Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Despre accesibilitate

Rasp: Despre accesibilitate acum 3 luni 2 săptămâni #45213

Schimbare importantă pentru românii care merg cu trenul. Decizia va fi obligatorie

Comisia Europeană actualizează normele europene privind drepturile călătorilor din transportul feroviar pentru a-i proteja mai bine pe aceştia în caz de întârziere, anulare sau discriminare. În prezent, în unele state membre, călătorii primesc compensaţii pentru întârzieri mai mari de o oră.

“Călătorii din transportul feroviar ar trebui să fie pe deplin protejaţi, indiferent de destinaţia lor în UE. De asemenea, Comisia urmăreşte garantarea informării adecvate a călătorilor şi îmbunătăţirea în mod semnificativ a drepturilor călătorilor cu handicap sau cu mobilitate redusă. În acelaşi timp, propunerea Comisiei este proporţională şi recunoaşte faptul că operatorii feroviari pot, în anumite circumstanţe stricte, să fie scutiţi de obligaţia de despăgubire a călătorilor în caz de întârziere”, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Comisarul pentru transporturi, Violeta Bulc, a declarat: „Datorită Uniunii Europene, călătorii beneficiază de un set complet de drepturi, indiferent de locul în care se deplasează pe teritoriul UE. Cu toate acestea, încă există prea mulţi călători şi navetişti în transportul feroviar european care nu sunt informaţi în mod corespunzător cu privire la drepturile lor. Noua noastră propunere urmăreşte remedierea acestei situaţii. Am convingerea că iniţiativa noastră va consolida acest sector, asigurând un echilibru corect între protecţia călătorilor şi competitivitatea sectorului feroviar.”

Propunerea Comisiei actualizează normele existente privind drepturile călătorilor din transportul feroviar în cinci domenii principale:

- Aplicarea uniformă a normelor: serviciile de lungă distanţă interne şi transfrontaliere urbane, suburbane şi regionale nu mai pot fi exceptate de la aplicarea normelor privind drepturile călătorilor. În prezent, doar cinci state membre (Belgia, Danemarca, Italia, Ţările de Jos şi Slovenia) aplică integral normele, în timp ce altele au pus în aplicare diferite grade de derogări, care îi privează pe călători într-o mare măsură de drepturile lor.

- Informare şi nediscriminare: o mai bună informare a călătorilor cu privire la drepturile lor, de exemplu prin imprimarea informaţiilor pe bilet. Călătorii care utilizează servicii conectate cu bilete separate trebuie să fie informaţi dacă drepturile lor se aplică pentru întreaga călătorie sau numai pe anumite segmente. Discriminarea pe motive de naţionalitate sau loc de reşedinţă este interzisă.

- Drepturi îmbunătăţite pentru persoanele cu handicap sau cu mobilitate redusă: dreptul obligatoriu la asistenţă în toate serviciile şi despăgubirea integrală pentru pierderea sau repararea echipamentelor de mobilitate. Informaţiile relevante trebuie să fie furnizate în formate accesibile, iar personalul feroviar trebuie să beneficieze de formare în vederea sensibilizării cu privire la persoanele cu handicap.

- Asigurarea respectării legislaţiei, procedurile de soluţionare a reclamaţiilor şi sancţiuni: termene şi proceduri clare pentru soluţionarea reclamaţiilor şi responsabilităţi şi competenţe clare ale autorităţilor naţionale responsabile cu aplicarea şi asigurarea respectării drepturilor călătorilor.

- Proporţionalitate şi echitate juridică: o clauză „de forţă majoră” va scuti societăţile feroviare de obligaţia de a plăti despăgubiri în cazul unei întârzieri cauzate de catastrofe naturale care nu pot fi prevăzute sau împiedicate. Potrivit normelor actuale, societăţile feroviare trebuie să plătească despăgubiri chiar şi atunci când se confruntă cu astfel de evenimente.

Propunerea Comisiei trebuie acum să fie examinată şi adoptată de Parlamentul European şi de Consiliu (şi anume, de statele membre ale UE) înainte de a intra în vigoare.

Piaţa unică pentru transportul feroviar de călători este în prezent în curs de dezvoltare prin introducerea planificată a concurenţei pe pieţele naţionale. Un nivel ridicat de calitate a serviciilor feroviare şi protecţia drepturilor utilizatorilor sunt esenţiale pentru a îndeplini obiectivul de mărire a ponderii transportului feroviar în raport cu alte moduri de transport.

Uniunea Europeană este singura zonă din lume în care cetăţenii sunt protejaţi de un set complet de drepturi ale călătorilor - indiferent dacă aceştia călătoresc cu avionul, cu trenul, cu vaporul, cu autobuzul sau cu autocarul. Legislaţia UE privind drepturile călătorilor din transportul feroviar a intrat în vigoare în decembrie 2009.

Potrivit normelor europene, călătorii pot, de exemplu, în unele state membre, să aibă dreptul la o compensaţie financiară în cazul în care trenul ajunge la destinaţie cu o întârziere de o oră sau mai mult. Călătorii întârziaţi pot, de asemenea, să aibă dreptul la mese şi băuturi răcoritoare (în funcţie de durata de aşteptare) şi la cazare, dacă trebuie să stea peste noapte.

Toate informaţiile necesare se regăsesc pe site-ul „Europa ta” unde drepturile aplicabile ale călătorilor sunt traduse în toate limbile oficiale ale UE. O aplicaţie pentru smartphone este, de asemenea, disponibilă şi poate fi descărcată gratuit pentru Google Android, iPhone, iPad şi Windows Phone.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5071
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 3 luni 1 săptămână #45261

Primarul Brăilei, amendat cu 10.000 de lei pentru discriminare faţă de persoanele cu dizabilităţi locomotorii

646x404-25.jpg


Edilul a fost sancţionat de Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării pentru că persoanele cu dizabilităţi locomotorii nu pot călători în Brăila cu tramvaiul, în condiţiile în care nu sunt amenajate rampe de acces în mijloacele de transport.

Primarul oraşului Brăila, Marian Dragomir, este bun de plată. Edilul a primit o amendă de 10.000 de lei de la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării pentru că nu a amenajat până acum rampe de acces în staţiile de tramvaie pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii. Primarul a declarat că nu a primit deocamdată o comunicare de la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, dar susţine că în bugetul din acest an au fost alocate investiţii pentru amenajarea staţiilor de tramvai cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii. 27 de primari din România au fost amendaţi pentru discriminare faţă de această categorie de persoane, edilii din Focşani şi Buzău scăpând, deocamdată, doar cu avertismente.

P.S. Orasul Braila il cunosc foarte bine, si este adevarat prea departe de standardele minime.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5071
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: acum 3 luni 1 săptămână by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 2 luni 2 săptămâni #45493

23172950_1756230521115819_2508419029730140016_n.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5071
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 2 luni 1 săptămână #45507

22549537_1725952640770037_641923992487796761_n.jpg
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5071
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 2 luni 1 săptămână #45542

Un lift cât o casă: Consiliul Judeţean asigură accesul persoanelor cu handicap în clădire cu aproape 100.000 de euro

CJ-BN-net-696x465.jpg


Criticat pentru că nu asigură accesul persoanelor cu handicap în clădirea care găzduieşte Consiliul Judeţean, instituţia pune la bătaie aproape 100.000 de euro pentru un lift exterior, care va fi montat pe imobil, în exterior.



La finalul lunii trecute, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a început procedurile unei licitaţii publice pentru achiziţionarea şi montarea unui lift pe clădirea care găzduieşte instituţia.

Câştigătorul acestei licitaţii generoase va fi cunoscut abia în luna decembrie a acestui an. Suma alocată pentru acest lift se apropie de 400.000 de lei, adică aproape 100.000 de euro, cam cât costă o vilă cochetă şi generoasă în Bistriţa. Banii necesari acestei investiţii provin din bugetul Consiliului Judeţean.

„Beneficiarul lucrării doreşte instalarea unui lift în intrandul clădirii administrative, adosat faţadei posterioare, care nu afectează caracteristicile istorice arhitecturale specifice centrului istoric al municipiului, precum şi amenajarea spaţiului verde situat în nord-estul Palatului Administrativ, care va îmbogăţi calitatea spaţiului public urban, intervenţie care, de asemenea, nu implică modificări ale aspectului centrului istoric”, se arată în memoriul tehnic arhitectural al licitaţiei.



Cum va arăta liftul „high tech”

Acest lift va fi dedicat persoanelor cu dizabilităţi locomotorii, care nu au acces în prezent la nivelele superioare ale clădirii. Liftul în cauză va asigura practic accesul persoanelor cu handicap atât la Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, cât şi la Instituţia Prefectului, care funcţionează în aceeaşi clădire.

Ascensorul va putea transporta 8 persoane o dată. Acesta va fi amplasat în exteriorul clădirii, cu acces din holul central la fiecare nivel la care va ajunge: parter, etaj 1, etaj 2 şi mansardă.

Proiectul prevede şi căi de evacuare, parapeţi şi balustrade, iluminare şi ventilare naturală şi mecanică. De asemenea, se asigură securitatea la intruziune şi efracţie şi parapeţi de protecţie şi balustrade de minim 90 de centimetri. La lift s-a prevăzut faţada cortină din aluminiu, cu geam securizat.

Liftul nu va avea doar o izolaţie termică cu economie de energie, ci şi protecţie împotriva zgomotului, care va asigura izolarea fonică. Firma care va pune mâna pe acest contract va avea la dispoziţie mai puţin de jumătate de an pentru materializarea acestui proiect.

Spaţiul verde din apropierea zonei unde va fi montat liftul este şi el luat în calcul. Este vorba despre 2.234 de metri pătraţi. Acolo va fi amenajat un spaţiu pentru fumat, dar vor fi amplasate şi obiecte de mobilier urban. Vor fi reconfigurate aleile şi se vor realiza lucrări de întreţinere a vegetaţiei şi de plantare arbuşti.

„Vegetaţia prezentă în acest moment în zona studiată este compusă din arbori, arbuşti şi plante perene. Gazonul este degradat, amestecat cu buruieni şi neuniform. Mobilierul urban lipseşte. Aleile pietonale sunt acoperite cu dale de beton, iar în unele porţiuni incomplete sau distruse de rădăcinile arborilor din apropierea lor, platforma pentru depozitarea deşeurilor nu este împrejmuită. Se simte nevoia amenajării unui spaţiu verde într-o zonă care atrage un număr atât de mare de persoane”, se arăta într-unul din proiectele de hotărâre prezentate consilierilor judeţeni, care vizează această idee.



Liberalii consideră liftul inutil

Încă din anul 2015, când a fost vehiculată prima dată această idee, liberalii au criticat dur acest proiect, considerându-l fără utilitate. Aceştia susţineau că liftul respectiv nu foloseşte nimănui.

Cei 250.000 de lei alocaţi în primă fază pentru acest proiect erau văzuţi ca bani aruncaţi pe fereastră de către liberali.

„Consiliul Judeţean are o idee oarecum năstruşnică la prima vedere, aceea de a face u lift exterior la CJ. O clădire cu două etaje plus mansardă sau trei etaje, depinde cum privim lucrurile, o clădire în care îşi are sediu şi prefectura, o clădire importantă din punct de vedere administrativ, dar care are nişte reguli instituţioale şi care trebuie să desfăşoare comunicarea cu cetăţeanul în parametri instituţionali. Solicitând explicaţii, atât la comisia de urbanism, cât şi la comisia de buget, mi s-a spus că acel lift ar fi necesar pentru persoanele cu dizabilităţi. La care reacţia noastră a fost promptă şi va fi şi astăzi una promptă şi clară: Nu înţelegem de ce trebuie ca o persoană cu dizabilităţi să fie chinuită în a urca chiar şi cu liftul la etajul doi sau trei, atâta vreme cât la parterul CJ există sală de audienţe, iar funcţionarul public din CJ, dacă există necesitatea pentru a se întâlni acel funcţionar public cu persoana cu dizabilităţi, nu ar putea coborâ până la parter?” a explicat consilierul judeţean Eugen Curtean.



Pe ce au mers anul acesta banii Consiliului Judeţean

Conform programului de investiţii a Consiliului Judeţean, instituţia a mai alocat anul acesa 81.000 de lei pentru o autoutilitară şi 41.000 de lei pentru un autoturism.

De asemenea, cu 143.000 de lei vor fi achiziţionate echipamente informatice, iar aproape două milioane de lei sunt prevăzuţi pentru achiziţie de aparatură medicală.

Cu 65.000 de lei va fi amenajat un loc de joacă şi cu 50.000 de lei va fi finalizat un gard, pentru Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr. 1. 783.000 de lei au fost cheltuiţi în proiectul de amenajare a Complexului Muzeal Bistriţa-Năsăud.

Alţi 140.000 de lei vor merge pe un „bibliobuz” pentru Biblioteca Judeţeană, iar 50.000 de lei pentru o autoutilitară pentru Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud.

De asemenea, 415.000 de lei, adică aproape 100.000 de euro, sunt destinaţi achiziţionării unui microbuz pentru Centrul Judeţean pentru Cultură. Tot la Centrul Judeţean pentru Cultură va ajunge şi o pianină în valoare de 10.000 de lei.

Nu au fost ignorate nici semnele de intrare în judeţ. Nu mai puţin de 500.000 de lei au fost prevăzuţi de administraţia judeţeană pentru finalizarea semnelor de intrare în judeţ, tip pană de păun. Anul trecut a fost repartizată pentru aceste obiective o sumă similară.

Administraţia judeţeană a mai alocat 131.000 de lei pentru realizarea unui „bypass” pluvial la groapa de gunoi de la Tărpiu şi 52.000 de lei pentru achiziţionarea unui cântar auto. Alţi 765.000 de lei vor fi folosiţi pentru diferite studii şi proiecte.

Andreea Moldovan
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5071
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 1 lună 3 zile #45730

https://campaniamea.de-clic.ro/petitions/ocolirea-parcului-herastrau-in-siguranta-pentru-pietoni-persoane-cu-dizabiltati-si-biciclisti


d.png
  • sara
  • Avatarul lui sara
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • \\\\
  • Posts: 972
  • Thank you received: 84
  • Karma: 12
Sara
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Despre accesibilitate acum 1 lună 1 zi #45740

  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5071
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Despre accesibilitate acum 1 săptămână 3 zile #45846

26733454_1730994820264853_7698446043612844821_n.jpg


O rampa a unei farmacii din Tg- Jiu . :(
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 5071
  • Thank you received: 715
  • Karma: 13
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Moderators: manana