Sponsorizeaza. Ajutorul tau face diferenta!

Fie ca le spunem sponsori, oameni de suflet, inimi caritabile sau persoane cu frica de Dumnezeu si dragoste de semeni, toti cei care ne dau o mana de ajutor, care ne daruiesc cate ceva, ne sunt prieteni. Haideti sa facem ceea ce putem face pentru semenii nostri care traiesc in suferinta si astfel, cu putin de la fiecare putem salva vieti, putem aduce o raza de lumina si liniste in sufletul oamenilor cu nevoi speciale si probleme de sanatate.

Cine poate sponsoriza?

Microfirmele pot deduce sponsorizarile pe care le fac ONG-urilor in conditiile in care acest lucru nu era permis pana acum de prevederile Codului fiscal. Astfel, firmele pot sa deduca pana la 20% din impozitul trimestrial pe venituri, incepand cu al doilea trimestru din 2018. 

OUG nr. 25/2018 care modifica art. 56, alin. (1) din Codul Fiscal, prevede si posibilitatea ca microintreprinderile sa deduca din impozitul pe care-l datoreaza statului sumele pe care le acorda cu titlu de sponsorizari.

"Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 cu modificarile si completarile ulterioare, pentru sustinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentiat, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 20% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective.
Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat, se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat, in urmatoarele 28 de trimestre consecutive, se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
Microintreprinderile care efectueaza sponsorizari au obligatia de a depune declaratia informativa privind beneficiarii sponsorizarilor, aferenta anului in care au inregistrat cheltuielile respective, precum si, dupa caz, aferenta anului in care se aplica prevederile pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului urmator sau pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare ultimului trimestru pentru care datoreaza impozit pe venit."

Aceasta facilitate fiscala pentru microfirme e valabila de la 1 aprilie 2018.

Microintreprinderile pot sa opteze pentru plata impozitului pe profit, daca au un capital social de cel putin 45.000 lei (aprox. 10.000 euro) si cel putin 2 salariati.

Ce trebuie sa faceti?

Totul se rezuma la incheierea unui contract de sponsorizare intre firma dumneavoastra si ASOCIATIA PRO STEM CELL.

In urma folosirii sumei donate, veti primi un raport asupra modului in care banii dumneavoastra au fost cheltuiti si al impactului pe care l-au avut in viata celor cu nevoi speciale.

 

In cazul platitorilor de impozit pe venitul microintreprinderii nu se aplica plafonarea cu privire la cheltuielile de sponsorizare. Aceasta plafonare este specifica platitorilor de impozit pe profit conform prevederilor de la art. 25 alin. (4) lit. i) din Codul fiscal, redate in continuare:

"(4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile, la calculul impozitului pe profit:

(...)

i) cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii; contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cei care acorda burse private, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre urmatoarele:

1. valoarea calculata prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri; pentru situatiile in care reglementarile contabile aplicabile nu definesc indicatorul cifra de afaceri , aceasta limita se determina potrivit normelor;

2. valoarea reprezentand 20% din impozitul pe profit datorat.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit."

Incheiati un Contract de Sponsorizare cu Asociatia PRO STEM CELL si va deduceti 20% din impozitul pe venit datorat statului. Practic, acest lucru inseamna ca platiti impozitul diminuat cu contravaloarea sponsorizarilor din anul respectiv.

Daca se face sponsorizarea in bunuri materiale acestea vor fi evaluate prin contractul de sponsorizare astfel:

a) la pretul de vanzare al sponsorului, exclusiv TVA, in cazul in care bunurile sunt produse de catre acesta;
b) la pretul de cumparare de pe piata, exclusiv TVA, in cazul in care bunurile sunt achizitionate in scopul sponsorizarii, fapt dovedit pe baza facturii sau a chitantei fiscale de cumparare;
c) la valoarea in vama pentru bunurile materiale primite din strainatate cu titlu de sponsorizare, stabilita conform prevederilor legale.

In cazul in care sponsorizarea se face in bunuri, se intocmeste avizul de insotire a marfii cu mentionea "Sponsorizare conform contract nr. din data…." / "Nu se factureaza".

Analiza TVA aferenta cu privire la sponsorizarile de bunuri si/sau servicii se va face la sfarsitul anului, tinand cont de valoarea totala din cursul unui an calnedaristic atat a sponsorizarilor efectuate cat si a indicatorilor in functie de care se face limitarea (cifra de afaceri si impozit pe profit).

Asadar, nu veti colecta TVA la sfarsitul trimestrelor I-III daca se depasesc plafoanele, ci analiza o veti face la sfarsitul anului, conform prevedrilor de la art. 270 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal si normele metodologice mai jos redate:

Art. 270 alin. (8) lit.c) din Codul fiscal, prevede:

"(8) Nu constituie livrare de bunuri, in sensul alin. (1):
c) acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare, in conditiile stabilite prin normele metodologice.

Normele metodologice

La pct. 7 alin. (12) lit. b) din Normele metodologice se prevede ca:

b) bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de sponsorizare sau mecenat nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala in cursul unui an calendaristic se incadreaza in limita a 5 la mie din cifra de afaceri constituita din operatiuni taxabile, scutite cu sau fara drept de deducere, precum si din operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii este considerat a fi in strainatate potrivit prevederilor art. 275 si 278 din Codul fiscal. Incadrarea in plafon se determina pe baza datelor raportate prin deconturile de taxa depuse pentru un an calendaristic. Nu se iau in calcul pentru incadrarea in aceste plafoane sponsorizarile si actiunile de mecenat, acordate in numerar, si nici bunurile pentru care taxa nu a fost dedusa. Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plata, respectiv se colecteaza taxa. Taxa colectata aferenta depasirii se include in decontul intocmit pentru ultima perioada fiscala a anului respectiv."

Pentru indeplinirea obiectivelor si misiunii noastre caritabile, cautam sustinatori si colaboratori in derularea activitatilor si proiectelor aflate in desfasurare, pentru a ne atinge scopul propus!

Fii partener!

Implicarea companiilor in parteneriate alaturi de noi a permis identificarea si solutionarea permanenta a nevoilor persoanelor cu dizabilitati din organizatie. Le multumim partenerilor nostri si suntem determinati sa construim parteneriate de succes cu alte companii!

Cum sa te implici

Cause Related Marketing (CRM) - este "activitatea comerciala prin care o companie si un ONG formeaza un parteneriat pentru a promova un brand, produs sau serviciu in beneficiul ambelor parti". CRM poate avea multe forme, dar in esenta "o companie se angajeaza sa faca o contributie catre o anumita cauza, prin vanzarea unui produs". Campaniile de CRM pot ajuta la construirea brandului si reputatiei companiei, la cresterea motivatiei personalului, precum si la fidelizarea clientilor existenti si atragerea de noi clienti.

Redirectionarea catre ProStemCell a 20% din impozitul pe venit datorat statului. Aceasta forma de contributie nu implica nici un fel de cost pentru compania dvs fiind suficient un contract de redirectionare a impozitului pe venit incheiat cu organizatia noastra.

Donatii de produse sau servicii - Oferind produse sau servicii nu numai ca ajuta oamenii si comunitatile nevoiase, dar ajuta si afacerea dumneavoastra prin oportunitati de PR, vizibilitate a actiunilor de CSR si intareste relatia cu angajatii dumneavoastra.

Implicarea angajatilor

Match giving este o donatie facuta in comun de catre angajati si angajatori; angajatii fac donatii individuale, fie un procent din salariul lor, fie o suma variabila, iar compania dubleaza suma. Acest lucru motiveaza personalul si construieste spiritul de echipa, unind angajatii companiei in sustinerea unei cauze nobile, efortul lor fiind dublat de catre companie.

Organizarea unor evenimente interne de catre angajati cu rol de strangere de fonduri pentru sprijinirea unei cauze sociale.

Voluntariat - implicarea angajatilor in proiectele ProStemCell garanteaza nu numai un impact asupra vietii persoanelor cu nevoi speciale, dar si asupra vietii voluntarilor insisi.

Directionarea catre ProStemCell a 2% din impozitul pe venit al angajatului - Compania poate recomanda si sustine Asociatia PRO STEM CELL in fata angajatilor ajutandu-i pe acestia sa ia o decizie informata atunci cand aleg cauza pe care o vor sustine. Aceasta forma de contributie nu implica nici un fel de cost pentru angajat, fiind suficienta completarea formularului 230 anual sau retinea la sursa a unui procent de 2% lunar din impozitul pe venit datorat statului.

Implicati-va si fiti alaturi de noi. Numai impreuna putem reusi!