Ghidul angajatorilor persoanelor cu dizabilitatiPersoanele cu dizabilitati reprezinta cea mai mare minoritate din Romania, cu cea mai mare rata de crestere, potrivit "Ghidului pentru angajatori".

Lipsa de informare in randul companiilor cu privire la angajarea persoanelor cu dizabilitati, dar si insuficienta demersurilor comunitare de integrare prin munca a acestor persoane, conduc la perpetuarea prejudecatilor si a situatiilor in care persoanele cu dizabilitati sunt discriminate.

O astfel de prejudecata este aceea de a presupune ca o persoana cu dizabilitati nu poate sa execute anumite sarcini sau contribuie la scaderea productivitatii si a profitului unei companii. Realitatea vine sa contrazica aceste prejudecati: o persoana cu dizabilitati poate sa contribuie semnificativ si pe termen lung la cresterea productivitatii si a profitului companiilor.

Printre persoanele cu dizabilitati exista multi potentiali angajati de valoare, care ar putea sa reduca din deficitul de talente sau sa ocupe posturile neacoperite din cauza numarului mic de specialisti din anumite domenii. In Europa, tendinta companiilor de a lua in considerare si persoanele cu dizabilitati atunci cand fac recrutari nu mai reprezinta o noutate, insa situatia nu este la fel de roz si in tara noastra.

Aspectele legate de raportul de munca al persoanelor cu dizabilitati sunt reglate, in Romania, prin intermediul Legii nr. 448/2006, lege care prevede protectia drepturilor persoanelor cu handicap. In cuprinsul legii sunt reglementate atat drepturile specifice persoanelor cu handicap, cat si obligatiile ce revin angajatorilor in acest sens, avand in vedere obligatii sociale in general, dar si obligatii specifice in cadrul unui raport juridic ce presupune ca salariat o persoana cu dizabilitati.

"Punctul de pornire al acestei legi ar trebui sa fie principiul egalitatii, principiu ce presupune conferirea aceluiasi regim juridic in relatia de munca, indiferent de faptul ca o persoana are sau nu un handicap. Mai mult decat atat, avand in vedere aspectele sociale pe care le implica aceasta problema, in cazul persoanelor cu handicap se poate vorbi despre o discriminare pozitiva ce functioneaza in favoarea persoanelor cu dizabilitati. Asa se explica conferirea in favoarea acestor a unor drepturi suplimentare", spune Magda Volonciu, doctor in Dreptul Muncii si avocat.

Legea nr. 448/2006 stabileste in sarcina oricarui angajator, ca principiu, obligatia de a angaja persoane cu handicap, in masura in care numarul total de salariati este mai mare de 50. Angajatorul in cauza trebuie sa angajeze un numar de salariati cu handicap care sa reprezinte cel putin 4% din numarul total de salariati. In masura in care aceasta obligatie nu este indeplinita, pentru fiecare salariat - persoana cu handicap in minus neangajata, angajatorul respectiv va plati lunar la bugetul statului o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara.

Exista si posibilitatea ca angajatorul respectiv, in loc sa efectueze o astfel de plata catre bugetul statului, sa procure de la unitati protejate (unitati cu sau fara personalitate juridica in care isi desfasoara activitatea persoane cu handicap si in cadrul carora cel putin 75% din profit este reinvestit pentru persoanele cu handicap) servicii si produse realizate de catre persoanele cu dizabilitati in valoare egala cu "taxa" pe care ar fi trebuit sa o plateasca catre stat.

Amintim ca prin OUG nr.127/2024 privind unele masuri in domeniul social, publicata in Monitorul Oficial nr.1124 din 11 noiembrie 2024, au fost aduse completari si art.78 din Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, care instituie noi obligatii pentru angajatorii care au cel putin 50 de salariati, prevederi care se aplica incepand cu luna ianuarie 2025.

Iar pentru apunerea in aplicare a noilor prevederi a fost publicat Ordinul comun ANPDPD si ANOFM nr.28/11/2025, in Monitorul Oficial nr.68 din 28 ianuarie 2025.

Prin urmare, potrivit prevederilor art.78 din Legea nr.448/2006 si a Ordinului nr.28/11/2025:

– Angajatorii care au cel putin 50 de angajati au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

!!! La stabilirea procentului prevazut mai sus nu se iau in calcul asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav angajati in conditiile legii.

– Angajatorii care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute mai sus, pot opta pentru una dintre urmatoarele obligatii:

a) sa plateasca, lunar, catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;

b) sa plateasca, lunar, catre bugetul de stat o suma reprezentand echivalentul a minimum 50% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap, iar cu suma reprezentand diferenta pana la nivelul sumei prevazute la lit. a) sa achizitioneze, pe baza de parteneriat, produse si/sau servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate in unitati protejate autorizate.

incepand cu luna ianuarie 2025, pentru indeplinirea obligatiei de a angajata persoane cu dizabilitati, acesti angajatori trebuie:

– Sa solicite sprijinul pentru angajarea persoanelor cu dizabilitati a cel putin trei organizatii nonguvernamentale care, potrivit statutului acestora, presteaza servicii in folosul persoanelor cu dizabilitati in raza teritoriala a sediului angajatorului.

!!! Organizatiile nonguvernamentale trebuie sa fie inregistrate in Registrul national ONG, sa nu fie radiate, in lichidare sau dizolvate si sa aiba ca scop, inclusiv cel modificat ulterior, prestarea serviciilor in folosul persoanelor cu dizabilitati.

* Registrul National ONG poate fi accesat aici: https://www.just.ro/registrul-national-ong/

* Modelul de cerere de solicitare a sprijinului organizatiilor nonguvernamentale este prevazut ca anexa (anexa nr.1) la Ordinul nr.28/11/2025.

– Sa faca dovada ca, printr-o cerere scrisa, au solicitat sprijinul a cel putin trei organizatii nonguvernamentale. In acest sens trebuie sa transmita catre Autoritarea Nationala pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati si agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti din subordinea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, in a caror raza teritoriala isi au sediul, cererea scrisa precum si dovada transmiterii acesteia la cel putin trei organizatii nonguvernamentale.

Cererea si dovada transmiterii acesteia catre organizatiile nonguvernamentale se transmit catre cele doua institutii pe suport hartie sau in format electronic, prin e-mail.

Ordinul nr.28/11/2024 stabileste si un termen pentru transmiterea solicitarii catre organizatiile nonguvernamentale de 10 zile de la indeplinirea conditiei privind numarul de angajati, care se verifica si se stabileste in conformitate cu prevederile art. 3 din Instructiunile pentru aplicarea art. 78 alin. (2) si (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Ordinul presedintelui ANPDPD nr. 1001/2022.

Dupa primirea raspunsului, angajatorii vor stabili procedura de angajare a persoanelor cu dizabilitati in masura in care acestea detin calificarile sau competentele necesare ocuparii posturilor vacante.

La randul lor, in vederea solutionarii cererilor scrise transmise de angajatori, organizatiile nonguvernamentale informeaza persoanele cu dizabilitati cu privire la oportunitatile de angajare, calificarile sau competentele necesare ocuparii posturilor vacante, conditiile de angajare, datele de contact ale angajatorilor si ale agentiei pentru ocuparea fortei de munca din raza teritoriala in care se afla sediul respectivelor entitati.

O alta obligatie in sarcina acestor angajatori este aceea de a transmite anual, pana la data de 31 ianuarie pentru anul anterior, catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca o situatie centralizata a functiilor ocupate de persoanele cu dizabilitati angajate si un inventar al competentelor solicitate la angajare.

Modelul de situatie centralizata este prevazut ca anexa (anexa nr.2) la Ordinul nr.28/11/2025.

Cu privire la calculul numarului total de angajati, prevazut de la art.78 alin.(2) din Legea nr.448/2006, potrivit art.2 din Instructiunile pentru aplicarea art. 78 alin. (2) si (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Ordinul nr.1001/2022:

(1) In sensul prezentelor instructiuni, angajatul este salariatul cu norma intreaga pentru care durata normala a timpului de munca este prevazuta la art. 112 din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Salariatii angajati cu fractiune de norma sunt inclusi in numarul total de angajati proportional cu timpul efectiv lucrat conform prevederilor contractului individual de munca.

Iar potrivit art.3 din Instructiuni:

(1) In vederea aplicarii prevederilor art. 78 alin. (2) din lege, procentul de 4% din numarul total de angajati se determina ca medie aritmetica rezultata din suma efectivelor zilnice de salariati din luna respectiva, inclusiv zilele de repaus saptamanal, zilele de sarbatori legale si alte zile in care, potrivit dispozitiilor legale, nu se lucreaza, impartita la numarul total de zile calendaristice.

(2) In efectivele zilnice nu se includ salariatii aflati in concediu fara plata, cei aflati in greva, cei detasati la lucru in strainatate si nici cei ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate.

(3) Pentru fiecare zi de repaus saptamanal sau de sarbatoare legala se iau in calcul efectivele de salariati din ziua lucratoare precedenta, cu exceptia persoanelor al caror contract individual de munca a incetat in acea zi.

Ce sunt unitatile protejate?

Sunt considerate unitati protejate:

  • operatorii economici cu personalitate juridica, indiferent de forma de proprietate si organizare, care au cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu dizabilitati incadrate cu contract individual de munca;
  • sectii, ateliere sau alte structuri din cadrul operatorilor economici, institutiilor publice sau din cadrul organizatiilor neguvernamentale, care au gestiune proprie si cel putin 30% din numarul total de angajati persoane cu dizabilitati incadrate si salarizate;
  • persoana fizica cu handicap autorizata potrivit legii sa desfasoare activitati economice independente, inclusiv asociatia familiala care are in componenta o persoana cu handicap. Sunt incluse aici si persoanele fizice cu handicap autorizate in baza unor legi speciale, care isi desfasoara activitatea atat individual, cat si in una dintre formele de organizare ale profesiei.

La randul lor, salariatii cu dizabilitati pot presta activitatea in baza unui contract individual de munca ce presupune munca la domiciliu, caz in care transportul tuturor materiilor prime si a produselor finite de la angajator la locul de munca al salariatului (domiciliul acestuia) este asigurat de angajator, in cadrul unitatilor protejate, sau ca salariati protejati.

Practic, salariatul in cauza beneficiaza de drepturi specifice in cadrul contractului sau de munca astfel:

  • un preaviz la concedierea pentru motive ce nu tin de persoana salariatului a carui durata nu poate fi mai mica de 30 zile lucratoare (conform legii, preavizul la concediere, in mod normal este de 15 zile lucratoare, conform Contractului colectiv de munca unic la nivel national perioada de preaviz fiind de 20 de zile lucratoare);
  • o perioada de proba la angajare a carei durata nu poate fi mai mica de 45 zile lucratoare (in conditiile in care, de regula, perioada de proba este de 30 zile calendaristice);
  • perioada de adaptare la angajarea in munca;
  • scutire la plata impozitului pe venit;
  • posibilitatea unui program de lucru redus (sub 8 ore/zi);
  • consiliere pe toata durata de derulare a contractului individual de munca din partea personalului specializat in medicina muncii;
  • cursuri de pregatire profesionala.

Legea in cauza reglementeaza si faptul ca o persoana cu dizabilitati care se incadreaza in munca nu-si pierde indemnizatia lunara si nici bugetul complementar, care se acorda indiferent de venituri.

Fata de cele prezentate mai sus, este de observat ca la acest moment legea din Romania ofera o protectie substantiala persoanelor cu dizabilitati atat pentru angajarea acestora cat si pe parcursul derularii relatiilor de munca. La randul lor, si angajatorii beneficiaza de o serie de drepturi, astfel cum rezulta din prevederile art. 84 al Legii nr. 448/2006, republicata.

Astfel, art. 84 al Legii prevede ca angajatorii persoanelor cu dizabilitati beneficiaza de urmatoarele drepturi:

  • a) deducerea, la calculul profitului impozabil, a sumelor aferente adaptarii locurilor de munca protejate si achizitionarii utilajelor si echipamentelor utilizate in procesul de productie de catre persoana cu dizabilitati;
  • b) deducerea, la calculul profitului impozabil, a cheltuielilor cu transportul persoanelor cu handicap de la domiciliu la locul de munca, precum si a cheltuielilor cu transportul materiilor prime si al produselor finite la si de la domiciliul persoanei cu handicap, angajata pentru munca la domiciliu;
  • c) decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a cheltuielilor specifice de pregatire, formare si orientare profesionala si de incadrare in munca a persoanelor cu dizabilitati;
  • d) o subventie de la stat, in conditiile prevazute de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.

Incadrarea in munca a persoanelor cu dizabilitati duce la consolidarea unei relatii pe termen lung intre angajat-angajator, fapt care asigura, astfel, desfasurarea activitatii companiei intr-un ritm constant si profitabil, dar si promovarea imaginii companiei in comunitate.

Cum calculam taxa pentru persoanele cu handicap ?

Avem noi instructiuni privind obligatia de a angaja persoane cu handicap. Cate persoane cu handicap trebuie sa angajam? Cum calculam sumele datorate bugetului de stat in cazul in care nu respectam aceasta obligatie, adica in cazul in care nu angajam persoane cu handicap?

Cui revine obligatia?

Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

Important! In contextul incadrarii in munca, persoana cu handicap reprezinta persoana invalida de gradul III.

Care este sanctiunea?

In cazul in care nu ne indeplinim obligatia de a angaja persoane cu handicap in aceste conditii, putem opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:

  • a) sa platim lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu am angajat persoane cu handicap;
  • b) sa achizitionam produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in acest scop.

Important! Vom declara cu ajutorul formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" urmatoarele:

  • suma datorata bugetului de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu am angajat persoane cu handicap;
  • suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, utilizata pentru achizitionarea de produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat.

In cazul in care am optat pentru achizitionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" il vom completa astfel:

  • in situatia in care valoarea achizitiilor este in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu exista obligatia declararii pozitiei 25 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate";
  • in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mica decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, in luna de raportare, la pozitia 25 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" se declara diferent a dintre echivalentul sumei datorate bugetului de stat si valoarea produselor si serviciilor achizitionate;
  • in situatia in care valoarea achizitiilor este mai mare decat echivalentul sumei datorate la bugetul de stat, pozitia 25

"Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" nu se declara in luna de raportare, iar diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.

Cum stabilim numarul de salariati la care trebuie sa ne raportam?

Numarul de angajati pe care trebuie sa-l luam in calcul este numarul mediu de angajati din luna.

Numarul mediu lunar de salariati din fiecare luna il determinam ca medie aritmetica simpla rezultata din suma efectivelor zilnice de salariati din luna respectiva, impartita la numarul total de zile calendaristice.

In efectivele zilnice vom include si:

  • zilele de repaus saptamanal;
  • zilele de sarbatori legale;
  • zile in care, potrivit dispozitiilor legale, nu se lucreaza.

Pentru fiecare zi de repaus saptamanal sau de sarbatoare legala vom lua in calcul efectivele de salariati din ziua lucratoare precedenta, cu exceptia persoanelor al caror contract individual de munca a incetat in acea zi.

In efectivele zilnice nu vom include:

  • salariatii aflati in concediu fara plata;
  • salariatii aflati in greva;
  • salariatii detasati la lucru in strainatate;
  • salariatii ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate.

Important! Salariatii care nu sunt angajati cu norma intreaga ii vom include in numarul mediu proportional cu timpul de lucru prevazut in contractul individual de munca.

Procentul de 4% aplicat asupra numarului mediu de salariati astfel calculat va fi un numar format din doua zecimale pe care il vom inmulti cu 50% din salariul minim brut pe tara.

Exemplul 1 : O companie are un număr constant de salariați în întreaga lună - 62, toți cu normă întreagă. În fiecare din cele 31 de zile, efectivul este același, să zicem, ceea ce face ca media zilnică calculată să fie de 62 de salariați. Întrucât legea cere angajarea a cel puțin 4% persoane cu handicap, cota se calculează astfel: 4%×62=2,48 salariați. Nu putem lucra însă cu jumătăți de oameni, așa că va trebui să facem o aproximare - ar trebui să angajeze doi sau trei persoane cu handicap? Răspunsul corect ar trebui să fie acela că trei persoane cu handicap trebuie angajate la o medie zilnică de 62 de salariați. De ce? Pentru că dacă am merge pe opțiunea cu doi salariați procentul de angajați cu handicap ar reprezenta aproximativ 3,22%, adică sub pragul legal de 4%.

Exemplul 2: Angajatorul are următoarea evoluție a forței de muncă într-o lună cu 31 de zile - în primele zece zile ale lunii are 48 de salariați (normă întreagă), iar în restul lunii ajunge la 52 de salariați (normă întreagă). Dacă considerăm că nu există CIM-uri part-time, nu există concedii fără plată ori alte situații de excludere, întregul efectiv zilnic este simplu de determinat, rezultând o medie zilnică de circa 50,71 angajați. Pentru a afla numărul necesar de angajați cu handicap ce ar trebui să lucreze în acea companie, aplicăm procentul de 4% la această valoare, rezultatul fiind 2,0284. Pe aceleași considerente ca în exemplul anterior, pentru a atinge minimum 4%, angajatorul are nevoie de trei salariați cu handicap (doi ar însemna aproape 3,94%, deci sub minimul legal de 4%). Exemplul acesta ilustrează cel mai bine cât de important e calculul corect al pragului de angajați. 

Așadar, numărul minim de persoane cu handicap care trebuie angajate se obține prin aplicarea procentului de 4% la media zilnică de angajați în luna de referință (și se rotunjește în sus, pentru că legea impune „cel puțin 4%”).

Odată lămurită chestiunea pragului și a necesarului ce ar trebui angajat, în cazul în care nu este posibilă ocuparea integrală a procentului de 4% (pentru toate locurile disponibile), angajatorii au obligația de a opta pentru una dintre modalitățile alternative de la art. 78 alin. (3).

 Dacă nu există posturi vacante, obligația nu se poate îndeplini decât prin plata contribuției

Dacă un angajator are, de pildă, 62 de posturi și toate ocupate (și 0 persoane cu handicap angajate), iar schema de personal este „închisă” – în sensul că nu are niciun post liber și nici nu intenționează să elibereze ori să suplimenteze schema de personal / să creeze alte posturi – situația e următoarea:

  1. obligația generală de a avea acel procent de angajați rămâne valabilă, pentru că există peste 50 de angajați, iar legea nu face excepție dacă locurile de muncă sunt ocupate sau nu; legea stabilește că angajatorii „au obligația de a angaja persoane cu handicap” în limita a 4% din totalul salariaților;
  2. concret, însă, dacă nu există posturi disponibile, nu se fac disponibilizări, nu există practic un scenariu în care să se aducă noi angajați (cu dizabilități);
  3. consecința, însă, este că dacă nu se pot crea sau elibera posturi pentru persoane cu handicap, angajatorul nu va atinge cota de 4%, prin urmare, îi rămâne doar alternativa plății contribuției lunare la bugetul de stat, fie integral, fie parțial + achiziții de la unități protejate.

Cu alte cuvinte, dacă nu ai posturi vacante și nici nu eliberezi/înființezi altele înseamnă că nu poți îndeplini cota de 4% prin angajare, așa că vei plăti contribuția lunară. 

Depășirea pragului și existența unor posturi vacante înseamnă, din 2025, noi obligații

Cei care vor să-și îndeplinească această cotă prin angajare trebuie să aibă posturi disponibile (vacante), pe care să le scoată la concurs / pentru care să recruteze, iar de aici începem să vorbim de noile obligații impuse începând cu ianuarie 2025.

Raportarea anuală

O obligație suplimentară, introdusă începând de la 1 ianuarie, este transmiterea, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, a unei situații centralizate pentru anul anterior. Această situație trebuie să cuprindă:

  1. evidența posturilor ocupate de persoanele cu dizabilități (ce posturi au fost ocupate);
  2. inventarul competențelor cerute la angajare (ce condiții de studii, calificări, abilități etc. s-au solicitat).

Ordinul nr. 28/11/2025, recent publicat, arată că raportarea trebuie întocmită conform modelului din anexa nr. 2 la acest ordin și se transmite tot către ANPDPD și agențiile de ocupare a forței de muncă. 

Putem combina obligatiile alternative?

Putem achizitiona produse de la unitati protejate doar partial, existand posibilitatea platii doar a sumei neacoperite.

  1. In situatia in care achizitionam produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma mai mica decat suma datorata bugetului de stat, vom datora bugetului de stat diferenta de suma.
  2. In situatia in care achizitionam produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma mai mare decat suma datorata bugetului de stat in luna respectiva, nu datoram nicio suma bugetului de stat. Diferenta in plus o vom reporta in luna urmatoare, in sensul diminuarii sumei de plata.

Concluzie

In sfarsit, modalitatea de calcul a numarului de persoane cu handicap necesar a fi angajate a fost strict reglementata.

Sumele datorate bugetului de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu am angajat persoane cu handicap, precum si suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat pentru neangajarea persoanelor cu handicap, utilizata pentru achizitionarea de produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat o vom declara Fiscului cu ajutorul formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" la pozitia 25 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate".

Acte normative aplicabile:

  • Art. 78 alin. (2) si (3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
  • Art. 1-7 din Instructiunile pentru aplicarea art. 78 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap aprobate prin Ordinul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap nr. 590/2008
  • Art. I pct. 3 din Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.809/2008 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.

Adauga comentariu

Codul de securitate
Actualizează