Bine ai venit, Vizitator
Username: Password:

SUBIECT: Stiri sociale

Stiri sociale #47427

Statul preia copiii părinților bolnavi de COVID doar dacă aceștia nu au pe nimeni care să aibă grijă de ei. Interviu

Mădălina Turza, șefa Autorității pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, explică într-un interviu acordat Europei libere, că doar în cazurile în care ambii părinți sunt bolnavi de COVID 19 și nu au nicio alternativă, ”sunt singuri pe lumea asta”, nu au familie, prieteni, vecini care să aibă grijă de copilul lor, doar atunci acesta este preluat de autoritățile statului. Este ultima opțiune, ”doar nu putem lăsa copilul pe stradă sau singur în casă”, spune Mădălina Turza. În privința cazurilor de infectare de la căminul de bătrâni din Galați, unul privat, a fost ”hazardul ca toată familia patronului” să se îmbolnăvească. De fapt, patronul a și murit, iar soția lui e în stare gravă. Mădălina Turza susține că în centrele statului nu există niciun caz de infectare cu COVID.

37BE0921-F686-4D0D-822B-5A99FC254B0F_w1023_r1_s.jpg


Europa liberă: Cum se va proceda în privința copiilor ai căror părinți sunt bolnavi de COVID 19 și sunt, ambii, de exemplu, internați? Îi preia statul, așa cum s-a întâmplat la Teleorman?

Mădălina Turza: ”Nici vorbă, copiii sunt preluați doar în situația în care nu mai există nicio altă rudă din cercul extins al familiei, din cercul relațional care dorește și poate să se ocupe de îngrijirea copilului cât timp părintele este la spital, doar cu acordul părintelui. Dar noi avem un sistem la nivel național la toate cele 47 de Direcții Generale de Asistență și Protecție Socială (DGAPS) din țară care au pregătit niște spații dedicate pentru astfel de situații. La nivelul țării sunt 670 de locuri disponibile în căsuțe de tip familial sau apartamente, în condiții mai mult decât decente. Copilul este luat în grija DGAPS-ului doar până când părintele revine acasă. La DGAPS există personal de specialitate, sistem medical, îngrijitori, educatori.

Europa liberă: Deci, copilul nu e preluat automat de autoritățile statului dacă există cineva care poate avea grijă de el. Prietenii intră în această categorie?

Mădălina Turza: Este decizia părintelui, el spune: rămâne cu vecina, cu unchiul, cu bunica, cu prietenul cutare, dar dacă părintele se află în situația nefericită în care nu are pe nimeni pe lumea asta, iar copilul este stabilit de Direcția de Sănătate Publică (DSP) că e sănătos și nu e și el infectat, atunci părintele solicită DGAPS sprijinul. Preluarea de către autoritățile noastre se face doar la cererea părintelui. Este o procedură normală, care se aplica și până la nenorocirea asta de COVID, atunci când copilul nu putea să fie îngrijit de familie veneau în sprijin autoritățile statului. Numai că de data aceasta este la solicitarea părintelui, care nu mai are nicio altă opțiune. Nu putem să lăsăm copilul pe stradă sau în casă singur. Și atunci DGAPS îl preia temporar în grijă, o săptămână, două, trei, până când părintele se face bine. Nu e o măsură de protecție, deci nu se iau drepturile părintești. E o plasă de protecție pe care o punem ca ultim resort atunci când chiar nu există altă soluție alternativă.”

Europa liberă: În cazul celor doi copii din Teleorman preluați de autorități nu s-a găsit o astfel de alternativă?

MădălinaTurza: ”Este un caz izolat, pentru că mai sunt în țară părinți bolnavi și internați, dar s-au găsit resurse în familie sau la prieteni. La Teleorman nu s-a găsit nicio altă soluție, repet, sunt situații când, doamne ferește, nu ai pe nimeni pe lume, nu pot să intru în amănunte.”

Europa liberă: Insist, au părinții care sunt bolnavi motive să fie speriați că vin autoritățile să le ia copiii, dată fiind această stare de urgență care pune între paranteze niște drepturi?

Mădălina Turza: ”E absurd, nu doar că nu vrem asta, dar nici nu am putea, legal vorbind. Nimeni nu vrea să ia copiii. Oamenii trebuie să-și păstreze luciditatea, pentru că drepturile care sunt limitate, restrânse sunt în ce privește circulația și altele din zona asta.”

Europa liberă: O altă problemă este cea din căminele de bătrâni, știți nenorocirile întâmplate în Spania. Ce îmi puteți spune despre cazul de la Galați, unde cel puțin 2 bătrâni dintr-un cămin au murit și alți 34 au fost infectați cu COVID 19?

Mădălina Turza: ”La Galați este singurul focar în acest moment la nivel național, este o situație foarte complicată acolo, pentru că acela este un cămin privat. Este o asociație și patronii, fondatorii au venit din Turcia acum câteva săptămâni, erau contaminați, au intrat în centru, patronul a decedat deja, soția lui este în stare gravă la spital și fiica lor este și ea izolată la domiciuliu. Și atunci personalul a rămas cu bătrânii, iar lucrurile au luat-o razna până la un punct, pentru că nu mai exista coordonare. A intervenit prefectura care a acționat rapid cu DSP-ul, care a carantinat centrul respectiv, unii bătrâni au fost duși la spitalul de infecțioase.Sunt cadre medicale care merg zilnic la centrul de bătrâni și monitorizează situația, iar în momentul acesta DSP are coordonarea acelui centru, prin decizia autorității locale. A fost un hazard ca toată conducerea să fie infectată.”

Europa liberă: Este situația din centrele de stat sub control, sau există riscul să avem situații ca la Galați?

Mădălina Turza: ”Este sub control, în sensul în care sunt măsuri foarte stricte de organizare. Nu e carantinare, ci o izolare la locul de muncă. În momentul de față nu avem niciun beneficiar infectat, nici bătrân, nici adult, nici copil, în centrele rezidențiale aflate în subordinea DGAPS-urilor, care le include și pe cele pentru persoane cu dizabilități. Am luat încă de acum o lună de zile niște măsuri extrem de dure, de verificare a personalului, de igienă a locului, de prevenire. Personalul face ture prelungite. Acum lucrăm și la căminele de vârstnici aflate în subordinea primăriilor și cele private, încercăm să găsim o măsură la nivel național să intre într-un fel de izolare preventivă, pentru a impiedica intrarea virusului în aceste centre, pentru că el poate intra doar prin personal.”

Europa liberă: În rândul personalului există cazuri de infectare?

Mădălina Turza: ”Avem personal în autoizolare sau chiar în carantină, diferite situații, au fost în străinătate, de exemplu, personal ,care nu a intrat în contact cu beneficiarii. Am avut și câțiva angajați infectați la nivelul DGAPS-urilor, sunt din structura centrală, de exemplu directoarea generală de la Hunedoara. Am avut o situație tot la Hunedoara a unei persoane de 80 de ani, cu dizabilitate, care a contactat virusul când a fost internat în spitalul din Hunedoara pentru o altă afecțiune, s-a contaminat acolo, am înțeles că a fost plasat într-o zonă în care erau și pacienți cu COVID. A decedat, din păcate. Dar mulțumesc lui dumnezeu că nu avem niciun caz în centre.”
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47436

Noi măsuri de protecție socială și de simplificare în acordarea ajutorului de deces, a pensiilor de invaliditate, de urmaș sau a dispozitivelor medica

Comunicat de presă

Noi măsuri de protecție socială și de simplificare în acordarea ajutorului de deces, a pensiilor de invaliditate, de urmaș sau a dispozitivelor medicale, valabile în perioada instituirii stării de urgență

Guvernul a aprobat o ordonanță de urgență care cuprinde noi măsuri de protecție socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Documentul adoptat prevede acordarea ajutorului de deces și persoanelor decedate în perioada stării de urgență chiar dacă la data decesului nu mai erau asigurate în sistemul public de pensii, cu condiția ca, în ultima lună calendaristică anterioară stării de urgență, persoana să fi avut această calitate, indiferent de stagiul de cotizare realizat în această lună.

În vederea simplificării procedurilor de transmitere și a evitării contactului fizic, Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidență a Persoanelor sunt obligate să transmită casei teritoriale de pensii competentă, în funcție de domiciliul persoanei decedate, copia certificatului de deces, prin poșta electronică, pentru stabilirea pensiilor de urmaș și pentru acordarea ajutorului de deces. Această obligație încetează în 30 de zile de la finalizarea stării de urgență.

Pe perioada instituirii stării de urgență, în cazul persoanelor care beneficiază de pensie de invaliditate, respectiv de pensie de urmaș, se suspendă termenele și procedurile pentru revizuirea medicală. Această suspendare încetează în 30 de zile de la finalizarea stării de urgență.

Documentul mai prevede prelungirea valabilității deciziilor asupra capacității de muncă emise de medicul expert al asigurărilor sociale, precum și de comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă spitalele din sistemul de apărare națională, ordine publică și securitate națională, precum și a documentelor doveditoare ale calității de reprezentant legal ori mandatar, a căror valabilitate încetează în perioada stării de urgență, până la expirarea perioadei de 30 zile de la data încetării stării de urgență.

O altă măsură este cea care îi privește pe copiii urmași aflați în continuare la studii, pentru care plata pensiei de urmaș se va face fără dovada continuării studiilor într-o formă de învățământ organizată potrivit legii, în perioada stării de urgență. Această dovadă se va prezenta în 30 zile de la data încetării stării de urgență.

Actul normativ adoptat de Guvern reglementează și situația asiguraților care solicită dispozitive medicale în vederea corectării şi recuperării deficienţelor organice, funcţionale sau fizice ca urmare a unui accident de muncă sau boală profesională și pentru care în perioada stării de urgență nu se eliberează o recomandare medicală. Aceștia pot transmite către casele teritoriale de pensii, prin poștă sau în format electronic, recomandarea medicului curant eliberată anterior instituirii stării de urgență .

Certificatele de concediu medical eliberate în perioada stării de urgență, pentru cazurile de accident de muncă sau boală profesională, se transmit caselor teritoriale de pensii prin poștă sau prin mijloace electronice. Pentru recuperarea indemnizațiilor reglementate de Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, în perioada stării de urgență, nu mai este necesară avizarea certificatelor de concediu medical de către casele teritoriale de pensii, pentru cazurile de accident de muncă de către direcțiile de sănătate publică și pentru cazurile de boli profesionale sau medici de medicina muncii pentru cazurile de trecere temporară în alt loc de muncă sau reducerea timpului de muncă.

De asemenea, în perioada stării de urgență despăgubirea în caz de deces, reglementată de Legea nr. 346/2002, se acordă la cererea persoanei îndreptățite în baza documentelor transmise casei teritoriale de pensii, prin poștă sau mijloace electronice.



Serviciul Comunicare, Mass-Media și Relații cu Publicul
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47481

https://www.facebook.com/groups/200312333741235/

COMUNICAT REFERITOR LA MAJORĂRILE DE DREPTURI CARE SE APLICĂ DE LA 1 SEPTEMBRIE 2020

Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 135/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2020, modificarea unor acte normative și stabilirea unor măsuri bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751/18.VIII.2020, conduce la următoarele majorări, începând cu data de 1 septembrie 2020:

1. Potrivit art. 86 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii, așa cum a fost modificat prin art.42 din O.U.G. nr.135/2020, valoarea punctului de pensie crește de la 1265 lei la 1442 lei.

2. Conform prevederilor art. 41 din O.U.G. nr.135/2020, nivelul indemnizaţiei sociale pentru pensionari, prevăzută de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate, aprobată prin Legea nr. 196/2009, cu modificările ulterioare, crește de la 704 lei la 800 lei.

3. Potrivit dispozițiilor art. 77 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, cuantumul indemnizației de însoțitor pentru pensionarii de invaliditate gradul I reprezintă 80% din valoarea unui punct de pensie și crește de la 1012 lei la 1154 lei.

4. Potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (4) din Legea nr. 8/2006, republicată, indemnizaţia pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creaţie se modifică ori de câte ori se modifică pensia titularului, ca urmare a modificării valorii punctului de pensie. Indemnizaţia reprezintă echivalentul a 50% din pensia cuvenită titularului sau, după caz, aflată în plată la data solicitării, dar nu poate depăşi două salarii de bază minime brute pe ţară, garantate în plată.
De reţinut: indicele de corecţie prevăzut la art. 170 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare se menține la 1,41 pentru anul 2020, așa cum a fost prevăzut la art. 17 din Legea nr. 6/2020 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47563

Prestații sociale de peste 23 de milioane de lei pentru gorjeni

casa-de-pensii-1-696x477.jpg


Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Gorj a încheiat procedura de achitare a tuturor prestațiilor aferente lunii octombrie, valoarea totală a acestora depășind suma de 23 milioane de lei.

Această sumă a fost achitată către nu mai puţin de 74.372 de beneficiari de prestaţii sociale din judeţ.

,,În luna noiembrie, valoarea plăţilor efectuate de instituţia noastră cu titlu de prestaţii sociale a fost 23.614.951 de lei pentru un număr de 74.372 de beneficiari astfel:
pe alocaţia de stat pentru copii s-au virat 10.481.286 de lei pentru 51.430 de beneficiari,

4.251.346 de lei au mers către plăţile făcute pentru 2.263 de persoane care încasează indemnizaţii pentru creşterea copilului, 1.360 de gorjeni au primit stimulente de inserţie în cuantum de 860.054 de lei,

iar suma de 82.812 lei a mers către cei 120 de beneficiari din judeţ îndreptăţiţi să primească beneficii sociale având în grijă ori aflându-se în concediu de creştere a copilului cu dizabilităţi, conform OUG nr. 111/2010 art. 31 şi 32”, a declarat directorul executiv al AJPIS Gorj, Natalia Moreanu.

De asemenea, în cursul lunii trecute s-au făcut şi următoarele plăţi: 12.891 de beneficiari au primit 5.927.778 de lei reprezentând drepturi acordate persoanelor cu handicap;

prestaţii sociale pentru 3.088 de beneficiari de venit minim garantat din judeţ, cuantumul acestora fiind de 663.494 de lei. Totodată, instituţia judeţeană a plătit alocaţii de plasament de 300.300 de lei pentru 429 de beneficiari, s-au plătit 2.541 de alocaţii pentru susţinerea familiei în valoare de 399.986 de lei, șase indemnizaţii lunare de acomodare în cuantum de 10.200 de lei, 55 de indemnizaţii lunare de hrană pentru bolnavii de HIV/SIDA – 26.340 de lei; 102 indemnizații de sprijin acordate în conformitate cu prevederile art. XV din OUG 32/2020 – 415.344 de lei; 87 de indemnizații de sprijin acordate în conformitate cu prevederile OUG 132/2020 – 196.011 lei.

Principalele criterii pe baza cărora se acordă beneficiile de asistenţă socială sunt: evaluarea contextului familial; veniturile solicitantului sau ale familiei acestuia; condiţiile de locuire; starea de sănătate şi gradul de dependenţă. Statul acordă drepturile de asistenţă socială prin autorităţile administraţiei publice centrale sau locale, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. Beneficiile de asistenţă socială se acordă pe bază de cerere şi declaraţie pe propria răspundere, însoţite de acte doveditoare. Totodată, titularii beneficiilor sociale au obligaţia să comunice primarului, în scris, orice modificare cu privire la domiciliu, venituri şi la numărul membrilor familiei, în termenele de 15 zile de la data la care a intervenit modificarea pentru ajutor social, zece zile de la data la care a intervenit modificarea la alocaţie pentru susţinerea familiei şi cinci zile la ajutorul pentru încălzirea locuinţei, în cazul în care nu fac acest lucru urmând să se supună consecinţelor legii.
Izabella Molnar.

3 Decembrie 2020.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47613

Raluca Turcan

Alocațiile pentru copii vor crește cu 20% de la 1 ianuarie 2021, conform calendarului stabilit, exact cum am promis.

✅ Copiii cu vârste între 2 și 18 ani vor primi, din ianuarie, 214 lei lunar. Pentru copiii până în 2 ani și copiii cu handicap până la 18 ani, cuantumul alocației va fi de 427 de lei lunar.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47724

Măsurile sociale care vor fi incluse în viitorul program de guvernare

PalatulVictoriei.jpg


RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI -Reporter Alina Stănuță: ” În această după-amiază sau mâine dimineață vor fi reluate negocierile - spunea Nicolae Ciucă, cel care a fost desemnat din partea PNL să ocupe funcția de premier. El a declarat că discuțiile pe capitolul social al programului de guvernare s-au încheiat, la fel și cele pe acordul politic, iar în acest moment au fost demarate negocierile pe ministere. Nicolae Ciucă a anunțat măsurile sociale care vor fi incluse în viitorul program de guvernare și care vor fi aplicate de la 1 ianuarie.


Nicolae Ciucă: Va crește pensia minimă la 1.000 de lei. Vor fi indexate pensiile cu 10% pentru cei care au un cuantum între 1.000 lei și 1.600. Se va acorda o indemnizație de 1.200 de lei la începutul anului viitor. Cei care au pensie mai mare de 4.000 lei nu vor mai fi scutiți de plata CASS -lui. Se va acorda cea de a 13-a indemnizație pentru persoanele cu handicap. Pentru copii între o zi și 2 ani se va asigura plata a 600 de ron lunar, iar alocația va crește la 243 de lei. De asemenea salariul minim va crește la 2.550. Impactul total este de aproximativ 13,6 miliarde.

Potrivit unor surse, UDMR a amenințat în interiorul negocierilor că iese de la guvernare dacă nu primește Ministerul Dezvoltării, solicitat acum și de PNL. Liderul PSD Marcel Ciolacu declara că în cazul în care UDMR va ieși din această formulă de guvernare, atunci și PSD va face la fel, deoarece mandatul său este de a forma o alianță de guvernare alături de PNL, UDMR și minorități.


Marcel Ciolacu: Această coaliție va fi formată de către PNL, PSD, UDMR, minorități. Eu nu am alt mandat de la partid pentru a creiona o altă majoritate. Logic, înseamnă eu nu am un mandat pentru un guvern PSD PNL. Deci dacă UDMR, în acest moment, iese din această coaliție, automat și PSD.

Şi liderul UDMR, Kelemen Hunor, a declarat că formațiunea sa nu renunță la niciunul din ministerele pe care le are în prezent.


Kelemen Hunor: Orice este posibil. În această situație un singur lucru nu este posibil și nu va fi posibil, UDMR să fie element de decor într-un guvern: acest lucru nu este posibil, să stăm noi cu pantalonii dați jos până la genunchi și așteptând poștașul, zâmbind în fiecare lună.

Liderii celor trei partide au dat asigurări că până duminică, toate negocierile vor fi finalizate, astfel încât România să aibă un guvern cu puteri depline săptămâna viitoare. ”

19. noiembrie 2021.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47725

90.476 de doze de vaccin au fost administrate în ultimele 24 de ore

rov2.jpg


90.476 de doze de vaccin Pfizer, Moderna, AstraZeneca şi Johnson&Johnson au fost administrate în ultimele 24 de ore, dintre care 24.630 reprezintă prima doză, 37.827 - doza a doua şi 28.019 - doza a treia, a informat, vineri, Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19.

Potrivit Comitetului, de la începutul campaniei de vaccinare anti-COVID, din 27 decembrie 2020, au fost administrate 14.250.518 de doze de vaccin pentru 7.582.937 de persoane, dintre care 7.118.016 au primit schema completă şi 1.300.396 s-au imunizat cu doza a treia.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47764

Electrica Furnizare a emis peste 2 milioane de facturi greșite care necesită recalculare

contor-gaze-naturale-romania-inquamfoto-octavganea-850x567.jpg


Peste 2.200.000 de mii de facturi greșite au fost emise de Electrica Furnizare. Compania nu a aplicat, după 1 noiembrie, măsurile de plafonare a tarifelor și de compensare a facturilor. Explicațiile vin de la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului – după amenzile aplicate mai multor furnizori. Electrica Furnizare trebuie să refacă toate aceste facturi.

În total, sunt 2.232.000 de facturi emise de Electrica Furnizare ce trebuie recalculate și transmise clienților. Pentru acestea, nu a fost aplicată – de la 1 noiembrie 2021 – plafonarea şi compensarea conform ordonanței de urgență 118 din 2021.

ANPC a constatat şi alte nereguli. Între altele, nu a fost respectat termenului de răspuns la solicitările de încheiere a contractelor pentru curent și gaze, iar consumatorii au fost puși în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.

O altă practică descoperită de ANPC a fost următoarea: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori. S-a ajuns și la nerespectarea termenului de facturare şi facturarea comasată pe două luni.

Verificările făcute de Protecția Consumatorului ar trebui să continue până la 31 martie.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Aceasta stire este preluata de la Radio Europa FM .
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47767

Valeriu Gheorghiță: 3000 de copii sunt programați pentru vaccinarea anti-COVID care începe pe 26 ianuarie

valeriu-gheorghita-inquamfoto-george-calin-850x567.jpg


Săptămâna viitoare – miercuri – va începe vaccinarea anti-COVID a copiilor cu vârsta între 5 și 11 ani. Aproape 3 mii de copii sunt deja programați pentru a fi vaccinați – a spus coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, medicul Valeriu Gheorghiță.

„Au fost efectuate în platforma de vaccinare 2841 de programări pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 5 și 11 ani. La acest moment, în platforma de programare sunt active 220 de cabinete de vaccinare pediatrică în toate județele, din care sunt:

6 cabinete de vaccinare pediatrică în Municipiul București – câte unul în fiecare sector;
2 cabinete pediatrice în județul Ilfov;
21 de cabinete pediatrice inactive care vor fi actualizate și activate în platformă în funcție de adresabilitate și de deciziile DSP”, a spus Valeriu Gheorghiță.

La nivel național, sunt peste 8 milioane de români care au făcut deja o doză de vaccin anti-COVID, ceea ce reprezintă aproape 50% din populația adultă, eligibilă pentru vaccinare, a precizat medicul Valeriu Gheorghiță.

Acesta a amintit că protecția față de infectarea cu Omicron și riscul de a dezvolta forme grave crește în cazul persoanelor vaccinate cu doza booster.

„Studiile publicate recent ne arată că protecția unei prime scheme de vaccinare față de infecție – inclusiv infecția asimptomatică – este de circa 30%, iar protecția este de aproximativ 50% față de riscul de spitalizare și față de deces. Și aici vorbim despre varianta Omicron. După administrarea dozei de booster, protecția față de infecție crește la 60%, iar față de formele severe care necesită spitalizare și deces crește la 90% în primele două luni de la administrarea dozei de booster și are o tendință ușoară de scădere după 3 luni de la administrarea dozei de booster”, a explicat Valeriu Gheorghiță.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47825

Marius Constantin Budăi

Întâlnire de lucru cu reprezentanți ai Băncii Mondiale!
Banca Mondială apreciază măsurile prompte pe care țara noastră le-a luat în criza refugiaților ucraineni, pe relații de muncă, persoane cu dizabilități, dar și vârstnici și își oferă întreaga disponibilitate să ofere asistență pe termen lung în această privință.
Am discutat cu Gallina Vincelette, director al Bancii Mondiale pentru Uniunea Europeană și cu Anna Akhalkatsi, manager de țară al Băncii Mondiale pentru România și Ungaria, și despre asistența pe care ne-o oferă, în cadrul îndeplinirii jaloanelor din PNRR, pe domeniile salarizare, pensii și venit minim garantat.
Avem grupuri de lucru comune formate și vom continua colaborarea!
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #47912

Vouchere sociale. Oficial: După câte zile de la primirea cardului sunt încărcaţi cei 250 de lei




Întrucât mai multe persoane au avut nelămuriri cu privire la data la care sunt încărcate, efectiv, cardurile sociale primite, ministrul Muncii a venit cu precizări.

"Săptămânal, Poşta Română ne trimite în fiecare luni un tabel cu confirmarea de primire a cardurilor astfel încât în următoarea săptămână să şi alimentăm cardurile. Suntem în dinamică", a explicat, recent, ministrul Muncii, Marius Budăi.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene vine cu lămuriri pentru beneficiarii cardurilor sociale. Ministerul vine cu lămuriri în cazurile în care beneficiarul cardului social nu se poate deplasa la magazin pentru a face cumpărături cu acesta. Iată întrebarea la care a răspuns Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene:



Pot să înstrăinez cardul pe care îl primesc?

Nu. Sunt interzise și se sancționează conform legii:

a) utilizarea de către beneficiari a tichetelor sociale în alt scop decât achiziționarea de produse alimentare și mese calde;

b) solicitarea de către beneficiari și/sau furnizarea de numerar în schimbul tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau pentru fracțiuni din acestea;

c) refuzul nejustificat al unităților afiliate de a accepta tichete sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde. Refuzul este justificat dacă există o suspiciune rezonabilă privind autenticitatea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde sau identitatea dintre titularul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde și destinatarul final al acestora;

d) comercializarea tichetelor sociale;

Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate.



Vouchere sociale 250 lei. Ce trebuie să faceţi dacă vă încadraţi, dar nu aţi primit cardul


Autorităţile vin cu lămuriri pentru românii care se încadrează pentru acordarea cardurilor sociale de 250 de lei dar nu le-au primit.

"Dacă vă numărați printre persoanele eligibile, așa cum sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), cardul va fi livrat către dumneavoastră de către angajații Poștei Române, fără să fie nevoie să demarați dumneavoastră vreo procedură în acest sens. În cazul în care îndepliniți criteriile pentru a fi printre beneficiarii eligibili, dar până la finalul perioadei în care se alocă tranșa I nu veți intra în posesia cardului, vă rugăm să vă adresați celui mai apropiat oficiu poștal, de unde veți primi îndrumări", explică cei de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

***

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a început la 10 iunie distribuirea primelor carduri pe care sunt încărcate ajutoarele sociale în valoare de 250 de lei, acordate o dată la două luni, până la finalul anului, prin programul „Sprijin pentru România”. Reamintim că MIPE poartă negocieri cu reprezentanții Comisiei Europene pentru a oferi acest sprijin până în 2027.

Această măsură, implementată pentru a veni în sprijinul a peste 2,5 milioane de români, este una de pionierat pentru România din perspectiva numărului de beneficiari. Așa cum instituția noastră și-a asumat de la începutul derulării programului, la 10 iunie a început distribuirea cardurilor către beneficiari, iar la 20 iunie a început alimentarea lor, care se face într-un interval de aproximativ 7-10 zile de la momentul în care este primit de beneficiar.

Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape: 1) producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului), 2) împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română și 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor. Listele cu beneficiari sunt stabilite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale (MMSS), iar împlicuirea și livrarea cardurilor se realizează de către angajații Poștei Române.

Google News icon Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Ultima editare: by Mona si Dan.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #48025

Tichetele sociale pentru alimente și mese calde se acordă și în 2023, iar numărul beneficiarilor crește. Măsura e oficială

Tichetele sociale în valoare de 250 de lei ce se acordă o dată la două luni pensionarilor și altor persoane cu venituri mici pentru asigurarea de alimente și mese calde se vor acorda și în 2023, după cum apare într-o ordonanță publicată joi în Monitorul oficial. Spre deosebire de acest an, când tichetele s-au distribuit începând cu luna iunie, anul viitor, tichetele se vor primi pe parcursul întregului an, în șase tranșe.

OUG 165/2022, ce se aplică deja, stabilește modificarea OUG 63/2022, prin care au fost introduse tichetele sociale pentru alimente și mese calde, astfel încât aceste ajutoare să se distribuie și anul viitor, iar mai multe categorii de persoane să poată beneficia de ele.

Astfel, potrivit ordonanței, și în 2023 se vor acorda tichetele sociale în valoare de 250 de lei la două luni pentru alimente și mese calde. Mai exact, anul viitor vor fi acordate șase noi tranșe ale ajutorului de stat.

În plus, actul normativ extinde și categoriile de persoane ce vor putea primi tichete sociale pe suport electronic. Concret, vor avea dreptul la ajutorul pentru alimente și mese calde:

  • pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei, pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 1.700 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • persoanele - copii și adulți - încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 1.700 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 675 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 675 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social, în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • persoanele fără adăpost.

Nu în ultimul rând, potrivit Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, tranșa a patra aferentă anului în curs va fi plătită beneficiarilor care au deja card înainte de Crăciun.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Stiri sociale #48136

Persoanele vulnerabile vor beneficia, gratuit, de reabilitarea termică a locuinţelor

Persoanele vulnerabile care au primit sprijin pentru plata facturilor la încălzire vor beneficia, gratuit, de reabilitarea termică a locuinţelor, a anunțat Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

Guvernul a adoptat, în ședința de miercuri, 24 mai 2023, o ordonanță de urgență prin care se introduc noi reglementări în domeniul proiectelor finanțate din fonduri europene, pentru a atrage cele 5 miliarde de euro ce mai pot fi atrase din perioada de programare 2014-2020, dar și pentru a asigura accesul rapid, facil și transparent la fondurile Politicii de Coeziune aferente perioadei 2021-2027, în valoare de 46 miliarde de euro.

„Continuăm eforturile pentru a ne asigura că România beneficiază de întregul buget aferent perioadei 2014-2020, pus la dispoziție prin politica de coeziune, pentru a duce la bun sfârșit proiectele de infrastructură, care reprezintă o prioritate strategică pentru România. În acest sens, am adoptat astăzi noi reglementări care să răspundă situațiilor identificate în cursul procesului de implementare a proiectelor, astfel încât să eliminăm riscul întârzierii acestora și să ne asigurăm că cele 5 miliarde de euro pe care le mai avem la dispoziție sunt folosite pentru a îmbunătăți condițiile de viață ale românilor și pentru a sprijini economia, cu accent pe specializare inteligentă, cercetare și inovare. De asemenea, pentru perioada 2021-2027 avem perspectiva unor investiții de 46 miliarde de euro prin politica de coeziune și este obligatoriu ca reglementările aplicabile să susțină obiectivele prioritare stabilite în programele aferente acestei perioade și să asigure acces facil și transparent la fonduri. Avem și două modificări ce vor avea un puternic impact social. Pe deoparte, pentru persoanele vulnerabile care au primit sprijin pentru plata facturilor la încălzire, reabilitarea termică a locuințelor se va face gratuit, fără să fie taxați în acest sens. Mai mult, vom permite accesul unităților de cult la fonduri europene pentru a permite reabilitarea patrimoniului istoric și valorificarea acestuia din fonduri europene”, a declarat ministrul Marcel Boloș.

Scopul Ordonanței de urgență 44/2023, publicată, în data de 26 mai, în Monitorul Oficial, are ca scop stabilirea unor măsuri necesare optimizării procesului de implementare a proiectelor de infrastructură finanțate din fonduri externe nerambursabile, dar și modificarea unor acte normative, printre care și a OUG nr. 18/2009 privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe.

Prin urmare, actul normativ vizează introducerea în lista deja existentă în OUG 18/2009, cea a categoriilor de persoane pentru care autoritățile suportă cheltuielile cu reabilitarea termică a locuințelor, a unei noi categorii. Mai exact, este vorba despre ,,persoane aflate în sărăcie energetică (…), inclusiv persoane identificate ca și consumatori vulnerabili de energie”.

Conform Legii 226/2021, consumatorul vulnerabil de energie este persoana singură ori familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale, iar sărăcia energetică este imposibilitatea consumatorului vulnerabil de acoperire a acestora.

Lista nevoilor energetice minimale conține consumul minim de energie pentru iluminat, răcirea și încălzirea optimă a locuinței, susținerea facilităților de gătit, utilizarea mijloacelor de comunicare, alimentarea dispozitivelor medicale etc.

Astfel, ordonanța de urgență aprobată recent, care actualizează Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2009, prevede ca statul să acopere cheltuielile cu reabilitarea termică a locuinței, a următoarelor categorii de beneficiari:

a) persoane cu handicap sau familii cu persoane cu handicap aflate în întreținere;

b) persoane singure/familii care, în ultimele 3 luni anterioare efectuării anchetei sociale de către autoritatea administrației publice locale, au realizat venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sub câștigul salarial mediu net pe economie;

c) veterani de război şi soți/soții supraviețuitori/supraviețuitoare ai/ale acestora;

d) pensionari, indiferent de statutul acestora, ale căror venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sunt sub câștigul salarial mediu net pe economie;

e) persoane aflate în sărăcie energetică.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.

Stiri sociale #48142

Instituțiile publice, obligate, din 4 iulie, să asigure copierea gratuită a actelor depuse de cetățeni

Cetățenii scăpă, din 4 iulie, de alergătura și de cheltuiala implicate de copierea documentelor atunci când au de depus acte, cereri sau formulare la autoritățile și instituțiile publice din țara noastră, potrivit unei legi apărute în iarnă. Mai exact, instituțiile publice sunt obligate ca, de la acest termen, să se ocupe, în mod gratuit, de fotocopierea actelor aduse de cetățeni. În plus, autoritățile centrale și locale nu vor mai avea voie să ceară contribuabililor dosare, dosare cu șină și nici alte articole sau obiecte de birotică ori papetărie.

Legea 9/2023, ce se aplică din 4 iulie 2023, vizează, de fapt, simplificarea procedurilor administrative de depunere a unor acte la autoritățile și instituțiile de la noi.

Concret, așa cum stabilește noua lege, autorităţile şi instituţiile publice care vor solicita copii, în format fizic (pe hârtie), ale unor acte, cereri sau formulare, altele decât cele emise de către instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, vor trebui să asigure, în mod gratuit, fotocopierea acestora.

Tot gratuit, aceleași instituții trebuie să pună la dispoziția cetățenilor, atât în format fizic, cât și în format electronic (pe site-ul propriu), modelele formularelor sau cererilor aferente tuturor serviciilor publice furnizate.

În plus, legea prevede că regulile de mai sus se vor aplica și “persoanelor juridice de drept privat care, potrivit legii, au obţinut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică”. Cu alte cuvinte, aceste reguli se vor aplica, de pildă, și universităților.

De asemenea, dosarul cu șină va fi interzis la stat. Mai exact, autoritățile centrale și locale nu vor mai avea voie să ceară contribuabililor dosare, dosare cu șină, precum și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie.
  • daniel
  • Avatarul lui daniel
  • Deconectat
  • Administrator
  • Cuget, deci exist!
  • Posts: 16143
  • Thank you received: 5260
  • Karma: 40
Respecta-te pe tine insuti si ceilalti la randul lor te vor respecta!
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.
Următorii utilizatori v-au mulțumit: Mona si Dan

Stiri sociale #48144

Doamne ajuta !
In sfarsit , intram in normalitate.
  • Mona si Dan
  • Avatarul lui Mona si Dan
  • Deconectat
  • Platinum Member
  • Posts: 6746
  • Thank you received: 732
  • Karma: 15
" Daca batranetea ar putea si tineretea ar stii ..."
Noi, Mona si Dan ne bucuram de solidaritatea noastra, a tuturor forumistilor. Aveti admiratia noastra !
Fiind aici, simtim prietenia voastra.
Administratorul a dezactivat accesul public la scriere.