Bine ai venit,
Vizitator
|
|
Biserica, religia crestina accepta sexul, doar cand e consumat pentru procreere, astfel, ca in casatorie este catalogat ca fiind un pacat daca este practicat pentru placere. Orice excede acestui scop e pacat... ca sa nu pomenesc ca majoritatea barbatilor au de la natura o inclinatie spre perversiune, iar daca li se ofera cea mai mica sansa se vor angaja intr-o mare varietate de practici mai mult decat revoltatoare. Aceste practici includ printre altele: practicarea actului normal in pozitii anormale, atingerea corpului femeii cu buzele si limba, oferirea corpului lor gol pentru a fi explorat de catre sotie.... etc.
Daca este exclusa placerea se ridica intrebarea: ce ramane? |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Mare ti-e gradina Doamne ..........
Din Codurile si Procedurile despre Relatii Intime si Personale ale Statutului Marital intru Marea Sanctitate Spirituala a acestei Binecuvantate Comuniuni si intru Gloria lui Dumnezeu de Ruth Smythers, mult iubita sotie a Reverendului L.D. Smythers, Pastor al Bisericii Metodiste din Arcadia, Confederatia Regionala de Est Publicata in anul Domnului 1894, Ziarul Ghid de Spiritualitate Pentru gingasa tanara femeie care a beneficiat de o buna educatie in Legile Domnului, ziua nuntii este, in mod ironic, atat cea mai fericita cat si cea mai terifianta zi din viata ei. Pe de o parte este nunta in sine, in care mireasa este atractia centrala intr-o frumoasa si inspirata ceremonie, simbolizand triumful ei in a-si asigura un barbat care sa ii indeplineasca toate nevoile pentru tot restul vietii. Pe de alta parte este noaptea nuntii, in cursul careia mireasa trebuie sa platesca tributul, ca sa spunem asa, infruntand pentru prima oara teribila experienta a sexului. In acest punct, dragi cititoare, lasati-ma sa exprim un adevar socant. Exista cateva tinere femei care asteapta noaptea nuntii cu placere si curiozitate! Feriti-va de o asemenea atitudine! Un sot egoist si senzual ar putea usor sa profite de o astfel de mireasa. Trebuie sa nu uitati niciodata una dintre cele mai importante reguli ale Bisericii in ceea ce priveste Casatoria: daruieste putin, daruieste rar, si mai presus de orice, daruieste cu zgarcenie. Altfel, ceea ce ar fi o casatorie normala s-ar transforma intr-o orgie a destrabalarii sexuale. Pe de alta parte, teroarea miresei nu trebuie sa fie extrema. Desi sexul este in cel mai bun caz revoltator si, in cel mai rau caz, dureros, trebuie indurat si asa a fost de la inceputurile timpului, deoarece este compensat de construirea unei relatii monogame si de copiii rezultati din aceasta. Este inutil, in majoritatea cazurilor, ca mireasa sa incerce sa refuze o initiativa sexuala din partea mirelui. In timp ce barbatul ideal s-ar apropia de sotia sa doar la cererea acesteia si doar in scopul procrearii, asemenea nobilitate si lipsa de egoism nu poate fi asteptata din partea barbatilor obisnuiti. Majoritatea barbatilor va cere sa i se ofere sex aproape in fiecare zi. Mireasa inteleapta va permite maxim doua scurte experiente sexuale saptamanal, in timpul primelor luni de dupa casatorie. Apoi, odata cu trecerea vremii, va trebui sa faca orice efort pentru a reduce aceasta frecventa. Sa te prefaci ca esti bolnava, somnolenta, durerile de cap sunt printre cele mai bune prietene ale nevestei in aceasta problema. Argumentele, certurile, mustruluielile si cicalelile s-au dovedit de asemenea a fi foarte eficiente, daca sunt folosite seara tarziu, cam cu o ora inainte de momentul in care sotul ar putea incepe procesul de seductie. Sotiile istete sunt mereu in alerta, cautand noi si din ce in ce mai bune metode de a refuza si descuraja pornirile amoroase ale sotului. O sotie buna trebuie sa ajunga sa reduca contactele sexuale la unul pe saptamana inainte de incheierea primului an de casatorie si la unul pe luna pana la sfaritul celui de-al cincilea an. Pana la a zecea aniversare, multe sotii au reusit sa incheie perioada de a purta in pantece copii si au atins cel mai inalt tel, acela de a stopa definitiv contactele sexuale cu sotul lor. Dupa atat timp petrecut alaturi de sot, deja poate sa se bazeze pe dragostea copiilor si pe presiunile sociale pentru a-l tine acasa. Precum trebuie sa fie mereu atenta sa tina cat mai jos posibil nivelul contactelor sexuale, mireasa inteleapta va fi cel putin la fel de atenta si cu limitarea modului si gradului de desfasurare a actului sexual. Majoritatea barbatilor are de la natura o inclinatie spre perversiune, iar daca li se ofera cea mai mica sansa va vor angaja intr-o mare varietate de practici mai mult decat revoltatoare. Aceste practici includ printre altele: practicarea actului normal in pozitii anormale, atingerea corpului femeii cu buzele si limba, oferirea corpului lor gol pentru a fi explorat cu buzele sau limba de catre sotie. Nuditatea, discutiile despre sex, citirea unor povestiri despre sex, admirarea unor fotografii sau desene cu sugestii sexuale fac parte din obiceiurile adoptate rapid de barbati daca sotiile le permit. O mireasa inteleapta isi va face un tel din a nu ii permite niciodata sotului sa ii vada corpul descoperit si din a nu il lasa nici pe el sa se descopere in fata ei. Sexul, atunci cand nu poate fi prevenit, va fi practicat doar in intuneric total. Multe femei au gasit util sa doarma imbracate noaptea: ele purtand camasi lungi din bumbac, iar ei pijamale. Acestea trebuiesc imbracate in camere separate si nu trebuiesc indepartate in timpul actului sexual. Astfel, doar o minima parte din piele este expusa. Odata ce si-a pus camasa si a stins toate luminile din camera, mireasa trebuie sa se intinda tacuta in pat si sa astepte sosirea mirelui. Cand acesta intra in odaie, bajbaind prin intuneric, femeia nu trebuie sa scoata niciun sunet pentru a-l ghida in directia ei, deoarece ar putea fi considerat un semn de incurajare. Trebuie sa il lase sa se chinuie si sa spere ca se va impiedica si se va rani usor, bun pretext pentru a-i refuza accesul la favorurile ei sexuale. In momentul in care sotul ajunge langa ea, mireasa trebuie sa stea perfect nemiscata. Miscarea corpului ar putea fi interpretata ca excitatie sexuala de catre sotul optimist. Daca incearca sa o sarute pe buze, sotia trebuie sa intoarca usor capul, astfel incat sarutul sa fie pe obraz. Daca incearca sa ii sarute palmele, va trebui sa stranga pumnii. Daca incearca sa ii ridice camasa si sa o sarute in orice alt loc, ea trebuie sa isi traga rapid camasa la loc, sa sara din pat si sa pretinda ca trebuie sa mearga urgent la toaleta. Aceste actiuni ii vor tempera dorinta de a o saruta in locuri interzise. Daca sotul incearca sa isi seduca sotia cu discutii lascive, aceasta isi va aminti instant o intrebare triviala, non-sexuala, pe care sa i-o adreseze. Imediat ce el raspunde, mireasa trebuie sa continue aceasta discutie, indiferent cat de frivola poate parea in acel moment. Intr-un final, sotul va intelege ca daca doreste sa intretina raporturi sexuale cu femeia sa, acestea vor trebui desfasurate fara alte inflorituri amoroase. Nevasta inteleapta ii va permite sotului sa ii ridice camasa nu mai sus de talie, in timp ce el isi va desface doar partea din fata a pijamalei, pentru realizarea conectarii. In timp ce el pufaie si gafaie, ea va ramane perfect tacuta sau va purta comversatii plictisitoare despre treburile casnice. Mai presus de orice, sotia va ramane perfect nemiscata si, sub niciun motiv, nu va ofta sau geme in timpul actului sexual. Imediat ce sotul a incheiat treaba, sotia va incepe sa se planga de diferite probleme ce vor trebui rezolvate de catre sot. Multi barbati simt o placere sexuala majora in a se relaxa dupa comuniunea cu femeia lor, astfel incat sotia trebuie sa se asigure ca nu ii ofera nicio secunda de pace in aceasta perioada, de care el sa se poata bucura. Altfel, barbatul ar putea fi incurajat sa incerce din nou in curand. Un factor pentru care mireasa trebuie sa fie recunoscatoare este faptul ca familia sotului, scoala, biserica si cadrul social au lucrat impreuna de-a lungul vietii acestuia pentru a insamanta in el un profund sentiment de vinovatie si rusine in ceea ce priveste sentimentele sale sexuale. Femeia inteleapta va profita de acest avantaj si isi va urmari telul sau de a limita initial aceste porniri barbatesti, iar apoi de a anihila total dorintele sotului de a se exprima sexual. |
|
never give up hope
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
sexul ca si placere eu stiu ca este acceptata de biserica doar daca esti casatorit, avand unele restrictii doar in post
|
|
Ce-i foloseste omului sa castige lumea intreaga daca-si pierde sufletul?
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
eu sincer nu am auzit nici un preot sa zica ca nu ai voie la placere in timpul sexului ,si nu zice nimeni nimik de pozitii
|
|
Club Sportiv "Iasi 21"
Tel: 0332.465097 Tel: +4 0740 28 44 62
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Am gasit pe un forum urmatoarele afirmatii peluate din Sfanta Scriptura:
"Sa nu fii desfranat" (Iesirea 20,13 ) "Ati auzit ca s-a zis celor de demult: <sa nu faci desfranare>; eu insa va spun ca oricine se uita la femeie, poftind-o, a si curvit cu ea in imima lui" (Evanglelia lui Matei 5,27,28) „Femeia nu este stãpânã pe trupul sãu, ci bãrbatul; asemenea nici bãrbatul nu este stãpân pe trupul sãu, ci femeia.” „Celor ce sunt necãsãtoriti si vãduvelor le spun: Bine este pentru ei sã rãmânã ca si mine.” Cine va curvi cu mama vitregã si cine a desvirginat o fecioarã mai micã de 12 ani, acela 12 ani sã nu se împãrtãseascã. Cel ce a curvit cu femeia sa peste fire ( împreunarea peste fire este atunci când bãrbatul sau o femeie îsi fac demonica plãcere sarutându-se unde nu trebuie ), sã nu se împãrtãseascã 15 ani; la fel si femeia se canoniseste Cel ce a facut malahie (onanie, masturbare), 40 de zile sã mãnânce hranã uscatã si sã facã câte o sutã de mãtãnii pe zi, si cu mare cãintã în suflet hotãrându-se de a nu mai gresi; se poate împãrtãsi cu Sfintele Taine. Dacã nu îndeplineste canonul arãtat mai sus, 1 an sã nu se împãrtãseascã. Pentru duminici si sãrbãtori sotul si sotia sã nu aibã împreunare de vineri orele 24 si pânã duminicã orele 17. Cei cãsãtoriti dorind sã se împãrtãseascã la praznice, sãrbãtori duminica, sau în oricare alt timp sã aibã 7 zile. fãrã împreunare înainte si trei zile dupã împãrtãsanie. Cei tineri. însã, de curând cãsãtoriti, pot sã se împãrtãseascã cu trei zile de curãtie mai înainte de a se împãrtãsi, si o zi dupã aceea. Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile sã se canoniseascã mâncând hranã uscatã în toate zilele si facând câte o sutã de mãtãnii pe zi. De nu va împlini acest canon, 2 ani sã nu se împãrtãseascã si sã facã câte o sutã de mãtãnii pe zi. Spre deosebire de Biblie, Coranul - ARE O SINGURA RESTRICTIE - sa faci sex numai dupa ce te casatoresti si e pacat sa ravnesti la o alta femeie. |
|
Realitatea e ruina unui vis
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
E jale mare cu popii asstia .....nici calugaritele nu sant toate sfante.
|
|
never give up hope
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Habotnicia nu duce la nimic bun. Intro relatie, orice este admis, cat timp cei doi sunt de acord.
|
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Vaticanul se gandeste sa recunoasca copiii preotilor
Copiii nelegitimi ai preotilor nu si-ar mai trai conditia in rusine, ci se vor prezenta opiniei publice cu numele tatalui si cu dreptul la mostenire. Vaticanul se gandeste sa reglementeze situatia preotilor care traiesc in concubinaj si a copiilor lor. Nu este o gluma, nici o schimbare subita a atitudinii fata de celibatul preotilor, ci o aparare preventiva din partea Sfantului Scaun, scrie cotidianul francez Le Monde monitorizat de Agerpres. https://www.romanialibera.ro/a162185/vaticanul-se-gandeste-sa-recunoasca-copiii-preotilor.html |
|
Trebuie sa vrei, si daca vrei, poti!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Biserica Luterana suedeza va oficializa casatorii intre persoane de acelasi sex
Biserica Luterana din Suedia, majoritara in aceasta tara, a decis joi ca incepand cu luna noiembrie sa oficializeze casatorii intre persoane de acelasi sex, transmite AFP. Aproximativ 70% din cei 250 de membri ai Sinodului Bisericii protestante luterane au votat in favoarea Legii cu privire la casatoria dintre persoane de acelasi sex. Anders Wejryd, arhiepiscopul de Uppsala, a spus ca in opinia sa decizia este una corecta, insa schimbarea s-a produs prea brusc. Cea mai importanta organizatie pentru drepturile homosexualilor din Suedia, RFSL, a salutat decizia Bisericii Luterane. Biserica Suediei, care a fost biserica de stat pana in 2000, a sustinut legea adoptata de Parlament, de la 1 mai, cu privire la casatoria dintre persoanele de acelasi sex. |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|
|
never give up hope
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
zurly a scris:
Am gasit pe un forum urmatoarele afirmatii peluate din Sfanta Scriptura: Cu toate ca raspund dupa 4 luni, sper sa nu-mi fie luat in nume de rau:.... Cine va curvi cu mama vitregã si cine a desvirginat o fecioarã mai micã de 12 ani, acela 12 ani sã nu se împãrtãseascã. Cel ce a curvit cu femeia sa peste fire ( împreunarea peste fire este atunci când bãrbatul sau o femeie îsi fac demonica plãcere sarutându-se unde nu trebuie ), sã nu se împãrtãseascã 15 ani; la fel si femeia se canoniseste Cel ce a facut malahie (onanie, masturbare), 40 de zile sã mãnânce hranã uscatã si sã facã câte o sutã de mãtãnii pe zi, si cu mare cãintã în suflet hotãrându-se de a nu mai gresi; se poate împãrtãsi cu Sfintele Taine. Dacã nu îndeplineste canonul arãtat mai sus, 1 an sã nu se împãrtãseascã. Pentru duminici si sãrbãtori sotul si sotia sã nu aibã împreunare de vineri orele 24 si pânã duminicã orele 17. Cei cãsãtoriti dorind sã se împãrtãseascã la praznice, sãrbãtori duminica, sau în oricare alt timp sã aibã 7 zile. fãrã împreunare înainte si trei zile dupã împãrtãsanie. Cei tineri. însã, de curând cãsãtoriti, pot sã se împãrtãseascã cu trei zile de curãtie mai înainte de a se împãrtãsi, si o zi dupã aceea. Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile sã se canoniseascã mâncând hranã uscatã în toate zilele si facând câte o sutã de mãtãnii pe zi. De nu va împlini acest canon, 2 ani sã nu se împãrtãseascã si sã facã câte o sutã de mãtãnii pe zi. Spre deosebire de Biblie, Coranul - ARE O SINGURA RESTRICTIE - sa faci sex numai dupa ce te casatoresti si e pacat sa ravnesti la o alta femeie. Ceea ce am pastrat din mesajul tau nu face parte din... Sf. Scriptura! Sugestie: delimiteaza ceea ce apare in Sf. Scriptura, (pentru a-i fi usor si celui care nu este prea familiar cu ce se spune in ea), de, ceea ce este de la... oameni. Oricum, de unde le-or fi scos (cei care au instituit aceste "canoane" ) doar ei stiu! Ma repet si aici: sunt pentru relatii intime doar dupa casatorie si in termenii instituiti in Sf. Scriptura de Domnul Dumnezeu! Multa sanatate si... Doamne-ajuta! |
|
Tot ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel...Matei 7:12
Doamne...ajuta-ma ca azi, sa fiu mai aproape de Tine decat ieri si maine (daca mai e o zi pentru mine) mai aproape decat azi! AMIN!
Ultima editare: by ihdsimmeu.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Sexualitatea in sine nu este rea sau pacatoasa. Legea ebraica prescrie pedepse aspre pentru diferite tipuri de activitate sexuala, considerate aberante sau nenaturale: adulter, incest, homosexualitate si bestialitate (cf. Levitic 18). Fiecare dintre acestea ameninta atat familia cat si societatea, deoarece sunt motivate de pofta trupeasca egocentrica. Pe de alta parte, procrearea este privita ca o binecuvantare a lui Dumnezeu, pana acolo incat El introduce casatoria de levirat pentru a asigura continuitatea numelui si neamului celui decedat (Deuteronom 25, 5-6; Facerea 38, 8; Matei 22, 23). Psalmistul exclama: „Iata, intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea"(Psalmul 50, 5). Asa cum ne arata pluralul "pacate" (hamartiais) din Septuaginta, nu este vorba de "pacatul originar" - vina lui Adam transmisa prin actul sexual (Fericitul Augustin). Este vorba mai degraba de faptul ca fiecare persoana se naste dintr-o lume cazuta, marcata de tragedia pacatului si a instrainarii de Dumnezeu. Actul procrearii nu este judecat in sine in acelasi ton, textele liturgice avertizeaza in mod repetat asupra realitatii ispitelor si a stricaciunii posibile asociate comportamentului sexual, dar nu condamna sexualitatea in sine. In rugaciunea din timpul cantarii Heruvicului, preotul se roaga: "Nimeni din cei legati cu pofte si cu desfatari trupesti nu este vrednic sa vina, sa se apropie, sau sa slujeasca tie, imparate al slavei; caci a sluji tie este lucru mare si infricosator chiar pentru puterile cele ceresti." Este vorba de atasamentul fata de problemele lumesti, ce poate duce la idolatrie, inchinarea la alti dumnezei, dar poate fi vorba si de o aluzie la ispitele sexuale. In rugaciunea catre Domnul nostru Iisus Hristos (alcatuita de catre Antioh monahul), ne rugam: "Si ne da noua, Stapane, celor ce mergem spre somn, odihna trupului si sufletului; si ne pazeste pe noi de intunecatul somn al pacatului si de toata intunecata si cea de noapte patima a dulcetii. Conteneste intaratarile patimilor, stinge sagetile vicleanului cele aprinse, cele pornite asupra noastra cu viclesug. Zburdarile trupului nostru le potoleste si tot gandul nostru cel pamantesc si trupesc adoarme-l ...". Aluzia la dorinta sexuala este evidenta. Acest pasaj se refera la lupta pe care o presupune pastrarea castitatii, fie in cadrul casatoriei, fie in viata monahala. Dar, la fel ca in citatul anterior, este vorba si aici de realitatea puterii ispitelor sexuale care duc la pacat; insa nu incrimineaza sexualitatea in sine.
Se naste intrebarea daca sexualitatea si sexul sunt rezultatul actului creator originar al lui Dumnezeu, si reflecta deci chipul divin, sau ele sunt urmari ale caderii si trebuie puse in relatie cu sfera pasiunilor si a nevoilor trupesti care dispar pana la urma. Cel mai raspandit raspuns la aceasta problema a sexului si a sexualitatii este acela ca diferentierea sexuala este un aspect al creatiei bune a lui Dumnezeu. Textul din Facerea 1, 26 - 27 este interpretat in sensul ca "barbat" si "femeie" apar in natura umana ca expresii ale vointei divine. Afirmatia Sfantului Pavel din Epistola catre Galateni 3, 28, ca in Hristos "nu este barbat sau femeie" se refera la faptul ca incorporarea in Trupul lui Hristos prin Botez permite cuplului, in Biserica, sa depaseasca diferentele date cu consecintele lor sociologice si psihologice dintre iudei si greci, robi si liberi, barbati si femei. O interpretare similara este data de obicei invataturii Domnului Iisus privind viata dupa inviere: cand vor invia din morti, barbatii si femeile vor fi "ca ingerii (hos angeloi) din ceruri" (Matei 12, 25; Matei 22, 30; Luca 20, 36: "nici sa moara nu mai pot, caci sunt la fel cu ingerii (isangeloi) si sunt fiii lui Dumnezeu". Diferentierea sexuala si sexualitatea sunt elemente ale creatiei bune a lui Dumnezeu, intrinseci naturii umane. In starea de dupa inviere, nu diferentierea sexuala este abolita, ci diferitele consecinte ale acestei diferentieri, printre care activitatea sexuala de dominare si supunere. In terminologia moderna, spunem ca in Hristos si in imparatia Sa nu mai exista un dezechilibru al puterii si o dominatie corespunzatoare a iudeilor asupra grecilor (ca in primele comunitati crestine), a celor liberi asupra sclavilor, sau a barbatilor asupra femeilor. Pasajul din Galateni 3, 28 se refera deci la sociologie, nu la ontologie. Acest text proclama egalitatea intre sexe si nu distrugerea genului. Alti teologi ortodocsi ofera o interpretare diferita acestor texte. Urmandu-1 pe Sfantul Maxim Marturisitorul, care isi bazeaza reflectia pe lucrarea "Despre crearea omului" a Sfantului Grigorie de Nyssa, ei neaga faptul ca sexualitatea si diferentierea sexuala sunt componente esentiale ale naturii umane, si sustin ca acestea apar ca o consecinta a caderii. Valerie Karras, de pilda, isi argumenteaza foarte interesant punctul de vedere. Interpretand invatatura patristica, ea afirma ca trupul omenesc in starea cazuta nu este o reflectare a trupului divin. Sfintii Parinti, spune ea, "fac distinctie intre efectele fizice, emotionale si psihologice ale trupurilor noastre cazute, in special ale genului, si natura ultima, nediferentiata sexual, a sufletului uman". Sfantul Maxim presupune ca Dumnezeu a pregatit o alta forma de inmultire pentru omul fara pacat, aceasta perspectiva negativa asupra sexualitatii nu implica faptul ca forta reproductiva a omului este cu desavarsire rea. Ea poate fi folosita intr-un mod pozitiv, spiritual. Elementele masculin si feminin nu sunt menite sa dispara, ci doar sa fie subsumate principiului naturii umane. Ceea ce trebuie remarcat aici este faptul ca diviziunea intre barbat si femeie, se refera la sexualitate, nu la gen. Sfintii Parinti (si nu doar Sfantul Grigorie de Nyssa si Sfantul Maxim) invata ca genul este "un element adaugat umanitatii numai datorita prestiintei lui Dumnezeu cu privire la caderea omului". Dr. Karras face referire la punctul de vedere al Sfantului Ioan Damaschin din tratatul sau despre feciorie si despre viata conjugala: "Ioan Damaschin rezuma intreaga traditie patristica afirmand ca Dumnezeu, in prestiinta Sa, a creat umanitatea impartita pe genuri, in scop procreator". Sfantul Ioan sustine ca fecioria era o calitate originara, innascuta, a naturii umane in starea ei dinainte de cadere. Abia dupa ce moartea a intrat in lume, ca o consecinta a pacatului, procrearea sexuala a devenit necesara, in scopul de a conserva neamul omenesc. Este adevarat ca Sfantul Ioan pretuieste mai mult fecioria decat viata conjugala. Dar, inca o data, aici este vorba de sexualitate. Nu se face nici o referire la diferentierea sexuala care, asa cum afirma atat el cat si majoritatea marturiilor patristice, apare o data cu crearea primului barbat si a primei femei in starea lor dinaintea caderii. Intr-adevar, in acelasi capitol, Damaschin afirma ca este "buna" casatoria (chiar daca fecioria e mai "buna"), citand binecuvantarea casatoriei facuta de Iisus in Cana (Ioan 2), precum si porunca din Epistola catre Evrei 13, 4: "Cinstita sa fie nunta intru toate si patul nespurcat". Chiar si aici, accentul cade pe curatie si castitate in relatiile conjugale. Prin urmare, Sfantul Ioan poate spune in concluzie: "casatoria este buna" atata timp cat relatiile sunt firesti si "nebunia dorintei" sa nu se concretizeaza in acte nefiresti sau impotriva firii. Nimic pana aici nu constituie argument in sprijinul ideii ca genul a aparut abia dupa cadere sau ca nu este un element constitutiv al naturii umane. Totusi, nu se poate afirma ca sexualitatea este rea in sine sau ca activitatea sexuala este pacatoasa. Combatand povestirile evreiesti si notiunile veterotestamentare de curatie si necuratie, Sfantul Ioan Gura de Aur afirma: "toate lucrurile sunt curate, Dumnezeu nu a facut nimic necurat, pentru ca numai pacatul este necurat. Acela ajunge in suflet si il pangareste... Puteti vedea cate feluri de necuratii exista (din punct de vedere omenesc). Totusi, Dumnezeu a facut nasterea de prunci si samanta imperecherii". Pentru Sfantul Ioan Gura de Aur, nu functia biologica este pacatoasa, ci gresita ei intrebuintare. De aceea, in aceeasi omilie, el afirma ca cel care savarseste adulter este necurat "nu din pricina relatiilor intime (pentru ca din acest punct de vedere, fiecare barbat care traieste cu sotia sa ar fi necurat), ci datorita rautatii actului si din cauza prejudiciului adus aproapelui". Prin urmare, nu relatia sexuala in sine face adulterul un pacat, ci intentiile inimii si imprejurarile ce insotesc actul. In orice caz, nici o exegeza rezonabila a pasajelor citate mai sus (Galateni 3, 28; Marcu 12, 25) nu poate ajunge la concluzia ca genul, va fi eliminat dupa inviere, asa cum textul din cartea Facerii 1, 26-27 nu poate fi interpretat in sensul ca genul nu era un aspect esential sau "natural" al omului inainte de cadere. La fel stau lucrurile si in cazul afirmatiei ca distinctia sexuala a existat inainte de cadere doar pentru ca Dumnezeu stia dinainte ca omul va pacatui si va aduce moartea in lume, deci procrearea sexuala va fi necesara pentru a asigura continuitatea speciei umane. Aceasta idee nu numai ca nu apare in textele scripturistice, dar ea este contrazisa de pasajul biblic referitor la creatie, care include diferentierea in activitatea creatoare "buna" a lui Dumnezeu, de binecuvantarea casatoriei in Cana si de invatatura Sfantului Pavel despre trup ca "madular al lui Hristos" (I Corinteni 6, 15), care chiar in starea cazuta este capabil de sfintire (I Tesaloniceni 5, 23). Mult mai clara este afirmatia Mantuitorului care confirma bunatatea genului si locul sau in iconomia divina: "Dar de la inceputul fapturii, barbat si femeie i-a facut Dumnezeu", astfel incat in cadrul casatoriei, "nu mai sunt doi, ci un trup" (Marcu 10, 6-. Prin urmare, genul nu este o reflexie tarzie si nici o concesie facuta rautatii omenesti. Thomas Hopko scrie: "Diferentierea sexuala a fapturilor umane este un element esential al capacitatii lor de a reflecta si de a participa la viata divina, al carei continut este dragostea. Numai ca barbat si femeie, intr-o comuniune stransa, fiintele umane se implinesc ca si fapturi create dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu". Diferentierea sexuala este inerenta naturii umane, ea fiind daruita de Creator "de la inceput". Prin urmare, nu putem accepta teza potrivit careia genul nu are "nici o dimensiune spirituala, nici o semnificatie ontologica". Ca functie esentiala a naturii umane, genul permite procrearea care, nu in urma caderii, ci de la inceput, este binecuvantata de catre Dumnezeu ca mijloc prin care persoanele care-I poarta chipul, sa poata participa la activitatea Sa creatoare (Facerea 1, 28; 2, 23-24). Daca evitam sa confundam genul cu sexualitatea (cazuta), atunci este evident ca genul are intr-adevar si "semnificatie ontologica", precum si o profunda "dimensiune spirituala". Prin el, barbatul si femeia pot implini porunca divina de a se inmulti si a umple pamantul, dar se pot implini si unul pe celalalt prin iubire. Unirea barbatului cu femeia pentru a crea "un singur trup" este o taina profunda (mysterion, sacramentum) - ne spune Apostolul - si este legata de unirea mistica, sacramentala intre Hristos si Trupul Sau, Biserica. Christos Yannaras vorbeste de acest aspect sacramental astfel: "in taina casatoriei, Biserica intervine pentru a da iubirii sexuale dimensiunea ei completa, pentru a elibera puterea de iubire a omului de necesitatea naturala, si pentru a reflecta in unirea barbatului si a femeii, imaginea Bisericii si darul vietii adevarate". In aceeasi tonalitate, Ortodoxia priveste casatoria ca pe o vocatie crestina, o unire in si cu Hristos. Tinta finala a acestei vocatii este identica cu a monahismului: theosis sau participarea eterna la viata lui Dumnezeu. Ca si monahismul, casatoria crestina presupune o continua asceza: o lupta spirituala, bazata pe pocainta permanenta. Yannaras scrie: "la adevarata feciorie si adevarata casatorie se ajunge pe acelasi drum al crucii: negarea de sine, si daruirea ascetica de sine". Aceasta Cale a Crucii e simbolizata in ceremonia ortodoxa a casatoriei de cununile nuptiale, care sunt coroane ale victoriei si martiriului in acelasi timp. "O, Sfintilor Mucenici" canta Biserica in timpul procesiunii nuptiale "care bine v-ati nevoit si v-ati incununat, rugati-va Domnului sa se mantuiasca sufletele noastre". Telos-ul sau tinta finala a unirii conjugale este deci mantuirea celuilalt, de care esti legat vesnic printr-un legamant de credinciosie si iubire jertfelnica. Data fiind banalizarea casatoriei in zilele noastre, chiar in cadrul cuplurilor crestine, aceasta este cu siguranta o "invatatura grea" pe care multi ar ridiculiza-o. Dar ea trebuie rostita in bisericile noastre, daca vrem sa se concretizeze in experienta noastra. |
|
Cogito ergo sum
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Biserica vs Perversiunile sexuale
1. Preacurvarii (Cei casatoriti, desfranand cu persoane straine casatorite se numesc preacurvari.) , homosexualii (Homosexuali se numesc aceia care desfraneaza anal barbat cu barbat sau barbatul cu sotia lui desfranand in chipul aratat mai sus.), cei care se impreuna cu dobitoacele, cei ce se impreuna cu femeile lor peste fire (impreunarea peste fire este atunci cand barbatul sau o femeie isi fac demonica placere sarutandu-se unde nu trebuie.), 15 ani sa nu se impartaseasca. 2. Curvarii (Curvie se cheama atunci cand doi necasatoriti sau vaduvi desfraneaza.), sapte ani sa nu se impartaseasca. 3. Cine va curvi cu sora lui de un tata si de o mama, 20 de ani sa nu se impartaseasca. 4. Cine va curvi cu nora sau cu mama soacrei, 11 ani sa nu se impartaseasca. 5. Cine va curvi cu cumnata lui sau cu vara primara, 10 ani sa nu se impartaseasca. 6. Cine va curvi cu a doua vara, 9 ani sa nu se impartaseasca. 7. Cine va curvi cu nasa care l-a botezat, 20 de ani sa nu se impartaseasca. 8. Cine va curvi cu cumatra, adica cu mama nasei care a botezat, cine va curvi cu doua surori sau, femeia, cu doi frati, 11 ani sa nu se impartaseasca. 9. Cine va curvi cu mama vitrega si cine a desvirginat o fecioara mai mica de 12 ani, acela 12 ani sa nu se impartaseasca. 10. Cel ce a curvit cu femeia sa peste fire (impreunarea peste fire este atunci cand barbatul sau o femeie isi fac demonica placere sarutandu-se unde nu trebuie.), sa nu se impartaseasca 15 ani; la fel si femeia se canoniseste daca a fost cu voia ei; iar daca a fost silita (adica fara voia ei), 6 ani sa nu se impartaseasca. 11. Cel ce s-a casatorit a doua oara, 1 an sa nu se impartaseasca. 12. Cel ce s-a casatorit a treia oara, 10 ani sa nu se impartaseasca; iar de are copii si are sub 40 de ani, 5 ani sa nu se impartaseasca. Daca a trecut de 40 de ani si are copii, sa nu i se mai ingaduie a treia casatorie. 13. A patra casatorie nu este ingaduita; iar daca cineva a incheiat-o, acea casatorie sa se desfaca si 8 ani sa nu se impartaseasca. 14. Daca se va impreuna cineva inainte de cununia religioasa, 1 an sa nu se impartaseasca. 15. Daca cineva va curvi cu mama logodnicei lui sau cu o alta ruda a ei, acea casatorie se opreste. 16. Cel ce a facut malahie (Onania), 40 de zile sa manance hrana uscata si sa faca cate o suta de matanii pe zi, si cu mare cainta in suflet hotarandu-se de a nu mai gresi; se poate impartasi cu Sfintele Taine. Daca nu indeplineste canonul aratat mai sus, 1 an sa nu se impartaseasca. 17. Femeia fiind in timpul periodului, adica in zilele necuratiei ei, sa nu se impreune cu barbatul si nici in biserica nu poate sa intre, insa ia anafora si aghiazma, ori sa sarute sfintele icoane, mai inainte de opt zile, adica mai inainte de a fi trecut periodul ei. Daca femeia, dupa opt zile nu s-a facut bine, atunci mai prelungeste timpul pana s-a facut deplin sanatoasa. In duminici si sarbatori, miercuri si vineri si in cele patru sfinte posturi de peste an, sotul ei si sotia sa se pastreze in curatie ( Pentru duminici si sarbatori sotul si sotia sa nu aiba impreunare de vineri orele 24 si pana duminica orele 17. Cei casatoriti dorind sa se impartaseasca la praznice, sarbatori duminica, sau in oricare alt timp sa aiba 7 zile. fara impreunare inainte si trei zile dupa impartasanie. Cei tineri. insa, de curand casatoriti, pot sa se impartaseasca cu trei zile de curatie mai inainte de a se impartasi, si o zi dupa aceea.). 18. Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile sa se canoniseasca mancand hrana uscata in toate zilele si facand cate o suta de matanii pe zi. De nu va implini acest canon, 2 ani sa nu se impartaseasca si sa faca cate o suta de matanii pe zi. Cititi va rog si: |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Seful Bisericii Anglicane nu vede o problema in faptul ca exista preoti homosexuali
Nu e o problema pentru Biserica Anglicana daca un episcop este homosexual, insa nu este de acord ca acestia sa aiba relatii intime. Declaratia ii apartine insusi liderului acestei biserici, a treia ca pondere in lumea crestina - Arhiepiscopul de Canterbury, Rowan Williams. Afirmatia vine la doar cateva zile dupa ce Papa Benedict al 16-lea, un aparator al traditiilor de celibat si castitate ale clerului, a vorbit britanicilor despre intoarcerea cu fata la viata crestina. Arhiepiscopul a declarat, intr-un interviu pentru The Times, ca problema nu e faptul ca un homosexual poate ajunge episcop, ci ca exista standarde traditionale si istorice pe care un membru al clerului este asteptat sa le respecte. El si-a explicat afirmatia prin faptul ca abordarea traditionala a Scripturilor nu permite o atitudine pozitiva a Bisericii fata de homosexualitate. Este cea mai liberala atitudine manifestata pana in prezent de liderul unei mari biserici crestine. Williams a recunoscut ca homosexualitatea ramane una dintre cele mai delicate controverse in crestinism si ca Biserica, in prezent, nu prea stie cum sa se raporteze la ea. via |
|
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
Foarte interesant ce ati postat. Sunt intru totul de acord cu ceea ce spune Biserica, dar cine mai sta cu tine daca respecti aceasta randuiala? Eu cred ca nu va sta absolut nimeni cu cineva care va practica sexul in felul acesta.
|
|
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
|
|