Bine ai venit,
Vizitator
|
Fiecare dintre voi are cunostiinte sau rude care lucreaza si platesc impozite pe veniturile realizate.
Aceste impozite sund deja la stat. Cel care plateste impozit poate sa oblige statul ca 2% din impozitul care a fost oprit deja sa fie directionat spre o anumita asociatie. Nu-l costa nimic, banii i-au fost deja opriti ! Nu conteaza daca asociatia nu are sediul la voi in judet. Prin centralizare nationala, banii vor ajunge acolo unde doriti. Actiunea demonstreaza cate incredere au altii in dvs. si cata incredere aveti dvs. in asociatia respectiva. Pri implicarea voastra, asociatia va putea obtine niste bani, putini e drept dat tot e ceva. Mai multe puteti afla citind https://www.prostemcell.ro/cum-ajutam/2-pentru-prostemcell.html |
|
Ce este, este.
Ce nu este, nu este. Asta este!
Ultima editare: by daniel. Motiv: edit link
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Ce trebuie sa fac? Pasul 1 Completati Formularul 230 'Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual' de la Administratia fiscala dupa cum urmeaza: 1. in sectiunea I datele Dumneavoastra de identificare 2. in sectiunea II datele de identificare fiscala Asociatiei Pro Stem Cell Cod fiscal: 22150335 Cont IBAN: RO30 RNCB 0022 0881 6745 0001 Puteti descarca de aici Formularul 230 completat cu datele asociatiei. Nu va faceti probleme daca nu cunoasteti suma corespunzatoare a 2% din impozitul pe venit pe care il datorati statului. Va fi calculata de catre Administratia fiscala. Puteti lasa casuta necompletata. Pasul 2 Depuneti personal sau trimiteti prin scrisoare recomandata Formularul 230 Administratiei fiscale de domiciliu. Termenul limita este 15 mai 2009! Se poate trimite direct aici prin e-mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. Asta-i tot! V-ati adus aportul la buna cheltuire a fondurilor publice si ati contribuit la o viata mai buna pentru semenii Dumneavoastra! |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Odata cu venirea luni februrie 2009 si pana la data de 15 mai 2009, fiecare contribuabil roman are dreptul de a hotari si directiona 2% din impozitul anual pe venit incasat de stat in anul 2008 catre o asociatie, organizatie acreditata in conditiile legii.
Daca nu vom directiona acesti 2%, vor intra in bugetul statului. De ce sa nu ajutam un copil sau un om cu dizabilitati, cand este asa de simplu si nu ne costa nimic ? |
|
Realitatea e ruina unui vis
Ultima editare: by daniel. Motiv: cut
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Petrom deruleaza o campanie de informare a angajatilor despre posibilitatea de a dona 2% din impozitul pe venit unui ONG din Romania.
In perioada 15 martie – 15 mai, Petrom deruleaza o campanie de informare a angajatilor cu privire la posibilitatea acestora de a directiona 2% din impozitul pe venit catre o organizatie non-guvernamentala. Bazandu-se pe numarul mare de angajati (33.000) si pe dorinta lor de a se implica in comunitate, compania doreste sa sprijine sectorul ONG si proiectele desfasurate de acesta. Pentru ca angajatii sa afle despre campania 2%, Petrom a trimis acestora, prin intranet, o scrisoare de informare, in care li se explica procedura de redirectionare a 2% din impozitul lor pe venit catre un ONG si beneficiile acestei actiuni. In cadrul companiei, 13.000 de angajati Petrom au acces la intranet si primesc informatii pe adresa de email. Totodata, in perioada 15 – 30 martie, pe pagina centrala a intranetului Petrom a rulat banner-ul campaniei 2%, care promoveaza mesajul "Pentru tine sunt doar 2%. Pentru ei poate fi totul. Directioneaza 2% din impozitul tau pe venit". De asemenea, a fost creata o sectiune in care angajatii au toate detaliile despre procedura de redirectionare. Pentru ca mesajul sa ajunga inclusiv la angajatii de pe teren, care nu au acces la intranet, pe 15 martie, in plicul cu fluturasul de salariu, a fost inclus un flyer cu toate informatiile despre proiect si o lista cu ONG-uri partenere Petrom (nume, proiecte derulate in parteneriat cu Petrom, website etc.). In plicul cu fluturasul de salariu a fost inclus si documentul care trebuie completat pentru a redirectiona cei 2% din impozitul pe venit. In perioada 6 – 9 aprilie, in sediile Petrom din Bucuresti si Ploiesti, se va organiza o sesiune de colectare a formularelor de redirectionare completate de angajati in prealabil cu ajutorul unor promoteri. Toate aceste formulare vor fi trimise prin serviciul intern de curierat catre administratiile financiare de care apartin angajatii. Despre sistemul 2% Sistemul 2% este un mecanism democratic care contribuie la transparenta politicii fiscale si bugetare. Acesta le permite cetatenilor sa contribuie la eforturile ONG-urilor de a rezolva diferite probleme sociale. Modelul a fost preluat de la Sistemul 1%, care functioneaza in mai multe tari din Europa Centrala si de Est: din 1997 in Ungaria si din 2002 in Lituania, Slovacia si Polonia. Este posibil ca sistemul sa fie introdus si in Cehia. In Ungaria aproximativ 33% din contribuabili folosesc acest sistem pentru a directiona o parte din impozitul lor (2%) catre organizatii neguvernamentale sau organizatii cu caracter religios. Mai multe informatii despre sistemul 2% gasiti pe site-ul https://doilasuta.ro |
|
Ce este un pesimist? Un optimist bine informat!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Populatia poate opta, incepand de vineri, pentru depunerea online a declaratiei privind veniturile realizate, alaturi de celalalte doua metode, trimiterea prin posta cu confirmare de primire sau depunerea la registratura, a anuntat Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).
Astfel, pentru depunerea online a Formularului 200, persoanele fizice trebuie sa detina certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica. De asemenea, ei trebuie sa se inregistreze ca utilizatori ai serviciului "Depunere declaratii online", prin transmiterea, in format electronic, a documentului de confirmare a certificatului calificat, existent pe pagina de internet a ANAF. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii online", existent pe portalul ANAF, se transmite persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in documentul de confirmare. Completarea si transmiterea declaratiilor fiscale se efectueaza in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii online", utilizandu-se formularele de declaratii fiscale existente pe site. "Precizam ca, persoanele fizice care detin certificat digital calificat si au obtinut dreptul de utilizare a serviciului Depunere declaratii online in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti, pentru semnarea declaratiilor de impozite, taxe si contributii (formularul 300, 100) pot utiliza metoda de depunere prin mijloace electronice de transmitere la distanta pentru Declaratia privind veniturile realizate, semnata in nume propriu, fara a mai fi necesara efectuarea unei noi operatiuni de inregistrare ca utilizator al serviciului", se mai arata in comunicat. Sursa: NewsIn |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel. Motiv: url
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Buna ziua
Am intrat pe acest site in cautare de informatii, pentru care va multumesc tuturor celor care le-ati prezentat Doresc sa completez si eu formularul cu 2% pentru voi. Cum sa fac sa vi-l trimit? |
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
boboc a scris:
Buna ziua Ai PM Scanat sau fotografiat, pe e-mail. Tks! Am intrat pe acest site in cautare de informatii, pentru care va multumesc tuturor celor care le-ati prezentat Doresc sa completez si eu formularul cu 2% pentru voi. Cum sa fac sa vi-l trimit? |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Ce nu este prevederea 2%?
- Directionarea a 2% din impozitul pe venit nu este o donatie si nici o sponsorizare! Este vorba de o suma datorata statului (ca impozit) dar puteti decide modul si cui va fi ea alocata. - 2% NU inseamna costuri suplimentare pentru contribuabil, ci o parte din ceea ce oricum statul ia. Cu alte cuvinte, in loc sa ia 100%, statul primeste de la dvs. doar 98%, iar restul de 2% il directioneaza acolo unde ii spuneti dvs. -Directionarea a 2% nu este o metoda legala de frauda fiscala! Nu aveti dreptul sa cereti nici un fel de beneficii financiare sau de alta natura organizatiei catre care ati directionat 2%. 2% NU au nicio legatura cu cei 2% pe care ii directionati catre fondul de pensii private. https://www.prostemcell.ro/cum-ajutam/2-pentru-prostemcell.html |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Declaratiile de venit pentru persoane fizice se depun pana pe 16 mai
Contribuabilii persoane fizice vor putea depune declaratiile de venit aferente anului 2010 pana in 16 mai, termenul limita fiind prelungit deoarece 15 mai, termenul obisnuit pentru depunerea formularelor, este o zi nelucratoare. Persoanele fizice care nu depun declaratiile de venit pana la termenul limita, de 16 mai, risca amenzi cuprinse intre 10 si 100 lei. Astfel, contribuabilii persoane fizice vor trebui sa completeze formularul 200, daca au obtinut in 2010 venituri din activitati independente (activitati comerciale, profesiuni libere, drepturi de proprietate intelectuala), din cedarea folosintei bunurilor (inchirieri, arenda), din activitati agricole (de felul cultivarii florilor, a legumelor in sere, a pepinierelor etc.), din operatiuni de valuta la termen si din transferul titlurilor de valoare (actiuni). https://www.ziare.com/impozit/declaratie-impozit/declaratiile-de-venit-pentru-persoane-fizice-se-depun-pana-pe-16-mai-1091687 |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Bogdan Diaconu: Directionarea a 2% din impozitul pe veniturile din salarii sa fie stabilita o data la cinci ani
Deputatul social-democrat Bogdan Diaconu a initiat un proiect de lege prin care propune ca directionarea sumei de 2% din impozitul pe veniturile din salarii sa fie stabilita o data la cinci ani, pentru a ajuta entitatile non-profit. “Propun ca directionarea sumei de 2 % din impozitul pe veniturile din salarii sa fie efectuata o singura data si sa isi faca efectul apoi pentru o perioada de cinci ani consecutivi de la data optarii, in cazul in care contribuabilul nu intervine in aceasta perioada pentru modificarea destinatiei sumei respective”, se arata intr-un comunicat remis luni . Deputatul precizeaza ca proiectul de lege pe care l-a depus luni propune modificarea art. 57 din Legea nr.157/2003, privind Codul Fiscal, republicata, prin adaugarea unui alineat, (4š) prin care dispunerea asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 2% din impozitul stabilit la alin. (3), conform alin. (4) din lege, se face pentru o perioada de cinci ani consecutivi de la data optarii, in cazul in care contribuabilul nu intervine in aceasta perioada pentru modificarea destinatiei sumei respective. El considera ca motivul pentru care este necesara aceasta completare il reprezinta tocmai utilitatea acestei prevederi legale stipulate la alineatul (4) al art. 57 din legea amintita care a ajutat in ultimii ani multe entitati non-profit sa desfasoare o activitate civica si sociala sustinuta si cu efecte benefice pentru societatea romaneasca, beneficiind de sprijinul financiar rezultat in urma directionarii unei parti din impozitul pe venit. “Pentru a obtine aceasta directionare in fiecare an, ONG-urile si celelalte entitati beneficiare ale articolului 57 alin. (4), trebuie sa desfasoare o campanie de convingere care este costisitoare atat sub aspect financiar, cat si sub aspectul resurselor umane implicate. O parte din banii directionati din impozitul pe venit sunt risipiti astfel in efortul entitatilor non-profit de a convinge contribuabilii sa dispuna directionarea sumei respective, ceea ce reprezinta un non-sens pentru ca scopul acestor sume, nu foarte mari de altfel, nu trebuie sa fie angrenarea unei cheltuieli in plus pentru a-i convinge pe contribuabili in fiecare an sa directioneze suma catre entitatile non-profit, ci sa fie investite direct in activitati utile, conform cu obiectul de activitate al entitatilor non-profit, pentru a aduce beneficii societatii”, se mai arata in document. De asemenea, adaugarea unui alineat prin care dispunerea sumei prevazute legal catre entitatile non-profit sa se faca pentru cinci ani consecutiv de la data optarii, fara a mai preciza din nou destinatia sumei, in fiecare an, ar aduce o degrevare de cheltuieli si efort inutil al entitatilor non-profit si le-ar permite sa-si concentreze eforturile pe desfasurarea efectiva a activitatilor lor, sustine deputatul PSD. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Campania DIRECTIONEAZA 2%
CAMPANIA "DIRECTIONEAZA 2%" are ca scop promovarea prevederii doi la suta din Codul Fiscal in randul publicului. Conform acestei prevederi, persoanele fizice pot directiona 2% din impozitul pe venit catre o asociatie sau fundatie, sprijinind proiecte in folosul comunitatii. Click pe imagine pentru detalii Formularul fiscal 230 este instrumentul prin care puteti solicita statului directionarea impozitului d-voastra catre o entitate non-profit. Termen de depunere: pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului. Cum ne puteti sprijini in aceasta campanie? Completand cu majuscule Declaratia 230 (precompletata PRO STEM CELL) cu datele personale si semnatura. Formularul se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Data depunerii formularului este data inregistrarii acestuia la organul fiscal sau data depunerii la posta, dupa caz. Asta e tot! Multumim frumos! |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Ordinul ANAF nr. 4018/2014 - modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 52/2012 - aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Codul fiscal
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 4018/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 952 din 29 decembrie 2014. In temeiul prevederilor: - art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, - art. 5 alin. (4), art. 57 alin. (4) si art. 95 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, - art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin: Art. I. - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 72 din 30 ianuarie 2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza: 1. La articolul 1 alineatul (1), litera j) va avea urmatorul cuprins: „j) 230 «Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor», cod 14.13.04.13;”. 2. La anexa nr. 1, formularul 230 „Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ”, cod 14.13.04.13, se modifica si se inlocuieste cu formularul prevazut in anexa nr. 1. 3. La anexa nr. 2, Instructiunile de completare a formularului 230 „Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ”, cod 14.13.04.13, se modifica si se inlocuiesc cu anexa nr. 2. 4. La anexa nr. 4 „Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor”, litera f) va avea urmatorul cuprins: „f) Denumire: «Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formularul 230)» 1. Cod: 14.13.04.13 2. Format: A4/t1 3. U/M: seturi 4. Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata. - se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare; 5. Se difuzeaza gratuit. 6. Se utilizeaza de catre contribuabilii care au realizat venituri din salarii si asimilate salariilor si care au efectuat in anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform legii si solicita restituirea acestora si/sau care opteaza pentru virarea unei sume reprezentand pana la 2% din impozitul anual, pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau unitatilor de cult. 7. Se intocmeste in doua exemplare de contribuabil. 8. Circula:- originalul, la organul fiscal definit prin ordin; - copia, la contribuabil. 9. Se arhiveaza la dosarul contribuabilului.” Art. II. - (1) Anexele nr. 1-2 fac parte integranta din prezentul ordin (2) Formularul prevazut la art. I pct. 1 se utilizeaza de catre contribuabilii care dispun asupra destinatiei sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2014. Art. III. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor si Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. Art. IV. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Gelu-Stefan Diaconu Bucuresti, 23 decembrie 2014. Nr. 4.018. Puteti consulta anexele in fisierul atasat. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Este important să demonstram valoarea prevederii 2 la suta prin impactul pe care il are in societatea romaneasca.
Reprezentanții ONG-urilor sunt îngrijorați din cauza faptului că în proiectul de nou Cod Fiscal se propune introducerea deductibilității donațiilor, dar dispare prevederea referitoare la direcționarea a 2%. din impozitul pe venit. Se propune astfel abrogarea unei prevederi legale care s-a bucurat de o utilizare largă din partea populației, care a fost apreciată și de sectorul ne-guvernamental și instituțiile de cult deopotrivă și care va avea un impact financiar devastator asupra a mii de organizații beneficiari și sute de mii de persoane beneficiare ale serviciilor oferite de aceste organizații. Asociația pentru Relații Comunitare a inițiat o petiție care a fost semnată de 1300 de ONG-uri, prin reprezentanți care s-au mobilizat extrem de repede și eficient pentru a menține acest mecanism de finanțare care împlinește 10 ani. “Am participat ieri, 17 mai, la o întâlnire cu Secretarul de stat în Ministerul Finanțelor Publice, Ionuț Misa, găzduită de Ministrul Consultării Publice și Dialogului Social, alături de numeroși colegi din organizații neguvernamentale. Dialogul a fost inițiat de cele două instituții că răspuns la îngrijorările organizațiilor neguvernamentale legate de eliminarea prevederii 2% din conceptul noului Cod Fiscal”, subliniază Madălina Marcu, director executiv al Asociației pentru Relații Comunitare. În urma întâlnirii participanții au primit asigurări că nu s-a ajuns la o decizie definitivă legată de prevederea 2%, că Ministerul Finanțelor Publice este deschis propunerilor din mediul ONG. Ministerul a lansat invitația ca reprezentanți ai mediului neguvernamental să participe la grupurile de lucru care dezvoltă propuneri pentru noul Cod Fiscal. Rolul lor va fi să facă propuneri fundamentate care să asigure în continuare finanțarea cel puțin la nivelul actual asigurat de veniturile din prevederea 2% ale serviciilor oferite de organizații. Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile și Asociația pentru Relații Comunitare au fost desemnate de grupul de organizații prezente la întâlnire să participe în grupurile de lucru și să coordoneze în continuare procesul de consultare cu organizațiile neguvernamentale din România. “Vă mulțumim pentru încrederea avută în noi și vom face tot posibilul să vă reprezentăm cu puncte de vedere pertinente, realiste și fundamentate. Dar pentru asta vom avea nevoie în continuare de ajutorul vostru. Începând chiar de astăzi! Este important să demonstrăm valoarea prevederii 2% prin impactul pe care îl are în societatea românească. Vă rugăm de aceea să ne raspundeți la câteva întrebări legate de modul în care utilizați resursele mobilizate prin prevederea 2% și rezultatele obținute. În cazul în care, pe baza experienței voastre, aveți propuneri de îmbunătățire a prevederii vă rugam să ni le comunicați”, a menționat Madălina Marcu, director executiv al Asociației pentru Relații Comunitare. Spuneti-ne ce impact are prevederea 2% pentru voi! În România sunt active mii de organizații neguvernamentale care oferă populației servicii în domeniul sănătății, educației, asistenței sociale, protecției mediului, culturii, dezvoltării comunitare și multe alte domenii care acoperă situații critice. Ele deservesc milioane de persoane și contribuie la creșterea calității vieții în majoritatea comunităților românești, întrucât acțiunile lor au drept grup țintă categorii defavorizate, vulnerabile social, oameni aflați în dificultate de diagnostic și tratament, discriminați, fără acces la educație, victime ale violenței domestice, ale traficului de persoane etc. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual: Cum poți declara veniturile de anul trecut de acasă, fără să te deplasezi la Fisc?
Contribuabilii persoane fizice trebuie să declare mai multe categorii de venituri obținute în 2016 până cel târziu joi, cu ajutorul formularului 200. De altfel, transmiterea documentului se poate face și online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). În cele ce urmează explicăm, pas cu pas, ce pași trebuie să parcurgeți pentru a vă autentifica si a accesa serviciul oferit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât să evitați cozile întâlnite în aceste zile la Fisc sau chiar la poștă. Persoanele fizice care au realizat în 2016 anumite venituri din România trebuie să le declare la ANAF până joi, cel târziu, prin intermediul formularului 200]. Îm esență, obligația completării și transmiterii declarației de venit revine contribuabililor ce au obținut venituri din activități independente (persoane fizice autorizate, profesii libere etc), din chirii (cu excepția veniturilor din arendă), din jocuri de noroc (cazul pariurilor online) sau silvicultură și piscicultură (lista completă a categoriilor de venituri obținute în 2016 și care trebuie declarate până joi este aici). În prezent, contribuabilii au mai multe modalități pentru a depune formularul 200, prima dintre ele fiind cea clasică, adică în format hârtie, la registratura organului fiscal competent sau prin poștă, cu confirmare de primire. În același timp însă, formularul 200 poate fi transmis și prin mijloace electronice, pe portalul www.e-guvernare.ro, de către contribuabilii persoane fizice deținători de certificate digitale, care semnează în nume propriu declarația. Programul de asistență pentru completarea online a declarației 200 poate fi consultat aici. Nu în ultimul rând, declarația poate fi transmisă și pe site-ul ANAF, accesând "Spațiul Privat Virtual" (SPV), acel serviciu gratuit, disponibil contribuabililor persoane fizice din toată țara, 24 de ore din 24. De altfel, această ultimă variantă poate fi și cea mai avantajoasă, în condițiile în care contribuabilii scapă de drumurile la sediul ANAF sau la poștă, dar și de cozile întâlnite la aceste instituții. "Prin serviciul Spaţiul privat virtual puteţi să vă informaţi asupra obligaţiilor fiscale pe care le aveţi neplătite, puteţi descărca decizii de impunere începând cu anul 2013, puteţi verifica cum declară angajatorul dvs. contribuţiile de asigurări sociale şi nu numai atât. SPV se îmbogăţeşte permanent", scrie pe site-ul Fiscului. Notă: De la 1 iunie 2017, SPV va fi accesibil și firmelor, precum și entităților fără personalitate juridică, așa cum sunt persoanele fizice autorizate. Aveți detalii aici și aici. Cum te înrolezi în Spațiul Privat Virtual Autentificarea persoanelor fizice în canalul securizat SPV se face cu ajutorul credențialelor de tip "nume utilizator" și "parolă" însoțite de coduri de autentificare de unică folosință „OTP”. Practic, înrolarea cetățenilor în aplicația online se face pe site-ul Fiscului, în partea dreaptă sus, unde se găsește scris cu roșu butonul pentru SPV, sau, mai simplu, direct prin accesarea acestui link. Pentru a se înregistra ca utilizatori, persoanele fizice trebuie să completeze informațiile necesare identificării lor, într-o fereastră securizată, așa cum reiese din imaginea de mai jos: Așa cum se poate observa, contribuabilului i se cere să opteze pentru opțiunea „aprobare la ghişeu“ sau pentru „verificare număr înregistrare decizie“. Astfel, dacă nu dețineți nicio decizie de impunere (document emis de Fisc celor care obțin, spre exemplu, venituri din activități independente), veți opta pentru aprobarea la ghișeu, care presupune o deplasare la organul fiscal. Totuși, este vorba despre un singur drum, la orice administrație financiară din țară (necesar pentru certificarea datelor completate), așa cum vom arăta mai jos. În continuare, pentru înregistrare, sistemul cere introducerea unui nume de utilizator, a unei parole, dar și a unei adrese de e-mail. De asemenea, trebuie introdus numărul de telefon mobil și răspunsul la o întrebare de siguranță, dar și un cod de validare înscris într-un chenar, ca în poza anterioară. După completarea acestor date, se apasă butonul Continuă, fiind generată automat o pagină de răspuns cu un număr de înregistrare şi cu toate datele introduse. De asemenea, răspunsul include şi mesajul: „Pentru a valida înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual, este necesar să vă prezentaţi la orice administraţie fiscală în termen de 10 zile de la data primirii acestui mesaj, împreună cu actul de identitate în original şi cu numărul de înregistrare ce v-a fost atribuit“. Astfel, pentru validarea înrolării în SPV, contribuabilul trebuie să se prezinte la orice administrație financiară din țară, fără a mai exista obligația deplasării la instituția din localitatea de domiciliu. Cu numărul de înregistrare şi cu o copie de pe buletin, contribuabilul primeşte la ghişeu o confirmare printată cu mesajul „Înregistrarea cu numărul XXXX a fost aprobată cu succes“. În același timp, utilizatorul primeşte și pe e-mail mesajul „Contul dumneavoastră cu numele de utilizator (...) a fost activat“. Cum se face logarea în SPV Așa cum am precizat deja, serviciul SPV este pozitionat în colțul din dreapta sus al site-ului ANAF, iar persoanele fizice se pot autentifica cu credențialele de tipul utilizator/parolă, așa cum le-a primit. Odată introduse numele de utilizator și parola, contribuabilul trebuie să apese butonul Autentificare, fiind direcționat într-o nouă fereastră, unde i se solicită un cod de siguranță. Codul se primește pe adresa de e-mail înregistrată și este valabil doar pentru cinci minute: "Cod de siguranță: ..., expiră după 300 secunde", scrie în e-mailul primit. După introducerea codului, se apasă butonul Continuă. După acest ultim pas, se ajunge efectiv în contul SPV, unde contribuabilul are posibilitatea să vizualizeze numele de utilizator cu care s-a autentificat, modalitatea de autentificare, precum și următoarele servicii disponibile:
Logați în contul dvs de utilizator, aveți posibilitatea de a completa online mai multe documente, printre care declarația de venit 200, declarația 220 privind venitul estimat/norma de venit și declarația 230 privind redirecționarea a 2% din impozitul pe venit. Pașii pentru completarea formularului 200 prin intermediul SPV se vor regăsi într-un alt articol al nostru, disponibil cât de curând. Important! În câteva zile, mai exact de la la 1 iunie 2017, va fi extinsă lista documentelor ce pot fi comunicate prin SPV între Fisc și persoanele fizice. De exemplu, cetățenii vor primi, în plus față de acum, somațiile, titlurile executorii, popririle sau certificatul de cazier fiscal. Totodată, aceștia vor putea transmite online contractele de închiriere. Detalii suplimentare, aici. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Proiect de OUG: Impozitul pe venit scade din 2018 de la 16% la 10%
Proiectul de ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal se află, începând de joi, în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Finanțelor. Pentru a se aplica, acesta are nevoie de aprobarea Guvernului și de publicarea în Monitorul Oficial. Printre alte măsuri importante pentru persoanele fizice și cele juridice, documentul prevede scăderea impozitului pe venit de la 16%, cât este acum, la 10%, de la 1 ianuarie 2018. „Cota de impozit este de 10% și se aplică asupra venitului impozabil corespunzător fiecărei surse din fiecare categorie pentru determinarea impozitului (...)”, scrie în proiect, făcându-se referire la următoarele categorii de venituri:
|
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|