Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Timbrul de mediu, noua taxa auto

Timbrul de mediu, noua taxa auto #30557

Noul timbru de mediu aduce schimbari in sistemul de plata al taxei auto. Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anuntat, ca noua taxa auto, denumita timbru de mediu, va fi aplicata doar masinilor personale, tinand cont de normele de poluare si uzura.

Potrivit propunerii inaintate Guvernului, acest bir va fi platit doar de proprietarii autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri si va fi stabilit luand in calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30%, ca pana acum.

In 2013 vor plati timbru de mediu masinile de tip M1, adica autovehiculele destinate transportului de persoane care au cel mult opt locuri. Celelalte tipuri de vehicule precum tiruri, autocare sau microbuze vor achita, in continuare, aceeasi taxa auto ca in 2012.

Timbrul de mediu va fi calculat in continuare si in functie de cota de depreciere a masinii, rezultata din vechimea acesteia.

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca acest tip de masini mai are o durata scurta de functionare si, deci, va polua pentru un interval mai mic.

In plus, premierul a declarat ca proprietarii masinilor inmatriculate inainte de anul 2007 ar putea fi scutiti de taxa de prima vanzare. Taxa, denumita "de prima vanzare", este perceputa cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa de poluare.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) pune la dispozitia cetatenilor o pagina special creata pentru calcularea taxei auto, astfel incat sa stii exact cat ai de platit in cazul in care ai nevoie sa-ti inmatriculezi masina.

Calculeaza-ti taxa auto

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsitentaContribuabili_r/calculator_taxe/taxa_timbru_2014.html
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30586

Ce trebuie sa stii despre taxa auto in vigoare acum?

Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule stabileste ca taxa de poluare este fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi, cat si pentru cele second-hand, care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau in strainatate. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, in cazul instrainarii acestora.

https://www.prostemcell.ro/4-cadru-juridic/25804-legea-privind-taxa-de-poluare-auto.html#26175

Modalitatea de calcul a taxei este unitara pentru toate situatiile in care aceasta se achita. Taxa se calculeaza pe baza unor criterii obiective (tipul motorizarii, capacitatea cilindrica, emisia de CO2 si norma de poluare), luand in considerare si deprecierea autoturismului.

Taxa de poluare nu este achitata de autovehiculele incadrate in categoria vehiculelor istorice sau care au fost acordate unor institutii ale statului. In acelasi timp, sunt scutite de plata taxei si autoturismele confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si acordate cu titlu gratuit in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30587

Taxa de poluare, mai mare in 2013 din cauza cursul valutar

Din 2013 platim mai mult pentru taxa auto, cursul de schimb valutar pe baza caruia se calculeaza valoarea in lei a taxei de poluare in acest an fiind cu 5,16% mai mare decat cel pe care il utilizam in 2012.

In 2013, taxa de poluare pentru autovehicule este calculata in functie de cursul leu/euro publicat de Banca Centrala Europeana in 1 octombrie 2012, prima zi lucratoare din luna octombrie.

Conform datelor publicate de Banca Centrala Europena, cursul de schimb valutar in 1 octombrie a fost de 4,5223 lei/euro, ceea ce inseamna ca aceasta valoare va fi utilizata pentru calculul taxei auto, incepand cu 1 ianuarie 2013.

Cursul valutar este mai mare cu 5,16% decat cel utilizat in 2012, stabilit la 4,3001 lei/euro.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30588

Aceasta taxa este calculata de catre Agentia Nationala a Finantelor Publice (ANAF) de pe raza teritoriala in care va aflati dvs cu domiciliul fiscal adica adresa din C.I./B.I.

Inainte de a ajunge la ANAF trebuie sa aveti Identificarea auto precum si fisa cu emisii si noxe CO2 care se fac la Registru Auto Roman.

Dupa aceasta, inainte sa mergeti la ANAF, trebuie sa aveti copii dupa: fisa de inmatriculare a autoturismului, contract de vanzare cumparare, fisa de calcul al noxelor precum si o traducere a cartii masinii (daca a fost achizitionata din UE si nu este in romana). Ajunsi acolo completati o cerere care cuprinde toate datele dev personale precum si datele de identificare a autoturismului inclusiv norma de poluare. Aceste documente (la unele ANAF-uri se lasa la registratura si va da un termen de ridicare - la alte ANAF-uri se intra direct in biroul inspectorlui) sunt procesate de un inspector avand la baza un program electronic pus la dispozitie de MFP care emite o decizie de impunere a cuantumului de plata a taxei de timbru.

Cu aceasta decizie va prezentati la Trezoreria Statului si achitati contravaloarea acesteia. Inainte de a merge la biroul de inmatriculari autoturisme, faceti copii atat dupa decizie cat si dupa chitanta de plata.

Spor!
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30597

Se aplica si la masinile deja inmatriculate?sau numai la vanzare-cumparare?
:sick: :silly:
  • IOAN
  • Avatarul lui IOAN
  • Deconectat
  • Senior Member
  • Posts: 54
  • Thank you received: 9
  • Karma: 0
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30625

IOAN a scris:
Se aplica si la masinile deja inmatriculate?sau numai la vanzare-cumparare?

Am postat mai sus... Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule stabileste ca taxa de poluare este fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi, cat si pentru cele second-hand, care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau in strainatate. Pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitata la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, in cazul instrainarii acestora.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30626

Cum arata noua taxa auto: Mai multi bani pentru Euro 4 si Euro 3, mai putini pentru restul

Proprietarii de masini Euro 4 si Euro 3 vor plati cu aproximativ 10 la suta mai mult pentru timbrul de mediu, noua taxa auto propusa de Guvern.

In acelasi timp, cei care detin masini cu motorizare Euro 2, Euro 1 si non-euro vor plati cu 60 - 90 la suta mai putin decat pana in prezent, se arata in proiectul pentru modificarea legii privind taxa emisiilor poluante provenite de la autovehicule.

Astfel, daca detineti o masina Euro 2, taxa pe care o platiti va scadea cu 60 de procente, potrivit noii formule de calcul. In acelasi timp, pentru Euro 1, taxa va fi cu 80% mai mica, iar pentru non-euro, cu 90 la suta. Aceasta decizie a fost luata pe baza ideii ca aceste masini au o durata de functionare mai redusa, prin urmare vor polua o perioada mai mica de timp.

Taxa va fi platita cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, sau taxa pe poluare pentru autovehicule, precum si taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule si care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii, se arata in proiectul guvernului.

De asemenea, se va plati si de catre proprietarii care au castigat in instanta restituirea sau inmatricularea fara plata taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule sau a taxei pe poluare pentru autovehicule, precum si taxei pentru emisii poluante provenite de la autovehicule, se mai arata in proiect.

Potrivit lui Augustin Hagiu, presedintele Confederatiei Nationale Rutiere (CNR), este normal sa se tina cont si de vechimea masinii si de emisiile de dioxid de carbon.

La randul sau, Ion Tache, presedintele Asociatiei Benzinarilor Particulari, este de parere ca plata taxei o singura data nu este buna pentru mediu. "Trebuie discutata situatia si gandita o formula ca sa-l fortezi pe cetatean sa mearga cu ea la 'doctor', sa-i puna un filtru de particule, un catalizator, pentru ca nu avem nevoie de stimularea conditiilor pentru creare de si mai multe noxe", a spus Tache
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30627

Iata cum se calculeaza timbrul de mediu:





  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30628



  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30643

Materialul de mai jos este construit printr-o selectie dintr-un document al Ministerului Mediului pe tema timbrului de mediu. Trebuie mentionat ca autoritatile spun ca in aceasta noua formula taxa nu mai incalca norme ale CE.

De ce a trebuit schimbata taxa

Pana in prezent, taxa de mediu avea trei mari probleme:

> Avea valori disproportionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu tineau cont de puterea de cumparare a romanilor

> Continea in calculul sau, in afara de emisia de CO2, si capacitatea cilindrica (in ciuda faptului ca acest criteriu era deja taxat la impozitul pe masina, platit la administratia locala)

> Era discriminatorie si atragea amenintari cu infringementul din partea UE (pentru ca includea criterii diferite pentru anumite categorii de masini inmatriculate in Romania fata de alte masini), sustin cei de la Ministerul Mediului.

Ce aduce nou timbrul de mediu si de ce era necesar


> Principiul “poluatorul plateste”, deoarece se taxeaza in principal emisiile generate de masina. Timbrul de mediu priveste nivelul de emisii si tipul de tehnologie folosit (Euro 1, 2, 3, 4, 5).

> Noul timbru de mediu va fi cu adevarat o taxa de mediu, pentru ca se calculeaza in principal in functie de emisia de CO2 (luata in calcul in intregime pentru timbru, fata de 30% in legea in vigoare) inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare

> Se vrea stimularea innoirii parcului auto national pentru a ajunge, in urmatorii ani, la standardele de poluare pe care Uniunea Europeana le impune statelor membre.

Cine plateste timbrul de mediu

> Timbrul se plateste doar la prima inmatriculare pe piata din Romania (sau la prima transcriere).

> Se va plati, ca si pana acum, la administratia financiara.

> Nu se plateste de catre cei care au platit taxa pana acum, in diversele forme care a existat.

> In cazul celor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal – daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, in baza HJ, vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii.

> In ce ii priveste pe transportatori – timbrul de mediu se aplica doar la categoria M1; pentru restul (M2, M3, N1, N2, N3), ramane formula actuala.

Ce se intampla cu banii colectati


> Se strang la Administratia Fondului de Mediu.

> In perioada urmatoare, banii vor fi folositi, in mare parte, pentru a se plati restituirile catre cei care au dat statul in judecata pentru incasare ilegala a versiunii anterioare a taxei – deci pentru corectarea unei nedreptati comise in anii trecuti.

> Sumele ce vor ramane dupa restituiri vor merge spre programe de mediu, precum Programul Rabla, Casa Verde, program de impaduriri.

Ce se intampla cu masinile inmatriculate inainte de 2007

> O scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, pentru ca acest lucru ar constitui discriminare si ar fi sanctionat la nivel european; de asemenea, ar genera noi procese si noi despagubiri.

> Solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata a masinii, astfel incat aceste valori sa nu mai fie prohibitive. Practic, taxa pentru acest tip de masini scade semnificativ fata de situatia din prezent, ajungand la cifre rezonabile.

> Scopul diminuarii taxei pentru aceste masini este acela de a evita blocajul care ar putea sa apara pe piata interna si care ar genera un interes mai scazut pentru achizitionarea de masini mai putin poluante. Daca oamenii nu si-ar putea vinde masinile foarte vechi, le-ar folosi tot pe acestea, poluand in continuare.

Ce se intampla cu masinile inmatriculate in afara tarii

> Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se restituie o parte din taxa platita, ca parte reziduala a acesteia (calculata in functie de perioada de utilizare).

Timbrul de mediu din Romania, in relatia cu taxele auto din UE

> Romania a ales o taxare doar in functie de emisia de CO2 si de gradul de poluare a tehnologiei, pentru ca aceasta este tendinta europeana. Directivele europene cer acest lucru.

> In UE, se va ajunge, treptat, la unificarea diferitelor forme de taxare a poluarii (in prezent, 18 state din UE au diverse forme de astfel de taxe) Tendinta este de renuntare treptata la taxele de prima inmatriculare si de creare a unor impozite anuale pe circulatie (in functie de emisia de CO2).

> Accentul pus pe componenta de CO2 are legatura cu armonizarea europeana, care va avea loc in viitor.

> Nu s-a trecut inca la o taxare anuala pentru ca aceasta ar reprezenta o povara prea mare pentru detinatorii de masini in Romania (in prezent, in Europa, doar Germania practica acest sistem).
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30647

Calculul timbrului de mediu - in fapt, noua denumire a vechii taxe auto - se face pe baza a patru elemente: emisiile medii de CO2/km, norma de poluare, cilindreea si vechimea masinii.

TIMBRUL DE MEDIU - calculator


Pentru masinile a caror emisii medii de CO2 sunt trecute in CIV, formula de calcul a timbrului de mediu este simpla:

Suma de plată = [(A x B x(100 - C)]/100

A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km mentionate in Cartea de Identitate a Vehiculului;

B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimata in Euro/1 gram CO2, prevazuta mai sus in postarea nr. #30627;
https://www.prostemcell.ro/8-mobilitate-accesibilitate/30557-timbrul-de-mediu-noua-taxa-auto.html

C = cota de reducere a timbrului prevazuta in coloana nr 2 din postarea nr #30628.
https://www.prostemcell.ro/8-mobilitate-accesibilitate/30557-timbrul-de-mediu-noua-taxa-auto.html

Exemple de calcul timbru de mediu pentru masini noi:

Logan 0.9 Tce 90 CP nou (122 g/km CO2, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(122 x 0.54 x(100-0)]/100 = 65.88 euro

Logan 1.2 75 CP nou (137 g/km, Euro 5)


Calcul timbru de mediu = [(137x 0.792 x(100-0)]/100 = 108.5 euro

Logan 1.5 dCi 90 CP nou (103 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = = [(103x 0.51 x(100-0)]/100 = 52.53 euro

VW Golf 1.2 TSI 105 CP nou (114 g/km, Euro 5)


Calcul timbru de mediu = [(114x 0.504 x(100-0)]/100 = 57.45 euro

VW Golf 1.6 TDI 105 CP nou (99 g/km, Euro 5)


Calcul timbru de mediu = [(99x0.51 x(100-0)]/100 = 50.49 euro

VW Golf 2.0 TDI 150 CP nou (117 g/km, Euro 5)

Calcul timbru de mediu = [(117x0.84 x(100-0)]/100 = 98.28 euro
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30657

PRO si CONTRA majorarii taxei auto, la dezbaterea pe timbrul de mediu

Jerome Olive, director general Renault: Romania va ajunge cosul de gunoi al Europei

UPDATE

Incepand cu 24 ianuarie 2013, proiectul actului normativ privind timbrul de mediu este supus dezbaterii publice si poate fi consultat pe pagina de internet a Ministerului Mediului si Schimbarilor climatice.
https://www.mmediu.ro/beta/anunturi-consultari-publice/ministerul-mediului-si-schimbarilor-climatice-supune-dezbaterii-publice-draftul-proiectului-de-ordonanta-pentru-modificarea-si-completarea-legii-nr-92012-privind-taxa-pentru-emisiile-poluante-proven/

Interesant de citit si articolul de AICI
https://0-100.hotnews.ro/2013/01/24/10-motive-pentru-care-timbrul-de-mediu-ar-trebui-inclus-in-pretul-carburantului-si-impozitul-auto-anual-regandit/
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30871

TIMBRUL DE MEDIU 2013

Timbru de Mediu dublu pentru masinile diesel!
In formula noua de calcul a timbrului de mediu 2013 care va intra in vigoare luna viitoare intra de acum si un nou factor: tipul de carburant. Conform ministrului mediului, Rovana Plumb, masinile pe motorina emana si alt fel de noxe poluante, in afara de CO2. Fapt care duce la taxe mai mari.

Insa, pana acum, taxa auto in general a tinut cont de motoarele diesel echipate cu filtru de particule. Pentru ca asa e normal: o masina diesel fara filtru polueaza mai mult, o masina diesel cu filtru polueaza mai putin. Dar noul timbru de mediu nu tine cont de filtrul de particule!

Daca pana acum, taxa auto tinea cont de masinile mai noi, special fabricate pentru a polua mai putin, datorita filtrului de particule, noul Timbru de Mediu este facut extrem de prost, punand in aceeasi oala atat masinile diesel vechi, fara filtru, cat si cele noi, dotate cu asa ceva. Este o scapare sau o greseala uriasa din partea celor care au redactat legea.

Concluzia este ca cei care vor dori sa cumpere si sa inscrie pe numele lor o masina din categoria Euro 3 sau Euro 4, cu motorizare diesel, vor avea foarte mult de platit.

Taxarea suplimentara pentru masinile diesel, fara a tine cont de filtrul de particule, se adauga rationamentului ilogic de a taxa putin masinile vechi, dupa discernamantul fara argumente cum ca sunt la finalul ciclului de viata si vor polua mai putin. Asta inseamna ca o masina Euro 5 care este mult mai nou, asadar va circula mult mai mult timp si va polua indelung, ar trebui sa aiba taxe si mai mari. Dar nu este asa deloc. Numai masinile din categoria mijlocie, adica E3 si E4 sunt persecutate si platesc cele mai mari taxe. De ce? Nimeni nu stie.

Potrivit proiectului de lege publicat de guvern toti posesorii de masini din Romania care nu au achitat inca o forma a taxei de prima inmatriculare vor fi nevoiti sa o plateasca la prima transcriere de proprietate.

Cei care au recuperat taxa auto in instanta vor fi nevoiti sa plateasca noua taxa in momentul vanzarii masinii. Timbrul de mediu se calculeaza in functie de norma de poluare, emisia de CO2 inscrisa in cartea de identitate a masinii si capacitatea cilindrica a masinii.

Conform guvernului timbrul de mediu va reduce taxa auto actuala cu 60% pentru masinile Euro 2, cu 80% pentru cele cu Euro 1 si cu 90% pentru cele non-euro.

Afla cat va costa timbrul de mediu (taxa auto) 2013 pentru masina ta folosind calculatorul de timbru de mediu 2013 si calculatorul taxa auto 2013 de mai jos.

https://www.4tuning.ro/calculator-timbru-mediu-2013/
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30967

Intrebare / Problemă.
Datele Problemei:
a) Am un handicap locomotor (deci, am certificat de handicap)
b) In vara asta vreau sa aduc din Germania un auto adaptat second-hand. (VW sau Opel; desigur, in talon fiind trecuta adaptarea)
c) Nu am carnet / permis (doar daca-mi aduc / cumpar masina) voi incerca pentru Permis auto

Intrebare:
Tinind cont de pct. a+b+c voi fi scutit de taxa de timbrul de mediu ?

Care ar fi ideea/procedura sa aduc / cumpar / inscriu masina ?
E viabila varinata: Fratele meu se duce, o cumpara vine cu ea cu nr. provizorii (30 zile) si mi-o vinde mie, apoi eu o inscriu beneficiind de scutirea taxei de mediu.

In ideea de a avea maxim de avantaj la cumparare si inscriere, vreau sa cumpar din Germania o masina in maxim 5000 euro, cautind sa aibe norma de poluare Euro 3 sau Euro 4, poate chiar diesel, (care au cea mai mare taxa de mediu la inscriere aici) astfel incit acolo, ma gindesc ca vor fi mai ieftine iar aici voi beneficia de scutirea timbrului de mediu.
  • PentiumSex
  • Avatarul lui PentiumSex
  • Deconectat
  • Senior Member
  • Posts: 64
  • Thank you received: 29
  • Karma: 2
Ultima editare: by PentiumSex.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Timbrul de mediu, noua taxa auto #30970

Pe actuala legislatie, conform Legii 9/2012, persoanele cu gradul grav si accentuat, pot inmatricula masini adaptate, pe numele acestora, o data la 5 ani, chiar daca nu detin carnet de conducere.
https://www.prostemcell.ro/4-cadru-juridic/25804-legea-privind-taxa-de-poluare-auto.html#26175

Art. 3 (1) Taxa se aplica pentru autovehiculele din categoriile M1, M2, M3 şi N1, N2, N3, astfel cum sunt acestea definite in RNTR 2, cu exceptia:

b) autovehiculelor special modificate in scopul conducerii de catre persoanele cu handicap, precum si in scopul preluarii si transportarii persoanelor cu handicap grav sau accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite in Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;


Lista modificarilor speciale aduse autovehiculelor este cea prevazuta in RNTR 7.
https://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR7.pdf

Deci varianta este viabila, poti inmatricula masina pe numele tau chiar daca nu ai permis. Beneficiezi de scutirea taxei de mediu daca autoturismul este adaptat si RAR-ul iti certifica adaptarea din CIV (cartea de identitate a vehiculului).

"In CIV se pot inscrie numai dispozitive care faciliteaza conducerea vehiculului de catre o persoana cu handicap certificate de catre RAR sau de catre alte organisme internationale similare, fapt dovedit cel putin prin prezentarea unei declaratii de conformitate. Inscrierea in CIV a unui dispozitiv care faciliteaza conducerea vehiculului de catre o persoana cu handicap nu este conditionata de prezentarea vreunui document care sa ateste gradul / natura handicapului. (...) Reprezentantii RAR procedeaza la verificarea fixarii si functionarii dispozitivului in cauza", se arata intr-un comunicat al RAR.


Mai multe info AICI ;)
https://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR7.pdf

Guvernul a adoptat prin ordonanta de urgenta noul timbru de mediu pe 19 februarie, ce va fi aplicat incepand cu data de 15 martie. Acum, speram ca normele metodologice sa nu scoata aceste prevederi ale Legii 9/2012 din contex.

A se vedea Declaratiile sustinute de ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb, la finalul sedintei de Guvern
https://www.gov.ro/declara-ii-sus-inute-de-ministrul-mediului-i-schimbarilor-climatice-rovana-plumb-la-finalul-edin-ei-de-guvern__l1a119487.html
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16162
  • Thank you received: 5263
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.