Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Despre accesibilitate

Rasp: Despre accesibilitate #46433

DEMERS PRIVIND DREPTURILE PERSOANELOR CU DIZABILITATi

Indiferenta este adevaratul handicap


Constatand probleme socio-economice cu care se confrunta aceasta categorie a persoanelor cu dizabilitati; un grup reprezentativ al persoanelor cu dizabilitati( locomotori, hipo-acuzici, nevazatori, sindrom down,etc)dorim sa atentionam autoritatile nationale, cat si cele europene, privind proasta integrare din punct de vedere socio-economic, a persoanelor cu dizabilitati.

ACCESIBILITATE

►Posibilitatea obtinerii autorizatiei de constructie in regim de urgenta pentru accesibilizarea rapida a locuintei si construirea rampei;
►Obligativitatea construirii rampei de acces din locuinta privata la spatiul public acolo unde exista persoane cu dizabilitati locomotorii si este solicitat acest lucru, RESPECTIV construirea rampei si adaptarea liftului (sau construirea unei platforme acolo unde adaptarea liftului nu este posibila) in scarile de bloc fara a fi necesar acordul vecinilor;
►Acordarea dreptului de concesionare a terenului necesar construirii rampei de catre Primarii (acolo unde iesirea la calea publica se face pe proprietatea statului sau a Primariilor) SI simplificarea procedurilor de concesionare (forma PUD este costisitoare, de lunga durata si lasa UN DREPT al persoanelor cu dizabilitati - libertatea de miscare - la latitudinea vecinilor care, de regula, se opun);
►Mentionarea in Legea 448/2006 a obligativitatii respectarii normativului NP 051/2001 la construirea rampelor din spatiul public si privat;
►Facilitarea din punct de vedere legislativ (autorizatie de constructie in regim de urgenta etc) - pentru persoanele fizice/juridice care doresc sa se implice in implementarea prezentei legi: adaptarea intersectiilor prin modificaria bordurilor, cu scopul de a permite accesul liber al persoanelor cu dizabilitati in spatiul public;;
►Obligativitatea ca autoritatile locale din cadrul comunelor/satelor sa asfalteze prioritar drumul de la casa in care locuieste persoana cu dizabilitati locomotorii pana la obiectivele principale ale satului (magazin, dispensar, biserica, primarie, scoala, soseaua principala etc);
►In spatiile de parcare ale domeniului public si cat mai aproape de domiciliu, administratorul acestora repartizeaza locuri de parcare gratuita persoanelor cu handicap SAU REPREZENTANTILOR LEGALI AI ACESTORA / ASISTENTULUI PERSONAL / FAMILIEI care au solicitat si au nevoie de astfel de parcare, chiar daca automobilul utilizat in folosul persoanei cu handicap nu se afla in posesia acesteia;
►Obligativitatea posturilor de televiziune de a avea interpreti mimico-gestuali cel putin in cadrul emisiunilor de stiri si talk-show pe care le difuzeaza SAU – in cazul nerespectarii acestei obligativitati - sa directioneze o cota din profit in beneficiul persoanelor afectate de hipoacuzie.

FACILITATI FISCALE

►Scutirea de impozit pe locuinta in care locuieste persoana cu handicap si scutirea impozitului pe masina care este folosita in beneficiul acesteia INDIFERENT DACA ACEASTA ESTE ADAPTATA SAU NU (deoarece necesitatea adaptarii depinde de tipul de dizabilitate);
►SI apartinatorii persoanelor cu dizabilitati sa poate accesa credite cu dobanda subventionata, pentru a achizitiona o masina in beneficiul persoanei cu handicap sau pentru a accesibiliza locuinta in care locuieste persoana cu handicap, atat in interior cat si in exterior (acces la strada) indiferent de forma dizabilitatii (deoarece o banca nu va acorda niciodata credit persoanelor cu dizabilitati, in baza veniturilor mici pe care - de obicei - le au);
►Acordarea de credit cu dobanda subvetionata sau decontarea partiala pentru achizitionarea unui carucior cu verticalizare (gen LEVO COMBI) pentru persoanelor paralizate (traumatisme vertebro-medulare ale coloanei cervicale). Sansa la mobilitate si o viata independenta pentru acestea depinde de aceste carucioare (altfel ce vor face ei, dupa ce parintii nu vor mai fi).

SERVICII MEDICALE

►CNAS sa formuleze contractul cadru astfel incat acesta sa respecte dreptul la gratuitatea tratamentului si investigatiilor pentru persoanele cu dizabilitati (mentionarea acestei obligativitati in legea 448/2006); reducerea handicapului inseamna pentru administratia locala reducerea cheltuielilor;
►TOATE bolile rare sa fie trecute in programul national de boli rare al CNAS, iar asigurea fondurilor necesare tratamentului sa se afle printre prioritati;
►Acordarea gratuitatii la serviciile medicale de recuperare si la dispozitivele pentru incontinenta (pampers, sonde urinare etc);
►Medicul de familie sa ofere consultatii CU ADEVARAT gratuite, la domiciliu, persoanelor cu dizabilitati care sunt nedeplasabile;
►Consilierea psihologica trebuie specializata in functie de tipurile de afectiuni, pentru a ajuta cu adevarat persoana cu dizabilitati. In caz contrar poate dauna starii de sanatate psihica a pacientului si familiei din care pacientul face parte.

TRANSPORT

►Posibilitatea de alegere intre mai multe optiuni de transport gratuit - in functie de posibilitatile si dizabilitatea fiecaruia (abonamente, bonuri de combustibil, decontari etc);
►Posibilitatea ca - in cazul in care asistentul personal nu poate insoti asistatul intr-o calatorie cu trenul sau orice mijloc de transport in comun (concediu medical/ concediu de odihna/sfarsit de spatamana) - acesta sa poata fi insotit si de o alta persoana delegata de asistentul personal;
►Fiecare tren de calatori sa fie prevazut cu un vagon accesibilizat care sa fie utilizat prioritar pentru calatorii cu dizabilitati si insotitorii acestora, la cerere;
►Societatile care au ca obiectiv asigurarea transportului public pentru persoane, sa nu fie autorizate decat atunci cand mijloacele de transport pe care le utilizeaza sunt adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilitati.

CERTIFICAT DE HANDICAP

►Formarea unei comisii SI la nivel orasenesc pentru eliberarea certificatelor de grad deoarece sunt persoane cu dizabilitati nedeplasabile;
►Certificatul de handicap permanent sa fie acordat si acelor persoane care sunt diagnosticate sau al caror handicap survine dupa varsta de 18 ani DAR au handicap permanent sau boli genetice cauzatoare de dizabilitati IREVERSIBILE.

ASISTENT PERSONAL

►Persoanele cu handicap grav au dreptul la asistent personal, care nu doar ingrijeste ci se implica activ si constant in educatie, recuperare, in integrarea lor sociala, profesionala si care ii asista pe acestia in activitatile necesare desfasurarii unei vieti cat mai aproape de normal (24 de ore din 24). Ingrijitorii sunt lucratorii de la ferme de animale: pasari, bovine, porcine etc. In consecinta, acordarea titulaturii de INGRIJITOR este nu numai umilitoare pentru persoanele cu dizabilitati si cei responsabili de ei (persoanele cu dizabilitati sunt FIINTE UMANE nu ANIMALE), dar poate afecta atat calitatea serviciilor oferite de acestia, cat si atributiile salariale ale acestora (pentru ca munca pe care ei o depun este mult mai complexa si mai stressanta decat cea a unui ingrijitor). Si mai trebuie avut in vedere faptul ca NU TOTI asistentii personali sunt membrii ai familiei persoanei asistate;
►Fiecare persoana cu handicap grav este DEPENDENTA, deci are nevoie de supraveghere permanenta; in consecinta un singur asistent personal impartit la mai multe persoane cu handicap grav este fizic imposibil si absolut inutil, deoarece persoana cu dizabilitati grave nu-si poate pune nevoile in repaos pana la ora la care asistentul personal va ajunge (in sfarsit) si la ea, iar dupa ce pleaca asistentul sa intre din nou in "pauza de nevoi". Pe deasupra, mai sunt si persoanele cu dizabilitati psihice care lasate nesupravegheate pot pune in pericol propriile vieti si vietile celor din jur. In concluzie solicitam ca fiecare persoana cu dizabilitati grave, dependenta, sa aiba dreptul CATE UN asistent personal.
►Orice asistent personal este bugetar: are dreptul la concediu medical platit in caz de nevoie.

LOCUINTE / CENTRE REZIDENTIALE

►PRIORITATE in infiintarea de centre rezidentiale pemanente pentru persoanele cu dizabilitati severe; este la fel de mare nevoie ca si azilele de batrani, deoarece parintii acestor persoane nu pot trai vesnic. Iar – pentru a preveni abuzurile – propunem ca in aceste centre, personalul sa fie angajat nu numai in baza competentelor profesionale ci si in urma unui examen psihologic riguros, prioritate la angajare avand alte persoane cu dizabilitati sau persoane care in trecut au facut voluntariat in ONG-uri (ceea ce dovedeste buna lor credinta si faptul ca le pasa);
►ANL sa aloce un procent de locuinte pentru persoanele cu dizabilitati;
►Prioritate pentru persoanele cu dizabilitati in vederea obtinerii unei locuinte sociale.

PREVENIREA ABUZURILOR

►Propunem ca o data pe an sa se formeze una sau mai multe comisii de analiza la nivel judetean. Fiecare comisie sa fie formata SI din medici, psihologi, psihiatri, experti juridici etc. Din comisie sa faca parte cel putin o persoana cu dizabilitati. Comisia sa aiba un anumit numar de persoane cu dizabilitati in responsabilitate si sa se deplaseze la domiciliul fiecarei persoane in parte pentru a constata conditiile (nu neaparat cele materiale) in care aceasta traieste. Comisia sa analizeze persoana cu dizabilitati si fara sa fie prezenta familia! Persoana cu dizabilitati trebuie asigurata de catre cei din comisie ca daca ceva e in neregula, exista solutii de rezolvare (ex: centru rezidential format special pentru astfel de situatii; iar autoritatile trebuie sa aiba in vedere prioritatea crearii unui centru rezidential pentru persoanele cu dizabilitati abuzate/neglijate);
►Fiecare asistent personal trebuie sa prezinte la raport, anual, o dovada ca asistatul a fost dus la control medical cel putin o data pe an (in cazurile in care acesta este necesar) sau o scrisoare din partea medicului curant/responsabil pentru starea de sanatate a persoanei cu dizabilitati in care acesta sa specifice ca acea persoana nu are nevoie de recuperare/asistenta medicala anuala etc. Propunem acest lucru pentru a preveni situatiile in care unii asistenti personali refuza asistenta medicala pentru persoana cu dizabilitati aflata in grija, punand in pericol astfel sanatatea si viata acelei persoane.

EDUCATIE

►Formarea un sistem de examinare adaptat la particularitatile persoanelor cu dizabilitati in scoli/universitati (ex: acordarea unei perioade de timp mai mare la examinare etc);
►Unitatile de invatamant au obligavitatea sa prezinte elevului/studentului solutiile prin care acesta poate da un examem de orice nivel in conditiile cele mai bune, adaptate tipului de dizabilitate. Inainte ca elevul sau studentul sa inceapa cursurile unei unitati de invatamant este recomandat ca acesta sau reprezentantul legal al acestuia sa solicite psihologului un raport asupra situatiei persoanei cu dizabilitati care doreste sa studieze. Iar raportul sa fie depus de catre persoana cu dizabilitati/reprezentantul legal in unitatatea de invatamant vizata. Astfel, cadrele didactice vor fi informate despre situatia persoanei cu dizabilitati;
►Infiintarea unui sistem de invatamant liceal si universitar online pentru persoanele cu dizabilitati grave (greu de deplasat / nedeplasabile) si asigurarea transportului cu microbuze speciale pentru copiii cu dizabilitati grave (greu de deplasat/nedeplasabile) pana la unitatile de invatamant.

ALTELE

►In cadrul unor comitete de analiza a problemelor persoanelor cu handicap de la nivel local, sa existe personal specializat care sa lucreze pe teren, si sa identifice prin consultarea directa a fiecarei persoane cu dizabilitati - problemele cu care fiecare se confrunta, apoi sa le centralizeze si sa propuna spre solutionare (legislativa sau de orice alt fel, in functie de natura problemelor). Tot aceste persoane trebuie sa indrume si sa incurajeze persoanele cu dizabilitati si apartinatorii sa apeleze la organele de stat responsabile cu rezolvarea situatiei lor. Fiecare responsabil sa aiba in sarcina un anumit numar de persoane de pe raza judetului pe care il reprezinta. Iar in aceste comitete sa fie angajata cel putin cate o persoana cu handicap sau fiecare tip de dizabilitate sa aiba cate un reprezentant intr-un comitet (astfel s-ar putea afla si sustine mai bine problemele cu care se confrunta persoanele cu dizabilitati diferite, iar cei responsabili sa le identifice/rezolve - avand dizabilitati - vor fi mai motivati si direct implicati);
►Sanctionarea utilizarii in mod pleorativ a cuvantului “handicapat”, precum si orice fel de atac batjocoritor la adresa persoanelor cu dizabilitati. Este in primul rand un atac la demnitate, iar in cazul celor cu afectari psihice situatia se complica, deoarece un astfel de atac sau atacuri repetate in timp pot avea urmari grave:
-> pentru persoana cu dizabilitati care are si afectari psihice, poate duce la depresie si tendinte de sinucidere SAU la regres din punct de vedere al sanatatii;
-> pentru familie lor, creaza un stres suplimentar foarte mare, deoarece o parte dintre persoanele cu dizabilitati psihice isi pierd controlul, au accese de furie, si se descarca pe cei din familie. Dupa o astfel de repriza, atat persoana cu dizabilitati cat si cei care au asistat sunt epuizati, iar pentru copiii prezenti in astfel de situatie (frati, surori, nepoti) astfel de accese au un impact foarte mare atat in dezvoltarea lor psihica, sociala cat si in educatie si rezultate scolare.
Iata cat de mult rau fac aparent "nevinovatele" accese de rautate la adresa persoanelor cu dizabilitati, mai ales in cazul celor cu afectiuni psihice;
►Avand in vedere faptul ca persoanele cu dizabilitati au mult mai multe necesitati decat o persoana sanatoasa, solicitam ca indemnizatia pentru persoanele cu handicap sa fie egala cel putin cu pensia minima pe economie SI sa se acorde indiferent daca aceste persoane au un loc de munca sau nu, atat timp cat venitul realizat nu depasesete salariul mediu pe economie;




Grup reprezentativ a persoanelor cu dizabilitati
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46466

MINUTA dezbaterii publice a proiectului de ordin pentru aprobarea Instrumentului de monitorizare privind implementarea Strategiei naționale ,,O societ

- obligativitatea ANPIS să aplice sancțiuni pentru nerespectarea Legii nr. 448/2006
și să pună la dispoziție petentului documentele privind măsurile dispuse și
contravențiile aplicate în urma procesului de control
- punerea în vedere DGASPC și ANPIS înscrierea ca operatori de date cu caracter
personal
- CMBRAE nu face orientare școlară adaptată
- Propune ca primăriile să dețină vehicule care să poată fi puse la dispoziția
persoanelor cu dizabilități, atâta timp cât operatorii de taxi nu adaptează mașinile
la nevoile persoanelor cu dizabilități

- Lipsa accesibilității locurilor de parcare special amenajate pentru persoanele cu
dizabilități
- Solicitarea CNCD pentru recunoașterea dizabilității - criteriu de discriminare
- Inaccesibilitatea sediului ANPIS
- Inexistența unei autorități care să evalueze persoana cu dizabilități pentru
obținerea carnetului de șofer
Doamna Diana Chiriacescu, reprezentantul FONSS si Dizabnet a accentuat
necesitatea ca instrumentul de monitorizare al Strategiei să asigure că:
- măsurile conduc la respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilități
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46498

Platformă mobilă pentru un tânăr cu dizabilități, montată de Primăria Sectorului 4 în scara blocului

media-150143812371958800.jpg


La inițiativa Primarului Sectorului 4, Daniel Băluță, consilierii locali ai Sectorului 4 au votat, în unanimitate, hotărârea privind aprobarea finanțării cheltuielilor pentru achiziționarea unei platforme mobile pentru persoane cu dizabilități de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului și montarea acesteia la imobilul situat în strada Sergent Iriceanu Ion nr.4, bloc 153. Beneficiar este Alexandru, un tânăr de 18 ani, condamnat la o viață în scaunul cu rotile, de un accident stupid.

În urmă cu 17 ani, pe când avea doar un an și câteva luni, Paul-Alexandru Calițoiu a ieșit la o plimbare în spatele blocului, însoțit de mama sa. În timp ce se plimbau pe trotuarul din spatele imobilului în care locuiau, două mașini s-au lovit frontal, iar una din ele a ricoșat în Alexandru. Disperarea mamei care nu a putut face nimic pentru a își feri copilul din fața bolidului este imposibil de descris în cuvinte, mai ales că, de atunci, băiețelul ei a rămas paralizat de la piept în jos.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46530

41869153_2039022556128743_1862914495244926976_n.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46534

Federația Română de Fotbal.

In cadrul unui eveniment găzduit de Federația Română de Fotbal, Jochen Kemmer, managerul Proiectului Centrul pentru Fotbal Accesibil în Europa (CAFE), a prezentat informații despre cerințele UEFA cu privire la accesul persoanelor cu dizabilități în incinta stadioanelor și despre responsabilitățile cluburilor cu privire la accesibilizarea stadioanelor în raport cu nevoile persoanelor cu dizabilități. De asemeni, Jochen Kemmer a subliniat importanța implicării ONG-urilor în realizarea facilităților incluzive.
,,Cu toţii trebuie să ne dăm interesul pentru a ne asigura că fotbalul este un fenomen cu adevărat incluziv. Vom şti că am reuşit atunci când accesul în condiţii de egalitate va deveni un standard respectat în întreaga lume a fotbalului.’’


41801953_10217395604620325_2140851149048119296_n.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46537

Acasă la Oamenii Realității

Vizionati, va rog, editia din 5 August 2018, ora 17.!! :) :)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46597

Care este provocarea dvs. de accesibilitate? Să ne ajute.

Instalarea unui Garaventa Lift în biroul dvs. permite accesul conform codului pentru clienți și angajați. Ascensoarele Garaventa oferă opțiuni de economisire a spațiului, economice și economice pentru clădirile existente sau construcții noi. Cele mai frecvente soluții de produse pentru accesibilitatea în birouri sunt prezentate mai jos.

Dacă doriți să discutați despre specificul aspectului dvs. de proiect, profitați de cea mai experimentată echipă de design de produse din lume. Contactati-ne azi! Vom fi bucuroși să vă ajutăm

Artira_Chaffey-Burke-ES_Burnaby.png
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46638

Laura Nureldin

Pe strada Radu Beller, din București, există un loc de parcare pentru persoane cu dizabilități. Pe locul respectiv sunt parcate, mereu, mașini mai scumpe sau mai ieftine. De obicei, mai scumpe. Din mașinile astea coboară de fiecare dată oameni pe două picioare, cu două mâini și, mai ales, fără ecuson în parbriz. Sunt sigură că, dacă-i întreabă cineva, toți vor "o țară ca afară". E drept, istoria nu consemnează dacă țara respectivă e Germania sau India.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46639

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46717

Optar.RO

autobuze-stb-4-640x427.jpg


Se confirma. Autobuzele alea "moderne" au rampa manuala.
https://www.bucurestifm.ro/wp-content/uploads/sites/2/2018/10/autobuze-stb-4-640x427.jpg
Adica au platit un pret mediu dublu fata de normal insa... au rampa manuala.
Repetam... au GPS ca sa stii unde sunt in trafic, dar ca sa urce cineva in scaun rulant, soferul trebuie sa coboare de la volan, sa dea rampa jos, sa astepte pana urca persoana in scaun rulant, sa ridice rampa si apoi sa revina la volan. Apoi, cand pasagerul coboara, soferul trebuie sa faca acelasi lucru. In timpul asta, GPS-ul autobuzului "modern" sta si calculeaza timpul pierdut in trafic, ca el, GPS-ul, nu stie ca astia de la Primaria Capitalei au fost atat de tampiti incat sa nu ceara o rampa electrica care ajuta si batranii, persoanele cu bagaje, persoanele cu carucioare de copii, etc.
De ce nu-i trazneste? De ce?
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #46763

Drepturile pasagerilor din transportul feroviar: noi reguli pentru a proteja mai bine călătorii din UE

99531166-e1542291603342.jpg


Deputații europeni urmează să sprijine noile norme privind consolidarea drepturilor pasagerilor de tren din UE, inclusiv compensații mai mari în caz de întârzieri și mai multă asistență pentru persoanele cu dizabilități.

În fiecare an, pasagerii călătoresc aproximativ 500 de miliarde de kilometri pe rețeaua feroviară europeană, iar Parlamentul dorește să se asigure că aceștia sunt protejați. Deputații europeni vor vota azi, 15 noiembrie, pentru actualizarea drepturilor călătorilor din transportul feroviar. Actualizările propuse acoperă mai multe domenii cheie și s-ar aplica în toate țările UE și pentru toate tipurile de servicii feroviare. Acestea au fost aprobate de comisia parlamentară de transport la 9 octombrie.

Toate companiile feroviare din UE ar trebui să garanteze asistență gratuită persoanelor cu dizabilități sau cu mobilitate redusă. Acestea ar trebui, de asemenea, să asigure despăgubirea integrală pentru pierderea sau repararea echipamentelor de mobilitate.

În cazul în care trenul are o întârziere mai mare, pasagerii ar putea fie să solicite rambursarea întregului preț al biletului, fie să-și continue călătoria și să solicite o rambursare parțială. Deputații europeni susțin o creștere a compensației, în funcție de durata întârzierii. Asta înseamnă că pasagerii pot solicita echivalentul a 50% din prețul biletului pentru întârzieri cuprinse între 60 și 90 de minute – pe lângă drepturile pasagerilor de a-și continua călătoria –, față de 25% din preţul biletului pentru întârzieri între 1 şi 2 ore cât prevede legea existentă. Pasagerii ar avea dreptul la 75% din prețul biletului pentru o întârziere de 91 minute până la 120 de minute și 100% din prețul biletului pentru întârzieri mai mari de 121 de minute, față de 50% din preţul biletului pentru întâzieri de peste 2 ore.

,,Aceasta este o veste bună pentru toți călătorii europeni. Ne-am asigurat că pasagerii de tren vor fi despăgubiți în mod corect și rezonabil în caz de întârzieri. Când trenul are o întârziere de peste două ore, biletul va fi rambursat integral „, a declarat Renaud Muselier, deputat în Parlamentul European, negociatorul principal al Grupului PPE privind reforma legislației.

În prezent, doar cinci țări din UE aplică pe deplin normele existente privind drepturile călătorilor din transportul feroviar: Belgia, Danemarca, Italia, Olanda și Slovenia. Alții au scutiri pentru trenurile interne de lungă distanță și pentru serviciile transfrontaliere urbane, suburbane și regionale. Deputații europeni vor ca statele membre să renunțe la scutiri în termen de cel mult un an de la intrarea în vigoare a noilor norme.

Companiile feroviare vor trebui să furnizeze călătorilor mai multe informații despre normele existente, de exemplu prin includerea unor informații detaliate privind drepturile pasagerilor pe bilete. De asemenea, acestea vor trebui să fie mai transparente cu privire la termenele și procedurile pentru reclamații.

,,În cele din urmă, se iau măsuri importante pentru a se asigura că persoanele cu dizabilități și cu mobilitate redusă pot călători mai ușor. În loc să se înregistreze cu câteva ore în avans, ei se vor putea prezenta spontan la gară și vor cere asistență personală „, a explicat Renaud Muselier.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47000

Bucureștiul văzut din scaunul cu rotile al unui tânăr de 18 ani. 10 lucruri pe care să ni le amintim când ne plângem că ne e greu să circulăm

De câte ori ne enervăm în trafic și traversarea orașelor noastre ni se pare un coșmar, ne putem gândi la acest tânăr! Ștefan Stoian are 18 ani, locuiește în București și se mândrește că face parte din Generația Z. Este țintuit într-un scaun cu rotile, de o afecțiune care se numește tetraplegia spastică. În ciuda dizabilității, iese zilnic din casă, pentru a merge la liceu și pentru a-și face cumpărături. A deschis numeroase acțiuni în instanță, pentru a obliga autoritățile locale și guvernamentale să respecte drepturile persoanelor cu dizabilități. În București, unei persoane aflate în scaun cu rotile îi este aproape imposibil să călătorească singură, fără ajutor, cu mijloacele de transport în comun. Am petrecut două zile alături de Ștefan, pentru a vedea cu ce se confruntă o persoană aflată în scaun cu rotile care vrea să fie independentă. Și am cules câteva momente pe care merită să le știm, poate ne ajută când ne enervăm în trafic.

Este ora 10.00 când Ștefan deschide ușa casei și coboară o scurtă rampă pentru a ajunge în curte. E îmbrăcat cu o geacă neagră, are pantaloni din fâș, iar în picioare, o pereche de bascheți. Cu mâna dreaptă ghidează joystick-ul căruciorului electric și controlează direcția de deplasare.

Adolescentul de 18 ani nu își poate folosi picioarele, iar mâinile cu foarte mare greutate reușește să le miște. E țintuit în scaunul cu rotile, dar luptă pentru a depăși limitele fizice, barierele sociale și pentru a fi un om independent. ”Scările și bordurile sunt cei mai mari dușmani ai mei. De multe ori, în București îmi este imposibil să urc sau să cobor de pe trotuar. Gândiți-vă că scaunul acesta are peste 200 de kilograme”, explică Ștefan, în timp ce coboară cu atenție de pe trotuar. 1. Centura de siguranță nu e adaptată și îl jenează puternic la gât În această dimineață, Ștefan nu merge la liceu, trebuie să ajungă la Curtea de Apel București. Primăria Sectorului 5 i-a pus la dispoziție un vehicul special, echipat cu lift și podea plană, iar Direcția de Asistență Socială (DGASPC) i-a asigurat un șofer care îl ajută să urce și să coboare din mașină. Odată urcat, scaunul e ancorat de podeaua microbuzului cu 4 chingi, iar o centură de siguranță e trecută peste pieptul lui Ștefan și prinsă în laterala scaunului. Aceasta nu e însă adaptată nevoilor lui. ”Cel mai mult mă încurcă centura asta. Cel mai mult… Modul în care mă ține nu prea mă ajută, mă strânge de gât în momentul în care șoferul pune o frână”, spune Ștefan în timp ce încearcă să își depărteze centura de artera carotidă, dar cum nu-și poate folosi mâinile, nu prea reușește. 2. Din cauza celor care parchează pe locurile de parcare speciale, Ștefan renunță să mai ajungă la Curtea de Apel Ștefan Stoian locuiește în sectorul 4, în apropiere de capătul tramvaiului 32, iar în această dimineață drumul până la Curtea de Apel durează 20 minute. Dar, odată ajuns la destinație, constată că ambele locuri de parcare destinate persoanelor cu dizabilități sunt ocupate neregulamentar. Nici unul dintre cele 3 autoturisme nu aparține și nu transportă persoane cu probleme de mobilitate. Ștefan îl roagă pe șoferul DGASPC să continue să caute un loc de parcare. După 40 de minute de stat în coloană, constată că nu e absolut nici un loc liber. Și nici microbuzul nu poate opri în mijlocul străzii și bloca circulația 5-10 minute, pentru ca Ștefan să coboare. ”Atunci, hai acasă, înapoi! Așa se întâmplă cam în fiecare zi, dacă nu găsim loc de parcare, plecăm. N-avem ce face, lăsăm toată treaba neterminată și plecăm”, spune Ștefan. 3. Ca să-și ia pașaportul trebuie să ia autobuzul Ștefan trebuie să ajungă și la Direcția Pașapoarte, de la Plaza Mall, pentru a-și ridica documentul de călătorie. Dar trebuie să o facă cu propriile puteri, fiindcă primăria nu îi asigură transportul decât pentru deplasările importante. Adică doar pentru a ajunge la liceu, la spital sau la instanța de judecată. În rest, trebuie să se descurce cum poate. 4. Nu poate urca pe trotuar, din cauza bordurii prea înalte, așa că circulă pe marginea șoselei Ștefan intră pentru câteva minute în casă, ia actele de care are nevoie și iese din nou zâmbitor. ”La pașapoarte! În mall! Ceasul este 11.50”, spune tânărul și se avântă spre capătul străzii.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47036

Legea 448/2006 legea persoanelor cu dizabilitati

54228820_2218841131545573_578652078977581056_n.jpg


In principal se discuta de drepturile persoanelor cu dizabilitati.
Trebuie sa se cunoasca drepturile oamenii sa cunoasca drepturile lor.
Drepturile care de multe ori nu sunt respectate sau nu se stie despre ele.
ADAPTAREA in mijloacele de transport, naval, aerian si terestru.

Maurren Pigot membru EDF
European Disability Forum
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47120

Primul proiect din România pentru accesul în natură al persoanelor cu dizabilități motorii

Asociația Acces Natura lansează proiectul “Natura este pentru toți” ce vizează facilitarea accesului în natură pentru persoane cu dizabilități motorii prin organizarea, pentru prima oară în România, de ture asistate în natură, cu un dispozitiv special.

Sâmbată, 08 iunie 2019, Asociația Acces Natura organizează evenimentul de lansare a proiectului “Natura este pentru toți”. Scopul proiectului este facilitarea accesului în natură pentru persoanele cu dizabilități motorii prin folosirea pentru prima oară în România și în Europa de Est a unui scaun (marca Joëlette) special conceput pentru deplasarea asistată pe teren accidentat. De asemenea, proiectul urmărește ridicarea nivelului de conștientizare asupra nevoii de amenajări speciale destinate persoanelor cu dizabilități în spații precum: arii naturale, trasee și obiective turistice și spatii de recreere în natură. Evenimentul are loc între orele 10:00-13:00 în Parcul Natural Văcărești și se va desfășura astfel:
– ora 10:00 Conferința de presă (ora 10:00, sediul Administrației Parcului Natural Văcărești, Asmita Gardens, Splaiul Unirii, nr. 168, bl. T4, Et. 17, Sector 4, București)
– ora 11: 00 un tur ghidat în Pacul Natural Văcărești (ora 11:00, intrare Parcului Natural Văcăresti, colț Asmita Gardens) pentru a demonstra posibilitățile de utilizare ale scaunului.

Beneficiile mentale, sociale și fizice pe care accesul la natură le aduce persoanelor cu dizabilități sunt bine cercetate și documentate. Din păcate în România ne confruntam în continuare cu o accesiblizare extrem de scazută a spațiului public, în special în spații precum arii naturale, trasee și obiective turistice sau spații de recreere în natură.

Pentru persoanele cu dizbilități, o modalitate de a depăși problemele de accesibilizare și, în același timp, de a parcurge în natură trasee turistice care nu sunt pretabile accesibilizării (acces dificil, teren accidentat, pantă mare) este folosirea unor scaune cu rotile special concepute pentru deplasarea asistată pe teren accidentat. Deplasarea pe teren accidentat se face cu asistența a minimum doi voluntari care asigură tracțiunea și echilibrul scaunului. Persoanele cu dizabilități pot parcurce astfel trasee turistice cu grad mediu de dificultate, inclusiv trasee montane sau pot participa la competiții de alergare montană.

În cadrul proiectului „Natura este pentru toți”, până în noiembrie 2019, 15 persoane cu dizabilități motorii vor beneficia de câte o excursie asistată în natură, pe trasee neaccesibilizate. Excursiile vor fi posibile prin utilizarea unui scaun Joëlette special conceput pentru deplasare pe teren accidentat. Ulterior finalizării proiectului, scaunul special va fi pus la dispoziție cu titlu gratuit altor asociații de profil interesate în desfășurarea de ativități în aer liber pentru persoanele cu dizabilități motorii.

Asociația Acces Natura lansează proiectul “Natura este pentru toți” ce vizează facilitarea accesului în natură pentru persoane cu dizabilități motorii prin organizarea, pentru prima oară în România, de ture asistate în natură, cu un dispozitiv special.

Sâmbată, 08 iunie 2019, Asociația Acces Natura organizează evenimentul de lansare a proiectului “Natura este pentru toți”. Scopul proiectului este facilitarea accesului în natură pentru persoanele cu dizabilități motorii prin folosirea pentru prima oară în România și în Europa de Est a unui scaun (marca Joëlette) special conceput pentru deplasarea asistată pe teren accidentat. De asemenea, proiectul urmărește ridicarea nivelului de conștientizare asupra nevoii de amenajări speciale destinate persoanelor cu dizabilități în spații precum: arii naturale, trasee și obiective turistice și spatii de recreere în natură. Evenimentul are loc între orele 10:00-13:00 în Parcul Natural Văcărești și se va desfășura astfel:
– ora 10:00 Conferința de presă (ora 10:00, sediul Administrației Parcului Natural Văcărești, Asmita Gardens, Splaiul Unirii, nr. 168, bl. T4, Et. 17, Sector 4, București)
– ora 11: 00 un tur ghidat în Pacul Natural Văcărești (ora 11:00, intrare Parcului Natural Văcăresti, colț Asmita Gardens) pentru a demonstra posibilitățile de utilizare ale scaunului.

Beneficiile mentale, sociale și fizice pe care accesul la natură le aduce persoanelor cu dizabilități sunt bine cercetate și documentate. Din păcate în România ne confruntam în continuare cu o accesiblizare extrem de scazută a spațiului public, în special în spații precum arii naturale, trasee și obiective turistice sau spații de recreere în natură.

Pentru persoanele cu dizbilități, o modalitate de a depăși problemele de accesibilizare și, în același timp, de a parcurge în natură trasee turistice care nu sunt pretabile accesibilizării (acces dificil, teren accidentat, pantă mare) este folosirea unor scaune cu rotile special concepute pentru deplasarea asistată pe teren accidentat. Deplasarea pe teren accidentat se face cu asistența a minimum doi voluntari care asigură tracțiunea și echilibrul scaunului. Persoanele cu dizabilități pot parcurce astfel trasee turistice cu grad mediu de dificultate, inclusiv trasee montane sau pot participa la competiții de alergare montană.

În cadrul proiectului „Natura este pentru toți”, până în noiembrie 2019, 15 persoane cu dizabilități motorii vor beneficia de câte o excursie asistată în natură, pe trasee neaccesibilizate. Excursiile vor fi posibile prin utilizarea unui scaun Joëlette special conceput pentru deplasare pe teren accidentat. Ulterior finalizării proiectului, scaunul special va fi pus la dispoziție cu titlu gratuit altor asociații de profil interesate în desfășurarea de ativități în aer liber pentru persoanele cu dizabilități motorii.

„Joëlette” este un scaun cu rotile pentru teren accidentat, care permite oricărei persoane cu mobilitate redusă sau invaliditate, atât copii cât și adulți, să practice drumeția sau activități de alergare, cu ajutorul a cel puțin doi asistenți. Proiectat atât pentru excursii de familie, cât și pentru activități sportive și de recreere mai intense, scaunul permite accesul la cele mai dificile terenuri până acum inaccesibile cu scaunul rulant clasic. Scaunul este produs în Franța de către singurul producator european al unui scaun cu acest tip de funcționalitate.

Proiectul “Natura este pentru toți” al Asociației Acces Natura este finanțat prin programul Start ONG. Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultural. Valoarea totală a programului este de 500.000 euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere și instituțiilor non-administrative.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47149

CFR a lansat prima etapă a proiectului de modernizare a 47 de gări

image-2019-06-7-23191631-46-gara-din-satu-mare.jpg


CFR a anunțat că va moderniza 47 de gări, într-o primă etapă urmând a fi făcute studii de fezablitate pentru 24 dintre ele, printre care Satu Mare, Baia Mare, Târgu Jiu sau Mangalia. Printre lucrările preconizate se numără repararea clădirilor, înălțarea peroanelor și modernizarea echipamentelor de telecomunicații. Costuile elaborării studiilor de fezabilitate sunt estimate a se apropia de 10 milioane lei.

Ce spune CFR

“CFR” SA a demarat proiectul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.

Sucursalele Regionale de Căi Ferate Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi au lansat procedurile de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru următoarele 24 staţii de cale ferată: Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără, Ciulniţa, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci şi Mărăşeşti.

Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe:
- modernizarea și repararea clădirilor de călători, inclusiv facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă;
- înălțarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din stații, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare;

- asigurarea sistemelor de ventilație şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante
- modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător;
- înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj;
- asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc.

Valoarea costurilor estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente celor 24 staţii CF este de 9.711.250 RON fără TVA, iar sursa de finanţare este inclusă în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6829
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.