Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:
  • Page:
  • 1
  • 2

SUBIECT: Locuri Sfinte

Rasp: Locuri Sfinte #39135

Ierusalim - Drumul Crucii





  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16157
  • Thank you received: 5262
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Locuri Sfinte #39139

SCHITUL PATRUNSA VALCEA
O MANASTIRE UNDE NU SE POATE URCA DECAT CU PICIORUL.
FARE CURENT ELECTRIC

  • VASILESCU
  • Avatarul lui VASILESCU
  • Deconectat
  • Elite Member
  • SUNT UN SIMPLU MURITOR. DE UN LUCRU-MI PARE RAU CA
  • Posts: 212
  • Thank you received: 102
  • Karma: 0
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Locuri Sfinte #39140

PUSPUSTNICI OAMENI IN CAUTAREA SFIINTENIEI

  • VASILESCU
  • Avatarul lui VASILESCU
  • Deconectat
  • Elite Member
  • SUNT UN SIMPLU MURITOR. DE UN LUCRU-MI PARE RAU CA
  • Posts: 212
  • Thank you received: 102
  • Karma: 0
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Locuri Sfinte #39962

Icoana Maicii Domnului de la Mănăstirea Neamț

Această icoană a Maicii Domnului este considerată cea mai veche și mai frumoasă icoană din România, și cunoscută în toată lumea ca făcătoare de minuni. Timp de peste 600 de ani, icoana Maicii Domnului de la Mănăstirea Neamț a întărit credința creștin-ortodoxă a conducătorilor, monahilor și a credincioșilor din România.



Icoana Maicii Domnului din Mănăstirea Neamț este prăznuită în Biserica Ortodoxă din Rusia pe 26 iunie, în aceeași zi cu icoana Maicii Domnului din Lida.

Icoana Maicii Domnului din Mănăstirea Neamț este cunoscută și sub numele de icoana „Lidianca”, pentru că este considerată o copie perfectă a icoanei din Lida.

Această icoană a Maicii Domnului este considerată cea mai veche și mai frumoasă icoană din România, și cunoscută în toată lumea ca făcătoare de minuni. Timp de peste 600 de ani, icoana Maicii Domnului de la Mănăstirea Neamț a întărit credința creștin-ortodoxă a conducătorilor, monahilor și a credincioșilor din România.

Icoana a fost comandată de către Sfântul Gherman în anul 665 ca și copie a icoanei Maicii Domnului ce se afla în Lida din anul 35. Pe spatele icoanei este zugrăvit Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, care s-a născut în Lida. Sfântul Gherman a adus icoana cu el în Constantinopol atunci când a devenit Patriarh, și a oferit-o Mănăstirii Heleopatra.

La începutul persecuției iconoclaste a împăratului Leon al III-lea, în anul 714, icoana Maicii Domnului a fost ascunsă, iar în anul 716 a fost trimisă în secret de către Sfântul Gherman la Roma, Papei Grigorie al III-lea.

Icoana Maicii Domnului a fost așezată timp de 106 ani în Basilica Sfântul Petru din Roma. După învingerea iconoclaștilor, Papa Serghie al II-lea a readus icoana în Constantinopol. Icoana a fost întâmpinată la intrarea în Constantinopol de Sfânta Împărăteasă Teodora, însoțită de Sfântul Metodie, Patriarhul Constantinopolului și popor mult din Imperiul Bizantin. Apoi, icoana a fost reașezată în Mănăstirea Heleopatra.

În jurul anului 1400, împăratul Manuel al II-lea Paleologul a trimis trei icoane în semn de recunoștință a Imperiului Bizantin pentru Voievodatul din Moldova:

- una pentru Voievodul Alexandru cel Bun - icoana făcătoare de minuni a Sfintei Ana ce a fost așezată în Mănăstirea Bistrița, Neamț, România;

- una pentru soția sa Neacșa (numită în unele scrieri Ana) - icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului ce a fost așezată în Mănăstirea Agapia, Neamț, România;

- una pentru Mitropolitul Iosif Mușat - icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului ce a fost așezată în Biserica Sfântul Gheorghe din Suceava, cunoscută sub denumirea de Biserica Mirăuți;

Biserica Sfântul Gheorghe - Mirăuți din Suceava se afla în apropierea Curții Domnești, și a îndeplinit rolul de Catedrală Mitropolitană a Moldovei între anii 1402-1522. Icoana Maicii Domnului a stat în Biserica Sfântul Gheorghe până în anul 1415, când a fost dusă și așezată în Mănăstirea Neamț, unde a și rămas de atunci.

În timpul unei invazii a Imperiului Otoman, icoana a fost îngropată din iunie 1821 până în octombrie 1822, împreună cu alte obiecte de valoare, într-o poiană tainică de pe Muntele Rusu pentru a fi protejată. Astăzi, pe locul unde a fost îngropată icoana Preasfintei Născătoare de Dumnezeu se află Schitul Icoana Veche.

Între anii 1844 -1845, icoana a fost ferecată într-o îmbrăcăminte de argint aurit, ornamentată cu pietre prețioase.

Unul dintre principii moldoveni a oferit o copie a icoanei Maicii Domnului de la Mănăstirea Neamț unui moșier rus pe nume Certkov. Descendenții lui Certkov au așezat icoana în Biserica din sat în anul 1846. Pe spatele icoanei se află o inscripție în care se spune că icoana este o copie fidelă a icoanei trimise din Constantinopol de către împăratul Manuel Paleologul.

De asemenea, prin călăuzirea Maicii Domnului, Sfântul Cuvios Paisie Velicicovschi (15 noiembrie) a povățuit mulți asceți în Rusia și mai apoi în România.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6763
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: manana

Rasp: Locuri Sfinte #41554

  • manana
  • Avatarul lui manana
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • The day you stop loving is the day you die
  • Posts: 2785
  • Thank you received: 673
  • Karma: 24
Trebuie sa vrei, si daca vrei, poti!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Locuri Sfinte #43476

Unicat! Povestea celei mai vechi biserici de piatră din România

biserica.jpg

Undeva aproape de oraşul Haţeg, într-un peisaj în care s-a scris istoria românilor, există un loc magic. Localitatea Densuş este ca oricare alta, dar deosebită prin prezenţa celei mai vechi biserici de piatră, unică în România.



În biserica din Densuş, slujbele se ţin neîntrerupt de şapte secole. Zidurile lăcaşului de cult au fost construite din rămăşiţele fostului oraş Ulpia Traiana Sarmizegetusa.

Istoricii susţin că biserica din Densuş a fost ridicată pe ruinele unui templu închinat zeului Marte, în altarul căruia romanii aduşi în Dacia obişnuiau să facă sacrificii. Preotul Alexandru Gherghel, cel care slujeşte de aproape 14 ani în biserica din piatră, spune că locul bisericii poartă urme mult mai vechi: ale dacilor care au stăpânit peste ţinuturile Sarmizegetusei şi au avut propriile altare închinate lui Zamolxe.

Localitatea Densuş se află în inima Transilvaniei, în judeţul Hunedoara, la numai 10 kilometri de oraşul Haţeg, un loc de o frumuseţe deosebită, în care oamenii par că nu îmbătrânesc niciodată, iar timpul stă în loc. Bunătatea oamenilor de aici pare a fi răsplătită pe deplin: biserica de pe deal este unică în toată ţara şi se află pe lista de monumente istorice pentru a intra în patrimoniul UNESCO din anul 1991.
Istoricul Nicolae Iorga a numit această biserică „fără pereche în toată românimea” şi nu s-a înşelat cu nimic. Minunata construcţie este ridicată din piatră provenind exact de la Ulpia Traiana, adică Sarmisegetuza, care se află foarte aproape de Densuş.

Întreaga înfăţişare a bisericii din Densuş este neobişnuită. Pe pereţii săi putem observa picturi bizantine vandalizate pe vremea cotropitorilor turci. La fel de interesantă este o pictură murală, realizată în secolul al XV-lea de un pictor numit Ştefan, pictură ce îl înfăţişează pe Mântuitorul Iisus îmbrăcat într-un costum popular specific zonei Haţegului. Această pictură este cunoscută sub numele de Sfânta Treime din Densuş şi datează din anii 1300-1400.

Biserica de la Densuş este obiectul multor controverse ale cercetătorilor şi oamenilor de ştiinţă. În timp ce unii sunt de părere că spectaculoasa biserică ar fi mausoleul în care ar fi fost incinerat Longinus maximus, generalul roman ucis de daci, alţii consideră că locul a fost la origine un templu păgân al zeului Marte.

Cu toate că nu se cunoaşte data exactă a naşterii bisericii, de peste 700 de ani la Densuş se ţin slujbe neîntrerupt în biserica de piatră de pe deal. Aceasta este considerată cea mai veche biserică de piatră de pe teritoriul ţării noastre. Părintele Alexandru Gherghel este omul care se ocupă de orânduirea bisericii.
Se mai vehiculează o altă părere în ceea ce priveşte minunata biserică din deal, care este înconjurată de un cimitir. Se spune că actualul aşezământ ar fi fost un templu roman creştinizat şi prima biserică de pe teritoriul Daciei străvechi.

Foto: ortodoxia.rol.ro

Unicat! Povestea celei mai vechi biserici de piatră din România (galerie foto)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6763
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Locuri Sfinte #43694

Demn de retinut ;

550 de ani de la punerea pietrei de temelie a Mănăstirii Putna


Romfilatelia aniversează 550 de ani de la punerea pietrei de temelie a Mănăstirii Putna printr-o emisiune filatelică ce poate fi achiziționată începând de marți din magazinele de profil din București, Bacău, Brașov, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.

gethumb.jpg


"2016 marchează o frumoasă aniversare a unuia dintre cele mai cunoscute și vizitate așezăminte monahale din România — Mănăstirea Putna, prima și cea mai importantă ctitorie a Sfântului Voievod Ștefan cel Mare, cea care străjuiește ținutul legendar al Bucovinei de peste cinci veacuri. Marcând și din punct de vedere filatelic împlinirea a 550 de ani de la punerea pietrei de temelie a Sfintei Mănăstiri Putna, Romfilatelia oferă ca dar de preț colecționarilor și nu numai o emisiune specială de mărci poștale, care poate fi considerată metaforic un "bilet" la spectacolul istoriei și al celor care au făurit-o pentru noi, urmașii", se arată într-un comunicat Romfilatelia transmis luni AGERPRES.

Intitulată sugestiv "Sfânta Mănăstire Putna, 550 de ani", emisiunea de timbre este dedicată celei pe care marele poet Mihai Eminescu a numit-o "Ierusalimul neamului românesc", acel loc unde istoria, cultura și spiritualitatea națională se împletesc armonios de sute de ani și unde vizitatorii găsesc un luminiș duhovnicesc cu impresionante comori de artă bisericească.

Timbrul cu valoarea nominală de 3 lei prezintă o compoziție grafică ce constă în alăturarea unei icoane pictate în atelierele Putnei, care îl înfățișează pe Ștefan cel Mare ținând în mână macheta mănăstirii, și a unei gravuri acvaforte, din anul 1927, aparținând lui Antoine Kaindl.

Cea de a doua marcă poștală, având valoarea nominală de 15 lei, ilustrează o imagine din prezent a Mănăstirii Putna, mai exact Biserica mănăstirii, cea care adăpostește astăzi trei morminte voievodale: Ștefan cel Mare, fiul său Bogdan al III-lea și nepotul său Ștefan cel Tânăr — Ștefăniță Vodă.

Timbrul coliței emisiunii, cu valoarea nominală de 12 lei, ilustrează Mormântul Sfântului Ștefan cel Mare alături de imaginea unei acuarele cu Mănăstirea Putna în secolul al XVIII-lea, care întregește manșeta coliței dantelate.

Totodată, pe vinietele minicolilor sunt reproduse un tablou anonim, sec. XVIII, înfățișând Mănăstirea Putna după refacerea mitropolitului Iacob Putneanul, cel de-al doilea ctitor al așezământului, și respectiv o cromolitografie după acuarelă de Franz Xavier Knapp, 1870.

Emisiunea este completată de un plic prima zi și un set de 2 cărți maxime, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 32 de timbre, minicoala de 5 timbre + 1 vinietă, colița dantelată și blocul special "serie completă" (în album filatelic).

Produsul special al emisiunii este albumul filatelic, realizat într-un tiraj limitat de 245 de exemplare și echipat cu blocul special de 3 timbre (timbrele seriei și timbrul din coliță) și plicul prima zi a emisiunii având ștampila "prima zi" aplicată în clar în folio aur. Ambele produse sunt numerotate de la 001 la 245.

Ștampila prima zi a emisiunii se găsește în incinta Oficiului Poștal Putna.

AGERPRES/(AS — autor: Cătălina Matei, editor: Andreea Rotaru, editor online: Anda Badea)

Mie imi place aceasta realitate istorica. Manastirea Putna dainuie de 500 de ani. :)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6763
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Locuri Sfinte #43859

630 de ani de la prima atestare documentară a Mitropoliei Moldovei

Mitropolia Moldovei este atestată documentar pentru prima oară, într-un Manual de cancelarie bizantin în septembrie 1386. Dar se consideră, de fapt, că Mitropolia Moldovei a luat ființă, cu statut canonic recunoscut de Patriarhia ecumenică, înaintea acestei date, în perioada 1381-1386.

imageResize-31.jpg


În Moldova, ca și în cazul Țării Românești, constituirea statului de sine stătător a făcut necesară organizarea ierarhiei bisericești. Se pare că primii ierarhi ortodocși au avut reședința la Rădăuți, având drept catedrală ctitoria lui Bogdan I, cu hramul Sfântului Ierarh Nicolae.

Întâiul mitropolit al Moldovei a fost Iosif I, care a fost recunoscut însă de Patriarhia ecumenică abia la 26 iulie 1401. Domnitorul Petru Mușat (1375-1391) a cerut mitropolitului Antonie al Haliciului să hirotonisească doi ierarhi moldoveni. Unul dintre aceștia era Iosif, o rudă a domnitorului moldovean (Istoria Românilor — vol. IV).

09010849-595263098.jpg


În același timp, Petru Mușat a cerut Patriarhiei ecumenice, cărei îi era subordonată mitropolia Haliciului, recunoașterea lui Iosif ca mitropolit al Sucevei, unde se mutase scaunul domnesc și de asemenea recunoașterea celuilalt ierarh ca episcop în scaunul de la Rădăuți.

Se urmărea prin aceasta, de fapt, recunoașterea din partea Patriarhiei ecumenice a independenței statului românesc de la est de Carpați și implicit a unei unități ecleziale canonice cu jurisdicție administrativă în teritoriul său. Această cerere a fost satisfăcută, dar recunoașterea unui ierarh local contravenea practicilor Patriarhiei ecumenice, care, atunci când aproba înființarea unei unități ecleziale, își trimitea propriul ierarh.

Patriarhia s-a împotrivit recunoașterii lui Iosif ca mitropolit la Suceava și a hirotonit un grec pentru scaunul mitropolitan din Moldova, Teodosie, care a încercat să-și ocupe scaunul în 1391. Petru Mușat a refuzat însă să-l primească în Moldova.

O nouă tentativă a Patriarhiei ecumenice de a trimite, în 1392, ca mitropolit în Moldova, pe un grec, Ieremia, a agravat conflictul dintre domnii Moldovei și Patriarhie.

Succesorul lui Petru Mușat, Roman I (1391-1394), l-a silit pe mitropolitul grec, care venise în Moldova, să se întoarcă la sud de Dunăre. În acest context, pentru credincioșii din Moldova, domni, dregători și cler, Patriarhia ecumenică a dat anatema (excludere din Biserică). Încercările domnitorului Ștefan I (1394-1399), succesorul lui Roman I, de a stinge conflictul cu Patriarhia nu au avut nici un rezultat. Dar nici încercările Patriarhiei ecumenice de la Constantinopol de a-și impune proprii ierarhi în Moldova nu au avut succes.

Situația avea să-și găsească rezolvare în vremea domniei lui Alexandrul cel Bun (1400-1432). Solia trimisă de el la Constantinopol a fost primită cu bunăvoință de patriarhul Matei I (1397-1410). La 26 iulie 1401, printr-o Gramata patriarhală și o scrisoare către domnitorul Moldovei, patriarhul l-a recunoscut pe Iosif Mușat ca mitropolit al Moldovei, cu reședința la Suceava.

AGERPRES/(Documentare — Mariana Zbora-Ciurel; editor: Irina Andreea Cristea)
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6763
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Rasp: Locuri Sfinte #48095

Ierusalim, Mormântul lui Isus în biserica Sfântului Mormânt

  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16157
  • Thank you received: 5262
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Locuri Sfinte #48096

Ierusalim, Mormântul Fecioarei Maria

  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16157
  • Thank you received: 5262
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Rasp: Locuri Sfinte #48097

Pentru mai multe video din Ierusalim, click pe linkul de mai jos ;)

IERUSALIMUL VIRTUAL

Vizionare placuta!
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16157
  • Thank you received: 5262
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
  • Page:
  • 1
  • 2