Bine ai venit,
Vizitator
|
Sfanta Lumina de la Ierusalim – Documentar de exceptie
Sfanta Lumina vine in fiecare zi a Sambetei mari la ora 14:00 sau 14:30 - deci ziua dupa amiaza. Minunea venirii Sfintei Lumini la Mormantul Domnului Iisus Hristos. Invierea face pe om liber, pentru ca Invierea este un lucru adevarat si Hristos a spus: "Adevarul va va face liberi" si "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata". HRISTOS A INVIAT! Un Paste Fericit tuturor, sa fim mai intelepti si mai puternici ! |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Venirea Sfintei Lumini la Ierusalim – 2012
Lumina Sfanta este un miracol al Ortodoxiei care se intampla in fiecare an de Pastele Ortodox la Ierusalim, cand in timpul Vecerniei Mari din Sambata Mare, intre orele 12.30-14.30, deasupra Sfantului Mormant se aprinde Sfanta Lumina, un foc care se pogoara din cer, manifestandu-se diferit in fiecare an si care in primele minute nu arde. Bucurie sfanta ne-a fost dat sa traim anul acesta, cand la orele 14:24 am putut urmari in direct coborarea Sfintei Lumini la Sfantul Mormant al Domnului din Ierusalim. STIATI CA:
Luminoasa sarbatoare a sfintelor Pasti sa coboare peste noi toti bucurii duhovnicesti, pace si buna intelegere, iar Hristos cel inviat sa ne daruiasca sanatate si intru toate buna sporire. HRISTOS A INVIAT! |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Daniel a scris:
Lumina Sfanta nu apare decat de Pastele Ortodox si decat la ortodocsi. Ori de cate ori non-ortodocsii au incercat sa obtina Lumina Sfanta, tentativele lor au esuat lamentabil? Ce implica aceasta "incercare"? De-a lungul timpului multi pagani s-au convertit la Ortodoxie convinsi fiind de miracolul Sfintei Lumini? Mie Sfanta Scriptura imi spune ca nu o minune, oricat de mare ar fi, ci o Persoana este cea care il convinge pe om de pacat si ca are nevoie de salvare.Daca Ortodoxia este cea care mantuieste si nu Mantuitorul Isus Hristos, o spun cat se poate de raspicat: toti care cred asa ceva, vor merge in Iad! E cumva prea dura exprimarea mea? Ramaneti oameni buni doar la cele scrise de Sfanta Scriptura, altfel veti ramane in ratacire! Multa sanatate si... Doamne-ajuta! |
|
Tot ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel...Matei 7:12
Doamne...ajuta-ma ca azi, sa fiu mai aproape de Tine decat ieri si maine (daca mai e o zi pentru mine) mai aproape decat azi! AMIN!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Mariuse, s-au scris atatea comentarii pe tema asta "Mie Sfanta Scriptura imi spune" in forum... insa fac o paranteza si readuc in discutie subiectul in acest post, doar
Ortodocsii spre deosebire de altii (culte, religii, etc.) tin la 2 mari "credinte": 1. Sfanta Scriptura 2. Sfanta Traditie Referitor la Scriptura, iata cateva lucruri interzise in Vechiul Testament si facute de crestini cu buna stiinta in zilele noastre: - Cartea Sfanta este categorica: sa nu te tunzi in cap si sa nu tai colturile barbii tale. Levitic 19:27. - Daca mireasa nu era fecioara, parintii mirelui o vor duce inapoi la tatal ei, o vor tintui de usa si o vor expune batjocorii, ca sa arunce oricine cu pietre in ea. Ea trebuie sa moara lovita cu pietre pentru pacatul de curvie, care n-are iertare. Deuteronom 22: 21-22. - Fructe de mare, creveti, homar. Tot ce misca in mare si in rauri, dar nu are aripioare, este uraciune voua. Sa nu mancati carnea lor si sa detestati organele lor. Levitic 11:10-11. - Camila este spurcata, copita ei fiind despicata, iepurele este spurcat chiar si fara copita despicata, iar porcul este si el spurcat pentru ca nu rumega. Carnea lor sa nu o mancati, pentru ca toate acestea sunt necurate. Levitic 11: 3-8. Sfanta Traditie cuprinde toate acele bunuri duhovnicesti, pe care le-am mostenit de la sfintii nostri inaintasi. Acestea sunt in deplina armonie cu Sfanta Scriptura si ne ajuta sa o intelegem corect. Care este mai veche: Sfanta Scriptura sau Sfanta Traditie? Sfanta Traditie. Care este mai cuprinzatoare? Sfanta Traditie. Sfantul Ioan Evanghelistul intareste aceasta cand spune: "Dar sunt si alte multe lucruri pe care le-a facut Iisus si care, daca s-ar fi scris cu de-amanuntul, cred ca lumea aceasta n-ar cuprinde cartile ce s-ar fi scris. Amin" (Ioan XXI, 25). Referitor la diferentele de opinie ce reies de aici, in raport cu cei neortodocsi, pun spre citire si luare aminte acest link Doamne ajuta! |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
SFANTA LUMINA SE APRINDE NUMAI LA ORTODOCSI. MINUNEA ANULUI 1326.
In anul 1326 erau trei sultanate turcesti, unul in Damasc, unul in Egipt si unul in Babilon. Ce au zis turcii? Cand vin crestinii la Ierusalim sa serbeze Pastile sa nu le dam voie sa slujeasca, pana ce nu vor plati taxa de 9000 bani de aur, caci turcii nu cred in Hristos. Patriarhul ortodox Ioachim n-a avut de unde sa plateasca suma pentru ca crestinii ortodocsi erau putini in Ierusalim si doar 100 de preoti, caci erau religii altele, de tot felul. Dar sunt doua strazi de armeni in Ierusalim, mosieri, bogati mari, ei au zis: Platim noi taxa! Dar turcii i-au intrebat: "De ce iese Sfanta Lumina numai la ortodocsi si nu iese si la voi?" Armenii au zis: "Pentru ca ortodocsii numai ei slujesc la Mormantul lui Hristos si pe noi ne-au dat la o parte". "Dar, daca veti sluji voi va veni Lumina?" Noi platim si taxa - au zis armenii - Lumina va veni la noi la armeni! Turcii au zis: "De nu iese lumina la voi o s-o patiti!" Noi ii scoatem pe ortodocsi din Mormant - si l-au luat pe Patriarhul Ioachim si l-au inchis in Manastirea Sf. Sava, din Ierusalim, cu toti preotii. A zis Patriarhul: Daca nu ne lasati sa facem, slujba la Mormantul lui Hristos, o sa facem la Biserica Sf. lacob, care este aproape de Mormant, iar turcii le-au dat voie ortodocsilor la aceasta. Dar, turcii au pus de paza peste ei doi turci, generali de armata, ca sa nu vina vreun crestin la Mormant. Crestinii au inceput a plange si au zis ca s-a suparat Dumnezeu pe ei si I-a indepartat de la Mormantul lui Hristos, dar patriarhul le-a zis: "Nu va temeti, ca are sa se faca minune mare." Armenii ziceau, ca Lumina la ei o sa vina. Iar Patriarhul zicea, ca de va vrea Hristos sa iasa Lumina la ei n-avem noi ortodocsii ce face. Armenii au facut slujba si ziua si noapte-a, dar n-a mai venit Sfanta Lumina. Turcii le-au zis: De ce n-a venit Sfanta Lumina, ca ati platit taxa? In acelasi timp, ortodocsii faceau slujba tocmai a doua zi, pe cand rasarea soarele si cand a zis patriarhul: "Hristos a inviat!" un stalp de marmora din Biserica Sf. Iacob a crapat si a iesit Sfanta Lumina in varful Stalpului. Patriarhul a pus o scara si au luat Sfanta Lumina din varful stalpului si in acest fel Sfanta Lumina a iesit tot la ortodocsi. Generalul turc de pe varful stalpului, care pazea acolo pe stalp, a strigat: "Cred in Hristos!" Celalalt general de langa el i-a si taiat pe loc cu sabia capul, celui ce a strigat ca crede in Hristos. Moastele acestui general turc convertit si martir al Sfintei Lumini le-am sarutat si eu, sunt acolo in Ierusalim si acest turc este martirul Sfintei Lumini. Vazand turcii ca Sf. Lumina a iesit tot la ortodocsi, au pus un ciuber cu murdarie inaintea usii Sf. Mormant si fiecare armean trebuia sa manance cate o lingura de murdarie si in acest fel i-au spurcat turcii pe armeni. Anul 1326. De atunci a ramas o zicala: "Este bine sa te duci cu armenii la Biserica, dar sa nu mananci cu ei, ca ei cauta sa te spurce, asa cum i-au spurcat turcii pe ei, cand n-a venit Sf. Lumina". Distanta de la Sf. Mormant pana la Biserica Sf. Iacob unde s-a aprins Sf. Lumina este de 100 m. Stalpul este fotografiat si sapat din marmura fiind pus in Altarul Bisericii Sf. Iacob. Aceasta este minunea cu armenii, din anul 1326. Generalul turc convertit si martir al Sfintei Lumini este pus in Biserica Sf. Iacob. De aici se vede, ca Iisus Hristos numai o Biserica a intemeiat - pe cea Ortodoxa - aceasta este mantuirea, lumii. Sf. Lumina este dovada sigura, ca numai ortodocsii sunt pe calea adevarului pur al lui Hristos, drum ce duce sigur la ceruri. Clopotul cel mare de la Mormantul Domnului, facut din aur, in Vinerea Sf. Pasti il plange pe Mantuitorul pentru ca a murit, se trage singur, rar si cu jale, Bang, Bang. Grecii spun cum boceste clopotul cel mare si ca se trage singur, iar cand vine Invierea, tot singur se trage si suna foarte repede si cu veselie si le acopera pe toate celelalte clopote. SFANTA LUMINA DE LA IERUSALIM ESTE O MINUNE DUMNEZEIASCA , intelegeti odata |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Citez din Sfanta Scriptura
Sfânta Scriptură (Biblia) este cartea dumnezeiască, sfântă a creştinilor. Biblia cuprinde Vechiul Testament, format din 39 de cărţi canonice şi Noul Testament, format din 27 de cărţi canonice, având în total 66 cărţi canonice. În tradiţia ortodoxă la acestea se adaugă un set de cărţi necanonice, dar „bune de citit”, în număr de 14.[1] Intrebare: Cartile necanonice "bune de citit" de ce au fost puse impreuna cu cele canonice in aceeasi carte? Nu cumva tocmai pentru a se putea abera cu verzi si uscate despre "Sfanta Traditie"? Adica sa lase o plaja cat se poate de mare acesteia.Pe de alta parte, de ce doar acele 14 carti? Sau pe cand, pentru ca a intrat in "Sfanta traditie" vom vedea si alte carti adaugate pentru ca sunt "bune de citit"? Cat despre "Sfanta Traditie" nici n-am ce sa comentez: abunda epitetele sau expresiile pline de sine ale acelui popa la adresa "sectantului" gen: ...eşti prea sucit la minte şi la înţelegere... ...celor întunecaţi la înţelegere asemenea ţie... ...înţelegeţi sucit şi cu rătăcire... etc.Am o satisfactie totusi in aceasta expunere a "Sfintei traditii": sectantul si-a vazut de treaba si a stat doar la cele scrise, fara sa-i raspunda cu aceeasi moneda acelui popa! In timp, daca Domnul ingaduie, o sa demonstrez cate contradictii pot fi intalnite in cele spuse de acest popa... O sa ma opresc la una care este de-a dreptul halucinanta: Aşadar, iată ce este Sfânta Tradiţie: izvorul şi rădăcina ambelor Testamente – al celui Vechi şi al celui Nou – şi de aceea noi o numim al doilea izvor al descoperirii dumnezeieşti şi o socotim ca având aceeaşi autoritate şi însemnătate ca şi Sfânta Scriptură. Pai ori este izvorul si radacina ambelor testamente (adica primul izvor al descoperirii dumnezeiesti), ori este al doi-lea izvor? ... intelegeti odata... Adica sa bag in ciur si sa aleg?Multa sanatate si... Doamne-ajuta! |
|
Tot ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel...Matei 7:12
Doamne...ajuta-ma ca azi, sa fiu mai aproape de Tine decat ieri si maine (daca mai e o zi pentru mine) mai aproape decat azi! AMIN!
Ultima editare: by ihdsimmeu.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Invierea Domnului - pentru cine se aprinde Lumina?
Crestinii au trei Invieri: catolica, ortodoxa si pe rit vechi. Lumina de la Sfantul Mormant se aprinde o singura data: in sambata Saptamanii Patimilor, la pranz, si numai pentru ortodocsi. De ce numai pentru ei? Scepticii spun ca Lumina este un "truc" ritualic, lucru intarit si de unele fete bisericesti. Ce spun insa martorii romani? In conformitate cu principiile care guverneaza calendarele bisericesti de rit vechi si nou, precum si datorita regulilor proprii impuse de Biserica Crestina de Apus si de Rasarit, Pastele se sarbatoreste, de obicei, la trei date diferite. O singura credinta, trei Invieri. Paradoxal pentru aceasta taina a crestinatatii, Lumina Sfanta se aprinde la Sfantul Mormant de la Ierusalim o singura data, doar pentru ortodocsii de stil nou. Cum se produce fenomenul? Fulgerul de Lumina Biserica Sfantului Mormant este golita de oameni si controlata de catre autoritatile laice si religioase ne-crestine inca din ajunul Invierii. Nimeni nu mai intra acolo decat in prezenta acelorasi autoritati, care il insotesc pe Patriarhul Ierusalimului in sfantul lacas si il controleaza pana la piele pentru a nu putea asunde materiale inflamabile. Pe la 12:30 - 13:30, multimea inghesuita in biserica asista la un fenomen uluitor: descarcari electrice de diferite culori, bile de foc de diferite marimi fulgera prin capela, aprind lumanarile Patriarhului si, "la intamplare", aprind lumanarile unei singure persoane din multime, de la care lumea dimprejur va lua Lumina Invierii. Trei romance au primit Lumina in mod direct. Desi lumanarile se aprind, martorii spun ca lumina este "rece", adica nu are o temperatura care sa arda. O data, fulgerul de Lumina a crapat chiar un stalp de sustinere din biserica. Scepticii spun ca aprinderea Luminii este o "facatura" menita sa "imbrobodeasca" naivii si sa mentina treaza credinta, iar cu asta, puterea Bisericii Crestine. Ei sustin ca lumanarile sunt imbibate cu fosfor diluat; in momentul in care solventul se evapora, fosforul se aprinde de la sine in contact cu oxigenul din atomosfera. Adevarat, aceasta proprietate a fosforului era cunoscuta inca din antichitate. A existat chiar si un Papa, Gregorie al 9-lea, care a spus in 1238 ca Lumina Sfanta este un truc. Episcopul Porfirie al Kievului a aratat, in jurnalele sale (1894-1901), ca Patriarhul aprinde lumanarile de la o candela ascunsa in spatele icoanei de marmura a Invierii. Potrivit tot lui Porfirie, care a aflat istoria de la un mitropolit din Ierusalim, pasa Ibrahim al Egiptului a cerut sa fie dus in altar in timpul aprinderii Luminii Sfinte si a promis o donatie importanta daca Lumina se aprinde de Sus. Ce a urmat a ramas secret, Lumina continua sa se aprinda, dar pasa n-a mai donat niciun ban crestinilor. Totusi, conform presei romanesti, trei romance au primit Lumina in mod direct, iar lumanarile lor s-au aprins concomitent cu cele din altarul bisericii de la Sfantul Mormant. Stalpul de Lumina Exista, de asemenea, marturii ale unor clarvazatori care spun ca, in timpul liturghiilor obisnuite, un "stalp de lumina" coboara pe cate un credincios din biserica. De asemenea, in timpul meditatiilor colective intense, deasupra grupului apar irizari de lumina, iar camerele de filmat/fotografiat surprind formatii luminoase inexplicabile. Este posibil ca intreaga credinta, iubire si putere a celor care asista la aprinderea Luminii Invierii sa poata naste fenomene fizice ca aceasta "flacara rece". |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Lumina Sfanta astazi, 19 aprilie 2014, la orele 14:31
Lumina Sfanta de la Ierusalim a ajuns in Romania, sambata, in jurul orei 20.30, cu o intarziere de o ora si jumatate. Sfanta Lumina de la Ierusalim a fost adusa, cu un avion special, pe Aeroportul International "Henri Coanda", de Delegatia Patriarhiei Romane coordonata de episcopul vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor, Varsanufie Prahoveanul. Din delegatie au mai facut parte episcopul vicar patriarhal Varlaam Ploiesteanul si parintele arhimandrit Paisie Teodorescu, consilier patriarhal. Lumina Sfanta va fi preluata de delegatiile arhieposcopiilor din tara, care o vor da mai departe, la randul lor, protoieriilor subordonate, astfel incat sa ajunga la toti credinciosii din toate colturile Romaniei. Cele trei aeronave coordonate de BOR vor ateriza la Suceava, Timisoara si Satu Mare, cu escala in Cluj-Napoca. Sfanta Lumina s-a aprins sambata la Ierusalim si a fost impartita clericilor si credinciosilor aflati in Biserica Invierii care adaposteste Sfantul Mormant. Lumina Sfanta este considerata un miracol al Ortodoxiei, care se intampla in fiecare an de Pasti la Ierusalim, cand, in timpul Vecerniei Mari din Sambata Mare, intre orele 12.30 - 14.30, deasupra Sfantului Mormant se aprinde un foc ce se pogoara din cer, manifestandu-se diferit in fiecare an si care in primele minute nu frige, potrivit Agerpres. Lucrurile se petrec dupa un ritual minutios respectat. Sfantul Mormant este inspectat inca din Vinerea Mare, imediat dupa prohod. Cei care fac aceasta verificare - pentru a nu exista nicio banuiala de inscenare - sunt politisti civili, care nu sunt crestini. De obicei, acestia sunt trei: un arab, un turc si un reprezentant al Statului Israel. Rolul lor este de a inspecta incaperea Sfantului Mormant pentru a nu exista vreo sursa de foc. De asemenea, ii controleaza corporal pe cei care vor patrunde acolo in momentul ceremoniei religioase. Apoi, la momentul potrivit, luminile se sting, usa se sigileaza, iar la intrare raman doar gardienii. Dupa desfasurarea slujbei, Patriarhul Ierusalimului, imbracat doar cu un stihar alb, cu epitrahil si brau, se indreapta spre Sfantul Mormant. La intrare, Patriarhul este controlat de politisti in prezenta martorilor care apartin tuturor confesiunilor. Patriarhul desigileaza intrarea in Mormant si patrunde in prima incapere, in "Capela Ingerului", insotit - conform traditiei - numai de un arab de religie islamica. Mai departe, Patriarhul intra singur in incaperea propriu-zisa a Mormantului si ingenuncheaza in fata lespedei. Dupa rugaciune, cei prezenti in biserica au adesea prilejul sa observe o lumina precum un fulger, care vine prin cupola aflata deasupra Capelei Sfantului Mormant. Pelerinii compara aceasta lumina cu un glob care se imprastie in mici bucati. Aceasta lumina ajunge pana la lespedea Sfantului Mormant, aprinzand astfel vata presarata deasupra. Rolul Patriarhului este de a lua in maini aceasta vata aprinsa, a o aseza in doua cupe de aur si a se intoarce in Capela Ingerului. Ulterior, Patriarhul aprinde doua manunchiuri de cate 33 de lumanari fiecare, apoi iese si imparte lumina credinciosilor. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Sfântul Mormânt
Sfântul Mormânt se află în partea de vest a Bisericii Sfântului Mormânt, în mijlocul rotondei. Sub centrul acestei cupole se afla „cuvuclionul”, cu forma unui mormânt ebraic vechi. Sfântul Mormânt are formă dreptunghiulară şi e împărţit în două. Prima parte corespunde vestibulului mormântului. În centru, pe un piedestal de marmură, se poate vedea un fragment din stânca mormântului Mântuitorului. Acest vestibul se mai numeşte şi Paraclisul Îngerului, amintind de vestea cea mare pe care îngerul Domnului, şezând pe o piatră, a dat-o femeilor sfinte în dimineaţa Învierii (Matei 28, 1-6). Din vestibul, printr-o portiţă îngustă şi joasă, se intră în camera propriu-zisă a mormântului. În partea dreaptă se află Stânca – aceasta a servit drept pat funerar pentru Trupul Mântuitorului, de vineri seara până în zorii zilei de duminică. Dintre cele patru rânduri de candele de la intrare, rândul de sus aparţine catolicilor, următoarele două rânduri grecilor, iar ultimul de jos armenilor. Comunităţile coproprietare îşi împart de asemenea cele 12 sfeşnice uriaşe de la intrarea mormântului împreună cu instrumentele de stins lumina care se sprijină de ele. Candelele care atârnă în interiorul Sfântului Mormânt sunt, de asemenea, precis împărţite cu deosebirea că aici printre proprietari se numără şi copţii. Toate cele trei comunităţi principale slujesc în interiorul Sfântului Mormânt: grecii încep slujba religioasă la ora 1 la piatra din mijlocul vestibulului; la 2:30 vine rândul armenilor; iar catolicii au program de la 4 la 7. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
In 2015, Sfanta Lumina de la Ierusalim s-a aprins, sambata, in jurul orei 14.15, dupa aproape cinci minute de la intrarea in Mormantul Sfant a Patriarhului Ierusalimului, Teofil al Treilea, si a fost impartita clericilor si credinciosilor aflati in Biserica Invierii care adaposteste Sfantul Mormant.
Procesiunea pentru coborarea Luminii Sfinte a inceput la Ierusalim in jurul orei 13.00. Biserica Sfantului Mormant a fost inconjurata de trei ori, dupa care Patriarhul Ierusalimul, insotit de mai multe delegatii, s-a indreptat spre Sfantul Mormant, trecand printre cei aproape 5.000 de oameni, care au reusit sa patrunda in biserica. Patriarhul a intat in Sfantul Mormant in jurul orei 14.10, dupa ce a fost perchezitionat de politisti necrestini. Dupa doar cinci minute de rugaciune, Patriarhul a iesit cu Lumina Sfanta pe care a impartit-o credinciosilor adunati in biserica. Alte mii de oameni se afla in afara bisericii, lumina ajungand la ei dupa aproape 20 de minute. Dupa sosirea Luminii, clopotele din cetate au batut continuu. Intreaga procesiune a fost transmisa, in direct, pentru prima data in Romania, de televiziunea Trinitas, a Patriarhiei Romane. O delegatie a Patriarhiei Romane, condusa de PS Timotei Prahoveanul, episcop vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor a participat la slujba de la Ierusalim, urmand sa aduca in tara, in jurul orei 19.00, Lumina Sfanta, cu o aeronava speciala. Lumina Sfanta va fi oferita la slujba de Inviere de la ora 24.00, de catre Patriarhul Daniel clerului si credinciosilor prezenti la Catedrala patriarhala. Protoieriile din Arhiepiscopia Bucurestilor si alte eparhii ale Patriarhiei Romane din sudul tarii vor trimite delegati la Aeroportul International “Henri Coanda”, la salonul oficial, sambata, in jurul orei 19.00, pentru a primi Lumina Sfanta de la Ierusalim si a o oferi preotilor si credinciosilor. Traditia Patriarhiei de a aduce in tara Lumina Sfanta de la Ierusalim a fost instituita in 2009 de PF Daniel. Sfanta Lumina de la Ierusalim sau “Focul Sfant”, cum mai este numita, este cea mai evidenta dintre minunile crestine care se petrec in Biserica Ortodoxa. Sfanta Lumina se pogoara numai la rugaciunile Patriarhului ortodox al Ierusalimului. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Hristos a Înviat! Lumina Sfântă a venit şi azi în Ierusalim la Mormântul Domnului
Focul Haric s-a pogorât la Ierusalim şi în acest an. Miracolul s-a produs după ce patriarhul grec al Ierusalimului, Teofil al III-lea, a rostit o rugăciune în Biserica Sfântului Mormânt. Mii de pelerini aflați la Mormântul Mântuitorului nostru Iisus Hristos din Ierusalim au primit Lumina Sfântă astăzi, 30 aprilie 2016. Direct în Biserică pentru a vedea una dintre cele mai mari minuni ale creștinismului ortodox s-au adunat mii de oameni. Transmisiunea în direct a fost realizată în mai multe canale de televiziune și Internet. Aprinderea Focului Haric în Sâmbăta Mare este o mărturie că Bunul Dumnezeu ascultă rugăciunile robilor Săi, iar prin trimiterea Sfintei Lumini cu toții am primit Binecuvântarea Cerească și nădejde pentru mântuire. *** Sfânta Lumină de la Ierusalim sau “Focul Sfânt”, cum mai este numită, este cea mai evidentă dintre minunile creştine care se petrec în Biserica Ortodoxă. Sfânta Lumină se pogoară numai la rugăciunile Patriarhului ortodox al Ierusalimului. Patriarhatul ortodox din Ierusalim nu are un typikon scris referitor la rânduiala săvârşită pentru coborârea Luminii Sfinte. Patriarhii care au săvârşit acest ritual au lăsat puţine mărturii cu privire la acest moment. În schimb, rugăciunea specială pentru primirea Sfintei Lumini, a cărei origine nu este cunoscută, există într-o formă tipărită. Aceasta este citită de către patriarh cât timp stă în Sfântul Mormânt. Restul slujbei este săvârşită întocmai cu tradiţiile transmise de la un patriarh la altul, pe cale orală sau prin însemnări liturgice disparate. În prezent, se cunosc două descrieri ale ritului: una, cu puţine detalii, care aparţine lui Lionel Cust, un ofiţer districtual britanic în Ierusalim, publicată într-o colecţie de rapoarte confidenţiale asupra statu-quoului Ţării Sfinte la sfârşitul anilor ’20 ai secolului trecut, şi alta din anii ’90 aparţinând unei anume Ioanna Tsekoura, apreciată de fostul patriarh Diodoros al Ierusalimului ca fiind o sursă demnă de încredere. Informaţii despre Sfânta Lumină aduce şi Episcopul Auxentios al Foticeii în cartea sa “Lumina Sfântă de la Ierusalim”. Conform acestor surse, două evenimente neliturgice preced celebrarea ritului Luminii Sfinte din Marea Sâmbătă. Primul este perchiziţionarea Sfântului Mormânt, care durează o oră şi are ca scop îndepărtarea oricărei surse de foc din interiorul lui. Percheziţia implică trei inspecţii separate, care încep la ora 10.00, şi este condusă de un paznic musulman stabilit pentru Sfântul Mormânt, în prezenţa clericilor armeni, copţi şi iacobiţi. Cel de-al doilea eveniment neliturgic este sigilarea uşii Sfântului Mormânt şi are loc la ora 11.00. Garda musulmană pune o bandă albă printre cele două mânere ale uşii, sigilând-o cu ceară. În jurul orei 12.30, patriarhul ortodox vine în Biserica Învierii, unde corurile cântă în limbile greacă şi arabă: “Învierea Ta Hristoase, îngerii o laudă în ceruri şi pe noi pe pământ ne învredniceşte cu inimă curată să Te slăvim!”. Urmat de episcopi şi ceilalţi clerici, înconjoară de trei ori Sfântul Mormânt, oprindu-se în faţa intrării. În timp ce se cântă “Lumină lină”, patriarhul îşi scoate veşmintele şi mitra şi se supune percheziţionării primarului oraşului şi şefului poliţiei, pentru a se dovedi că nu are asupra sa nici un dispozitiv cu care să poată aprinde vreo lumânare. După acest moment, se deschide uşa Sfântului Mormânt. Patriarhul îmbrăcat numai în stihar, veşmânt care simbolizează giulgiurile cu care Iisus a fost înfăşurat în groapă, intră înăuntru însoţit de episcopul armean, care rămâne în Capela Îngerului, după care uşa este închisă. În interior, Patriarhul îngenunchează înaintea dalei de marmură ce acoperă mormântul, pe care se află o candelă neaprinsă şi cărticica cu rugăciunea Luminii Sfinte. Cartea este ţinută deschisă de o lumânare neaprinsă. Patriarhul are asupra sa patru mănunchiuri de lumânări neaprinse, fiecare conţinând câte 33 de bucăţi. În lumina slabă a Sfântului Mormânt, începe să citească rugăciunea pentru pogorârea Luminii Sfinte. “Stăpâne, Doamne, Iisuse Hristoase, Înţelepciune începătoare de lumină a Tatălui Celui fără-de-început, Carele locuieşti întru lumina cea neapropiată, Carele ai poruncit luminii să strălucească dintru întunerec, Carele ai spus să fie lumină şi a fost lumină, Doamne, Dătătorule- de-lumină, Carele ne-ai scos din întunericul înşelăciunii şi ne-ai călăuzit la lumina minunată a cunoştinţei Tale, Carele ai umplut de lumină şi bucurie tot pământul prin venirea Ta în trup aici şi cele de dedesubt prin pogorârea Ta la iad, după care Tu ai vestit lumina tuturor neamurilor prin sfinţii Tăi apostoli, Ţie Îţi mulţumim că prin credinţa cea dreaptă ne-ai scos din întuneric la lumină şi ne-am făcut fii ai luminii prin sfântul Botez şi am văzut slava Ta plină de har şi adevăr ……şi noi Te chemăm şi Te rugăm, Preasfinte Stăpâne, ca să arăţi acest dar de sfinţire plin de harul Tău dumnezeiesc prin harul preasfântului şi de-viaţă-purtătorului Tău Mormânt şi să binecuvântezi şi să sfinţeşti pre cei ce se ating de ea cu cucernicie, slobozindu-i de întunericul patimilor, şi să ne faci vrednici de preastrălucitoarele Tale sălaşuri unde străluceşte lumina cea neînserată a Dumnezeirii Tale”, se spune într-un fragment al acestei rugăciuni. După patriarhul ce rosteşte rugăciunea, se spune că o adiere lină se simte pe deasupra pietrei Sfântului Mormânt. Adierea dispare, pe piatră încep să apară stropi de lumină albă-albăstruie, iar patriarhul Ierusalimului “adună lumina cu mâinile şi o aşează în vasul de aur“. Din vas, el aprinde apoi mănunchiurile de lumânări, iese din mormânt şi le împarte clericilor de diferite confesiuni şi credincioşilor. Fostul patriarh al Ierusalimului Diodor I povestea în 2008 despre momentul sfânt al aprinderii luminii la Biserica Învierii: “Din mijlocul pietrei pe care a fost culcat Iisus se revărsa o lumina nedefinită, în mod normal cu o tentă albăstrie, dar culoarea se poate schimba şi lua multe nuanţe. Nu poate fi descrisă în cuvinte omeneşti. Lumina răsare din piatră ca şi ceaţa care se ridică deasupra unui lac, piatra pare fi acoperită de un nor, dar este lumină. Lumina se comportă diferit în fiecare an. Uneori acoperă doar piatra, alteori luminează tot mormântul, aşa încât oamenii de afară văd mormântul plin de lumină. Lumina nu arde! – niciodată nu mi-am ars bărba în toţi cei 16 ani de când sunt Patriarh al Ierusalimului şi am primit Focul Sfânt. Lumina are altă consistenţă, diferită de lumina focului care arde în candelă. La un moment dat, Lumina se înaltă şi formează o coloană în care focul este de natură diferită, aşa că pot aprinde lumânările mele de la ea. După ce am primit flacără, ies şi dau Focul întâi patriarhului Bisericii Ortodoxe Armene, apoi patriarhului Copt şi după aceea tuturor celor prezenţi în biserică.” |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Sfânta Lumină de la Ierusalim va fi adusă în România de Sfintele Paști
Cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, în seara zilei de sâmbătă,7 aprilie 2018, o delegaţie a Patriarhiei Române, condusă dePreasfinţitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor, va aduce SfântaLuminăde la biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim, cu un avion special, închiriat de Patriarhie. SfântaLuminăva fi oferită la slujba de Înviere (orele 24.00), de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, clerului şi credincioşilor prezenţi la Catedrala Patriarhală. Protoieriile din Arhiepiscopia Bucureştilor şi celelalte eparhii ale Patriarhiei Române sunt invitate să trimită delegați la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din Bucureşti (salonul oficial) în seara zilei de 7 aprilie 2018, în jurul orei 18.30, pentru a primi SfântaLuminăde la Ierusalim. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Lumina Sfântă este considerată un miracol al Ortodoxiei, care se întâmplă în fiecare an de Paşti la Ierusalim, când, în timpul Vecerniei din Sâmbăta Mare, între orele 12,30 şi 14,30, deasupra Sfântului Mormânt se aprinde un foc care se pogoară din cer, manifestându-se diferit în fiecare an şi care în primele minute nu frige, transmite Patriarhia.
Lumina aprinsă la Sfântul Mormânt a fost preluată de o delegaţie a Patriarhiei Române condusă de PS Timotei Prahoveanul, episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor, care a adus-o la Bucureşti cu un avion închiriat. La Salonul Oficial al Aeroportului Otopeni au aşteptat reprezentanţi ai protoieriilor din Arhiepiscopia Bucureştilor şi ai celorlalte eparhii ale Patriarhiei Române, care vor lua Lumina pentru celelalte zone ale ţării, pentru a o împărţi credincioşilor la slujba de Înviere. De asemenea, Lumina Sfântă va fi oferită la slujba de Înviere de Patriarhul Daniel clerului şi credincioşilor prezenţi la Catedrala Patriarhală. Delegaţia BOR participă pentru a zecea dată consecutiv la slujba Sfintei Lumini de la Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan
|
Lumina Sfântă de la Ierusalim a ajuns în România. Cum a fost adusă
O delegaţie a Patriarhiei Române a adus, sâmbătă seară, Sfânta Lumină de la biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim, cu un avion special. Patriarhul Daniel va oferi credincioşilor, la slujba de Înviere, Sfânta Lumină. Delegaţia a fost condusă de Preasfinţitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor, cel care a adus Sfânta Lumină de la biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim, cu un avion special. "Sfânta Lumină va fi oferită la slujba de Înviere (orele 24.00) de către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel clerului şi credincioşilor prezenţi la Catedrala Patriarhală”, transmite Patriarhia Română. Protoieriile din Arhiepiscopia Bucureştilor şi celelalte eparhii ale Patriarhiei Române au fost invitate să trimită delegaţi sâmbătă seară la Aeroportul internaţional „Henri Coandă” din Bucureşti, pentru a primi Sfânta Lumină de la Ierusalim. Tradiţia Patriarhiei de a aduce în ţară Lumina Sfântă de la Ierusalim a fost instituită în 2009 de Patriarhul Daniel. |
|
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra ! Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Lumina Sfântă este considerată un miracol al ortodoxiei, care se întâmplă în fiecare an de Paște la Ierusalim, în timpul Vecerniei Mari din Sâmbăta Mare. Atunci, deasupra Sfântului Mormânt, se spune că se aprinde un foc care se pogoară din cer, manifestându-se diferit în fiecare an şi care, în primele minute, nu frige. Anul acesta, in 2023, Lumina Sfântă s-a aprins în jurul orei 14.55.
Sfântul Mormânt este inspectat încă din Vinerea Mare, imediat după Prohod. Cei care fac această verificare - pentru a nu exista nicio bănuială de înscenare - sunt poliţişti civili, care nu sunt creştini. De obicei, aceştia sunt trei: un arab, un turc şi un reprezentant al Statului Israel. Rolul lor este de a inspecta încăperea Sfântului Mormânt pentru a nu exista vreo sursă de foc. De asemenea, îi controlează corporal pe cei care vor pătrunde acolo în momentul ceremoniei religioase. Apoi, la momentul potrivit, luminile se sting, uşa se sigilează, iar la intrare rămân doar gardienii. După desfăşurarea slujbei, Patriarhul Ierusalimului, îmbrăcat doar cu un stihar alb, cu epitrahil şi brâu, se îndreaptă spre Sfântul Mormânt. La intrare, el este controlat de poliţişti în prezenţa martorilor care aparţin tuturor confesiunilor. Patriarhul desigilează intrarea în Mormânt şi pătrunde în prima încăpere, în "Capela Îngerului", însoţit - conform tradiţiei - numai de un arab de religie islamică. Mai departe, patriarhul intră singur în încăperea propriu-zisă a Mormântului şi îngenunchează în faţa lespedei. Ulterior, după rugăciune, cei prezenţi în biserică au adesea prilejul să observe o lumină precum un fulger, care vine prin cupola aflată deasupra Capelei Sfântului Mormânt. Pelerinii compară această lumină cu un glob care se împrăştie în mici bucăţi. Această lumină ajunge până la lespedea Sfântului Mormânt, aprinzând astfel vata presărată deasupra. Rolul patriarhului este de a lua în mâini această vată aprinsă, a o aşeza în două cupe de aur şi a se întoarce în 'Capela Îngerului'. Ulterior, patriarhul aprinde două mănunchiuri de câte 33 de lumânări, apoi iese şi împarte lumina credincioşilor. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|