Bine ai venit,
Vizitator
|
INSIST
Acum este cert că de la 1 Ianuarie 2013 scuteriştii vor trebui sa aibe permis pentru conducerea mopedelor (chiar si cele destinate persoanelor cu handicap - 3/4 roţi ; electrice/combustie) DECI ce facem ? Este o tîmpenie, am spus mai sus dar..ce facem ? Intervenind la o emisiune TV-locală; un domn inspector de la politia rutieră mi-a spus că (trebuie): - să ma duc la R.A.R. = sa-mi certifice ca mopedul triciclu - să am avizul unei comisii medicale că sunt apt, ca pers. cu handicap, să conduc acest moped NU mi-a răspuns unde/cum urmez Şcoala de şoferi, desi am întrebat dar şi subliniat faptul că NU există Şcoli de Soferi cu autoturisme/mopede pentru persoanele cu dizabilităti. E total aiurea sa-mi aduc mopedul de la 60 KM distantă sa fac şcoala/examenul pe el. (nu am cum sa-l transport şi unde să-l parchez/ţin pentru a nu fi furat/vandalizat/plouat/etc - eu stau la bloc) |
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Alaturat va prezint ultimile modele de triciclete comode realizate de mine prin reconstruirea unor biciclete uzuale si adaugarea de elemente noi. La acestea se poate adapta usor un motor electric sau pe benzina.In Romanaia exista multi meseriasi care ar putea realiza tot felul de triciclete si biciclete comode, dar nu stiu de ce n-o fac. Se pot face modele de triciclete in tot felul de variante ,pentru persoane cu handicap locomotor, chiar un sistem de pedalare fie cu mainile fie cu picioarele sau cu ambele ,care sa fie atasat scaunului de handicap, fara sa se apeleze la produse aduse de afara la mii de euro. Atata timp cat "Mai e o sansa" hai sa profitam de ea.
Atașamente:
|
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Alaturat va prezint ultimile modele de triciclete comode realizate de mine prin reconstruirea unor biciclete uzuale si adaugarea de elemente noi. La acestea se poate adapta usor un motor electric sau pe benzina.In Romanaia exista multi meseriasi care ar putea realiza tot felul de triciclete si biciclete comode, dar nu stiu de ce n-o fac. Se pot face modele de triciclete in tot felul de variante ,pentru persoane cu handicap locomotor, chiar un sistem de pedalare fie cu mainile fie cu picioarele sau cu ambele ,care sa fie atasat scaunului de handicap, fara sa se apeleze la produse aduse de afara la mii de euro. Atata timp cat "Mai e o sansa" hai sa profitam de ea. |
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
PentiumSex a scris:
INSIST Acum este cert că de la 1 Ianuarie 2013 scuteriştii vor trebui sa aibe permis pentru conducerea mopedelor (chiar si cele destinate persoanelor cu handicap - 3/4 roţi ; electrice/combustie) DECI ce facem ? Este o tîmpenie, am spus mai sus dar..ce facem ? Intervenind la o emisiune TV-locală; un domn inspector de la politia rutieră mi-a spus că (trebuie): - să ma duc la R.A.R. = sa-mi certifice ca mopedul triciclu - să am avizul unei comisii medicale că sunt apt, ca pers. cu handicap, să conduc acest moped NU mi-a răspuns unde/cum urmez Şcoala de şoferi, desi am întrebat dar şi subliniat faptul că NU există Şcoli de Soferi cu autoturisme/mopede pentru persoanele cu dizabilităti. E total aiurea sa-mi aduc mopedul de la 60 KM distantă sa fac şcoala/examenul pe el. (nu am cum sa-l transport şi unde să-l parchez/ţin pentru a nu fi furat/vandalizat/plouat/etc - eu stau la bloc) Potrivit legii, incepand cu 19 ianuarie, persoanele care nu detin permise de conducere din nicio categorie, trebuie sa sustina un examen teoretic si unul practic, pentru obtinerea permiselor din categoria "AM" "A1" si "B1" pentru mopede, scutere, ATV-uri si alte autovehicule dotate motoare de capacitate mica a caror viteza nu depaseste 45 de kilometri pe ora iar capacitatea cilindrica sa nu mai mare de 50 de centimetri cubi. In acelasi timp, aceste autovehicule vor putea fi conduse, in continuare, de persoanele care detin deja permise de conducere. Examenul pentru obtinerea permiselor de categorie "AM", "A1" si "B1" poate fi sustinut, conform legii, incepind cu implinirea varstei de 16 ani si implica sustinerea unei probe teoretice si a unei probe practice. Proba practica in acest caz consta intr-un test de indemanare sustinut in poligon. Comisarul sef Lucian Dinita, seful Directiei Rutiere a mentionat, in carul unei conferinte de presa pe care a sustinut-o la data de 12 septembrie, ca introducerea permiselor de conducere pentru mopede "este o directiva a Uniunii Europene care dateaza inca din 2006, iar data de 19 ianuarie 2013 nu poate fi amanata". Incepand cu aceasta zi, oricine va fi prins pe scuter fara permis, va suporta rigorile legii, preciza comisarul sef. In prezent, mopedele si triciclurile cu motor pot fi conduse doar pe baza atestatelor eliberate de scolile de soferi. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
"Proba practica in acest caz consta intr-un test de indemanare sustinut in poligon."
Aşa si Şcolile de Soferi au scutere/mopede adaptate ? Respectă STATul Constituţia şi Legile de protectie a pers. cu handicap? (în Constitutie se vorbeste de sprijin, "ocrotirea" pers cu handicap; nu cumva dispare egalitatea de şanse în obţinerea permisului?) NU sunt obligat sa urmez şcoala/proba practica pe scuterul meu triciclu (sa-l car 30-50 KM pînă la Sc de Soferi). În plus scuterele pentru pers. cu handicap au viteza limitata la 10-20 KM/oră (cele mai mari) DECI este f. obositoare conducerea pe-o distanta 30-40 KM ca sa ajungi dintr-o comuna la orasul unde-i Sc. de Soferi / poligonul de Examinare. Cititi si voi atasamentul. Răspunsul Politiei. Parlamentul a emis încă o Lege în necunoştinţă de cauză - vizavi de pers. cu handicap. Eu nu sunt contra siguranţei rutiere şi a normelor UE, DAR tovarăsii noştrii din Parlament fac legi copy / paste , fara sa ţină cont de realitatea noastră (ca nu avem nivelul de trai si accesibilitatea / facilitătile occidentului) ... practic Legea îngradeşte minima libertate de mişcare a pers. cu handicap. PS: Nu stiu ce are SITE-ul dar nu pot încarca fisierul (ca atasament - butonul Adauga fisier) |
|
Ultima editare: by PentiumSex.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
PentiumSex a scris:
PS: Nu stiu ce are SITE-ul dar nu pot încarca fisierul (ca atasament - butonul Adauga fisier) E prea mare, dimensiunea max admisa e de 7.000 kb Arhiveaza si incarca ca zip sau rar fisierul... sau comprima-l online. Daca tot nu reusesti, da-mi un PM ca sa maresc limita. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Iata in atasament RASPUNSUL Politiei
. Astept pareri! Cum urmam Sc. de Soreri pentru permis ? (categoria A1, sa zicem, adica pentru mopede; atentie inclusiv scuterele electrice) PS: Nu puteam încarca atasamentul (apasa butonul Audauga) pentru ca aveam setat marime mare pentru font/pagina (butonul Text Size) din Internet Explorer. |
|
Ultima editare: by PentiumSex.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Dupa raspunsul Politiei - Regim permise si etc (vezi in atasament)
Atasamentul Politia-RegimpermisesietcforNET.JPG nu s-a găsitŢinînd cont că m-am adresat R.A.R. care mi-a confirmat că mopedul NU trebuie omologat - fiind exceptat conform legislatiei europene - DIRECTIVEI 2002/24/CE - Capit.1/art.1/alin1-c) Azi, m-am adresat Autoritatii Rutiere Române, cu principala întrebare (şi alte documente/demersuri atasate): Vă rog să precizaţi - pe raza de domiciliu meu, Mun. .... - care sunt Şcolile de Şoferi accesibile persoanelor cu handicap şi autorizate în acest sens (care deţin vehicole-şcoală adaptate persoanelor cu handicap), în vederea pregătirii teoretice şi practice pentru sustinerea examenului de permis - categoria A1 (mopede) ? Cînd primesc răspuns vă spun. |
|
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel
|
Azi, am primit raspuns pe e-mail si de la Ministerul de Interne,
(am timis mail simultan cu cel adresat Politiei PH - Regim Permise; postat deja) iar d-nealor îmi raspund că: "Vehiculul despre care ne relataţi poate fi asimilat bicicletei şi, pe cale de consecinţă, trebuie să respectaţi regulile de circulaţie specifice acestui gen de vehicul." Ataşez spre informare, adresa de răspuns primita de la Ministerul de Interne. Cam atît. PS: E-mail-ul trimis catre ARR a fost receptionat; cînd voi primi răspunsul d-nealor vă dau un semn;) Sper ca nu vă plictisesc....dar, poate e bine să se ştie. |
|
Ultima editare: by PentiumSex.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: daniel
|
MULTUMIM pentru implicare si transparenta colegu'
Sper sa fie DE FOLOS tuturor cititorilor interesati de subiect... Acum ramane sa vedem cum se va aplica noua lege... ca de balbe si balbaieli din partea autoritatilor, in cazul prezentat de tine, ne-am lamurit |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Iata si Raspunsul Autoritatii Rutiere Române
Pe lîngă ping-pong-ul tipic al autorităţilor de a te îndruma către alta autoritate pentru obtinerea raspunsului; avem un răspuns clar al ARR-ului că: "Şcolile de conducători auto/instructori auto autorizate/autorizati de către instituţia noastră nu detin autovehicole adaptate unor grade diferite de handicap [...]" ASTFEL se naşte următoarea dilemă (si va întreb pe voi, poate stiti corelatia cu altă lege) Care lege mă obligă să urmez scoala de soferi pe autoturismul meu, adaptat ? Prevederile legale mentionate în adresa ARR sunt cu titlu optional - este alegerea mea daca urmez sau nu scoala de soferi pe autoturismul meu ALTFEL este o discriminare şi o îngradire a dreptului meu de a urma cursurile unei şcoli (auto sau alt domeniu în care cetaţenii se pot inscrie) În PLUS, scutirile de taxe (taxe de mediu, taxe vamale) pentru autoturismul adaptat handicapului se pot obţine NUMAI daca persoana cu handicap are Permis ? ATUNCI: 1) Cum obţin permisul?- daca NU există şcoli autorizate care să deţina autoturisme adaptate persoanelor cu handicap. ŞI: 2) În lipsa permisului, nu voi beneficia de diminuarea taxelor, DECI nu-mi este accesibila, financiar, achizitionarea si înscrierea unui autoturism adaptat handicapului, AŞADAR cum voi putea urma cursurile unei Scoli de soferi? |
|
Ultima editare: by PentiumSex.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Cazul meu difera semnificativ de al tau . Eu(tetraplegic) am achizitionat un auto adaptat handicapului , am avut permis (care expirase intre timp) si eram obligat sa platesc taxa de prima inmatriculare , pentru ca nu puteam conduce eu masina .A trebuit sa obtin negatie de la Politie si pe baza ei a trebuit sa dau statul in judecata .
In cazul tau , cred ca va trebui sa obtii permis (contacteaza-i pe cei de la Motivation , sa le explici cazul , au scoala de soferi si poate rezolvi cumva) sau , cu tupeu si cu hartia de la Minister in permanenta la tine , sa circuli in continuare . Sper totusi sa te gandesti si la prima varianta .Bafta ! |
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Salut Valeriu39
Citeva mici info, te rog: 1) Autoturismu adaptat l-ai cumparat nou / SH ? De unde, ţară RO / tarăUE ? 2) L-ai cumparat adaptat sau l-ai adaptat ulterior? NU. NU-mi trebuie permis pentru moped (-ulmeu, descris anterior, in acest subiect). Printr-o adresă, Ministerul Adninistratiei si Internelor m-a spus acest lucru (am postat/atasat acesta adresa mai sus cu 2 postari); citez: "Vehiculul despre care ne relataţi poate fi asimilat bicicletei şi, pe cale de consecinţă, trebuie să respectaţi regulile de circulaţie specifice acestui gen de vehicul." Prin adresele-raspuns de la instituţii ca: RAR, Politia Judeţeană, Ministerul de Interne, Autoritatea Rutieră Română, pe linga caracterul INFO (pentru cei interesati) am vrut sa sublinez şi faptul OFICIAL ca nimeni nu prea ştie nimic si ca se pasează de colo-colo responsabilitatea (in cazul) STATULUI pe cînd, în cazul muritorului de rînd responsabilitatea lui este IMPUSĂ (si sanctionata conform legii) NU eu, cetăţeanul (si cu handicap) trebuie să alerg de colo-colo (la Motivation - care, in paranteza, nu are nicio obligatie) sa obtin permis (sau alt act) ci DACA STATUL îmi cere ceva - un permis (diploma, etc) tot el, STATUL trebuie să-mi creeze şi baza materială adecvată pentru ca EU, cetaţeanul, să pot urma un curs/o şcoala/etc în vederea conformării cu cerinţa impusă de STAT (de a avea permis, diploma, etc). Persoana cu handicap trebuie să poată urma NEDISCRIMINAT orice Şcoală/Cursuri de Invăţămînt/Perfecţionare. Scoala de Soferi tot o Şcolă este. În PLUS: 1) Prin Constituţia României: * “Dreptul la învaţătură (art. 32-1) este asigurat prin învăţământul general obligatoriu [...], precum şi prin alte forme de instrucţie şi de perfecţionare.” * Protecţia persoanelor cu handicap (art. 50) “[...] Statul asigură realizarea unei politici naţionale de egalitate a şanselor, [...] în vederea participării efective a persoanelor cu handicap în viaţa comunităţii [...]” 2) Ordinul Ministerului Transportului si Infrastructurii - OMTI nr.1019/2.10.2009 - Anexa 2 - Art. 22. - (1) “Persoanele cu handicap pot efectua pregatire practica cu vehicule aflate in proprietatea acestora”. Obs. mele (vizavi de OMTI mentionat): a) Reţin faptul ca se reglementează o opţiune, nu o obligăţie (ca autoturismul propriu să fie acela pe care pers. cu handicap urmează Scoala de soferi) b) Prin alinierea legislatiei rutiere nationale la legislatia U.E., categoriile de permis auto urmează/derivă din baza materială ce trebuie avută de Şc. de Soferi (autorizate de Autoritatea Rutieră Română) fapt ce NU rezultă din OMTI nr.1019/2009 – Anexa 2 - Conditii de autorizare a scolilor de conducatori auto 3) Modificarea art. 26 din Lg. 448/2006, prin O.U.G. 50/2008, art 3. alin. 2(b) se reglementează exceptarea de la taxe (de mediu/înscriere) pentru “autoturismele echipate şi destinate conducerii de către persoanele cu handicap fizic grav şi accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite în Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările ulterioare, care posedă permis de conducere” Concluziile contradictori ale legislatiei menţionate mai sus: 1) De facilităţi fiscale, la achiziţionarea unui autoturism adaptat handicapului, beneficiază persoanele cu handicap care deţin permis auto. Rezulta astfel o încălcare a literei şi spiritul Legii 448 şi-al Constituţiei. În plus, permisul auto devine un factor de segregare al persoanelor cu handicap - se creează o discriminare chiar în rîndul persoanlor cu handicap – care se împart în: a) deţinători de permis auto (deci care au avut facilităţile necesare urmării Scolii de Şoferi) şi b) cei ce nu deţin permis auto (cei care nu au avut posibilităti/facilităţi pentru a urma o Scoală de Soferi) 2) Urmarea cursurilor unei Şcoli de Soferi (aşa cum prin legislatia existentă sunt ele autorizate de A.R.R.), în vederea obţinerii permisului auto, este inaccesibilă persoanelor cu handicap deoarece prin condiţiile de autorizare a Şcolilor de conducatori auto, în baza materiala a acestora nu există autoturisme adaptate persoanelor cu handicap locomotor. NU există obligativitatea legală ca să existe/înfinţeze Şcoli de şoferi care să deţină vehicole (autoturisme şi mopede) adaptate persoanelor cu handicap DAR prin O.U.G. 195/2002, cu ultima sa modificare Lg. nr. 203/9.11.2012, persoanele cu handicap sunt obligate să detină Permis auto pentru a conduce un vehicol (inclusiv moped) pe drumurile publice. |
|
Ultima editare: by PentiumSex.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru
|
Sunt de acord ca inotam intr-o utopie ; ce solutii avem ?
Cred ca initierea unei petitii , solicitarea sprijinului unor ONG-ri... Poate vezi alte cai mai directe . Pt mine "mai direct " a insemnat actiune in instanta , dupa 3 ani de ping-pong intre autoritati :ANPDPH , RAR . Politie serv. Circulatie , Ministerul Muncii si Protectiei Sociale , cabinetul Primului Ministru si inca cateva , in circuit inchis . Totul pentru a se aproba adapptarile pt handicapul meu , facute la o firma specializata ,recunoscuta de RAR-la vechiul auto pe care l-am avut .A trebuit sa vand masina si sa cumpar una SH din UE , adaptata handicapului . Am fost sustinut de multi prieteni -si de familie in special - mai ales material , pt a face asta . Dar cati sunt atat de norocosi ? |
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Te-as ruga sa ne spui si nouă numele firmei (recunoascute de RAR) care ti-a facut adaptarile (de care vorbesti).
In ce au constat adaptarile? Poti conduce cu ambele braţe (sau doar unul din)? Era interesant sa ne fi postat si noua Sentinţa judecatorească (desigur fara detaliile personale - adresa, nume). |
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|