Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Informatii pentru suflet

Informatii pentru suflet #822

Religie

Stiri si discutii despre religie, maxime si cugetari

Matei 6.19. Nu va adunati comori pe pamant, unde molia si rugina le strica si unde furii le sapa si le fura.
20. Ci adunati-va comori in cer, unde nici molia, nici rugina nu le strica, unde furii nu le sapa si nu le fura.
21. Caci unde este comoara ta, acolo va fi si inima ta.
22. Luminatorul trupului este ochiul; de va fi ochiul tau curat, tot trupul tau va fi luminat.
23. Iar de va fi ochiul tau rau, tot trupul tau va fi intunecat. Deci, daca lumina care e in tine este intuneric, dar intunericul cu cat mai mult!
24. Nimeni nu poate sa slujeasca la doi domni, caci sau pe unul il va uri si pe celalalt il va iubi, sau de unul se va lipi si pe celalalt il va dispretui; nu puteti sa slujiti lui Dumnezeu si lui mamona.




Fapte, nu vorbe!
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #823

Preafericitul Parinte Patriarh Daniel aniverseaza 57 de ani

Preafericitul Parinte DANIEL , Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane , s-a nascut la data de 22 iulie 1951 , in satul Dobresti , comuna Bara , judetul Timis , ca al treilea copil in familia invatatorului Alexie si Stela Ciobotea. A primit la botez numele Dan-Ilie. Scoala primara a urmat-o in satul natal ( 1958-1962 ) , iar gimnaziul in localitatea Lapusnic , judetul Timis ( 1962-1966 ). In anul 1966 incepe cursurile liceale in orasul Buzias , pe care le continua in municipiul Lugoj , la Liceul "Coriolan Brediceanu" ( 1967-1970 ). Dupa absolvirea examenului de bacalaureat se inscrie ca student la Institutul Teologic Universitar Ortodox din Sibiu ( 1970-1974 ) , unde sustine si Teza de licenta in teologie ( la catedra de Noul Testament ).

In perioada 1974-1976 frecventeaza cursurile de doctorat la Institutul Teologic Universitar Ortodox din Bucuresti , Sectia Sistematica , sub indrumarea Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae. Isi continua studiile in strainatate: doi ani la Facultatea de Teologie Protestanta a Universitatii de Stiinte Umane din Strasbourg ( Franta ) si doi ani la Universitatea "Albert Ludwig" din Freiburg im Breisgau , Facultatea de Teologie Catolica ( Germania ).

In 1987 intra in viata monahala la Manastirea Sihastria , Jud. Neamt , cu numele Daniel , avandu-l ca nas de calugarie pe Prea Cuviosul Parinte Arhimandrit Cleopa Ilie. Este hirotonit ierodiacon la 14 august 1987 si ieromonah la 15 august 1987. In 1988 este hirotesit protosinghel si numit Consilier Patriarhal , Director al Sectorului "Teologie Contemporana si Dialog Ecumenic". Tot in anul 1988 devine Conferentiar la Catedra de Misiune Crestina a Institutului Teologic Universitar Ortodox din Bucuresti.

Este ales Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timisoarei , cu titlul de Lugojanul si este hirotonit arhiereu la 4 martie 1990. La 7 iunie 1990 este ales Arhiepiscop al Iasilor si Mitropolit al Moldovei si Bucovinei. Intronizarea s-a facut la 1 iulie 1990. A desfasurat o bogata activitate pastoral-misionara , culturala si social-filantropica in perioada 1990-2008 , in demnitatea de Mitropolit al Moldovei si Bucovinei.

La 12 septembrie 2007 Colegiul Electoral Bisericesc l-a ales in functia de Arhiepiscop al Bucurestilor , Mitropolit al Munteniei si Dobrogei , Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane si Loctiitor al Tronului Cezareei Capadociei. Intronizarea Prefericitului Patriarh Daniel s-a facut duminica , 30 septembrie 2007 , la Catedrala patriarhala din Bucuresti.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #2911

Cine este aproapele nostru? Evanghelia duminicii a XXV-a după Rusalii

(Pilda samarineanului milostiv)

Luca 10, 25-37


25. Şi iată, un învăţător de lege s-a ridicat, ispitindu-L şi zicând: Învăţătorule, ce să fac ca să moştenesc viaţa de veci?

26. Iar Iisus a zis către el: Ce este scris în Lege? Cum citeşti?

27. Iar el, răspunzând, a zis: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta şi din tot sufletul tău, şi din toată puterea ta, şi din tot cugetul tău, iar pe aproapele tău ca pe tine însuţi.

28. Iar El i-a zis: Drept ai răspuns, fă aceasta şi vei trăi.

29. Dar el, voind să se îndrepteze pe sine, a zis către Iisus: Şi cine este aproapele meu?

30. Iar Iisus, răspunzând, a zis: Un om cobora de la Ierusalim la Ierihon, şi a căzut între tâlhari care, după ce l-au dezbrăcat şi l-au rănit, au plecat, lăsându-l aproape mort.

31. Din întâmplare, un preot cobora pe calea aceea şi, văzându-l, a trecut pe alături.

32. De asemenea, şi un levit, ajungând în acel loc şi văzând, a trecut pe alături.

33. Iar un samarinean, mergând pe cale, a venit la el şi, văzându-l, i s-a făcut milă,

34. Şi, apropiindu-se, i-a legat rănile, turnând pe ele untdelemn şi vin, şi, punându-l pe dobitocul său, l-a dus la o casă de oaspeţi şi a purtat grijă de el.

35. Iar a doua zi, scoţând doi dinari, i-a dat gazdei şi i-a zis: Ai grijă de el şi, ce vei mai cheltui, eu, când mă voi întoarce, îţi voi da.

36. Care din aceşti trei ţi se pare că a fost aproapele celui căzut între tâlhari?

37. Iar el a zis: Cel care a făcut milă cu el. Şi Iisus i-a zis: Mergi şi fă şi tu asemenea.

Concluzie: Dragostea de aproapele nu presupune sentimente, ci responsabilităţi
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #2928

Cineva a spus: Pentru cine vrea sa creada (in Dumnezeu) am 1000 de motive, iar pentru cine nu vrea sa creada, n-am niciunul!
La intrebarea, "Se merita sa traiesti dupa voia lui Dumnezeu sau nu?", as spune urmatoarele: Daca nu exista Dumnezeu, nu ai pierdut nimic, pentru ca ai trait frumos....dar daca exista Dumnezeu, ai castigat totul!
Multa sanatate si...Doamne-ajuta!
  • ihdsimmeu
  • Avatarul lui ihdsimmeu
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Ţarcurile au premers lagarelor! Iubesc libertatea!
  • Posts: 3639
  • Thank you received: 558
  • Karma: 17
Tot ce vreti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi la fel...Matei 7:12
Doamne...ajuta-ma ca azi, sa fiu mai aproape de Tine decat ieri si maine (daca mai e o zi pentru mine) mai aproape decat azi! AMIN!
Ultima editare: by daniel.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #3897

Anul 2009 va fi prăznuit ca anul jubiliar al Sfântului Vasile cel Mare şi al tuturor Sfinţilor Capadocieni

 La iniţiativa Preafericitului Părinte Patriarh Daniel şi cu aprobarea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, anul 2009 va fi prăznuit ca anul jubiliar al Sfântului Vasile cel Mare şi al tuturor Sfinţilor Capadocieni. În 2009 se împlinesc 1630 de ani de la trecerea la Domnul a Sfântului Vasile cel Mare şi 1620 de ani de la mutarea la Domnul a Sfântului Grigorie de Nazianz.

Arhiepiscop al Cezareei în vremuri grele pentru Biserică, Sfântul Vasile cel Mare a combătut ereziile vremii, fiind reorganizatorul monahismului şi fondatorul a numeroase aşezăminte sociale.

Biserica Ortodoxă Română aniversează în 2009 şi împlinirea a 650 de ani de la întemeierea Mitropoliei Ţării Româneşti. Anul viitor se împlinesc şi 150 de ani de la actul Unirii Principatelor Române, proclamarea acesteia fiind făcută de către Mitropolitul Nifon.

Sursa: TRINITAS TV
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #3898

Ziua de 1 ianuarie reprezintă o întreită sărbătoare pentru creştini. Este mai întâi praznic împărătesc, legat de viaţa lui Iisus, în care sărbătorim a opta zi de la naşterea Domnului, moment în care Acesta a fost tăiat împrejur, plinind astfel rânduiala Legii lui Moise.

Prin aceasta, Pruncul sfânt intră în poporul lui Dumnezeu, în Legea Vechiului Testament, aşa cum în Legea Nouă, prin Botez, nou-născutul se face membru al Bisericii, fiu al împărăţiei lui Dumnezeu. În al doilea rând, ziua de 1 ianuarie este ziua de pomenire a Sfântului Vasile cel Mare, arhiepiscopul Cezareei Capadociei, unul dintre ierarhii mari ai Bisericii noastre. În sfârşit, ziua de 1 ianuarie este începutul unui an nou în viaţa poporului, în viaţa fiecăruia dintre noi.


O intrare în locaşul nemuririi şi al veşniciei


Aceste sărbători se împletesc în mod firesc. Din punct de vedere religios, e o întâlnire fericită în numele lui Iisus Hristos şi începutul unui an nou. Iisus înseamnă Mântuitor. Este numele pe care i l-a spus Arhanghelul Gavriil Fecioarei Maria, când i-a binevestit că a fost aleasă de Dumnezeu ca prin puterea Duhului Sfânt să dea naştere Fiului.

Acest nume l-a spus îngerul şi dreptului Iosif, arătând că cel ce se va naşte din Fecioara Maria este de la Sfântul Duh şi că prin El poporul va fi mântuit de păcatele sale. Aşadar, Mântuitorul binecuvintează prima zi a anului spre înnoirea continuă a vieţii, care nu se risipeşte niciodată. Această viaţă se face în legea cea nouă, în trăire după har în Hristos, în conştiinţa creştinului celui adevărat, conştient şi activ, în sufletul căruia vieţuirea se transformă în viaţă veşnică. Este o intrare în locaşul nemuririi şi al veşniciei.

La întruparea Mântuitorului apune o lume şi se naşte alta, se stinge o împărăţie a păcatului şi a morţii şi se instaurează o lume a mântuirii şi a vieţii. Hristos singur este calea izbăvirii, adevărul neumbrit şi viaţa cea adevărată a omenirii: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa“ (Ioan 14, 6). Iată drumul pe care trebuie să meargă fiecare creştin!


Să fim oameni ai faptelor, nu ai vorbelor!


Pomenirea Sfântului Vasile cel Mare a fost rânduită la începutul anului pentru că în personalitatea acestui Sfânt s-a întrupat Evanghelia lui Hristos, lucrarea Bisericii noastre într-un chip deosebit. El arată lumii, prin credinţa neclintită şi prin rugăciune, prin grija părintească arătată faţă de turma încredinţată păstoririi şi viaţa sfântă ce taină mare este Preoţia!

A alcătuit o slujbă a Sfintei Liturghii, care se săvârşeşte de 10 ori pe an, dar a fost şi un organizator mare al Bisericii, întemeind cele dintâi aşezăminte sociale creştine, case de primire, spitale, instituţii pentru educarea fetelor, şcoli tehnice şi vestita sa Vasiliadă. A dus o luptă neînfricată împotriva ereziei ariene şi macedoniene; tot el adânceşte şi lărgeşte orizontul ştiinţei, creează o cosmologie creştină, ţine legătura cu cercurile ştiinţifice ale vremii, se zbate puternic pentru îmbunătăţirea stării sclavilor şi a muncitorilor, luptă împotriva nedreptăţilor sociale provocate de bogaţii timpului, combate războiul, arătând foloasele păcii, şi luptă pentru unitatea Bisericii Răsăritene şi pentru apropierea dintre Răsăritul şi Apusul creştin de atunci. El este şi rămâne model neîntrecut de muncă şi împliniri mari în Biserica Mântuitorului. De aceea este numit în cântările bisericeşti „sfetnic luminat“ şi „arătătorul tainelor dumnezeieşti“.

Ca stâlp de hotar al Anului Nou, Sfântul Vasile cel Mare ne îndeamnă şi pe noi să fim oameni ai faptelor, nu ai vorbelor, să împletim tăria credinţei noastre cu realitatea faptei. Viaţa lui arată cum poate fi împlinită chemarea de a urca pe treptele desăvârşirii: prin străduinţă şi prin chemarea în ajutor a lui Dumnezeu.


Numai pentru om, ziua de 1 ianuarie este un popas


Ziua Anului Nou este în acelaşi timp, pentru fiecare dintre noi, o zi în care suntem chemaţi să medităm la rostul vieţii, la tainele pe care le ascunde anul care vine, să ne facem un bilanţ obiectiv al vieţii noastre, deoarece atunci când intrăm într-un an nou, mai mult decât în alte zile, ne dăm seama că nu stăm pe loc, ci că suntem călători. Ne aducem aminte de cuvintele psalmistului David: „Călător sunt în faţa Ta, Doamne, şi oaspete, ca toţi părinţii mei“.

Sursa: Ziarul Lumina
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #4146

Te pune pe ganduri
  • Paula
  • Avatarul lui Paula
  • Deconectat
  • Premium Member
  • Posts: 80
  • Thank you received: 4
  • Karma: 3
Cine traieste cu speranta va muri postind
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #4185

Parintele Iustin Parvu avertizeaza asupra pericolului insemnarii electronice cu “Pecetea 666”
16-01-2009

In urma introducerii de la 1 ianuarie a obligativitatii aplicarii pe documentele romanilor a unui cip care contine detalii personale biometrice precum si alte date, ca si a codului de bare care poarta reprezentarea numarului 666, Parintele Iustin Parvu, Duhovnicul Ortodoxiei Romane face apel la intreaga natiune incercand sa le "deschida ochii" tuturor cu privire conducerea statului din ziua de astazi.
Parintele sustine ca "pentru mulţi (...) acest cip pare un lucru nesemnificativ, dar în spatele acestui sistem de însemnare a oamenilor, de codare şi stocare a datelor de identificare se ascunde o întreagă dictatură, un întreg plan demonic, prin care de bună voie îţi vinzi sufletul diavolului. Însemnarea oamenilor, ca pe vite, este primul pas al unor alte măsuri luate pentru controlul absolut al fiinţei umane." si aceste drepturi trebuiesc aparate chiar cu pretul vietii. In aceste vremuri grele singura cale de "mantuire este mucenicia". De asemenea, conform Marelui Duhovnic, suntem o natie inferioara grecilor si sarbilor, deoarece acestia au protestat imptriva cipurilor, iar "tinerii lor au fost formaţi de mici în duhul acesta patristic, atât în familiile cât şi în şcolile lor – ei au noţiuni de Vechiul Testament, de Noul Testament; din tată-n fiu s-a predat această tradiţie patristică." Impreuna cu aceste cuvinte grele transmise poporului roman, Parintele Iustin Parvu a inaintat si un formular si o petitie catre autoritatile statului Roman impotriva "cipurilor cu date biometrice, premergatoarea pecetluirii cu numarul Fiarei, 666" (https://www.petitiononline.com/NU666/petition.html ).
  • Paula
  • Avatarul lui Paula
  • Deconectat
  • Premium Member
  • Posts: 80
  • Thank you received: 4
  • Karma: 3
Cine traieste cu speranta va muri postind
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #4309

Mitropolitul Kiril a devenit patriarh Bisericii Ortodoxe Ruse

Biserica Ortodoxa Rusa l-a ales marti pe reformatorul Kiril, in varsta de 62 de ani, drept noul sau patriarh.

Un oficial al Bisericii Ortodoxe Ruse a anuntat in direct la televiziune ca sinodul Bisericii Ruse, din care fac parte peste 700 de inalti prelati, precum si reprezentanti de rang inferior ai clerului si simpli credinciosi reprezentand parohiile, l-a ales patriarh pe mitropolitul Kiril, in defavoarea contracandidatului sau, conservatorul Kliment. Kiril a primit 508 voturi din totalul de 677, precizeaza Newsin.

Sinodul s-a reunit marti pentru a alege noul patriarh. Procedurile s-au derulat cu usile inchise in catedrala Hristos Mantuitorul din Moscova.

  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #4528

https://www.photojpl.com:80/tour/08amos/08amos.html
Cathédrale Sainte-Thérèse d'Avila - Amos
(MISCATI IMAGINEA CU MOUSE-UL-- Vedere panoramica)
  • sara
  • Avatarul lui sara
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • \\\\
  • Posts: 964
  • Thank you received: 88
  • Karma: 12
Sara
Ultima editare: by sara.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #5391

INVIEREA LUI IISUS IN TEXTE STRAVECHI

„Cautati pe Iisus Nazarineanul, Cel rastignit? A înviat!” (Marcu 16, 6). Cu aceasta proclamatie a început sa existe Biserica crestina, fiind si elementul fundamental al religiei crestine. Toate religiile celebreaza cicluri ale nasterii si mortii, dar crestinismul insista ca într-un moment istoric unic, ciclul s-a inversat si un om mort a revenit la viata. Pentru crestini, acesta a fost punctul de cotitura în istoria lumii, semnul apropierii sfarsitului ei. Din anul 381, crestinii marturisesc în Crez ca Iisus din Nazaret s-a rastignit, a patimit, s-a îngropat si a înviat a treia zi. Astazi, multi recita Crezul fara sa se gandeasca la ce spun si, înca mai putin, sa creada.
Dar învierea nu este o inventie a crestinismului. În jurul anilor 30-33, în epoca în care a trait Iisus, textele arata ca doctrina învierii era admisa de farisei si esenieni, dar ca saducheii, care respectau legea lui Moise, o respingeau. Evanghelia dupa Marcu prezinta de altfel o disputa între Iisus si saduchei, asupra consecintelor acestei chestiuni spinoase.
Conceptul de înviere se pare ca nu ar data decat din sec. al II-lea î.Hr., cand regele seleucid al Siriei, Antiochus IV Epiphanes (175-164 î.Hr.), îi persecuta pe iudeii care se opuneau elenizarii, dorind sa-si pastreze traditiile si modul în care interpretau legea lui Moise. Învierea ar fi, prin urmare, relativ recenta în gandirea iudaica, chiar daca putem citi unele aluzii la aceasta idee în Psalmii lui David (sec. al X-lea î.Hr.), în cartea lui Isaia (726 î.Hr.), a lui Daniel (sec. al VI-lea î.Hr.) si în cea a lui Iezechiel (sec.VI î.Hr.). Dogma învierii trupului era respinsa în gnosticism.
Spre stiinta tuturor, Trupul omului mort nu învie niciodata ci se descompune în mormant (în Moarte), în atomii si particulele elementare din care este compus. Nimeni sa nu se gandeasca vreodata ca dupa ce a murit, va învia candva în Trupul viu pe care-l are acum, ne spune chiar Iisus. Avem o singura Viata în acest Trup viu si aceasta este aici pe Pamant. În schimb, Sufletul nostru exista si dupa ce noi murim, el fiind prizonierul Trupului viu sau mort, el fiind generat de catre Trup. Dupa traditia Bisericii, Trupul mort este descompus în maxim sapte ani si, deci, numai atunci va disparea Sufletul mortului.
Numai Duhul din noi are viata vesnica, numai Duhul din noi învie si reînvie, numai Duhul din noi este viu si dupa ce noi am murit. Orice om, dupa ce a murit, învie doar în Duh, nu si în Trup. Cum învie, este o alta explicatie. Cert este ca un om învie în Trup numai din moarte clinica (Iisus, mama sa Maria, Lazar, fiica lui Iair, tanarul din Nain), nu si din moarte biologica, cerebrala. În moarte clinica Trupul este viu, este în Viata si nu a trecut de Momentul Mortii, iar în moarte biologica Trupul este mort si a trecut de Momentul Mortii, în Moarte. Orice om, orice fiinta, are urmatorul ciclu: Nasterea, Viata, Momentul Mortii, Moartea, urmand Renasterea.
Dupa cum cunoastem, Iisus a murit vineri 3 aprilie anul 33 orele 15 si a înviat duminica 5 aprilie anul 33 catre dimineata. Firesc se pune întrebarea: în jurul carei ore? Deoarece exista la noi obiceiul sa sarbatorim învierea ba la miezul noptii, ba dimineata, în functie de traditiile locale. Trebuie sa precizez ca la Ierusalim, deoarece acolo s-a petrecut evenimentul cristic, în ziua de 5 aprilie noaptea se termina la ora 5 si ziua începe la ora 5:25, odata cu rasaritul Soarelui. Între orele 5 si 5:25 este crepusculul de dimineata, popular spus se amesteca noaptea cu ziua.
Marcu si-a scris Evanghelia în anul 75, spunand ca „Maria Magdalena, Maria mama lui Iacov si Salomea... dis-de-dimineata..., pe cand rasarea soarele au venit la mormant”. Deci ele au venit la ora 5:25 si au gasit mormantul gol. Matei si-a scris Evanghelia în anul 85, din care citim: „cand se lumina de ziua întai a saptamanii (duminica), au venit Maria Magdalena si cealalta Marie, ca sa vada mormantul”. Aici avem de-a face cu crepusculul de dimineata care este între orele 5-5:25, cand Iisus nu mai era în mormant.
Luca si-a scris Evanghelia în anul 90, deci la 57 de ani de la moartea lui Iisus, cu: „iar în prima zi de dupa sambata (duminica), foarte de dimineata, au venit ele la mormant, ...si au gasit piatra rasturnata...”. Se pare ca ora este 5:25. Ioan si-a scris Evanghelia în anul 97, relatand: „Iar în ziua întai a saptamanii (duminica) Maria Magdalena a venit la mormant dis-de-dimineata, fiind înca întuneric...”. Aici este vorba de ora 5, cand se termina noaptea.
În apocrifa „Evanghelia lui Petru”, scrisa de un martor ocular al evenimentelor din 3-5 aprilie anul 33, citim: „În zorii zilei de duminica Maria Magdalena... a luat cu ea cateva prietene si s-a dus la locul unde a fost asezat trupul lui Iisus... si cand au sosit au gasit mormantul deschis”. Aici este ora 5-5:25. O prima concluzie este ca la ora 5 dimineata, trupul lui Iisus nu mai era în mormant.
Cea mai veche parte a Noului Testament este epistola întaia a lui Pavel catre Tesaloniceni, scrisa în anul 50, la 17 ani dupa moartea lui Iisus, în care este mentionat doar ca „a înviat”. În epistola întaia a lui Pavel catre Corinteni, scrisa în anul 57 sau 58, se poate citi „a înviat a treia zi”. Se pare ca Pavel nu ne este de nici un folos în elucidarea învierii lui Iisus. El a participat activ la lapidarea lui Stefan în anul 36, iar în anul 37 se converteste la crestinism, deci cunostea direct Ierusalimul si oamenii de acolo la 2-3 ani dupa învierea lui Iisus, fiind si un fanatic prigonitor al primei comunitati de iudeo-crestini.
Moartea si învierea lui Iisus nu poate fi elucidata numai daca se apeleaza si la apocrife. Scrierile apocrife sunt texte religioase neacceptate în randul scrierilor canonice. „Evanghelia lui Petru” s-a bucurat de o autoritate imensa si a fost foarte citita în secolele I-II. Se pare ca ea a fost prima Evanghelie dupa înaltarea lui Iisus si în ea se relateaza pe viu cum s-a petrecut învierea.
Iustin Apologetul (100-166), asa cum rezulta din „Dialogul cu evreul Trifon” (în jurul anului 150), a fost ferm convins ca autorul ei era apostolul Petru. Abia în anul 496 prin decretul Papei Gelazi I a fost dezavuata în mod oficial ca apocrifa. Decizia a facut ca textul Evangheliei sa dispara pentru totdeauna. Trebuie sa fim recunoscatori doar mentiunilor lui Origene (185-254) si Eusebiu (263-340), ca nu s-a uitat de existenta ei.
Este usor de înteles atunci tulburarea provocata în randul biblistilor în iarna lui 1886 spre 1887, cand a fost descoperit în apropierea satului AKHMÎM, vechea Panopolis din Egiptul de Sus, un vechi cimitir din secolul al V-lea, iar într-un sicriu, în care se aflau ramasitele pamantesti ale unui calugar, un fragment din „Evanghelia lui Petru” cea pierduta, referitor la întamplarile din saptamana patimilor. În prezent, manuscrisul se afla la muzeul din Gizeh (Egipt).
Autorul necunoscut (fiindca nu apostolul Petru a scris aceasta evanghelie) dar traitor al evenimentelor de atunci din Ierusalim, afirma ca odata cu îngroparea lui Iisus, poporul evreu inclusiv preotii si sfatul batranilor, au început sa se vaite si sa se loveasca cu pumnii în piept, deoarece au înteles pacatul pe care l-au comis. Capeteniile, înspaimantate de murmurul de nemultumire si disperare al poporului, s-au adresat lui Pilat cu rugamintea de a pune straji langa mormant.
Astfel ca un detasament numeros de soldati, sub comanda centurionului Petronius si cu ajutorul evreilor, a blocat intrarea în mormant cu o piatra grea, a pus 7 peceti, si-a întins corturile si a început o paza neîntrerupta pentru ca sa nu se fure cadavrul. Dar iata fragmentul principal al Evangheliei:
„În ziua sabatului, dis-de-dimineata, o multime de oameni din Ierusalim si din împrejurimi a venit sa vada mormantul pecetluit. În noaptea de dinaintea duminicii, pe cand soldatii faceau de straja cate doi, s-a auzit un glas puternic în cer si au vazut cerurile deschizandu-se, iar doi barbati stralucitori ca soarele au coborat din ele si s-au apropiat de mormant si piatra care fusese asezata la intrare s-a dat singura la o parte; atunci, descoperindu-se mormantul, cei doi tineri au intrat în el.
Vazand soldatii una ca asta s-au dus si i-au trezit pe centurion si pe batrani. Tocmai le povesteau ce vazusera, cand iarasi se arata, de data aceasta trei barbati iesind din mormant – doi dintre ei sprijinindu-l pe al treilea – si-n urma, însotindu-i, o cruce, iar capetele primilor doi ajungeau pana la cer în timp ce capul Aceluia pe care-l tineau de maini trecea dincolo de ceruri si au auzit un glas de sus zicand: „Ai dus vestea celor adormiti?”. „Am dus-o”, a venit raspunsul dinspre cruce.» (cap. IX si X). „În ziua sabatului, dis-de-dimineata”, este ziua de sambata 4 aprilie anul 33 în jurul orei 5:30. „În noaptea de dinaintea duminicii”, este noaptea de sambata 4 aprilie catre duminica 5 aprilie anul 33, cand a avut loc învierea lui Iisus.
Mormantul lui Iisus a fost pe dealul Capatanii (Golgota), chiar pe culmea sa stancoasa. Zidurile cetatii Ierusalim au fost cu 80 de metri mai jos în directia Est si Sud, iar poarta de acces (a lui Efraim) cu 120 de metri mai jos în directia Est. În zona de Est si maximum la aceasta distanta a stat martorul ocular al învierii, deoarece el a vazut profilandu-se pe cerul noptii siluetele celor trei. Pentru aceasta trebuie ca Luna sa fie pe directia Sud-Vest catre Vest. În noaptea învierii (4 spre 5 aprilie) a fost Luna Plina.
Deci conditiile de vizibilitate erau excelente si martorii au vazut evenimentul cristic în toata realitatea sa. În noaptea învierii, Luna a rasarit sambata seara la ora 18:47 (în 4 aprilie) si a apus duminica dimineata la ora 6:05 (în 5 aprilie), deci în jurul orei 0:30 era pe directia Sud. La ora 3:15, Luna a fost pe directia Sud-Vest, iar la ora 4 a fost pe directia Sud-Vest catre Vest. În jurul acestei ore cei doi barbati care au venit din cer, adica pe sus prin aer, l-au luat pe Iisus din mormant, l-au tinut de brate (de subtiori), unul în dreapta si celalalt în stanga si l-au dus cu ei.
Aceasta a fost învierea. Iisus fiind mai înalt decat cei doi tineri cu aproximativ un cap, autorul Evangheliei ca martor ocular care apoi a scris întamplarea, a vazut pe fondul Lunii Pline capetele celor doi tovarasi, iar capul lui Iisus depasea în înaltime discul Lunii Pline care era în fata lor pe cer. Si astfel tragem concluzia ca Iisus avea 1,80-1,90 m înaltime, iar tovarasii lui numai 1,60-1,70 m înaltime. La ora aceea Luna Plina se afla jos la orizont, deci deasupra dealurilor. Un argument în plus este si faptul ca în jurul orei 3-4 dimineata toti care erau de straja dormeau, în afara de cei doi soldati romani.
Romanii în posturile de noapte faceau de straja (santinele) cate doi, fiind patru schimburi de cate trei ore fiecare: primul schimb intra seara în jurul orei 18; al doilea schimb intra la ora 21; al treilea schimb intra la miezul noptii, iar al patrulea schimb intra la ora 3 pana dimineata. Deoarece erau treji numai cei doi soldati care-si faceau rondul în jurul mormantului, înseamna ca cei doi barbati au coborat din cer, adica de sus prin atmosfera, în jurul orei 3:30 si au intrat în mormant. S-a demonstrat stiintific ca între orele 2-4 noaptea, creierul fiecaruia dintre noi este în faza de somn profund.
Crucea care venea în urma lor era doar umbra lasata de cei trei (Iisus la mijloc mai înalt si cei doi tovarasi mai scunzi pe margini, tinandu-l de subtiori) datorita luminii Lunii Pline, deci cerul era perfect senin. Deoarece umbra care avea aproximativ o forma de cruce era în urma celor trei barbati (Iisus si cei doi tineri însotitori), adica în spatele lor, înseamna ca ei se departau de cetatea Ierusalimului mergand în directia Marii Mediterane, spre Vest.
Daca cunoastem învierea din „Evanghelia lui Petru”, întelegem usor si ce se scrie în „Evanghelia dupa Matei” referitor la învierea lui Iisus (28, 2-4). Adica s-a facut un cutremur mare cand îngerul Domnului a coborat din cer, a pravalit piatra de la intrarea în mormant si sedea pe ea, înfatisarea sa era ca fulgerul si îmbracamintea alba ca zapada si cei ce pazeau s-au facut ca morti. Apoi îngerul a vorbit cu femeile. Aceasta este o dovada directa ca Matei s-a inspirat din „Evanghelia lui Petru”.
Cum Matei si-a scris Evanghelia în anul 85, „Evanghelia lui Petru” este mai veche, scrisa dupa anul 35, fiind folosita de prima comunitate de iudeo-crestini din Ierusalim. În „Evanghelia lui Petru” este scris: «Atunci toti cei de fata au început sa se sfatuiasca între ei daca sa mearga sa-l înstiinteze pe Pilat, si pe cand discutau ei, iata ca din nou se deschid cerurile si un om coboara si intra în mormant. Îndata cei din preajma centurionului au parasit mormantul pe care-l pazeau, au alergat în toiul noptii la Pilat si i-au povestit tot ce vazusera. Iar la sfarsit au zis cu glas cutremurat: „Într-adevar era Fiu al lui Dumnezeu”.» (XI, 43-45).
La Matei, acesta a fost îngerul care le-a întampinat pe femei dimineata la mormant, fiind un om îmbracat în costumul de zbor. În anul 2004 elvetianul Yves Rossy a zburat cu 180 km/ora, fiind îmbracat cu un costum de zbor prevazut la spate cu doua minimotoare de racheta si doua aripioare de stabilizare, aratand exact ca un înger pictat.
În „Evanghelia lui Petru” citim doar de doi barbati care intra în mormant, trei barbati care ies (unul fiind Iisus), un om care coboara si intra în mormant. Acesta a fost adevarul si ulterior cand Matei si Ioan si-au scris evangheliile au folosit cuvantul „înger”, deificandu-l pe Iisus, adica facandu-l Fiul lui Dumnezeu. Marcu foloseste cuvantul „tanar”, nu „înger”, iar Luca „barbati”. Realitatea învierii este cea descrisa de martorul ocular în „Evanghelia lui Petru”, nu de evanghelisti care au scris din auzite si la 40-60 de ani dupa eveniment.
În realitate evanghelistii Matei, Marcu, Luca si Ioan nici nu descriu evenimentul învierii lui Iisus. Dupa ce iudeii l-au dat jos de pe cruce pe Iisus (în jurul orei 17:00 a zilei de vineri 3 aprilie anul 33), iata ce scrie ca a facut acest martor ocular din „Evanghelia lui Petru”: „Eu sufeream laolata cu ai mei, dar ne tineam ascunsi, cu toata durerea din inima noastra. Caci eram cautati ca raufacatori si ca unii care vroiau sa dea foc Templului. Dupa aceea am tinut post, ne-am asezat si am jelit toata ziua si toata noaptea pana la sabat” (26-27).
Sabatul invocat aici este ziua de sambata 4 aprilie anul 33. Concluzia acestui studiu este ca Iisus a înviat în ziua de duminica 5 aprilie anul 33, între orele 3:30 si 4 dimineata (ora legala a Ierusalimului, care este si ora Bucurestiului). Iar dupa calendarul evreiesc, în 16 Nisan anul 3793. În total, de la moarte pana la înviere s-au scurs aproximativ 37 de ore, adica din 3 aprilie orele 15 pana în 5 aprilie ora 4. Iisus a stat în mormant aproximativ 34 de ore, începand din 3 aprilie orele 18.
Campania Bisericii crestine de aparare a doctrinei învierii a durat peste o mie de ani. De exemplu, chiar si în sec. XI sau XII traducatorul necunoscut al „Istoriei Razboiului Iudeilor Împotriva Romanilor” de Flavius Josephus (37-117) în limba rusa veche, a introdus ilegal în textul original interpolarea din care aflam ca mormantul lui Iisus era pazit de treizeci de soldati romani plus o mie de slujitori ai preotilor. În fata unei mase atat de imense de paznici, nimeni nu ar mai fi îndraznit sa aduca acuzatia ca trupul lui Iisus a fost furat.
În sec. al V-lea influentele scepticilor trebuie sa fi fost nelinistitor de mari, marturie stand aici spusele pline de amaraciune a doi dintre cei mai remarcabili reprezentanti ai Bisericii din acele vremuri. Iata cum se plange Ieronim (347-420): „Chiar si atunci, cand în Iudeea nu se uscase înca sangele lui Hristos, s-au gasit oameni care sa nu recunoasca faptul ca Iisus Hristos a venit în trup”. Iar Augustin (354-430) afirma cu durere ca doctrina despre înviere face parte, în continuare, din învataturile crestine cele mai violent respinse. Nu este deci de mirare ca propovaduitorii crestinismului au depus mari eforturi pentru a combate aceste dubii si a-i convinge cu orice pret pe sceptici ca învierea trupeasca a lui Iisus nu poate fi pusa la îndoiala.
Despre învierea lui Iisus, în Coran la XIX Sura Mariei citim: «si pace asupra zilei nasterii mele si asupra zilei mortii mele si asupra zilei scularii mele spre viata!” Acesta este Isus, fiul Mariei, cuvantul adevarului, de care se îndoiesc ei.» (34-35). Ziua scularii spre viata este învierea. Învierea lui Iisus este Pastele crestinilor.
Ec. TURCU VASILE
membru al Academiei de Stiinte New York, SUA
  • SWIL
  • Avatarul lui SWIL
  • Deconectat
  • Senior Member
  • Posts: 55
  • Thank you received: 1
  • Karma: 1
I believe in you, my Love
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #5885

A venit Pastele pentru un miliard de catolici si sute de milioane de protestanti. La Vatican, liturghia a fost oficiata de insusi Papa Benedict al XVI-lea.



Suveranul Pontif a tinut si o rugaciune speciala pentru supravietuitorii seismului si i-a incurajat sa-si regaseasca speranta. Pelerinii au luat apoi lumina de la Papa. Vizibil obosit dupa slujba de Inviere de la miezul noptii, Suveranul Pontif a reusit totusi sa duca la bun sfarsit ceremonia religioasa.

Un alt moment important al ceremoniei a fost botezul a cinci credinciosi: trei italieni, un american si un chinez, care au ales cea mai mare sarbatoare catolica pentru a se converti.

Duminica, Papa Benedict a rostit din balconul catedralei Sfantul Petru, mesajul traditional "Urbi et orbi" - "catre oras si lume". Le-a urat credinciosilor Paste Fericit, in toate limbile vorbite de comunitatile catolice.

Vaticanul n-a fost singurul loc in care catolicii au celebrat Invierea Mantuitorului. Ceremonii speciale s-au desfasurat la Ierusalim si Betleem, locurile pe unde a calcat Iisus inainte de a se inalta la ceruri.

In Filipine, slujba de Inviere a avut un farmec aparte. Potrivit traditiei, in fiecare an un grup de fetite imbracate in mirese inlatura un voal negru de pe statuia Fecioarei Maria, pentru ca nimeni nu trebuie sa tina doliu, cata vreme Iisus Hristos a murit intru mantuirea umanitatii.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #7956

Mosii de vara - Pomenirea mortilor

In Sambata dinaintea Duminicii Pogorarii Duhului Sfant (Sambata Rusaliilor sau "Mosii" de vara), Biserica face din nou pomenirea generala a mortilor, rugandu-se pentru ei, prin rugaciunile si cantarile inscrise in slujba zilei din Penticostar, pentru ca si ei sa se bucure de darurile Sfantului Duh, a Carui pogorare este praznuita in duminica urmatoare.

Parastasul - slujba in care sunt pomeniti cei adormiti

Slujba in care sunt pomeniti cei adormiti intru Domnul, este cunoscuta sub denumirea de "parastas". Parastasele sunt ierurgii speciale, la care trupul mortului, nefiind de fata, este simbolizat prin coliva. Verbul grecesc "paristemi" inseamna a se alinia alaturi de cineva, a sta in rand cu cineva, a fi camaradul de lupta, apropiatul cuiva. Parastasul este slujba prin care noi ne alaturam, prin rugaciune, celui mort, si ne infatisam lui Dumnezeu cu rugaciuni ca El sa ierte pacatele celui adormit. Acestea se pot face ori de cate ori dorim sa ne rugam pentru cel adormit impreuna cu Biserica.

In aceasta zi se dadeau de pomana vase de lut sau de portelan, cani, strachini si vase de lemn, impodobite cu flori si umplute cu lapte, vin sau apa. Impacarea sufletelor mortilor si intoarcerea lor fara incidente in morminte depinde de bogatia ofrandelor (pomenilor) si de respectarea ritualului. Dupa incheierea ceremonialului, satenii isi daruiesc unii altora ofrandele sfintite de catre preot sau le impart saracilor.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16141
  • Thank you received: 5258
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #7957

M:laugh: ortii cu mortii si vii cu viile ......
  • adi chicago
  • Avatarul lui adi chicago
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Dum spiro ,spero
  • Posts: 2545
  • Thank you received: 64
  • Karma: 17
never give up hope
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Re:Informatii pentru suflet #9523

Satul primilor crestini: SIRINCE

In Turcia, pe un numte de pe coasta Marii Egee, exista un sat musulman care praznuieste fierbinte imaginea Maicii Domnului. Povesti soptite spun ca stramosii lor ar fi fost contemporanii Fecioarei, plecata in exil dupa martiriul lui Hristos.
  • lumi27
  • Avatarul lui lumi27
  • Deconectat
  • Elite Member
  • desi sunt pe \\
  • Posts: 174
  • Thank you received: 10
  • Karma: 4
lupta trebuie facuta pana la capat
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.