordării asistentului personal al persoanei cu handicap grav, se realizează în baza dispoziției organului de conducere a furnizorului de servicii sociale acreditat în condițiile legii.’’ 27. La articolul 58, la alineatul (5), partea introductivă se27. La articolul 58, la alineatul (5), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(5) Părintele, tutorele sau persoana care se ocupă de creşterea şi îngrijirea copilului cu handicap în baza unei măsuri de protecţie specială, stabilită în condiţiile legii, precum și asistentul maternal beneficiază de prestații sociale, pe perioada în care îl are în îngrijire, supraveghere și întreținere, astfel:’’ 28. La articolul 58, la alineatul (6), literele a) și b) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a) adulţii cu handicap îngrijiţi şi protejaţi în centre rezidenţiale, cu excepţia centrului de tip respiro, ori în alte tipuri de instituţii rezidenţiale cu caracter social sau medico-social, în care se asigură întreţinere din partea autorității administrației publice pe o perioadă mai mare de o lună; b) persoanele cu handicap care sunt reţinute, arestate cu excepția celor arestate la domiciliu, sau condamnate definitiv la o pedeapsă privativă de libertate, pe perioada reţinerii, arestării ori a detenției.’’ 29. La articolul 58, alineatul (12) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(12) Prestațiile sociale prevăzute la alin.(4) și (5) nu sunt luate în calcul la stabilirea altor drepturi şi obligații și nu sunt considerate venituri în sensul art. 8 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare.’’ 30. La articolul 59, la alineatul (1), literele b) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,b) să se prezinte din oficiu pentru evaluare la serviciul de evaluare complexă, cu cel puţin 30 de zile și cel mult 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap; c) să se prezinte pentru evaluare, la solicitarea structurilor competente în domeniu, cu excepţia persoanelor cu handicap a căror afecţiune a generat deficienţe funcţionale şi/sau structuralanatomice într-un stadiu ireversibil şi pentru care comisia de evaluare a stabilit un termen permanent de valabilitate a certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap;’’ 31. La articolul 59, la alineatul (2), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(2) Persoanele pentru care comisia de evaluare a stabilit un termen permanent de valabilitate a certificatului de încadrare în grad şi tip de handicap se prezintă pentru evaluare sau reevaluare în următoarele situații:’’ ?????????????????? 32. La articolul 61, litera f) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,f) să asigure interpreți autorizați ai limbajului mimico-gestual și ai limbajului specific persoanelor cu surdocecitate, precum și evaluatori în accesibilitate”; 33. La articolul 61, după litera g) se introduce o nouă literă, lit.h) cu următorul cuprins: ,,h) să contribuie la elaborarea/completarea de standarde privind accesibilizarea spațiului și a infrastructurii aferente locurilor de joacă, în vederea utilizării acestora de către persoanele cu handicap. ‘’ 34. După articolul 62 se introduce un nou articol, 621 cu următorul cuprins: ,,Art.62 (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2025, autoritățile și instituțiile centrale și locale, publice sau private, furnizorii de produse și servicii au obligația de a asigura cerințele de accesibilizare a mediului fizic, informațional, comunicațional, a serviciilor și produselor, potrivit reglementărilor legale în vigoare, în baza evaluării realizate de evaluatori în accesibilitate autorizați. (2) Metodologia de autorizare a evaluatorilor în accesibilitate va fi aprobată prin ordin al ministrului muncii și solidarității sociale, la propunerea Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, cu consultarea organizaţiilor neguvernamentale ale persoanelor cu handicap, instituțiilor și centrelor de educație și cercetare, furnizorilor de tehnologie asistivă și de acces.” 35. După articolul 71 se introduce un nou articol, art. 711 cu următorul cuprins: ,, Art. 711 (1) Persoanele cu handicap pot beneficia de subvenții necesare în accesarea și utilizarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces, altele decât cele finanțate prin Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, acordate din surse de cofinanțare din fonduri externe nerambursabile identificate de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. (2) Modalitatea de acordare a subvențiilor prevăzute la alin.(1) se stabilește prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități.’’ 36. La articolul 73, alineatul (1) se abrogă. ((1) Beneficiază de orientare profesională, după caz, persoana cu handicap care este şcolarizată şi are vârsta corespunzătoare în vederea integrării profesionale, persoana care nu are un loc de muncă, cea care nu are experienţă profesională sau cea care, deşi încadrată în muncă, doreşte reconversie profesională.) 37. La articolul 75, la alineatul (2), litera d) se abrogă. (2) Persoana cu handicap sau, după caz, familia ori reprezentantul legal al acesteia este principalul factor de decizie cu privire la orientarea profesională. 38. La articolul 78, alineatele (1) și (11) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,, (1) Persoanele cu handicap pot fi încadrate în muncă conform pregătirii lor profesionale. (11) Pentru integrarea persoanelor cu handicap în muncă, angajatorii asigură accesul acestora la ocuparea unui loc de muncă.’’ 39. La articolul 78, după alineatul (12) se introduce un nou alineat, alin. (13), cu următorul cuprins: ”(13) Autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice de drept public sau privat care optează pentru organizarea unor programe de internship promovează programele de internship într-un mod accesibil persoanelor cu handicap, precum și prin informarea Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități. În acest sens, cu respectarea prevederilor Legii nr. 176/2018 privind internshipul, cu modificările ulterioare, organizațiile-gazdă creează condițiile și facilitează accesul la programele de internship pentru persoanele cu dizabilități.” 40. La articolul 78, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (21) cu următorul cuprins: ”(21)La stabilirea procentului prevăzut la alineatul (2) nu se iau în calcul asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav angajați în condițiile legii.” 41. La articolul 78, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (31) cu următorul cuprins: ” (31) Prin excepție de la prevederile art. 78 alin. (3) lit. b), angajatorii pot să achiziționeze pe bază de parteneriat produse și/sau servicii de la unitățile protejate autorizate asimilate. 42. La articolul 78, alineatele (4), (42) și (43) se abrogă. 43. La articolul 79, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(3) cu următorul cuprins: ,,(3) Locul de muncă protejat nu poate fi supus reorganizării. 44. La articolul 81, la alineatul (11), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) este persoană fizică autorizată sau titular al unei întreprinderi individuale ori al unei întreprinderi familiale, organizate potrivit legii.’’ 45. La articolul 81, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(2) Unităţile protejate au evidență contabilă proprie, au angajate minimum 3 persoane cu handicap, reprezentând cel puţin 30% din totalul angajaţilor structurii respective, iar timpul de lucru cumulat al acestora reprezintă cel puţin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaţilor acesteia. a) cu personalitate juridică; b) fără personalitate juridică, sub formă de secţii, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, instituţiilor publice ori din cadrul organizațiilor neguvernamentale. 46. La articolul 81, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins: ”(4) Unitățile protejate aplică principiul echității sociale față de angajați, asigurând niveluri de salarizare echitabile, între care nu pot exista diferențe care să depășească raportul de 1/8. ’’ 47. La articolul 82, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ,, (1) Unităţile protejate autorizate beneficiază de următoarele drepturi: a)scutire de plata taxelor de autorizare; b)alte drepturi acordate de autorităţile administraţiei publice locale finanțate din fondurile proprii”. 48. La articolul 82, după alineatul (1) și înaintea actualului alineat (2), se introduc două noi alineate, alin. (2) și (3), cu următorul cuprins: ”(2) Prin excepție de la dispozițiile art. 78 alin.(3) lit. b, teza finală, angajatorii pot să achiziționeze pe bază de parteneriat produse și/sau servicii de la unitățile protejate autorizate înființate în cadrul organizațiilor persoanelor cu handicap sau de la unitățile protejate autorizate menționate la art. 81 alin. (11) lit.b, provenite din activităţi de vânzări şi/sau intermedieri, cu condiţia ca minimum 75% din profitul obţinut să fie destinat programelor de integrare socioprofesională pentru persoanele cu handicap din unitățile protejate respective, adaptării locurilor de muncă sau dezvoltării propriei afaceri în scopul angajării persoanelor cu handicap. Aceste unităţi au obligaţia prezentării unui raport financiar la fiecare început de an, din care să rezulte cum au fost utilizate fondurile obţinute prin activitatea comercială. (3) Prevederile alin.(2) referitoare la obligația de reinvestire a profitului nu sunt aplicabile unităților protejate menționate la art. 81 alin. (11) lit.b.” Actualele alineate (2)-(4) se renumerotează și devin alineatele (4)-(6). 49. La articolul 82, alineatele (4) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins: ”(4) La începutul fiecărui an, unităţile protejate autorizate au obligaţia să prezinte Autorităţii Naţionale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi raportul de activitate pentru anul precedent care conține, după caz și raportul financiar prevăzut la alin.(2). (5) Nerespectarea obligaţiei prevăzute la alin. (4) precum și nerespectarea condițiilor de autorizare prevăzute la art. 81 pe întreaga perioadă de valabilitate a autorizației de funcționare se sancţionează cu suspendarea autorizaţiei de funcţionare ca unitate protejată sau, după caz, cu retragerea acesteia şi cu obligaţia rambursării integrale a facilităţilor de care a beneficiat pe durata funcţionării ca unitate protejată autorizată.”. 50. La articolul 83, la alineatul (1), litera f) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,f) posibilitatea de a lucra mai puțin de 8 ore pe zi, cu menținerea veniturilor salariale, la recomandarea comisiei de evaluare de reducere a timpului zilnic de muncă cu cel mult 4 ore pentru grad de handicap grav și cel mult 2 ore pentru grad de handicap accentuat, consemnată în programul individual de reabilitare și integrare socială. 51. La articolul 83, după alineatul (2) se introduce un alineat nou, alin. (3), cu următorul cuprins: ,,(3) Finanțarea dreptului prevăzut la alin.(1) lit. f) se suportă astfel: a) numărul de ore recomandat de comisia de evaluare pentru prestarea muncii, din fondul de salarii al angajatorului; b) numărul de ore rezultat ca diferență dintre programul normal de lucru de 8 ore și numărul de ore recomandat de comisia de evaluare pentru prestarea muncii, de la bugetul de stat din sumele colectate în condițiile art. 78 alin. (3).‘’ 52. La articolul 84, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,a) deducerea, la calculul profitului impozabil, a sumelor aferente adaptării locurilor de muncă protejate, sau adaptării rezonabile, după caz şi achiziţionării utilajelor şi echipamentelor utilizate în procesul de producţie de către persoana cu handicap;’’ 53. La articolul 85, la alineatul (4), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) un medic de specialitate expertiză medicală și recuperare a capacității de muncă, medicină de familie sau un medic de medicină generală, propus de direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului București. Comisia poate fi completată cu încă doi membri, cu specializare medicină fizică şi de reabilitare și științe juridice.’’ 54. La articolul 85, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins: ,, (7) Membrii comisiei de evaluare, inclusiv preşedintele și secretariatul acesteia au dreptul la o indemnizaţie de şedinţă, echivalentă cu până la 5%, respectiv 2% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti. Plata indemnizaţiei se suportă din bugetele consiliilor judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului București.’’ 55. Articolul 87, la alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,a) stabilește încadrarea în grad și tip de handicap și perioada de valabilitate a certificatului, după caz, data dobândirii handicapului, pe baza raportului de evaluare complexă elaborat de serviciul de evaluare complexă;’’ 56. La articolul 87, la alineatul (1), litera f) se abrogă; 57. La articolul 87,alineatele (11) și (12) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,(11) Pentru persoanele cu handicap a căror afecțiune a generat deficiențe funcționale și/sau structural-anatomice într-un stadiu ireversibil, Comisia de evaluare stabilește un termen permanent de valabilitate a certificatului fără a fi necesară prezentarea acestora la o nouă evaluare. (12) Situațiile în care Comisia de evaluare stabilește un termen permanent de valabilitate a certificatului se aprobă prin instrucțiune aprobată de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, la propunerea Comisiei superioare.’’ 58. La articolul 89, alineatul (2) se abrogă. 59. La articolul 901, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu următorul cuprins: ,,(51) Membrii secretariatului Comisiei superioare au dreptul la o indemnizaţie lunară echivalentă cu 2% din indemnizaţia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, care se suportă din bugetul acesteia.’’ 60. La articolul 902, la alineatul (1), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) stabileşte prin decizie reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, în următoarele situaţii: 1. ca urmare a recomandărilor cuprinse în documentele întocmite în urma unor acţiuni de control dispuse prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități; 2. ca urmare a autosesizării;” 61. La articolul 902, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(3) Modelul deciziilor prevăzute la alin. (2) se aprobă prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei superioare, aprobat prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități.’’ 62. La articolul 903, alineatele (4) – (6) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,(4) Dosarul complet împreună cu raportul de reevaluare complexă elaborat de serviciul de evaluare complexă în cadrul procesului de reevaluare prevăzut la alin. (2) se înaintează Comisiei superioare. (5) În cazul în care persoana nu se prezintă la reevaluare în termenul prevăzut la alin. (2), în baza raportului de reevaluare al serviciului de evaluare complexă, Comisia superioară emite decizie de neîncadrare în grad şi tip de handicap. (. 6) În baza raportului prevăzut la alin. (4), Comisia superioară emite decizia de încadrare/neîncadrare în grad şi tip de handicap.’’ 63După articolul 905 se introduce un nou articol, articolul 906 cu următorul cuprins: ,, Art. 906 Autoritățile administrației publice centrale și locale au obligația utilizării permanente a sistemului național de management privind dizabilitatea conform unei metodologii aprobate prin Ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități.’’ 64. La articolul 92, la alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins: ,,h) un reprezentant al Asociației Naționale a Direcțiilor Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului.’’ 65. La articolul 92, la alineatul (2), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. d), cu următorul cuprins: ,,d) propune, în vederea fundamentării sumelor necesare, pentru anul următor, priorități, măsuri și activități care pot face obiectul finanțărilor prevăzute la art. 99 alin.(1).’’ 66. La articolul 92, alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(7) Modul de organizare și funcționare a Consiliului de analiză se aprobă prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități.’’ 67. La articolul 94, la alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f) cu următorul cuprins: f) fonduri externe nerambursabile;’’ 68. La articolul 98 se introduce un alineat nou, alin. (3), cu următorul cuprins: ”(3) Finanţarea entităților prevăzute la alin. (1) se asigură prin raportare la indicatorii de performanță, stabiliți anual prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități.” 69. La articolul 99, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(1) Autoritatea Naţională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi finanţează, în proporţie de până la 98%, prin derogare de la prevederile Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare, proiecte ale organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap, care urmăresc implementarea obiectivelor strategiilor naționale în domeniu și ale căror priorități, măsuri și activități au fost propuse de Consiliul de analiză.’’ 70. După articolul 99 se introduc trei noi articole, articolele 991-993 cu următorul cuprins: „Art. 991 Începând cu 1 ianuarie 2023 se constituie Fondul național de abilitate pentru persoanele cu dizabilități, denumit în continuare Fondul național de abilitate, prin transferarea unui procent de 50% din sumele provenite din amenzile aplicate pentru nerespectarea prezentei legi.” Art. 992 (1) Fondul național de abilitate, constituit şi utilizat pentru integrarea persoanelor cu dizabilități în comunitate, este gestionat şi administrat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități şi se aprobă anual ca anexă la bugetul ministerului. (2) Modalitatea de utilizare a Fondului național de abilitate se stabilește prin Hotărâre a Guvernului, la propunerea Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități. Art. 993 Disponibilul Fondului național de abilitate, înregistrat la finele anului, se varsă la bugetul de stat, sumele rămase neutilizate fiind reportate în anul următor, cu aceeași destinație.” 71. La articolul 100, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,(2) Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor contravenționale prevăzute la alin. (1) lit. a), b), e) și f) se fac de către inspectorii sociali.’’ 72. La articolul 100, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(21) cu următorul cuprins: ,,(21) Constatarea contravențiilor prevăzute la alin. (1) lit. h) se face de către Comisia Superioară, care propune corpului de control al Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, aplicarea amenzilor contravenționale.’’ 73. După articolul 1002 se introduce un nou articol, articolul 1003 cu următorul cuprins: ,,Art. 1003 (1) Nerespectarea prevederilor art. 906 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 2.000 la 5.000 lei. (2) Constatarea contravenției prevăzute la alin.(1) și aplicarea sancțiunilor se realizează de către personalul Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, împuternicit în acest sens. (3) Sumele obținute din aplicarea amenzilor prevăzute la alin.(2) se fac venit la bugetul de stat.’’ Art. II În termen de 30 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a prezentei legi, prin ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, se împuternicesc reprezentanții acesteia, să controleze, să constate contravențiile și să aplice sancțiunile prevăzute la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 787/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării Regulamentului (CE) nr. 1.107/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor cu mobilitate redusă care călătoresc pe calea aerului. Art. III În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale elaborează Hotărârea de Guvern pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR Ion-Marcel CIOLACU p. PREȘEDINTELE SENATULUI Vicepreședinte Alina-Ștefania GORGHIU |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Robert Gavrilescu
Astazi , 31 ianuarie 2023, în ședința de Guvern, se aproba PROGRAMUL LEGISLATIV AL GUVERNULUI ROMÂNIEI PENTRU ANUL 2023. Printre legile ce urmează a fi aprobate figurează și Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap In scopul îmbunătățirii cadrului legal, proiectul de lege aduce o serie de modificări și completări. Se elimină limitarea acordării drepturilor prevăzute de lege, precum și extinderea asigurării acestora, inclusiv pe perioada în care persoanele cu handicap urmează programe educaționale, de îngrijire a sănătății sau de recuperare, în alte localități din țară sau din străinătate. În plus, prin această modificare se asigură corelarea cu art. 86 alin.(2) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Pentru armonizarea cu terminologia specifică dizabilității de la nivel internațional și european, pentru a corespunde abordării corecte a dizabilității promovate de Clasificarea internațională a funcționării, dizabilității și sănătății, adoptată și aprobată de Organizația Mondială a Sănătății, precum și pentru eliminarea unor eventuale abuzuri, se impune clarificarea sau, după caz, reformularea unor termeni prevăzuți la art. 5 din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la: asistentul personal al persoanei cu handicap grav, asistentul personal profesionist, bugetul personal complementar, loc de muncă protejat plan individual de servicii, unitate protejată autorizată, evaluare, reevaluare. Totodată, se reglementează, începând cu data de 1 ianuarie 2023, constituirea Fondului național de abilitate pentru persoanele cu dizabilități, denumit în continuare Fondul național de abilitate, prin transferarea unui procent de 50% din sumele provenite din amenzile aplicate pentru nerespectarea prezentei legi. Fondul național de abilitate, constituit şi utilizat pentru integrarea persoanelor cu dizabilități în comunitate, este gestionat şi administrat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, şi se aprobă anual ca anexă la bugetul ministerului. Modalitatea de utilizare a Fondului național de abilitate se stabilește prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități. Disponibilul Fondului național de abilitate, înregistrat la finele anului, se varsă la bugetul de stat, sumele rămase neutilizate fiind reportate în anul următor, cu aceeaşi destinaţie. @toată lumea |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|