Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Accesibilitatea in scolile din Romania

Accesibilitatea in scolile din Romania acum 2 luni 2 săptămâni #45208

Copil de la țară în SCAUN cu ROTILE parcurge zilnic peste 3 kilometri pentru a ajunge la școală: ”Vreau să învăț carte!” Distribuie mai departe romane

La 8 ani, Dragoş ne oferă o lecţie de viaţă. Băiatul a fost diagnosticat la vârsta de 4 ani cu hidrocefalie şi tumoră malignă, iar medicii nu i-au mai dat şanse de supravieţuire. A fost operat de două ori pe creier şi a rămas într-un scaun cu rotile, dar copilul cu ochi mari şi negri continuă să lupte şi să înveţe carte.

Pare greu de crezut, dar în spatele zâmbetului acestui copil stau două operaţii pe creier şi zeci de cure de citostatice. Băiatul cu ochi mari şi negri este ţintuit într-un scaun cu rotile, dar parcurge trei kilometri zilnic până la şcoală. Dragoş a fost un copil sănătos până la vârsta de 4 ani, când medicii i-au pus un diagnostic crud: hidrocefalie şi tumoare pe creier. Imediat a fost operat, dar după intervenţia chirurgicală nu a mai putut să meargă şi să vorbească timp de un an.

627x0-1.jpg


„Am fost o mamă terminată în momentul în care am văzut că a rămas o legumă. Stăteam în genunchi la uşa terapiei şi mă rugam să fie bine. A fost un an de chin pentru mine, dar încetul cu încetul şi-a revenit. Am avut noroc că am mers la o clinică în Ungaria, iar acolo a fost pus pe picioare. Am venit cu el acasă într-un scaun cu rotile, dar acum este mult mai bine decât atunci când a ieşit din sala de operaţie“, spune Aniana Condescu.

dragos-carte-1.jpg


„Vreau să învăţ carte“

Cu zâmbetul pe buze, Dragoş îşi încurajează familia tot timpul. Băieţelul de 8 ani din comuna doljeană Secu visează să alerge şi să se joace alături de prietenii lui. Chiar dacă este ţintuit într-un scaun cu rotile merge zilnic la şcoală. „Mie îmi place foarte mult la şcoală, iar când o să fiu mare vreau să o ajut pe mama. I-am promis că nu o să mai aibă probleme deloc atunci când o să mă fac bine. Eu vreau să învăţ carte şi să ajung un om mare“, a povestit Dragoş Condescu.

dragos-carte-0.jpg


Dragoş merge zilnic la şcoală chiar dacă este în scaun cu rotile

Băieţelul ţintuit într-un scaun cu rotile se descurcă foarte bine la şcoală. „Familia face un efort foarte mare, gândiţi-vă că le este foarte greu să împingă câţiva kilometru căruţul până la şcoală. Dragoş este un copil receptiv şi se descurcă foarte bine“,a declarat Veronia Mihaela Pleşeanu, învăţător Şcoala Primară Comănicea.

Cei care vor să îl ajute pe Dragoş pot face donaţii în contul deschis pe numele Aniana Condescu la BCR, RO95RNCB0746119449060001.

„Eu şi Dragoş vom pleca duminică la Bucureşti pentru o nouă intervenţie chirurgicală, dar şi pentru recuperare. Trebuie să stăm internaţi în spital timp de două luni. Chiar nu ştiu cum o să ne descurcăm cu banii. Deocamdată nu ştim la cât se vor ridica toate costurile, dar cu siguranţă este vorba de o sumă destul de mare. Cu ajutorul lui Dumnezeu vom putea trece mai departe şi peste acest hop, iar în câţiva ani Dragoş va putea să meargă singur“, a mai spus Aniana Condescu, mama lui Dragoş.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5011
  • Thank you received: 713
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Accesibilitatea in scolile din Romania acum 2 luni 1 săptămână #45237

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități deschide seria atelierelor de educație incluzivă

final_logo_-_cedcd_-_cs6-11_1024-e1506958827998.png


Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), în parteneriat cu Ambasada Statelor Unite la București American Corner, va desfășura marți, 3 octombrie 2017, începând cu ora 13.00 la Atelierul de Educație Incluzivă — “Advancing Inclusive Education in Romania — Keys to transformational change in education system”, care va avea loc la sediul American Corner — Biblioteca Națională a României din București, Bd.Unirii nr. 22, sector 3, etaj 1.

“Acest workshop deschide dezbaterea pe marginea reformei sistemului de educație din România, pornind de la exemple funcționale de incluziune în educație: sistemul american și o serie de reforme de succes aplicate în alte țări aflate în curs de dezvoltare. Totodată, evenimentul marchează lansarea unei serii de ateliere de educație incluzivă (cursuri/seminarii), pe care CEDCD le va pune la dispoziția profesorilor cu scopul de a dezvolta competențele dascălilor în psihopedagogie incluzivă și managementul școlii inclusive”, se arată într-un comunicat.

Evenimentul îi va avea ca vorbitori inițiali pe domnul PhD. David Towell, Director — Centre for Inclusive Futures, University of Cambridge și doamna M.Ed. Mădălina Turza, Președinte Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (US Department of State Fulbright/Humphrey alumna 2017 — University of Minnesota).

De asemenea, sunt invitați ca vorbitori online doamna Paula Goldberg, director PACER Center (USA)[1] și Amy Hewitt, Senior Research Associate, Director, Research & Training Center on Community Living — University of Minnesota.

Totodată, în cadrul workshopului CEDCD va lansa primul ghid de advocacy pentru părinții de copii cu dizabilități, intitulat GHIDUL PĂRINTELUI MILITANT, elaborat în cadrul unui parteneriat dintre CEDCD și PACER Center — Minnesota, USA.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5011
  • Thank you received: 713
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Accesibilitatea in scolile din Romania acum 2 luni 1 săptămână #45238

Doi tineri hipoacuzici sunt proaspăt studenți ai Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării

doi-absolventi-e1506946037614.png


Monica și Adrian au așteptat cu multă nerăbdare deschiderea anului universitar, ei sunt studenți anul I, la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București.

“Anul trecut și-a dorit să devină studentă, numai că nu a avut timp suficient pentru pregătire. Limba română, pentru deficienții de auz, este o limbă străină. Monica lucrează, face voluntariat, iar visul său este să lucreze într-o televiziune, să traducă știrile în limbaj mimico gestual sau în domeniul social, într-un birou de relații cu publicul, pentru a ajuta persoanele cu deficiențe de auz să comunice prin semne și să ofere servicii persoanelor care nu aud, adică să fie o punte de legătură”, traduce pentru Jurnal Social, Ionica Tarău, mentorul tinerilor.

Jurnalism și Științele Comunicării
Tweet Share Share
By CNDR on octombrie 2, 2017 in Social


Monica și Adrian au așteptat cu multă nerăbdare deschiderea anului universitar, ei sunt studenți anul I, la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București.

“Anul trecut și-a dorit să devină studentă, numai că nu a avut timp suficient pentru pregătire. Limba română, pentru deficienții de auz, este o limbă străină. Monica lucrează, face voluntariat, iar visul său este să lucreze într-o televiziune, să traducă știrile în limbaj mimico gestual sau în domeniul social, într-un birou de relații cu publicul, pentru a ajuta persoanele cu deficiențe de auz să comunice prin semne și să ofere servicii persoanelor care nu aud, adică să fie o punte de legătură”, traduce pentru Jurnal Social, Ionica Tarău, mentorul tinerilor.



Monica a absolvit opt clase la Școala pentru deficienți de auz, din Buzau, apoi a absolvit liceul într-o unitate de învățământ de masă.
Ea și familia sa sunt membri fondatori ai Asociației 1 Iunie 2001. Aici a fost implicată de mică în multe proiecte, a fost consiliată, atât ea, cât și familia ei de-a lungul timpului, pentru ca Monica să părăsească învățământul special și să fie inclusă în învățământul de masă.

Adrian a absolvit Școala gimnazială și Liceul cu Program Sportiv, din Buzău.
“Nu a fost ușor, dacă ne raportam la comunicarea lor prin semne și labiolectură, am lucrat multe ore cu ei, mai multe luni, le-am dat teme și am simulat examenul împreună. Dumnezeu le-a îndeplinit visul, sunt convinsă că vor face față cu succes la toate examenele ce vor urma. Le-am recomandat să meargă pe social, dar ei au ales Facultatea de Jurnalism”, explică Ionica Tarău.

................
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5011
  • Thank you received: 713
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Moderators: manana