Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Despre accesibilitate

Rasp: Despre accesibilitate #47156

Iata cat de jos am ajuns din punct de vedere societal ! :( :( :(

Firma de transport DST a dat în judecată un elev imobilizat în cărucior și cărat în brațe de mama eroină

Mirel_2_4d241_5e3a4.jpg


Anul trecut, observatorulph.ro a publicat cazul mamei care își cară în brațe fiul imobilizat de 17 ani ca să-l ducă la școală. Asta deoarece autobuzul firmei DST, cu care face naveta de la Brazi la Ploiești, nu are rampă. Singura instituție care a reacționat a fost Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării. Aceasta a amendat transportatorul DST cu 3.000 de lei și a aplicat un avertisment Consiliului Județean Prahova. Acum, DST contestă sancțiunea în instanță, dând în judecată elevul țintuit într-un scaun rulant pentru tot restul vieții.

În fiecare zi de școală, Florina Dumitru urcă și coboară din autobuz cu fiul de 17 ani în brațe, imobilizat de la naștere într-un scaun cu rotile. Autobuzul firmei DST, cu care fac naveta pe ruta Popești-Ploiești nu are o rampă de acces pentru persoane cu dizabilități, așa că cei doi se chinuie în fiecare zi să ajungă la ore. Sătulă să fie batjocorită, femeia a dat în judecată firma de transport DST, dar și Consilul Județean Prahova și Primăria Brazi
Procesul nu s-a terminat, ba, dimpotrivă, firma DST a chemat în instanță familia Dumitru cerând anularea amenzii de 3.000 de lei aplicată de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Instituția respectivă a considerat că transportatorul nu a oferit condiții optime pentru persoane cu dizabilități pe fondul pasivitățatii Consiliului Județean Prahova, căruia i-a fost aplicat un avertisment.

Din păcate, în situația lui Mirel se regăsesc mulți alți prahoveni, care nu pot călători cu firmele de transport din Prahova din același motiv: lipsa unor rampe pentru persoane cu dizabilități.

Nici Consiliul Județean Prahova nu pare preocupat de rezolvarea problemei, invocând faptul că documentația pentru licitația traseelor din județ este întocmită de Autoritatea Rutieră. Oare este suficient să arunci ”pisica” în ograda altei instituții?

Având acest precedent, conducerea CJ Prahova ar trebui să oblige operatorii de transport să se doteze cu rampe speciale pentru astfel de situații, iar firmele să-și respecte călătorii imobilizați în scaunul rulant.


FOTO Document Decizia Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării:

amenda_362f5.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47258

Studenții cu dizabilități de la Universitatea Politehnica Timișoara, sprijiniți de colegi: „Accesibilitatea e problema, nu dizabilitatea”

persoane-cu-dizabilitati-la-uvt07_resize-640x426.jpg


Studenții din Universitatea Politehnica Timișoara vin în sprijinul colegilor cu dizabilități, care se confruntă, zilnic, nu doar cu probleme de mobilitate, dar și cu probleme sociale, de integrare. Un grup de studenți din UPT a demarat proiectul „Educație pentru toți”, sub deviza „Accesibilitatea e problema, nu dizabilitatea', care dorește să se asigure că și persoanele cu dizabilități au acces, în mod egal la educație. Vor fi tratate problemele cu care se confruntă persoanele cu dizabilități din Universitatea Politehnica Timișoara.

Proiectul face parte din programul Corpul European de Solidaritate și este susținut de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale. Urmărește să promoveze solidaritatea, una dintre valorile fundamentale ale UE, în principal prin voluntariat și implicarea tinerilor. Proiectul își mai propune să crească nivelul de conștientizare asupra dificultăților cu care studenții cu dizabilități se confruntă zilnic, fie că este vorba de infrastructura universității, fie că este vorba de marginalizarea din partea societății. Astfel, proiectul poate fi privit și sub forma unei campanii de solidaritate dedicată persoanelor cu dizabilități locomotorii, auditive și vizuale, din UPT.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47269

DIFERITI DAR EGALI OFICIAL

76969691_3099432230080918_7476893662622777344_n.jpg


Disability ACCES

3 DECEMBRIE ORADEA

Am hotarat sa nu ne rezumam doar la ziua de 3 decembrie ci pana pe data de 16 decembrie sa continuam sa strangem semnaturi .

Vom face demersuri la autoritatile locale si centrale pentru ca judetul Bihor sa nu isi mai permita sa ignore una din cele mai importante probleme ”accesibilizarea spatiului urban si institutional”.

Vom invita presa locala si centrala(ziaristi de investigatie,bloggeri,vloggeri ) care vor primi documente oficiale prin care autoritati locale nu respecta legislatia privind drepturile persoanelor cu dizabilitati dar si dovezi ale umilintelor la care este supusa aceasta comunitate de 30 de ani in judetul Bihor.

Ii vom provoca implicit sa priveasca Oradea si din prspectiva persoanei cu dizabilitati.

ORADEA TREBUIE SA FIE UN ORAS PENTRU FIECARE CETATEAN!

Parafrazez si sustin cu tot sufletul !

ROMANIA TREBUIE SA FIE ACCESIBILA PENTRU FIECARE CETATEAN !
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47284

Cosmin Jurcan

78926911_3107314065959401_680840230101581824_o.jpg


CUM UMILESTE O COMUNITATE UN ALES LOCAL!

DIALOG HALUCINANT CU VICEPRIMARUL FLORIN BIRTA!

in prag de 3 decembrie

29 Noiembrie pe holurile primariei si in Piata Unirii!

Cosmin Jurcan : Ati dat 130.000 de euro pentru echipa ZU pentru 7 zile?

Florin Birta: Dar macar vin sa faca niste fapte bune!

Cosmin Jurcan:Din buzunarul oradeanului?

Cosmin Jurcan:Ma interesaza ca 7000 de persoane cu dizabilitati nu au accesibilizarea asigurata .

Florin Birta:De ce te intereseaza asa mult(vorbea cu o persoana cu dizabilitati)

Cosmin Jurcan: Pentru ca sunt biohorean!

Florin Birta: Da pana acum de ce nu ai fost (locuiesc de un an jumate in Oradea) ?

Cosmin Jurcan :Stiti ca la targul de craciun nu se asigura facilitati de acces si pentru persoane cu dizabilitati.

Florin Birta :La care din targurile de craciun se asigura facilitati pentru persoane cu dizabilitati?

Cosmin Jurcan : Daca vin persoane cu dizabilitati la Primarie nu pot urca.

Florin Birta: Sa vina si 10 ca le urcam noi pe toate!

Cosmin Jurcan : Nu aveti semnalistica tactila ,rampa .

Florin Birta: Ce oras are astea?

Cosmin Jurcan : Stiti ca nu avem in Piata Unirii nici o toaleta adaptata?

Ce asta e responsabilitatea primariei,de ce nu controleaza nimeni ?

Cosmin Jurcan : Luati cateva mii de euro salar pe luna persoana cu dizabilitati ea maxim 110 euro insa dumneavoastra sunteti responsabil si de bunastarea lui si bunastare inseamna si librtate de miscare.

Florin Birta : Ce sa fac daca acesta e salarul?

P.S

Poate data viitoare vom fi mai atenti pe ce oameni sustinem indiferent de partidele din care fac parte
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47394

RAMPĂ DE ACCES PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP ÎN BISERICA MĂNĂSTIRII LAINICI. „A FOST O SURPRIZĂ FOARTE PLĂCUTĂ“

gavrilescu-696x597.jpg


O persoană aflată în scaunul cu rotile a avut parte de o surpriză plăcută duminica trecută când a mers la Mănăstirea Lainici. Robert Gavrilescu a constatat că la intrarea în biserica mare cu hramul Izvorul Tămăduirii a fost amenajată o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități. Acesta spune că este pentru prima dată când constată că există aceată accesibilitate la un lăcaș de cult.

Starețul Mănăstirii Lainici, părintele Ioachim Pârvulescu a spus pentru Radio Târgu Jiu că este un lucru firesc, mai ales că mănăstirea este vizitată de multe persoane cu dizabilități, și că trebuia făcut de mai mult timp.

gavilescu-lainici.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47421

Cum decurge o călătorie cu trenul pentru persoanele cu dizabilităţi

În România, numai 10% din vagoanele de tren aflate în circulaţie le oferă posibilitatea să călătorească şi persoanelor cu dizabilităţi. În toate celelate cazuri, cei care au nevoie de rampă sau de lift trebuie să anunțe CFR-ul cu cel puţin două zile înaintea călătoriei.
Oamenii cu dizabilităţi care vor să meargă cu trenul nu au nicio şansă să se descurce singuri. Doar 10% din vagoane sunt dotate cu rampe speciale. În restul, pot urca doar dacă sunt ajutaţi de angajaţii CFR sau de ceilalţi călători.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „În parcul CFR Călători sunt aproximativ 100 de unităţi, Săgeţi Albastre sau vagoane speciale care pot fi introduse în compunerea trenurilor, la cerere.”

Mircea: „Eşti undeva şi trebuie să ajungi în următoarea zi de urgenţă. Ce faci într-o astfel de situaţie?!”

Regula spune că persoanele cu dizabilităţi trebuie să depună, cu cel puţin 48 de ore înainte de ora plecării un formular la casa de bilete în care să precizeze, pe lângă informaţiile personale, ziua plecării şi staţia la care vor să coboare. Şi asta pentru că numai patru gări din ţară sunt dotate cu echipament special.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „E neapărat să anunţe cu 48 de ore înainte pe site-ul CFR Călători sau la staţia de urcare sau la oricare din staţiile CFR Călători pentru a se asigura toate resursele necesare. Ori o rampă mobilă în oraşele în care acestea există: Bucureşti, Constanţa, Timişoara şi Târgu-Jiu, ori pur şi simplu personal pentru urcarea în tren sau asigurarea unor vagoane, unui material rulant specific accesului facil pentru persoanele cu mobilitate redusă.”

Mircea: „Mi se pare că aparatura şi acest lift cred că e de acum 20 de ani şi mi se pare o improvizaţie liftul ăla.”

În Franţa, de exemplu, toate trenurile, fie ele TJV-uri, Intercity-uri sau trenuri de rang mic sunt dotate cu minimum de facilităţi pentru persoanele cu handicap.

În plus, SNCF, societatea naţională de căi ferate din Hexagon, propune şi un serviciu complementar destinat persoanelor care îşi rezervă locul şi completează un formular special cu minimum 48 de ore înainte. Acest serviciu oferă de la întâmpinarea persoanei respective la gară, până la acompanierea ei pe durata călătoriei, căratul bagajelor sau, în unele cazuri, transportul de la şi până la domiciliu.

Potrivit unui regulament european, CFR mai are la dispoziţie mai puţin de un an ca să doteze toate trenurile cu echipamente speciale care să înlesnească accesul persoanelor cu dizabilităţi.
Astfel de situaţii absurde se întâmplă zilnic în gările din România.

Mircea: “Vii, vezi dacă te sui în tren, dacă ai posibilitate. Hai să zicem că în Bucureşti ai posibilitatea şi te sui în tren, dar în Azuga nu ştiu dacă mai ai posibilitatea să te dai jos din tren.”

Oamenii cu dizabilităţi care vor să meargă cu trenul nu au nicio şansă să se descurce singuri. Doar 10% din vagoane sunt dotate cu rampe speciale. În restul, pot urca doar dacă sunt ajutaţi de angajaţii CFR sau de ceilalţi călători.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „În parcul CFR Călători sunt aproximativ 100 de unităţi, Săgeţi Albastre sau vagoane speciale care pot fi introduse în compunerea trenurilor, la cerere.”

Mircea: „Eşti undeva şi trebuie să ajungi în următoarea zi de urgenţă. Ce faci într-o astfel de situaţie?!”

Regula spune că persoanele cu dizabilităţi trebuie să depună, cu cel puţin 48 de ore înainte de ora plecării un formular la casa de bilete în care să precizeze, pe lângă informaţiile personale, ziua plecării şi staţia la care vor să coboare. Şi asta pentru că numai patru gări din ţară sunt dotate cu echipament special.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „E neapărat să anunţe cu 48 de ore înainte pe site-ul CFR Călători sau la staţia de urcare sau la oricare din staţiile CFR Călători pentru a se asigura toate resursele necesare. Ori o rampă mobilă în oraşele în care acestea există: Bucureşti, Constanţa, Timişoara şi Târgu-Jiu, ori pur şi simplu personal pentru urcarea în tren sau asigurarea unor vagoane, unui material rulant specific accesului facil pentru persoanele cu mobilitate redusă.”

Mircea: „Mi se pare că aparatura şi acest lift cred că e de acum 20 de ani şi mi se pare o improvizaţie liftul ăla.”

În Franţa, de exemplu, toate trenurile, fie ele TJV-uri, Intercity-uri sau trenuri de rang mic sunt dotate cu minimum de facilităţi pentru persoanele cu handicap.

În plus, SNCF, societatea naţională de căi ferate din Hexagon, propune şi un serviciu complementar destinat persoanelor care îşi rezervă locul şi completează un formular special cu minimum 48 de ore înainte. Acest serviciu oferă de la întâmpinarea persoanei respective la gară, până la acompanierea ei pe durata călătoriei, căratul bagajelor sau, în unele cazuri, transportul de la şi până la domiciliu.

Potrivit unui regulament european, CFR mai are la dispoziţie mai puţin de un an ca să doteze toate trenurile cu echipamente speciale care să înlesnească accesul persoanelor cu dizabilităţi.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru

Rasp: Despre accesibilitate #47441

PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI POT UTILIZA BILETELE DE CĂLĂTORIE GRATUITĂ AȘA CUM DORESC

dizabilitati.jpg


Guvernul a aprobat, în ședința de săptămâna trecută, și un document care clarifică modul în care se deplasează persoanele cu dizabilități, astfel încât să poată utiliza biletele de călătorie gratuită la care au dreptul așa cum doresc.

În acest sens, Ministerul Muncii a ținut să facă următoarele precizări:”Guvernul a flexibilizat modul de utilizare a biletelor gratuite de transport interurban acordate persoanelor cu dizabilități.

În acest sens, este definită călătoria întors ca fiind călătoria efectuată înapoi, indiferent din ce localitate sau stație aflată pe drumul de întoarcere, și este reglementată posibilitatea utilizării cuponului dus, precum și a cuponului întors, indiferent de ordinea efectuării călătoriei, în timp ce, până acum, regula era ca persoanele cu handicap, însoţitorii acestora, precum şi asistenţii personali să folosească întâi cuponul dus şi apoi cuponul întors.

Totodată, pentru a evita folosirea unui document de identitate sau, în cazul copiilor cu vârsta până la 14 ani, a certificatului de naștere în original, în timpul efectuării călătoriei, se acordă posibilitatea legitimării cu legitimația acordată persoanelor cu handicap, prevăzută de legislația în domeniu. În lipsa acesteia persoana poate prezenta documentul de identitate în original sau certificatul de naştere, în cazul copiilor cu vârsta până la 14 ani”.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47477

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47501

Este o actiune veche, din anul 2018, dar este de actualitate ;

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47585

Cea mai mare bibliotecă din județul Galați are, în premieră, interpret mimico-gestual

media-142643263487347200.jpg


Cea mai mare bibliotecă din județul Galați are, în premieră, interpret mimico-gestual pentru persoanele cu dizabilități. Acesta oferă asistență clienților Bibliotecii V.A.Urechia care au probleme de auz sau de vorbire, scrie Mediafax.

Intrepretul mimico-gestual oferă servicii la cererea gălățenilor care ajung la biblioteca județeană. Totul este realizat în baza unui protocol semnat de instituția gălățeană cu o asociație.



„Din această săptămână avem contract cu un interpret mimico-gestual. Este un serviciu pentru surdo muți pe care îl asigurăm la cerere, atunci când avem solicitare. Noi chemăm interpretul, el vine și ajută persoana care are nevoie. Este un serviciu gratuit, noi asigurăm transportul interpretului”, a explicat directorul Bibliotecii V.A.Urechia din Galați, Corina Dobre.

Biblioteca gălățeană oferă și alte servicii persoanelor cu dizabilități. În clădire au fost montate sisteme cu avertizare vizuale și sonore, suprafețe tactile, cărți pentru nevăzători, rampe pentru cărucioare și grupuri sanitare adaptate persoanelor cu nevoi speciale.

„Am montat și sisteme de avertizare vizuale și sonore pentru persoanele cu dizabilități. Sunt suprafețe de avertizare tactile pentru nevăzători, este vorba de benzi din material cauciucat pe care le-am aplicat pe hol. De asemenea, avem cărți pentru nevăzători, este o secție în format accesibil cu audio book-uri. Nu în cele din urmă am montat o rampă pentru accesul în clădire și am adaptat un grup sanitar pentru persoanele cu dizabilități. Sunt investiții realizate din bugetul Consiliului Județean”, a precizat Corina Dobre.

Chiar dacă apreciază investițiile realizate la biblioteca gălățeană, persoanele cu dizabilități din Galați spun că așteaptă mai multe de la autorități și că vor să fie consultate.

„Ne bucurăm că cineva dintre autorități s-a gândit la persoanele cu dizabilități vizuale și că a început și la noi accesibilizarea instituțiilor publice. Practic, aceste dispozitive sunt montate pe acele culoare de deplasare și în momentul când ajungi să te lovești de un obstacol, el te avertizează sonor. Ar fi bine să fim și noi consultați. Nimic despre noi, fără noi”, a declarat președintele Asociației Nevăzătorilor Galați, Vasile Ilieș.

Biblioteca județeană V.A.Urechia are sute de mii de vizitatori în fiecare an.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47646

A fost respinsă propunerea legislativă privind accesibilizarea

transport-gratuit-persoane-cu-handicap-1-e1608543034267.jpg


Miercuri, 10 martie 2021, s-a votat Propunerea legislativă pentru completarea alin.(2) al art.96 din Legea nr.448/2006 republicată privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap. Propunerea legislativă, inițiată de doamna deputat PNL Claudia Boghicevici, a fost respinsă de către Camera Deputaților, cu 297 de voturi pentru, un vot contra și o abținere.

Partidul de guvernământ a respins propunerea de accesibilizare, motivul fiind Art.138, alin.5, unde se menționează că ,,fără stabilirea sursei de finanțare” nu poate fi aprobată nicio cheltuială.

,,Semnalăm faptul că propunerea legislativă nu respectă prevederile art.138, alin. (5) din Constituție, potrivit cărora ,,Nici o cheltuială nu poate fi aprobată fără stabilirea sursei de finanțare” și nici pe cele ale art.15, alin.(1) ale Legii nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, conform cărora, în cazurile în care se fac propuneri de elaborare a unor proiecte de acte normative a căror aplicare atrage majorarea cheltuielilor aprobate prin buget, acestea pot fi aprobate, dar cu precizarea surselor de acoperire a acestora, aferente exercițiului bugetar pentru care s-a elaborat bugetul”, se arată în motivarea deciziei de respingere a propunereii legislative.

Conform Convenției ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități, ratificată de UE în 2011, statele se obligă să ia o serie de măsuri, pentru protejarea persoanelor cu handicap, precum creșterea accesibilității: ,,Statele Părți vor lua măsurile adecvate pentru a asigura acestor persoane accesul, în condiții de egalitate cu ceilalți, la mediul fizic, la transport, informație și mijloace de comunicare, inclusiv la tehnologiile și sistemele informatice și de comunicații și la alte facilități și servicii deschise sau furnizate publicului, atât în zonele urbane, cât și rurale. Aceste măsuri, care includ identificarea și eliminarea obstacolelor și barierelor față de accesul deplin, trebuie aplicate, printre altele la:

Clădiri, drumuri, mijloace de transport și alte facilități interioare sau exterioare, inclusiv școli, locuințe, unități medicale și locuri de muncă; “

De asemenea, ca stat membru, România trebuie să urmărească atingerea obiectivelor Strategiei europene pentru persoanele cu handicap (2010-2020), care are în centru integrarea persoanelor cu dizabilității, prin impunerea accesibilității.

Cu toate acestea, se observă o serie de probleme grave în ce privește creșterea accesibilității. În România, mediul public încă nu este încă accesibil în mare parte persoanelor cu dizabilități. De exemplu, instituții publice importante nu au o rampă de acces în clădire, un lift sau minime facilități de comunicare cu persoanele cu dizabilități.

Deputatul PNL Claudia Boghicevici subliniază că Legea 448/2006 conține prevederi care ar trebui să conducă la implementarea normelor europene privind accesibilizarea mediului public, însă, în practică, aceasta nu se apropie de aceste standarde.

,,A vorbi de integrarea persoanelor cu dizabilități este total lipsit de credibilitate, atât timp cât nu asigurăm nici măcar acele condiții minime de accesibilitate a mediului fizic, astfel încât aceste persoane să nu mai fie dependente de însoțitori.

Necesitatea accesibilizării tuturor instituțiilor, a clădirilor publice, dar și a celorlalte spații publice dintr-o comunitate, este pe departe una din nevoile care trebuie prioritizate la nivelul cheltuielilor publice”, a declarat Claudia Boghicevici.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47665



Forumul National de Accesibilitate

Grupul de Inovație și Expertiză Socială (GIES), în colaborare cu Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială (AMAIS) și cu sprijinul Asociației Naționale a Surzilor din România (ANSR), Asociația Națională a Nevăzătorilor din România (ANR), Roll-A-Ramps, Step-Hear România, Biroul pentru Studenți cu Dizabilități (Universitatea Babeș-Bolyai) (BSD) și Asociația MagiDream, au plăcerea să vă invite, miercuri, 5 mai 2021, la cel mai mare eveniment online dedicat Zilei Europene Pentru Viață Independentă.



Organizat sub umbrela conceptului de accesibilitate, Forumul National de Accesibilitate, reunește personalități de marcă ale vieții politice, mediului academic, profesioniști din domeniile dezvoltării urbane, planificării, designului incluziv și comunicării alternative, cu scopul de a dezbate rolul accesibilizării în a asigura o viață independentă pentru cele 859.128 de persoane cu dizabilități.

„Sperăm ca prin acest eveniment național să conștientizăm societatea, instituțiile, companiile și mediul nonguvernamental asupra importanței accelerării proceselor de accesibilizare a mediului fizic și digital pentru a răspunde nevoilor tuturor persoanelor cu dizabilități” susține Dr. Mihai Tomescu, Președinte al Grupului de Inovație și Expertiză Socială.



Evenimentul poate fi vizionat, în mod gratuit, pe pagina de Facebook GIES https://www.facebook.com/gies.ngo, AMAIS (https://www.facebook.com/AMAis.ro) și Step-Hear România (https://www.facebook.com/StepHearRomania) în data de 5 mai 2021, începând cu ora 10:00.



În cadrul evenimentului vor participa Dragoș PÎSLARU (europarlamentar), Marius Constantin BUDĂI (deputat în Parlamentul României, Vicepreședinte al Camerei Deputaților), Oana ŢOIU (deputat în Parlamentul României, Președinte al Comisiei de Muncă), Florica CHERECHEȘ (Președinte Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții), Prof. univ. dr. Marian PREDA (Rectorul Universității din București), Adrian COVĂSNEANU (Secretar de stat, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor), Marian COMAN (CEO Step-Hear România), Cornel AMARIEI (CEO .lumen - Empowering The Blind),



Evenimentul este structurat pe două paneluri care vor aborda tema: „Orașul viitorului” și „Accesibilizarea comunicării și a mediului digital”. Sunt invitați ca în cadrul panelurilor să ia cuvântul reprezentați din partea Ordinului Arhitecților București, Asociației Metodelor Alternative de Integrare Socială, Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, Step-Hear România, Institute for Housing and Urban Development Studies – IHS România, Grupul de Inovație și Expertiză Socială, .lumen - Empowering The Blind, Biblioteca Națională a României, Asociația Nevăzătorilor din România, Banca Mondială și Primăria Municipiului Galați.

Gazdele evenimentului: Dr. Mihai TOMESCU Președinte GIES, Dr. arh. Iris POPESCU Președinte AMAIS și Dr. Marian PĂDURE Videpreședinte GIES, BSD-UBB.



www.gies.ro
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47699

Facilități SPECIALE pentru persoanele cu dizabilități: Deocamdată, Anca Dragu anunță discuții în Parlament

media-162088834362916800.jpg


..Preşedintele Senatului, Anca Dragu, afirmă că România are nevoie de "codul accesibilizării, un set integrat de legi care să ofere instrumente de aplicare a Convenţiei ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi", anunţând că a primit o iniţiativă concretă în acest sens, urmând a fi constituit un grup de lucru la nivelul Parlamentului care să construiască acest cod.

"Drama prin care trec persoanele cu dizabilităţi, lupta lor pentru a duce o viaţă normală, nevoia acestora de fi înţeleşi şi ajutaţi - toate acestea sunt greu de conştientizat şi de pus în cuvinte. Societatea resimte trei decenii de ignoranţă pentru această categorie de oameni, iar independenţa lor trebuie să fie un obiectiv naţional. Copiii cu deficienţe de auz încă învaţă după manuale create înainte de Revoluţie. Este un exemplu dur, dar relevant pentru realitatea sistemului de învăţământ special şi lista poate continua", a scris, pe Facebook, Anca Dragu.

Ea a adăugat că a primit o iniţiativă concretă în vederea formulării unui "cod al accesibilizării".

"Camelia Platt, prof. dr. Florea Barbu şi Mariana Barbu însoţită de Chloe, câinele ghid pentru nevăzători, au venit astăzi la Senat cu o iniţiativă concretă: România are nevoie de codul accesibilizării, un set integrat de legi care să ofere instrumente de aplicare a Convenţiei ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi. Mă bucur să mă alătur iniţiativei de a constitui un grup de lucru la nivelul Parlamentului care să construiască acest cod. Integrarea oamenilor în societate e un proces firesc şi aşa trebuie să fie şi pentru persoanele cu nevoi speciale", a subliniat Dragu.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47908

Conducatorii RATB sunt obligati sa ajute persoanele cu probleme!

800x420-00-85.png


Am facut reclamatie unui sofer de la RATB care nu doar ca parcase extrem de gresit si nu a vrut sa ne ajute sa coboram rampa, dar a fost si foarte agresiv si arogant. Mi-a spus ca, etc, altfel l-as fi iertat. Am primit raspunsul si 'wow!' incepem si noi sa ne civilizam., imi povesteste o prietena care se afla in scaun cu rotile si care se loveste frecvent de astfel de situatii.


Nici nu ne dam seama cat de mult aceasta lume ii nedreptateste pe oamenii care au diverse probleme. O alta prietena care a fost nevoita sa se deplaseze timp de 2 luni cu ajutorul unor carje a intampinat surprize asemanatoare in spatiile publice si, mai ales in mijloacele de transport in comun unde, atatconducatorii auto cat si pasagerii au o atitudine necorespunzatoare fata de persoanele vulnerabile.

M-am bucurat cand am aflat ca in urma reclamatiei, prietena in scaunul rulant a obtinut si un raspuns care pe care ar trebui sa il retinem cu totii: Conducatorii auto sunt obligati sa ajute persoanele cu probleme! Discriminarea pe orice fel de criteriu, nu mai poate fi tolerata! Impreuna trebuie sa luam atitudine si iata, faptul de a scrie o plangere, cat si sanctionarea comportamentului discriminatoriu, chiar in cadrul institutiilor, contribuie in aceeasi masura la schimbarea mentalitatilor. Site-ul Discriminare-urbane.ro va incurajeaza sa marcati toate discriminarile suferite in Bucuresti pe Harta Interactiva a discriminarilor urbane.



„Conducatorii de vehicule sunt special instruiti sa actioneze manual trapele de acces pentru persoanele care se deplaseaza in carucioare rulante, la solicitarea lor sau a persoanelor care ii insotesc. In conformitate cu Instructiunea 0903 – atributiile si sarcinile conducatorului de autobuz - art. 44 lit. d, conducatorii de vehicule sunt obligati sa actioneze sistemul atunci cand la urcare sau coborare se afla persoane cu probleme loco-motorii (batrani, persoane cu dizabilitati fizice, bolnavi, copii) sau atunci cand, in unele statii, distanta dintre treapta de urcare si carosabil este mai mare de 330 mm.”

Iata raspunsul RATB:

„Referitor la petitia dumneavoastra pe care ati adresat-o Regiei Autonome de Transport Bucuresti prin intermediul postei electronice, va comunicam urmatoarele: In urma datelor furnizate, va informam ca soferul la care faceti referire a fost identificat. Acesta urmeaza sa fie audiat asupra aspectelor semnalate in sesizare dupa terminarea perioadei de concediu medical. Conducatorii de vehicule sunt special instruiti sa actioneze manual trapele de acces pentru persoanele care se deplaseaza in carucioare rulante, la solicitarea lor sau a persoanelor care ii insotesc. In conformitate cu Instructiunea 0903 – atributiile si sarcinile conducatorului de autobuz - art. 44 lit. d, conducatorii de vehicule sunt obligati sa actioneze sistemul atunci cand la urcare sau coborare se afla persoane cu probleme loco-motorii (batrani, persoane cu dizabilitati fizice, bolnavi, copii) sau atunci cand, in unele statii, distanta dintre treapta de urcare si carosabil este mai mare de 330 mm.


Ca urmare a reclamatiei dumneavoastra, va fi dispusa reinstruirea intregului personal de miscare RATB privind obligatia de a cobori rampele de acces atunci cand calatorii cu probleme loco-motorii solicita acest lucru; vom urmari cu mare atentie respectarea acestei obligatii si, in cazul repetarii unor astfel de abateri, vom lua masuri de sanctionare severa a anagajatilor in cauza. In incheiere, dorim sa ne cerem scuze pentru acest comportament necorspunzator si va asiguram ca depunem eforturi in continuare astfel incat incidentele generate de incalcarea instructinilor de serviciu sa devina cazuri izolate sau chiar sa fie eliminate.

Va multumim pentru timpul alocat tranmsiterii acestui email, RATB va aborda in continuare, cu atentie si responsabilitate, toate semnalele transmise de calatori sau angajatii in trafic, intrucat acestea ne ajuta sa corectam unele deficiente. Ori de cate ori veti avea o remarca sau o sugestie privind serviciile noastre, va rugam sa ni le comunicati, va stam in continuare la dispozitie.”
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #48051

Polițiștii locali din Constanța au ridicat mașina unei persoane cu dizabilități, parcată pe locul rezervat

Un exemplu de exces de zel al unor polițiști locali din Constanța ne-a demonstarat încă o dată cât de greu de acceptat este faptul că persoanele cu dizabilități pot avea o viață socială activă. Până și reprezentanților Poliției locale Constanța le-a venit greu să creadă că printre cele patru mașini care aveau semnul de handicap lipit pe parbriz și care erau parcate pe locurile rezervate persoanelor cu dizabilități, în parcarea unui centru comercial, se află vreauna al cărei proprietar să fie persoană cu dizabilitate.

Au ridicat mașina unei persoane cu dizabilități, parcată pe locul rezervat
Alina și Dan sunt persoane cu dizabilități și formează o familie care trăiește demn. Aceștia, împreună cu fiica lor în vârstă de doi ani, au parcat, ieri, 3 ianuarie 2023, după amiază, pe un loc rezervat persoanelor cu dizabilități, în parcarea unui centru comercial din Constanța, dar au omis să lase pe bord cardul-legitimație pentru locuri gratuite de parcare. Când s-au întors de la cumpăraturi nu și-au mai găsit mașina, aceasta fusese ridicată de poliția locală.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6848
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.