Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Despre accesibilitate

Rasp: Despre accesibilitate #47156

Iata cat de jos am ajuns din punct de vedere societal ! :( :( :(

Firma de transport DST a dat în judecată un elev imobilizat în cărucior și cărat în brațe de mama eroină

Mirel_2_4d241_5e3a4.jpg


Anul trecut, observatorulph.ro a publicat cazul mamei care își cară în brațe fiul imobilizat de 17 ani ca să-l ducă la școală. Asta deoarece autobuzul firmei DST, cu care face naveta de la Brazi la Ploiești, nu are rampă. Singura instituție care a reacționat a fost Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării. Aceasta a amendat transportatorul DST cu 3.000 de lei și a aplicat un avertisment Consiliului Județean Prahova. Acum, DST contestă sancțiunea în instanță, dând în judecată elevul țintuit într-un scaun rulant pentru tot restul vieții.

În fiecare zi de școală, Florina Dumitru urcă și coboară din autobuz cu fiul de 17 ani în brațe, imobilizat de la naștere într-un scaun cu rotile. Autobuzul firmei DST, cu care fac naveta pe ruta Popești-Ploiești nu are o rampă de acces pentru persoane cu dizabilități, așa că cei doi se chinuie în fiecare zi să ajungă la ore. Sătulă să fie batjocorită, femeia a dat în judecată firma de transport DST, dar și Consilul Județean Prahova și Primăria Brazi
Procesul nu s-a terminat, ba, dimpotrivă, firma DST a chemat în instanță familia Dumitru cerând anularea amenzii de 3.000 de lei aplicată de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Instituția respectivă a considerat că transportatorul nu a oferit condiții optime pentru persoane cu dizabilități pe fondul pasivitățatii Consiliului Județean Prahova, căruia i-a fost aplicat un avertisment.

Din păcate, în situația lui Mirel se regăsesc mulți alți prahoveni, care nu pot călători cu firmele de transport din Prahova din același motiv: lipsa unor rampe pentru persoane cu dizabilități.

Nici Consiliul Județean Prahova nu pare preocupat de rezolvarea problemei, invocând faptul că documentația pentru licitația traseelor din județ este întocmită de Autoritatea Rutieră. Oare este suficient să arunci ”pisica” în ograda altei instituții?

Având acest precedent, conducerea CJ Prahova ar trebui să oblige operatorii de transport să se doteze cu rampe speciale pentru astfel de situații, iar firmele să-și respecte călătorii imobilizați în scaunul rulant.


FOTO Document Decizia Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării:

amenda_362f5.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6107
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47258

Studenții cu dizabilități de la Universitatea Politehnica Timișoara, sprijiniți de colegi: „Accesibilitatea e problema, nu dizabilitatea”

persoane-cu-dizabilitati-la-uvt07_resize-640x426.jpg


Studenții din Universitatea Politehnica Timișoara vin în sprijinul colegilor cu dizabilități, care se confruntă, zilnic, nu doar cu probleme de mobilitate, dar și cu probleme sociale, de integrare. Un grup de studenți din UPT a demarat proiectul „Educație pentru toți”, sub deviza „Accesibilitatea e problema, nu dizabilitatea', care dorește să se asigure că și persoanele cu dizabilități au acces, în mod egal la educație. Vor fi tratate problemele cu care se confruntă persoanele cu dizabilități din Universitatea Politehnica Timișoara.

Proiectul face parte din programul Corpul European de Solidaritate și este susținut de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale. Urmărește să promoveze solidaritatea, una dintre valorile fundamentale ale UE, în principal prin voluntariat și implicarea tinerilor. Proiectul își mai propune să crească nivelul de conștientizare asupra dificultăților cu care studenții cu dizabilități se confruntă zilnic, fie că este vorba de infrastructura universității, fie că este vorba de marginalizarea din partea societății. Astfel, proiectul poate fi privit și sub forma unei campanii de solidaritate dedicată persoanelor cu dizabilități locomotorii, auditive și vizuale, din UPT.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6107
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47269

DIFERITI DAR EGALI OFICIAL

76969691_3099432230080918_7476893662622777344_n.jpg


Disability ACCES

3 DECEMBRIE ORADEA

Am hotarat sa nu ne rezumam doar la ziua de 3 decembrie ci pana pe data de 16 decembrie sa continuam sa strangem semnaturi .

Vom face demersuri la autoritatile locale si centrale pentru ca judetul Bihor sa nu isi mai permita sa ignore una din cele mai importante probleme ”accesibilizarea spatiului urban si institutional”.

Vom invita presa locala si centrala(ziaristi de investigatie,bloggeri,vloggeri ) care vor primi documente oficiale prin care autoritati locale nu respecta legislatia privind drepturile persoanelor cu dizabilitati dar si dovezi ale umilintelor la care este supusa aceasta comunitate de 30 de ani in judetul Bihor.

Ii vom provoca implicit sa priveasca Oradea si din prspectiva persoanei cu dizabilitati.

ORADEA TREBUIE SA FIE UN ORAS PENTRU FIECARE CETATEAN!

Parafrazez si sustin cu tot sufletul !

ROMANIA TREBUIE SA FIE ACCESIBILA PENTRU FIECARE CETATEAN !
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6107
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47284

Cosmin Jurcan

78926911_3107314065959401_680840230101581824_o.jpg


CUM UMILESTE O COMUNITATE UN ALES LOCAL!

DIALOG HALUCINANT CU VICEPRIMARUL FLORIN BIRTA!

in prag de 3 decembrie

29 Noiembrie pe holurile primariei si in Piata Unirii!

Cosmin Jurcan : Ati dat 130.000 de euro pentru echipa ZU pentru 7 zile?

Florin Birta: Dar macar vin sa faca niste fapte bune!

Cosmin Jurcan:Din buzunarul oradeanului?

Cosmin Jurcan:Ma interesaza ca 7000 de persoane cu dizabilitati nu au accesibilizarea asigurata .

Florin Birta:De ce te intereseaza asa mult(vorbea cu o persoana cu dizabilitati)

Cosmin Jurcan: Pentru ca sunt biohorean!

Florin Birta: Da pana acum de ce nu ai fost (locuiesc de un an jumate in Oradea) ?

Cosmin Jurcan :Stiti ca la targul de craciun nu se asigura facilitati de acces si pentru persoane cu dizabilitati.

Florin Birta :La care din targurile de craciun se asigura facilitati pentru persoane cu dizabilitati?

Cosmin Jurcan : Daca vin persoane cu dizabilitati la Primarie nu pot urca.

Florin Birta: Sa vina si 10 ca le urcam noi pe toate!

Cosmin Jurcan : Nu aveti semnalistica tactila ,rampa .

Florin Birta: Ce oras are astea?

Cosmin Jurcan : Stiti ca nu avem in Piata Unirii nici o toaleta adaptata?

Ce asta e responsabilitatea primariei,de ce nu controleaza nimeni ?

Cosmin Jurcan : Luati cateva mii de euro salar pe luna persoana cu dizabilitati ea maxim 110 euro insa dumneavoastra sunteti responsabil si de bunastarea lui si bunastare inseamna si librtate de miscare.

Florin Birta : Ce sa fac daca acesta e salarul?

P.S

Poate data viitoare vom fi mai atenti pe ce oameni sustinem indiferent de partidele din care fac parte
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6107
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47394

RAMPĂ DE ACCES PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP ÎN BISERICA MĂNĂSTIRII LAINICI. „A FOST O SURPRIZĂ FOARTE PLĂCUTĂ“

gavrilescu-696x597.jpg


O persoană aflată în scaunul cu rotile a avut parte de o surpriză plăcută duminica trecută când a mers la Mănăstirea Lainici. Robert Gavrilescu a constatat că la intrarea în biserica mare cu hramul Izvorul Tămăduirii a fost amenajată o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități. Acesta spune că este pentru prima dată când constată că există aceată accesibilitate la un lăcaș de cult.

Starețul Mănăstirii Lainici, părintele Ioachim Pârvulescu a spus pentru Radio Târgu Jiu că este un lucru firesc, mai ales că mănăstirea este vizitată de multe persoane cu dizabilități, și că trebuia făcut de mai mult timp.

gavilescu-lainici.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6107
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate #47421

Cum decurge o călătorie cu trenul pentru persoanele cu dizabilităţi

În România, numai 10% din vagoanele de tren aflate în circulaţie le oferă posibilitatea să călătorească şi persoanelor cu dizabilităţi. În toate celelate cazuri, cei care au nevoie de rampă sau de lift trebuie să anunțe CFR-ul cu cel puţin două zile înaintea călătoriei.
Oamenii cu dizabilităţi care vor să meargă cu trenul nu au nicio şansă să se descurce singuri. Doar 10% din vagoane sunt dotate cu rampe speciale. În restul, pot urca doar dacă sunt ajutaţi de angajaţii CFR sau de ceilalţi călători.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „În parcul CFR Călători sunt aproximativ 100 de unităţi, Săgeţi Albastre sau vagoane speciale care pot fi introduse în compunerea trenurilor, la cerere.”

Mircea: „Eşti undeva şi trebuie să ajungi în următoarea zi de urgenţă. Ce faci într-o astfel de situaţie?!”

Regula spune că persoanele cu dizabilităţi trebuie să depună, cu cel puţin 48 de ore înainte de ora plecării un formular la casa de bilete în care să precizeze, pe lângă informaţiile personale, ziua plecării şi staţia la care vor să coboare. Şi asta pentru că numai patru gări din ţară sunt dotate cu echipament special.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „E neapărat să anunţe cu 48 de ore înainte pe site-ul CFR Călători sau la staţia de urcare sau la oricare din staţiile CFR Călători pentru a se asigura toate resursele necesare. Ori o rampă mobilă în oraşele în care acestea există: Bucureşti, Constanţa, Timişoara şi Târgu-Jiu, ori pur şi simplu personal pentru urcarea în tren sau asigurarea unor vagoane, unui material rulant specific accesului facil pentru persoanele cu mobilitate redusă.”

Mircea: „Mi se pare că aparatura şi acest lift cred că e de acum 20 de ani şi mi se pare o improvizaţie liftul ăla.”

În Franţa, de exemplu, toate trenurile, fie ele TJV-uri, Intercity-uri sau trenuri de rang mic sunt dotate cu minimum de facilităţi pentru persoanele cu handicap.

În plus, SNCF, societatea naţională de căi ferate din Hexagon, propune şi un serviciu complementar destinat persoanelor care îşi rezervă locul şi completează un formular special cu minimum 48 de ore înainte. Acest serviciu oferă de la întâmpinarea persoanei respective la gară, până la acompanierea ei pe durata călătoriei, căratul bagajelor sau, în unele cazuri, transportul de la şi până la domiciliu.

Potrivit unui regulament european, CFR mai are la dispoziţie mai puţin de un an ca să doteze toate trenurile cu echipamente speciale care să înlesnească accesul persoanelor cu dizabilităţi.
Astfel de situaţii absurde se întâmplă zilnic în gările din România.

Mircea: “Vii, vezi dacă te sui în tren, dacă ai posibilitate. Hai să zicem că în Bucureşti ai posibilitatea şi te sui în tren, dar în Azuga nu ştiu dacă mai ai posibilitatea să te dai jos din tren.”

Oamenii cu dizabilităţi care vor să meargă cu trenul nu au nicio şansă să se descurce singuri. Doar 10% din vagoane sunt dotate cu rampe speciale. În restul, pot urca doar dacă sunt ajutaţi de angajaţii CFR sau de ceilalţi călători.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „În parcul CFR Călători sunt aproximativ 100 de unităţi, Săgeţi Albastre sau vagoane speciale care pot fi introduse în compunerea trenurilor, la cerere.”

Mircea: „Eşti undeva şi trebuie să ajungi în următoarea zi de urgenţă. Ce faci într-o astfel de situaţie?!”

Regula spune că persoanele cu dizabilităţi trebuie să depună, cu cel puţin 48 de ore înainte de ora plecării un formular la casa de bilete în care să precizeze, pe lângă informaţiile personale, ziua plecării şi staţia la care vor să coboare. Şi asta pentru că numai patru gări din ţară sunt dotate cu echipament special.

Teordor Turcu, şef staţie Bucureşti-Nord: „E neapărat să anunţe cu 48 de ore înainte pe site-ul CFR Călători sau la staţia de urcare sau la oricare din staţiile CFR Călători pentru a se asigura toate resursele necesare. Ori o rampă mobilă în oraşele în care acestea există: Bucureşti, Constanţa, Timişoara şi Târgu-Jiu, ori pur şi simplu personal pentru urcarea în tren sau asigurarea unor vagoane, unui material rulant specific accesului facil pentru persoanele cu mobilitate redusă.”

Mircea: „Mi se pare că aparatura şi acest lift cred că e de acum 20 de ani şi mi se pare o improvizaţie liftul ăla.”

În Franţa, de exemplu, toate trenurile, fie ele TJV-uri, Intercity-uri sau trenuri de rang mic sunt dotate cu minimum de facilităţi pentru persoanele cu handicap.

În plus, SNCF, societatea naţională de căi ferate din Hexagon, propune şi un serviciu complementar destinat persoanelor care îşi rezervă locul şi completează un formular special cu minimum 48 de ore înainte. Acest serviciu oferă de la întâmpinarea persoanei respective la gară, până la acompanierea ei pe durata călătoriei, căratul bagajelor sau, în unele cazuri, transportul de la şi până la domiciliu.

Potrivit unui regulament european, CFR mai are la dispoziţie mai puţin de un an ca să doteze toate trenurile cu echipamente speciale care să înlesnească accesul persoanelor cu dizabilităţi.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6107
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Petru

Rasp: Despre accesibilitate #47441

PERSOANELE CU DIZABILITĂȚI POT UTILIZA BILETELE DE CĂLĂTORIE GRATUITĂ AȘA CUM DORESC

dizabilitati.jpg


Guvernul a aprobat, în ședința de săptămâna trecută, și un document care clarifică modul în care se deplasează persoanele cu dizabilități, astfel încât să poată utiliza biletele de călătorie gratuită la care au dreptul așa cum doresc.

În acest sens, Ministerul Muncii a ținut să facă următoarele precizări:”Guvernul a flexibilizat modul de utilizare a biletelor gratuite de transport interurban acordate persoanelor cu dizabilități.

În acest sens, este definită călătoria întors ca fiind călătoria efectuată înapoi, indiferent din ce localitate sau stație aflată pe drumul de întoarcere, și este reglementată posibilitatea utilizării cuponului dus, precum și a cuponului întors, indiferent de ordinea efectuării călătoriei, în timp ce, până acum, regula era ca persoanele cu handicap, însoţitorii acestora, precum şi asistenţii personali să folosească întâi cuponul dus şi apoi cuponul întors.

Totodată, pentru a evita folosirea unui document de identitate sau, în cazul copiilor cu vârsta până la 14 ani, a certificatului de naștere în original, în timpul efectuării călătoriei, se acordă posibilitatea legitimării cu legitimația acordată persoanelor cu handicap, prevăzută de legislația în domeniu. În lipsa acesteia persoana poate prezenta documentul de identitate în original sau certificatul de naştere, în cazul copiilor cu vârsta până la 14 ani”.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6107
  • Thank you received: 730
  • Karma: 14
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Prin accesarea acestui site, ești de acord cu faptul că folosim cookies .