Bine ai venit,
Vizitator
|
Cu toate ca Legea 448/2006 a fost adoptata de 9 ani si prevede adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport public in prezent respectarea legii este "anemica".
FEDERAȚIA NAȚIONALĂ A ASOCIAȚIILOR PERSOANELOR CU DIZABILITAȚI DIN ROMANIA a demarat Proiectul Transport pentru Handicap cu o evaluare națională privind nivelul de acces neîngrădit al persoanelor cu dizabilități locomotorii și audiovizuale la transport și călatorie în municipiile reședință de județ. Au fost transmise 41de solicitari primariilor reședință de județ responsabile de implementarea măsurilor de adaptare a TUTUROR mijloacelor de transport în comun aflate in circulație, conform prevederilor Legii nr. 448/2006 Art. 61) și 64) . Eu si Daniel suntem implicati activ in urmarirea raspunsurilor. Pana in prezent 22 de primarii ne-au trimis raspunsuri situatia aratand cam asa: Nr. Primarii 22 Total mijloacelor de transpot 2512 din care Tramvaie 565 Autobuze/ Troleibuze 1551 Microbuze 454 Adaptate : Accesibile pentru persone cu dizabilități locomotorii (cărucior rulant) 46% Cu loc pentru câine însoțitor 31% Oprire comandată 40% Anunțarea stației - video 19% Anunțarea stației - audio 18% Situatia cea mai dramatica sta la adaptarea tramvaielor si microbuzelor aflate in circulatie unde cifrele sunt catastrofale, chiar sub 10%. |
|
Ce este, este.
Ce nu este, nu este. Asta este!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel, Mona si Dan
|
Petrule, Daniele va multumim din suflet pentru aceasta monitorizarea a respectarii legislatiei !
Aduc si eu in atentia noastra a tuturor urmatoarea constatare ; De curand, am calatorit cu trenul. Se stie, este evident ca trenul este un mijloc de transport public. Scarile vagonului , mai bine spus, treptele sunt construite prea sus. Nu inteleg de ce pana in ziua de astazi, nimeni nu s-a gandit la rezolvarea acestui aspect si anume; Toate peroanele din garile C.F.R. sa fie inaltate prin reconstruire cu 30 de centimetri. Oameni buni, daca s-ar efectua asa acest lucru ar fi ceva nemaipomenit de bine. Persoana care se deplaseaza cu caruciorul ar urca destul de usor. Si dincolo de acest aspect, ar fi mai usor si pentru marea majoritate a oamenilor, al calatorului obijnuit. De pilda in gara Medgidia am schimbat trenul. Ca sa merg de la linia 2 la linia 3 a trebuit sa urc pe pasarela. Cum poate persoana cu caruciorul sa faca aceasta manevra in mai putin de 15 minute ? Eu cred, am acesta coinvingere! Inginerii, arhitectii ar avea solutia de rezolvare a problemei dar inca nu este constientizata la adevarata ei gravitate. Asta e parerea mea. Sa facem o sezizare scrisa catre autoritatile centrale. Sa inteleg ca nu mai avem balast in Romania ! In cateva luni s-ar rezolva problema aceasta. E rezolvarea cea mai simpla. Incredibil de simpla ! P.S. In Tulcea au avem cateva autobuze in traseul public adaptate persoanelor cu handicap. Insa avem aceasi problema. La urcare in autobuz exista o singura treapa insa este prea inalta. Daca peronul statiei ar fi inaltat cu 30 de centimetri ar fi perfect. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Dane, cu parere de rau trebuie sa te anunt ca la peroane legea nu se va aplica niciodata. Autoritatile au urmarit urmatorul video si s-a considerat ca problema cu scarile trenurilor este deja rezolvata:
|
|
Ce este, este.
Ce nu este, nu este. Asta este!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel, Mona si Dan
|
Asta este situatia acum.
Insa nu inteleg unde este societatea civila ? In video se vede clar, limpede ca peronul adecvat lipseste. Desi cartotasii ar comenta ca stationarea trenului este gresita. O femeie simpla se incapataneaza si urca intr-un mijloc de transport. Noi, romanii avem o mentalitate de invinsi. Daca n-as avea dreptate ar fi sesiare in acest sens. Eu spun ca si in cea mai cunoscuta gara din Romania, si anume Bucuresti Nord peroanele sunt joase. Lipseste sezisarea calatorilor. "Cine nu cere, nu primeste !" Spune o vorba din batrani . |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|
|
Ce este, este.
Ce nu este, nu este. Asta este!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel, Mona si Dan
|
Petrule, cu prietenie te rog din suflet sa schimbam/modificam titlul subiectului de fata;
Din TRANSPORT PUBLIC HANDICAPAT sa-l reeditam, rectificam in Transport public accesibilizat Proiect în transparență decizională – Acordarea drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Normelor metodologice privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap se află în transparență decizională, iar propunerile, sugestiile şi opiniile cu privire la acest proiect de act normativ, pot fi transmise la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., până la data de 13.07.2017. În nota de fundamentare la Descrierea situaţiei actuale se menționează: “În prezent, art. 24 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare reglementează dreptul la transport interurban al persoanelor cu handicap. Alineatul 8 al aceluiași articol prevede stabilirea modalității de acordare a acestor drepturi prin hotărâre a Guvernului. În acest sens a fost elaborată Hotărârea de Guvern nr. 680/2007 pentru aprobarea normelor metodologice privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap. De la intrarea în vigoare și până în prezent au fost identificate opinii diferite în ceea ce priveşte aplicarea actualelor norme metodologice cât și a convențiilor încheiate între operatorii de transport interurban și direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului județene respectiv ale sectoarelor municipiului București, denumite în continuare DGASPC. De asemenea, au fost semnalate de către DGASPC o serie de probleme care nu au fost reglementate în norme metodologice existente și care îngreunează aplicarea acestui drept. Mai mult, în actualele norme metodologice nu este reglementată modalitatea de acordare a drepturilor persoanelor cu handicap la transport interurban cu autobuzele sau cu navele pentru transport fluvial. Totodată s-au înregistrat nemulţumiri în ceea ce privește termenul legal de încheiere al convențiilor dintre DGASPC și operatorii de transport cât și refuzurile la plată a călătoriilor efectuate de către beneficiarii Legii nr. 448/2006 pentru motive diverse.” |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Smart Public Transport, soluție mobilă pentru persoanele cu dizabilități vizuale în folosirea rețelei de transport public de suprafață
soanele cu deficiențe de vedere din București pot circula mai ușor cu mijloacele de transport în comun ale RATB. “Persoanele cu deficiențe de vedere din București se pot deplasa mai ușor cu mijloacele de transport în comun de suprafață, datorită unei soluții mobile implementate de Asociația Tandem, în parteneriat cu RATB şi Primăria Municipiului Bucureşti, prin proiectul Smart Public Transport. Soluția a fost finanțată de Fundaţia Vodafone România cu peste 400.000 de lei, prin programul Connecting for Good”, se arată într-un comunicat emis de Fundaţia Vodafone România. Proiectul s-a derulat în perioada ianuarie 2015 – iunie 2017, timp în care s-au montat 1.100 de dispozitive speciale, numite iBeacon, în toate autobuzele și troleibuzele din flota RATB. Soluţia Smart Public Transport a fost dezvoltată pentru a ghida persoanele cu dizabilități vizuale în folosirea rețelei de transport public de suprafață, fără ajutorul unui asistent personal și fără a depinde de intervenția altor oameni din jur. Dispozitivul iBeacon montat pe mijlocul de transport emite în mod continuu un semnal și comunică prin intermediul unei aplicații mobile cu smartphone-ul. Atunci când autobuzul sau troleibuzul respectiv ajunge la o anumită distanță de utilizatorul aflat în stație, telefonul acestuia primește o notificare prin care este anunțat că mijlocul de transport pe care îl așteaptă se apropie. Aplicația mobilă are integrat și un modul GPS prin care îl anunță pe utilizator ce stație urmează pe traseul de circulație și conexiunile disponibile cu alte mijloace de transport. Aplicația poate fi descărcată gratuit de pe platformele iOS și Android. "În București locuiesc peste 5.000 de persoane cu deficiențe de vedere, iar, din estimările noastre, 900 dintre acestea circulă în mod curent cu mijloacele de transport public. În acest moment, aplicația noastră este utilizată deja de peste 400 de persoane. Ne bucurăm să vedem că acest proiect pe care l-am selectat în cadrul rundei de finanțare Connecting for Good s-a încheiat cu bine și deja le asigură acestor persoane sprijinul de care au nevoie”, a declarat Angela Galeța, directorul Fundației Vodafone România. „Ne dorim să creăm primul sistem integrat de accesibilizare urbană din Europa, bazat pe tehnologii inteligente, care îi ajută pe utilizatori să navigheze în siguranță prin oraș, de acasă până la destinație. Smart Public Transport este o parte vitală a acestui model”, a declarat Florin Georgescu, președintele Asociației Tandem. Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei 19 ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.046 de programe derulate de 660 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut 2 milioane de beneficiari – copii, tineri, bătrâni, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundația Vodafone România a investit peste 26 milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro, https://jurnaldebine.fundatia-vodafone.ro/ și www.facebook.com/fundatiavodafone. Asociația Tandem este o organizație neguvernamentală a cărei activitate are ca scop principal incluziunea socială a persoanelor cu deficiențe de vedere, prin proiecte și programe ce acoperă atât nevoia de mobilitate și accesibilizare urbană, cât și accesul la tehnologie, informații, educație non-formală de calitate, servicii publice, activități sportive și culturale. Printre cele mai importante proiecte derulate de Asociația Tandem se numără Smart Public Transport, Tandem Navigator, Tandem Dance, Tandem Access, Teatrul și Nopțile, Explore the Unseen și Istoria prin sunet si atingere. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|