Bine ai venit,
Vizitator
|
|
Buna!
La mine la companie se cauta o persoana cu studii medii sau superioare, care are cunostinte Office (Word, Excel, Powerpoint). Programul poate sa fie flexibil: 4-6 ore pe zi si se poate lucra si de acasa. Activitatea presupune construire de baze de date si cautare de informatii pe internet, traduceri in limba engleza, activitati de secretariat la birou. Rog persoanele din Bucuresti care sunt interesate sa imi lase mesaj privat. |
|
Ultima editare: by daniel. Motiv: add icon
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Au răspuns IMPERTINENT la interviu şi au fost angajaţi PE LOC
Nu întotdeauna răspunsurile cuminţi şi pline de respect date recrutorilor sunt cheia pentru a trece cu bine de un interviu de angajare. Uneori, o atitudine îndrăzneaţă, intransigentă sau lipsită de diplomaţie poate crea o impresie mult mai bună angajatorilor, cu condiţia să fie sinceră, nu trucată. Candidaţii care au curaj să spună ce gândesc pot avea câştig de cauză în faţa celorlalţi, potrivit site-ului Quora.com care le-a cerut candidaţilor să îşi prezinte cele mai nebuneşti lucruri pe care le-au spus la interviuri şi totuşi au fost angajaţi. - "Nu mă interesează jobul vostru" -Unul dintre candidaţi a găsit contradicţii între ceea ce firma comunicase public despre sarcinile postului şi lucrurile pe care le auzea la interviu. S-a ridicat de pe scaun şi le-a spus recrutorilor că nu-l interesează să lucreze într-o firmă care nu ştie exact ce caută. Această reacţie i-a adus rapid angajarea. - "N-o să răspund la toate întrebările" - Un manager arogant a intrat în sala de interviu şi i-a spus candidatului fără să îl salute "Am 5 întrebări pentru tine". Candidatul i-a răspuns: "În acest caz, eu nu am decât 3 răspunsuri" şi chiar aşa a făcut, a refuzat să răspundă la două întrebări. Şi acest personaj a primit postul pe loc. - "Am lucrat într-un mediu de zombie, cu un şef pe care îl uram" - Toţi specialiştii HR recomandă să nu-l vorbeşti de rău pe fostul angajator sau pe fostul manager, dat fiind că există o simpatie nespusă între angajatori. Cu toate astea, un candidat a povestit care au fost motivele reale ale demisiei sale şi a fost convingător, primind jobul. - "N-am nicio idee despre ce o să fac dacă mă acceptaţi" - Unui candidat i s-a cerut să le prezinte viitorilor şefi viziunea sa despre dezvoltarea pe noi pieţe a firmei. "Habar nu am în clipa asta", a răspuns acesta după un minut de gândire, răspuns care i-a convins pe angajatori că va ştii să caute răspunsul corect pe viitor. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Trucuri ca să te relaxezi la locul de muncă
Munca la birou poate sa aiba o serie de efecte negative asupra corpului tau, atat fizice cat si psihice. Pentru a avea parte de un regim de munca cat mai relaxat si care sa nu va umple de tensiune, iata o serie de trucuri care sa va ajute sa va simtiti bine si dupa munca! Fixeaza scaunul sub un unghi mai mare de 90 de grade. -Nu-ti neglija ochii! Nu este benefic pentru sanatatea lor sa te concentrezi prea mult intr-un singur punct (cum ar fi monitorul), asa ca fa pauze dese si uita-te pe fereastra sau intr-un alt punct aflat la o distanta mai mare. Ia in considerare achitionarea unui monitor LCD, care nu este atat de daunator ochilor ca unul clasic. De asemenea, foloseste regula “20-20-20″ pentru a-ti odihni ochii: la fiecare 20 de minute petrecute in fata monitorului, 20 de secunde concentreaza-ti privirea spre ceva aflat la 20 de picioare departare(echivalentul a 6 metri). -Asculta muzica in timp ce lucrezi pentru a produce miscari ale corpului involuntare si a diminua stresul. Alte trucuri, pe lyla.ro |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Daca cineva face greseala si "citeste" doar fotografia, a incurcat-o! Aici bineinteles ca-i am in vedere pe coforumisti! Multa sanatate si... Doamne-ajuta!
|
|
Tot ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel...Matei 7:12
Doamne...ajuta-ma ca azi, sa fiu mai aproape de Tine decat ieri si maine (daca mai e o zi pentru mine) mai aproape decat azi! AMIN!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
ioanahope a scris:
Au răspuns IMPERTINENT la interviu şi au fost angajaţi PE LOC Dar in cele mai covarsitoare situatii respectul si bunul simt, sunt predominante pentru angajare! Sa fim seriosi!Nu întotdeauna răspunsurile cuminţi şi pline de respect date recrutorilor sunt cheia pentru a trece cu bine de un interviu de angajare. Uneori, o atitudine îndrăzneaţă, intransigentă sau lipsită de diplomaţie poate crea o impresie mult mai bună angajatorilor, cu condiţia să fie sinceră, nu trucată. Chestia cu lipsa de diplomatie,(in sensul de bun simt) personal as taxa-o!Candidaţii care au curaj să spună ce gândesc pot avea câştig de cauză în faţa celorlalţi, potrivit site-ului Quora.com care le-a cerut candidaţilor să îşi prezinte cele mai nebuneşti lucruri pe care le-au spus la interviuri şi totuşi au fost angajaţi. Asta din pacate este o problema a aproape tuturor angajatorilor! Se feresc, cat pot de tare, de cei care au curajul sa spuna ce gandesc!... - "N-o să răspund la toate întrebările" - Un manager arogant a intrat în sala de interviu şi i-a spus candidatului fără să îl salute "Am 5 întrebări pentru tine". Candidatul i-a răspuns: "În acest caz, eu nu am decât 3 răspunsuri" şi chiar aşa a făcut, a refuzat să răspundă la două întrebări. Şi acest personaj a primit postul pe loc. In cazul astora, nu l-am inteles nici pe unul, nici pe celalalt!Multa sanatate si... Doamne-ajuta! |
|
Tot ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel...Matei 7:12
Doamne...ajuta-ma ca azi, sa fiu mai aproape de Tine decat ieri si maine (daca mai e o zi pentru mine) mai aproape decat azi! AMIN!
Ultima editare: by ihdsimmeu.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
100 locuri de munca pentru persoanele cu dizabilitati in Bucuresti si Ilfov
Asociatia Madalin Anghelescu transmite public multumiri doamnei Dana Nutu de la UPA Solutions. In urma publicariii de catre asociatia noastra a Scrisorii Deschise adresate companiilor din domeniul H R, doamna Dana Nutu ne-a trimis urmatorul mesaj : Upa Solutions are in desfasurare o campanie activa si foarte ampla pentru recrutarea si asistarea la integrare a persoanelor cu dizabilitati: Transformam dizabilitatea in abilitate! Trimite CVul tau sau contacteaza-ne aici: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 0746220226 https://www.facebook.com/UpaSolutions.ro/photos/a.460838607313439.109765.45882577418138 9/1625115037552451/?type=3&theater Detalii despre proiect: Asa cum este mentionat in anuntul promovat, unul dintre clientii nostri doreste sa realizeze o echipa total inovativa. Astfel, singurele competente solicitate in acest punct al recrutarii, sunt disponibilitatea de a lucra, de a face parte dintr-o echipa si de a invata lucruri noi. In acest moment proiectul este deschis pentru Bucuresti si Judetul Ilfov. Posturile pentru care integram se refera la sarcini precum: operare calculator, introducere date, sarcini de secretariat, diverse activitati hand made, sarcini de arhivare, implicuire urmand ca lista sa fie dezvoltata in baza competentelor persoanelor cu care vom lucra. Pe parcursul primelor luni de la angajare (intre 6 si 12 luni in functie de ritmul de lucru si adaptare al fiecaruia), compania asigura transpunerea in termeni accesibili a task-urilor de la Managerii de echipe, catre angajatii cu dizabilitati, prin implicarea unei echipe dedicate pentru acest aspect. Din acest motiv am rugamintea sa ne trimiteti CV-uri la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. apoi veti fi contactati pentru a completa telefonic cate o fisa cu interesele si experienta fiecarei persoane in parte! Sunt disponibile peste 100 de locuri de munca ! |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Salvati locurile de munca protejate ale persoanelor cu dizabilitati!
Comisia de munca si protectie sociala din Camera Deputatilor a organizat in data de 20 septembrie 2017, o intalnire cu reprezentantii ONG-urilor persoanelor cu dizabilitati, pentru a discuta cu privire la nemultumirile acestora in legatura cu OUG 60/2017, care a intrat in vigoare la data de 1 septembrie a.c. Intalnirea s-a referit exclusiv la nemultumirea legata de modificarile in functionarea unitatilor protejate autorizate (UPA), odata cu disparitia unei piete special destinata acestor structuri sau scoaterea lor inafara cadrului legal prin modificarea articolului 81 din Legea 448/2006 si, ca urmare, iminenta pierdere a locurilor de munca de catre persoanele cu dizabilitati angajate in UPA. Sedinta a fost condusa de dl Mihaita Gaina, vicepresedintele Comisiei de Munca si Protectie Sociala, in total participand 10 deputati, majoritatea din partidele care asigura guvernarea actuala. ONG-istii au mentionat ca Legea 448/2006, care este modificata prin OUG 60/2017, trebuia sa fie amendata de multi ani, de cand reprezentantii diverselor UPA solicita Ministerului Muncii acest lucru. Acestia au atentionat ca din pacate, dupa 10 ani in care Statul roman nu si-a exercitat functia de control si coercitie in mod corespunzator, este nedrept sa se demoleze intreg sistemul de unitati protejate, fiind mai logic sa se impuna criterii care sa permita functionarea in continuare doar a celor care lucreaza cu persoane cu dizabilitati in mod real. „Intentia de dinamizare a procesului de integrare în muncă a persoanelor cu dizabilități trebuie sa aiba in vedere ca exista doua categorii de persoane cu dizabilitati- angajabile si greu angajabile, si cele din urma nu pot lucra decat in mediu de lucru protejat, asa cum este creat doar in unitatile protejate. Lipsa distinctiei intre loc de munca obisnuit si loc de munca protejat va avea efect negativ asupra persoanelor cu dizabilitati greu angajabile care sunt acum angajati UPA” – au sustinut reperezentantii FONSS. Pentru a putea lucra, persoanele greu angajabile au nevoie de servicii de adaptare la locul de munca, accesibilizarea spatiului de lucru, program de lucru adaptat, servicii de consiliere in vederea remanentei la locul de munca precum si gestionarea conflictelor, descompunerea procesului tehnologic, pe etape astfel incat fiecare sa presteze activitatea pentru care are cele mai multe abilitati si formare continua. Toate aceste conditii presupun cheltuieli si un corp de specialisti care e greu de crezut ca ar exista in institutii publice si firme private. Intentia de creștere a responsabilității angajatorilor publici și privați prin incadrarea de persoane cu dizabilitati, nu trebuie sa presupuna lipsa unor masuri tranzitorii care sa permita pregatirea angajarii pe piata libera a muncii a celor dintre ei care pot lucra in mediul clasic de lucru. Vorbim de asemenea de estimari bugetare, locuri de munca vacante si accesibilitati la locul de munca, inexistente acum in sistemul public si costisitoate pentru sistemul privat. A fost remarcat si faptul ca OUG 60 nu tine cont de calificarile persoanelor cu dizabilitati, preponderente in domenii precum legătorie manuală, arhivare, croitorie, confectionare, curățenie, catering, masaj, artizanat, pictură, comerț cu amănuntul. In aceste domenii angajatorii sunt firme mici, cu mai putin de 50 de angajati, care nu intra sub incidenta Legii 448/2006, asa cum rezulta din mai multe studii realizate pe UPA. Un alt efect negativ al OUG 60/2017 este si acela ca nu se impune nici un criteriu legat de norma de munca/numarul de angajati, ceea ce va duce fie la angajarea in munca a persoanelor cu handicap usor, astfel incat sa fie integrate in munca fara efort major, fie eludarea legii prin „inchirierea certificatului de handicap”. Mai exact, deja au aparut solicitari de angajare a unei persoane cu dizabilitati, indiferent de grad, dar pe un program minim (1-2 ore) astfel incat anagajatorul sa poata prezenta dovada angajarii si sa scape de taxa. Omisiunea aceasta in OUG a aparut desi Ministerul Muncii si Justitiei Sociala a precizat in comunicatul din 8 august 2017 ca un motiv al aparitiei OUG 60/2017 este ca „majoritatea persoanelor cu dizabilități au o normă de lucru de 5 ore pe săptămână (din 40 posibile), adică o oră pe zi. Implicit, salariul este aferent numărului de ore lucrate, de unde rezultă că societățile i-au angajat doar pentru a deveni UPA și a avea un regim preferențial.” Daca in comunicat se spunea ca ministerul a sesizat ca se profita in unele situatii de persoane cu dizabilitati, in fapt OUG permite in continuare astfel de practici. Propunerea ONG-urilor care doresc in mod real integrarea in munca a persoanelor cu dizabilitati este ca norma de munca a acestor persoane sa reprezinte minimum 30% din totalul normei de munca a salariatilor entitatii respective. ONG-istii au explicat de asemenea, ca exprimarile publice cu privire la OUG 60/2017 au situat persoanele cu dizabilitati in fata alegerii: salariul in UPA sau indemnizatia, adica asistat sau angajat? Practic, facandu-se corelatia intre marirea indemnizatiilor pentru persoane cu dizabilitati si adunarea de bani mai multi din taxa pe handicap, renuntarea la optiunea pe care angajatorul cu peste 50 de angajati o are, de a face comenzi la UPA este o aberatie. Cele doua nu trebuie sa fie corelate. Angajatorul este taxat pentru ca nu a subscris obligatiei de integrare in munca a persoanei cu dizabilitati, nu pentru a putea fi sprijinite persoanele cu dizabilitati in general. De altfel, votarea OUG 60/2017 in actuala forma insemna sa se aleaga intre investitia pe termen lung in dezvoltare si independenta persoanelor cu dizabilitati sau dependenta de asistenta a acestora, balanta fiind inclinata in favoarea dependentei si cresterii poverii sociale. De asemenea, votarea OUG 60/2017 va duce cel mai probabil la sanctionarea Statului roman pentru nerespectarea obligatiilor de sustenabilitate a proiectelor finantate din fonduri europene, stiut fiind faptul ca peste 200 de UPA sunt infiintate si dezvoltate cu astfel de fonduri. Reprezentantii persoanelor cu dizabilitati din UPA au facut apel la ratiune solicitand ca incapacitatea controlului sa nu fie acoperita cu desfiintarea unui sector, pentru a nu fi afectati cei cu dizabilitati care au facut eforturi uriase sa treac de la statutul de asistat la cel de angajat sau chiar antreprenor. Declaratii consemnate in cadrul intalnirii din Comisia de munca a Camerei Deputatilor: „Acesta legislatie legata de UPA a adus in Romania conceptul de munca protejata. OUG 60/2017 il distruge. Am dori ca toate persoanele cu dizabilitati sa lucreze pe piata libera a muncii, dar trebuie sa intelegem ca vor exista intotdeauna oameni care nu vor putea sa lucreze intr-un loc de munca neprotejat. Vrem sa scapam de frauda, dar ne aflam aici in Romania din cauza lipsei de control, nu pentru ca noi am incalcat legea. Mesajul nostru este sa sustineti nevoia de masuri tranzitorii, pana ce se pregateste piata si persoana cu dizabilitati, care poate lucra in mediul normal. Propunerile noastre vizeaza pastrarea conceptului de munca protejata. Nu distrugeti asta pentru ca veti distruge viata unui numar important de persoane cu dizabilitati, care niciodata nu vor putea patrunde pe piata normala a muncii si familiile lor. Le creati dependenta de indemnizatii si de un sistem de ajutorare pasiv, in locul unei protectii sociale active care ii ajuta sa aiba sanse egale in comunitate. Va stam la dispozitie in orice moment sa discutam cu creionul in mana amendamentele, iar ceea ce va propunem noi in documente este economic vorbind chiar mai profitabil pentru stat decat ce propune OUG si protejeaza si persoanele acestea care nu vor putea lucra niciodata pe piata libera a muncii.” – Diana Chiriacescu, FONSS. „Vom redacta un raport asupra acestui dialog. Va promit ca vom analiza in Comisie, vom discuta si cu minstrul muncii, si cu presedintele Camerei Deputatilor- domnul Liviu Dragnea, astfel incat sa facem modificarile de bun-simt, care sunt solicitate de dumneavoastra. Ar fi bine chiar sa facem un grup de lucru, astfel incat sa gasim o formula care sa nu afecteze persoanele cu dizabilitati despre care ati vorbit.”- a mentionat dl Mihaita Gaina, vicepresedintele Comisiei de munca si protectie sociala din Camera Deputatilor la finalul intalnirii. De retinut este ca fiecare zi care trece apropie unitatile protejate de faliment si cele 2000 de persoane cu dizabilitati si alti 2000 de colegi ai lor fara dizabilitati de somaj. Odata cu acesta, Romania devine tara europeana din care va disparea conceptul de munca protejata. Propunerile celor peste 150 de UPA si ONG-uri ale persoanelor cu dizabilitati sa afla acum pe masa deputatilor. La ei este decizia. Pentru detalii in legatura cu acest subiect persoana de contact este Mihaela Munteanu, director de comunicare si advocacy FONSS (tel. 0740513864, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.). |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Există o platformă de joburi pentru persoanele cu dizabilități. Hai s-o facem cunoscută!
Sunt multe companii care au locuri de muncă disponibile pentru persoanele cu dizabilități. În același timp, sunt persoane cu dizabilități care vor să se angajeze, dar le este foarte greu să găsească un job potrivit pentru nevoile lor. Așa că a apărut o platformă care să facă această legătură între companii și persoanele cu dizabilități: potlucra.eu. Dacă reprezinți o companie și ai disponibile joburi pentru persoanele cu dizabilități, te invit să accesezi platforma și să introduci acolo detaliile care te vor ajuta să găsești persoanele poptrivite. Deja sunt peste 50 de companii care au introdus joburi în platformă. Printre ele, aminesc de Carrefour, Starbucks, Unilever, Auchan, Berăria H, Cora și multe, multe altele. Totodată, te invit să distribui și cu prietenii tăi informațiile despre platformă, în așa fel încât aceasta să ajungă la cât mai multă lume. Cu cât află mai multe persoane cu dizabilități despre existența platformei, cu atât mai bine. Astfel reușim să le oferim o șansă, într-o țară care nu pune foarte mult preț pe acest lucru. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
DIFERITI DAR EGALI OFICIAL
Clubul Persoanelor cu dizabilitati Buna ziua! Firma de recrutare Adecco are cateva joburi pentru persoane cu dizabilitati, in Bucuresti. Din cauza noilor politici GDPR insa, nu se mai pot oferi multe oportunitati de lucru la domiciliu, cum sunt joburi de call center sau pe calculator, fiindca angajatorilor li se impune/ asa mi s-a pus/ ca personalul sa lucreze de pe computerele din firma, protejate, etc... Aceste doua joburi sunt de asistent manager (receptie/secretariat) si contabil. Va dau mai jos descrierea joburilor oferite. Daca sunteti interesati, va rog sa ma contactati in mesaj privat si discutam. Cand voi avea joburi pentru alte orase, le postez tot aici, cu permisiunea dumneavoastra. Multumesc mult. 1. Asistent Manager / Receptionist Atributii: -preluarea si redirectionarea apelurilor telefonice; - asigurarea transmiterii documentelor prin posta, fax, e-mail, curierat; - sortarea, arhivarea si pastrarea corespondentei, cat si arhivarea actelor, contractelor,rapoartelor etc. - organizarea salilor de sedinta - mentinerea relatiei cu furnizorii pentru protocol - gestionarea deplasarilor managementului (rezervari taxi, avion, cazare etc). Studii: Superioare Limbi straine: Engleza nivel B1-B2 Operare pe calculator: pachet office 2. Accountant (Suport) Atributii: -inregistrarea facturilor de cheltuiei in SEAP; -refacturarea produselor si a serviciilor catre clienti; - mentinerea relatiei cu furnizorii si cu clientii; -pastarea relatiei cu clientii pe probleme de neplata a facturilor,de intarzieri la plata facturilor si de termene scadente; -intocmirea de rapoarte pentru departamentul financiar(facturi primite,facturi lipsa,intarzieri,neconcordanta intre sume etc); - contabilitate primara; -rezolvarea problemelor aparute pe partea de facturare si de stocuri, cat si pe partea contabila; -inregistrare plati in sistem, verificare scadente, instiintari de plata, notificari de intarzieri la plata; - operare extase de banca; - efectuare plati online catre furnizori; - evidenta contracte clienti si furnizori, termene de plata, verificare valabilitate contracte; Studii: Superioare Limbi straine: Engleza nivel B1-B2 Operare pe calculator: pachet office, SEAP un avantaj |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Bursa locurilor de muncă pentru persoanele cu dizabilități
O bursă pentru muncitorii cu dizabilităţi va fi organizată, luni, la nivel naţional. Evenimentul, care promovează viaţa independentă în comunitate a acestor persoane, este organizat de Ministerul Muncii sub sloganul “Pot ce poţi şi tu! Angajează-mă!”. Firmele care recrutează personal cu dizabilităţi beneficiază de facilităţi fiscale. Informațiile referitoare la programul complet și locațiile evenimentelor pot fi găsite pe site-ul Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități. Deschiderea oficială a bursei va avea loc la ora 10.00. Ministrul Muncii și Justiției Sociale va participa la deschiderea bursei găzduită de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, sector 1, București. „Avem aproximativ 45.000 de persoane angajate în muncă și cred că numărul acesta trebuie să crească în perioada următoare. Tocmai de aceea, Ministerul Muncii și Justiției Sociale a creat premisele pentru acordarea unor subvenții importante pentru angajator. Atunci când angajează persoane cu dizabilități, angajatorii nu mai sunt obligați să plătească taxa echivalentă unui salariu minim pe economie la bugetul de stat. Acest aspect, împreună cu subvenția pe care o acordă Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv 500 euro, trebuie să constituie un factor motivator pentru toți angajatorii care doresc să angajeze persoane cu dizabilități. Îmi doresc ca ziua de 3 decembrie să nu fie doar o zi de conștientizare a importanței și rolului persoanelor cu dizabilități în societate, ci și o șansă, pentru cât mai multe persoane cu dizabilități, de a intra pe piața muncii prin intermediul Burselor POT CE POȚI ȘI TU”, a declarat ministrul Marius Budăi. Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități, celebrată la nivel mondial în data de 3 decembrie, a fost stabilită de Organizația Națiunilor Unite și reprezintă un prilej de a reafirma rolul important pe care aceste persoane îl au în societate și în comunitate. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Peste 500 de persoane cu DIZABILITĂȚI, angajate la Bursa locurilor de muncă. Care au fost domeniile de interes
Peste 500 de persoane cu dizabilităţi au fost selectate pentru angajare în cadrul unui eveniment național, de Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi, a anunțat Ministerul Muncii. Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi a fost marcată de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale (MMJS), în colaborare cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) şi Autoritatea Naţională pentru Persoane cu Dizabilităţi (ANPD), prin organizarea, la nivel naţional, a unor evenimente pentru conectarea persoanelor cu dizabilităţi la oportunităţile de angajare de pe piaţa muncii, precum şi activităţi specifice bursei locurilor de muncă, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Muncii. Acţiunile derulate s-au desfăşurat sub deviza "Pot ce poţi şi tu! Angajează-mă!". La evenimentele organizate la nivel naţional, luni, au fost oferite 2.792 de locuri de muncă, dintre care 2.411 destinate persoanelor cu dizabilităţi. Astfel, 362 de agenţi economici au oferit locuri de muncă în domenii precum: comerţ, fabricarea articolelor de îmbrăcăminte, fabricarea autovehiculelor de transport, construcţii de clădiri, fabricarea de mobilă, industria alimentară. "Din totalul celor 1.523 de persoane participante la această acţiune, 1.292 au fost persoane cu dizabilităţi. La această acţiune organizată la nivel naţional de agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă, au fost selectate în vederea încadrării 570 de persoane, dintre care 509 din categoria persoanelor cu dizabilităţi", scrie în comunicat. Persoanele fără studii superioare au fost selectate în vederea încadrării în muncă în meserii precum: muncitor necalificat, ucenic, ambalator manual, manipulant marfă, confecţioner asamblor articole textile, lăcătuş mecanic etc. Pentru persoanele cu studii superioare au fost oferite locuri de muncă în meserii precum: economist, arhivist, asistent manager, asistent social, inginer, psiholog. "Am pornit de la ideea că, dacă vom reuşi să angajăm fie şi măcar o persoană, în urma organizării acestei Burse, atunci ea va fi un succes, acest lucru va însemna că am reuşit să integrăm pe piaţa muncii o persoană cu dizabilităţi, în plus. Iată că am reuşit să integrăm peste 500 de persoane cu dizabilităţi, nu doar una. Vom organiza în continuare astfel de evenimente, pentru că locul persoanelor cu dizabilităţi este în societate, integrate şi nu excluse din societate. Le mulţumim partenerilor, angajatorilor, dar şi persoanelor care au venit, astăzi, să îşi caute un loc de muncă", a transmis ministrul Muncii şi Justiţiei Sociale, Marius Budăi, care a participat la Bursa organizată în Bucureşti, la sediul DGASPC Sector1. Pentru a veni în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi, dar mai ales pentru a face mai uşoară integrarea acestora pe piaţa muncii, pe lângă serviciile de consiliere, orientare şi reconversie profesională, inclusiv evaluarea gratuită a abilităţilor şi competenţelor profesionale, ANOFM acordă subvenţii, pe o perioadă de 12 luni, angajatorilor care încadrează în muncă persoane cu handicap pe perioadă nedeterminată, cu condiţia menţinerii în activitate cel puţin 18 luni de la data angajării. Subvenţia lunară este de 2.250 de lei pentru fiecare persoană cu dizabilităţi încadrată în muncă. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
42 milioane de euro/lună câștigați pe spatele persoanelor cu dizabilități!
Federația FONSS și Rețelele Dizabnet și RISE, solicită de urgență Guvernului revenirea asupra OUG 60/2017 și crearea de servicii sociale și de ocupare pentru persoanele cu dizabilități, în special a celor din categoria greu ocupabile. Atragem atenția Guvernului, la un an de zile de la aprobarea Ordonanței 60/2017, că impactul a fost exclusiv împovărarea angajatorilor din România cu peste 50 de salariați, prin dublarea taxei pe dizabilitate și alimentarea bugetul de stat într-un an de zile, cu uriașa sumă de peste 400 milioane Euro. La momentul emiterii OUG 60/2017, Ministerul Muncii și Justiției Sociale menționa efectul benefic al actului normativ, asupra angajării pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități, dar din datele oficiale se dovedește că într-un an au fost angajate doar 360 de persoane cu dizabilități, în timp ce aproximativ 2000 persoane care au fost angajate anterior în atelierele protejate, au intrat în șomaj sau au devenit persoane asistate social. Deși un întreg sector al specialiștilor în încadrarea persoanelor cu dizabilități – cei din unitățile protejate și furnizorii de servicii sociale, au protestat pentru modul abuziv în care, în luna august 2017, guvernul a decis fără nici un studiu de impact sau consultare cu persoanele cu dizabilități, aprobarea OUG 60/2017, vocea experților din ONG-uri nu a fost ascultată. Încasarea a cât mai mulți bani la bugetul de stat din neangajarea persoanelor cu dizabilități a fost mai importantă. Așadar, ANOFM confirmă că doar 360 de persoane cu dizabilități au fost angajate într-un an de zile, iar Casa Națională de Pensii că un număr de 8.114 persoane s-au pensionat pe caz de boală, probabil alegând această formă de asistență în locul șomajului, după ce au dispărut măsurile de suport pentru continuarea activității lor, în unități protejate. ”Nu poți elimina peste noapte unitățile protejate, până nu ai un număr semnificativ de mare de servicii de suport pe piața liberă. Cum noi nu avem încă aceste servicii de suport, nu există nicio șansă de a facilita tranziția persoanelor cu dizabilități greu angajabile pe piața liberă a muncii. Aceste persoane, în cele mai multe cazuri, pe lângă dizabilitate, nu au nici 8 clase finalizate, nu au lucrat niciodată, nu au o calificare, au probleme de adaptare sau emoționale, pentru care e nevoie de un pachet de servicii integrate – sociale, educaționale, de ocupare, așa cum dețin unitățile protejate create în special de persoanele cu dizabilități sau furnizorii de servicii sociale. Doar atunci când aceste servicii vor fi incluse în măsurile generalizate de suport la nivel național, și vor fi în număr suficient, accesibile și disponibile cât mai aproape de domiciliul persoanelor cu dizabilități, vom putea vorbi de reducerea numărului de ateliere protejate”, a declarat Diana Chiriacescu, Director Executiv FONSS. Conform datelor oficiale de la ANPD, la data de 30 iunie 2018, numărul persoanelor cu dizabilități era de 805.653 (reprezentând 3,63% din populația României), din care 414.086 persoane adulte cu vârsta de 18-64 ani, care, teoretic, ar putea să se angajeze în funcție de capacitatea de muncă. În iunie 2017, aproape de momentul adoptării OUG 60/2017, erau angajate un număr de 33.882 persoane cu dizabilități. După aprobarea actului normativ, situația persoanelor cu dizabilități angajate pe piața muncii din România a dispărut din buletinul statistic trimestrial publicat de Autoritatea Națională a Persoanelor cu Dizabilități (ANPD). ”În UE, circa 50% din persoanele cu dizabilități au un loc de muncă, mai precis 48,5% conform datelor furnizate de Eurostat. OECD estimează că în ţările nordice rata de ocupare ajunge la 52-54% (Suedia, Finlanda, Elveţia), 50% în Luxemburg şi 40-45% în Norvegia, Marea Britanie şi Olanda. În România, doar 8,2% din persoanele cu dizabilităţi cu vârsta între 18-64 ani au un loc de muncă. În aceste condiții, a adopta măsuri legislative care restrâng dreptul la muncă al persoanelor cu dizabilități este împotriva tuturor angajamentelor luate de România ca stat membru al UE și stat care a ratificat de 8 ani Convenția ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități”, a declarat Andreia Moraru, Președinte Dizabnet. Au încălcat Codul Muncii și tot nu au reușit să angajeze! Prin OUG 60/2017, autoritățile publice au fost obligate să deruleze concursuri de angajare exclusiv a persoanelor cu dizabilități. Dar un răspuns oficial al Ministerul Muncii și Justiției Sociale ne informează că aceste concursuri nu au fost organizate niciodată, nici la nivel de minister și nici de instituții subordonate. În aparatul propriu, ministerul are doar 3 persoane cu dizabilități, adică 0,084% din total angajați, iar instituțiile subordonate din țară, doar 50 de persoane în total. Practic o măsură de stimulare a angajării persoanelor cu dizabilități după închiderea unităților protejate, NU A PUTUT FI APLICATĂ nici măcar de inițiatorul actului legislativ. ”Conform prevederilor OUG 60/2017 și a datelor publicate pe site-ul ANPD, în mai puțin de o lună, ar trebui să se reautorizeze după noile condiții toate unitățile protejate care mai au valabilă autorizația de funcționare. Până la această dată a fost reautorizată o singură unitate protejată, deținută de o instituție publică. O parte din aceste unități protejate sunt de fapt întreprinderi sociale de inserție, unele dintre ele înființate prin fonduri europene. Practic, statul va închide oficial nu numai 702 entități juridice, ci un întreg sector în care s-a investit prin fonduri europene. În loc să stimulăm crearea de măsuri de inserție și de acompaniere a persoanelor cu dizabilități pe piața muncii, preferăm să importăm forță de muncă. În loc să stimulăm crearea de măsuri de inserție și de acompaniere a persoanelor cu dizabilități pe piața muncii, preferăm să le dam doar indemnizații pasive care izolează persoanele cu dizabilități de restul societății și le stigmatizează. ”, a declarat Raluca Ouriaghli, Președinte RISE. Pentru că sunt interesate ca persoanele cu dizabilități să aibă o viață activă și demnă, FONSS, Dizabnet și RISE oferă ca soluție de corectare a OUG 60/2017: crearea unei piețe rezervate unităților protejate autorizate (angajatori competenți de persoane cu dizabilități) și reacordarea posibilității angajatorilor care nu au putut angaja 4% din salariați din rândul celor cu dizabilități, să utilizeze 50% din taxă pe dizabilitate pentru achiziții de servicii și produse realizate de către persoanele cu dizabilități. Altfel, unitățile protejate încă funcționale nu au nicio șansă să fie competitive pe piața economică. Costul lor de producție este în general mai mare, datorită capacității de muncă reduse a unor persoane cu dizabilități (mai ales cele greu angajabile) și a serviciilor adiționale de suport, toate acestea reflectându-se în prețul final de vânzare. Așteptăm cu interes ca autoritățile române să aleagă soluția sprijinirii angajării persoanelor cu dizabilități, mai ales că există o criză puternică de resursă umană și ne exprimăm disponibilitatea de a le asista în acest proces extrem de necesar pentru redarea demnității unor oameni. Pentru informații suplimentare, poate fi contactată dna Mihaela Munteanu, Director Comunicare și Advocacy FONSS, tel. 0740 513 864, email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale – FONSS, este o platformă de lobby și advocacy, ce are ca misiune implicarea în schimbarea politicilor și dezvoltarea sustenabilă a serviciilor sociale. Federația reunește 35 de organizații cu experiență relevantă în domeniu: Asociația Alternative Sociale, Asociația Betania Bacău, Asociația Blijdorp Suceava, Asociația de Sprijin a Copiilor Handicapați Neuromotor Bacău- Centrul Daniel, Asociaţia de Sprijin a Persoanelor cu Nevoi Speciale – Luceafărul, Neamţ, Asociația Joyo și Asociația Four Change), Asociația Salvați Copiii Iași, Centrul de Dezvoltare Socială, Centrul de Mediere și Securitate Comunitară Iași (CMSC), Centrul Diecezan Caritas, Filiala Iași a Asociației Naționale pentru Copii și Adulți cu Autism din România (A.N.C.A.A.R.), Fundația “Alaturi de Voi” România, Fundaţia ”Ancora Salvării” Iași, Fundația COTE, Fundația de Dezvoltare Locală “Speranța” Tg. Neamț, Fundația de Sprijin Comunitar Bacău (FSC), Fundația Enable România, Fundația Inimă de Copil, Galați, Fundația Iosif, Fundația Păpădia Iași, Fundația Serviciilor Sociale Bethany, Fundaţia Solidaritate şi Speranţă Iași, Fundația Star of Hope România, Fundația World Vision România și Organizația Umanitară Concordia, Asociația Bună Ziua Copii din România, Asociația Suedeză pentru Ajutor Umanitar Individual, SOS Satele Copiilor România. Detalii pe www.fonss.ro si www.voceaong.ro Reţeaua DIZABNET (www.dizabnet.ro) a fost înfiinţată în 2007 şi acţionează ca o platformă de comunicare şi reprezentare pentru prestatorii de servicii în domeniul dizabilităţii, în complementaritate cu organizaţiile care reprezintă interesele şi drepturile persoanelor cu dizabilităţi şi în acord cu documentele internaţionale din acest domeniu, în special Convenţia ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi. În prezent, DIZABNET are 106 membri, organizaţii / instituții cu caracter privat şi public, unități protejate, cabinete individuale, precum și experți independenți sau din domeniul universitar. Secretariatul Reţelei DIZABNET este asigurat din anul 2016 de către Federația DIZABNET. DIZABNET este partener al FONSS – Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale (www.fonss.ro) și membru al EASPD – Asociația Europeană a Prestatorilor de Servicii pentru Persoane cu Dizabilități (www.easpd.eu). RISE Romania – Rețeaua română a întreprinderilor sociale de inserție are ca obiectiv principal susținerea și dezvoltarea întreprinderilor de inserție pentru persoane dezavantajate în combaterea excluziunii și a discriminarilor prin advocacy pentru ameliorarea cadrului legislativ și politicilor publice, promovarea sectorului economiei sociale, produselor și serviciilor întreprinderilor sociale de inserție, cooperarea între membri prin dezvoltarea parteneriatelor și schimbul de bune practici. Membrii rețelei RISE România sunt Fundația Alături de Voi România, Atelierul de Pânză/Recicleta Viitor Plus, Fundația Dezvoltarea Popoarelor, Asociația Ateliere Fără Frontiere, Fundația Motivation, Organizația Umanitară Concordia, Touched Collection, AREAS Suceava, ACSIS, CRIES Timișoara, Caritas Muscel. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
O companie IT angajează doar persoane care suferă de autism
Auticon este o companie din domeniul tehnologic care angajează în mod exclusiv adulţi care suferă de autism. Compania, cu sedii în Marea Britanie, Statele Unite, Franţa, Italia şi Elveţia, angajează experţi IT, oferindu-le instruire şi ajutoare pentru ajustarea la programul de lucru pentru a se asigura că angajaţii sunt fericiţii şi confortabili în fiecare zi. Auticon este o companie care recunoaşte talentul incredibil şi gama largă de abilităţi al celor cu autism. De aceea s-a decis să schimbe modul în care sunt angajaţi aceşti oameni. Întreprinderea internaţională este în continuă dezvoltare şi are în plan expansiunea în Scoţia. Şi totuşi de ce este acest lucru un pas aşa de important pentru oamenii autişti? Conform Societăţii Naţionale al Autismului, doar 16% din adulţii autişti se află pe piaţa de muncă. Această situaţie nu s-a îmbunătăţit deloc în ultimii 10 ani. Viola Sommor, directorul Auticon Marea Britanie şi unul dintre membrii fondatori, a vorbit cu site-ul UNILAD despre companie şi importanţa acesteia. Vorbind despre dificultăţile oamenilor autişti cu privire la posibilităţile de angajare, Viola şi-a exprimat îngrijorarea în legătură cu procesul general de recrutare. Acesta pur şi simplu nu ţine cont de aceste persoane şi îi exclude în multe feluri. „Din păcate, mulţi oameni autişti sunt predispuşi la stereotipuri, aşa că atunci când aplică la companii mari mulţi nu reuşesc să facă faţă şi să meargă mai departe cu procesul de recrutare. De asemenea, după ce li se oferă un loc de muncă, aceştia se chinuie să îl menţină din cauza unei lipse de înţelegere cu privire la ajustările în spaţiile de muncă conveţionale.” De regulă, locurile de muncă sunt concepute pentru oamenii obişnuiţi, iar persoanele cu autism lucrează diferit din punct de vedere neuorologic. Trebuie să avem un mediu de lucru flexibil care să aibă în vedere cerinţele individuale ale oricărui om. Bunăstarea personalului este principala îngrijorare al companiei Auticon, aceasta lucrând în mod constant la ajustări pentru reprezenta confortul şi dezvoltarea angajaţilor.„Schimbările sunt nesfârşite, dar cel mai important lucru este recunoaşterea individualităţii.” |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Apel pentru bune practici – Angajarea tinerilor cu dizabilităţi
Eşti un angajator care oferă locuri de muncă inclusive pentru tinerii cu dizabilități care îşi caută drumul pe piaţa muncii? Sau eşti implicat într-o iniţiativă care îi ajută pe tinerii cu dizabilități să găsească un loc de muncă potrivit talentelor lor? Atunci ne dorim să auzim povestea ta! Ai putea să fii numit angajatorul de tineret al lui 2019 de către Forumul European pentru Persoanele cu Handiap (EDF)! Ca să te inscrii, te rugăm să completezi formularul de inscriere cu informații despre bunele practici pe care vrei să le prezinţi către Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. până la data de 31 ianuarie cu titlul „Good practices in employment for young persons with disabilities”. Lista scurtă a aplicațiilor va fi aleasă de Comitetul pentru Tineret al EDF, care va lucra apoi alături de Comitetul Executiv al EDF în selectarea participanților finali. Practica trebuie să se refere la angajarea pe piața liberă a muncii. Practica ar trebui să se refere în special la tineri (până la 35 de ani), deși se poate extinde, bineînțeles, la persoane de toate vârstele. Candidații aleși vor fi invitați să ni se alăture în București pentru conferința noastră privind ocuparea forței de muncă, care are loc pe data de 23 martie, cu transportul și cazarea de o noapte acoperite. CONTEXT Pe data de 23 martie 2019, Comitetul de Tineret al Forumului European al Dizabilităţii (EDF, European Disability Forum) organizează o conferință privind angajarea tinerilor cu dizabilități (fizice, senzoriale, intelectuale, psihosociale etc.), în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități și Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR) – membru EDF. Evenimentul va avea loc în cadrul reuniunii Consiliului director al EDF din București, România. Conferința va constitui o oportunitate de a explora barierele cu care se confruntă tinerii cu dizabilități atunci când încearcă să intre pe piața liberă a muncii, în prezența reprezentanților consiliilor naționale pentru persoanele cu dizabilități și a organizaţiilor pentru persoanele cu dizabilităţi din întreaga Europă, precum și a factorilor de decizie și a angajatorilor. De asemenea, ne propunem să prezentăm exemplele cele mai bune de angajatori și inițiative care elimină obstacolele în calea ocupării forței de muncă pentru tinerii cu dizabilități. Ne dorim ca cei care cred în modelele lor de angajare incluzivă și asistență în recrutare să ni se alăture în București pentru a-și prezenta cazul. Obiectivul? Participanții din întreaga Europă vor ajunge să afle mai multe despre cum să promoveze locuri de muncă cu adevărat favorabile incluziunii pentru tinerii cu dizabilităţi. După votul participanților, una dintre companiile / întreprinderile / serviciile care au prezentat exemple va fi numită Angajatorul Tinerilor din 2019 de către EDF. Organizatorii așteaptă cu nerăbdare să vă citească aplicaţiile și vă doresc mult noroc! |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|